Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Λιβύη: είναι ακόμα εφικτό να αποφευχθεί η δημιουργία ενός «Ισλαμικού Κράτους της Βόρειας Αφρικής»;

Δημοσιεύτηκε

στις

Σαίφ αλ-Ισλάμ, γιος του αλ-Καντάφη

Bernard Lugan (Γαλλία)      (μτφ. Κριστιάν)

Από την στρατιωτική άποψη η κατάσταση στη Λιβύη έχει
αλλάξει σημαντικά από το προηγούμενο δελτίο
τύπου μου της 17ης Αυγούστου
:

– Στα ανατολικά, στην Κυρηναϊκή, η επίθεση του Στρατηγού
Haftar μπλοκαρίστηκε από τις ισλαμιστικές πολιτοφύλακες. Στις 22 Ιουλίου
στη Βεγγάζη, καταλήφθηκε ακόμη και το επιτελείο των ειδικών δυνάμεων του.
– Στα δυτικά, στην Τριπολιτάνια, οι πολιτοφυλακές της Μισράτα
(Αδελφοί Μουσουλμάνοι) και οι σαλαφιστές
της Τρίπολης που υπερεξοπλίζονται από το Κατάρ και την Τουρκία, εμφανίζονται
σταδιακά να υπερισχύουν των βερβερικών πολιτοφυλακών του Ζιντάν στην περιοχή του
κύριου αεροδρόμιου στην Τρίπολη. Το δεύτερο αεροδρόμιο της πρωτεύουσας, αυτό
της Maïtigua, ελέγχεται ήδη από τους ισλαμιστές του Αμπντέλ Χακίμ Belhaj.
Η στρατηγική των σαλαφιστών, της Μουσουλμανικής
Αδελφότητας
 και του Κατάρ είναι πλέον ξεκάθαρη: να κάνουν τη Λιβύη μια
βάση περιφερειακής αποσταθεροποίησης. 
Πράγματι, η Αίγυπτος και η Αλγερία απειλούνται άμεσα, ενώ
η Τυνησία δεν έχει καταφέρει να σταματήσει τους ανταρτοπόλεμους στα όρη
Chaambi. 
Όσο για το Μαρόκο, θα είναι μέσα στους επόμενους μήνες
ο στόχος ενός νέου φονταμενταλιστικού κινήματος που ονομάζεται Ενότητα
και Τζιχάντ στο Μαγκρέμπ al-Aqsa.
 
Στα νότια, το Μάλι, ο Νίγηρας και το Τσαντ θα υποστούν
αυτόματα τη μετάδοση της λιβυκής κατάστασης.
Η διαδικασία της αποσταθεροποίησης της Λιβύης σχεδιάστηκε
σε μεγάλο βαθμό και υποστηρίζεται από το Κατάρ, το οποίο αρχικά, χρησιμοποίησε την
Al Jazeera για να δαιμονοποιήσει το καθεστώς Καντάφι. Ο ένοπλος
βραχίονας του ακόρεστου και απίθανα αλαζονικού μικροσκοπικού εμιράτου ήταν ο Νικολά
Σαρκοζί, ο οποίος ακλουθώντας τον Γαλλοεβραίο BHL (Bernard-Henri Lévi), επέβαλε την διεθνή επέμβαση αναλαμβάνοντας για
λογαριασμό του ψέματα της Al Jazeera για μια επινοημένη απειλή
για τους πληθυσμούς της Βεγγάζης.
Η κατάσταση σήμερα είναι όμως αυτή που υφίσταται και
το ερώτημα είναι κατά πόσο είναι ακόμα εφικτό να αποφευχθεί η δημιουργία ενός «Ισλαμικού
Κράτους της Βόρειας Αφρικής» με όλες τις περιφερειακές συνέπειες που θα είχε
ένα τέτοιο γεγονός;
Οι Ευρωπαίοι δεν έχουν ως συνήθως παρά μόνη μια λύση να
προτείνουν: ακόμη και πάντα η δημοκρατία. 
Στις 4 Αυγούστου, την ημέρα της πρώτης συνεδρίασης του
στο Τομπρούκ, έχουν αναγνωρίσει τη νομιμότητα του νέου κοινοβουλίου που εκλέχτηκε
μετά βίας από μόνο το 10% των ψηφοφόρων, και κάλεσαν τα μέλη του για μια «δημοκρατική
διακυβέρνηση»…
Είναι δύσκολο να είσαι περισσότερο εκτός πραγματικότητας,
να είσαι πιο πολύ αιχμάλωτος των σύννεφων, η κάποιας ιδεολογίας…
Η ρεαλιστική λύση αποτελείται από δυο συνθήκες, η μια στρατιωτική, η άλλη
πολιτική:
1) Όπως το είχα ανακοινώσει στο σημείωμα μου μεημερομηνία 15 Ιουλίου 2014, μια τριπλή επέμβαση από την Αίγυπτο, την Αλγερία
(παρά τις αντίθετες δηλώσεις του πρωθυπουργού Sellal) και τη Γαλλία είναι σε
εξέλιξη.
2) Αν μία τέτοια παρέμβαση δεν έχει ξεκινήσει ακόμα,
είναι γιατί πρέπει απαραιτήτως να υποστηριχτεί από κάποια λιβυκή αντίσταση.
Αλλά όπως μόλις το είπα, ο Στρατηγός Haftar έχει χάσει
την αξιοπιστία του. 
Γι ‘αυτό είναι επείγον και αναγκαίο να ξαναχτιστεί το
φυλετικό σύστημα συμμαχίας που υπήρχε στην εποχή του συνταγματάρχη Καντάφι. 
Χωρίς αυτό, δεν θα υπάρξει καμία ξένη επέμβαση που θα
επιτρέψει πρώτα να περιορίσει και, στη συνέχεια, να νικήσει τους σαλαφιστές της Ανσάρ
αλ
 Σαρία και των συμμάχων
τους στην Κυρηναϊκή, της αναβίωσης της LIFG (Libyan Islamic Fighting Group) στη Τριπολιτάνια και η των Αδελφών Μουσουλμάνων στη Misrata.
Αλλά είτε μας αρέσει είτε όχι, ο Seif al-Islam, γιος
του συνταγματάρχη Καντάφι, βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να πετύχει μια τέτοια
συγκέντρωση (δείτε σχετικά το δελτίο τύπου μου με ημερομηνία 17 Αυγούστου). 
Διαφορετικά, όλες οι ισλαμιστικές δυνάμεις μπορεί να επικολλιόσουν
και να πήξουν μέσα σε ένα μελλοντικό «Ισλαμικό Κράτος της Βόρειας Αφρικής» σε
απομίμηση του Ισλαμικού Κράτους του Ιράκ.

(Η παρούσα ανακοίνωση μπορεί να αναδημοσιευτεί με την προϋπόθεση ότι αναφέρεται
η πηγή)

var _wau = _wau || []; _wau.push([“small”, “wvg1ie6mi5ta”, “m3y”]);
(function() {var s=document.createElement(“script”); s.async=true;s.src=”http://widgets.amung.us/small.js”;
document.getElementsByTagName(“head”)[0].appendChild(s);})();

Γαλλία

Le Figaro: Ο πολιτισμικός πόλεμος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση.

Η διαστροφή του διεθνούς δικαίου είναι μέρος της στρατηγικής της Isesco (Islamic Educational, Scientific and Cultural Organization), που οφείλει πολλά στις οδηγίες του Yusuf al-Qaradâwî. Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Για την Μουσουλμανική Αδελφότητα η τεχνολογική και οικονομική δύναμη της Δύσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια χρήσης στρατιωτικών μέσων και η κατάκτηση της μπορεί να γίνει μόνο μέσω της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Οι δυτικές δημοκρατίες θα υποχωρήσουν όπως υποχώρησε ο μουσουλμανικός κόσμος τον 18ο αιώνα.

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση. Εκδόθηκε στο Κατάρ το οποίο και είναι ο σημαντικότερος χρηματοδότης της Αδελφότητας στον κόσμο από την Isesco που δημιουργήθηκε κατά τα πρότυπα της Unesco για τον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας (αντίγραφο του ΟΗΕ των μουσουλμανικών χωρών), υπό τον τίτλο Πολιτιστική Ισλαμική Δράση έξω από τον Ισλαμικό Κόσμο. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποσκοπεί να εμποδίσει τις μουσουλμανικές μειονότητες να υιοθετήσουν τοπικούς νόμους και αρχές που απορρέουν από την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στα αγγλικά και τα γαλλικά, οι Αδελφοί αναλαμβάνουν να «χτίσουν την προσωπικότητα του μουσουλμάνου », ώστε αυτός «να σέβεται στην καθημερινή του ζωή τις εντολές του Αλλάχ, τις απαγορεύσεις του, να συμπεριφέρεται στα πλαίσια της γενναιόδωρης και ανεκτικής ισλαμικής ηθικής και να εφαρμόζει την σαρία.». Η στρατηγική αποσκοπεί στην παροχή προστασίας από την «πολιτισμική αλλοίωση και αποξένωση» και «εγγυάται την απαραίτητη πολιτισμική ασφάλεια για την ανάπτυξη της μουσουλμανικής προσωπικότητας».

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων.

Το έγγραφο της Isesco είναι ένα κείμενο εκατό σελίδων, μπερδεμένο, άτακτο και επαναλαμβανόμενο. Δεν είναι υπογεγραμμένο αλλά ορισμένα χωρία που σχετίζονται με τη Γαλλία υποδηλώνουν μια εγγύτητα με τα κείμενα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας του IESH (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών) του Château-Chinon. Το έγγραφο εστιάζει στην εκπαίδευση των νεότερων γενεών που γεννήθηκαν στη Δύση, τις οποίες το Ισλάμ δεν πρέπει να χάσει, καθώς θα είναι εκείνες οι αγγελιοφόροι που θα διαδώσουν τη θρησκεία των εκλεκτών σε όλο τον κόσμο. Οι αδελφοί εξηγούν ότι οι μουσουλμάνοι δεν είναι «αφομοιώσιμοι», ότι θα προκαλέσουν προβλήματα στους Δυτικούς μόνο εάν αυτοί επιμείνουν να αγνοούν την ανάγκη τους να καθοδηγούνται από το Ισλάμ (ένα επιχείρημα γνωστό από τον βασιλιά του Μαρόκου που ήθελε να κρατήσει υπό τον έλεγχό του το Μαροκινή διασπορά στην Ευρώπη). Σύμφωνα με το κείμενο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους οι μουσουλμάνοι «συνεχίζουν να υποφέρουν από ρατσισμό, ιδιαίτερα όταν ασκούν ορισμένες θρησκευτικές πρακτικές και τηρούν θρησκευτικούς κανόνες. Θεωρούνται υπεύθυνοι για τρομοκρατικές επιθέσεις, οι οποίες είναι μεμονωμένες πρακτικές ξένες προς το Ισλάμ».

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”.

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων. «Ορισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μεταναστών […] στις δυτικές χώρες οφείλονται εν μέρει στα σχολικά προγράμματα που απευθύνονται τόσο σε μουσουλμάνους όσο και σε δυτικούς. Είναι δύσκολο για ένα παιδί που έχει εμποτιστεί από την κοσμική δυτική εκπαίδευση να απομακρυνθεί από αυτήν. Είναι λοιπόν απαραίτητο να εφαρμοστεί στη Δύση –και αυτή είναι η στρατηγική– «μια κατάλληλη και υγιή ισλαμική εκπαίδευση με συνετά επεξεργασμένα προγράμματα που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση, τον πολιτισμό, τον προσανατολισμό και την κοινωνική προστασία (των μουσουλμάνων), σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του Ισλάμ». Ο σκοπός είναι «η επίτευξη μιας βιώσιμης πολιτιστικής ανάπτυξης των ισλαμικών κοινωνιών εντός μη μουσουλμανικών χωρών» και η ανάπτυξη ενός βιώσιμου ισλαμικού οικοσυστήματος σε μη μουσουλμανικές χώρες.

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”. […] Ο εκπαιδευτικός τομέας των media halal που αναπτύχθηκε από τη δεκαετία του 2010 είναι ένα από τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής. Με το πρόσχημα ότι παρέχουν στους Μουσουλμάνους «μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους, εμπνευσμένη από την πνευματικότητα του Ισλάμ», οι Αδελφοί απαιτούν σεβασμό για την ιερότητα του Ισλάμ τόσο από τους Μουσουλμάνους όσο και από τους μη Μουσουλμάνους εξού και η προώθηση της αόριστης έννοιας της ισλαμοφοβίας.

ΠΗΓΗ: Le Figaro

Μετάφραση: Μπάμπης Πετράκης

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή