Ακολουθήστε μας

Απόδημος Ελληνισμός

Η σχολικη εκπαίδευση των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών στη Γερμανία

Δημοσιεύτηκε

στις

Εισαγωγή
Η εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία συνδέεται άμεσα από τους εξής παράγοντες:  την πολιτική και οικονομική κατάσταση της κάθε χρονικής περιόδου στη Γερμανία, τη μορφωτική κατάσταση των γονιών των μαθητών, την ανάπτυξη των ελληνικών κοινοτήτων στη Γερμανία, το επίπεδο των αποσπασμένων εκπαιδευτικών στη Γερμανία, το αναλυτικό πρόγραμμα διδασκαλίας και τα βιβλία των μαθητών.
Οι παραπάνω παράγοντες συνθέτουν την ανάπτυξη των τύπων των σχολείων που κάθε φορά βλέπουμε στη Γερμανία.
Την πρώτη διδασκαλία των παιδιών ανέλαβαν οι ίδιοι οι γονείς, ύστερα δίδαξαν οι υπάλληλοι των προξενείων και οι Έλληνες φοιτητές, η εκκλησία και οι Έλληνες επιστήμονες.
Το παρόν άρθρο ερευνάει κυρίως τα τελευταία 10 χρόνια 2000-2010 και ειδικότερα τα παιδιά-μαθητές στην πόλη του Βερολίνου, πρωτεύουσα της Γερμανίας. Η ανάπτυξη του θέματος ασχολείται με την ιστορική γραμμή της μετανάστευσης των Ελλήνων στη Γερμανία, τους τύπους των Σχολείων, το πρόγραμμα διεκδίκησης της μόρφωσης των παιδιών από τις ελληνικές κοινότητες και τους συλλόγους εκπαιδευτικών, τον τύπο των δύο Ευρωπαϊκών σχολείων στο Βερολίνο, τα πορίσματα και την προοπτική της σχολικής εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων.
Η ιστορική θέση 
Σήμερα τα ελληνόπουλα που ζουν στη Γερμανία είναι τρίτης γενιάς μεταναστών. Οι παππούδες τους μετανάστευσαν στα έτη 1960-1970. Στη δεκαετία αυτή έχουμε το μεγαλύτερο κύμα μετανάστευσης στη Γερμανία (υπολογίζεται πως στη δεκαετία αυτή μετανάστευσαν 500000 νέοι άνθρωποι και απ΄αυτούς μόνο το 30% επέστρεψε στην Ελλάδα).
Οι μετανάστες αυτής της δεκαετίας δεν ήταν κάποιοι περιθωριοποιημένοι άνθρωποι, ούτε αυτοί που δεν είχαν «που την κεφαλήν κλείνει». Αντίθετα, εξαναγκάζονται να αναζητήσουν εργασία στο εξωτερικό οι πιο υγιείς, οι σχετικά πιο μορφωμένοι, αυτοί που βρίσκονταν στην παραγωγικότερη ηλικία 15-40 ετών. Πρόκειται για τους πιο προοδευτικούς με λιγότερο ισχυρούς δεσμούς με την παράδοση. Αυτό σημαίνει πως οι πιο απαραίτητοι και οι πιο ικανοί για μια αυτόνομη ανάπτυξη της πατρίδας ξόδεψαν τα καλύτερα τους χρόνια σε μια άλλη χώρα.
Στα χρόνια αυτά ιδρύονται πρώτα τοπικοί σύλλογοι ,όπως Ηπειρωτών,Θρακών, Κρητών κ.τ.λ με σκοπό την τήρηση των εθίμων και την εκμάθηση ελληνικών χορών. Ύστερα οργανώνονται οι ελληνικές κοινότητες με σκοπό τη διεκδίκηση ίδρυσης ελληνικών σχολείων. Η εκπαίδευση των παιδιών άργησε να πάρει τον πρωτεύοντα ρόλο, γιατί το 84% των οικογενειών των μεταναστών ζούσαν χωριστά από τα παιδιά τους. Τα μικρά παιδιά της προσχολικής ηλικίας μένουν μαζί με τους γονείς των μεταναστών στην Ελλάδα και ανατρέφονται από αυτούς. Eκεί παραμένουν συχνά μέχρι την ηλικία 7-12 χρόνων. Σε μια έρευνα που έγινε στο Μανχαϊμ διαπιστώθηκε πως το 69,5% των παιδιών των Ελλήνων μεταναστών πέρασαν τα πρώτα τους χρόνια μακριά από τους δύο γονείς τους στην Ελλάδα, το 2% έζησε με τον ένα γονέα στην Ελλάδα και μόνο το 8% και με τους δύο γονείς στη Γερμανία. Είναι εύκολο να φανταστεί κανείς τα προβλήματα που προκαλούνται όταν μικρά παιδιά ζουν χωριστά από τους γονείς τους κατά τα σημαντικότερα χρόνια για την μόρφωση και διαμόρφωση της προσωπικότηττας τους.
Αλλά και τα παιδιά που μεγαλώνουν στη Γερμανία αντιμετωπίζουν πολύ μεγάλα προβλήματα. Σε πολλές περιπτώσεις μεγαλώνουν σε γκέτο και γι’ αυτό δεν έχουν στενή επαφή με τα γερμανόπαιδα. Παρ’ όλο όμως που μεγαλώνουν απομονωμένα μέσα στη γερμανική κοινωνία, η σχέση τους με την Ελλάδα είναι έμμεση. Σύμφωνα με μια έρευνα στο Ντούϊσμπουργκ, μόνο το 12,5% των αλλοδαπών οικογενειών που ρωτήθηκαν θέλουν να παραμείνουν στη Γερμανία, ενώ το 68% των παιδιών τους δεν θέλουν να επιστρέψουν με τους γονείς τους στην πατρίδα. Πράγματι πολλά παιδιά αλλοδαπών είναι καλύτερα ριζωμένα στην κοινωνία της Γερμανίας παρά στην κουλτούρα των γονιών τους. Αυτή η αποξένωση αυξάνει τον φόβο των γονιών τους να χάσουν τα παιδιά τους. Κυρίως οι έλληνες γονείς προσπαθούν να διασφαλίσουν την ταυτότητα των παιδιών τους, ιδρύοντας ή ενισχύοντας την ύπαρξη «εθνικών σχολείων».
Αυτές οι προσπάθειες είναι αντίθετες με την πολιτική της γερμανικής κυβέρνησης έναντι των αλλοδαπών. Εξαίρεση αποτελεί η τοπική κυβέρνηση της Βαυαρίας που θέλει καθαρά ελληνικά εθνικά σχολεία μέχρι το επίπεδο του λυκείου. Η κεντρική κυβέρνηση προωθεί την πολιτική ένταξη των μεταναστών στη γερμανική κοινωνία με τη λίγο- πολύ αναγκαστική διοχέτευση των αλλοδαπών παιδιών σε γερμανικές κανονικές τάξεις σχολείων. Έτσι πιέστηκε η ομοσπονδία των ελληνικών κοινοτήτων να συμφωνήσει σ’ ένα έκτακτο συνέδριο που έγινε το 1979 στη Φρανκφούρτη για τη διοχέτευση των παιδιών σε γερμανικές κανονικές τάξεις, εκφράζοντας κάποιες επιθυμίες αλλαγής του προγράμματος εκπαίδευσης των ελληνοπαίδων.
Τύποι σχολείων – Το απογευματινό σχολείο

Όλα τα ελληνόπουλα φοιτούσαν υποχρεωτικά στα γερμανικά από το πρωί μέχρι το μεσημέρι, από τις 8 μέχρι τις 14.30. Αμέσως μετά στις ίδιες αίθουσες άρχιζαν το ελληνικό σχολικό πρόγραμμα με τη διδασκαλία όλων των ελληνικών μαθημάτων των αντίστοιχων τάξεων στην Ελλάδα. Δάσκαλοι έρχονταν από την Έλλάδα για μια πενταετία με δύο πλεονεκτήματα: έπαιρναν διπλό μισθό από το Ελληνικό κράτος και τα παιδιά τους είχαν ευκολότερη πρόσβαση στα ελληνικά πανεπιστήμια μη συμμετέχοντας στις κανονικές εξετάσεις για εισαγωγή, αλλά σε ειδικές. Οι περισσότεροι δάσκαλοι που διορίζονταν στο εξωτερικό κατάγονταν από την ίδια εκλογική περιφέρεια του εκάστοτε υπουργού παιδείας.
Οι μαθητές έπαιρναν ελέγχους με βαθμολογία, χρησιμοποιούσαν τα αντίστοιχα σχολικά βιβλία, οργάνωναν τις σχολικές γιορτές.

Στα τέλη του 1980 που έχουμε οικονομική κρίση στη Γερμανία και αρχίζει η ανεργία σε πολλούς Έλληνες, έχουμε και τις πρώτες διαρροές των Ελλήνων μαθητών από τα ελληνικά σχολεία. Τα παιδιά τα απογεύματα μένουν στα σπίτια τους μαζί με τους άνεργους γονείς τους. Στα τέλη του 1990 δημιουργείται ένας άλλος τύπος ελληνικού σχολείου τα ΤΕΓ (τμήματα ελληνικής γλώσσας). Σε κάθε βιομηχανική πόλη της Γερμανίας που ζουν και εργάζονται Έλληνες, λειτουργεί ένας τέτοιος τύπος σχολείου κυρίως με λιγότερο διδακτικό ωράριο, από τις 14.30 μέχρι τις 17.30 και που περιορίζεται στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας και σε λίγα στοιχεία ιστορίας, γεωγραφίας και πολιτισμού. Στα χρόνια αυτά έχουμε και νέα σύνθεση στις οικογένειες των μαθητών. Έχουμε μεγάλο αριθμό μικτών γάμων. Τώρα τα παιδιά μαθαίνουν εκτός απ΄τα ελληνικά, τα γερμανικά και μία τρίτη ξενη γλώσσα. Στα χρόνια αυτά έχουμε τη μεγαλύτερη διαρροή μαθητών από τα ελληνικά σχολεία. Οι μετανάστες γονείς που δεν είναι ενεργά μέλη στα σωματεία τους δεν αντιλαμβάνονται τις πολιτικές και οικονομικές αλλαγές στη χώρα που ζουν.
Στη βιομηχανική Γερμανία παρατηρείται μια αλλαγή στις τεχνολογίες με απίστευτη αστάθεια σε όλους τους τομείς. Η οικονομία δίνει ιδιαίτερη έμφαση στην ανάγκη της ευελιξίας. Γρήγορα απαξιώνεται το σχολικό γνωστικό πρόγραμμα μαθημάτων και οι ιθύνοντες διατυπώνουν υποδείξεις ,ότι το εκπαιδευτικό σύστημα θα πρέπει να αρκείται στη μετάδοση στοιχιωδών γνώσεων στα μαθηματικά και στη γλώσσα. Συμπληρωματικά, θα εφοδιάσει τους νέους με εκείνες τις δεξιότητες που θα τους επιτρέπουν να προσαρμόζονται εύκολα στις αλλαγές που υφίστανται οι θέσεις εργασίας, θα τους μαθαίνει να είναι πειθαρχικοί εργαζόμενοι και πολίτες που θα επιδεικνύουν σεβασμό στους εφαρμοζόμενους θεσμούς. Οφείλουν να είναι προσαρμόσιμοι και αυτόνομοι, ικανοί να αυτομορφώνονται και ευέλικτοι στα πλαίσια των κοινωνικών σχέσεων. Σιγά-σιγά οι γνώσεις παραχωρούν τη θέση τους στις δεξιότητες, χωρίς καμιά κοινωνική προστασία που υπήρχε παλιά μέσα στην εκπαιδευτική νομοθεσία. Οι εργαζόμενοι πτυχιούχοι είχαν ωράριο, ανάλογες αμοιβές και κοινωνική υπόληψη. Πρέπει να αναφέρουμε εδώ πως η Ελλάδα δεν προνόησε, ούτε μπορούσε ως εξαρτημένη χώρα να φροντίσει για τις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών των μεταναστών. Η έκθεση με αριθμό 98 του ΟΟΣΑ καταλήγει ως εξής: «Η οικονομική,πολιτική και πολιτιστική παγκοσμιοποίηση θεωρεί άχρηστο το θεσμό του σχολείου και του εκπαιδευτικού με τον τρόπο και την κουλτούρα που είχε εγκαθιδρυθεί και λειτουργούσε μέχρι τώρα.» (Θέματα παιδείας,2/2000,ευρωπαϊκή επιτροπή,έκθεση της ομάδας προβληματισμού για την εκπαίδευση,δεκέμβρης 1996)
Τα τελευταία 20 χρόνια, μετά το 2000, παρατηρείται μια καινούργια αντίληψη στο μεταναστευτικό κίνημα. Τα νέα κριτήρια που τίθενται είναι η μόρφωση των παιδιών από το νηπιαγωγείο μέχρι το πανεπιστήμιο και η ισότιμη μεταχείρηση στους χώρους εργασίας της Γερμανίας. Τι άλλαξε τώρα? Ποιες αλλαγές έχουν γίνει?
Πρώτα-πρώτα είναι η όξυνση της οικονομικής κρίσης. Πολλοί Έλληνες μετανάστες αλλάζουν πόλεις για εύρεση εργασίας. Οι γονείς των μαθητών τώρα είναι μορφωμένοι,γνωρίζουν άριστα την γερμανική γλώσσα, είναι ενταγμένοι σε πολιτικά γερμανικά κόμματα, συμμετέχουν σε πολιτιστικούς, αθλητικούς, επιστημονικούς συλλόγους. Οι δάσκαλοι Έλληνες που έρχονται από την Ελλάδα κατέχουν πολύ καλά την γερμανική γλώσσα, πολλοί από αυτούς έχουν μεταπτυχιακούς τίτλους και άλλοι συνεχίζουν μεταπτυχιακές σπουδές στα Γερμανικά πανεπιστήμια. Οι σύλλογοι δασκάλων εκλέγουν αντιπροσώπους που συνεδριάζουν δύο φορές το χρόνο σε πανγερμανικό επίπεδο. Η πανγερμανική αντιπροσωπεία ασχολείται με θέματα όπως: αμοιβές, άδειες, ίδρυση νέων σχολείων, πρόσβαση των ελλήνων μεταναστών στα γερμανικά πανεπιστήμια. Τα αιτήματα αυτά τα μεταφέρει και στους αρμόδιους του υπουργείου παιδείας στην Ελλάδα και στην διδασκαλική ομοσπονδία. Τα τελευταία χρόνια εντάχθηκαν και οι καθηγητές των ελληνικών γυμνασίων και λυκείων της Γερμανίας στους συλλόγους των δασκάλων και ονομάζονται πλέον σύλλογοι εκπαιδευτικών. Το 2006 ξεκίνησαν οι πρώτες απεργίες στο Βερολίνο και συνεχίζονται σε όλη την Γερμανία με κύρια αιτήματα να μην καταργηθούν τα ελληνικά σχολεία και να μη μειωθούν οι θέσεις και οι αμοιβές των εκπαιδευτικών.
Πολλά παιδιά διακόπτουν τη φοίτησή τους στα ελληνικά σχολεία, δε συνεχίζουν τις σπουδές τους στα γερμανικά γυμνάσια και φοιτητές που ήρθαν σε ελληνικά πανεπιστήμια διακόπτουν τη φοίτηση και επιστρέφουν στη Γερμανία, άνεργοι. Το υπουργείο παιδείας από το 2000 αναθέτει στο παιδαγωγικό τμήμα του πανεπιστημίου Ρεθύμνου Κρήτης τη συγγραφή νέων βιβλίων για τα παιδιά των μεταναστών ελλήνων.
Το 2012 στο Βερολίνο λειτουργούν 4 ΤΕΓ (τμήματα ελληνικής γλώσσας) στο Tempelhof, Spandau, Neukoeln, Tiergarten με συνολο μαθητών γύρω στους 100. Επίσης λειτουργούν και 2 ευρωπαϊκά τα: Όμηρος και Αθηνά και έχουν 100 μαθητές ακόμη και 20 δασκάλους.Υπάρχει ένα ελληνικό λύκειο με 30 μαθητές και ένα γυμνάσιο με ελληνογερμανικό πρόγραμμα.
Τα ευρωπαικά σχολεία
Ο τύπος του ευρωπαϊκού σχολείου στο Βερολίνο φαίνεται να συγκεντρώνει την προτίμηση των γονιών και των εκπαιδευτικών. Στα σχολεία ΟΜΗΡΟΣ ΚΑΙ ΑΘΗΝΑ διδάσκονται τα μαθήματα στα ελληνικά και γερμανικά. Την τελευταία χρονιά λόγω αύξησης του αριθμού των μαθητών συζητείται έντονα η ίδρυση τάξεων υποδοχής για την εκμάθηση της γερμανικής γλώσσας.
Η απάντηση στο ερώτημα, πως προτάθηκε αυτό το μοντέλο συνεκπαίδευσης και ιδρύθηκαν 14 τέτοια σχολεία σε 7 μεγάλες πόλεις της Ευρώπης, πρέπει να ερευνηθεί ως εξής: Μετά τη συμφωνία του Μάαστριχ το 1991 για την ελεύθερη διακίνηση της ενιαίας ευρωπαικής αγοράς, προτάθηκαν και οικονομικά μοντέλα για την εκπαίδευση των παιδιών των μετακινούμενων πολιτών των κρατών μελών της ευρωπαικής ένωσης. Οι προτάσεις που κατατέθηκαν από τους εκπαιδευτικούς των χωρών μελών και των γονιών ήταν αντίθετες απ΄αυτό το μοντέλο. Οι μαθητές να μπορούν να φοιτήσουν ελεύθερα κοντά στο σχολείο της γειτονιάς τους και εκεί να τους παρέχεται η δυνατότητα διδασκαλίας της μητρικής τους γλώσσας.
Το 1996-97 λειτούργησε το πρώτο ελληνογερμανικό κρατικό ευρωπαικό σχολείο ,ΟΜΗΡΟΣ, στο Βερολίνο στη περιοχή Prenzlauer Berg. Τo 1999-2000 λειτούργησε το δεύτερο ελληνογερμανικό κρατικό ευρωπαικό σχολείο το ΑΘΗΝΑ στο Βερολίνο στην περιοχή Steglitz. Τα ελληνόπουλα διδάσκονται την ελληνική γλώσσα από τους έλληνες δασκάλους, καθώς και τη μελέτη περιβάλλοντος, ενώ τα μαθηματικά διδάσκονται στη γερμανική γλώσσα..Γίνονται κοινά σεμινάρια επιμόρφωσης στους εκπαιδευτικούς των σχολείων και οι μαθητές παίρνουν για κάθε μάθημα στο τέλος της χρονιάς έναν έλεγχο. Οι γονείς συμμετέχουν στη διαμόρφωση του προγράμματος του σχολείου. Οι δάσκαλοι αμοίβονται χωριστά από τα κράτη τους – οι γερμανοί από το γερμανικό κράτος και οι έλληνες από το ελληνικό. Οι έλληνες εκπαιδευτικοί για την ίδια εργασία, τις ίδιες ώρες διδασκαλίας και τις ίδιες υποχρεώσεις πληρώνονται από την Ελλάδα το μισό μισθό των γερμανών συναδέλφων τους. Η διοίκηση του σχολείου ασκείται από τους γερμανούς συναδέλφους. Η διδακτέα ύλη συμπληρώνεται κάθε χρόνο ανάλογα με την επίδοση των μαθητών.
Συμπερασματικά
Η κοινωνιολογία της εκπαίδευσης, η φιλοσοφία της παιδείας, η επιστήμη της γλωσσολογίας υποστηρίζουν ότι η εκπαίδευση είναι ο σπουδαιότερος θεσμός, γιατί διακινεί ιδέες και διμορφώνει συνειδήσεις. Για τα
Ελληνόπουλα της διασποράς και ιδιαίτερα τα παιδιάτων μεταναστών τώρα στη Γερμανία, δεν υπάρχει πιο άμεσος, πιο ουσιαστικός και πιο σύντομος δρόμος να γνωρίσουν άλλα παιδιά και οι γονείς τους να γνωρίσουν Γερμανούς, από το να μάθουν τη γλώσσα τους. Η γλώσσα κάθε λαού είναι ο τρόπος που βλέπει, συλλαμβάνει, ταξινομεί και ερμηνεύει τον κόσμο. Δεν υπάρχει γλώσσα που να μην πήρε και να μην έδωσε λέξεις. Αυτό συμβαίνει πάντοτε στη συνάντηση λαών και πολιτισμών. Τα δύο κρατικά ευρωπαικά σχολεία του Βερολίνου έχουν σφιχτή διοίκηση, βαθμολογούν αυστηρά τα παιδιά από μικρή ηλικία και αυτό οδηγεί, νωρίς στην κατηγοριοποίηση και κυρίως στην τεχνική εκπαίδευση. Όλο και λιγότερα μεταναστόπουλα φοιτούν στα πανεπιστήμια.
Το βασικό επιστημονικό πόρισμα που βγαίνει από την μέχρι τώρα παρεχόμενη σχολική εκπαίδευση των ελληνοπαίδων στη Γερμανία, είναι ότι τα παιδιά για να μαθαίνουν σωστά τη μητρική τους γλώσσα καθώς και τη γερμανική είναι να αρχίζουν τη φοίτησή τους στα γερμανικά σχολεία χωρίς εμπόδια και με υποστηρικτικές τάξεις υποδοχής ανεξαρτήτως του αριθμού των μαθητών.
Βιβλιογραφία
  • Βουγιούκας, Α. (1981). Το γλωσσικό μάθημα. Απόψεις του γερμανού παιδαγωγού PG Munch.Αθήνα: Eπίκεντρο.
  • Bώρος, Φ.Κ. (2010). Φιλοσοφία και ο θεσμός της εκπαίδευσης. Θέματα Παιδείας, 40.
  • Μπαμπινιώτης, Γ. (2005). Η φιλεκπαιδευτική εταιρεία. Επικοινωνία, 27, 34.
    Ευρωπαική Κοινότητα. Έρευνα «Σκέψεις πάνω στην εκπαίδευση», Δεκέμβριος 1996. Θέματα Παιδείας 2000, 2.
  • Müller, H. (1974). Ausländische Kinder in BRD. Stuttgart: Klett.
  • National Centre for Social Research (1990). Oi Ellines stin Ollandia. Athens: EKKE.
  • Nikolinakos, M. (1973). Politische Ökonomie der Gastarbeiter. Migration und Kapitalismus. Berlin: Rowohlt.
  • Πατινιώτης, Ν. (1990), Εξάρτηση και μετανάστευση. Αθήνα: ΕΚΚΕ.
  • Savvidis, G. (1975). Zum Problem der Gastarbeiterkinder in der BRD. Eine empirische sozialpädagogische Untersuchung. Wien: Jugend and Volk.
  • Uenk, R.; Laarmann, S. (1974). Ausländische Arbeitnhmer in der Bundesrepublik Deutschland: Situation-Medienangebot-Mediennutzung. Kommunikationspolitische und kommunikationswissenschaftliche Forschungsobjekte der Bundesregierung (1971-1974). Bonn.
  • Απόψεις και συζητήσεις με μέλη του Συλλόγου Ελλήνων Δασκάλων Βερολίνου, με μέλη του Συλλόγου Γονέων Ελληνικών Σχολείων Βερολίνου και με με΄λη του συλλόγου Ελλήνων Επιστημόνων Βερολίνου.
Juli 2012
Η Ανδρομάχη Γρηγοροπούλου σπούδασε χημεία στο Πανεπιστήμιο του Αμβούργου. Όντας μέλος του Συλλόγου Ελλήνων Φοιτητών άρχισε να διδάσκει ελληνικά σε διάφορα ελληνικά σχολέια της Γερμανίας. Έχει δύο παιδιά και ζει στην Αθήνα.
01 Jul. 2012

Video

Αυξάνεται η ανησυχία των Ελλήνων του Μονάχου

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Έντονες είναι οι ανησυχίες των Ελλήνων του Μονάχου για το μέλλον του σχολικού κτιρίου το οποίο στεγάζει ένα Δημοτικό το ”Αριστοτέλης” και ένα Γυμνάσιο.

H αγωνία των γονέων του Mονάχου για το μέλλον του σχολικού κτιρίου το οποίο στεγάζει τα δύο σχολεία είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα εδώ και αρκετούς μήνες να βρίσκονται στο σκοτάδι για το μέλλον των παιδιών τους στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση.

Η εκπομπή προσπάθησε να εκφράσει τις ανησυχίες των γονέων και των Ελλήνων της περιοχής για το τι πραγματικά συμβαίνει.

Μιλάνε στην εκπομπή:

Ο Αθανάσιος Κήπας, εκπρόσωπος τύπου του ευρωπαϊκού ιδρύματος ελληνισμού και μέλος της επιτροπής παιδείας, όπως και επίτιμο μέλος της συνομοσπονδίας γονέων και κηδεμόνων Βάδης Βυρτεμβέργης.

Ο Γκουδούλας Θωμάς, πρώην πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Μονάχου και περιχώρων.

Παρεμβαίνει και ο Δημήτρης, τηλεθεατής από την Νυρεμβέργη για να εκφράσει και ο ίδιος την αγωνία του.

Συνέχεια ανάγνωσης

Απόδημος Ελληνισμός

Συνεχίζεται η ανησυχία των Ελλήνων του Μονάχου! Κραυγή αγωνίας για τα σχολεία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Έντονες είναι οι ανησυχίες των Ελλήνων του Μονάχου για το μέλλον του σχολικού κτιρίου το οποίο στεγάζει ένα Δημοτικό το ”Αριστοτέλης” και ένα Γυμνάσιο.

H αγωνία των γονέων του Mονάχου για το μέλλον του σχολικού κτιρίου το οποίο στεγάζει τα δύο σχολεία είναι μεγάλη, με αποτέλεσμα εδώ και αρκετούς μήνες να βρίσκονται στο σκοτάδι για το μέλλον των παιδιών τους στην ελληνόγλωσση εκπαίδευση.

Η εκπομπή προσπάθησε να εκφράσει τις ανησυχίες των γονέων και των Ελλήνων της περιοχής για το τι πραγματικά συμβαίνει.

Μιλάνε στην εκπομπή:

  • Ο Αθανάσιος Κήπας, εκπρόσωπος τύπου του ευρωπαϊκού ιδρύματος ελληνισμού και μέλος της επιτροπής παιδείας, όπως και επίτιμο μέλος της συνομοσπονδίας γονέων και κηδεμόνων Βάδης Βυρτεμβέργης.
  • Ο Γκουδούλας Θωμάς, πρώην πρόεδρος του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων Μονάχου και περιχώρων.
  • Παρεμβαίνει και ο Δημήτρης, τηλεθεατής από την Νυρεμβέργη για να εκφράσει και ο ίδιος την αγωνία του.

Έγγραφο που αναφέρει ο πρόξενος του Μονάχου ότι δεν θα υπογράψει καμία σύμβαση κατά την διάρκεια της θητείας του.

Και εδώ μπορείτε να δείτε τον σχεδιασμό της σχολικής ανάπτυξης των κτιρίων. Με κίτρινο χρώμα ο σχεδιασμός για το ελληνικό κτίριο. Η αποπεράτωσή του θα γίνει το 2034.

https://e-enimerosi.com/arthra-reportaz/kravgi-agonias-gia-ta-scholeia-sto-monacho/
Συνέχεια ανάγνωσης

Απόδημος Ελληνισμός

Μιχάλης Ιγνατίου στη Hellas Journal: Ποιοί είναι οι 302 άρχοντες του Φαναρίου που έφερε ο Ελπιδοφόρος στην Ελλάδα και τί πρόσφεραν στον Ελληνισμό;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του ΜΙΧΑΛΗ ΙΓΝΑΤΙΟΥ, Hellas Journal

Γιόμισαν τα κοινωνικά δίκτυα με φωτογραφίες του Ελπιδοφόρου -σας παρακαλώ μην ρωτάτε ποιος είναι ο εκκλησιαστικός αυτός …γίγαντας;- και των Αρχόντων του Οικουμενικού Πατριαρχείου που τον συνοδεύουν απ’ όλα τα μέρη της γης, ειδικά από τις Ηνωμένες Πολιτείες, για να λάβουν στο συνέδριο τους, που φέτος πραγματοποιείται στην Αθήνα.

Ο Αρχιεπίσκοπος Αμερικής ζήτησε να γίνει αυτό το συνέδριο στην Αθήνα, μόνο για τους γνωστούς προσωπικούς του λόγους: Για να δηλώσει παρουσία για τον Θρόνο του Οικουμενικού Πατριαρχείου Κωνσταντινούπολης, που τόσο πολύ επιθυμεί. Βιάζεται τόσο πολύ αυτός ο άνθρωπος…

Ελπίζει επίσης ότι θα μπορέσει να συναντήσει τον Πρωθυπουργό της Ελλάδας, Κυριάκο Μητσοτάκη, στο Μέγαρο Μαξίμου, για να στείλει το μήνυμα στους ομογενείς, που πολύ ορθά πιστεύουν ότι διαίρεσε την Ορθόδοξη Εκκλησία της Αμερικής και ότι εργάζεται για να πάρει υπό τον έλεγχο του και την οργανωμένη Ομογένεια, που αγωνίζεται μέχρι σήμερα, μέρα και νύχτα, 50 χρόνια από την άνανδρη τουρκική εισβολή, για τα δίκαια της Κύπρου και της Ελλάδας.

  • Θυμίζουμε ότι ο Πρωθυπουργός, δια της υφυπουργού Εξωτερικών Αλεξάνδρας Παπαδοπούλου, διεμήνυσε στον Οικουμενικό Πατριάρχη κ. Βαρθολομαίο ότι δεν θα ανεχθεί τη διάσπαση της Ελληνοαμερικανικής Κοινότητας.
  • Και η θέση του κ. Μητσοτάκη είναι απόλυτα ορθή. Η Ελλάδα και η Κύπρος χρειάζονται μία ισχυρή Ομογένεια που θα έχει δυνατό λόγο στα κέντρα των αποφάσεων στην Ουάσιγκτον.

Το σόι είναι αυτό το Τάγμα των αρχόντων; Διαβάζουμε τα εξής (ΕΔΩ):

Οι Άρχοντες του Οικουμενικού Πατριαρχείου είναι τιμώμενοι από τον Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, οι οποίοι έχουν επιλεγεί μεταξύ των λαϊκών λόγω της υπηρεσίας σε εκείνα τα τμήματα της Ανατολικής Ορθόδοξης Εκκλησίας υπό την ιδιαίτερη καθοδήγησή του.

Το Τάγμα τού Αγίου Ανδρέα, που αποτελείται από τους Άρχοντες που ζουν στην Αμερική, ιδρύθηκε το 1966 επί Πατριάρχη Αθηναγόρα, όταν ο Αρχιεπίσκοπος Ιάκωβος απένειμε την τιμή σε τριάντα μέλη της Ελληνορθόδοξης Αρχιεπισκοπής Αμερικής.

Ο πρώτος Μεγάλος Διοικητής τού Τάγματος ήταν ο Pierre De Mets. Ο σημερινός Μέγας Διοικητής είναι ο Αντώνιος Ι. Λιμπεράκης, ιατρός, ο οποίος ηγήθηκε τού Τάγματος για την υπεράσπιση της θρησκευτικής ελευθερίας τού Οικουμενικού Πατριαρχείου.

Με την εισαγωγή στο «Τάγμα τού Αγίου Ανδρέα», όπως ορίζονται ως ομάδα οι Άρχοντες της Αμερικής, ο τιμώμενος ορκίζεται «να υπερασπιστεί και να προωθήσει την ελληνορθόδοξη πίστη και παράδοση».

Αλλού διαβάζουμε τα εξής (ΕΔΩ):

Έκδικος, νομοφύλαξ, χαρτουλάριος, ρεφερενδάριος, σκευωφύλαξ, νομοδότης. Μερικά από τα 40 συνολικά τιμητικά εκκλησιαστικά παράσημα που απονέμονται από τον επικεφαλής της Ορθόδοξης Εκκλησίας σε προσωπικότητες που υπηρετούν την Ορθοδοξία και προσφέρουν στο κοινωνικό σύνολο.

Οι “Άρχοντες” του Οικουμενικού Πατριαρχείου αποδέχονται τους τίτλους που διατηρούνται πέντε αιώνες μετά την άλωση της Κωνσταντινούπολης το 1453. Πρόκειται για ανθρώπους της διανόησης, της τέχνης και του επιχειρείν οι οποίοι συνεισφέρουν για το καλό της Εκκλησίας και της Ορθοδοξίας. 

Με χορηγίες που ξεκινούν από μερικές εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ και φθάνουν τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ οι άγνωστοι «φρουροί» του Οικουμενικού Πατριαρχείου, ενεργούν για την διατήρηση και διάδοση της Ορθοδοξίας. Τα τελευταία 24 χρόνια οι Άρχοντες έχουν δωρήσει περισσότερα από 53 εκατομμύρια δολάρια.

  • Οι λεγόμενοι Άρχοντες είναι πλούσιοι που στην πραγματικότητα «αγοράζουν» τον τίτλο. Ελπίζω να μην παρεξηγηθεί η λέξη αγοράζουν.
  • Ενννούμε ότι προσφέρουν χρήματα που έχουν κατάληξη το Οικουμενικό Πατριαρχείο, και υποτίθεται ότι παλεύουν για να μπορεί ο εκάστοτε Πατριάρχης να ασκεί απρόσκοπτα τα καθήκοντά του χωρίς ενοχλήσεις από τους Τούρκους, που στην πραγματικότητα θέλουν να το κλείσουν.
  • Οι Αττίλες απλά ανέχονται το Πατριαρχείο. Για τη βοήθεια τους, λοιπόν, προς το Φανάρι γίνονται Άρχοντες.

Το Οικουμενικό Πατριαρχείο προστατεύεται υποτίθεται από τον εκάστοτε Πρόεδρο των Ηνωμένων Πολιτειών, ο οποίος, όμως, δεν κάνει απολύτως τίποτα όταν η κατοχική Τουρκία το απειλεί , και μετατρέπει ιστορικούς ναούς σε τζαμιά.

Οι Άρχοντες, λοιπόν, όπως διαδίδεται ασκούν πίεση στην Ουάσιγκτον στο όνομα του Φαναρίου. Όμως, ενώ διαμαρτύρονται, φροντίζουν να μην αγγίζουν την Τουρκία στις δημόσιες ανακοινώσεις τους. Είναι πολύ προσεκτικοί επειδή δήθεν δεν θέλουν να εξοργίσουν τους Τούρκους, οι οποίοι ξεσπούν στον κ. Βαρθολομαίο και του λένε ότι η Ομογένεια θέτει στο Στέιτ Ντιπάρτμεντ τις τουρκικές απειλές.

Μερικές, αλλά λίγες, φορές καταφέρονται εναντίον της Τουρκίας, όπως έπραξε τις προάλλες ο επικεφαλής τους, ο Δρ. Αντώνιος Λυμπεράκης. Μίλησε για τη “δεινή θέση του Οικουμενικού Πατριαρχείου και την άρνηση των θεσμικών ανθρωπίνων δικαιωμάτων του από το τουρκικό κράτος”. Από ουσία μηδέν…

Κατά τα άλλα, ακούμε ευχολόγια. Δήλωσε σχετικά:

Αναμένουμε ότι θα υπάρχουν συνεχείς δυσκολίες από τις κυβερνήσεις της Ρωσίας και της Τουρκίας (εννοεί απέναντι στο Φανάρι). Αλλά απέναντί τους, είμαστε αποφασιστικοί και χαρούμενοι στον Κύριο και θα παραμένουμε πάντα αισιόδοξοι ότι τελικά, το καλό θριαμβεύει έναντι του κακού.

Τι έχουν προσφέρει οι Άρχοντες στο Φανάρι σε επίπεδο προστασίας; Κατά τη γνώμη μας πολύ λίγα, ενώ  μπορούν να προσφέρουν πολλά. Για να καταλάβετε, οι πιο ισχυρές παρεμβάσεις για το Πατριαρχείο έγιναν από τον τότε πρόεδρο της Επιτροπής Διεθνών Σχέσεων της Γερουσίας, Ρόμπερτ Μενέντεζ, ο οποίος δεν έτυχε υποστήριξης στις εκλογές από τους Άρχοντες, προφανώς επειδή εθεωρείτο αντιτούρκος.

Γνωρίζω ότι οι Άρχοντες, που στην πλειοψηφία τους νιώθουν Αμερικανοί, δεν βοήθησαν ποτέ τον φιλέλληνα γερουσιαστή, ο οποίος αντιμετώπισε ένα βρώμικο πόλεμο από την Τουρκία και παλεύει στο δικαστήριο της Νέας Υόρκης για την αθωότητά του. Πιστεύει πως θα αθωωθεί και θα επιστρέψει θριαμβευτής. Μακάρι διότι τον χρειάζεται ο Ελληνισμός.

  • Εδώ πρέπει να υπογραμμίσω, ότι υπάρχουν μερικοί Άρχοντες, που βοήθησαν τον κ. Μενέντεζ. Είναι στην πλειοψηφία τους κυπριακής καταγωγής.

Επίσης, η μοναδική δήλωση ισχυρότατης υποστήριξης στον Οικουμενικό Πατριάρχη προήλθε από δική μου ερώτηση στη «ζωντανή» ενημέρωση του Στέιτ Ντιπάρτμεντ.

Οι δήθεν φιλικοί δημοσιογράφοι προς το Φανάρι, δεν εμφανίστηκαν ποτέ στις επίσημες ενημερώσεις για να υποβάλουν ερωτήσεις με τις οποίες θα αντλείτο η αμερικανική υποστήριξη προς το Φανάρι. Κατοικοεδρεύουν στη …Νέα Υόρκη και στην Αθήνα!

Όταν κερδίσαμε εκείνη τη φοβερή δημόσια δήλωση για το Φανάρι, μου τηλεφώνησαν και με ευχαρίστησαν μόνο δύο άνθρωποι, που έχουν σχέση με τον κ. Βαρθολομαίο. Ο ένας μου μετέφερε τις ευχαριστίες του Πατριάρχη. Βεβαίως, απλά έκανα το δημοσιογραφικό μου καθήκον. Τίποτα άλλο…

Οι Άρχοντες είναι στην πλειοψηφία τους πλούσιοι ομογενείς, οι οποίοι κέρδισαν πολλά χρήματα με κόπο και ιδρώτα. Δυστυχώς το ενδιαφέρον τους είναι μόνο η Εκκλησία. ‘Επρεπε να είναι και η Ελλάδα και η Κύπρος.

  • Σήμερα Κυριακή, όπως διαβάζω στο επίσημο πρόγραμμα, θα κάνουν δέηση στον Μητροπολιτικό Ναό της Αθήνας για τα 50 χρόνια από τη βάρβαρη εισβολή του Αττίλα. Πως και το αποφάσισαν; Μιλάμε για μεγάλη …πρόοδο. Για να δούμε αν αναφερθεί ότι η εισβολή έγινε από την Τουρκία, που κατέχει μέχρι σήμερα το 40% της Μεγαλονήσου.

Δεν γνωρίζω πόσοι εκ των Αρχόντων νιώθουν Έλληνες και Κύπριοι. Μερικούς θα μπορούσα να μετρήσω στα δάκτυλα του ενός χεριού μου. Νιώθουν περισσότερο Αμερικανοί. Αυτή είναι η αλήθεια, η οποία πονάει όσους ομογενείς επιμένουν να ταυτίζονται με την Ελλάδα, την Κύπρο και τα προβλήματά που αντιμετωπίζουν από τις απειλές του τουρκικού Αττίλα.

ΥΣΤΕΡΟΓΡΑΦΟ: Διαβάσαμε στα ελληνικά Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης διθυραμβικά σχολιάκια για τον Ελπιδοφόρο. Προσέξτε συνάδελφοι διότι καρφώνεστε μόνοι σας. Διαβάσαμε για τον …φωτισμένο και …προοδευτικό Ιεράρχη, που δεν ΙΣΧΥΕΙ. Ότι κάνει είναι για να εξυπηρετηθεί ο σκοπός της αναρρίχησης στον Οικουμενικό Θρόνο. Διαβάσαμε για την δήθεν …ακομπλεξάριστη προσωπικότητα του κ. Ελπιδοφόρου, που δήθεν ταράζει τα λιμνάζοντα νερά της Εκκλησίας της Ελλάδος σε πολλά θέματα. Ώπα συνάδελφοι! Ακομπλεξάριστος ο Αρχιεπίσκοπος; Διαβάσαμε ότι ο “Άγιος Αμερικής” μίλησε και στις …ψυχές των χιλιάδων Ελλαδιτών Ορθοδόξων. Μα είστε σοβαροί; Υπάρχει πραγματικός Έλληνας Ορθόδοξος που ακολουθεί τα κηρύγματα του Ελπιδοφόρου;

  • Πέραν ολίγων εξαιρέσεων, η μάζα των Αρχόντων δεν βοηθά τις οργανώσεις που μάχονται για τον Ελληνισμό στην Ουάσιγκτον.
  • Επαναλαμβάνω ότι είναι προσηλωμένοι μόνο στην Εκκλησία.

Είναι επιτυχημένοι επιχειρηματίες, είναι πολύ πλούσιοι, όπως προανέφερα. Απουσίαζαν όταν η Ελλάδα και η Κύπρος έπεσαν στα δίκτυα του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) και των Ευρωπαίων «εταίρων» μας, οι οποίοι οδήγησαν σε (σχεδόν) πτώχευση τους λαούς των δύο χωρών.

Αν υποβάλει κανείς το πρώτο ερώτημα που έρχεται στα χείλη των ανθρώπων όταν ακούνε γι’ αυτούς τους βαθύπλουτους Ελληνοαμερικανούς, η απάντηση δίνεται εύκολα. Είναι ένα ΟΧΙ.

Το ερώτημα είναι αυτό: Πόσοι επένδυσαν στην Ελλάδα; Δυσκολεύομαι να αναφέρω έστω και ένα όνομα.

Αλλά, για να είμαι δίκαιος καταγράφω και αυτό: Ακούνε πολλοί Ελληνοαμερικανοί ότι για να επενδύσουν πρέπει να δώσουν μίζες, και ακόμα …τρέχουν!!! Η διαφθορά κυριαρχεί στη χώρα, το ίδιο το κράτος είναι διεφθαρμένο… Και με αυτό το θέμα ΠΡΕΠΕΙ να ασχοληθεί ο ίδιος ο Πρωθυπουργός διότι χάνονται σημαντικές επενδύσεις.

  • Μερικοί εκ των ομογενών που αρνήθηκαν να δώσουν το “κατιτίς”, πολεμήθηκαν με άγριο τρόπο από το διεφθαρμένο σύστημα και χαρακτηρίστηκαν -αν είναι δυνατόν- …”λαθρέμποροι”. Με τα θέματα αυτά πρέπει να ασχοληθεί προσωπικά ο Πρωθυπουργός. Μπορεί να κερδίσει τους διεφθαρμένους, διότι κρατά και το μαχαίρι και το καρπούζι…

Αναφερόμενος στους Άρχοντες, θα υποστηρίξω ότι δεν προσπάθησαν καν να επενδύσουν στην Ελλάδα. Αν μετρήσουμε τις περιουσίες τους, και τα χρήματα όλων, τα νούμερα ζαλίζουν. Οι επενδύσεις στη χώρα των προγόνων τους, δεν είναι στα ενδιαφέροντά τους… Κρίμα. Θα έπρεπε.

Αν πάμε στο Ισραήλ, και αν ασχοληθούμε με το Εβραϊκό Λόμπι, θα πάθουμε την πλάκα μας. Τα παιδιά των ΕβραιοΑμερικανών υπηρετούν στον ισραηλινό λαό. Είναι απίστευτο αυτό που συμβαίνει.

Ακόμα, προσφέρουν εκατομμύρια δολάρια για την Πατρίδα. Ανεξάρτητα από το όνομα του Πρωθυπουργού -τώρα είναι ο Μπενιαμίν Νετανιάχου, αύριο θα είναι κάποιος άλλος- στέκονται δίπλα στο Εβραϊκό Κράτος.

Από τις 7 Οκτωβρίου του 2023, όταν το Ισραήλ δέχθηκε την επίθεση της Χαμάς, μέχρι σήμερα, έχουν μαζέψει πάνω από 200 εκατομμύρια τα οποία διατίθενται για την υποστήριξη της χώρας τους και να επηρεάσουν τις πολιτικές αποφάσεις της Ουάσιγκτον.

Οι δικοί μας αριθμοί είναι καταθλιπτικοί…

Δεν γνωρίζω αν ο Πρωθυπουργός θα παραβρεθεί και θα μιλήσει στο συνέδριο τους. Στο πρόγραμμα είδα ότι οι άρχοντες αναφέρουν το όνομα του. Αλλά, αν λάβει μέρος, πρέπει να τους μιλήσει με σκληρή γλώσσα. Καλά κάνουν και βοηθούν την Εκκλησία. Αλλά αν δεν σταθεί όρθια η Ελλάδα, θα πεθάνει και η Ορθοδοξία…

* Ο Μιχάλης Ιγνατίου είναι διαπιστευμένος ανταποκριτής στο Λευκό Οίκο και το Στέιτ Ντιπάρτμεντ, και συγγραφέας. Είναι ο ιδρυτής της ιστοσελίδας Hellas Journal

https://hellasjournal.com/2024/05/kateftasan-stin-ellada-302-pamplouti-archontes-tou-fanariou-an-rotisete-poses-ependisis-ekanan-stin-ellada-i-apantisi-ine-ena-megalo-miden-video/

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή