Ακολουθήστε μας

Εκλογές 2012

Το κείμενο της προγραμματικής σύγκλισης ΝΔ – ΠαΣοΚ – ΔΗΜΑΡ

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα μέτρα που περιλαμβάνει το κείμενο αυτό θα εφαρμοστούν σε βάθος τεσσάρων χρόνων άρα ουσιαστικά μιλάμε για εξάντληση της τετραετιας από την κυβέρνηση συνεργασίας
Από τη Γενική Γραμματεία Επικοινωνίας/ Ενημέρωσης δόθηκε το Σάββατο το μεσημέρι στη δημοσιότητα το κείμενο συμφωνίας μεταξύ των τριών πολιτικών Αρχηγών που συμμετέχουν στην κυβέρνηση. 
Σημεία προγραμματικής σύγκλισης
Η κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης που θα δημιουργηθεί με τη στήριξη των τριών κομμάτων (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) θα έχει πλήρεις αρμοδιότητες και χρονικό ορίζοντα όπως ορίζει το Σύνταγμα.

Στόχος της είναι να αντιμετωπίσει την κρίση, να ανοίξει το δρόμο της Ανάπτυξης και να αναθεωρήσει όρους της Δανειακής Σύμβασης (Μνημονίου), χωρίς να θέσει σε κίνδυνο την ευρωπαϊκή πορεία της χώρας, ούτε την παραμονή της στο ευρώ. Και, ασφαλώς, χωρίς να αμφισβητήσει τους αυτονόητους στόχους μηδενισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος, ελέγχου του χρέους και εφαρμογής των διαρθρωτικών αλλαγών που έχει ανάγκη η χώρα.

Στόχος επίσης είναι να δημιουργήσει τις συνθήκες για να βγει οριστικά η χώρα από την κρίση, καθώς κι από την ανάγκη εξάρτησης από δανειακές συμβάσεις στο μέλλον.

Η νέα κυβέρνηση Εθνικής Ευθύνης θα είναι όσο το δυνατόν πιο μικρή, λειτουργική και επιτελικού χαρακτήρα.

Δεν θα αποτελείται από «φέουδα» κομματικών επιρροών, θα λειτουργεί ενιαία, θα στηρίζεται στην διαφάνεια, στις προγραμματικές συμφωνίες των κομμάτων που την στηρίζουν και στη στελέχωση όλου του διοικητικού μηχανισμού με αξιοκρατικά κριτήρια.

Επίσης, θα στηρίζεται στην ευελιξία, ώστε επί μέρους διαφωνίες που μπορεί να υπάρξουν, να μην αναστέλλουν ούτε το έργο της ούτε τη συναίνεση που είναι απαραίτητη για τη συνέχιση του έργου της.

Τέλος, με πρωτοβουλία της νέας κυβέρνησης και του Προεδρείου της Βουλής, θα αλλάξει ο Κανονισμός Λειτουργίας της, ώστε να προσαρμοστεί η άσκηση νομοθετικού έργου και ο Κοινοβουλευτικός έλεγχος στις νέες συνθήκες των κυβερνήσεων συνεργασίας. Έτσι θα αναβαθμιστεί και ο ρόλος του Κοινοβουλίου.

Βάση της νέας κυβέρνησης συνεργασίας είναι η σύγκλιση απόψεων που υπήρξε και καταγράφηκε στα εξής ζητήματα, ευρύτερων κατευθύνσεων και άμεσης πολιτικής προτεραιότητας, χωρισμένα στα εξής κεφάλαια-κατηγορίες:

–     Ζητήματα αναθεώρησης όρων της Δανειακής σύμβασης.

–     Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο.

–     Άμεσες οικονομικές προτεραιότητες

–      Συμφωνία για αλλαγές στο πολιτικό σύστημα της χώρας και στο κράτος.

–      Μέτρα για Ασφάλεια και Παράνομη μετανάστευση.

–     Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής.

Α. Ζητήματα για Αναθεώρηση δανειακής σύμβασης:
Παράταση του χρόνου δημοσιονομικής προσαρμογής κατά δύο τουλάχιστον χρόνια. Ο δημοσιονομικός στόχος για το τέλος της περιόδου προσαρμογής κατανέμεται σε περισσότερα οικονομικά έτη, για τη στήριξη της ζήτησης, της ανάπτυξης, της απασχόλησης. Έτσι, ο τελικός δημοσιονομικός στόχος μπορεί να επιτευχθεί χωρίς επί πλέον περικοπή μισθών και συντάξεων ή του προγράμματος δημοσίων επενδύσεων, αλλά με την περιστολή της σπατάλης και την στοχευμένη καταπολέμηση της διαφθοράς, της φοροδιαφυγής και της παραοικονομίας, καθώς και μέσα από τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις του κράτους και του ευρύτερου δημόσιου τομέα.
Η συλλογική αυτονομία και η ισχύς των συλλογικών συμβάσεων εργασίας επανέρχεται στο επίπεδο που προσδιορίζουν το Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Δίκαιο και το ευρωπαϊκό κεκτημένο, σύμφωνα με το οποίο το ύψος του μισθού στον ιδιωτικό τομέα συμφωνείται μεταξύ των κοινωνικών εταίρων. Αυτό περιλαμβάνει και την ρύθμιση του κατώτατου μισθού που προβλέπεται στη ρύθμιση της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας.
Αποκατάσταση αδικιών (χαμηλοσυνταξιούχοι, πολυτεκνικά επιδόματα κλπ.) με άμεσα δημοσιονομικά ισοδύναμα.
Ρύθμιση των ληξιπρόθεσμων υποχρεώσων φορολογουμένων για φέτος, ώστε να μην ξεπερνούν το 25% του εισοδήματός τους (τα υπόλοιπα σε δύο ετήσιες δόσεις).
Επέκταση του επιδόματος ανεργίας για ένα ακόμα χρόνο (1+1) από κοινοτικούς πόρους.
Επέκταση του επιδόματος ανεργίας και σε μη μισθωτούς (αυτο-απασχολούμενους, επιτηδευματίες κλπ.) που έχασαν τις δουλειές τους, εφ’ όσον πληρούν εισοδηματικά κριτήρια (επίσης από κοινοτικούς πόρους).
Σταδιακή αύξηση του αφορολόγητου ορίου στους ευρωπαϊκούς μέσους όρους στα πλαίσια του Εθνικού Φορολογικού Συστήματος με κριτήρια κοινωνικής δικαιοσύνης, ιδιαίτερα για τους μισθωτούς (συμπεριλαμβανομένων και των συμβάσεων έργου που υποκρύπτουν συμβάσεις εργασίας) και τους συνταξιούχους.
 Μείωση των εξής φορολογικών συντελεστών:
–      ΦΠΑ για την εστίαση στην προηγούμενη κλίμακα.

–      ΦΠΑ για αγροτικά εφόδια, σπόρους, λιπάσματα, φυτοφάρμακα, ζωοτροφές, σε χαμηλά κλιμάκια.

Όχι απολύσεις στο δημόσιο.
Αντικατάσταση του Ειδικού Τέλους Ακινήτων και όλων των φόρων επί της Ακίνητης Περιουσίας με ενιαίο προοδευτικό φόρο.
Αγροτική Τράπεζα: Επανακεφαλαιοποίηση και εξυγίανσή της. Διαφύλαξη του χαρτοφυλακίου υποθηκών αγροτικής γης.

Γενική επιδίωξη, όχι άλλες μειώσεις μισθών και συντάξεων, όχι άλλοι φόροι.

Β. Ζητήματα Αναπτυξιακής Ανασυγκρότησης, Κοινωνικής Προστασίας και πολιτικών που δεν συνδέονται με το Μνημόνιο

1.      Διαμόρφωση εθνικού σχεδίου ανασυγκρότησης της χώρας με νέο αναπτυξιακό και παραγωγικό πρότυπο. Επανακαθορισμός των αναπτυξιακών προτεραιοτήτων στους κρίσιμους και συμπληρωματικούς τομείς (αγροτική παραγωγή, τρόφιμα, μεταποίηση καινοτομία), αξιοποίηση συγκριτικών πλεονεκτημάτων ( ενέργεια, τουρισμός, ορυκτός πλούτος, ναυτιλία). Ενίσχυση της Περιφερειακής διάστασης της ανάπτυξης και δημιουργία τοπικών συμφωνιών (με έμφαση στο τρίπτυχο ελληνικά προϊόντα- τουρισμός – πολιτισμός).

2.      Αξιοποίηση κάθε επενδυτικού πόρου και δυνατότητας με την απελευθέρωση  των μεγάλων έργων του ΕΣΠΑ, την προσέλκυση ξένων επενδύσεων, την αποδέσμευση και αξιοποίηση (και όχι εκποίηση) της ακίνητης περιουσίας του Δημοσίου (τίτλοι, χρήσεις γης συντελεστές δόμησης, μορφές χρηματοοικονομικής εκμετάλλευσης). Ο χωροταξικός σχεδιασμός θα εναρμονίζει τις αναπτυξιακές πρωτοβουλίες. Παράλληλα διεκδίκηση συμπληρωματικών αναπτυξιακών πόρων σε εφαρμογή των διακηρύξεων του Συμβουλίου Κορυφής της Ε.Ε. Σύνδεση στρατηγικών παρεμβάσεων με τη δημιουργία σταθερών θέσεων εργασίας με υψηλό εισοδηματικό πολλαπλασιαστή.

3.      Διεκδίκηση  του μέγιστου δυνατού προϋπολογισμού για τη νέα ΚΑΠ και δίκαιη κατανομή πόρων προσανατολισμένη στην αγροτική παραγωγή με προτεραιότητα τη κτηνοτροφία και τα τρόφιμα.

                     -Πρώτος στόχος η μετατροπή του αρνητικού ισοζυγίου εισαγωγών-εξαγωγών στον αγροτικό τομέα σε θετικό.

                  -Αξιοποίηση του ρεύματος επιστροφής στην ύπαιθρο με παροχή κινήτρων, με παραχώρηση γης σε νέους αγρότες αλλά και ενεργούς αγρότες και συνεταιρισμούς

-Δημιουργία νέων χρηματοδοτικών και εγγυοδοτικών  μέσων.

-Ίδρυση Ταμείου Ενίσχυσης Αγροτών και αγροτικών επιχειρήσεων.

-Παρεμβάσεις στο κύκλωμα εμπορίας και διακίνησης προϊόντων, με στόχο την προστασία του παραγωγού και του καταναλωτή.

-Λειτουργία Δημοπρατηρίων, συμβατικών και ηλεκτρονικών κατά αυτοδιοικητική περιφέρεια.

-Ενίσχυση της συμβολαιακής γεωργίας

-Θέσπιση του «αγροτικού πετρελαίου» με τη δημιουργία κάρτας  αγρότη.

-Εκσυγχρονισμός και εξυγίανση των συνεταιρισμών.

4.      Στήριξη της επιχειρηματικότητας και της καινοτομίας με νέα χρηματοδοτικά εργαλεία σε συνεργασία με την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.

-Ενεργοποίηση των Κοινοτικών Προγραμμάτων.

-Ενίσχυση της ρευστότητας στην αγορά μετά από την ανακεφαλαιοποιηση  των τραπεζών με διάφορους πρόσφορους τρόπους: Ενίσχυση της μικρομεσαίας επιχείρησης μέσω του Ενιαίου Ταμείου Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων, του «εργαλείου ρευστότητας», της αποκλιμάκωση επιτοκίων χορηγήσεων κλπ.

-Αναμόρφωση των κανόνων του «Τειρεσία», προκειμένου να διευκολυνθεί η χρηματοδότηση των επιχειρήσεων, ιδιαίτερα σε συνθήκες κρίσης.

Επίσπευση αποπληρωμής ληξιπρόθεσμων οφειλών του Δημοσίου προς τον επιχειρηματικό κόσμο. Εφαρμογή της αρχής συμψηφισμού οφειλών από και προς το Δημόσιο. Αναστολή κάθε προστίμου και διακανονισμός, όταν υπάρχει χρέος του Δημοσίου.

5.      Αποκατάσταση του χαρτοφυλακίου των ασφαλιστικών ταμείων με ομόλογα του ελληνικού δημοσίου και πόρους δημόσιας περιουσίας. Εφαρμογή της χρηματοοικονομικής πρότασης που έχει γίνει δεκτή και από τους ομολογιούχους-φυσικά πρόσωπα και από το Λογιστήριο του κράτους.

6.      Άμεση προτεραιότητα έχουν και πρόσθετα μέτρα κοινωνικής προστασίας για πολίτες και νοικοκυριά

-Για όλους καθολική υγειονομική προστασία χωρίς προϋποθέσεις  (ένσημα, χρόνος ασφάλισης)

-Για τους ανέργους, ιδιαίτερα τους νέους, αξιοποίηση ειδικών προγραμμάτων κοινωνικής εργασίας (αυτεπιστασία Δήμων, προγράμματα κατάρτισης, θεσμοί  κοινωνικής μέριμνας)

-Για τους δανειολήπτες εφαρμογή της ρύθμισης ότι: «η δόση  δεν ξεπερνά το 30% του μηνιαίου εισοδήματος», με την εξαίρεση των υψηλών εισοδημάτων. Επέκταση της ρύθμισης σε ατομικές μικρές επιχειρήσεις.

-Για τα νοικοκυριά, καταπολέμηση της ακρίβειας με κάθε πρόσφορο μέτρο: σπάσιμο των καρτέλ, έλεγχος ενδο-ομιλικών συναλλαγών κλπ.

-Για τα ΑΜΕΑ ενίσχυση επιδομάτων από κοινοτικούς πόρους. Ενοποίηση και εξορθολογισμός επιδομάτων – ουσιαστικός έλεγχος.

Γ. Άμεσες οικονομικές προτεραιότητες

1. Νέο Φορολογικό Σύστημα:

-Με ευρεία συναίνεση και σταθερότητα για το επόμενα δέκα χρόνια.

-Με θέσπιση περιουσιολογίου και «πόθεν έσχες».

-Με δίκαιη και αναλογική κατανομή των φόρων

-Με διεύρυνση της φορολογικής βάσης, ταυτόχρονα με τη σταδιακή μείωση φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, πάταξη της φοροδιαφυγής και της παρα-οικονομίας.

-Με μείωση των έμμεσων φόρων, συντελεστών ΦΠΑ κλπ.

-Με οριστική κατάργηση του Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και αντικατάσταση τους από απλούς κανόνες απεικόνισης συναλλαγών.

2. Αποκρατικοποιήσεις:

-Διαδικασία αποκρατικοποιήσεων – εγγυήσεις διαφάνειας.

-Σύνδεση με την ανάπτυξη  και όχι μόνο με εισπρακτικούς στόχους.

-Δημιουργία θεσμικού πλαισίου για τις ρυθμιστικές αρχές

Διατήρηση της κυριότητας του κράτους στα δίκτυα και αξιοποίηση του θεσμού των συμβάσεων παραχώρησης για βασικές υποδομές.

-Επίσπευση με άμεσες ενέργειες, κυρίως των περιπτώσεων όπου η συμμετοχή του ιδιωτικού τομέα συνδέεται με επενδύσεις σε υποδομές και θέσεις εργασίας. Π.χ. λειτουργικό έργο ΟΣΕ.        

3. Κατάργηση – συγχώνευση δημοσίων οργανισμών και φορέων:

Στόχος να μη γίνουν απολύσεις μόνιμου προσωπικού, αλλά σοβαρές οικονομίες από μη μισθολογικό λειτουργικό κόστος και μείωση γραφειοκρατίας.

4. Δημόσια Υγεία:

Επείγοντα μέτρα για αποκατάσταση ομαλού εφοδιασμού νοσοκομείων και ασθενών σε φάρμακα, αποκατάσταση λειτουργίας ΕΟΠΥΥ. Ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου. Συνέχιση μείωσης της φαρμακευτικής και νοσοκομειακής δαπάνης.

5. Άμεσα μέτρα καταπολέμησης σπατάλης και διαφθοράς (εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών προμηθειών και διαχείρισης υλικού).

Δ1. Συμφωνία για αλλαγές-εξυγίανση στο πολιτικό σύστημα και αναδιοργάνωση του κράτους – δημόσιας διοίκησης.

Η ριζική αλλαγή του πολιτικού συστήματος και η αναδιοργάνωση της δημόσιας διοίκησης αποτελούν βασικές προϋποθέσεις  για την προώθηση ενός προγράμματος αλλαγών στη χώρα . Προτεραιότητες είναι:

α)  Εξυγίανση του πολιτικού συστήματος

-Ψήφιση νόμου για αναδρομικό έλεγχο των περιουσιακών στοιχείων όσων διετέλεσαν αρχηγοί κομμάτων, υπουργοί, υφυπουργοί, Γ.Γ Υπουργείων, ανώτεροι κρατικοί λειτουργοί, οι οποίοι διαχειρίστηκαν δημόσιο χρήμα από το 1974 μέχρι σήμερα. Ο νόμος να προβλέπει και να εξασφαλίζει διοικητικά την επιβολή ποινών και τη δήμευση περιουσιών  για όσους τα περιουσιακά τους στοιχεία δεν δικαιολογούνται από τα νόμιμα εισοδήματά τους.

-Αλλαγή του νομοθετικού πλαισίου για ευθύνη υπουργών και υπαγωγή των περιπτώσεων  οικονομικών εγκλημάτων υπουργών στις διατάξεις του νόμου για τους καταχραστές του Δημοσίου και της καταπολέμησης του ξεπλύματος μαύρου  χρήματος.

-Κατάργηση της βουλευτικής ασυλίας για τα θέματα που δεν έχουν σχέση με την πολιτική δραστηριότητα.

-Υποστήριξη του έργου του βουλευτή χωρίς προνόμια και ατέλειες. Κατάργηση της αποζημίωσης για συμμετοχή στις επιτροπές της Βουλής.

-Ορισμός πλαφόν στο συνολικό ποσό που λαμβάνουν από συνταξιοδοτικά ταμεία οι βουλευτές. Για τους νεοεισερχόμενους βουλευτές κατάργηση της βουλευτικής σύνταξης και συνταξιοδότηση  μόνον από τον  ασφαλιστικό τους φορέα, όπως ο κάθε πολίτης, και εφόσον θεμελιώνουν συνταξιοδοτικό δικαίωμα.

-Επανεξέταση όρων και προϋποθέσεων για τη χρηματοδότηση των κομμάτων. Μείωση της επιχορήγησης των πολιτικών κομμάτων. Πλήρης έλεγχος των οικονομικών των κομμάτων και των βουλευτών από ανεξάρτητο θεσμικό όργανο.

-Δραστικός περιορισμός του αριθμού των ειδικών συμβούλων και συνεργατών των υπουργών, Γενικών Γραμματέων  και βουλευτών.

-Δημιουργία θεσμικού πλαισίου που θα ρυθμίζει τα ζητήματα των ΜΜΕ και τις αδειοδοτήσεις. Δημόσια τηλεόραση ανεξάρτητη, που θα  ελέγχεται και θα λογοδοτεί στην  Επιτροπή θεσμών και διαφάνειας της Βουλής, η οποία θα  διορίζει και τα εκτελεστικά όργανα της διοίκησής της. Διαφανής οικονομική διαχείριση και εξασφάλιση της διάθεσης τυχόν πλεονασμάτων από τις χρήσεις στην παραγωγή ελληνικών προγραμμάτων για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής βιομηχανίας.

-Μεταρρύθμιση στη Δικαιοσύνη: Βελτιώσεις για ταχύτερη απονομή. Εξωδικαστική επίλυση των διαφορών. Κωδικοποίηση του δικαίου. Απεμπλοκή της εκτελεστικής εξουσίας από την επιλογή ηγεσίας της Δικαιοσύνης και κατοχύρωση του Αυτοδιοίκητου των δικαστηρίων.

–Συνολική στρατηγική για χτύπημα γραφειοκρατίας

–Συνολική στρατηγική για χτύπημα φοροδιαφυγής.

— Συνολική στρατηγική για την Ενέργεια και τη διαχείριση Υδάτινων πόρων (ρυθμιστικό πλαίσιο, ρυθμιστικές αρχές και μακροχρόνιος προγραμματισμός)

β) Ανασυγκρότηση της δημόσιας διοίκησης

-Αναμόρφωση του τρόπου λειτουργίας Κυβέρνησης και υπουργείων:  Κεντρικός διυπουργικός συντονισμός των καθημερινών οριζόντιων αποφάσεων. Ενίσχυση της επιτελικότητας, του συντονισμού και του ελέγχου της εφαρμογής δημοσίων πολιτικών.

-Ενίσχυση της αυτοτέλειας της δημόσιας διοίκησης από τις πολιτικές αλλαγές:  Δραστική μείωση του αριθμού των γενικών διευθύνσεων και ορισμός γενικών διευθυντών με 5ετή θητεία και μισθό ίσο με του Γενικού γραμματέα.

-Περιορισμός της πολυνομίας και εξάλειψη της σύγκρουσης νομοθετημάτων. Πάταξη της διαφθοράς μέσω της ενίσχυσης πρακτικών διαφάνειας και νομοθέτησης νέου  αυστηρότερου  πειθαρχικού  δίκαιου  και κυρίως  εφαρμογή του στην πράξη.

-Αντικειμενικές και διαφανείς διαδικασίες προαγωγής. Διαδικασίες εσωτερικής και εξωτερικής αξιολόγησης υπηρεσιών και προσωπικού. Θεσμοθέτηση της λογοδοσίας και της διαφάνειας. Σύνδεση του προϋπολογισμού που δίδεται σε κάθε δημόσια  υπηρεσία  με τους στόχους και την απόδοση.

-Οργανωτικός και τεχνολογικός εκσυγχρονισμός.

 Δ2. Για Παράνομη μετανάστευση και Ασφάλεια:

1. Αναβάθμιση φύλαξης συνόρων.

2. Αναβάθμιση αρμοδιοτήτων-δικαιοδοσιών FRONTEX

3. Πρωτοβουλία σε Ευρώπη (και με πυρήνα τις χώρες του Ευρωπαϊκού Νότου) για:

— αλλαγή Συμφωνίας Δουβλίνου-ΙΙ

— και κοινή πολιτική επαναπατρισμού.

4. Διασπορά των παράνομων μεταναστών σε κέντρα φιλοξενίας ως τον επαναπατρισμό τους.

5. Επιτάχυνση εξέτασης των αιτήσεων ασύλου.

6. Προσαρμογή του θεσμικού πλαισίου για απόδοση Ιθαγένειας σε συνδυασμό με τις σύγχρονες εξελίξεις και σε αντιστοίχηση με τα ισχύοντα σε ευρωπαϊκές χώρες με παρόμοια προβλήματα (Ευρωπαϊκός Νότος).

7. Επιλογή υψίστης κυβερνητικής προτεραιότητας η ασφάλεια του πολίτη. Με τις απαραίτητες προσαρμογές νομικού, επιχειρησιακού και σωφρονιστικού πλαισίου, ώστε να ελεγχθεί η εγκληματικότητα και να σταματήσει η ατιμωρησία. Βασική αρχή η προστασία των δικαιωμάτων των πολιτών, αλλά και η πεποίθηση ότι η ίδια η Ασφάλεια είναι κι αυτή ουσιώδες δικαίωμα των πολίτη και υποχρέωση της δημοκρατικής πολιτείας. Μόνο έτσι θα ελεγχθούν και τα κρούσματα αυτοδικίας.

Ε. Ζητήματα Εξωτερικής Πολιτικής

1. Συστηματική προετοιμασία για ανακήρυξη ΑΟΖ στα πλαίσια του Διεθνούς Δικαίου και της διεθνούς πρακτικής, ώστε να επισπευσθεί η εκμετάλλευση του ενεργειακού πλούτου.

2. Ενεργός προώθηση κοινής Ευρωπαϊκής Πολιτικής για όλα τα περιφερειακά ζητήματα του Ευρωπαϊκού Νότου.

3. Ενίσχυση όλων των παραδοσιακών συμμαχιών της Ελλάδας και αναζήτηση νέων περιφερειακών ερεισμάτων για την κατοχύρωση-προώθηση εθνικών συμφερόντων. Η ενεργός διπλωματία είναι απαραίτητη εν όψει και των εξελίξεων σε όλη την ευρύτερη περιοχή. Η Ελλάδα παραδοσιακά επιδιώκει σχέσεις καλής γειτονιάς με όλο τον περίγυρό της.    

4. Αναβάθμιση του ρόλου της χώρας ως σταθεροποιητικού παράγοντα στην περιοχή της.
Τελική παρατήρηση: Πέρα από την συναίνεση που σημειώθηκε σε όλα τα παραπάνω, υπάρχουν και ζητήματα στα οποία δεν προχώρησε ακόμα ο διάλογος. Στα ζητήματα αυτά και σε άλλα που θα προκύψουν στο μέλλον, θα συνεχιστεί η προσπάθεια συνεννόησης, ώστε η συναινετική βάση της νέας διακυβέρνησης να ενισχύεται συνεχώς.

Εκλογές 2012

Όπως έδιωξε ο Ανδρέας και το ΠΑΣΟΚ τις αμερικανικές βάσεις, έτσι θα ανατρέψουν το μνημόνιο οι πολέμιοί του!!!

Δημοσιεύτηκε

στις

Δημοσιεύθηκε τις 8 Μαΐου 2012

του Σάββα Καλεντερίδη
Όλοι, εκτός της στενής ομάδας του ΓΑΠ, αποδέχονται ότι η Ελλάδα υποδουλώθηκε στο μνημόνιο με μεθοδεύσεις της κυβέρνησης του ΓΑΠ.
Το γιατί, δεν είναι της ώρας.
Και από τη στιγμή που υποδουλωθήκαμε, δεν μπορούμε να μιλάμε για διαπραγμάτευση. Δεν έγινε καμία.
Τώρα η Ελλάδα είναι χειροπόδαρα δεμένη και πρέπει να απελευθερωθεί.
Το θέμα είναι πώς!
Ο ένας τρόπος είναι η επαναδιαπραγμάτευση.
Ο άλλος η ανατροπή του μνημονίου.
Η άποψή μας είναι ότι πολλοί καιροσκόποι, που η μοναδική τους δουλειά χρόνια τώρα είναι η κατανάλωση κομματικών κονδυλίων που παίρνουν από το κράτος, το οποίο κατά τα άλλα πολεμούν, τζογάρουν και παίζουν με τα συναισθήματα του λαού, μιλώντας για ανατροπή και ακύρωση του μνημονίου, με σκοπό να πάρουν ψηφαλάκια.
Μετά, αφού τα πάρουν, θα κάνουν ό,τι έκανε ο Ανδρέας, που έδιωξε τις αμερικανικές βάσεις, οι οποίες όμως τελικά έμειναν, μετά από συμφωνία που έγινε σε “μηδενική βάση”.
Α, και να μην ξεχνάμε ότι εκείνα τα χρόνια, αυτοί ήταν τα μόνιμα δεκανίκια του μεγάλου Ανδρέα, με τους οπαδούς του οποίου βροντοφώναζαν όλοι μαζί και ρυθμικά το “Έξω οι βάσεις του θανάτου” και το “ΕΟΚ και ΝΑΤΟ το ίδιο συνδικάτο“.
Το ζητούμενο λοιπόν είναι να διδαχτούμε όλοι μας από τους καιροσκοπισμούς και τις ανεύθυνες επιλογές του παρελθόντος -αλήθεια πόσο εύκολα ξεχνάει αυτός ο λαός!!!- και να βρούμε τη χρυσή τομή.
Ποια είναι;
-Σκληρή και παραδειγματική τιμωρία εκείνων που μας έβαλαν στο ΔΝΤ-Μνημόνιο
-Επαναδιαπραγμάτευση των όρων του μνημονίου
-Ταχύς εκσυγχρονισμός του ελληνικού κράτους
-Λήψη άμεσων αναπτυξιακών μέτρων
-Άμεση αναμόρφωση της παιδείας και του εκπαιδευτικού συστήματος 
Κατά τα άλλα, όσοι τζογάρουν και παίζουν με τη “φωτιά” της ανατροπής του μνημονίου, δεν θα καούν μόνο οι ίδιοι, αλλά θα κάψουν και την ήδη τσουρουφλισμένη Ελλάδα.
Δεν το ευχόμαστε, αλλά το “έξω από το μνημόνιο”, θα αποδειχτεί πολύ σύντομα πιο ανεύθυνο και πιο οπορτουνιστικό από το “λεφτά υπάρχουν”.
Ελπίζουμε να μην αποδειχτεί το ίδιο καταστροφικό.
Αυτά τα ολίγα προς στιγμήν…

Συνέχεια ανάγνωσης

Oικολογία-Περιβάλλον

Η Γαύδος απέχει από τις ευρωεκλογές λόγω των χημικών της Συρίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Οι κάτοικοι διαμαρτύρονται για την καταστροφή τους στη Μεσόγειο
Η Γαύδος απέχει από τις ευρωεκλογές λόγω των χημικών της Συρίας
Την απόφαση να απέχουν από τις
ευρωεκλογές σε ένδειξη διαμαρτυρίας για την καταστροφή των χημικών όπλων
της Συρίας στη Μεσόγειο έλαβαν οι κάτοικοι της Γαύδου.


Οι κάτοικοι της Γαύδου μέσα σε ένα κείμενο, που δημοσιεύει η ιστοσελίδα
flashnews.gr μιλούν για την αδιαφορία των ευρωπαϊκών κυβερνήσεων, αλλά
και της «μνημονιακής» όπως λένε ελληνικής κυβέρνησης.

«Η Γαύδος στη μέση της Μεσογείου, που “απειλείται” από την αδιαφορία της
μνημονιακής κυβέρνησης, και τη διακίνηση των χημικών όπλων από τον
πόλεμο της Συρίας, σε διεθνή ύδατα δίπλα μας, αντιδρά και συμμετέχει
στις δράσεις για να ακυρωθεί αυτή η μετακίνηση.

Η απειλή

Για τη Γαύδο, την Κρήτη, την Πελοπόννησο, τη Μάλτα, την Ιταλία κι
ολόκληρη τη Μεσόγειο, είναι η εγκληματική ενέργεια να «πειραματιστούν»
την υδρόλυση εν πλω εξαιρετικά επικίνδυνων υλικών, τα οποία σε περίπτωση
ατυχήματος θα βυθιστούν στη θάλασσα μας και θα καταστρέψουν κάθε
ζωντανό οργανισμό και μας μαζί τους.

Η συνενοχή

Κι όλα αυτά με τη στήριξη του ΟΗΕ, ο οποίος χρησιμοποίησε τον χαρακτήρα
διεθνή χορικά ύδατα για να καθαρίσει για λογαριασμό των συμφερόντων,
πολιτικών και οικονομικών, λες και τα διεθνή ύδατα που δεν είναι παρά
γραμμές στον πολιτικό χάρτη τους δεν απειλούνται από την ενδεχόμενη
καταστροφή. Κι όλο αυτό ενάντια στη διεθνή νομοθεσία που ορίζει ότι η
καταστροφή των χημικών του πολέμου θα πρέπει να γίνεται αποκλειστικά
πάνω σε έδαφος χώρας που τα παράγει ή πάνω σε έδαφος χώρας που τα έχει
αγοράσει.

Αλλά και την αδιαφορία των κυβερνήσεων και των ευρωπαϊκών οργάνων που
αδιαφορούν για τις περιβαλλοντικές συνέπειες, κυνηγώντας με περισσότερη
λιτότητα για τους λαούς και μεγαλύτερα κέρδη για τους οικονομικά
ισχυρούς.

Η αμφισβήτηση

Η Πορτογαλία και Αλβανία αρνήθηκαν την συμμετοχή σε αυτό το έκφυλο παιχνίδι πολιτικών και οικονομικών συμφερόντων.

Τι προτείνουμε

Δικά τους είναι τα χημικά, δικός τους είναι ο πόλεμος, ας πάρουν στις πατρίδες του και τα απόνερα.

Να τα πάρουν πίσω στις πατρίδες τους, αυτοί που τα φτιάξανε κι αυτοί που τα αγοράσανε.

Να απαντηθούν οι επερωτήσεις βουλευτών κι ευρωβουλευτών και επιτέλους οι
κυβερνήσεις να πάρουν θέση, υπολογίζοντας την ανθρώπινη ζωή,
λαμβάνοντας υπόψη ότι η ψήφος του λαού δεν χρίζει τους βουλευτές και
ευρωβουλευτές θεούς για να παίζουν με τις ζωές μας.

Η Γαύδος

Συμμετέχει στα συντονιστικά για τις δράσεις ενάντια στην εφαρμογή αυτής
της παράλογης κι επικίνδυνης απόφασης. Μαζεύει υπογραφές των κατοίκων
και θα τις αποστείλει στα αρμόδια όργανα. Αναρτά πανό διαμαρτυρίας στο
ΦΑΡΟ του ΝΟΤΟΥ της Ευρώπης. Γυρίζει την πλάτη σε μια τέτοια Ευρώπη
αδιάφορη στους λαούς της και Αποφασίζει

ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΤΙΣ ΚΑΛΠΕΣ ΓΙΑ ΕΥΡΩΕΚΛΟΓΕΣ»

ΤΟ ΒΗΜΑ

Συνέχεια ανάγνωσης

Εκλογές 2012

ΔΗΜΟΣΚΟΠΗΣΗ-ΒΟΜΒΑ ΑΠΟ ZOUGLA.GR: ΠΡΩΤΟΣ Ο ΣΥΡΙΖΑ ΚΑΙ ΔΙΠΛΑ ΤΟΥ Η ΧΡΥΣΗ ΑΥΓΗ! ΔΙΑΛΥΕΤΑΙ Η ΝΔΗ ΣΤΟ 12%

Δημοσιεύτηκε

στις

25.2.2014. Εντυπωσιακά
είναι τα αποτελέσματα της νέας διαδικτυακής ψηφοφορίας που
πραγματοποιήθηκε από τις 17/2/2014 έως τις 23/2/2014. Ψήφισαν 2.242
άτομα, τα οποία πέραν της πρόθεσης ψήφου απάντησαν σε μια σειρά
ερωτημάτων άμεσα συνδεδεμένων με την επικαιρότητα, όπως οι ανακοινώσεις
των υποψηφιοτήτων για τον Δήμο της Αθήνας, η αύξηση της τιμής των
διοδίων, αλλά και το μεγάλο ζητούμενο που είναι η ανάπτυξη.

Η
«Ζούγκλα» δεν διεκδικεί το αλάθητο του Πάπα, εμπιστεύεται όμως το
σταθμισμένο δείγμα της, το οποίο κατά το παρελθόν έχει καταγράψει με
μεγάλη ακρίβεια τις μετακινήσεις των ψηφοφόρων και τις τάσεις του
εκλογικού σώματος που αυτήν την περίοδο θυμίζει κινούμενη άμμο.

Σύμφωνα
με την ανάλυση των αποτελεσμάτων της πρόσφατης διαδικτυακής έρευνας, με
τη συμμετοχή επιλεγμένων ψηφοφόρων από εξειδικευμένο προσωπικό, ο
ΣΥΡΙΖΑ βρίσκεται στην κορυφή, η ΝΔ χάνει έδαφος, η κατρακύλα του ΠΑΣΟΚ
συνεχίζεται και η Χρυσή Αυγή βλέπει τα ποσοστά της να αυξάνονται. 

Το ζητούμενο είναι εάν αυτή η παρούσα συμπεριφορά θα παγιωθεί ή απλώς αποτελεί στιγμιαία προειδοποίηση τωνψηφοφόρων προς τον κυβερνητικό συνασπισμό, προ της λήψης σημαντικών οικονομικών και πολιτικών αποφάσεων.

Εντυπωσιακό
είναι επίσης το ποσοστό που δίνουν οι ψηφοφόροι στην υποψηφιότητα του
Ηλία Κασιδιάρη για τον Δήμο της Αθήνας. Πρόκειται φυσικά για την ψήφο
όσων έχουν τα εκλογικά τους δικαιώματα στον μεγαλύτερο δήμο, όχι του
συνόλου που συμμετείχε από διάφορες περιοχές της χώρας.

Όλα τα αποτελέσματα της έρευνας παρουσιάστηκαν στην εκπομπή του Μάκη Τριανταφυλλόπουλου «Κίτρινος Τύπος».

Τα αποτελέσματα της διαδικτυακής ψηφοφορίας στον Κίτρινο Τύπο24:16reEmbedit

Play
Current Time0:00
/
Duration Time0:00
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Loading


Η Διαδικτυακή ψηφοφορία και οι αντιδράσεις εκπροσώπων των κομμάτων17:33reEmbedit

Play
Current Time0:00
/
Duration Time0:00
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Loading



Διαδικτυακή ψηφοφορία – Τα αποτελέσματα10:16reEmbedit

Play
Current Time0:00
/
Duration Time0:00
Loaded: 0%
Progress: 0%
00:00
Fullscreen
00:00
Mute
Loading



Τα αποτελέσματα της έρευνας:

Οι
πολίτες κλήθηκαν να απαντήσουν στην ερώτηση για το ποιος εκ των οκτώ
βασικών υποψηφίων θα κέρδιζε τη μάχη του Δήμου της Αθήνας, αλλά και
ποιον θα ψήφιζαν προσερχόμενοι στην κάλπη.

Στην
πρώτη περίπτωση, ο εκπρόσωπος Τύπου της Χρυσής Αυγής Ηλίας Κασιδιάρης
συγκεντρώνει ποσοστό 44,6%, δεύτερος είναι ο νυν δήμαρχος Γιώργος
Καμίνης (χαίρει στήριξης από ΠΑΣΟΚ και ΔΗΜΑΡ) με 18,1%, ενώ ακολουθεί ο
εκλεκτός του ΣΥΡΙΖΑ Γαβριήλ Σακελλαρίδης με ποσοστό 7,5%. Οι υποψήφιοι
της ΝΔ Νικήτας Κακλαμάνης και Άρης Σπηλιωτόπουλος συγκεντρώνουν 5,9% και
5% αντίστοιχα. Στις τελευταίες θέσεις βρίσκονται οι κ.κ. Γρ.
Βαλλιανάτος με 2,5%, ο υποψήφιος των ΑΝΕΛ Β. Καπερνάρος με 2% και ο
υποψήφιος του ΚΚΕ Ν. Σοφιανός με 0,3%.






Στην
πρόθεση ψήφου, ο Κασιδιάρης συγκεντρώνει σχεδόν τετραπλάσιο ποσοστό από
τον έτερο διεκδικητή του δημαρχιακού θώκου Γαβριήλ Σακελλαρίδη.






Ενδεικτική
του κλίματος αβεβαιότητας και δυσπιστίας γύρω από τα όσα έχουν ειπωθεί
για την κυοφορούμενη επιστροφή της χώρας στην ανάπτυξη είναι η απάντηση
των πολιτών στο ερώτημα για το πότε πιστεύουν ότι θα γίνει η
επανεκκίνηση της ελληνικής οικονομίας. Το 56,4% θεωρεί ότι η ανάπτυξη θα
έρθει έπειτα από πέντε χρόνια…






Στην
ανοιχτή διαδικτυακή ψηφοφορία του zougla.gr, οι πολίτες κλήθηκαν να
απαντήσουν στην ερώτηση για την αύξηση στην τιμή των διοδίων. Το 61%
πιστεύει ότι οι αυξήσεις οφείλονται τόσο στην κυβέρνηση όσο και στην
ιδιωτική αυθαιρεσία.






Ο καταλληλότερος για πρωθυπουργός

Οι
απόψεις των ψηφοφόρων ως προς την καταλληλότητα για την πρωθυπουργία
καταγράφονται στο επόμενο γράφημα. Ο Αντώνης Σαμαράς, για πρώτη φορά,
βρίσκεται πίσω από τον Αλέξη Τσίπρα, ο οποίος συγκεντρώνει την προτίμηση
του 19,9% των συμμετεχόντων στην ψηφοφορία, έναντι 16,2% του προέδρου
της ΝΔ. Ο προφυλακισμένος γενικός γραμματέας της Χρυσής Αυγής Νίκος
Μιχαλολιάκος αποσπά 12,1%. Ο «Κανένας», ωστόσο, σε αυτήν την έρευνα
καταλαμβάνει την πρωτιά με 32,4%.






Πρώτος ο ΣΥΡΙΖΑ στην παράσταση νίκης

Το
επόμενο ερώτημα αφορά στην παράσταση νίκης, δηλαδή εάν οι εκλογές
διεξάγονταν την επόμενη Κυριακή ποιο κόμμα θα ερχόταν πρώτο. Ο ΣΥΡΙΖΑ
έχει το προβάδισμα με 59,6%, με τη ΝΔ να ακολουθεί με 19,4%. 






Πρόθεση ψήφου

Ο
ΣΥΡΙΖΑ, με διαφορά 1,1% από τη Χρυσή Αυγή, έρχεται πρώτος,
συγκεντρώνοντας ποσοστό 26,1%, ενώ η Νέα Δημοκρατία 12,6%, οι ΑΝΕΛ 5%,
το ΚΚΕ 4,3% και το ΠΑΣΟΚ 3,2%.




Το
νεοϊδρυθέν κόμμα των κ.κ. Βύρωνα Πολύδωρα και Χρήστου Ζώη «Ένωση για
την Πατρίδα και τον Λαό» ανιχνεύεται στην παρούσα δημοσκόπηση,
συγκεντρώνοντας 0,5%.



Συσπειρώσεις και… διαρροές ψηφοφόρων

Στις
συσπειρώσεις των δύο πρώτων κομμάτων η Νέα Δημοκρατία συγκεντρώνει
αυτήν τη στιγμή ποσοστό της τάξεως του 38%, με βασική «αιμορραγία» τη
διαρροή ψηφοφόρων της προς τη Χρυσή Αυγή, με ποσοστό μάλιστα που
ανέρχεται στο 29,8%.

Μεγαλύτερη
εμφανίζεται η συσπείρωση δυνάμεων στον ΣΥΡΙΖΑ, καθώς το ποσοστό
υπολογίστηκε στο 62,9%. Αξιοσημείωτη είναι η διασπορά ψηφοφόρων του προς
τη Χρυσή Αυγή, που είναι της τάξεως του 14,6%.









Αναλυτικός πίνακας με τις τελευταίες δημοσκοπήσεις του zougla.gr:


H ταυτότητα της έρευνας




















zougla.gr
Πηγή

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή