Ακολουθήστε μας

Λαθρομετανάστευση

Ο FRONTEX ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ Δοκιμάζει εξελιγμένα μέσα ανθρωποκυνηγητού

Δημοσιεύτηκε

στις

Μετά τις δοκιμές στο Ακτιο, τέλη
2011, ετοιμάζει τον Οκτώβρη στην Αλεξανδρούπολη «επίδειξη» σε
«πραγματικές συνθήκες», με μετανάστες ως «πειραματόζωα», και τη
συνεργασία της ΕΛ.ΑΣ.
Στιγμιότυπο από κοινή περιπολία ΕΛ.ΑΣ. και FRONTEX στον Εβρο

Ολο
και πιο γερά πατά την μπότα του στην Ελλάδα ο FRONTEX (ΦΡΟΝΤΕΞ –
ευρωενωσιακός οργανισμός επιτήρησης εξωτερικών συνόρων της ΕΕ). Δεν
είναι μόνο οι επιχειρήσεις καταστολής στα σύνορα που συντονίζει,
προκειμένου πρόσφυγες του ιμπεριαλισμού να μη βρίσκουν καταφύγιο στην
ΕΕ, στην «καλύτερη» δε περίπτωση να εγκλωβίζονται κατά χιλιάδες στην
Ελλάδα. Πλέον με ευθύνη και των κυβερνήσεων, των δυνάμεων του
ευρωμονόδρομου, αξιοποιεί τη χώρα σαν πεδίο ασκήσεων όπου ξένοι
αξιωματούχοι και βιομηχανίες δοκιμάζουν σε «πραγματικές συνθήκες» τα πιο
εξελιγμένα μέσα ανθρωποκυνηγητού. Μετά το Ακτιο, όπου έκαναν τον
χειμώνα τέτοιες δοκιμές, τώρα ετοιμάζουν «επίδειξη» στην Αλεξανδρούπολη.
Φυσικά, οι τέτοιες απάνθρωπες «δοκιμές» τους συμπληρώνουν το όργιο
καταστολής σε βάρος μεταναστών, που στήνει και η τωρινή ελληνική
κυβέρνηση στα ελληνοτουρκικά σύνορα, νέες πτυχές του οποίου
ανακοινώθηκαν τις τελευταίες μέρες.

Συγκεκριμένα από τα
κεντρικά του FRONTEX στη Βαρσοβία στάλθηκε πρόσκληση προς αρχές
συνοριοφύλαξης της ΕΕ και μονοπώλια της «ασφάλειας», με τίτλο «Επίδειξη Επιτήρησης Συνόρων και Εργαστήριο 2012».
Μεταξύ άλλων αναφέρει:
«Ενας
από τους βασικούς στόχους του FRONTEX είναι να κρατά τα κράτη μέλη
ενημερωμένα για τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις στη συνοριοφύλαξη. Στο
πλαίσιο αυτό, επιδιώκει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στη διοργάνωση (με τη
βοήθεια των κρατών μελών) πρακτικής επίδειξης των νέων τεχνολογιών.
Η επιτήρηση των χερσαίων συνόρων πρέπει να εξασφαλίζει αποτελεσματική
ανίχνευση δραστηριοτήτων παράνομης μετανάστευσης. Τα τεχνικά συστήματα
που εμπλέκονται περιλαμβάνουν διάφορα είδη αισθητήρων και ειδικά
συστήματα επικοινωνίας και λογισμικού, προκειμένου να δημιουργείται
εικόνα της κατάστασης, να τίθεται στη διάθεση των συμμετεχόντων σε μια
συγκεκριμένη επιχείρηση.
Η μονάδα Ερευνας και Ανάπτυξης του FRONTΕX και ο τομέας χερσαίων συνόρων, σε συνεργασία με την Ελληνική Αστυνομία
διοργανώνουν επίδειξη και ένα εργαστήριο, στα οποία βιομηχανίες του
κλάδου θα παρουσιάσουν σε εμπειρογνώμονες των κρατών μελών τα τελευταία
τους επιτεύγματα (…) ταχείες στην ανάπτυξή τους κινητές και φορητές
συσκευές χερσαίας επιτήρησης και ασύρματων συστημάτων επικοινωνίας για
την επιτήρηση των χερσαίων συνόρων (…)
Τέσσερις έως έξι
κορυφαίες εταιρείες στον τομέα της τεχνολογίας επιτήρησης χερσαίων
συνόρων, θα κληθούν να επιδείξουν τις δυνατότητες των συστημάτων τους σε
σενάρια πραγματικών επιχειρήσεων. Κάθε αναπτυσσόμενο σύστημα θα
αποτελείται από συνδυασμούς δύο τουλάχιστον από τα ακόλουθα είδη
αισθητήρων: μικρής εμβέλειας ραντάρ εδάφους, αισθητήρες εδάφους και
ηλεκτρο-οπτικούς αισθητήρες, διασυνδεόμενους μέσω ασύρματων
τηλεπικοινωνιακών συστημάτων ικανών να μεταδώσουν σε πραγματικό χρόνο
εικόνα της κατάστασης και προειδοποιήσεις σε απομακρυσμένα τερματικά. Προκειμένου
να παρέχει πραγματικά αποτελέσματα, η επίδειξη πρέπει να
πραγματοποιηθεί σε μια έκταση γης με πραγματική/πιθανή ροή παράνομων
μεταναστών
(σ.σ. θα τους χρησιμεύσουν για πειραματόζωα)
Ο
τόπος και ο χρόνος της επίδειξης θα είναι η Ελλάδα, η περιοχή της
Αλεξανδρούπολης, κατά τη διάρκεια των δύο πρώτων εβδομάδων του Οκτωβρίου
2012.
Θα παραστούν φορείς και εκπρόσωποι των αρχών κρατών μελών της
ΕΕ που εμπλέκονται στον έλεγχο συνόρων. Η εκδήλωση θα δώσει την
ευκαιρία σε δυνητικούς χρήστες και τη βιομηχανία να γνωριστούν και να
ανταλλάξουν εμπειρίες και απόψεις για τις ανάγκες τους».
Δεν είναι
η πρώτη φορά που ο FRONTEX διοργανώνει στην Ελλάδα τέτοιες επιδείξεις.
Το χειμώνα δοκίμαζε στην Ελλάδα εξελιγμένα εναέρια μέσα επιτήρησης
συνόρων. Π.χ. ισραηλινή πολεμική βιομηχανία παρουσίασε μη επανδρωμένο
αεροσκάφος – ιπτάμενο ραντάρ θαλάσσιας περιπολίας στη βάση της Πολεμικής
Αεροπορίας στο Ακτιο, παρουσία εκπροσώπων από υπηρεσίες συνοριοφύλαξης
και ακτοφυλακής από διάφορες χώρες της Ευρώπης. Στο Ακτιο παρουσιάστηκε
και αντίστοιχο ισπανικό μη επανδρωμένο αεροσκάφος υποστηριζόμενο από
συστήματα γαλλικής βιομηχανίας. Εγραφαν χαρακτηριστικά οι Γάλλοι σε
ανακοίνωσή τους: «Επί τρεις μέρες, διάφοροι κατασκευαστές μη
επανδρωμένων αεροσκαφών έκαναν δοκιμαστικές πτήσεις περιπολώντας στη
δυτική ακτή της Ελλάδας». Οι Ισπανοί προσδιόριζαν ότι οι δοκιμές έγιναν
τέλη 2011.

«Σφράγιση» του Εβρου

Και δεν
είναι μόνο οι «επιδείξεις» τους. Αρχές της βδομάδας μετά τη συνάντηση
του πρωθυπουργού με τον υπουργό Δημόσιας Τάξης ανακοινώθηκαν νέα μέτρα
ενίσχυσης της καταστολής στα σύνορα. Ο υπουργός Ν. Δένδιας ανακοίνωσε
χαρακτηριστικά ότι «1.800 συνοριοφύλακες μετακινούνται ήδη προς τον
ποταμό Εβρο, μαζί με πλωτά σε πρώτη φάση. Ηδη (…) μετακινούνται έξι
πλωτά και μέχρι το τέλος του μήνα θα φτάσουμε στα 26 νέα πλωτά στον
Εβρο, ώστε επιτέλους να επιχειρήσουμε τη “σφράγιση” του Εβρου». Σε
προηγούμενες δηλώσεις του ο υπουργός, στη διάρκεια επίσκεψής του στον
Εβρο, είχε τάξει την ολοκλήρωση στην περιοχή της Ορεστιάδας του τείχους
ανάσχεσης προσφύγων και μεταναστών, η κατασκευή του οποίου αναμένεται να
ολοκληρωθεί αρχές Οκτώβρη. Παράλληλα, είχε πει ότι θα υπάρξει
εγκατάσταση ηλεκτρονικών μέσων όπως και άλλες «συναφείς ενέργειες».
Το
έργο κατασκευής του «τείχους» βρίσκεται στο στάδιο της θεμελίωσης
στήριξης του πλαισίου της περίφραξης, ακολουθεί η εγκατάσταση των
πλαισίων περίφραξης και η τοποθέτηση συρματοπλέγματος. Το συνολικό μήκος
του «τείχους» θα είναι 10,310 χιλιόμετρα, με τοποθέτηση πασάλων ανά
μέτρο. Το έργο, κόστους 3,2 εκατομμυρίων ευρώ, θα διαθέτει δυο σειρές
συρματοπλέγματα, εξωτερικό ύψους 2,5 μέτρων και εσωτερικό ύψους 3
μέτρων.

Τους διακινεί το μεγάλο κεφάλαιο

Ολοι
τους, ευρωενωσιακοί και κυβερνώντες, κρύβουν την ουσία του ζητήματος.
Οντως, μετανάστευση και προσφυγιά, με τις διαστάσεις που πήραν (ειδικά
μετά τις ανατροπές των σοσιαλιστικών κρατών, την προσωρινή υποχώρηση του
διεθνούς κομμουνιστικού κινήματος, μέσα σε συνθήκες όξυνσης των
ανταγωνισμών και της επιθετικότητας του κεφαλαίου), γεννούν προβλήματα
για τους λαούς που ξεριζώνονται, αλλά και τους λαούς όσων χωρών δέχονται
κύματα μεταναστών. Αρχουσα τάξη και τα κόμματά της προεκλογικά
ξανάπαιξαν το «χαρτί» του μεταναστευτικού, της «ασφάλειας» και
εγκληματικότητας (το ξανάκαναν στις ευρωεκλογές του 2009, στις τοπικές
του 2010). Στρέφουν μέρος της λαϊκής οργής σε ανώδυνα για το σύστημα
κανάλια, αποπροσανατολίζουν, απομονώνοντας και διογκώνοντας ένα από τα
μύρια προβλήματα που οι ίδιοι έχουν προκαλέσει στο λαό. Ρίχνουν νερό στο
μύλο της «Χρυσής Αυγής», μετά τάχα ανησυχούν για την επιρροή της.
Ολοι
τους αποσιωπούν ότι η όξυνση της επιθετικότητας και του ανταγωνισμού
του κεφαλαίου όπως εκδηλώθηκε με τις στρατιωτικές επεμβάσεις ΕΕ και ΝΑΤΟ
σε Γιουγκοσλαβία, Αφγανιστάν, Ιράκ, Λιβύη (επεμβάσεις όπου συμμετείχαν
ενεργά οι ελληνικές κυβερνήσεις) προκάλεσε τεράστια κύματα μετανάστευσης
και προσφυγιάς. Το ίδιο κάνουν οι υποκινούμενες εμφύλιες συρράξεις σε
Σομαλία, Σουδάν. Ανάλογα κύματα κυνηγημένων έρχονται τώρα εδώ από τη
Συρία μετά τον εκεί ιμπεριαλιστικό δάχτυλο.
Επομένως μετανάστες
και πρόσφυγες δεν ήρθαν εδώ για διακοπές. Τους έφεραν ιμπεριαλιστικοί
πόλεμοι όπου συμμετέχει με συγκεκριμένο καταμερισμό η άρχουσα τάξη της
Ελλάδας. Τους έφεραν οι αστικές κυβερνήσεις στις πρώην σοσιαλιστικές
χώρες, η φτώχεια, τα αντιδραστικά καθεστώτα που υπηρετούν τον
ιμπεριαλισμό. Τους έφερε το κεφάλαιο και τα κόμματά του, τους αξιοποιεί
για να βγάζει περισσότερη υπεραξία, να θησαυρίζει από την κακοπληρωμένη
δίχως δικαιώματα εργασία τους, να χρησιμοποιεί το μεταναστευτικό
εργατικό δυναμικό ως πολιορκητικό κριό για να γκρεμίσει τις όποιες
κατακτήσεις κέρδισε η εργατική τάξη, να τη διασπά, να αυξάνει την
καταστολή. Τους έφεραν όλοι αυτοί που τώρα θέλουν να απαλλαγούν από ένα
κομμάτι μεταναστών και παίρνουν γι’ αυτό νέα κατασταλτικά μέτρα. Θέλουν
περισσότερο «ελεγχόμενη» μετανάστευση, γι’ αυτό κλείνουν πρόσκαιρα τις
στρόφιγγες, αφού η καπιταλιστική κρίση αύξησε τον εφεδρικό στρατό
ντόπιων ανέργων.

Θανάσης ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ
http://www2.rizospastis.gr

Ελλάδα

Ν. Παναγιωτόπουλος: Καμία στρατηγική για το μεταναστευτικό δεν θα έχει αποτέλεσμα, εάν υπάρξει μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

Δηλώσεις Νίκου Παναγιωτόπουλου και Άδωνι Γεωργιάδη για το μεταναστευτικό

Καμία στρατηγική για το Μεταναστευτικό δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΚΟ της Νίκης Τάσου Οικονομόπουλου, με θέμα: “Ανησυχία για πιθανές επιπτώσεις στη χώρα μας από τη νέα κρίση στο μεταναστευτικό”.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η ελληνική πολιτική στο μεταναστευτικό κινείται στα σωστά επίπεδα ωστόσο, “καμία στρατηγική δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο με χερσαία εισβολή των ισραηλινών στρατευμάτων, η οποία θα δημιουργήσει κύματα εκατομμυρίων προσφύγων. Και αναπόφευκτα κάποιοι απ’ αυτούς θα επιχειρήσουν να εισέλθουν στην Ευρώπη και από τη χώρα μας. Εκεί, όλες οι στρατηγικές πάνε στράφι, και πάμε σε κατάσταση αντιμετώπισης κρίσης, για την οποία βέβαια προετοιμαζόμαστε όσο μπορούμε, αλλά αυτό δεν είναι θέμα μόνο της Ελλάδας αλλά είναι [..] όλου του δυτικού κόσμου, να αντιμετωπίσει κύματα προσφύγων από περιοχές όπου ξεσπάνε εμπόλεμες συγκρούσεις”.

Απαντώντας στο εάν η ΕΕ συμπαρίσταται στην Ελλάδα για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι οι εταίροι μας διέθεσαν στην Ελλάδα, το διάστημα 2015-2021 το ποσό των 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στην τρέχουσα περίοδο 2021-2027 το ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων: “Εάν αλλάξουν τα δεδομένα, εάν έχουμε σφοδρές κρίσεις, βεβαίως θα πάμε και θα ζητήσουμε πρόσθετη χρηματοδότηση”, διαβεβαίωσε ο υπουργός.

Για την τρέχουσα γερμανική πολιτική εκτεταμένων ελέγχων στα χερσαία σύνορά της, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως “η Ελλάδα δεν επηρεάζεται” και ότι “μαζικές επιστροφές (από τη Γερμανία) δεν υπάρχουν”. Σημείωσε μάλιστα ότι και η Ελλάδα κάνει επιστροφές κατά τα οριζόμενα. Συγκεκριμένα, “κατά το 2023, πάνω από 6.000 επέστρεψαν σε τρίτες χώρες”.

Από την πλευρά του, ο κ. Οικονομόπουλους, ρώτησε πως δικαιολογείται σε όλη την Ευρώπη ο μέσος όρος παροχής ασύλου να είναι 46% και στη χώρα μας να είναι 68%. Μήπως η διαδικασία στην Ελλάδα “γίνεται, όχι για να εξεταστεί πραγματικά εάν είναι (κάποιος) πρόσφυγας αλλά για να μπορέσει να φύγει νομότυπα από τη χώρα και να πάει στη βόρεια Ευρώπη;”. Τόνισε, δε, ότι “η Ελλάδα δεν θα γίνει η νήσος Έλις της Ευρώπης”, και ότι είναι θέμα επιβίωσης της Ελλάδας [..] η αποτροπή της επιχειρούμενης εθνικής αλλοίωσης.

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο κ. Οικονομόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου ανέφερε ότι κάποτε μας επέκριναν ότι αργούμε στην απόδοση ασύλου και τώρα μας λένε “γιατί πάτε τόσο γρήγορα και έρχονται γρήγορα”.. Ειδικότερα για την εκτίμηση του βουλευτή της Νίκης ότι με την αλλαγή της γερμανικής πολιτικής θα στέλνονται πίσω παράνομοι μετανάστες με τραίνα και λεωφορεία, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι μέχρι πρότινος, τα γερμανικά δικαστήρια δικαίωναν όσους προσέφευγαν σε αυτά, με το αιτιολογικό ότι οι συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα είναι πολύ χειρότερες σε επίπεδο κοινωνικών παροχών. “Αυτή όμως η απόφαση της γερμανικής νομολογίας είναι του 2011. Είναι προφανές ότι από το 2011 μέχρι το 2024 άλλαξαν πολλά προς το καλύτερο (στην Ελλάδα) [..] Αναμένω ότι αυτό θα διαπιστωθεί από τους Γερμανούς [..] ανοίγοντας το δρόμο για κάποιες αποσπασματικές και πολύ σποραδικές επιστροφές.. Ούτε με τραίνα, ούτε με βαπόρια, ούτε με λεωφορεία, ούτε με αεροπλάνα. Είναι ζήτημα αν κάποιες δεκάδες έχουν εντοπιστεί από τις χιλιάδες που υπάρχουν (στη Γερμανία)” παρατήρησε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Άδ. Γεωργιάδης: Το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης στην διεθνή κοινότητα και όχι στον Έλληνα φορολογούμενο
Νωρίτερα, σε απάντηση ερώτησης της βουλευτού της Νέας Αριστεράς, Θ. Φωτίου για την ευθύνη που πρέπει να αναλάβει το υπουργείο Υγείας για την υγειονομική φροντίδα των προσφυγικών πληθυσμών, ο αρμόδιος υπουργός Άδ. Γεωργιάδης είπε: “Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας δίνει λεφτά για να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες των λαθρομεταναστών; [..] Λέτε ότι πρέπει το υπουργείο Υγείας της Ελλάδος, από τους ήδη πιεσμένους του προϋπολογισμούς, για την παροχή Υγείας στους Έλληνες πολίτες, που λέτε ότι δεν φτάνουν τα λεφτά, από αυτά τα λεφτά, να αφαιρέσουμε επιπλέον λεφτά, για να καλύψουμε εξολοκλήρου εμείς, το ελληνικό κράτος, τα έξοδα αυτών που έρχονται στην Ελλάδα παράνομα; Δηλαδή εάν έρθουν 10 εκατομμύρια θα πάμε να καλύψουμε και τα 10 εκατομμύρια; Εάν έρθουν 50 εκατομμύρια και τα 50 εκατομμύρια;”

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, “είμαστε ενώπιον μιας μεγάλης μεταναστευτικής κρίσης. Η Γερμανία έκλεισε τα σύνορα της. Σε λίγο απ’ ότι φαίνεται θα κλείσουν τα σύνορα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ποια είναι η πρόταση της Νέας Αριστεράς; Να πληρώνει η Ελλάδα τα έξοδα όλων όσοι έρχονται, χωρίς να την νοιάζει από που θα βρει τα λεφτά; Θέλετε να βγάλουμε και τους Έλληνες από τα σπίτια τους να βάλουμε τους λαθρομετανάστες μέσα;”

Σημείωσε επίσης ότι η περίθαλψη των προσφύγων “είναι στον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης για να πληρώνονται από διεθνή χρήματα όλα αυτά τα έξοδα [..] Διότι δεν είναι υποχρέωση του Έλληνα φορολογούμενου να καλύψει αυτά τα χρήματα. Ούτε έχει υποχρέωση ο Έλληνας να μην έχει κρεβάτι στο νοσοκομείο, επειδή εσάς σας αρέσει να είναι ανοιχτά τα σύνορα. Όσο κι αν η Αριστερά φωνάζει στην Βουλή “πρώτα οι μετανάστες και μετά οι Έλληνες”, εμείς θα πούμε ότι θα πληρώνει το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης η διεθνής κοινότητα και όχι ο Έλληνας φορολογούμενος”.

Από την πλευρά της, η κ. Φωτίου είπε: “Και τότε και τώρα, τα χρήματα τα παίρνετε από το ΕΣΠΑ. Από που τα παίρνεις; Δεν είναι αυτά λεφτά του ελληνικού λαού; Ότι και να γίνεται είναι λεφτά του ελληνικού λαού. Μην πουλάτε στα ακροδεξιά σας ακροατήρια ότι εσείς δεν θέλετε να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ από τους Έλληνες για τους λαθρομετανάστες”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Θα αφήσουμε τη “Γενεύη” να διαλύσει την Ευρώπη;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τι είναι οι διεθνείς συνθήκες; Δεν είμαι σίγουρος ότι ο νομικός κόσμος της Ευρώπης (και της Ελλάδας) ξέρει την απάντηση.

Από τις δημόσιες τοποθετήσεις πολλών τριβωνιανούτσικων και την αρθρογραφία τους, βγάζεις το συμπέρασμα ότι τις θεωρούν κάτι σαν τις Δέκα Εντολές: θέσφατα. Δεν τις αγγίζουμε. Τις εφαρμόζουμε τυφλά. Και, προς Θεού, δεν κρίνουμε το θεωρητικό τους υπόβαθρο. Γιατί;

“Διότι αν αρχίσουμε να αναθεωρούμε τις διεθνείς συνθήκες είναι βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν, που θέλει αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης”.

Το επιχείρημα είναι κωμικό, αλλά μια που έχει διατυπωθεί πολλές φορές από πολλούς, αναγκάζομαι να το ανασκευάσω. Υπάρχουν, λοιπόν, πολλών ειδών διακρατικές συνθήκες, διμερείς, πολυμερείς, παγκόσμιες, θεσμικές, συνθήκες-πλαίσιο. Ο βασικός τους διαχωρισμός είναι το αν έχουν προκύψει ως συνθήκες ειρήνευσης μετά από κάποιον πόλεμο ή ως συνθήκες σε καιρό ειρήνης. Οι πρώτες σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν οριοθετήσεις συνόρων. Προφανώς, για να αλλάξουν θα πρέπει να γίνει νέος πόλεμος. Παράδειγμα η Συνθήκη των Σεβρών (1920) που αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. Αυτές, ναι, δεν τις αγγίζουμε. Οι δεύτερες διευθετούν θέματα διαχειριστικής ή και θεσμικής φύσεως και δεσμεύουν τα κράτη που τις υπέγραψαν, όσον καιρό συνεχίζουν να συμφωνούν με το περιεχόμενό τους. Αυτές είναι εργαλεία. Τις κάνουμε ό,τι θέλουμε. Τις απλώνουμε, τις μαζεύουμε, τις τροποποιούμε, όπως η ιδρυτική της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας Συνθήκη της Ρώμης (1957) που επεκτάθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ (1992), μέχρι και τις καταργούμε, όταν έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα, όπως η Συνθήκη της Κοινωνίας των Εθνών (1919). Και φυσικά, όχι μόνο συζητούμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή τους, αλλά και σηκώνουμε τον κόσμο στο πόδι για αναθεώρηση, σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι έχουν μετατραπεί σε βόμβα στα θεμέλια της Ευρώπης, όπως η Σύμβαση της Γενεύης, που είναι το σημερινό θέμα μας.

Είναι εντυπωσιακό, το ότι επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή στον ελληνικό νομικό και ακαδημαϊκό κόσμο για ένα διεθνές νομικό πλαίσιο, η παθογένεια του οποίου είναι παραπάνω από εμφανής και οι τοξικές του παρενέργειες σοβαρότατες. Ψάχνοντας στο google “αναθεώρηση”, “τροποποίηση”, “αλλαγή”, “κατάργηση” της “Σύμβασης της Γενεύης”, στις πρώτες 20 σελίδες βρήκα μόνο δύο σχετικά κείμενα. Το ένα ζητάει να προστεθεί στη Σύμβαση και η έννοια του περιβαλλοντικού ή κλιματικού πρόσφυγα, κάποιου που θέλει να φύγει από την πατρίδα του γιατί η κλιματική αλλαγή τού δυσκολεύει τη ζωή. Βεβαίως το θέμα είναι πολύ σοβαρό για τους κατοίκους ορισμένων νησίδων του Ειρηνικού που η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί να τις καλύψει ολοσχερώς, αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, οι προπαγανδιστές του όρου θέλουν να τον επεκτείνουν ακόμα και σε εκείνους που δυσφορούν από έναν καύσωνα του Αυγούστου.

Το άλλο, με τίτλο “Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες – Η κερκόπορτα της παράνομης μετανάστευσης (2020)είναι του διδάκτορα Διοικητικού Δικαίου, Ιωάννη Γκιτσάκη. Από τους 45.000 νομικούς της χώρας, μόνο ένας ασχολήθηκε με το θέμα! (Αν υπήρξαν και άλλοι, θα χαρώ πολύ να το μάθω, αλλά το google δεν εμφανίζει κανένα άλλο κείμενο.)

Γιατί το κείμενο της Γενεύης δεν ονομάζεται Συνθήκη (Τreaty) αλλά Σύμβαση (Convention); Μολονότι και οι δύο όροι χρησιμοποιούνται για νομικές συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ κρατών ή διεθνών οργανισμών, οι συμβάσεις είναι πιο εξειδικευμένες και αφορούν συνήθως συγκεκριμένους τομείς, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον ή η συνεργασία σε τεχνικά θέματα. Δεν έχουν την καθολικότητα των Συνθηκών, αφήνοντας στα κράτη περιθώριο για προσαρμογή των όρων τους σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, η δέσμευση των κρατών είναι οικειοθελής. 

Η Σύμβαση της Γενεύης αφορούσε αποκλειστικά τα προβλήματα που προέκυψαν από τις μετακινήσεις πληθυσμών λόγω του Β΄ΠΠ και των όσων επακολούθησαν. Γι’ αυτό περιόριζε το δικαίωμα υποβολής αιτήματος ασύλου μόνο σε άτομα που εμπλέκονταν σε “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν Ευρώπη ή αλλαχού” (άρθρο 1, §Β1). Μάλιστα, το “αλλαχού” ήταν προαιρετικό. Μπορούσε δηλαδή ένα κράτος να πει “δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται εκτός Ευρώπης, θα δέχομαι μόνο Ευρωπαίους ως πρόσφυγες”.

Στόχος της, καθώς οι περισσότεροι πρόσφυγες πολέμου είχαν ήδη επιστρέψει στις εστίες τους, ήταν να λύσει τα προβλήματα της μεταπολεμικής διαίρεσης της Ευρώπης σε ζώνες επιρροής. Είχαν περάσει πάνω από 6 χρόνια από τις Διασκέψεις της Μόσχας και της Γιάλτας, η Γερμανία είχε ήδη χωριστεί σε Δυτική και Ανατολική, και η Ευρώπη βίωνε τον ψυχρό πόλεμο ξέροντας ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων από χώρες του Σιδηρού Παραπετάσματος θα επέλεγε να μην επιστρέψει στον “σοβιετικό σοσιαλιστικό παράδεισο” ή θα προσπαθούσε να δραπετεύσει από εκεί. Αυτών των περιπτώσεων κυρίως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ήθελε να καθορίσει η Σύμβαση.

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Τούρκος «ειδικού ενδιαφέροντος» μετανάστης λέει στους αστυνομικούς του Τέξας ότι πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα στις ΗΠΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι αστυνομικοί της πολιτείας του Τέξας ήρθαν αντιμέτωποι με 36 παράνομους μετανάστες κοντά στα νότια σύνορα την Παρασκευή, συμπεριλαμβανομένης μιας ομάδας από την Τουρκία, οι οποίοι δήλωσαν ότι ο καθένας πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα τα σύνορα προσπαθώντας να συναντήσει έναν « χρηματοδότη » στο New Jersey, δήλωσαν οι αρχές.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν την ομάδα στη συνοριακή πόλη Normandy, ανακοίνωσε το Τμήμα Δημόσιας Ασφάλειας (Department of Public Safety-DPS) του Τέξας.

Δεκαπέντε από τους μετανάστες, από τη Βραζιλία, το Περού, τον Ισημερινό, τη Νικαράγουα, τη Δομινικανή Δημοκρατία και τη Νότια Αφρική, συνελήφθησαν ως ύποπτοι για παράνομη είσοδο.

Μεταξύ της ομάδας ήταν οι λεγόμενοι «ειδικού ενδιαφέροντος» παράνομοι μετανάστες από την Τουρκία, το Πακιστάν, την Ινδία και το Βιετνάμ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Department of Homeland Security – DHS), οι μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος είναι μη Αμερικανοί πολίτες που ενδεχομένως αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ ή τα συμφέροντά τους με βάση τις μεθόδους μετακινήσεώς τους.

Ο χαρακτηρισμός δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι «τρομοκράτες», αλλά τα ταξίδια και η συμπεριφορά τους υποδεικνύουν μια πιθανή σύνδεση με κακόβουλη δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας, που απαιτεί περαιτέρω έλεγχο και έρευνα, αναφέρει το DHS στον ιστότοπό του.

«Τις τελευταίες 48 ώρες, οι αστυνομικοί του DPS συνάντησαν 8 μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος από 5 διαφορετικές χώρες στην αγροτική περιοχή Normandy», ανέφερε ο υπολοχαγός Chris Olivarez του DPS στο X (πρώην Twitter).

Από τους 36 μετανάστες που συνελήφθησαν την Παρασκευή, οι 21 παραδόθηκαν στην αμερικανική συνοριοφυλακή.

Στην ομάδα των Τούρκων μεταναστών, ένας 26χρονος άνδρας που ανακρίθηκε από τις αρχές δήλωσε ότι βρήκε ένα «δίκτυο» στο Telegram και το Instagram για να τους βοηθήσει να περάσουν παράνομα στις ΗΠΑ.

Είπε στους ερευνητές ότι είχαν έναν χρηματοδότη στο New Jersey.

«Φροντίζουν για τα έξοδά μας και τα πάντα όσο είμαστε νόμιμα εκεί», ακούστηκε να λέει στο υλικό από την κάμερα του DPS που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

 

 

 

 

Πηγή: https://www.foxnews.com/us/turkish-special-interest-migrant-tells-texas-troopers-paid-12k-cross-us-illegally

Μετάφραση: Γιάννης Λιναρδάτος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή