Ακολουθήστε μας

Βαλκάνια

Η Ρωσία δεν έχει “ενεργειακούς ανταγωνιστές” στα Βαλκάνια

Δημοσιεύτηκε

στις

Ελλάδα, Ιταλία και Αλβανία θέλουν να προωθήσουν την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου ΤΑΡ (Trans Adriatic Pipeline), τον οποίον υποστηρίζουν και οι ΗΠΑ. Θα μπορέσει ο νέος αγωγός φυσικού αερίου να ανταγωνιστεί τον South Stream της ρωσικής Gazprom;
Η Ρωσία δεν έχει “ενεργειακούς ανταγωνιστές” στα Βαλκάνια

Γκαγιάνε Χανόβα, Φωνή της Ρωσίας 
Την εκτίμηση ότι κανένα από τα σχέδια που διαμορφώνονται για τη μεταφορά φυσικού αερίου από το Αζερμπαϊτζάν (Κασπία), δεν θα μπορέσει να ανταγωνιστεί τα μεγάλα σχέδια της Gazprom, κάνει ο αναλυτής και ειδικός σε ενεργειακά θέματα, γενικός διευθυντής του Ιδρύματος Εθνικής Ενεργειακής Ασφάλειας, Κονσταντίν Σίμονοφ. Η διαδρομή του TAP, ως γνωστόν, έχει σχεδιαστεί για να περνά από την Κομοτηνή στην Αλβανία και στη συνεχεία, υποθαλασσίως μέσω της Αδριατικής, θα φτάνει στο ιταλικό λιμάνι του Μπρίντιζι.
 Ο ίδιος δήλωσε για το μελλοντικό έργο του TAP:
 «Η επιλογή αυτή είναι μια από τις προεξάρχουσες για την Ευρωπαϊκή Ένωση. Κανένα όμως από τα ευρωπαϊκά σχέδια μεταφοράς φυσικού αερίου, ούτε το ΤΑΡ, ούτε το γνωστό Nabucco, ούτε εκείνο της Υπερανατολίας (ΤΑΝΑΡ), και φυσικά ούτε το αστείο «Λευκό ρεύμα» από τη Γεωργία προς την Ευρώπη, δεν θα μπορέσουν να ανταγωνιστούν ιδιαίτερα τον δικό μας South Stream. Για τον απλό λόγο, ότι όλοι ανεξαιρέτως οι αγωγοί προορίζονται να έχουν μία και μοναδική πηγή φυσικού αερίου, το Αζερμπαϊτζάν! Και συγκεκριμένα, το κοίτασμα Shah Deniz II, του οποίου η ανάπτυξη σχεδιαζόταν να ολοκληρωθεί το 2017, αλλά στην πραγματικότητα η εξόρυξη θα αρχίσει μέσα στα έτη 2018-2019. Παράλληλα, η ισχύς του θα είναι 16 δις κυβικά μέτρα το χρόνο, από τα οποία τα 6 θα καταλήγουν στην Τουρκία. Και μόνο τα 10 θα φτάνουν στην ευρωπαϊκή αγορά. Πώς μπορεί λοιπόν να ανταγωνιστεί τον South Stream που έχει δυνατότητα μεταφοράς 63 δις κυβ. Μέτρα;».
 Ιράν, Ιράκ, Τουρκμενιστάν
Ολοι οι Δυτικοί αγωγοί που σχεδιάστηκαν ως ανταγωνιστές των ρωσικών αγωγών, έχουν μία και μοναδική πηγή φυσικού αερίου. Το Αζερμπαϊτζάν, και ειδικότερα το κοίτασμα Shah Deniz II, του οποίου η ανάπτυξη σχεδιαζόταν να ολοκληρωθεί το 2017, αλλά στην πραγματικότητα η εξόρυξη θα αρχίσει μέσα στα έτη 2018-2019.
 Στην ερώτηση αν οι Ευρωπαίοι εξετάζουν άλλες πηγές φυσικού αερίου εκτός από το Αζερμπαϊτζάν, ο κ. Σίμονοφ απάντησε:
 «Στην αρχή όντως εξετάζονταν και το Ιράκ, το Ιράν και το Τουρκμενιστάν. Στο Ιράκ όμως, όπως αποδείχθηκε, οι προγνώσεις ήταν λανθασμένες. Όλο το υφιστάμενο αέριο θα διοχετευθεί για τις ανάγκες της δικής του οικονομίας, η οποία αποκαθίσταται με γρήγορους ρυθμούς. Από το Ιράν η Ευρώπη δεν μπορεί να αγοράσει ενεργειακές πρώτες ύλες για πολιτικούς λόγους, καθώς έχει επιβληθεί εμπάργκο. Για τη μεταφορά αερίου από το Τουρκμενιστάν, πρέπει να κατασκευαστεί υποθαλάσσιος αγωγός στην Κασπία Θάλασσα. Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει, καθώς το νομικό καθεστώς της Κασπίας (αποτελεί θάλασσα ή λίμνη;) δεν έχει προσδιοριστεί. Εδώ και 10 χρόνια οι Τουρκμένοι μας “απειλούν” ότι πολύ σύντομα θα ξεκινήσουν την κατασκευή. Ωστόσο, γνωρίζουν πολύ καλά ότι η παραβίαση των διεθνών κανόνων θα προκαλέσει τη σοβαρή αντίδραση, ακόμη και στρατιωτική, από την πλευρά της Ρωσίας. Αν χρειαστεί, μπορούμε ακόμη και να βυθίσουμε τα μηχανήματα τοποθέτησης σωλήνων.
 Ο ρωσικός South Stream
 Με άλλα λόγια, η Ευρώπη δεν έχει άλλη ελπίδα πλην του Μπακού (Αζερμπαϊτζάν). Ωστόσο, το πότε θα εμφανιστεί αυτό το φυσικό αέριο, είναι άγνωστο. Αντίθετα, οι πόροι του ρωσικού σχεδίου αγωγών, South Stream, είναι σαφώς προκαθορισμένοι. Κατασκευάζονται δύο αγωγοί οι οποίοι συνδέουν τον τερματικό σταθμό Russkaya με το σύστημα των αγωγών μας φυσικού αερίου, το οποίο αντλεί το «γαλάζιο καύσιμο» από τα κοιτάσματα της Γιαμάλ. Προβλήματα με την πλήρωση του αγωγού δεν έχουμε, και θα πρέπει να επισημάνω ότι αυτό είναι ένα σοβαρότατο επιχείρημα για τον επενδυτή. Εν κατακλείδι, καμία διακυβερνητική συμφωνία για την κατασκευή του ΤΑΡ δεν πρόκειται να επιταχύνει το έργο, εφόσον αυτό δεν διαθέτει εγγυημένο προμηθευτή φυσικού αερίου».
 Οι υφιστάμενοι -ουσιαστικά μόνο στα χαρτιά- Nabucco και Trans Adriatic Pipelin, αποκαλούνται ήδη «διευρωπαϊκές διαδρομές». Δηλαδή, έχουν εξέλθει από τα όσα ισχύουν βάσει του tρίτου ενεργειακού πακέτου. Για τον South Stream οι Βρυξέλλες δεν βιάζονται να κάνουν μια ανάλογη εξαίρεση. Αυτό είναι και το βασικό πρόβλημα, τόνισε ο Κονσταντίν Σίμονοφ.
Ενα από τα Δυτικά σχέδια, είναι η μεταφορά φυσικού αερίου από το Τουρκμενιστάν. Για να γίνει αυτό πρέπει να περάσει υποθαλάσσιος αγωγός από την Κασπία Θάλασσα. Ωστόσο, το καθεστώς της (λίμνη ή θάλασσα) δεν έχει ξεκαθαριστεί. Αρα, η παραβίαση των διεθνών κανόνων θα προκαλέσει τη σοβαρή αντίδραση της Ρωσίας, ακόμη και στρατιωτική. Αν χρειαστεί, μπορούμε να βυθίσουμε τα μηχανήματα τοποθέτησης των αγωγών.
Προς το παρόν δεν υφίστανται συμφωνίες με τους Ευρωπαίους όσον αφορά τον τρόπο με τον οποίο το tρίτο ενεργειακό πακέτο θα ρυθμίσει την πρόσβαση στον South Stream και σε άλλους προμηθευτές φυσικού αερίου εκτός από εκείνους της Ρωσίας, προκειμένου να επιτευχθεί μια φιλελεύθερη λειτουργία στην αγορά του φυσικού αερίου. Φυσικά, η ΕΕ μπορεί να αναγκάσει τους μετόχους του επίγειου τμήματος του South Stream να στραφούν σε εναλλακτικές λύσεις. Τη λύση όμως μπορεί να αποτελέσει μόνο το αέριο του Αζερμπαϊτζάν.
 Στην περίπτωση αυτή ωστόσο, ο σχεδιαζόμενος αγωγός Nabucco-West, το «απομεινάρι» δηλαδή του αρχικού Nabucco, που θα τροφοδοτείται με το αέριο του Αζερμπαϊτζάν, δεν θα μπορέσει σε καμιά περίπτωση να καλύψει τις απαιτήσεις της Ευρώπης.
Η Ρωσία Τώρα

Βαλκάνια

To τρίγωνο των Βαλκανίων και η «φωλιά του δράκου»

Δημοσιεύτηκε

στις

Τι προμηνύουν τα γεγονότα στο Κοσσυφοπέδιο

Τα βίαια επεισόδια στο βόρειο Κόσοβο ήρθαν να μας υπενθυμίσουν ότι η επικίνδυνη αυτή πληγή στην καρδιά των Βαλκανίων δεν θα επουλωθεί εύκολα.

Παρά τις προσπάθειες και τις ασφυκτικές πιέσεις του δυτικού παράγοντα (Ε.Ε., ΗΠΑ), ο δρόμος της εξομάλυνσης των σχέσεων Σέρβων και Αλβανών προβλέπεται μακρύς και με περιοδικές εθνικιστικές εκρήξεις.

Τις δύο πλευρές χωρίζουν ποτάμια αίματος και αβυσσαλέο μίσος, που μεταφέρεται από γενεά σε γενεά τροφοδοτούμενο από συγκρούσεις, όπως αυτές που βιώνει η επίδικη περιοχή τούτες τις ώρες.

Οι εν εξελίξει συγκρούσεις στον σερβοκρατούμενο κοσοβαρικό βορρά έδειξαν να ανησυχούν τους μεγάλους γεωπολιτικούς παίκτες στην περιοχή, όπως ΗΠΑ, Γερμανία, Γαλλία, Ιταλία, Ρωσία, που παραδοσιακά διατηρούν στη ΝΑ Ευρώπη ισχυρά συμφέροντα και έσπευσαν να προλάβουν τα χειρότερα – ο καθένας για τους δικούς του λόγους.

Η γεωπολιτικά εκρηκτική ατμόσφαιρα με αφορμή την ουκρανική κρίση, δεν επιτρέπει την ανάφλεξη της συσσωρευμένης εύφλεκτης ύλης στο τρίγωνο Κοσόβου – Σερβίας – Βοσνίας, γιατί όλοι φοβούνται πως μπορεί να οδηγήσει σε γενικότερη σύρραξη.

Τούτη τη φορά –και ας το κρατήσουμε αυτό– οι βιαιότητες στο Κόσοβο έβαλαν γερά στο πολιτικό παιχνίδι και τον κινεζικό παράγοντα. Εως τώρα το Πεκίνο κρατούσε στο Κοσοβαρικό σχετικά χαμηλούς τόνους, τασσόμενο για «λόγους αρχής» υπέρ της εδαφικής ακεραιότητας της Σερβίας και απέχοντας από κρίσιμες ψηφοφορίες στον ΟΗΕ και άλλα διεθνή φόρα.

Τι συνέβη λοιπόν και οι Κινέζοι ανέβηκαν τώρα στα κάγκελα για το Κόσοβο, αυτή την κουκκίδα γης που απέχει από τη χώρα τους χιλιάδες χιλιόμετρα;

Οσοι παρακολουθούν προσεκτικά τις εξελίξεις δεν εξεπλάγησαν.

Η περιοχή αποτελεί νευραλγικό κομμάτι στη διαδρομή μεταφοράς κινεζικών φορτίων από το λιμάνι του Πειραιά προς τις αγορές της Κεντρικής και Βόρειας Ευρώπης. Σ’ αυτόν τον διάδρομο οι Κινέζοι, εκτός από τη χρήση «τράνζιτ», έχουν επενδύσει σε στρατηγικές υποδομές σε Σερβία, Βοσνία, Μαυροβούνιο, Αλβανία, με ληστρικούς βεβαίως όρους και φυσικά πωλούν όπλα στο Βελιγράδι.

Οποιαδήποτε αναταραχή, λοιπόν, πολύ περισσότερο αν αυτή ξεφύγει και εξελιχθεί σε πολεμική σύγκρουση, θα πλήξει καίρια τα συμφέροντά τους και έτσι σπεύδουν να υψώσουν ασπίδα προστασίας γύρω από τη «φωλιά του κινεζικού δράκου», όπως αποκαλούνται τα Δυτικά Βαλκάνια.

Υπάρχουν όμως και γεωπολιτικοί λόγοι, που έχουν να κάνουν με την Ταϊβάν, την οποία η Κίνα δεν έπαψε να θεωρεί έδαφος δικό της, όπως ακριβώς θεωρεί και το Βελιγράδι το Κόσοβο.

Αν, επομένως, η διεθνής κοινότητα αποδεχθεί και de jure την ολοκληρωτική απόσχιση του Κοσόβου, γιατί να μη γίνει το ίδιο και με την Ταϊβάν; Ενας λόγος παραπάνω, λοιπόν, για το αυξημένο ενδιαφέρον και τη στήριξη των Σέρβων από το Πεκίνο.

Πηγή: Καθημερινή

Συνέχεια ανάγνωσης

Eυρώπη

Ελλάς και Ευρώπη. Μια ασύμμετρη πορεία….

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Πάνου Ευαγγελόπουλου*

Με βάση την επέτειο της συνθήκης προσχώρησης της Ελλάδος στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες, οφείλουμε να προχωρήσουμε σε μια σύγκριση, τι έχουμε καταφέρει σε σχέση με τις Ευρωπαϊκές χώρες, παλαιές και νέες, που την συναποτελούν. Τα δεδομένα είναι τραγικά αποκαλυπτικά, πόσο έχουν προχωρήσει οι χώρες της Ευρώπης, τόσο οι παλαιές, προ της εντάξεως της Ελλάδος το 1981, όσο και οι νέες, αυτές που εντάχθηκαν μετά την Ελλάδα, δηλαδή μετά το 1981. Για αρχή και μόνον, σας δίνω αυτό το πολύ ουσιώδες δεδομένο που δείχνει κατάφωρα την αποτυχία μας. Το Κατά Κεφαλήν Ακαθάριστο Εγχώριο Προϊόν. Μας έχουν περάσει σχεδόν όλες οι Χώρες της Ευρώπης… Παλιές και Νέες…

Έναντι των παλαιών χωρών είμαστε τόσο μακριά που δεν βλέπουμε πια ούτε την σκόνη τους… Έναντι των νέων χωρών, ακούστε και δείτε, μας έχουν ξεπεράσει σχεδόν όλες, και μιλάμε για τις πρώην κομμουνιστικές χώρες που βγήκαν από τον Παράδεισο του Υπαρκτού Σοσιαλισμού, τελείως κατεστραμμένες και διαλυμένες, πολιτικά, οικονομικά και κοινωνικά.

Ποιο όμως είναι εκείνο το χαρακτηριστικό, το πιο αποκαρδιωτικό και το πιο απελπιστικό για την χώρα μας; Ποια είναι εκείνη η χώρα που μας πέρασε και μαρτυρά την πλήρη αποτυχία μας, την συνεχιζόμενη απόκλιση μας, την συνεχώς και εν εξελίξει καθυστέρηση μας και την κατάδηλη οπισθοδρόμηση μας που δεν θέλουμε να δούμε διότι μας κυβερνούν υπερόπτες πολιτικοί που λόγω της υπεροψίας τους και εκ του ορισμού της λέξεως, σημαίνει ότι δεν βλέπουν κάτω που περπατούν και δεν βλέπουν τι συμβαίνει γύρω τους στην οικονομία και στην κοινωνία.

Στην οικονομία μας εάν εξαιρέσεις τις λίγες επιχειρήσεις που είναι εξωστρεφείς και τραβούν μπροστά, το 98% της οικονομίας είναι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που στενάζουν και οι μισές από αυτές με έντονα προβλήματα επιβίωσης. Στην κοινωνία χαμηλοί μισθοί και δημόσια αγαθά χαμηλής ποιότητας με πρόδηλες ανεπάρκειες και ελλείψεις.

Λοιπόν αυτή η χώρα που μας πέρασε είναι η Κροατία. Μια χώρα σημαδιακή για την επιτυχία της και την πρόοδο της που αν συγκριθεί ο τρόπος αλλά και η ταχύτητα που μας προσπέρασε, με αυτά τα οποία κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε εμείς, αποδεικνύει με τον πιο ξεκάθαρο τρόπο, τον αναποτελεσματικό τρόπο που διαχειριζόμαστε τους Ευρωπαϊκούς Πόρους στο σήμερα, αλλά και τόσες δεκαετίες στο παρελθόν, όπως επίσης και την δεινή κατάσταση στην οποία έχουμε περιέλθει και η οποία ωραιοποιείται με λόγια και με μια λανθάνουσα εικόνα που δίνουν ονομαστικά μακροοικονομικά μεγέθη που έχουν απογειωθεί λόγω πληθωρισμού.

Ποια είναι λοιπόν αυτά τα στοιχεία που κάνουν την σύγκριση μας με την Κροατία τόσο καταλυτική εις βάρος μας, για μια χώρα σαν εμάς, που έχουμε μπει στην ΕΟΚ από το 1981, ενώ η Κροατία μπήκε στην ΕΕ μόλις το 2013. Δεν χρειάζεται καν να κοιτάξουμε τα νούμερα, αλλά αν πραγματικά τα εξετάσουμε αναλυτικά, τότε θα δούμε ότι η Ελλάς έχει εισπράξει σε εκθετικό βαθμό, πολλαπλάσιους πόρους από την Ενωμένη Ευρώπη σε σχέση με την Κροατία, ειδικά εάν αυτό το αναλύσουμε στο βάθος των δεκαετιών, που η Ελλάς προσπορίζεται Ευρωπαϊκά χρήματα από τις επιταγές Ράλλη, τα Μεσογειακά Ολοκληρωμένα Προγράμματα, τα πακέτα Ντελόρ μέχρι σήμερον με τα πολυετή, πολυδύναμα και πολυπράγμονα ΕΣΠΑ, συν του γιγαντιαίου κύματος πόρων του Ταμείου Ανάκαμψης, που μας προέκυψε ως μάννα εξ ουρανού!

Επιπλέον η Κροατία μπήκε στην Ευρωζώνη μόλις φέτος, δηλαδή την 1-1-2023, ενώ την ανεξαρτησία της, την απέκτησε το 1991, αρχίζοντας ένας πολύ άγριος και βίαιος πόλεμος, με πολύ βαριές απώλειες σε ανθρώπους, ακόμη και σε γυναίκες και παιδιά, αλλά και πολύ σημαντικές καταστροφές σε υποδομές και σε υλικό κεφάλαιο μέχρι και το 1995. Αυτή λοιπόν η χώρα, η Κροατία, με το τόσο πρόσφατο τραγικό παρελθόν, που γεννήθηκε μέσα από το αίμα και τις στάχτες, μας πέρασε σε κατά κεφαλήν εισόδημα…

Δεν φθάνει όμως μόνον αυτό, για να καταλάβουμε την πλήρη σημασία της καταλυτικής εναντίον μας συγκρίσεως. Πρέπει να λάβουμε υπ’ όψιν, για να αντιληφθούμε πλήρως την άνιση κατά ημών πορείας στο Ευρωπαϊκό Γίγνεσθαι, ότι η Ελλάς είναι δυόμιση φορές σε έκταση μεγαλύτερη από την Κροατία και δυόμιση φορές μεγαλύτερη σε πληθυσμό, που και η έκταση και ο πληθυσμός, είναι καθοριστικοί παράγοντες για την διαμόρφωση του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος.

Υπάρχει όμως και μια άλλη χώρα που πρέπει να δούμε κατάματα για να καταλάβουμε την απόκλιση μας, την καθυστέρηση μας και την οπισθοδρόμηση μας σε σχέση με την Ευρώπη. Αυτή η χώρα δεν είναι άλλη από την Ιρλανδία, που το 2010 ήταν η χώρα των χρεοκοπημένων τραπεζών, της κατάρρευσης της αγοράς των στεγαστικών δανείων, με εκατομμύρια νοικοκυριά καταχρεωμένα και δημόσια οικονομικά του Ιρλανδικού κράτους καταρρακωμένα. Αυτή η χώρα λοιπόν, λίγους μήνες μετά από εμάς, μπήκε σε μνημόνιο το ίδιο έτος το 2010 και εισέπραξε από την Ενωμένη Ευρώπη, το σωτήριον ποσόν των 90 δις. ευρώ που αντιστοιχούσε περίπου στο 60% του ΑΕΠ της Ιρλανδίας εκείνης της χρονιάς. Αυτή λοιπόν η χώρα με τα ίδια προβλήματα με μας και μάλιστα χειρότερα από εμάς στον τραπεζικό τομέα το 2010, όχι μόνον μας πέρασε κατά πολύ, αλλά φιγουράρει την σήμερον ημέρα, δεύτερη στην κορυφή της κατάταξης των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης στο κατά κεφαλήν ακαθάριστο εγχώριο προϊόν!

για τη συνέχεια NewIdeas

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Βαλκάνια

Προς εκτόνωση η κατάσταση στο Κόσσυφοπέδιο – Αποσύρονται τα οδοφράγματα

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Florion Goga

«Είναι μακρά διαδικασία, θα πάρει χρόνο», είπε ο Σέρβος πρόεδρος.

Την σταδική απόσυρση των οδοφραγμάτων που αποκλείουν δρόμους στο βόρειο τμήμα του Κοσόβου ανακοίνωσε ο Σέρβος πρόεδρος Αλεξάνταρ Βούτσιτς.

«Είναι μακρά διαδικασία, θα πάρει χρόνο», σημείωσε ο κ. Βούτσιτς. Συμπλήρωσε ότι η Ουάσιγκτον και οι Βρυξέλλες, που μεσολαβούν στις συνομιλίες του Βελιγραδίου και της Πρίστινας για να επιλυθούν τα εκκρεμή ζητήματα, εγγυήθηκαν πως οι Σέρβοι που έστησαν τα οδοφράγματα δεν θα αντιμετωπίσουν ποινές διώξεις.

Όπως έγινε γνωστό, οι Σέρβοι του Κοσόβου, που αποκλείουν δρόμους στο βόρειο τμήμα του επί 19 ημέρες, συμφώνησαν να αρχίσουν να αίρουν τα οδοφράγματα από το πρωί, μετά τις πιέσεις των ΗΠΑ και της ΕΕ για να αποκλιμακωθεί η ένταση.

Προηγήθηκε συνάντηση του Αλεξάνταρ Βούτσιτς με Σέρβους κατοίκους του βόρειου Κοσόβου στη σερβική πόλη Ράσκα.

Για πάνω από 20 χρόνια, το Κόσοβο αποτελεί πηγή εντάσεων ανάμεσα στη Δύση, μεγάλο μέρος της οποίας υποστήριξε την ανεξαρτησία του, και τη Ρωσία, που υποστηρίζει τη Σερβία στην προσπάθειά της να εμποδίσει την ένταξη της Πρίστινας σε διεθνείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένου του ΟΗΕ.

Οι ΗΠΑ, το NATO και η ΕΕ απαίτησαν τα μέρη να ασκήσουν τη μέγιστη αυτοσυγκράτηση, καθώς οι αρχές στο Κόσοβο έκλεισαν τρίτη συνοριακή διέλευση χθες Τετάρτη και οι εντάσεις με τους Σέρβους της περιοχής ανέβηκαν περαιτέρω.

Η KFOR, η νατοϊκή αποστολή στο Κόσοβο, διαβεβαίωσε πως υποστηρίζει «τον διάλογο» των πλευρών για να αποκλιμακωθεί η ένταση, έπειτα από πολυήμερα επεισόδια.

Τη Δευτέρα, το Βελιγράδι έθετε τον σερβικό στρατό στον «υψηλότερο βαθμό ετοιμότητας για μάχη».

Το Κρεμλίνο διέψευσε την κατηγορία του υπουργείου Εσωτερικών του Κοσόβου πως επιδιώκει την «αποσταθεροποίησή του», ενώ έκρινε πως το Βελιγράδι υπερασπίζει τα δικαιώματα των Σέρβων της περιοχής.

Τα οδοφράγματα στο Κόσοβο στήθηκαν από εκατοντάδες εκ των 120.000 Σέρβων του Κοσόβου μετά τη 10η Δεκεμβρίου, μετά τη σύλληψη σέρβου πρώην αστυνομικού, παραλύοντας την κυκλοφορία. Δικαστήριο αποφάσισε να αποφυλακιστεί και να τεθεί σε κατ’ οίκον κράτηση κατόπιν εισήγησης εισαγγελέα, προκαλώντας οργή κι αντιδράσεις στην Πρίστινα, ιδίως από τον πρωθυπουργό Άλμπιν Κούρτι: «είμαι πολύ περίεργος να μάθω ποιος εισαγγελέας έκανε την εισήγηση και ποιος δικαστής την ενέκρινε», είπε χθες Τετάρτη ο επικεφαλής της κυβέρνησης του Κοσόβου.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή