Ακολουθήστε μας

Αιγαίο

Nα γιατί είναι ψεύτης και πολιτικός απατεώνας ο Νταβούτογλου. Δείτε την απόδειξη!

Δημοσιεύτηκε

στις

Αν βρεθεί μια ελληνική κυβέρνηση που σέβεται τον εαυτό της και τον ελληνικό λαό και επεκτείνει τα χωρικά ύδατα στα 12 ν.μ., που είναι κυριαρχικό της δικαίωμα, τα λεγόμενα ελληνοτουρκικά προβλήματα θα εξαλειφθούν ως δια μαγείας. Αυτή είναι η λύση των Ε-Τ προβλημάτων και όχι οι ονειρώξεις τύπου διερευνητικών επαφών, που εξάπτουν τη φαντασία του κ. Νταβούτογλου!
του Σάββα Καλεντερίδη
Ο υπουργός εξωτερικών της Τουρκίας έδωσε μακροσκελή συνέντευξη στον έγκριτο δημοσιογράφο Αθανάσιο Έλλις, της Καθημερινής, την οποία και αναδημοσιεύσαμε στο ιστολόγιό μας.

Στη συνέντευξή του αυτή, εκτός του ότι τονίζει ότι είναι φίλος αν όχι αδελφός με τον Έλληνα ομόλογό του, Δημήτριο Αβραμόπουλο, ο Τούρκος υπουργός λέει κάτι που μπορεί να το εξηγήσει μόνο ένας ψυχίατρος, εκτός κι αν οι διπλωμάτες μας που συμμετέχουν στους 54 γύρους των διερευνητικών επαφών του έδωσαν αυτό το δικαίωμα, οπότε ο ψυχίατρος είναι γι’ αλλού!
Στην προσπάθειά του να βάλει το διεθνές δίκαιο σε δεύτερη μοίρα και καταστήσει την τουρκολογική βασικό εργαλείο στην “επίλυση” του ζητήματος της οριοθέτησης της υφαλοκρηπίδας και της ΑΟΖ, λέει λοιπόν ο Νταβούτογλου:
“Η Τουρκία έχει την πιο μακριά ακτογραμμή στη Μεσόγειο. Κανείς δεν μπορεί να περιμένει από την Τουρκία να παραμείνει περικυκλωμένη (land locked) από συγκεκριμένα μέτρα. Μπορεί να βρεθεί μια λύση όπου όλα αυτά τα νησιά, αλλά και τα συμφέροντα της Τουρκίας ως χώρας με τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο, θα λαμβάνονται υπόψη. Δεν πρόκειται για αλληλοαναιρούμενες θέσεις. Μπορούμε να τα βρούμε μαζί και όλα αυτά να αποτελέσουν κοινό πλεονέκτημα. Ως υπουργός Εξωτερικών, αλλά και παλαιότερα, έχω ασχοληθεί με πολλά διεθνή ζητήματα, και το είπα στον φίλο μου, θα έλεγα τον αδερφό μου, Δημήτρη (Αβραμόπουλο), ότι το 70% είναι βασικά θέμα ψυχολογίας, και η ουσία είναι το υπόλοιπο 30%. Εάν ξεπεραστεί το ψυχολογικό εμπόδιο, τότε όλα αυτά μπορούν να λυθούν ρεαλιστικά. Αλλά όταν υπάρχουν ψυχολογικά εμπόδια δεν βρίσκονται λογικές και ρεαλιστικές λύσεις. Οταν οι δύο πλευρές αντιδρούν συναισθηματικά και παράλογα, τότε ακόμα και τα πιο μικρά ζητήματα μπορούν να αποτελέσουν αιτία πολέμου.”
Στον πίνακα που ακολουθεί φαίνεται ότι η Ελλάδα βρίσκεται στη δέκατη θέση από πλευράς μήκους ακτογραμμής και μόλις δυο θέσεις κάτω από τις ΗΠΑ, με μήκος ακτογραμμής 14.880 χλμ, ενώ η Τουρκία βρίσκεται στην 17η θέση, με 7.200 χλμ!
Δηλαδή, η Ελλάδα διαθέτει υπερδιπλάσια ακτογραμμή από αυτήν της Τουρκίας!
Το δε ψέμα του Νταβούτογλου είναι ακόμα πιο αισχρό, αν ληφθεί υπ’ όψιν ότι ο Νταβούτογλου επαίρεται και λέει ότι η Τουρκία έχει τη μεγαλύτερη ακτογραμμή στη Μεσόγειο από όλες της χώρες και άρα και από την Ελλάδα, της στιγμή που μεγάλο μέρος της τουρκικής ακτογραμμής βρίσκεται στη Θάλασσα του Μαρμαρά και στον Εύξεινο Πόντο, ενώ το σύνολο της ελληνικής ακτογραμμής βρίσκεται στη Μεσόγειο!
Χωρίς να θέλουμε να επικρίνουμε και να ανοίγουμε μέτωπα με κανέναν, τίθεται το ερώτημα: Ποιος έδωσε το δικαίωμα στον κ. Νταβούτογλου να ψευδολογεί ασυστόλως και να περνάει τις θέσεις του στην ελληνική κοινή γνώμη, χωρίς να του απαντά με μια απλή επίδειξη του πίνακα που ακολουθεί και είναι αναρτημένος στο διαδίκτυο;
Εκτός κι αν κάποιοι έχουν ήδη αποδεχτεί τις διερευνητικές επαφές ότι τα νησιά δεν υπάρχουν και είναι μια οπτασία, άρα δεν έχουν ακτογραμμή!!!

Κατάλογος χωρών ανά μήκος ακτογραμμής

Από τη Βικιπαίδεια, την ελεύθερη εγκυκλοπαίδεια
Αυτός είναι ένας κατάλογος χωρών κατά μήκος ακτογραμμής, σε χιλιόμετρα, σύμφωνα με στοιχεία του 2005 από το World Factbook της CIA [1]. Αν δεν υπάρχει ένδειξη για ακτογραμμή σημαίνει ότι πρόκειται για ηπειρωτική χώρα.
Κατάταξη Χώρα Χερσαία έκταση (km²) Χερσαία σύνορα (km) Ακτογραμμή (km) Συνολική περίμετρος (km) Λόγος Ακτογραμμής / Εμβαδού (m/km2) Ποσοστό Ακτογραμμής / Περιμέτρου (%)
1 Καναδάς Καναδάς 9.220.970 8.893 202.080 210.973 21,915 95,8%
2 Νορβηγία Νορβηγία 324.220 2.515 83.281 85.796 256,866 97,1%
3 Ινδονησία Ινδονησία 1.826.440 2.830 54.716 57.546 29,958 95,1%
4 Ρωσία Ρωσία 16.995.800 19.917 37.653 57.570 2,215 65,4%
5 Φιλιππίνες Φιλιππίνες 298.170 36.289 36.289 121,706 100,0%
6 Ιαπωνία Ιαπωνία 374.744 29.751 29.751 79,390 100,0%
7 Flag of Australia 2-3.png Αυστραλία 7.617.930 25.760 25.760 3,381 100,0%
8 Flag of the United States (3-2 aspect ratio).svg ΗΠΑ 9.158.960 12.219 19.924 32.143 2,175 62,0%
9 Νέα Ζηλανδία Νέα Ζηλανδία 268.680 15.134 15.134 56,327 100,0%
10 Flag of Greece.svg Ελλάδα 130.800 1.160 14.880 16.040 113,761 92,8%
11 Λαϊκή Δημοκρατία της Κίνας Κίνα 9.326.410 22.147 14.500 36.647 1,555 39,6%
12 Flag of the United Kingdom (3-2 aspect ratio).svg Ηνωμένο Βασίλειο 241.590 360 12.429 12.789 51,447 97,2%
13 Μεξικό Μεξικό 1.923.040 4.538 9.330 13.868 4,852 67,3%
14 Flag of Italy.svg Ιταλία 294.020 1.932 7.600 9.532 25,849 79,7%
15 Flag of Brazil.svg Βραζιλία 8.456.510 15.735 7.367 23.102 0,871 31,9%
16 Flag of Denmark.svg Δανία 42.394 68 7.314 7.382 172,524 99,1%
17 Flag of Turkey.svg Τουρκία 770.760 2.627 7.200 9.827 9,341 73,3%
18 Ινδία Ινδία 2.973.190 14.103 7.000 21.103 2,354 33,2%
19 Χιλή Χιλή 748.800 6.171 6.435 12.606 8,594 51,0%
20 Ομόσπονδες Πολιτείες της Μικρονησίας Μικρονησία 702 6.112 6.112 8.706,553 100,0%
21 Civil Ensign of Croatia.svg Κροατία 56.414 2.197 6.104 8.032 103,432 72,6%
22 Flag of the Solomon Islands.svg Νήσοι Σολομώντα 27.540 5.313 5.313 192,919 100,0%
23 Flag of Papua New Guinea.svg Παπούα Νέα Γουινέα 452.860 820 5.152 5.972 11,377 86,3%
24 Flag of Argentina.svg Αργεντινή 2.736.690 9.665 4.989 14,654 1,823 34,0%
25 Flag of Iceland.svg Ισλανδία 100.329 4.988 4.988 49,716 100,0%
26 Flag of Spain.svg Ισπανία 499.542 1.918 4.964 6.882 9,937 72,1%
27 Μαδαγασκάρη Μαδαγασκάρη 581.540 4.828 4.828 8,302 100,0%
28 Μαλαισία Μαλαισία 328.550 2.669 4.675 7.344 14,229 63,7%
29 Εσθονία Εσθονία 43.211 633 3.794 4.427 87,802 85,7%
30 Κούβα Κούβα 110.860 29 3.735 3.764 33,691 99,2%
31 Μπαχάμες Μπαχάμες 10.070 3.542 3.542 351,738 100,0%
32 Βιετνάμ Βιετνάμ 325.360 4.639 3.444 8.083 10,585 42,6%
33 Flag of France.svg Γαλλία 545.630 2.889 3.427 6.316 6,281 54,3%
34 Ταϊλάνδη Ταϊλάνδη 511.770 4.863 3.219 8.082 6,290 39,8%
35 Σουηδία Σουηδία 410.934 2.205 3.218 5.423 7,831 59,3%
36 Κολομβία Κολομβία 1.038.700 6.004 3.208 9.212 3,088 34,8%
37 Ιράν Ιράν 1.636.000 5.440 3.180 8.620 1,944 36,9%
38 Σομαλία Σομαλία 627.337 2.366 3.025 5.391 4,822 56,1%
39 Καζακστάν Καζακστάν 2.669.800 12.012 2.964 1.976 1,110 19,8%
40 Βενεζουέλα Βενεζουέλα 882.050 4.993 2.800 7.793 3,174 35,9%
41 Νότια Αφρική Νότια Αφρική 1.219.912 4.750 2.798 7.548 2,294 37,1%
42 Ουκρανία Ουκρανία 603.700 4.558 2.782 7.340 4,608 37,9%
43 Σαουδική Αραβία Σαουδική Αραβία 2.217.949 4.415 2.640 7.055 1,190 37,4%
44 Βανουάτου Βανουάτου 14.760 2.528 2.528 171,274 100,0%
45 Βόρεια Κορέα Βόρεια Κορέα 120.410 1.673 2.495 4.168 20,721 59,9%
46 Παναμάς Παναμάς 75.990 555 2.490 3.045 32,767 81,8%
47 Μοζαμβίκη Μοζαμβίκη 784.090 4.571 2.470 7.041 3,150 35,1%
48 Αίγυπτος Αίγυπτος 995.450 2.689 2.450 5.139 2,461 47,7%
49 Flag of Peru.svg Περού 1.280.000 5.536 2.414 7.950 1,886 30,4%
50 Νότια Κορέα Νότια Κορέα 98.190 238 2.413 2.651 24,575 91,0%
51 Γερμανία Γερμανία 349.223 3.621 2.389 6.010 6,841 39,8%
52 Ισημερινός Ισημερινός 276.840 2.010 2.237 4.247 8,080 52,7%
53 Ερυθραία Ερυθραία 121.320 1.630 2.234 3.864 18,414 57,8%
54 Ομάν Ομάν 309.500 1.374 2.092 3.466 6,759 60,4%
55 Μυανμάρ Μιανμάρ 657.740 5.876 1.930 7.806 2,934 24,7%
56 Υεμένη Υεμένη 527.970 1.746 1.906 3.652 3,610 52,2%
57 Μαρόκο Μαρόκο 446.300 2.018 1.835 3.853 4,112 47,6%
58 Flag of Portugal.svg Πορτογαλία 91.951 1.214 1.793 3.007 19,500 59,6%
59 Αϊτή Αϊτή 27.560 360 1.771 2.131 64,260 83,1%
60 Λιβύη Λιβύη 1.759.540 4.383 1.770 6.153 1,006 28,8%
61 Τουρκμενιστάν Τουρκμενιστάν 488.100 3.736 1.768 5.504 3,622 32,1%
62 Ανγκόλα Ανγκόλα 1.246.700 5.198 1.600 6.798 1,283 23,5%
63 Ναμίμπια Ναμίμπια 825.418 3.824 1.572 5.396 1,904 29,1%
64 Ταϊβάν Ταϊβάν 32.260 1.566 1.566 48,552 100,0%
65 Παλάου Παλάου 458 1.519 1.519 3.316,594 100,0%
66 Flag of Ireland.svg Ιρλανδία 68.890 360 1.448 1.808 21,019 80,1%
67 Τανζανία Τανζανία 886.037 3.402 1.424 4.826 1,607 29,5%
68 Σρι Λάνκα Σρι Λάνκα 64.740 1.340 1.340 20,698 100,0%
69 Flag of the United Arab Emirates.svg Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα 82.880 867 1.318 2.185 15,903 60,3%
70 Κόστα Ρίκα Κόστα Ρίκα 50.660 639 1.290 1.929 25,464 66,9%
71 Δομινικανή Δημοκρατία Δομινικανή Δημοκρατία 48.380 275 1.288 1.563 26,623 82,4%
72 Τυνησία Τυνησία 155.360 1.424 1.148 2.572 7,389 44,6%
73 Κιριμπάτι Κιριμπάτι 717 1.143 1.143 1.594,142 100,0%
74 Φίτζι Φίτζι 18.270 1.129 1.129 61,795 100,0%
75 Φινλανδία Φινλανδία 305.470 2.628 1.126 3.754 3,686 30,0%
76 Δυτική Σαχάρα Δυτική Σαχάρα 266.000 2.046 1.110 3.156 4,173 35,2%
77 Πακιστάν Πακιστάν 778.720 6.774 1.046 7.820 1,343 13,4%
78 Τζαμάικα Τζαμάικα 10.830 1.022 1.022 94,367 100.0%
79 Αλγερία Αλγερία 2.381.740 6.343 998 7.341 0,419 13,6%
80 Πράσινο Ακρωτήριo Πράσινο Ακρωτήριο 4.033 965 965 239,276 100,0%
81 Νικαράγουα Νικαράγουα 120.254 1.231 910 2.141 7,567 42,5%
82 Γκαμπόν Γκαμπόν 257.667 2.551 885 3.436 3,435 25,8%
83 Νιγηρία Νιγηρία 910.768 4.047 853 4.900 0,937 17,4%
84 Σουδάν Σουδάν 2.376.000 7.687 853 8.540 0,359 10,0%
85 Ονδούρα Ονδούρα 111.890 1.520 820 2.340 7,329 35,0%
86 Αζερμπαϊτζάν Αζερμπαϊτζάν 86.100 2.013 800 2.813 9,292 28,4%
87 Μαυριτανία Μαυριτανία 1.030.400 5.074 754 5.828 0,732 12,9%
88 Ανατολικό Τιμόρ Ανατολικό Τιμόρ 15.007 228 706 934 47,045 75,6%
89 Flag of Uruguay.svg Ουρουγουάη 173.620 1.564 660 2.224 3,801 29,7%
90 Κύπρος Κύπρος 9.240 648 648 70,130 100,0%
91 Μαλδίβες Μαλδίβες 300 644 644 2.146,667 100,0%
92 Flag of Bangladesh.svg Μπανγκλαντές 133.910 4.246 580 4.826 4,331 12,0%
93 Λιβερία Λιβερία 96.320 1.585 579 2.164 6,011 26,8%
94 Κατάρ Κατάρ 11.437 60 563 623 49,226 90,4%
95 Γκάνα Γκάνα 230.020 2.093 539 2.632 2,343 20,5%
96 Κένυα Κένυα 569.250 3.446 536 3.982 0,942 13,5%
97 Flag of Latvia 2-3.png Λεττονία 64.589 1.150 531 1.681 8,221 31,6%
98 Σενεγάλη Σενεγάλη 192.000 2.640 531 3.171 2,766 16,7%
99 Ακτή Ελεφαντοστού Ακτή Ελεφαντοστού 318.000 3.110 515 3.625 1,619 14,2%
100 Κουβέιτ Κουβέιτ 17.820 462 499 961 28,002 51,9%
101 Σεϋχέλλες Σεϋχέλλες 455 491 491 1.079,121 100,0%
102 Flag of Poland.svg Πολωνία 304.465 2.888 491 3.379 1,613 14,5%
103 Γουιάνα Γουιάνα 196.850 2.462 459 2.921 2,332 15,7%
104 Flag of the Netherlands.svg Ολλανδία 33.883 1.027 451 1.478 13,311 30,5%
105 Καμπότζη Καμπότζη 176.520 2.572 443 3.015 2,510 14,7%
106 Ουζμπεκιστάν Ουζμπεκιστάν 425.400 6.221 420 6.641 0,987 6,3%
107 Τόνγκα Τόνγκα 718 419 419 583,565 100,0%
108 Σαμόα Σαμόα 2.850 403 403 141,404 100,0%
109 Σιέρα Λεόνε Σιέρα Λεόνε 71.620 958 402 1.360 5,613 29,6%
110 Καμερούν Καμερούν 469.440 4.591 402 4.993 0,856 8,1%
111 Γουατεμάλα Γουατεμάλα 108.430 1.687 400 2.087 3,689 19,2%
112 Μπελίζε Μπελίζε 22.800 516 386 902 16,930 42,8%
113 Σουρινάμ Σουρινάμ 161.470 1.707 386 2.093 2,391 18,4%
114 Νησιά Μάρσαλ Νησιά Μάρσαλ 181 370 370 2.043,023 100,0%
115 Flag of Trinidad and Tobago.svg Τρινιντάντ και Τομπάγκο 5.128 362 362 70,593 100,0%
116 Αλβανία Αλβανία 27.398 720 362 1.082 13,213 33,5%
117 Flag of Bulgaria (WFB 2004).gif Βουλγαρία 110.550 1.808 354 2.162 3,202 16,4%
118 Γουινέα-Μπισσάου Γουινέα-Μπισσάου 28.000 724 350 1.074 12,500 32,6%
119 Κομόρες Κομόρες 2.170 340 340 156,682 100,0%
120 Γουινέα Γουινέα 245.857 3.399 320 3.719 1,302 8,6%
121 Τζιμπουτί Τζιμπουτί 21.980 506 314 820 14,286 38,3%
122 Γεωργία Γεωργία 69.700 1.461 310 1.771 4,448 17,5%
123 Ελ Σαλβαδόρ Ελ Σαλβαδόρ 20.720 545 307 852 14,817 36,0%
124 Ισημερινή Γουινέα Ισημερινή Γουινέα 28.051 539 296 835 10,552 35,4%
125 Flag of Israel.svg Ισραήλ 20.330 1.017 273 1.290 13,428 21,2%
126 Λίβανος Λίβανος 10.280 454 225 679 21,887 33,1%
127 Ρουμανία Ρουμανία 230.340 2.508 225 2.733 0,977 8,2%
128 Σάο Τομέ και Πρίνσιπε Σάο Τομέ και Πρίνσιπε 1.001 209 209 208,791 100,0%
129 Σερβία και Μαυροβούνιο Σερβία και Μαυροβούνιο 102.136 2.246 199 2.445 1,948 8,1%
130 Σιγκαπούρη Σιγκαπούρη 638 193 193 302,745 100,0%
131 Συρία Συρία 184.050 2.253 193 2.446 1,049 7,9%
132 Flag of Mauritius.svg Μαυρίκιος 2.030 177 177 87,192 100,0%
133 Κογκό Δημοκρατία του Κονγκό 341.500 5.504 169 5.673 0,495 3,0%
134 Μπαχρέιν Μπαχρέιν 620 161 161 259,677 100,0%
135 Μπρουνέι Μπρουνέι 5.270 381 161 542 30,550 29,7%
136 Αγία Λουκία Αγία Λουκία 610 158 158 259,016 100,0%
137 Αντίγκουα και Μπαρμπούντα Αντίγκουα και Μπαρμπούντα 442 153 153 346,154 100,0%
138 Ντομίνικα Δομινίκα 754 148 148 196,286 100,0%
139 Μάλτα Μάλτα 316 140 140 443,038 100,0%
140 Άγιος Χριστόφορος και Νέβις Άγιος Χριστόφορος και Νέβις 261 135 135 517,241 100,0%
141 Γρενάδα Γρενάδα 340 121 121 355,882 100,0%
142 Μπενίν Μπενίν 110.620 1.989 121 2.110 1,094 5,7%
Νήσοι Κουκ Νήσοι Κουκ 240 120 120 500,000 100,0%
143 Flag of Lithuania.svg Λιθουανία 65.200 1.273 99 1.372 1,518 7,2%
144 Μπαρμπάντος Μπαρμπάντος 430 97 97 225,581 100,0%
145 Άγιος Βικέντιος και Γρεναδίνες Άγιος Βικέντιος και Γρεναδίνες 389 84 84 215,938 100,0%
146 Γκάμπια Γκάμπια 10.000 740 80 820 8,000 9,8%
147 Flag of Belgium (civil).svg Βέλγιο 30.278 1.379 66 1.446 2,196 4,6%
Νιούε Νιούε 260 64 64 246,154 100,0%
148 Ιράκ Ιράκ 432.162 3.631 58 3,689 0,134 1,6%
149 Τόγκο Τόγκο 54.385 1.647 56 1.703 1,030 3,3%
150 Σλοβενία Σλοβενία 20.253 1.334 47 1.381 2,301 3,4%
151 Flag of the Democratic Republic of the Congo.svg Λαϊκή Δημοκρατία του Κονγκό 2.267.600 10.744 37 10.781 0,016 0,3%
152 Flag of Nauru.svg Ναουρού 21 30 30 1.428,571 100,0%
153 Ιορδανία Ιορδανία 88.884 1.619 26 1.645 0,293 1,6%
154 Τουβαλού Τουβαλού 26 24 24 923,077 100,0%
155 Βοσνία-Ερζεγοβίνη Βοσνία και Ερζεγοβίνη 51.129 1.459 20 1.479 0,391 1,4%
156 Μονακό Μονακό 2 4 4 9 2.102,564 48,2%
157 Αφγανιστάν Αφγανιστάν 647.500 5.529 5.529 0,0%
158 Ανδόρρα Ανδόρρα 468 120 120 0,0%
159 Αρμενία Αρμενία 28.400 1.254 1.254 0,0%
160 Flag of Austria.svg Αυστρία 82.738 2.562 2.562 0,0%
161 Μπουρούντι Μπουρούντι 25.650 974 974 0,0%
162 Μπουρκίνα Φάσο Μπουρκίνα Φάσο 273.800 3.192 3.192 0,0%
163 Μπουτάν Μπουτάν 47.000 1.075 1.075 0,0%
164 Λευκορωσία Λευκορωσία 207.600 3.098 3.098 0,0%
165 Βολιβία Βολιβία 1.084.390 6.743 6.743 0,0%
166 Μποτσουάνα Μποτσουάνα 585.370 4.013 4.013 0,0%
167 Δημοκρατία Κεντρικής Αφρικής Κεντροαφρικανική Δημοκρατία 622.984 5.203 5.203 0,0%
168 Τσαντ Τσαντ 1.259.200 5.968 5.968 0,0%
169 Τσεχία Τσεχία 77.276 1.881 1.881 0,0%
170 Αιθιοπία Αιθιοπία 1.119.683 5.311 5.311 0,0%
171 Civil Ensign of Hungary.svg Ουγγαρία 92.340 2.009 2.009 0,0%
172 Κιργιζιστάν Κιργιζία 191.300 3.878 3.878 0,0%
173 Λάος Λάος 230.800 5.083 5.083 0,0%
174 Λεσότο Λεσότο 30.355 909 909 0,0%
175 Λιχτενστάιν Λιχτενστάιν 160 76 76 0,0%
176 Flag of Luxembourg.svg Λουξεμβούργο 2.586 359 359 0,0%
177 Μαλάουι Μαλάουι 94.080 2.881 2.881 0,0%
178 Μολδαβία Μολδαβία 33.371 1.389 1.389 0,0%
179 Μογγολία Μογγολία 1.565.000 8.114 8.114 0,0%
180 ΠΓΔΜ Πρώην Γιουγκοσλαβική Δημοκρατία της Μακεδονίας 24.856 748 748 0,0%
181 Flag of Mali.svg Μάλι 1.220.000 7.243 7.243 0,0%
182 Νεπάλ Νεπάλ 136.800 2.926 2.926 0,0%
183 Νίγηρας Νίγηρας 1.266.700 5.697 5.697 0,0%
184 Παραγουάη Παραγουάη 397.300 3.920 3.920 0,0%
185 Ρουάντα Ρουάντα 24.948 893 893 0,0%
186 Άγιος Μαρίνος Άγιος Μαρίνος 61 39 39 0,0%
187 Civil Ensign of Switzerland.svg Ελβετία 39.770 1.852 1.852 0,0%
188 Σλοβακία Σλοβακία 48.800 1.355 1.355 0,0%
189 Σουαζιλάνδη Σουαζιλάνδη 17.203 535 535 0,0%
190 Τατζικιστάν Τατζικιστάν 142.700 3.651 3.651 0,0%
191 Ουγκάντα Ουγκάντα 199.710 2.698 2.698 0,0%
192 Βατικανό Βατικανό 1 3 3 0.0%
193 Ζάμπια Ζάμπια 740.724 5.664 5.664 0,0%
194 Ζιμπάμπουε Ζιμπάμπουε 386.670 3.066 3.066 0,0%

Δείτε επίσης 

Αιγαίο

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης στο ελληνοτουρκικό σύστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Νίκου Ιγγλέση
26/09/2024 

Η συνάντηση Κ. Μητσοτάκη – Ρ.Τ. Ερντογάν στη Ν. Υόρκη, στις 24-9-24, ήταν η έκτη τούς τελευταίους δεκαπέντε μήνες. Πρόκειται για «πολιτικό έρωτα» μεταξύ των δύο ηγετών, ιδιαίτερα μετά τη Διακήρυξη των Αθηνών (Δεκέμβριος ’23) ή για το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» όπου το θύμα μέσω ψυχολογικών και συναισθηματικών διεργασιών καταλήγει να ερωτευθεί το θύτη του;

Σε τί αλήθεια αποσκοπούν όλες αυτές οι συναντήσεις, οι συνομιλίες, τα «μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης», η λεγόμενη θετική ατζέντα κ.α.; Πού είναι το «παράθυρο ευκαιρίας» που βλέπει η Κυβέρνηση;  Ένα είναι βέβαιο: Όλα αυτά δεσμεύουν την Ελλάδα να μην επιχειρήσει να ανατρέψει το, δυσμενές γι’ αυτήν, status quo στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο και απενοχοποιούν, στη διεθνή σκηνή, την αναθεωρητική – επεκτατική Τουρκία.

Ποιά είναι τα διαχρονικά ζητήματα της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης που, κατά την Κυβέρνηση, θα προωθήσει τη λύση τους ο διάλογος;

1) Η Ελλάδα δικαιούται να ασκήσει το μονομερές δικαίωμα που της δίνει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας να αυξήσει, δηλαδή, τα χωρικά ύδατά της μέχρι τα 12 ν.μ. στο Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο και την άρση τού, επ’ αυτού, τουρκικού casus belli; Όχι, υποστηρίζει η Άγκυρα.

2) Τα ελληνικά νησιά που μπορούν να συντηρήσουν ανθρώπινη δραστηριότητα διαθέτουν την ίδια ΑΟΖ (μέχρι 200ν.μ.) με αυτήν της ηπειρωτικής χώρας, όπως προβλέπεται από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας; Όχι, διαθέτουν μόνο χωρικά ύδατα 6 ν.μ. αντιτείνει η Τουρκία.

3) Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου δικαιούνται να είναι στρατιωτικοποιημένα γιατί απειλούνται; Θυμίζουμε το «Θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά». Όχι, πρέπει να είναι αποστρατικοποιημένα σύμφωνα με τις Συνθήκες Λωζάνης-Παρισίων, λέει η Τουρκία.

4) Η Ελλάδα μπορεί να καταθέσει στην ΕΕ τους χάρτες του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, όπως έχει κάνει η Κυπριακή Δημοκρατία; Μια τέτοια ενέργεια θα σήμαινε ανακήρυξη (όχι οριοθέτηση) της συνολικής ελληνικής ΑΟΖ, χωρίς αυτό να προκαλέσει τη σφοδρή τουρκική αντίδραση;

5) Τα Θαλάσσια Πάρκα, που εξαγγέλθηκαν, θα υλοποιηθούν ή ξεχάστηκαν για να μην χαλάσει το θετικό κλίμα; Η Άγκυρα δήλωσε ότι απαιτείται η συναίνεσή της.

6) Το παράνομο, κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, Τουρκολυβικό Μνημόνιο θα ακυρωθεί ή θα παρεμποδίζει την όποια εκμετάλλευση της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ με την Αίγυπτο;

7) Τα αφηγήματα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και των «Γαλάζιων Αιθέρων» αποτελούν ευθεία αμφισβήτηση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος. Η Τουρκία διεκδικεί το μισό Αιγαίο, ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού και όλη τη θαλάσσια έκταση μεταξύ Ρόδου και Κύπρου (βλέπε χάρτη). Μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει αποδεκτό;

8) Στην Κύπρο η Τουρκία ζητάει τη διεθνή αναγνώριση της κατεχόμενης ζώνης ως ανεξάρτητο κράτος. Παράλληλα διακηρύσσει ότι τα κατοχικά στρατεύματά της θα παραμείνουν εσαεί στη νησί. Ο Ελληνισμός μπορεί να το αποδεχτεί;

9) Η μουσουλμανική μειονότητα της Δ. Θράκης που η Άγκυρα, ενάντια στη Συνθήκη της Λωζάνης, αποκαλεί τουρκική, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια ως «στρατηγική μειονότητα» για την υβριδική αποσταθεροποίηση της Ελλάδας και επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις της. Η Κυβέρνηση και το υπόλοιπο κυρίαρχο πολιτικό σύστημα δεν αντιδρούν για να μη θυμώσει η Τουρκία.

Όλα αυτά και άλλα σημαντικά ζητήματα προδιαγράφουν το αποτέλεσμα του ελληνοτουρκικού διαλόγου. Η Τουρκία κερδίζει χρόνο και ισχυροποιείται. Η Διακήρυξη των Αθηνών διευκόλυνε την Άγκυρα στην απόκτηση των αμερικανικών F-16 (40 + 80 αεροσκάφη και άφθονα όπλα). Η συνέχιση του διαλόγου διευκολύνει την Τουρκία για την άρση των αμερικανικών κυρώσεων στην πολεμική βιομηχανία της και ίσως στην απόκτηση των F-35. Η Ελλάδα χάνει χρόνο, δεν ασκεί τα νόμιμα δικαιώματά της και δεν ανατρέπει το status quo, στο οποίο έχει εγκλωβιστεί. Η Τουρκία, από την πλευρά της, επιμένει να προβάλλει συνεχώς τις διεκδικήσεις της, όταν απαιτείται τις επιβάλλει δια του καταναγκασμού (π.χ. πρόσφατα στην Κάσο) και στο τέλος θα επικαλεστεί «τις πραγματικότητες επί του πεδίου»  ως ένα είδος «χρησικτησίας» για να τις νομιμοποιήσει στη διεθνή σκηνή.

Το Μεταναστευτικό  

Η Κυβέρνηση προβάλλει ως επιτυχία του διαλόγου τη συνεργασία με την Τουρκία για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών. Πρόκειται για προπαγάνδα εσωτερικής κατανάλωσης. Αλήθεια, πώς φτάνουν οι μετανάστες από την Κεντρική Ασία, το Κέρας ή την υποσαχάρια Αφρική στην Τουρκία; Έρχονται περπατώντας; Όχι βέβαια. Φτάνουν με πτήσεις των τουρκικών αερογραμμών (χωρίς visa) στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί προωθούνται στον Έβρο και στις ακτές του Αιγαίου. Υπάρχει κανείς αφελής που πιστεύει ότι όλο αυτό το traffic γίνεται εν αγνοία των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, της στρατοχωροφυλακής και της αστυνομίας; Οι διακινητές είναι απλώς τα εκτελεστικά όργανα των υβριδικών επιχειρήσεων της Τουρκίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Frontex το πρώτο οκτάμηνο του 2024 οι μεταναστευτικές ροές από την Α. Μεσόγειο προς την Ελλάδα  αυξήθηκαν κατά 39% (πάνω από 37.000 άτομα). Αντίθετα από την Κεντρική Μεσόγειο προς την Ιταλία μειώθηκαν κατά 64%. Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Ν. Παναγιωτόπουλος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ανέφερε ότι οι ροές, το πρώτο οκτάμηνο αυξήθηκαν, κατά 60%. Ίσως ξέρει κάτι περισσότερο. Αυτοί οι αριθμοί αφορούν όσους εντοπίζονται και καταγράφονται. Χιλιάδες άλλοι διέρχονται λαθραία από τα σύνορα. Κάθε μέρα στον Έβρο και στην Εγνατία οδό συλλαμβάνονται αλλοδαποί και ημεδαποί διακινητές με κλεμμένα αυτοκίνητα να προωθούν λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της χώρας. Εκείνος ο φράκτης στον Έβρο προχωράει με «ρυθμό χελώνας».

Αλήθεια, γιατί η Κυβέρνηση δεν αναστέλλει τη χορήγηση ασύλου για έξι μήνες, όπως έκανε η Κυπριακή Δημοκρατία με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση των αφίξεων μεταναστών; Αλλά πώς να το κάνει όταν ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει ότι είναι ευτυχής που η ελληνική κοινωνία μεταλλάσσεται σε πολυπολιτισμική! Όταν οι Έλληνες, δηλαδή, θα γίνουν μια από τις διάφορες μειονότητες που θα διαβιούν στην ελληνική επικράτεια.

Το Κυπριακό

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κράτους διεθνώς αναγνωρισμένου, μέλους του ΟΗΕ, της ΕΕ και άλλων διεθνών οργανισμών παρακαλάει για μια συνάντηση με τον επικεφαλής της αποσχιστικής οντότητας της Βόρειας Κύπρου για να επαναρχίσει ο διάλογος για λύση του Κυπριακού. Μόνο που τη λύση του Κυπριακού δε θα την αποφασίσει ο όποιος Ερσιν Τατάρ αλλά η Άγκυρα. Αν ο Ν. Χριστοδουλίδης ήθελε να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του και ιδιαίτερα το κύρος της Κυπριακής Δημοκρατίας θα έπρεπε να ζητάει διάλογο με τον Ερντογάν. Από κοντά ο Κ. Μητσοτάκης και ο Υπουργός του των Εξωτερικών δηλώνουν ευτυχείς που υπάρχει κινητικότητα στο Κυπριακό. Κινητικότητα για να προκύψει τι; Για να απενοχοποιείται ο εισβολέας και κατακτητής;

Μετά 50 χρόνια κανένα κράτος και κανείς διεθνής οργανισμός δε ζητάει την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής από την Κύπρο. Όλοι ζητούν διάλογο μεταξύ των δύο κοινοτήτων και αμοιβαίες υποχωρήσεις για την εύρεση της όποιας λύσης. Η Τουρκία είναι στο απυρόβλητο. Εδώ έχουν οδηγήσει τον Ελληνισμό 50 χρόνια κατευναστικής πολιτικής  Για αποτροπή, ανάσχεση και απελευθέρωση της κατεχόμενης Κύπρου δε μιλάει ούτε η Αθήνα ούτε η Λευκωσία.

 Ο Ερντογάν ζητάει από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ τη διεθνή αναγνώριση ως ανεξάρτητου κράτους των κατεχομένων εδαφών και οι Μητσοτάκης και Χριστοδουλίδης μια Δικοινοτική –Διζωνική Ομοσπονδία που μπορεί να είναι χειρότερη ακόμη και της διχοτόμησης, αφού θα θέσει και τις ελεύθερες περιοχές υπό τον γεωπολιτικό έλεγχο της Τουρκίας.

Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση είτε ο Ελληνισμός θα αποδεχτεί όλους τους τουρκικούς όρους είτε η Τουρκία θα πρέπει να υποχρεωθεί να εγκαταλείψει τους γεωστρατηγικούς στόχους της. Μέση λύση δεν υπάρχει, γιατί αν δώσουμε μόνο ορισμένα απ’ όσα απαιτεί η Άγκυρα, «για να μην είμαστε καθημερινά με το δάκτυλο στη σκανδάλη» όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, απλώς θα της ανοίξουμε την όρεξη και για τα υπόλοιπα όντας σε ακόμη πιο αδύναμη θέση. Εκτός αν το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» έχει καταλάβει ολοκληρωτικά το πολιτικό προσωπικό σε Αθήνα και Λευκωσία.

Υ.Γ. 1 Πέρασε ίσως απαρατήρητη η αναφορά του Κ. Μητσοτάκη κατά την ομιλία του στη «Σύνοδο Κορυφής για Το Μέλλον» του ΟΗΕ. Είπε: «Το παγκόσμιο συμφέρον διαπερνά το μεμονωμένο συμφέρον των κρατών». Ποιος αλήθεια ορίζει το παγκόσμιο συμφέρον; Η παγκοσμιοποίηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ, η Σύνοδος του Νταβός ή κάποιος άλλος;

Υ.Γ. 2 Απορεί κανείς με την εμμονή των ελλήνων πολιτικών να μιλούν για ενδεχόμενη οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία. Αγνοούν ότι στην ΑΟΖ περιλαμβάνεται και η υφαλοκρηπίδα; Ή εξυπηρετούν την Άγκυρα που δεν έχει επικυρώσει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας και θέλει οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας ώστε να ισχυριστεί ότι τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου κάθονται πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας;

 

Πηγή: www.ellinikiantistasi.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

ΕΣΤΙΑ: Το δώρο Μητσοτάκη σε Ερντογάν! «Γκρίζες» ὅλες οἱ βραχονησῖδες καί τά νησιά πού εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση 10 μιλίων ἀπό τά «θαλάσσια σύνορα»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

«Ἀπαγόρευση τῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης» προβλέπει νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐνεργείας γιά τό Εἰδικό Χωροταξικό Σχέδιο στόν τουρισμό – «Ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη» θεωρεῖ τήν ρύθμιση ὁ πρόεδρος τοῦ ΤΕΕ Λέσβου κ. Στρατῆς Μανωλακέλλης – Τό πάγωμα τῆς οἰκονομικῆς δραστηριότητος ἀκυρώνει τήν ΑΟΖ – Τό «δῶρο» Μητσοτάκη σέ Ἐρντογάν

Μικρονήσια τοῦ Αἰγαίου χωρίς ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα μέ ἑλληνικό νόμο!

Οταν ἐκδιώκονται οἱ κάτοικοι καί ἀναστέλλεται ἡ οἰκονομική δραστηριότητα ἀπό νησί ἤ μικρονησίδα, αὐτομάτως χάνεται καί τό δικαίωμά του σέ ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα. Αὐτό ὁρίζει τό Διεθνές Δίκαιο τῆς Θαλάσσης. Εἶναι λοιπόν ἐξωφρενικό, εἶναι ἐξοργιστικό, τό γεγονός ὅτι προετοιμάζεται νόμος τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους, ὁ ὁποῖος ἀπαγορεύει τήν τουριστική ἀνάπτυξη σέ μιά ὁλόκληρη κατηγορία νήσων καί νησίδων, καθιστῶντας τις ἔτσι «γκρίζες». Τοῦτο σημαίνει ὅτι ὀψέποτε γίνουν διαπραγματεύσεις γιά ὁριοθέτηση ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδας στό Αἰγαῖο καί ἐν γένει στό ἑλληνικό ἀρχιπέλαγος, θά εὑρεθεῖ ἡ Τουρκία σέ πλεονεκτική θέση, καθώς θά ὑπάρχει ἑλληνικός νόμος, ὁ ὁποῖος θά δικαιώνει τήν ἀπαίτησή της νά μήν ἔχουν τά νησιά δικαίωμα σέ ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα.

Πρόκειται, ὅπως ἀποκαλύπτει ἡ «Ἑστία», γιά τό νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐνεργείας πού ὁρίζει τό Εἰδικό Χωροταξικό Σχέδιο γιά τόν τουρισμό, τό ὁποῖο ἤδη εὑρίσκεται σέ δημόσια διαβούλευση. Τό νομοσχέδιο αὐτό περιλαμβάνει συγκεκριμένες διατάξεις πού ἀπαγορεύουν –ναί, χρησιμοποιεῖται ὁ ὄρος «ἀπαγορεύεται»– τήν τουριστική ἀνάπτυξη σέ ἑλληνικά νησιά. Καί ἐνδεχομένως σέ κάποια ἀπό τά νησιά αὐτά νά μήν εἶναι ἐφικτό νά δημιουργηθοῦν τουριστικές ὑποδομές. Ποιός εἶναι ὅμως ὁ λόγος νά ὑπάρχει ρητή ἀπαγόρευσις σέ νόμο τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους;

Ἀκόμη καί νησιά ἤ νησῖδες πού δέν ἔχουν αὐτήν τήν στιγμή ὑποδομές οἰκονομικῆς δραστηριότητος, δυνητικῶς μποροῦν ὁποιαδήποτε στιγμή νά ἀποκτήσουν. Συνεπῶς τό δικαίωμα νά ἔχουν ἐπήρεια στήν ὁριοθέτηση θαλασσίων ζωνῶν ὑφίσταται. Ποιός ὁ λόγος νά καταργηθεῖ αὐτό μέ ἑλληνικό νόμο; Τό ὅλο ζήτημα θυμίζει τήν περίπτωση τῆς νησῖδος Λέβιθα, ἀπό τήν ὁποία ἐξεδιώχθησαν βοσκός καί τό κοπάδι του (δηλαδή ὁ κάτοικος καί ἡ οἰκονομική του δραστηριότης) γιά νά «σωθεῖ» ἕνα σπάνιο εἶδος σαλιγκαριῶν. Ἔχουν ἄραγε τά σαλιγκάρια μεγαλύτερη ἀξία ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα τῆς χώρας μας στό Αἰγαῖο;

Γιά νά μήν μακρυγοροῦμε, ἰδού τί ἀναφέρει τό ἐπίμαχο νομοσχέδιο:

«Ὁμάδα ΙΙΙ: Ἀκατοίκητα νησιά καί βραχονησῖδες

Ἡ Ὁμάδα ΙΙΙ περιλαμβάνει δύο ὑποομάδες, μέ βάση τά ἰδιαίτερα φυσικά καί ἀνθρωπογενῆ χαρακτηριστικά τους, τό μέγεθος καί τήν ἐγγύτητά τους μέ κατοικημένες περιοχές.

Στήν 1η ὑποομάδα περιλαμβάνονται:

• Βραχονησῖδες

• Νησιά μέ ἔκταση μικρότερη τῶν 300 στρεμμάτων

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μικρότερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό τά θαλάσσια σύνορα τῆς χώρας

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μεγαλύτερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό παράκτιες περιοχές τοῦ ἠπειρωτικοῦ τμήματος τῆς χώρας ἤ ἀπό νησιά πού διαθέτουν ἀκτοπλοϊκή πρόσβαση.

Στήν δεύτερη ὑποομάδα περιλαμβάνονται ὅλα τά ἀκατοίκητα νησιά (μηδενικός πληθυσμός κατά τήν ἑκάστοτε τελευταία ἀπογραφή) πού δέν ἀνήκουν στήν 1η ὑποομάδα».

Τό νέο ΕΧΠ‐Τ προτείνει τίς παρακάτω ρυθμίσεις γιά τήν Ὁμάδα ΙΙΙ:

«1. Στά νησιά τῆς πρώτης ὑποομάδας δέν ἐπιτρέπεται κανένα εἶδος τουριστικῆς ἀνάπτυξης.

2. Στά νησιά τῆς δεύτερης ὑποομάδας ἐπιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ «ἤπιας ἀνάπτυξης». Σημειώνεται ὅτι μέ βάση τό ἰσχῦον θεσμικό πλαίσιο, ὁ συντελεστής δόμησης γιά τά σύνθετα τουριστικά καταλύματα (ΣΤΚ) καί τά μεικτά τουριστικά καταλύματα μικρῆς κλίμακας (ΜΤΚΜΚ) περιορίζεται ἀπό 0,2 σέ 0,12 γιά τά κατοικημένα νησιά πλήν τῶν νήσων Κρήτης, Εὔβοιας, Κέρκυρας καί Ρόδου. Στό ἴδιο πνεῦμα κρίνεται σκόπιμο οἱ ὀργανωμένοι ὑποδοχεῖς τουριστικῶν δραστηριοτήτων (ΟΥΤΔ) πού ἐπιτρέπονται στά νησιά αὐτά νά εἶναι ἤπιας ἀνάπτυξης κατά τόν ὁρισμό τοῦ ὑπό μελέτη ΕΧΠ‐Τ».

Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Βορειοανατολικού Αιγαίου: Απαράδεκτη η απαγόρευση

Ἡ ἀπαγόρευσις αὐτή, τῆς ἀναπτύξεως τῶν νησίδων τῆς τρίτης ὑποομάδος, χαρακτηρίζεται ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη καί ἀπό τό Τεχνικό Ἐπιμελητήριο Βορειοανατολικοῦ Αἰγαίου, τό ὁποῖο σέ ἔγγραφο πρός τό ὑπουργεῖο ἐνεργείας, τό ὁποῖο ὑπογράφει ὁ πρόεδρός του Στρατῆς Μανωλακέλλης, μεταξύ ἄλλων ὑπογραμμίζει:

«Καταγράφονται στήν Ὁμάδα ΙΙΙ:

“Ἀκατοίκητα νησιά καί βραχονησῖδες” ὡς 1η ὑποομάδα

• Οἱ βραχονησῖδες

• Νησιά μέ ἔκταση μικρότερη τῶν 300 στρεμμάτων.

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μικρότερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό τά θαλάσσια σύνορα τῆς χώρας.

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μεγαλύτερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό παράκτιες περιοχές τοῦ ἠπειρωτικοῦ τμήματος τῆς χώρας ἤ ἀπό νησιά πού διαθέτουν ἀκτοπλοϊκή πρόσβαση καί ἐπιβάλλεται ἀπαγόρευση ὁποιασδήποτε μορφῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης!

Συγκεκριμένα ἀναφέρεται: “Στά νησιά τῆς πρώτης ὑποομάδας δέν ἐπιτρέπεται κανένα εἶδος τουριστικῆς ἀνάπτυξης. Στά νησιά τῆς δεύτερης ὑποομάδας ἐπιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ ἤπιας ἀνάπτυξης.

Ὡς κάτοικοι ἀκριτικῶν νησιῶν θεωροῦμε ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη μιά τέτοια ἀπαγόρευση καί ζητοῦμε τήν διαγραφή της ἤ τροποποίησή της μέ ρυθμίσεις ἀνάλογες τῆς 2ης ὑποομάδας».

Ἐρώτησις: Μήπως ὁ νόμος τοῦ κ. Σκυλακάκη εἶναι τό «δῶρο» τοῦ Πρωθυπουργοῦ στόν Πρόεδρο Ἐρντογάν κατά τήν σημερινή τους συνάντηση; Αὐτή εἶναι ἡ «συναντίληψη γιά τίς θαλάσσιες ζῶνες»;

ΠΗΓΗ: ΕΣΤΙΑ

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

Δημήτρης Τσαϊλάς: Από τον εξαναγκασμό στη συνθηκολόγηση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η πολλαπλότητα και η πολυπλοκότητα των προκλήσεων εθνικής κυριαρχίας, που αντιμετωπίζουμε δεν αφήνουν περιθώρια για διπλωματικούς ελιγμούς, λόγω των εκφρασμένων απειλών από την Τουρκία. Αυτό το πολύπλοκο σύνολο αλληλένδετων ζητημάτων (ΑΟΖ, Υφαλοκρηπίδα, Δικαίωμα επέκτασης χωρικών υδάτων, Δικαίωμα προάσπισης νησιών ανατολικού Αιγαίου, Δικαίωμα έρευνας διάσωσης στο FIR, Δυτική Θράκη, Κύπρος) είναι πολύ πολύπλοκο για ακόμη και για πολύ εξειδικευμένους διπλωμάτες να φαντάζονται εύκολες λύσεις. Η κυβέρνηση μας αποφάσισε με μυστική διπλωματία ουσιαστικά, να δώσει προτεραιότητα σε δύο ζητήματα: τον κατευνασμό της Τουρκίας και την ενίσχυση από τους συμμάχους και εταίρους. Δυστυχώς θα μάθουμε πολύ σύντομα, εάν αυτά τα ζητήματα είναι πιθανό να επιλυθούν. 

Η Τουρκία ακολουθεί μια ολοένα και πιο αυτόνομη εξωτερική πολιτική, ενώ εδραιώνει το αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησής της. Εν μέσω μιας μεταβαλλόμενης παγκόσμιας τάξης, η Άγκυρα χρειάζεται την Ελλάδα μόνο για να ισορροπήσει τις γεωπολιτικές της φιλοδοξίες με τα βασικά οικονομικά της συμφέροντα και τις σχέσεις της με τη Δύση και όχι για να υπάρξει οποιαδήποτε επίλυση για τις θαλάσσιες ζώνες. 

Ο κόσμος γίνεται μάρτυρας κοσμοϊστορικών γεωπολιτικών αλλαγών στην ηπειρωτική Ευρώπη. Παράλληλα, η μόνιμη απειλή για τον Ελληνισμό, η Τουρκία αναπροσανατολίζει την εξωτερική της πολιτική και επεκτείνει τον περιφερειακό ρόλο της. Η Τουρκία είναι προφανώς ελεύθερη να ακολουθήσει τη δική της πορεία. Αυτό που μένει να δούμε είναι πώς ο Ελληνισμός θα εξισορροπήσει τις περιφερειακές γεωπολιτικές φιλοδοξίες της Τουρκίας με την ευρωπαϊκή γειτονιά της και τα βασικά οικονομικά συμφέροντα και περιορισμούς της. 

Εν μέσω μιας μαζικής αναταραχής στην παγκόσμια γεωπολιτική, έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για όλους μας στην Ελλάδα να κάνουμε μια λειτουργική αξιολόγηση της διεθνούς πραγματικότητας με σκοπό να μην επιτρέψουμε να εγείρονται ζητήματα κυριαρχίας. Ο εν εξελίξει αφοπλισμός των νησιών του Αιγαίου, και η επί θύραις θεσμοποίησή του σε αποστρατιωτικοποίηση/ουδετερότητα, (με άλλοθι το σχεδιαζόμενο Ελληνο-Τουρκικό Σύμφωνο Φιλίας και μη -Επίθεσης) πρέπει να σταματήσει!!  Κάθε μέσο νόμιμης δράσης είναι καλό και πρόσφορο για τον σκοπό αυτό. Προέχει η  ενημέρωση των πολιτών για τις συνέπειες που θα έχει ο σχεδιασμός της αποστρατιωτικοποίησης και συναφούς ουδετερότητας στην ασφάλειά τους, στην ίδια τους την ζωή και στο μέλλον των παιδιών τους. Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση και οργάνωση του πλαισίου, που θα επιτρέψει στους πολίτες ν` αναλάβουν, με συγκροτημένη δράση, την ευθύνη κάθε ενός και κάθε μίας για την άμυνα της χώρας και των επαπειλούμενων περιοχών της.

Πώς η Τουρκία μπορεί να κερδίσει χωρίς πόλεμο

Υπάρχει ένας εύλογος δρόμος για την Τουρκία να χρησιμοποιήσει εξαναγκασμό σε μαζική κλίμακα για να αναγκάσει την Ελλάδα να αποδεχθεί τις απαιτήσεις της Άγκυρας χωρίς να πυροδοτήσει μεγάλο περιφερειακό πόλεμο και χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τους περιφερειακούς υψηλούς-στρατηγικούς στόχους της Τουρκίας.

Πολύ λίγη προσοχή δίνεται στις δυνατότητες εξαναγκασμού της Τουρκίας, ενώ η στρατιωτική ικανότητα της παραμένει στο επίκεντρο των στρατηγικών.

Μια βραχυπρόθεσμη εκστρατεία εξαναγκασμού μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες για να παράσχει στη Τουρκία διάφορες οδούς που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τις καταναγκαστικές δραστηριότητες της σε πολιτικά αποτελέσματα που θα της επιτρέψουν να αποκτήσει πολιτικό έλεγχο στη γεωπολιτική περιφέρεια.

Ο Ελληνισμός είναι πλήρως ικανός να αναπτύξει επαρκή αντίμετρα για να αποτρέψει και να νικήσει μια εκστρατεία εξαναγκασμού της Τουρκίας που στοχεύει την κυριαρχία μας μέσω άμεσης δράσης και στενού συντονισμό;

Ο φόβος ότι η Τουρκία θα προκαλέσει κρίση στην Ελλάδα και θα μας παρασύρει σε έναν μαζικό πόλεμο στο Αιγαίο ώθησε εδώ και πολλά χρόνια την αυξανόμενη εστίαση στην προετοιμασία για σύγκρουση. Η επέκταση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Τουρκίας και οι απειλές της Τουρκίας για ορόσημα όπως του αιώνα της Τουρκίας έχουν εντείνει αυτούς τους φόβους και έχουν πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις σχετικά με τον πιθανό ρόλο και την ετοιμότητα του Ελληνισμού να αποτρέψει και να νικήσει σε μια κρίση.

Οι ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του Ελληνισμού να υπερασπιστεί ολιστικά στις θάλασσες του Αιγαίου και της Μεσογείου είναι έγκυρες και σημαντικές επειδή τα ελληνικά συμφέροντα θα πλήττονταν σοβαρά από την ενεργή αμφισβήτηση νήσων. Η θάλασσα είναι στρατηγικά ζωτικής σημασίας για την επιβίωση μας. 

Ωστόσο, ο Ελληνισμός εξακολουθεί να στερείται μιας σαφούς υψηλής στρατηγικής για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση διατυπώνει όλο και περισσότερο τη σημασία της διατήρησης αυτών. Ακόμη χειρότερα, οι συζητήσεις για την άμυνα της Ελλάδας έχουν επικεντρωθεί σχεδόν αποκλειστικά στην αποτροπή ή την ήττα των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων σε μια πιθανή σύγκρουση ενώ έχουν αγνοήσει σε μεγάλο βαθμό το πιθανότερο σενάριο, στοιχεία του οποίου βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Μια εκστρατεία εξαναγκασμού της Τουρκίας που απέχει πολύ από την εισβολή, αλλά φέρνει ωστόσο τον Ελληνισμό υπό τον έλεγχο της Άγκυρας. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να πείσει την ηγέτιδα δύναμη της βορειοατλαντικής συμμαχίας ΗΠΑ και τους εταίρους στην ΕΕ να αποχωρήσουν από τη στενότερη εστίαση σε ένα μόνο επικίνδυνο σενάριο για να επανεκτιμήσουν την πλήρη απειλή που θέτει η Τουρκία και να αναπτύξουν ένα συνεκτικό σύνολο στρατηγικών για να νικήσουν όλες τις πτυχές αυτής της απειλής.

Οι στρατηγικές συζητήσεις στα διάφορα φόρα σχετικά με την άμυνα του Ελληνισμού επικεντρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο αποτροπής της σύγκρουσης. Αυτές οι συζητήσεις έχουν γίνει ιδιαίτερα εμφανείς καθώς η τουρκικές διεκδικήσεις αυξάνονται και γίνονται όλο και πιο εμφανής. Η αποφασιστικότητα των πολιτών του Ελληνισμού να διατηρήσει την κυριαρχία του ενθαρρύνει τους ηγέτες της Άγκυρας να επιλέξουν όλο και πιο καταναγκαστικά μονοπάτια για να αποκτήσουν τον έλεγχο, μέχρι και τη σύγκρουση. Σε αυτό το σημείο που έχουμε φτάσει πρέπει σίγουρα να προετοιμαστούμε για την πιθανότητα σύγκρουσης, αλλά πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε για εναλλακτικές στρατηγικές υβριδικού πολέμου και εξαναγκασμού της Τουρκίας.

Η στρατηγική σχεδίαση της Τουρκίας, εδώ και καιρό, αναγνώρισε αυτό το σημαντικό κενό στη στρατηγική σκέψη του Ελληνισμού και προσπάθησε να εξετάσει εάν τέτοιες εξαναγκαστικές προσεγγίσεις ακόμη και βραχυπρόθεσμου πολέμου θα μπορούσαν να αναγκάσουν την Ελλάδα να υποχωρήσει στις απαιτήσεις της χωρίς σύγκρουση ή στρατιωτικό αποκλεισμό κάποιων νησιών. Έχουνε αναπτύξει μια ρεαλιστική προσέγγιση που θα μπορούσε να μας εξαναγκάσει σε μια πολιτική διευθέτηση ευνοϊκή για την Τουρκία χωρίς να εισβάλει και να καταλάβει ένα νησί. Αναφέρομαι σε αυτή την ολοκληρωμένη πολιτικο-στρατιωτική εκστρατεία ως τη βραχυπρόθεσμη πορεία εξαναγκασμού.

Η επιτυχία της πορείας δράσεως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποτυχία των στόχων της να αναγνωρίσουν την ύπαρξή της ως συνεκτικό εγχείρημα. Αυξάνοντας συνεχώς την πίεση και εντείνοντας τη βασική καταναγκαστική δραστηριότητα, η Τουρκία στοχεύει να αναβαθμίζει όλο και περισσότερο τις απαιτήσεις έως ότου οι κρίσιμοι τομείς της πολιτικής της Ελλάδας αποδεχτούν μια «ειρηνευτική διαδικασία» που προτείνει η Τουρκία ως προτιμότερη από τη συνεχιζόμενη αντίσταση.

Η πορεία δράσης τους επιτίθεται σε τρία κέντρα βάρους, που παρέχουν επί του παρόντος στην κυβέρνηση της Ελλάδας και στον λαό της τη δύναμη να αντισταθούν στον εξαναγκασμό της Τουρκίας.

Το πρώτο είναι η στρατηγική σχέση ΗΠΑ-Ελλάδας, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένη διμερή συνεργασία. Εκτελούν, επιχειρήσεις παραπληροφόρησης και απειλή για στρατιωτική κλιμάκωση για να πείσει τις ΗΠΑ ότι η συνεργασία τους με την Ελλάδα δημιουργεί περαιτέρω κλιμάκωση, ενώ η ειρήνη και η ευημερία είναι προ των πυλών εάν αυτή η εταιρική σχέση σταματήσει.

Το δεύτερο κέντρο βάρους είναι η ικανότητα της Ελληνικής κυβέρνησης να λειτουργεί και να παρέχει βασικές υπηρεσίες. Οικονομικός πόλεμος, κυβερνοπόλεμος, δολιοφθορά, αυστηρές (και ψευδο-νόμιμες) απαιτήσεις της Άγκυρας, ηλεκτρονικός πόλεμος και προπαγάνδα επικριτική για την κακοδιαχείριση της κυβέρνησης επιδιώκουν να μειώσουν δραστικά την αξιοπιστία και να διαβρώσουν τη νομιμότητα της Ελληνικής κυβέρνησης στα μάτια των δικών της ανθρώπων.

Τρίτον, οι εκτεταμένες και επίμονες μελέτες ινστιτούτων στρατηγικής (πχ ΕΛΙΑΜΕΠ) διαμορφώνουν γνωστικές και ψυχολογικές εκστρατείες στοχεύοντας να σπάσουν τη βούληση των Ελλήνων για αντίσταση εκφοβίζοντας τους υποστηρικτές της αντίστασης, σπέρνοντας αμφιβολίες και φόβο στον πληθυσμό και δημιουργώντας αιτήματα για ανταλλαγή πολιτικών παραχωρήσεων για ειρήνη.

Εάν η Άγκυρα επιτεθεί επιτυχώς σε καθένα από αυτά τα κέντρα βάρους, η αίσθηση της εγκατάλειψης μεταξύ του Ελληνικού λαού θα ήταν συντριπτική και η κυβέρνηση θα αναγκαζόταν να εξετάσει ένα νέο παράδειγμα για τις θαλάσσιες ζώνες ως εναλλακτική λύση. 

Πηγή: Militaire

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή