Ακολουθήστε μας

Αιγαίο

ΑΟΖ και Υδρογονάνθρακες σε μια Ελλάδα και μια Κύπρο με ταμπού στις γνώσεις

Δημοσιεύτηκε

στις

Του Καθηγητή Γ.Ζουγανέλη [updated]
Kουραστική
και αντιπαραγωγική και αυτή η εβδομάδα σε Ελλάδα και Κύπρο, όπου
προσπαθούν να συμμαζέψουν τα ασυμμάζευτα ενώ στη Κύπρο τα καρδιακά
επεισόδια ακολουθούν το ένα μετά το άλλο.
Εποχή διαφωτισμού σε
όλο το κόσμο για την ΑΟΖ της Κύπρου, της οποίας κανείς δεν γνωρίζει την
έκταση γιατί δεν έχει οριοθετηθεί ενώ στο συμβούλιο των αρχηγών των
κομμάτων της Κύπρου έγινε μεγάλος αγώνας για να μη γίνει. Το εργοστάσιο
LNG που δεν θα γίνει στη Κύπρο στερώντας τη απο θέσεις εργασίας και
τεχνολογία ανάπτυξης, η παραγωγή ακριβού LNG στην Αίγυπτο η οποία δήθεν
δεν έχει τόσο φυσικό αέριο όσο χρειάζεται και έτσι θα πρέπει να εισάγει
απο τη Κύπρο σε χαμηλή τιμή, η πτώση της τιμής του πετρελαίου για να
γειτνιάσει αυτήν του LNG που προωθεί η Ελλάδα του φορολογικού παράδεισου
των εφοπλιστών, η ακριβή τιμή της μονάδας των ΑΠΕ και ο πόλεμος
εναντίον των ΑΠΕ απο τον εθνικό εργολάβο που διαθέτει ορυχεία λιγνίτη
αλλά των εφοπλιστών μέσα απο τα ΜΜΕ, τα δήθεν συμβόλαια που έχει το
ΥΠΕΚΑ απο τα οποία θα προκύψουν κέρδη της τάξης του  50% για την Ελλάδα,
η φερόμενη παράδοση της ασφάλειας και διαχείρισης των Κυπριακών
οικοπέδων στο Ισραήλ και πολλά άλλα ήταν ανάμεσα σε όσα κωμικοτραγικά
ακούστηκαν…

Οι ΗΠΑ με τη σειρά τους για
πρώτη φορά ζητούν την απόσυρση του Βarbaros που συνεχίζει να κάνει
έρευνες μέσα στη Κυπριακή ΑΟΖ. Δεν μάς λένε όμως ποιά είναι αυτή η
Κυπριακή ΑΟΖ και δεν εξηγούν γιατί δεν αφήνουν την Κύπρο να κάνει τα
εξής πράγματα:

  1. να
    ανακηρύξει την ΑΟΖ και τη υφαλοκρηπίδα της συνολικά με γεωγραφικές
    συντεταγμένες σταλμένες στον ΟΗΕ, όπως πρέπει να γίνει και δεν έχει
    γίνει.
  2. να κατασκευάσει εργοστάσιο LNG ή έστω να έχει ένα πλοίο που να υγροποιεί φυσικό αέριο απο αγωγό που θα φτάνει σε αυτή.
  3. να εξοπλιστεί με ότι πυραύλους και αντιεροπορικά χρειάζεται για να υπερασπίζεται την ΑΟΖ της

Η επικοινωνιακή αντεπίθεση ξεκινά…

Τα
θέματα αυτά αφορούν και την Ελλάδα κατά τον ίδιο ακριβώς τρόπο. Ο
αγρονόμος του ΥΠΕΚΑ με τη πρώην υπάλληλο της Schlumberger κάνουν
επικοινωνιακή επίθεση στην αλήθεια μιλώντας για μεγάλα κέρδη απο τους
υδρογονάνθρακες τη στιγμή που στη Βουλή τα συμβόλαια μιλούν  για 20 % + 5
% φορολόγηση ενώ στη Κύπρο για ΜΗ φορολόγηση! Στη στροφή της
επικοινωνιακής τους επίθεσης στην αλήθεια ζητούν απο τις εταιρείες να
συντάξουν τα συμβόλαια που θα ήθελαν να υπογράψουν για να κάνουν
εξόρρυξη υδρογοναθράκων στην Ελλάδα ή τη Κύπρο, κάτι που θα δημιουργήσει
προβλήματα αθέμιτου ανταγωνισμού απο την ΕΕ. Φυσικά, το ΥΠΕΚΑ δεν
αναφέρεται στο θέμα της διπλής φορολόγησης και τη προσπάθεια των ΗΠΑ,
της ΕΕ αλλά και άλλων δυνάμεων να διατηρήσουν ολόκληρη τη  Μεσόγειο σε
καθεστώς χωρίς ΑΟΖ για λόγους όπως,

  1. την ευκολότερη διακίνηση της πειρατίας και των μεταναστών αλλά και το μή έλεγχο της διακίνησης γενικώς
  2. την φορολογική απόδοση κερδών των εταιρειών που εξορύσσουν υδρογονάνθρακες σε υπεραταλντικές χώρες ή σε offshore
  3. την
    εκμετάλλευση των φυσικών πόρων των επι το πλείστον ισλαμικών
    Αφρικανικών χωρών στην θάλασσα απο εταιρείες που δεν θα χρειάζεται να
    δίνουν λογαριασμό σε κανένα αφού τις εξορρύξεις τους τις κάνουν σε
    διεθνή ύδατα και τη προστασία των επενδύσεων μπορεί να την έχουν απο
    παραπλέοντα ΝΑΤΟικά πλοία κλπ.
  4. την
    συνεκμετάλλευση σε διεθνή ύδατα απο χώρες μέσω καταλλήλων συμβολαίων ή
    μέσω επικαλυπτομένων ΑΟΖ (μια νέα ιδέα που τέθηκε χτές στο τραπέζι γιατί
    τις άλλες τις έχω κάψει). Μια ανακήρυξη με γεωγραφικές συντεταγμένες
    στον ΟΗΕ των ΑΟΖ Ελλάδας και Τουρκίας όπου θα υπήρχε επικάλυψη ενός
    μέρους τους ή μερών τους, άνετα θα επέτρεπε κάτι τέτοιο ή θα απαγόρευε
    μέ ένα μνημόνιο την εκμετάλλευση τους στις κοινές περιοχές.

Νέο παραμυθάκι – υποκατάστατο της αλήθειας, για να μη μιλούν για την ακήρυχτη ΑΟΖ…

Στην
επικοινωνιακή επίθεση στην αλήθεια προστέθηκε και η δημοσίευση στην
εφημερίδα της ΕΕ απο το ΥΠΕΚΑ της προκήρυξης των οικοπέδων στο Ιόνιο και
Νότια της Κρήτης. Αυτό δεν σημαίνει τίποτα αφού τα οικόπεδα παραμένουν
προκηρυγμένα σε διεθνή ύδατα ενώ η δημοσίευση δεν αφορά τη θέση επι του
θέματος της ΕΕ. Αστειάκια που μπορούν να βρούν ευήκοα ώτα μόνο σε
συλλόγους κυριών…

Δέστε και τη κορνίζα της δημοσίευσης για να αντιληφθείτε το δούλεμμα που πέφτει.

Η επικοινωνιακή αντεπίθεση απέναντι στην ουσία και ο πόλεμος συμφερόντων

Η
Γερμανία εν τω μεταξύ φαίνεται ότι ετοιμάζεται για μια  αντεπίθεση
εναντίον του ντόπιου κατεστημένου, που απειλεί με τα κατάλληλα βύσματα
για μια επιστροφή στη δραχμή (δεν παίρνω θέση υπέρ ή κατά σε αυτό αλλά
έχω σοβαρή άποψη για το θέμα συτό όπως και για το τί είναι ανάπτυξη).
Θύμα ο Καρατζαφέρης και στο βάθος ο Λάτσης που κέρδισε τελικά την
επένδυση στο Ελληνικό, κατά την οποία τα κέρδη του πρώτου χρόνου
αποπληρώνουν τα σταδιακό ποσό που θα πρέπει να αποπληρωθεί σε βάθος
συγκεκριμένου χρόνου, που σίγουρα θα ξεπερασθεί κατά την Ελληνική
παράδοση. Πιστεύω ότι θα ακολουθήσουν και άλλα θύματα. Αυτό που
διερωτάται κάθε Έλληνας είναι αν πίσω από ένα πολιτικό σαν τον
Καρατζαφέρη θα μπορούσε να κρύβεται ένας Λάτσης τότε ποιός θα μπορούσε
να κρύβεται πίσω απο πολιτικούς σαν το Σαμαρά και το Βενιζέλο…
Η
επικοινωνιακή αντεπίθεση όμως δεν σταματάει εδώ. Μετά το έργο για τα
μάτια της στεθεροποίησης της απόδοσης των ΑΠΕ μέσω μπαταριών αποθήκευσης
μεγάλης ισχύος, που ανακοινώθηκε απο το ΥΠΕΚΑ όπως και τις παράνομες
προκηρύξεις οικοπέδων σε διεθνή ύδατα, σε χώρο δηλαδή στον οποίο η
Ελλάδα δεν έχει καμμία κυριαρχία, έγινε και ένα συνέδριο για την
Ενέργεια και της διαχείρηση τους που δεν συζητήθηκαν ούτε τα
υδροηλεκτρικά ούτε η γεωθερμία.
Και μόνο το γεγονός ότι η όσοι
ασχολούνται με τη γεωθερμία είναι μηχανικοί πετρελαίου μπορεί να
δημιουργήσει πολλά ερωτήματα. Ερωτήματα όμως υπάρχουν και στη προϊστορία
αυτών που σήμερα μιλούν απο τα ΜΜΕ για τους υδρογονάνθρακες.
Είναι
άδικο ας πούμε να διερωτούνται κάποιοι δημοσιογράφοι για την
ακεραιότητα μιας βουλευτού του ΣΥΡΙΖΑ (δεν στηρίζω κανένα κόμμα), που
εργάστηκε για λίγο για την εταιρεία Ελληνικός Χρυσός παρότι  τη
κατηγορούσε και να μη διερωτώνται που έχουν εργασθεί προηγουμένωνς αυτοί
που χειρίζονται ή μιλούν για το μεγαλύτερο πλούτο της χώρας, τους
υδρογονάνθρακες.
Είναι γνωστό π.χ. ότι η Πρόεδρος της κρατικής,
Ελληνικής Διαχειριστικής Εταιρείας Υδρογονανθράκων ΑΕ έχει εργασθεί στη
Schlumberger που κατά σύμπτωση έχει επιλεχθεί απο τη κυβέρνηση (με τη
σιωπηρή συμμετοχή της αντιπολίτευσης) σαν στρατηγικός εταίρος της
Ελλάδας στο θέμα των υδρογοναθράκων και εμφανίζεται να συμμετέχει σε
πολλά consortium απο εταιρείες που έχουν αναλάβει εξορύξεις μέχρι τώρα. Η
αντιπολίτευση και τα ΜΜΕ απόντα. Είναι παρόντα μόνο όπουθ χρειάζεται
και όταν χρειάζεται…
Ας μη μιλήσω για το γεγονός ότι μία μόνο
εταιρεία, η PGS κάνει μετρήσεις σεισμικών σε όλη την εν δυνάμει Ελληνική
ΑΟΖ χωρίς τα αποτελέσματα να μπορούν να ελεγχθούν απο κανένα. Και σε
αυτή την ιστορία η Ελλάδα βλέπει το τυρί να τρώγεται μέσα από το πιάτο
της. Ας μη μιλήσω ακόμη για δημοσιογράφους που έχουν εργασθεί σε
εταιρείες πετρελαίων…
Είχαμε και μια επικοινωνιακή παρουσία στα
ΜΜΕ υπέρ του καλωδίου που θα συνδέσει το Ισραήλ με τη Κύπρο, αφού κάηκε
το μόνο εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας που είχε. Δυστυχώς το θέμα των
καλωδίων και του ποσού των ηλεκτρικών απωλειών το γνωρίζω. Οι απώλειες
λόγω μεταφοράς θα μπορούσαν να δίνουν με κάποιες προυποθέσεις τιμή
κιλοβατώρας χαμηλότερη της τιμής του εισαγόμενου LNG απο την Αίγυπτο στη
Κύπτο (έχουμε μετατροπή του φυσικού αερίου,  διαχείριση πυρηνικών
αποβλήτων, καθαρισμό του και συμπίεση ή υγροποίηση του, μεταφορά που
προσαυξάνουν τη τιμή σαν δευτερογενές προϊόν). Τη μεταφορά ενέργειας με
καλώδιο απο Ισραήλ σε Ελλάδα δεν τη βλέπω συμφέρουσα για το καταναλωτή.
Ο μόνος που κάνει σοβαρή αντιπολίτευση σε αυτή τη χώρα είμαι μόνο εγώ! Οι άλλοι που είναι; Aνεβοκατεβάζουν  ιστοσελίδες;

Οι παράπλευρες απώλειες στο κρεββάτι του πόνου και οι νέες ευκαιρίες…

Μέσα
στα άλλα εμφανίστηκε και η Γιάννα Αγγελοπούλου που γονάτισε τη χώρα
κάνοντας στην Ελλάδα τους Ολυμπιακούς αγώνες, την ώρα που αυτή
δανειζόταν δις ευρώ για να ταίζει Golden Βoys και να πριμοδοτείς άγονες
επενδύσεις φίλων. Προσφορά γνώσης και εμπειρίας σε επενδύσεις, όπως και
μαθήματα επικοινωνίας απο το Ίδρυμα Clinton  πρόσφερε σύμφωνα με τα
γραφόμενα των ΜΜΕ η κ.Αγγελοπούλου στον αδαή Αλέξη Τσίπρα και το
επιτελείο του κάτι στο οποίο δεν διαφωνώ ότι χρειάζεται. Αυτό όμως αφορά
και τα άλλα κόμματα αλλά κατά τη γνώμη μου και την ίδια, αφού ακόμη και
για να κλάσει η κυρία αυτή την εποχή των Ολυμπιακών αγώνων είχε
προσλάβει σύμβουλο. Φυσικά, ζήτησε ανταλλάγματα όπως τη φαρδειά καρέκλα
του Προέδρου της Δημοκρατίας ή τη θέση του ενεργού Αντιπροέδρου στο
ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτή την ιδέα που πρότεινε η κ.Αγγελοπούλου στο ΣΥΡΙΖΑ
φαίνεται ότι σαν ιδέα ευρίσκει εφαρμογή και στη Κύπρο, που φαίνεται ότι
ψάχνουν για ανθρώπους να αναλάβουν την κατεύθυνση της κυβέρνησης σε
τεχνολογικά θέματα, κάτι σαν το μοντέλο που εφάρμοσε ο ΓΑΠ. Εγώ νομίζω
ότι ένας και καλός για Ελλάδα και Κύπρο φτάνει αλλά να είναι
Πρωθυπουργός όχι κάτι λιγότερο. Αλλοιώς το δράμα τους δυστυχώς θα
συνεχίζεται…
Σε αυτή τη τραγική κατάσταση που επικρατεί με τις
ανασφάλειες, ψυχολογικές και “άλλες” να αυξάνουν, είναι λογικό οι
αδελφοί Ψυχάρης και Μπόμπολας να απηυδούν. Ο μικρός Ψυχάρης μάλιστα
βλέποντας τέτοια κονιορτοποίηση απο το Σαμαρά και το Ποτάμι να συναντάει
το Μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ αποφάσισε να αποχωρήσει απο τη πολιτική
την οποία αίφνης ανακάλυψε. Στις πρεσβείες που ήταν πρίν  η ΕΥΠ έτρωγε
παστίτσιο φαίνεται.
Φτάνοντας στο δια ταύτα, θέλω να ξέρετε πως η
τεχνολογία καθορίζει τις λύσεις σε πολλά προβλήματα και δεν υπάρχει
κάποιος να με αντιμετωπίσει σε ένα θέμα που γνωρίζω καλά. Θα ύπάρξουν
ένδοξες στιγμές γελοιοποίησης για όποιον ανέβει στην εξουσία. Η λύση
είναι μονόδρομος…
ΥΓ. Update στο άρθρο αυτό πρέπει να αναμένεται.

Z-code 

Δύο επιπλέον λόγοι που δείχνουν πρός νέο 

 
μνημόνιο Ελλάδας – Τουρκίας
 

Του Kαθηγητή Γ.Ζουγανέλη [updated]
Πέραν
της συνεκμετάλλευσης του ορυκτού πλούτου του Αιγαίου και της “ησυχίας”
που χρειάζεται για να δουλέψει η κομπίνα με τα κόκκινα δάνεια για την
οποία σας μίλησα εδώ, υπάρχουν δύο επιπλέον λόγοι που δείχνουν πρός νέο μνημόνιο Ελλάδας – Τουρκίας…
1ος Λόγος
Πρόσφατα
προέκυψε το θέμα με τη ζώνη έρευνας και διάσωσης στο Αιγαίο και
κυκλοφόρησε στο διαδίκτυο ο χάρτης έρευνας και διάσωσης στη περιοχή της
Ανατολικής Μεσογείου, που βλέπετε στα αριστερά με πηγή την Canadian
Coast Gard (Καναδική Ακτοφυλακή), βλέπετε εδώ. Το συγκεκριμένο site παρουσιάζει τις περιοχές έρευνας και διάσωσης (Search and Rescue Contacts) σε όλο το κόσμο.
Σας
θυμίζω, πως όταν ένα Ωκεανογραφικό γραφείο πανεπιστημίου των ΗΠΑ
δημοσίευσε τον χάρτη των ΑΟΖ όλου του κόσμου, εμπνεύστηκα να εξάγω το
χάρτη της Ελληνικής και Κυπριακής ΑΟΖ. Ο λόγος βέβαια ήταν πιο βαθύς
αφού δεν μπορείς να μιλάς για υδρογονάνθρακες και όσα τους αφορούν αν δε
γνωρίζεις τα τοπογραφικά τους. Όταν μάλιστα δεν υπάρχουν τότε μια
εκδοχή τους πρέπει να την παράγεις για να ξέρεις “τί παίζει”. Αυτό
λέγεται “ευθύνη” και ενδιαφέρον για τα κοινά.
Παρατηρείστε, ότι στο χάρτη  υπάρχει επικάλυψη ανάμεσα στους τομείς ευθύνης Ελλάδας και Τουρκίας!
Τα
θέματα έρευνας και διάσωσης έχουν να κάνουν με τις υποχρεώσεις μιας
χώρας στην ΑΟΖ της, όπως και οι αλιευτικές ζώνες τις οποίες επιβλέπει,
ελέγχει και επικαρπούται. Εδώ φαίνεται πόσο άκαρπη ήταν η παρουσία
Δαμανάκη στη θέση της επιτρόπου για την αλιεία της ΕΕ.
Η
επικάλυψη στο χάρτη και το κυριότερο η αποδοχή της μέσω της
επικοινωνιακής της παρουσίασης οδηγεί σε συνεκμετάλλευση στο Αιγαίο και
στο Βόρειο κομμάτι της εν δυνάμει ΑΟΖ της Κύπρου, που πεισματικά όπως
και η Ελλάδα αρνείται να ανακηρύξει…
Το πιο αστείο που ακούστηκε
τελευταία σχετικά με τις ΑΟΖ, είναι η φράση του Γιαννάκη Κασουλίδη “το
Βάρβαρος είναι σε διεθνή ύδατα μέσα στην ΑΟΖ της Κύπρου”!  Διεθνή ύδατα
μέσα σε ΑΟΖ δεν υπάρχουν. Του δημοτικού… αν και όχι ο μόνος. Και στην
Αυστραλία τα ίδια λένε. Αυτό που δεν ήθελε να πεί είναι ότι στην εν
δυνάμει Κυπριακή ΑΟΖ, στη πραγματικότητα όμως σε διεθνή ύδατα αφού η
Κυπριακή ΑΟΖ δεν έχει καθορισθεί, η Τουρκία κάνει έρευνα και προκαλεί
διάσωση απο το διεθνή παράγοντα ρίχνοντας το Κυπριακό αεροπλάνο που
κάποιος χαζός απο τη Κυπριακή κυβέρνηση έστειλε δίπλα της για
“αναγνώριση”.
2ος Λόγος
Yπάρχει όμως
και κάτι άλλο, που βγαίνει τώρα στη δημοσιότητα και όχι τυχαία. Μια
παλαιά απόφαση του ΝΑΤΟ, που περιορίζει τη πρόσβαση των Ελληνικών
στρατιωτικών αεροπλάνων σε αρκετά νησιά του Ανατολικού Αιγαίου ενώ
επιτρέπει στη Τουρκία να πετάει πάνω απο όλη την Ελλάδα για να τη
“προστατεύει” (βλέπετε σχετικά εδώ). Ιστορίες χωρίς τέλος σε ένα κόσμο Αγίων…
Σιγά-σιγά αναγνωρίζω ότι,

Το πεπρωμένον φυγείν αδύνατον…

ΥΓ. Καιρός να αρχίσουν να πέφτουν βιογραφικά πριν πέσουν καρπαζιές χωρίς σημάδι.

Z-code

Αιγαίο

Το σύνδρομο της Στοκχόλμης στο ελληνοτουρκικό σύστημα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Νίκου Ιγγλέση
26/09/2024 

Η συνάντηση Κ. Μητσοτάκη – Ρ.Τ. Ερντογάν στη Ν. Υόρκη, στις 24-9-24, ήταν η έκτη τούς τελευταίους δεκαπέντε μήνες. Πρόκειται για «πολιτικό έρωτα» μεταξύ των δύο ηγετών, ιδιαίτερα μετά τη Διακήρυξη των Αθηνών (Δεκέμβριος ’23) ή για το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» όπου το θύμα μέσω ψυχολογικών και συναισθηματικών διεργασιών καταλήγει να ερωτευθεί το θύτη του;

Σε τί αλήθεια αποσκοπούν όλες αυτές οι συναντήσεις, οι συνομιλίες, τα «μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης», η λεγόμενη θετική ατζέντα κ.α.; Πού είναι το «παράθυρο ευκαιρίας» που βλέπει η Κυβέρνηση;  Ένα είναι βέβαιο: Όλα αυτά δεσμεύουν την Ελλάδα να μην επιχειρήσει να ανατρέψει το, δυσμενές γι’ αυτήν, status quo στο Αιγαίο και τη Μεσόγειο και απενοχοποιούν, στη διεθνή σκηνή, την αναθεωρητική – επεκτατική Τουρκία.

Ποιά είναι τα διαχρονικά ζητήματα της ελληνοτουρκικής αντιπαράθεσης που, κατά την Κυβέρνηση, θα προωθήσει τη λύση τους ο διάλογος;

1) Η Ελλάδα δικαιούται να ασκήσει το μονομερές δικαίωμα που της δίνει το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας να αυξήσει, δηλαδή, τα χωρικά ύδατά της μέχρι τα 12 ν.μ. στο Αιγαίο και την Α. Μεσόγειο και την άρση τού, επ’ αυτού, τουρκικού casus belli; Όχι, υποστηρίζει η Άγκυρα.

2) Τα ελληνικά νησιά που μπορούν να συντηρήσουν ανθρώπινη δραστηριότητα διαθέτουν την ίδια ΑΟΖ (μέχρι 200ν.μ.) με αυτήν της ηπειρωτικής χώρας, όπως προβλέπεται από το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας; Όχι, διαθέτουν μόνο χωρικά ύδατα 6 ν.μ. αντιτείνει η Τουρκία.

3) Τα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου δικαιούνται να είναι στρατιωτικοποιημένα γιατί απειλούνται; Θυμίζουμε το «Θα έρθουμε μια νύχτα ξαφνικά». Όχι, πρέπει να είναι αποστρατικοποιημένα σύμφωνα με τις Συνθήκες Λωζάνης-Παρισίων, λέει η Τουρκία.

4) Η Ελλάδα μπορεί να καταθέσει στην ΕΕ τους χάρτες του Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, όπως έχει κάνει η Κυπριακή Δημοκρατία; Μια τέτοια ενέργεια θα σήμαινε ανακήρυξη (όχι οριοθέτηση) της συνολικής ελληνικής ΑΟΖ, χωρίς αυτό να προκαλέσει τη σφοδρή τουρκική αντίδραση;

5) Τα Θαλάσσια Πάρκα, που εξαγγέλθηκαν, θα υλοποιηθούν ή ξεχάστηκαν για να μην χαλάσει το θετικό κλίμα; Η Άγκυρα δήλωσε ότι απαιτείται η συναίνεσή της.

6) Το παράνομο, κατά το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας, Τουρκολυβικό Μνημόνιο θα ακυρωθεί ή θα παρεμποδίζει την όποια εκμετάλλευση της οριοθετημένης ελληνικής ΑΟΖ με την Αίγυπτο;

7) Τα αφηγήματα της «Γαλάζιας Πατρίδας» και των «Γαλάζιων Αιθέρων» αποτελούν ευθεία αμφισβήτηση της κυριαρχίας και των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Ελλάδος. Η Τουρκία διεκδικεί το μισό Αιγαίο, ανατολικά του 25ου Μεσημβρινού και όλη τη θαλάσσια έκταση μεταξύ Ρόδου και Κύπρου (βλέπε χάρτη). Μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει αποδεκτό;

8) Στην Κύπρο η Τουρκία ζητάει τη διεθνή αναγνώριση της κατεχόμενης ζώνης ως ανεξάρτητο κράτος. Παράλληλα διακηρύσσει ότι τα κατοχικά στρατεύματά της θα παραμείνουν εσαεί στη νησί. Ο Ελληνισμός μπορεί να το αποδεχτεί;

9) Η μουσουλμανική μειονότητα της Δ. Θράκης που η Άγκυρα, ενάντια στη Συνθήκη της Λωζάνης, αποκαλεί τουρκική, χρησιμοποιείται εδώ και χρόνια ως «στρατηγική μειονότητα» για την υβριδική αποσταθεροποίηση της Ελλάδας και επέμβασης στις εσωτερικές υποθέσεις της. Η Κυβέρνηση και το υπόλοιπο κυρίαρχο πολιτικό σύστημα δεν αντιδρούν για να μη θυμώσει η Τουρκία.

Όλα αυτά και άλλα σημαντικά ζητήματα προδιαγράφουν το αποτέλεσμα του ελληνοτουρκικού διαλόγου. Η Τουρκία κερδίζει χρόνο και ισχυροποιείται. Η Διακήρυξη των Αθηνών διευκόλυνε την Άγκυρα στην απόκτηση των αμερικανικών F-16 (40 + 80 αεροσκάφη και άφθονα όπλα). Η συνέχιση του διαλόγου διευκολύνει την Τουρκία για την άρση των αμερικανικών κυρώσεων στην πολεμική βιομηχανία της και ίσως στην απόκτηση των F-35. Η Ελλάδα χάνει χρόνο, δεν ασκεί τα νόμιμα δικαιώματά της και δεν ανατρέπει το status quo, στο οποίο έχει εγκλωβιστεί. Η Τουρκία, από την πλευρά της, επιμένει να προβάλλει συνεχώς τις διεκδικήσεις της, όταν απαιτείται τις επιβάλλει δια του καταναγκασμού (π.χ. πρόσφατα στην Κάσο) και στο τέλος θα επικαλεστεί «τις πραγματικότητες επί του πεδίου»  ως ένα είδος «χρησικτησίας» για να τις νομιμοποιήσει στη διεθνή σκηνή.

Το Μεταναστευτικό  

Η Κυβέρνηση προβάλλει ως επιτυχία του διαλόγου τη συνεργασία με την Τουρκία για τον περιορισμό των μεταναστευτικών ροών. Πρόκειται για προπαγάνδα εσωτερικής κατανάλωσης. Αλήθεια, πώς φτάνουν οι μετανάστες από την Κεντρική Ασία, το Κέρας ή την υποσαχάρια Αφρική στην Τουρκία; Έρχονται περπατώντας; Όχι βέβαια. Φτάνουν με πτήσεις των τουρκικών αερογραμμών (χωρίς visa) στην Κωνσταντινούπολη και από εκεί προωθούνται στον Έβρο και στις ακτές του Αιγαίου. Υπάρχει κανείς αφελής που πιστεύει ότι όλο αυτό το traffic γίνεται εν αγνοία των τουρκικών μυστικών υπηρεσιών, της στρατοχωροφυλακής και της αστυνομίας; Οι διακινητές είναι απλώς τα εκτελεστικά όργανα των υβριδικών επιχειρήσεων της Τουρκίας.

Σύμφωνα με στοιχεία της Frontex το πρώτο οκτάμηνο του 2024 οι μεταναστευτικές ροές από την Α. Μεσόγειο προς την Ελλάδα  αυξήθηκαν κατά 39% (πάνω από 37.000 άτομα). Αντίθετα από την Κεντρική Μεσόγειο προς την Ιταλία μειώθηκαν κατά 64%. Ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Ν. Παναγιωτόπουλος, σε πρόσφατη συνέντευξή του, ανέφερε ότι οι ροές, το πρώτο οκτάμηνο αυξήθηκαν, κατά 60%. Ίσως ξέρει κάτι περισσότερο. Αυτοί οι αριθμοί αφορούν όσους εντοπίζονται και καταγράφονται. Χιλιάδες άλλοι διέρχονται λαθραία από τα σύνορα. Κάθε μέρα στον Έβρο και στην Εγνατία οδό συλλαμβάνονται αλλοδαποί και ημεδαποί διακινητές με κλεμμένα αυτοκίνητα να προωθούν λαθρομετανάστες στο εσωτερικό της χώρας. Εκείνος ο φράκτης στον Έβρο προχωράει με «ρυθμό χελώνας».

Αλήθεια, γιατί η Κυβέρνηση δεν αναστέλλει τη χορήγηση ασύλου για έξι μήνες, όπως έκανε η Κυπριακή Δημοκρατία με αποτέλεσμα την κατακόρυφη μείωση των αφίξεων μεταναστών; Αλλά πώς να το κάνει όταν ο πρωθυπουργός έχει δηλώσει ότι είναι ευτυχής που η ελληνική κοινωνία μεταλλάσσεται σε πολυπολιτισμική! Όταν οι Έλληνες, δηλαδή, θα γίνουν μια από τις διάφορες μειονότητες που θα διαβιούν στην ελληνική επικράτεια.

Το Κυπριακό

Ο Νίκος Χριστοδουλίδης πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας κράτους διεθνώς αναγνωρισμένου, μέλους του ΟΗΕ, της ΕΕ και άλλων διεθνών οργανισμών παρακαλάει για μια συνάντηση με τον επικεφαλής της αποσχιστικής οντότητας της Βόρειας Κύπρου για να επαναρχίσει ο διάλογος για λύση του Κυπριακού. Μόνο που τη λύση του Κυπριακού δε θα την αποφασίσει ο όποιος Ερσιν Τατάρ αλλά η Άγκυρα. Αν ο Ν. Χριστοδουλίδης ήθελε να διατηρήσει την αξιοπρέπειά του και ιδιαίτερα το κύρος της Κυπριακής Δημοκρατίας θα έπρεπε να ζητάει διάλογο με τον Ερντογάν. Από κοντά ο Κ. Μητσοτάκης και ο Υπουργός του των Εξωτερικών δηλώνουν ευτυχείς που υπάρχει κινητικότητα στο Κυπριακό. Κινητικότητα για να προκύψει τι; Για να απενοχοποιείται ο εισβολέας και κατακτητής;

Μετά 50 χρόνια κανένα κράτος και κανείς διεθνής οργανισμός δε ζητάει την αποχώρηση των στρατευμάτων κατοχής από την Κύπρο. Όλοι ζητούν διάλογο μεταξύ των δύο κοινοτήτων και αμοιβαίες υποχωρήσεις για την εύρεση της όποιας λύσης. Η Τουρκία είναι στο απυρόβλητο. Εδώ έχουν οδηγήσει τον Ελληνισμό 50 χρόνια κατευναστικής πολιτικής  Για αποτροπή, ανάσχεση και απελευθέρωση της κατεχόμενης Κύπρου δε μιλάει ούτε η Αθήνα ούτε η Λευκωσία.

 Ο Ερντογάν ζητάει από το βήμα της Γενικής Συνέλευσης του ΟΗΕ τη διεθνή αναγνώριση ως ανεξάρτητου κράτους των κατεχομένων εδαφών και οι Μητσοτάκης και Χριστοδουλίδης μια Δικοινοτική –Διζωνική Ομοσπονδία που μπορεί να είναι χειρότερη ακόμη και της διχοτόμησης, αφού θα θέσει και τις ελεύθερες περιοχές υπό τον γεωπολιτικό έλεγχο της Τουρκίας.

Εδώ που έχουν φτάσει τα πράγματα στην ελληνοτουρκική αντιπαράθεση είτε ο Ελληνισμός θα αποδεχτεί όλους τους τουρκικούς όρους είτε η Τουρκία θα πρέπει να υποχρεωθεί να εγκαταλείψει τους γεωστρατηγικούς στόχους της. Μέση λύση δεν υπάρχει, γιατί αν δώσουμε μόνο ορισμένα απ’ όσα απαιτεί η Άγκυρα, «για να μην είμαστε καθημερινά με το δάκτυλο στη σκανδάλη» όπως είπε ο κ. Μητσοτάκης, απλώς θα της ανοίξουμε την όρεξη και για τα υπόλοιπα όντας σε ακόμη πιο αδύναμη θέση. Εκτός αν το «Σύνδρομο της Στοκχόλμης» έχει καταλάβει ολοκληρωτικά το πολιτικό προσωπικό σε Αθήνα και Λευκωσία.

Υ.Γ. 1 Πέρασε ίσως απαρατήρητη η αναφορά του Κ. Μητσοτάκη κατά την ομιλία του στη «Σύνοδο Κορυφής για Το Μέλλον» του ΟΗΕ. Είπε: «Το παγκόσμιο συμφέρον διαπερνά το μεμονωμένο συμφέρον των κρατών». Ποιος αλήθεια ορίζει το παγκόσμιο συμφέρον; Η παγκοσμιοποίηση, η Ευρωπαϊκή Ένωση, το ΝΑΤΟ, η Σύνοδος του Νταβός ή κάποιος άλλος;

Υ.Γ. 2 Απορεί κανείς με την εμμονή των ελλήνων πολιτικών να μιλούν για ενδεχόμενη οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ με την Τουρκία. Αγνοούν ότι στην ΑΟΖ περιλαμβάνεται και η υφαλοκρηπίδα; Ή εξυπηρετούν την Άγκυρα που δεν έχει επικυρώσει τη Σύμβαση για το Δίκαιο της Θάλασσας και θέλει οριοθέτηση υφαλοκρηπίδας ώστε να ισχυριστεί ότι τα ελληνικά νησιά του Αιγαίου κάθονται πάνω στην υφαλοκρηπίδα της Ανατολίας;

 

Πηγή: www.ellinikiantistasi.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

ΕΣΤΙΑ: Το δώρο Μητσοτάκη σε Ερντογάν! «Γκρίζες» ὅλες οἱ βραχονησῖδες καί τά νησιά πού εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση 10 μιλίων ἀπό τά «θαλάσσια σύνορα»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

«Ἀπαγόρευση τῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης» προβλέπει νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐνεργείας γιά τό Εἰδικό Χωροταξικό Σχέδιο στόν τουρισμό – «Ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη» θεωρεῖ τήν ρύθμιση ὁ πρόεδρος τοῦ ΤΕΕ Λέσβου κ. Στρατῆς Μανωλακέλλης – Τό πάγωμα τῆς οἰκονομικῆς δραστηριότητος ἀκυρώνει τήν ΑΟΖ – Τό «δῶρο» Μητσοτάκη σέ Ἐρντογάν

Μικρονήσια τοῦ Αἰγαίου χωρίς ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα μέ ἑλληνικό νόμο!

Οταν ἐκδιώκονται οἱ κάτοικοι καί ἀναστέλλεται ἡ οἰκονομική δραστηριότητα ἀπό νησί ἤ μικρονησίδα, αὐτομάτως χάνεται καί τό δικαίωμά του σέ ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα. Αὐτό ὁρίζει τό Διεθνές Δίκαιο τῆς Θαλάσσης. Εἶναι λοιπόν ἐξωφρενικό, εἶναι ἐξοργιστικό, τό γεγονός ὅτι προετοιμάζεται νόμος τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους, ὁ ὁποῖος ἀπαγορεύει τήν τουριστική ἀνάπτυξη σέ μιά ὁλόκληρη κατηγορία νήσων καί νησίδων, καθιστῶντας τις ἔτσι «γκρίζες». Τοῦτο σημαίνει ὅτι ὀψέποτε γίνουν διαπραγματεύσεις γιά ὁριοθέτηση ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδας στό Αἰγαῖο καί ἐν γένει στό ἑλληνικό ἀρχιπέλαγος, θά εὑρεθεῖ ἡ Τουρκία σέ πλεονεκτική θέση, καθώς θά ὑπάρχει ἑλληνικός νόμος, ὁ ὁποῖος θά δικαιώνει τήν ἀπαίτησή της νά μήν ἔχουν τά νησιά δικαίωμα σέ ΑΟΖ καί ὑφαλοκρηπῖδα.

Πρόκειται, ὅπως ἀποκαλύπτει ἡ «Ἑστία», γιά τό νομοσχέδιο τοῦ Ὑπουργείου Ἐνεργείας πού ὁρίζει τό Εἰδικό Χωροταξικό Σχέδιο γιά τόν τουρισμό, τό ὁποῖο ἤδη εὑρίσκεται σέ δημόσια διαβούλευση. Τό νομοσχέδιο αὐτό περιλαμβάνει συγκεκριμένες διατάξεις πού ἀπαγορεύουν –ναί, χρησιμοποιεῖται ὁ ὄρος «ἀπαγορεύεται»– τήν τουριστική ἀνάπτυξη σέ ἑλληνικά νησιά. Καί ἐνδεχομένως σέ κάποια ἀπό τά νησιά αὐτά νά μήν εἶναι ἐφικτό νά δημιουργηθοῦν τουριστικές ὑποδομές. Ποιός εἶναι ὅμως ὁ λόγος νά ὑπάρχει ρητή ἀπαγόρευσις σέ νόμο τοῦ ἑλληνικοῦ Κράτους;

Ἀκόμη καί νησιά ἤ νησῖδες πού δέν ἔχουν αὐτήν τήν στιγμή ὑποδομές οἰκονομικῆς δραστηριότητος, δυνητικῶς μποροῦν ὁποιαδήποτε στιγμή νά ἀποκτήσουν. Συνεπῶς τό δικαίωμα νά ἔχουν ἐπήρεια στήν ὁριοθέτηση θαλασσίων ζωνῶν ὑφίσταται. Ποιός ὁ λόγος νά καταργηθεῖ αὐτό μέ ἑλληνικό νόμο; Τό ὅλο ζήτημα θυμίζει τήν περίπτωση τῆς νησῖδος Λέβιθα, ἀπό τήν ὁποία ἐξεδιώχθησαν βοσκός καί τό κοπάδι του (δηλαδή ὁ κάτοικος καί ἡ οἰκονομική του δραστηριότης) γιά νά «σωθεῖ» ἕνα σπάνιο εἶδος σαλιγκαριῶν. Ἔχουν ἄραγε τά σαλιγκάρια μεγαλύτερη ἀξία ἀπό τά κυριαρχικά δικαιώματα τῆς χώρας μας στό Αἰγαῖο;

Γιά νά μήν μακρυγοροῦμε, ἰδού τί ἀναφέρει τό ἐπίμαχο νομοσχέδιο:

«Ὁμάδα ΙΙΙ: Ἀκατοίκητα νησιά καί βραχονησῖδες

Ἡ Ὁμάδα ΙΙΙ περιλαμβάνει δύο ὑποομάδες, μέ βάση τά ἰδιαίτερα φυσικά καί ἀνθρωπογενῆ χαρακτηριστικά τους, τό μέγεθος καί τήν ἐγγύτητά τους μέ κατοικημένες περιοχές.

Στήν 1η ὑποομάδα περιλαμβάνονται:

• Βραχονησῖδες

• Νησιά μέ ἔκταση μικρότερη τῶν 300 στρεμμάτων

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μικρότερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό τά θαλάσσια σύνορα τῆς χώρας

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μεγαλύτερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό παράκτιες περιοχές τοῦ ἠπειρωτικοῦ τμήματος τῆς χώρας ἤ ἀπό νησιά πού διαθέτουν ἀκτοπλοϊκή πρόσβαση.

Στήν δεύτερη ὑποομάδα περιλαμβάνονται ὅλα τά ἀκατοίκητα νησιά (μηδενικός πληθυσμός κατά τήν ἑκάστοτε τελευταία ἀπογραφή) πού δέν ἀνήκουν στήν 1η ὑποομάδα».

Τό νέο ΕΧΠ‐Τ προτείνει τίς παρακάτω ρυθμίσεις γιά τήν Ὁμάδα ΙΙΙ:

«1. Στά νησιά τῆς πρώτης ὑποομάδας δέν ἐπιτρέπεται κανένα εἶδος τουριστικῆς ἀνάπτυξης.

2. Στά νησιά τῆς δεύτερης ὑποομάδας ἐπιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ «ἤπιας ἀνάπτυξης». Σημειώνεται ὅτι μέ βάση τό ἰσχῦον θεσμικό πλαίσιο, ὁ συντελεστής δόμησης γιά τά σύνθετα τουριστικά καταλύματα (ΣΤΚ) καί τά μεικτά τουριστικά καταλύματα μικρῆς κλίμακας (ΜΤΚΜΚ) περιορίζεται ἀπό 0,2 σέ 0,12 γιά τά κατοικημένα νησιά πλήν τῶν νήσων Κρήτης, Εὔβοιας, Κέρκυρας καί Ρόδου. Στό ἴδιο πνεῦμα κρίνεται σκόπιμο οἱ ὀργανωμένοι ὑποδοχεῖς τουριστικῶν δραστηριοτήτων (ΟΥΤΔ) πού ἐπιτρέπονται στά νησιά αὐτά νά εἶναι ἤπιας ἀνάπτυξης κατά τόν ὁρισμό τοῦ ὑπό μελέτη ΕΧΠ‐Τ».

Πρόεδρος Τεχνικού Επιμελητηρίου Βορειοανατολικού Αιγαίου: Απαράδεκτη η απαγόρευση

Ἡ ἀπαγόρευσις αὐτή, τῆς ἀναπτύξεως τῶν νησίδων τῆς τρίτης ὑποομάδος, χαρακτηρίζεται ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη καί ἀπό τό Τεχνικό Ἐπιμελητήριο Βορειοανατολικοῦ Αἰγαίου, τό ὁποῖο σέ ἔγγραφο πρός τό ὑπουργεῖο ἐνεργείας, τό ὁποῖο ὑπογράφει ὁ πρόεδρός του Στρατῆς Μανωλακέλλης, μεταξύ ἄλλων ὑπογραμμίζει:

«Καταγράφονται στήν Ὁμάδα ΙΙΙ:

“Ἀκατοίκητα νησιά καί βραχονησῖδες” ὡς 1η ὑποομάδα

• Οἱ βραχονησῖδες

• Νησιά μέ ἔκταση μικρότερη τῶν 300 στρεμμάτων.

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μικρότερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό τά θαλάσσια σύνορα τῆς χώρας.

• Νησιά τά ὁποῖα εὑρίσκονται σέ ἀπόσταση μεγαλύτερη τῶν 10 ναυτικῶν μιλίων ἀπό παράκτιες περιοχές τοῦ ἠπειρωτικοῦ τμήματος τῆς χώρας ἤ ἀπό νησιά πού διαθέτουν ἀκτοπλοϊκή πρόσβαση καί ἐπιβάλλεται ἀπαγόρευση ὁποιασδήποτε μορφῆς τουριστικῆς ἀνάπτυξης!

Συγκεκριμένα ἀναφέρεται: “Στά νησιά τῆς πρώτης ὑποομάδας δέν ἐπιτρέπεται κανένα εἶδος τουριστικῆς ἀνάπτυξης. Στά νησιά τῆς δεύτερης ὑποομάδας ἐπιτρέπονται μόνο ΟΥΤΔ ἤπιας ἀνάπτυξης.

Ὡς κάτοικοι ἀκριτικῶν νησιῶν θεωροῦμε ἀπαράδεκτη καί ἀναιτιολόγητη μιά τέτοια ἀπαγόρευση καί ζητοῦμε τήν διαγραφή της ἤ τροποποίησή της μέ ρυθμίσεις ἀνάλογες τῆς 2ης ὑποομάδας».

Ἐρώτησις: Μήπως ὁ νόμος τοῦ κ. Σκυλακάκη εἶναι τό «δῶρο» τοῦ Πρωθυπουργοῦ στόν Πρόεδρο Ἐρντογάν κατά τήν σημερινή τους συνάντηση; Αὐτή εἶναι ἡ «συναντίληψη γιά τίς θαλάσσιες ζῶνες»;

ΠΗΓΗ: ΕΣΤΙΑ

Συνέχεια ανάγνωσης

Αιγαίο

Δημήτρης Τσαϊλάς: Από τον εξαναγκασμό στη συνθηκολόγηση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η πολλαπλότητα και η πολυπλοκότητα των προκλήσεων εθνικής κυριαρχίας, που αντιμετωπίζουμε δεν αφήνουν περιθώρια για διπλωματικούς ελιγμούς, λόγω των εκφρασμένων απειλών από την Τουρκία. Αυτό το πολύπλοκο σύνολο αλληλένδετων ζητημάτων (ΑΟΖ, Υφαλοκρηπίδα, Δικαίωμα επέκτασης χωρικών υδάτων, Δικαίωμα προάσπισης νησιών ανατολικού Αιγαίου, Δικαίωμα έρευνας διάσωσης στο FIR, Δυτική Θράκη, Κύπρος) είναι πολύ πολύπλοκο για ακόμη και για πολύ εξειδικευμένους διπλωμάτες να φαντάζονται εύκολες λύσεις. Η κυβέρνηση μας αποφάσισε με μυστική διπλωματία ουσιαστικά, να δώσει προτεραιότητα σε δύο ζητήματα: τον κατευνασμό της Τουρκίας και την ενίσχυση από τους συμμάχους και εταίρους. Δυστυχώς θα μάθουμε πολύ σύντομα, εάν αυτά τα ζητήματα είναι πιθανό να επιλυθούν. 

Η Τουρκία ακολουθεί μια ολοένα και πιο αυτόνομη εξωτερική πολιτική, ενώ εδραιώνει το αυταρχικό σύστημα διακυβέρνησής της. Εν μέσω μιας μεταβαλλόμενης παγκόσμιας τάξης, η Άγκυρα χρειάζεται την Ελλάδα μόνο για να ισορροπήσει τις γεωπολιτικές της φιλοδοξίες με τα βασικά οικονομικά της συμφέροντα και τις σχέσεις της με τη Δύση και όχι για να υπάρξει οποιαδήποτε επίλυση για τις θαλάσσιες ζώνες. 

Ο κόσμος γίνεται μάρτυρας κοσμοϊστορικών γεωπολιτικών αλλαγών στην ηπειρωτική Ευρώπη. Παράλληλα, η μόνιμη απειλή για τον Ελληνισμό, η Τουρκία αναπροσανατολίζει την εξωτερική της πολιτική και επεκτείνει τον περιφερειακό ρόλο της. Η Τουρκία είναι προφανώς ελεύθερη να ακολουθήσει τη δική της πορεία. Αυτό που μένει να δούμε είναι πώς ο Ελληνισμός θα εξισορροπήσει τις περιφερειακές γεωπολιτικές φιλοδοξίες της Τουρκίας με την ευρωπαϊκή γειτονιά της και τα βασικά οικονομικά συμφέροντα και περιορισμούς της. 

Εν μέσω μιας μαζικής αναταραχής στην παγκόσμια γεωπολιτική, έχει καταστεί ζωτικής σημασίας για όλους μας στην Ελλάδα να κάνουμε μια λειτουργική αξιολόγηση της διεθνούς πραγματικότητας με σκοπό να μην επιτρέψουμε να εγείρονται ζητήματα κυριαρχίας. Ο εν εξελίξει αφοπλισμός των νησιών του Αιγαίου, και η επί θύραις θεσμοποίησή του σε αποστρατιωτικοποίηση/ουδετερότητα, (με άλλοθι το σχεδιαζόμενο Ελληνο-Τουρκικό Σύμφωνο Φιλίας και μη -Επίθεσης) πρέπει να σταματήσει!!  Κάθε μέσο νόμιμης δράσης είναι καλό και πρόσφορο για τον σκοπό αυτό. Προέχει η  ενημέρωση των πολιτών για τις συνέπειες που θα έχει ο σχεδιασμός της αποστρατιωτικοποίησης και συναφούς ουδετερότητας στην ασφάλειά τους, στην ίδια τους την ζωή και στο μέλλον των παιδιών τους. Είναι απαραίτητη η διαμόρφωση και οργάνωση του πλαισίου, που θα επιτρέψει στους πολίτες ν` αναλάβουν, με συγκροτημένη δράση, την ευθύνη κάθε ενός και κάθε μίας για την άμυνα της χώρας και των επαπειλούμενων περιοχών της.

Πώς η Τουρκία μπορεί να κερδίσει χωρίς πόλεμο

Υπάρχει ένας εύλογος δρόμος για την Τουρκία να χρησιμοποιήσει εξαναγκασμό σε μαζική κλίμακα για να αναγκάσει την Ελλάδα να αποδεχθεί τις απαιτήσεις της Άγκυρας χωρίς να πυροδοτήσει μεγάλο περιφερειακό πόλεμο και χωρίς να θέσει σε κίνδυνο τους περιφερειακούς υψηλούς-στρατηγικούς στόχους της Τουρκίας.

Πολύ λίγη προσοχή δίνεται στις δυνατότητες εξαναγκασμού της Τουρκίας, ενώ η στρατιωτική ικανότητα της παραμένει στο επίκεντρο των στρατηγικών.

Μια βραχυπρόθεσμη εκστρατεία εξαναγκασμού μπορεί να δημιουργήσει συνθήκες για να παράσχει στη Τουρκία διάφορες οδούς που θα μπορούσαν να μετατρέψουν τις καταναγκαστικές δραστηριότητες της σε πολιτικά αποτελέσματα που θα της επιτρέψουν να αποκτήσει πολιτικό έλεγχο στη γεωπολιτική περιφέρεια.

Ο Ελληνισμός είναι πλήρως ικανός να αναπτύξει επαρκή αντίμετρα για να αποτρέψει και να νικήσει μια εκστρατεία εξαναγκασμού της Τουρκίας που στοχεύει την κυριαρχία μας μέσω άμεσης δράσης και στενού συντονισμό;

Ο φόβος ότι η Τουρκία θα προκαλέσει κρίση στην Ελλάδα και θα μας παρασύρει σε έναν μαζικό πόλεμο στο Αιγαίο ώθησε εδώ και πολλά χρόνια την αυξανόμενη εστίαση στην προετοιμασία για σύγκρουση. Η επέκταση των στρατιωτικών δυνατοτήτων της Τουρκίας και οι απειλές της Τουρκίας για ορόσημα όπως του αιώνα της Τουρκίας έχουν εντείνει αυτούς τους φόβους και έχουν πυροδοτήσει έντονες συζητήσεις σχετικά με τον πιθανό ρόλο και την ετοιμότητα του Ελληνισμού να αποτρέψει και να νικήσει σε μια κρίση.

Οι ανησυχίες σχετικά με την ικανότητα του Ελληνισμού να υπερασπιστεί ολιστικά στις θάλασσες του Αιγαίου και της Μεσογείου είναι έγκυρες και σημαντικές επειδή τα ελληνικά συμφέροντα θα πλήττονταν σοβαρά από την ενεργή αμφισβήτηση νήσων. Η θάλασσα είναι στρατηγικά ζωτικής σημασίας για την επιβίωση μας. 

Ωστόσο, ο Ελληνισμός εξακολουθεί να στερείται μιας σαφούς υψηλής στρατηγικής για την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων, παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση διατυπώνει όλο και περισσότερο τη σημασία της διατήρησης αυτών. Ακόμη χειρότερα, οι συζητήσεις για την άμυνα της Ελλάδας έχουν επικεντρωθεί σχεδόν αποκλειστικά στην αποτροπή ή την ήττα των τουρκικών ενόπλων δυνάμεων σε μια πιθανή σύγκρουση ενώ έχουν αγνοήσει σε μεγάλο βαθμό το πιθανότερο σενάριο, στοιχεία του οποίου βρίσκονται ήδη σε εξέλιξη. Μια εκστρατεία εξαναγκασμού της Τουρκίας που απέχει πολύ από την εισβολή, αλλά φέρνει ωστόσο τον Ελληνισμό υπό τον έλεγχο της Άγκυρας. Η ελληνική κυβέρνηση πρέπει να πείσει την ηγέτιδα δύναμη της βορειοατλαντικής συμμαχίας ΗΠΑ και τους εταίρους στην ΕΕ να αποχωρήσουν από τη στενότερη εστίαση σε ένα μόνο επικίνδυνο σενάριο για να επανεκτιμήσουν την πλήρη απειλή που θέτει η Τουρκία και να αναπτύξουν ένα συνεκτικό σύνολο στρατηγικών για να νικήσουν όλες τις πτυχές αυτής της απειλής.

Οι στρατηγικές συζητήσεις στα διάφορα φόρα σχετικά με την άμυνα του Ελληνισμού επικεντρώθηκαν σε μεγάλο βαθμό στον τρόπο αποτροπής της σύγκρουσης. Αυτές οι συζητήσεις έχουν γίνει ιδιαίτερα εμφανείς καθώς η τουρκικές διεκδικήσεις αυξάνονται και γίνονται όλο και πιο εμφανής. Η αποφασιστικότητα των πολιτών του Ελληνισμού να διατηρήσει την κυριαρχία του ενθαρρύνει τους ηγέτες της Άγκυρας να επιλέξουν όλο και πιο καταναγκαστικά μονοπάτια για να αποκτήσουν τον έλεγχο, μέχρι και τη σύγκρουση. Σε αυτό το σημείο που έχουμε φτάσει πρέπει σίγουρα να προετοιμαστούμε για την πιθανότητα σύγκρουσης, αλλά πρέπει επίσης να προετοιμαστούμε για εναλλακτικές στρατηγικές υβριδικού πολέμου και εξαναγκασμού της Τουρκίας.

Η στρατηγική σχεδίαση της Τουρκίας, εδώ και καιρό, αναγνώρισε αυτό το σημαντικό κενό στη στρατηγική σκέψη του Ελληνισμού και προσπάθησε να εξετάσει εάν τέτοιες εξαναγκαστικές προσεγγίσεις ακόμη και βραχυπρόθεσμου πολέμου θα μπορούσαν να αναγκάσουν την Ελλάδα να υποχωρήσει στις απαιτήσεις της χωρίς σύγκρουση ή στρατιωτικό αποκλεισμό κάποιων νησιών. Έχουνε αναπτύξει μια ρεαλιστική προσέγγιση που θα μπορούσε να μας εξαναγκάσει σε μια πολιτική διευθέτηση ευνοϊκή για την Τουρκία χωρίς να εισβάλει και να καταλάβει ένα νησί. Αναφέρομαι σε αυτή την ολοκληρωμένη πολιτικο-στρατιωτική εκστρατεία ως τη βραχυπρόθεσμη πορεία εξαναγκασμού.

Η επιτυχία της πορείας δράσεως εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την αποτυχία των στόχων της να αναγνωρίσουν την ύπαρξή της ως συνεκτικό εγχείρημα. Αυξάνοντας συνεχώς την πίεση και εντείνοντας τη βασική καταναγκαστική δραστηριότητα, η Τουρκία στοχεύει να αναβαθμίζει όλο και περισσότερο τις απαιτήσεις έως ότου οι κρίσιμοι τομείς της πολιτικής της Ελλάδας αποδεχτούν μια «ειρηνευτική διαδικασία» που προτείνει η Τουρκία ως προτιμότερη από τη συνεχιζόμενη αντίσταση.

Η πορεία δράσης τους επιτίθεται σε τρία κέντρα βάρους, που παρέχουν επί του παρόντος στην κυβέρνηση της Ελλάδας και στον λαό της τη δύναμη να αντισταθούν στον εξαναγκασμό της Τουρκίας.

Το πρώτο είναι η στρατηγική σχέση ΗΠΑ-Ελλάδας, η οποία περιλαμβάνει ολοκληρωμένη διμερή συνεργασία. Εκτελούν, επιχειρήσεις παραπληροφόρησης και απειλή για στρατιωτική κλιμάκωση για να πείσει τις ΗΠΑ ότι η συνεργασία τους με την Ελλάδα δημιουργεί περαιτέρω κλιμάκωση, ενώ η ειρήνη και η ευημερία είναι προ των πυλών εάν αυτή η εταιρική σχέση σταματήσει.

Το δεύτερο κέντρο βάρους είναι η ικανότητα της Ελληνικής κυβέρνησης να λειτουργεί και να παρέχει βασικές υπηρεσίες. Οικονομικός πόλεμος, κυβερνοπόλεμος, δολιοφθορά, αυστηρές (και ψευδο-νόμιμες) απαιτήσεις της Άγκυρας, ηλεκτρονικός πόλεμος και προπαγάνδα επικριτική για την κακοδιαχείριση της κυβέρνησης επιδιώκουν να μειώσουν δραστικά την αξιοπιστία και να διαβρώσουν τη νομιμότητα της Ελληνικής κυβέρνησης στα μάτια των δικών της ανθρώπων.

Τρίτον, οι εκτεταμένες και επίμονες μελέτες ινστιτούτων στρατηγικής (πχ ΕΛΙΑΜΕΠ) διαμορφώνουν γνωστικές και ψυχολογικές εκστρατείες στοχεύοντας να σπάσουν τη βούληση των Ελλήνων για αντίσταση εκφοβίζοντας τους υποστηρικτές της αντίστασης, σπέρνοντας αμφιβολίες και φόβο στον πληθυσμό και δημιουργώντας αιτήματα για ανταλλαγή πολιτικών παραχωρήσεων για ειρήνη.

Εάν η Άγκυρα επιτεθεί επιτυχώς σε καθένα από αυτά τα κέντρα βάρους, η αίσθηση της εγκατάλειψης μεταξύ του Ελληνικού λαού θα ήταν συντριπτική και η κυβέρνηση θα αναγκαζόταν να εξετάσει ένα νέο παράδειγμα για τις θαλάσσιες ζώνες ως εναλλακτική λύση. 

Πηγή: Militaire

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή