Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Το μυστικό της επιτυχίας των τζιχαντιστών του ISIS

Δημοσιεύτηκε

στις

Hubbard Ben , Schmitt Eric

Βασικό στοιχείο η ποιότητα της ηγεσίας: γνωρίζει πολύ καλά στρατιωτική τακτική, έχει ιδιαίτερα βαθιές γνώσεις και διασυνδέσεις
Το μυστικό της επιτυχίας των τζιχαντιστών του ISIS
Μαχητές του Ισλαμικού Κράτους παρελαύνουν
Την ώρα που οι μαχητές του Ισλαμικού Κράτους (πρώην ISIS) συνεχίζουν να καταλαμβάνουν εδάφη, η οργάνωση οικοδόμησε σιγά-σιγά μια αποτελεσματική διοικητική δομή αποτελούμενη κυρίως από μεσήλικες Ιρακινούς που επιβλέπουν τους τομείς των οικονομικών, των εξοπλισμών, της τοπικής διακυβέρνησης, των στρατιωτικών επιχειρήσεων και της στρατολόγησης.
Στην κορυφή βρίσκεται ο αυτοανακηρυχθείς ηγέτης όλων των μουσουλμάνων Αμπού Μπακρ αλ Μπαγκντάντι, ο οποίος επέλεξε προσωπικά πολλούς από τους βοηθούς του ανάμεσα στους άνδρες που γνώρισε ενώ ήταν κρατούμενος στην αμερικανική φυλακή Καμπ Μπούκα στο Ιράκ πριν από μια δεκαετία.
Η ομάδα του περιλαμβάνει πολλούς αξιωματικούς από τον διαλυμένο στρατό του Σαντάμ Χουσεΐν, όπως ο Φαντέλ αλ Χαγιάλι, που ήταν κάποτε αντισυνταγματάρχης του Σαντάμ, και ο Αντνάν αλ Σουεϊντάουι, επίσης πρώην αντισυνταγματάρχης, ο οποίος σήμερα είναι επικεφαλής του στρατιωτικού συμβουλίου της οργάνωσης.  
Η ποιότητα της ηγεσίας του τελευταίου, όπως προκύπτει και από τις αμερικανικές μυστικές υπηρεσίες, εξηγεί τις επιτυχίες του ISIS στο πεδίο της μάχης. Οι ηγέτες του συμπλήρωσαν τις παραδοσιακές στρατιωτικές ικανότητες με τρομοκρατικές τακτικές τις οποίες τελειοποίησαν στα χρόνια που πολεμούσαν τους αμερικανούς στρατιώτες ενώ παράλληλα διαθέτουν βαθιά γνώση και διασυνδέσεις. Το ISIS είναι στην πραγματικότητα ένα υβρίδιο τρομοκρατών και στρατού.
Οι γνώστες δεν εξεπλάγησαν από τις επιτυχίες της οργάνωσης. «Οι άνθρωποι αυτοί γνωρίζουν την τρομοκρατία απ’ έξω κι ανακατωτά. Είναι εκείνοι που επιβίωσαν από τις επιθετικές αμερικανικές αντιτρομοκρατικές επιχειρήσεις στο Ιράκ το 2007» λέει αξιωματούχος των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών. «Δεν επέζησαν όντας ανίκανοι» 
Μετά την κατάληψη της Μοσούλης από το ISIS τον Ιούνιο, ο Μπικτιγιάρ αλ Κάντι, μέλος της επιτροπής που αποκλείει πρώην μέλη του κόμματος Μπάαθ από τα κυβερνητικά πόστα, έλαβε ένα εντυπωσιακό τηλεφώνημα από έναν πρώην υποστράτηγο του Σαντάμ. Ο πρώην υποστράτηγος είχε προσπαθήσει μήνες νωρίτερα να επανενταχθεί στον ιρακινό στρατό αλλά ο Αλ Κάντι είχε αρνηθεί. Σήμερα ο υποστράτηγος πολεμά για το ISIS και απείλησε με αντίποινα. «Θα σας φθάσουμε σύντομα και θα σας κόψουμε κομμάτια» είπε στο τηλεφώνημα.
Οι επιτυχίες του ISIS έχουν θορυβήσει τους αμερικανούς αξιωματούχους ασφαλείας οι οποίοι υποστηρίζουν ότι πολεμά περισσότερο σαν στρατός απ’ οποιαδήποτε άλλη αντάρτικη οργάνωση, κρατά εδάφη υπό τον έλεγχό του και συντονίζει επιχειρήσεις σε μεγάλες περιοχές.

Υποστήριξη από άλλες ομάδες
Το ISIS λαμβάνει επίσης υποστήριξη από άλλες ένοπλες σουνιτικές ομάδες και πρώην μέλη του Μπάαθ.
Στους υπαρχηγούς του Μπαγκντάντι περιλαμβάνονται 12 ουάλι (τοπικοί διοικητές), ένα τριμελές πολεμικό συμβούλιο και οκτώ ακόμη στελέχη που διοικούν τομείς όπως τα οικονομικά, οι φυλακισμένοι και η στρατολόγηση. Οι επιχειρήσεις πραγματοποιούνται από ένα δίκτυο περιφερειακών διοικητών οι οποίοι έχουν τους δικούς τους υπαρχηγούς και έναν βαθμό αυτονομίας αλλά και προκαθορισμένες «ζώνες» κατά τις οποίες ανοίγουν ένα κοινό δίκτυο για να συντονιστούν. Για παράδειγμα, το ISIS απάντησε στις αμερικανικές αεροπορικές επιθέσεις διανέμοντας ένα επαγγελματικά γυρισμένο βίντεο με τον αποκεφαλισμό του αμερικανού δημοσιογράφου Τζέιμς Φόλεϊ σε απόσταση μεγαλύτερη των 300 χλμ.
Σύμφωνα με χάρτη της οργάνωσης που κατάρτισε ο ιρακινός ερευνητής Χισάμ Αλχασίμι, ο Μπαγκντάντι έχει 25 υπαρχηγούς στο Ιράκ και στη Συρία. Το ένα τρίτο από αυτούς ήταν αξιωματικοί στον στρατό του Σαντάμ και σχεδόν όλοι τους είχαν φυλακιστεί από τις αμερικανικές δυνάμεις.
Οι δύο τελευταίοι ηγέτες του στρατιωτικού συμβουλίου του ISIS ήταν πρώην αξιωματικοί του ιρακινού στρατού: ένας συνταγματάρχης και ένας λοχαγός. Αμφότεροι έχουν σκοτωθεί και τους διαδέχθηκε ο πρώην αντισυνταγματάρχης Αλ Σουεϊντάουι, που είναι περίπου 50 ετών.
Σύμφωνα με τον Αχμέντ αλ Ντουλάιμι, κυβερνήτη της επαρχίας Ανμπάρ που σήμερα ελέγχεται εν πολλοίς από το ISIS, και οι τρεις αυτοί άνδρες είναι απόφοιτοι της ίδιας στρατιωτικής ακαδημίας. Ο ίδιος δίδαξε τον έναν από αυτούς, τον Αντνάν Νιτζίμ που αποφοίτησε το 1993 για να γίνει αξιωματικός του πεζικού.
«Δεν φαινόταν ότι θα κατέληγε έτσι» λέει ο Ντουλάιμι. «Καταγόταν από μια απλή οικογένεια με υψηλό ήθος, αλλά όλα τα αδέρφια του έγιναν τζιχαντιστές».
Μετά την αμερικανική εισβολή στο Ιράκ το 2003 ο Νιτζίμ εντάχθηκε στην Αλ Κάιντα στο Ιράκ και φυλακίστηκε από τους Αμερικανούς το 2005. «Ολοι αυτοί οι άνθρωποι έγιναν θρησκευόμενοι το 2003» λέει ο Ντουλάιμι.
Το δεξί χέρι του Μπαγκντάντι στη Συρία, ο Σαμίρ αλ Κλιφάουι, ήταν συνταγματάρχης. Σκοτώθηκε στη Συρία από άλλους αντάρτες.
Σύμφωνα με τον Ντέρεκ Χάρβεϊ, πρώην αξιωματούχο των αμερικανικών μυστικών υπηρεσιών, όλοι αυτοί οι πρώην αξιωματικοί είχαν επαγγελματικές, προσωπικές και φυλετικές επαφές που ενίσχυσαν τον συνασπισμό του ISIS.  
Ο ιορδανός ειδικός στις ισλαμιστικές οργανώσεις Χασάν Αμπού Χανίεχ λέει ότι ενώ ο Μπαγκντάντι βασίζεται κυρίως σε Ιρακινούς, έχει αφήσει τομείς όπως η θρησκευτική καθοδήγηση, η στρατολόγηση και η παραγωγή βίντεο σε ξένους. Πολλοί από αυτούς, όπως ο επικεφαλής του τμήματος μέσων ενημέρωσης, είναι Σαουδάραβες. Αυτό οφείλεται εν μέρει στο ότι επιθυμεί να κάνει το ISIS να φαίνεται «παγκοσμιοποιημένο», λέει ο Χανίεχ.«Επιθυμεί να προσελκύσει ξένους τζιχαντιστές προκειμένου να πάνε να πολεμήσουν στο πλευρό του».
Ορισμένοι μη Ιρακινοί έχουν ανέβει στις τάξεις του. Ο επικεφαλής εκπρόσωπος του Μπαγκντάντι είναι Σύρος. Και μια ομάδα ξένων μαχητών έχει ως επικεφαλής έναν Τσετσένο που κυκλοφορεί με το όνομα Ομάρ αλ Σισάνι.
Σύμφωνα με τον Μάικλ Νάιτς, αναλυτή για το Ιράκ από το Washington Institute for Near East Policy, δεν αποτελεί έκπληξη το ότι τόσο πολλοί αξιωματικοί από την εποχή του Σαντάμ εντάχθηκαν στο ISIS. Η δυσαρέσκεια ήταν ευρέως διαδεδομένη στον στρατό προς το τέλος της κυριαρχίας του Σαντάμ και τα υπόγεια ισλαμιστικά κινήματα κέρδιζαν έδαφος, ακόμη και εντός του στρατού. 
Οι πολιτικές αλλαγές μετά την αμερικανική εισβολή επέσπευσαν την άνοδο των ισλαμιστικών κινημάτων. Τα μέλη του κόμματος Μπάαθ του Σαντάμ αποκλείστηκαν από τα κυβερνητικά πόστα και η πολιτική κυριαρχία της σιιτικής πλειοψηφίας του Ιράκ έκανε πολλούς σουνίτες να αισθάνονται περιθωριοποιημένοι.
«Μετά το 2003, τι άλλο απέμενε σ’ αυτούς τους ανθρώπους εκτός από το να ριζοσπαστικοποιηθούν περισσότερο;» αναρωτιέται ο Νάιτς.
ΒΗΜΑ

Γαλλία

Le Figaro: Ο πολιτισμικός πόλεμος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση.

Η διαστροφή του διεθνούς δικαίου είναι μέρος της στρατηγικής της Isesco (Islamic Educational, Scientific and Cultural Organization), που οφείλει πολλά στις οδηγίες του Yusuf al-Qaradâwî. Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Για την Μουσουλμανική Αδελφότητα η τεχνολογική και οικονομική δύναμη της Δύσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια χρήσης στρατιωτικών μέσων και η κατάκτηση της μπορεί να γίνει μόνο μέσω της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Οι δυτικές δημοκρατίες θα υποχωρήσουν όπως υποχώρησε ο μουσουλμανικός κόσμος τον 18ο αιώνα.

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση. Εκδόθηκε στο Κατάρ το οποίο και είναι ο σημαντικότερος χρηματοδότης της Αδελφότητας στον κόσμο από την Isesco που δημιουργήθηκε κατά τα πρότυπα της Unesco για τον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας (αντίγραφο του ΟΗΕ των μουσουλμανικών χωρών), υπό τον τίτλο Πολιτιστική Ισλαμική Δράση έξω από τον Ισλαμικό Κόσμο. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποσκοπεί να εμποδίσει τις μουσουλμανικές μειονότητες να υιοθετήσουν τοπικούς νόμους και αρχές που απορρέουν από την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στα αγγλικά και τα γαλλικά, οι Αδελφοί αναλαμβάνουν να «χτίσουν την προσωπικότητα του μουσουλμάνου », ώστε αυτός «να σέβεται στην καθημερινή του ζωή τις εντολές του Αλλάχ, τις απαγορεύσεις του, να συμπεριφέρεται στα πλαίσια της γενναιόδωρης και ανεκτικής ισλαμικής ηθικής και να εφαρμόζει την σαρία.». Η στρατηγική αποσκοπεί στην παροχή προστασίας από την «πολιτισμική αλλοίωση και αποξένωση» και «εγγυάται την απαραίτητη πολιτισμική ασφάλεια για την ανάπτυξη της μουσουλμανικής προσωπικότητας».

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων.

Το έγγραφο της Isesco είναι ένα κείμενο εκατό σελίδων, μπερδεμένο, άτακτο και επαναλαμβανόμενο. Δεν είναι υπογεγραμμένο αλλά ορισμένα χωρία που σχετίζονται με τη Γαλλία υποδηλώνουν μια εγγύτητα με τα κείμενα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας του IESH (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών) του Château-Chinon. Το έγγραφο εστιάζει στην εκπαίδευση των νεότερων γενεών που γεννήθηκαν στη Δύση, τις οποίες το Ισλάμ δεν πρέπει να χάσει, καθώς θα είναι εκείνες οι αγγελιοφόροι που θα διαδώσουν τη θρησκεία των εκλεκτών σε όλο τον κόσμο. Οι αδελφοί εξηγούν ότι οι μουσουλμάνοι δεν είναι «αφομοιώσιμοι», ότι θα προκαλέσουν προβλήματα στους Δυτικούς μόνο εάν αυτοί επιμείνουν να αγνοούν την ανάγκη τους να καθοδηγούνται από το Ισλάμ (ένα επιχείρημα γνωστό από τον βασιλιά του Μαρόκου που ήθελε να κρατήσει υπό τον έλεγχό του το Μαροκινή διασπορά στην Ευρώπη). Σύμφωνα με το κείμενο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους οι μουσουλμάνοι «συνεχίζουν να υποφέρουν από ρατσισμό, ιδιαίτερα όταν ασκούν ορισμένες θρησκευτικές πρακτικές και τηρούν θρησκευτικούς κανόνες. Θεωρούνται υπεύθυνοι για τρομοκρατικές επιθέσεις, οι οποίες είναι μεμονωμένες πρακτικές ξένες προς το Ισλάμ».

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”.

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων. «Ορισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μεταναστών […] στις δυτικές χώρες οφείλονται εν μέρει στα σχολικά προγράμματα που απευθύνονται τόσο σε μουσουλμάνους όσο και σε δυτικούς. Είναι δύσκολο για ένα παιδί που έχει εμποτιστεί από την κοσμική δυτική εκπαίδευση να απομακρυνθεί από αυτήν. Είναι λοιπόν απαραίτητο να εφαρμοστεί στη Δύση –και αυτή είναι η στρατηγική– «μια κατάλληλη και υγιή ισλαμική εκπαίδευση με συνετά επεξεργασμένα προγράμματα που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση, τον πολιτισμό, τον προσανατολισμό και την κοινωνική προστασία (των μουσουλμάνων), σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του Ισλάμ». Ο σκοπός είναι «η επίτευξη μιας βιώσιμης πολιτιστικής ανάπτυξης των ισλαμικών κοινωνιών εντός μη μουσουλμανικών χωρών» και η ανάπτυξη ενός βιώσιμου ισλαμικού οικοσυστήματος σε μη μουσουλμανικές χώρες.

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”. […] Ο εκπαιδευτικός τομέας των media halal που αναπτύχθηκε από τη δεκαετία του 2010 είναι ένα από τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής. Με το πρόσχημα ότι παρέχουν στους Μουσουλμάνους «μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους, εμπνευσμένη από την πνευματικότητα του Ισλάμ», οι Αδελφοί απαιτούν σεβασμό για την ιερότητα του Ισλάμ τόσο από τους Μουσουλμάνους όσο και από τους μη Μουσουλμάνους εξού και η προώθηση της αόριστης έννοιας της ισλαμοφοβίας.

ΠΗΓΗ: Le Figaro

Μετάφραση: Μπάμπης Πετράκης

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή