Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

ΙΚΙΛ και Τουρκία: το όνειρο της ανασύστασης του οθωμανικού κράτους

Δημοσιεύτηκε

στις

To «μεγάλο παιχνίδι» των νεοθωμανών με τους τζιχαντιστές

Israa Al-Fass* Δίκτυο Βολταίρος (Γαλλία)     (μτφ. Dean M. στο περιοδικό Ρήξη φ. 108)
«Το μέγα ερώτημα, πώς δημιουργήθηκε το Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και στο Λεβάντε (ΙΚΙΛ);» 
Αυτός ήταν ο τίτλος του πρώτου μέρους ενός άρθρου του Σαουδάραβα συγγραφέα Ναουάφ Καντίμι, γνωστού για τις διασυνδέσεις του με τους Αδελφούς Μουσουλμάνους, στην εφημερίδα Αλ Αραμπί Αλ Τζαντίντ,
που χρηματοδοτείται από το Κατάρ.
Το δεύτερο μέρος του άρθρου
τιτλοφορούταν: «Πίσω στο ερώτημα, ποιος κρύβεται πίσω από το ΙΚΙΛ;» και
κατά τον συγγραφέα, τόσο η κυβέρνηση του Ιράκ, όσο και του Ιράν ή της
Συρίας, αγνοούν παντελώς τι υπονοείται με τις παραπάνω ερωτήσεις.
Ο
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν παρουσιάστηκε ενώπιον των οπαδών του κόμματός του,
τον Ιούλιο του 2012, για να δικαιολογήσει την εμπλοκή της κυβέρνησής
του στην κρίση στη Συρία, λέγοντας τα εξής: «Είμαστε οι απόγονοι των Σελτζούκων και οι συνεχιστές του θείου οθωμανικού κράτους…

Το Κόμμα της Δικαιοσύνης και της Ανάπτυξης (ΑΚΡ) είναι το κόμμα στο
οποίο το πνεύμα των Σελτζούκων και των Οθωμανών βρίσκεται βαθιά
ριζωμένο». Τον Σεπτέμβρη του ’14 πήγε ένα βήμα παραπέρα δηλώνοντας σε
μια πολιτική συγκέντρωση ότι: «Βαδίζουμε στα χνάρια των κατακτητών προγόνων μας, από τον σουλτάνο Αλπ Αρσλάν ως τον Φατίχ Σουλτάν Μεχμέτ τον κατακτητή».
Έχοντας έρθει στην εξουσία το 1046 μ.Χ., ο Αλπ Αρσλάν, ο δεύτερος κατά
σειρά ηγέτης του κράτους των Σελτζούκων, κατάφερε να επεκτείνει τα
σύνορα του κράτους του υποκινώντας σεχταριστικές συγκρούσεις στους
πολέμους του κυρίως εναντίον των Φατιμιδών. Κατά τη διάρκεια της
βασιλείας του ίδρυσε τις σχολές Νεζαμίγια, οι οποίες κήρυτταν ένα σκληροπυρηνικό δόγμα, που θεωρούσε απίστους τους υπόλοιπους μουσουλμάνους.
Ίσως, η κληρονομιά του Αλπ Αρσλάν, την οποία τόσο δοξάζει ο Ερντογάν,
μας βοηθήσει να καταλάβουμε την τουρκική πολιτική, όχι μόνο σε σχέση με
την ανάμιξή της στη συριακή κρίση, αλλά και σε ό,τι αφορά την υποστήριξή
της στις οργανώσεις Τακφίρι, με πρώτη και καλύτερη την ΙΚΙΛ.
Ο ιδρυτής του ΙΚΙΛ είναι προσωπικός φίλος του Ερντογάν
Το όνομα του Σαουδάραβα επιχειρηματία Γιασίν Αλ Κάντι
συνδέεται με οργανώσεις που έχουν διεθνώς χαρακτηριστεί τρομοκρατικές.
Ειδικότερα, ο ξένος Tύπος, αλλά και αυτός της τουρκικής αντιπολίτευσης,
τον περιγράφουν ως τον ιδρυτή της Αλ Κάιντα. Μετά την 11η Σεπτεμβρίου,
το όνομα του Αλ Κάντι –μαζί με αυτά άλλων σκοτεινών προσωπικοτήτων–
φιγουράρισε στην παγκόσμια λίστα τρομοκρατών, κάνοντας πολλές χώρες να
του απαγορεύσουν την είσοδο στην επικράτειά τους. Παραδόξως, η Τουρκία
ήταν μία απ’ αυτές. Παραδόξως, διότι στα χρόνια πριν την 11η
Σεπτεμβρίου, ο Αλ Κάντι εμφανιζόταν σε φωτορεπορτάζ τουρκικών εφημερίδων
να συναντά, κατ’ επανάληψη, τον Ερντογάν, αλλά και τον γιο του, Μπιλάλ
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Οι φωτογραφίες διέρρευσαν από τις τουρκικές
μυστικές υπηρεσίες κατά τη διάρκεια ανακρίσεων στην υπόθεση διαφθοράς
για την οποία κατηγορείται ο γιος του Τούρκου πρωθυπουργού. Με αφορμή
την ανωτέρω διαρροή, ένας μεγάλος αριθμός αξιωματούχων των τουρκικών
μυστικών υπηρεσιών συνελήφθησαν με την κατηγορία της συνωμοσίας κατά της
κυβέρνησης.
Παρ’ όλα αυτά, ο Γάλλος δημοσιογράφος Τιερί Μεϊσάν
περιγράφει τον Γιασίν Αλ Κάντι ως προσωπικό φίλο, τόσο του Ντικ Τσέινι
(πρώην αντιπροέδρου της κυβέρνησης Μπους), όσο και του Ερντογάν. Σύμφωνα με τον Μεϊσάν, ο Αλ Κάντι επισκέφτηκε την Τουρκία τέσσερις φορές μέσα στο 2012,
«με το ιδιωτικό του τζετ να προσγειώνεται στο δεύτερο αεροδρόμιο της
Κων/πολης και να γίνεται δεκτός από τον Τούρκο πρωθυπουργό, προσωπικά,
χωρίς κανέναν έλεγχο και με κλειστές τις κάμερες ασφαλείας του
αερολιμένα».
Η τουρκική εφημερίδα Τζουμχουριέτ δημοσίευσε
λεπτομέρειες για τις έρευνες που διεξήγε το τουρκικό υπουργείο
Δικαιοσύνης για το συγκεκριμένο θέμα και ανέφερε ότι ο Ερντογάν
παρουσίασε τον Γιασίν Αλ Κάντι ως Σαουδάραβα επιχειρηματία που
επισκέφτηκε την Τουρκία για επενδύσεις και αρνήθηκε πως είχε σχέση με
την τρομοκρατία. Δήλωσε, επίσης, ότι εμπιστεύεται τον Αλ Κάντι όπως τον
εαυτό του, διότι είναι φιλάνθρωπος.
Η ίδια εφημερίδα, αφού
δημοσίευσε τις αιτιάσεις του Ερντογάν ενώπιον των ανακριτών, αποκάλυψε
πως η τουρκική αστυνομία έχει καταγράψει δώδεκα επισκέψεις του
Σαουδάραβα στην Τουρκία. Οι επτά απ’ αυτές έγιναν με τη βοήθεια του
Ερντογάν την περίοδο που ο Αλ Κάντι βρισκόταν στη λίστα των
καταζητούμενων τρομοκρατών του FBI και απαγορευόταν να μπει στο τουρκικό
έδαφος. Η εφημερίδα σχολίασε δηκτικά ότι: «Την εποχή που η τουρκική
αστυνομία καταζητούσε τον Αλ Κάντι, αυτός φιλοξενούνταν από τον Τούρκο
πρωθυπουργό». Επίσης, δημοσίευσε μια φωτογραφία στην οποία φαίνονται οι
Ερντογάν και Αλ Κάντι μαζί με τον Χακάν Φιντάν, διοικητή της τουρκικής
ΕΥΠ, σε κάποια συνάντηση. Σημειωτέον ότι ο Φιντάν συνάντησε τον Αλ Κάντι
πέντε φορές την περίοδο που αυτός ήταν καταζητούμενος.
Το πλέον ενδιαφέρον στοιχείο των ηχογραφήσεων που δημοσίευσε η εφημερίδα ήταν ότι ο Αλ Κάντι είχε το συνήθειο να υπαγορεύει διαταγές στο προσωπικό του γραφείου του Ερντογάν.
Αναφέρεται μια χαρακτηριστική περίπτωση, που ο Σαουδάραβας είχε
αποφασίσει να συναντηθεί με τον Ερντογάν και τον ειδοποίησε να ακυρώσει
κάθε συνάντησή του για το απόγευμα. Η Τζουμχουριέτ αποκάλυψε
λεπτομέρειες για τις ημερομηνίες των συναντήσεων των δύο αντρών,
συναντήσεις στις οποίες παρίστατο ο Φιντάν και ο Αιγύπτιος
επιχειρηματία, Οσάμα Κουτμπ, γιος του Μουχάμαντ Κουτμπ, αδελφού του ηγέτη των Αδελφών Μουσουλμάνων Σαγιέντ Κουτμπ,
ο οποίος έχει αποκτήσει την τουρκική υπηκοότητα και διαμένει στην
Τουρκία μαζί με τον πατέρα του. Κάποιες φορές οι μυστικές συναντήσεις
λάβαιναν χώρα στην οικία του Τούρκου επιχειρηματία Μουσταφά Λατίφ Τοπάς
στην Κων/πολη με παρόντες τους γιούς του Ερντογάν και του Αλ Κάντι. Οι
ηχογραφημένες συνομιλίες φέρουν τον Κουτμπ να μεταφέρει τα μηνύματα των
ανταρτών από το μέτωπο της Συρίας στον Ερντογάν, πράγμα που σημαίνει ότι
οι συναντήσεις δεν είχαν επενδυτικό, αλλά ούτε και φιλανθρωπικό
χαρακτήρα.
Το Ίδρυμα Ανθρωπιστικής Βοήθειας (ΙΗΗ) ως κάλυψη τρομοκρατικών ενεργειών
Σύμφωνα
με το ιστολόγιο του Αμερικανού τηλεοπτικού παρουσιαστή Ντέιβ Έμορι, τα
τουρκικά ΜΜΕ που αντιτίθενται στο ΑΚΡ κατηγορούν τον Ερντογάν και
ιδιαίτερα τον γιο του Μπιλάλ, ότι χρησιμοποιούν το Ίδρυμα Ανθρωπιστικής Βοήθειας (ΙΗΗ) ως κάλυψη για την υποστήριξη τρομοκρατικών οργανώσεων.
Ο Έμορι αποκάλυψε ότι το ίδρυμα χρηματοδοτείται μέσω του ιδίου του Αλ
Κάντι και πως το τουρκικό ίδρυμα αποτελεί παρακλάδι της οργάνωσης «Ένωση
του Καλού» (UG), η οποία καθοδηγείται από τον σεΐχη Γιουσούφ Αλ
Καραντάουι. Η δράση της εν λόγω οργάνωσης έχει απαγορευτεί στη Γερμανία
λόγω της σύνδεσής της με τρομοκρατικές οργανώσεις και βρίσκεται εδώ και
χρόνια στη λίστα του Στέιτ Ντιπάρτμεντ με τις ξένες τρομοκρατικές
οργανώσεις. Κι ο Τιερί Μεϊσάν επίσης ανέφερε ένα χαρακτηριστικό
περιστατικό με κάποιο τουρκικό περιπολικό που σταμάτησε ένα φορτηγό
φορτωμένο με όπλα για την Αλ Κάιντα κοντά στα σύνορα με τη Συρία. Ο ένας
από τους τρεις άνδρες που συνελήφθησαν δήλωσε στους αστυνομικούς ότι το
φορτίο ανήκε σε μια φιλανθρωπική οργάνωση των Αδελφών Μουσουλμάνων στην
Τουρκία, ενώ ένας άλλος ότι παίρνει μέρος σε μια αποστολή που
σχετίζεται με τις τουρκικές μυστικές υπηρεσίες».
ΤΟ ΙΚΙΛ προμηθεύεται πετρέλαιο, μαχητές και όπλα μέσω Τουρκίας
Οι παραπάνω κατηγορίες προέρχονται από τα τουρκικά και διεθνή ΜΜΕ σχετικά με τον ρόλο που διαδραμάτισε η Τουρκία
στη διάθεση του πετρελαίου από τη Ράκα, το Ντέιρ Αλ ζουρ, τη Μοσούλη
και άλλες πόλεις που ελέγχει η οργάνωση Τακφίρι, στη διεθνή αγορά
.
Ο διευθυντής έρευνας του Ινστιτούτου Στρατιωτικής Ανάλυσης για τη Μέση
Ανατολή και τον Περσικό Κόλπο, Θίοντορ Κάρασικ, έχει κάνει λόγο για
έσοδα της τάξης των τριών εκατ. δολαρίων που μπαίνουν καθημερινά στα
ταμεία του ΙΚΙΛ για να χρηματοδοτεί τις ενέργειές της.
Επιπρόσθετα,
επισκέπτες που επιστρέφουν από την Τουρκία αναφέρουν πως υπάρχει
συμπάθεια εκ μέρους της κυβέρνησης και πολιτών προς το ΙΚΙΛ. Στις
ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης φιγουράρουν φωτογραφίες από δημόσιες
βιβλιοθήκες στην Κων/πολη που πουλάνε μπλουζάκια και αναμνηστικά με το
έμβλημα του ISIS. Πρόσφατα, Τούρκοι πολίτες εγκαινίασαν γραφεία του ΙΚΙΛ στην οδό Αλ Φατέχ της Κων/πολης.
Μέσω των συγκεκριμένων γραφείων πραγματοποιείται η υποστήριξη της
οργάνωσης Τακφίρι στο Ιράκ και τη Συρία και η ενίσχυσή της με χρήματα
και μαχητές.
Οι μαχητές του ΙΚΙΛ εκπαιδεύονται στην Τουρκία
Το
γερμανικό τηλεοπτικό κανάλι ΑRD αποκάλυψε σε μια πρόσφατη εκπομπή ότι
το ISIS έχει στρατόπεδα εκπαίδευσης στην τουρκική επικράτεια, στις εξής
τοποθεσίες:
Γκαζιαντέπ: στρατόπεδο εκπαίδευσης μαχητών του ΙΚΙΛ. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα της Ζαμάν,
μιας αγγλόφωνης τουρκικής εφημερίδας, ο κυβερνήτης του Γκαζιαντέπ
(Ερντάλ Άτα) έσπευσε να οργανώσει μια συνέντευξη Τύπου για να διαψεύσει
τα λεγόμενα του γερμανικού καναλιού. Παρ’ όλα αυτά, μίλησε για τη
σύλληψη δεκαεννέα μαχητών της ISIS (ανάμεσά τους και κάποιων που ήρθαν
από ευρωπαϊκές χώρες) μέσα στην πόλη. Επιπλέον, ο Λιβανέζος
δημοσιογράφος Χασάν Χαμάντε, σε μια συνέντευξή του στην εφημερίδα Αλ
Μάναρ, ανέφερε την ύπαρξη τριών επιπλέον στρατοπέδων εκπαίδευσης μαχητών
τρομοκρατικών οργανώσεων στην Τουρκία.

Όρφα:
νοτιοανατολική Τουρκία: στρατόπεδο από το οποίο προήλθαν οι οπλοφόροι
που επιτέθηκαν στην πόλη Κασάμπ, ο πληθυσμός της οποίας είναι κυρίως
αρμενικής καταγωγής.
Οσμανίγια, Άδανα, νότια Τουρκία: στρατόπεδο που
βρίσκεται δίπλα στις αεροπορικές βάσεις των ΗΠΑ στην Τουρκία. Επίσης,
βρίσκεται πολύ κοντά στους αγωγούς που μεταφέρουν αέριο από το Ιράκ και
την Κεντρική Ασία στο τουρκικό λιμάνι του Tσεϊχάν, στη Μεσόγειο.

Κάρμαν:
στρατόπεδο επίσης στα Άδανα, αλλά εγγύτερα της Κων/πολης από αυτό της
Οσμανίγια. Ο Τιερί Μεϊσάν έχει αποκαλύψει ότι η Τουρκία διευκόλυνε την
είσοδο πέντε χιλιάδων μαχητών της Αλ Κάιντα, προερχόμενων από τη Λιβύη,
στο συριακό έδαφος, μέσω του συγκεκριμένου στρατοπέδου.
Ο Μαζέν Αμπού Μοχάμεντ, ηγέτης της ISIS, νοσηλεύθηκε σε κρατικό νοσοκομείο της Τουρκίας στην πόλη Χατάι τον Απρίλιο του 2014.

Το ΙΚΙΛ εντός
Το
αμερικανικό ειδησεογραφικό κανάλι CNN, σε ένα βίντεο που προβλήθηκε τον
Δεκέμβρη του 2013, έκανε λόγο για ανοικτές τουρκικές διευκολύνσεις της
εισόδου των φανατικών ξένων μαχητών στο συριακό έδαφος
. Ο
ανταποκριτής του αμερικανικού καναλιού πήρε φωτογραφίες των νεαρών
μαχητών, που προέρχονταν από τη Μαυριτανία, την Αίγυπτο, τη Σαουδική
Αραβία και τη Βρετανία, στο αεροδρόμιο του Χατάι, κοντά στα σύνορα με τη
Συρία. Εκεί, συνάντησε έναν Ιρακινό μαχητή που ανήκε στην οργάνωση
ISIS, ο οποίος του δήλωσε: «Θέλουμε ένα ισλαμικό χαλιφάτο που να
εκτείνεται από το Ιράκ στη Συρία, χωρίς σύνορα ανάμεσα στις δύο χώρες
και υπό την ισλαμική εξουσία». Η ανταπόκριση έδειξε ξεκάθαρα τους
μαχητές να υψώνουν τη σημαία της ISIS στα σύνορα Συρίας-Τουρκίας.

Είναι φανερό ότι το αμερικανικό βίντεο ενισχύει το επιχείρημα του
Τούρκου δημοσιογράφου, Ορχάν Καμά Τζενγκίς, ότι «τα προπύργια της ISIS
βρίσκονται κοντά στα τουρκικά σύνορα και αυτό το γεγονός δεν είναι
τυχαίο». Ένας ακόμη Τούρκος δημοσιογράφος, ο Καντρί Γκουρσέλ, έχει
γράψει ότι οι τουρκικές συνοριακές επαρχίες έχουν μετατραπεί σε μια
άναρχη περιοχή που διευκολύνει την άφιξη και αναχώρηση μαχητών χωρίς
επίσημες διαδικασίες (βίζες εισόδου κ.λπ.) που θα μπορούσαν να τους
δυσκολέψουν, αναφερόμενος στη συνεργασία των τουρκικών μυστικών
υπηρεσιών με τους ισλαμιστές. Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ο βουλευτής
του Ρεπουμπλικανικού Κόμματος της τουρκικής αντιπολίτευσης, Μουχαράμ
Ινγκέ, ανέφερε ότι ο ηγέτης της ISIS, Μαζέν Αμπού Μοχάμεντ, νοσηλεύθηκε
σε κρατικό νοσοκομείο της Τουρκίας στην πόλη Χατάι τον Απρίλιο του ’14,
προσκομίζοντας μια φωτογραφία του τρομοκράτη στο κρεβάτι του
νοσοκομείου.

Τα ανωτέρω αναφερθέντα στοιχεία παρέχουν τις
απαραίτητες απαντήσεις στα δύο ερωτήματα που έθεσε ο Σαουδάραβας
συγγραφέας Ναουάφ Καντίμι, γνωστός για την υποστήριξή του στους Αδελφούς
Μουσουλμάνους, σε σχέση με την επίκληση της ιστορίας από τον Ερντογάν
σε ό,τι αφορά το ΙΚΙΛ.  

Οι Σελτζούκοι επέλεξαν ανάλογες
πολιτικές για να επεκτείνουν την επιρροή τους και εργαλείο τους ήταν το
τακφίρ, δηλαδή η κατηγορία εναντίον άλλων μουσουλμάνων για αποστασία και
ο φανατισμός στο όνομα της σωστής θρησκείας
.

Σήμερα, ο
Ερντογάν βαδίζει πραγματικά στα χνάρια των προγόνων του, σχεδιάζοντας
πολιτικές και χρησιμοποιώντας τα κείμενα του τακφίρ για να στρατολογήσει
μαχητές στο όνομα της ίδιας της θρησκείας, επιστρέφοντας σε ένα
παρελθόν που έχει παρέλθει.

*Aναδημοσίευση από την ιστοσελίδα voltairenet.org
Μετάφραση: Dean M.
άρδην

Γαλλία

Le Figaro: Ο πολιτισμικός πόλεμος της Μουσουλμανικής Αδελφότητας

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση.

Η διαστροφή του διεθνούς δικαίου είναι μέρος της στρατηγικής της Isesco (Islamic Educational, Scientific and Cultural Organization), που οφείλει πολλά στις οδηγίες του Yusuf al-Qaradâwî. Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Για την Μουσουλμανική Αδελφότητα η τεχνολογική και οικονομική δύναμη της Δύσης δεν αφήνει πολλά περιθώρια χρήσης στρατιωτικών μέσων και η κατάκτηση της μπορεί να γίνει μόνο μέσω της εκπαίδευσης και του πολιτισμού. Οι δυτικές δημοκρατίες θα υποχωρήσουν όπως υποχώρησε ο μουσουλμανικός κόσμος τον 18ο αιώνα.

Η τεχνική της υπονόμευσης των κοσμικών δημοκρατιών από την Μουσουλμανική Αδελφότητα αναπτύσσεται γύρω από το «δικαίωμα της διαφορετικότητας» ένα δικαίωμα που δεν υπάρχει πουθενά ως τέτοιο αλλά το οποίο συναγάγουν από το άρθρο κατά των διακρίσεων που υπάρχει στον καταστατικό χάρτη των Ηνωμένων Εθνών.

Προς τα τέλη της δεκαετίας του 1980 οι Αδελφοί Μουσουλμάνοι των ευρωπαικών χωρών εκπόνησαν και συνέταξαν μια στρατηγική για να ενισχύσουν το αίσθημα του ανήκειν στην Umma των μουσουλμανικών κοινοτήτων που είναι εγκατεστημένες στη Δύση. Εκδόθηκε στο Κατάρ το οποίο και είναι ο σημαντικότερος χρηματοδότης της Αδελφότητας στον κόσμο από την Isesco που δημιουργήθηκε κατά τα πρότυπα της Unesco για τον Οργανισμό Ισλαμικής Συνεργασίας (αντίγραφο του ΟΗΕ των μουσουλμανικών χωρών), υπό τον τίτλο Πολιτιστική Ισλαμική Δράση έξω από τον Ισλαμικό Κόσμο. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα που αποσκοπεί να εμποδίσει τις μουσουλμανικές μειονότητες να υιοθετήσουν τοπικούς νόμους και αρχές που απορρέουν από την Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων. Στο έγγραφο, που δημοσιεύθηκε στα αγγλικά και τα γαλλικά, οι Αδελφοί αναλαμβάνουν να «χτίσουν την προσωπικότητα του μουσουλμάνου », ώστε αυτός «να σέβεται στην καθημερινή του ζωή τις εντολές του Αλλάχ, τις απαγορεύσεις του, να συμπεριφέρεται στα πλαίσια της γενναιόδωρης και ανεκτικής ισλαμικής ηθικής και να εφαρμόζει την σαρία.». Η στρατηγική αποσκοπεί στην παροχή προστασίας από την «πολιτισμική αλλοίωση και αποξένωση» και «εγγυάται την απαραίτητη πολιτισμική ασφάλεια για την ανάπτυξη της μουσουλμανικής προσωπικότητας».

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων.

Το έγγραφο της Isesco είναι ένα κείμενο εκατό σελίδων, μπερδεμένο, άτακτο και επαναλαμβανόμενο. Δεν είναι υπογεγραμμένο αλλά ορισμένα χωρία που σχετίζονται με τη Γαλλία υποδηλώνουν μια εγγύτητα με τα κείμενα της Μουσουλμανικής Αδελφότητας του IESH (Ευρωπαϊκό Ινστιτούτο Ανθρωπιστικών Επιστημών) του Château-Chinon. Το έγγραφο εστιάζει στην εκπαίδευση των νεότερων γενεών που γεννήθηκαν στη Δύση, τις οποίες το Ισλάμ δεν πρέπει να χάσει, καθώς θα είναι εκείνες οι αγγελιοφόροι που θα διαδώσουν τη θρησκεία των εκλεκτών σε όλο τον κόσμο. Οι αδελφοί εξηγούν ότι οι μουσουλμάνοι δεν είναι «αφομοιώσιμοι», ότι θα προκαλέσουν προβλήματα στους Δυτικούς μόνο εάν αυτοί επιμείνουν να αγνοούν την ανάγκη τους να καθοδηγούνται από το Ισλάμ (ένα επιχείρημα γνωστό από τον βασιλιά του Μαρόκου που ήθελε να κρατήσει υπό τον έλεγχό του το Μαροκινή διασπορά στην Ευρώπη). Σύμφωνα με το κείμενο λόγω της ιδιαιτερότητάς τους οι μουσουλμάνοι «συνεχίζουν να υποφέρουν από ρατσισμό, ιδιαίτερα όταν ασκούν ορισμένες θρησκευτικές πρακτικές και τηρούν θρησκευτικούς κανόνες. Θεωρούνται υπεύθυνοι για τρομοκρατικές επιθέσεις, οι οποίες είναι μεμονωμένες πρακτικές ξένες προς το Ισλάμ».

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”.

Η διδασκαλία των δυτικών αξιών, της ανεξιθρησκίας και των κανόνων του κοσμικού κράτους στο σχολείο αποτελούν εμπόδιο για την ισόρροπη ανάπτυξη των παιδιών των μουσουλμάνων. «Ορισμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά των μεταναστών […] στις δυτικές χώρες οφείλονται εν μέρει στα σχολικά προγράμματα που απευθύνονται τόσο σε μουσουλμάνους όσο και σε δυτικούς. Είναι δύσκολο για ένα παιδί που έχει εμποτιστεί από την κοσμική δυτική εκπαίδευση να απομακρυνθεί από αυτήν. Είναι λοιπόν απαραίτητο να εφαρμοστεί στη Δύση –και αυτή είναι η στρατηγική– «μια κατάλληλη και υγιή ισλαμική εκπαίδευση με συνετά επεξεργασμένα προγράμματα που στοχεύουν στην ευαισθητοποίηση, τον πολιτισμό, τον προσανατολισμό και την κοινωνική προστασία (των μουσουλμάνων), σύμφωνα με το γράμμα και το πνεύμα του Ισλάμ». Ο σκοπός είναι «η επίτευξη μιας βιώσιμης πολιτιστικής ανάπτυξης των ισλαμικών κοινωνιών εντός μη μουσουλμανικών χωρών» και η ανάπτυξη ενός βιώσιμου ισλαμικού οικοσυστήματος σε μη μουσουλμανικές χώρες.

Ο Isesco καλεί τις ισλαμικές χώρες να διατηρήσουν δεσμούς με τις μουσουλμανικές μειονότητες “χρησιμοποιώντας όλο το φάσμα των μέσων ενημέρωσης προκειμένου να διασφαλιστούν […] μόνιμες, διαρκείς και γόνιμες σχέσεις και επικοινωνία”. […] Ο εκπαιδευτικός τομέας των media halal που αναπτύχθηκε από τη δεκαετία του 2010 είναι ένα από τα αποτελέσματα αυτής της στρατηγικής. Με το πρόσχημα ότι παρέχουν στους Μουσουλμάνους «μια θετική εικόνα για τον εαυτό τους, εμπνευσμένη από την πνευματικότητα του Ισλάμ», οι Αδελφοί απαιτούν σεβασμό για την ιερότητα του Ισλάμ τόσο από τους Μουσουλμάνους όσο και από τους μη Μουσουλμάνους εξού και η προώθηση της αόριστης έννοιας της ισλαμοφοβίας.

ΠΗΓΗ: Le Figaro

Μετάφραση: Μπάμπης Πετράκης

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή