Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Μαχητές του ISIS είχαν βρει καταφύγιο στην Αθήνα

Δημοσιεύτηκε

στις

Ο Shamal Ahmad Tofiq, (φωτογραφία) 23 ετών, είναι μέλος της οργάνωσης «Ισλαμικό Κράτος». Ασπάστηκε το ριζοσπαστικό Ισλάμ κατά την παραμονή του σε αυτοσχέδιο τζαμί στην Αθήνα την περίοδο 2009 - 2012. Ιχνη τζιχαντιστών του ISIS στην Αθήνα αποκάλυψε έρευνα της «Κ».

Ο Shamal Ahmad Tofiq, (φωτογραφία) 23 ετών, είναι μέλος της οργάνωσης «Ισλαμικό Κράτος». Ασπάστηκε το ριζοσπαστικό Ισλάμ κατά την παραμονή του σε αυτοσχέδιο τζαμί στην Αθήνα την περίοδο 2009 – 2012. Ιχνη τζιχαντιστών του ISIS στην Αθήνα αποκάλυψε έρευνα της «Κ».
Ρεπορτάζ: ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΟΥΛΙΩΤΗΣ

Πριν από την έναρξη του εμφυλίου πολέμου στη Συρία, ο Azedin Al Fourati ακολουθούσε καριέρα τραγουδιστή, εμφανιζόμενος σε πανηγύρια επαρχιακών πόλων της χώρας του. Εκεί ήταν γνωστός με το προσωνύμιο «al Sousou», εμπνευσμένο από το ομώνυμο τραγούδι.

Μετά τη γενίκευση των ένοπλων συγκρούσεων ο εύσωμος, μελαχρινός άνδρας ηλικίας 40-45 ετών συγκρότησε ένοπλη ισλαμιστική ομάδα με επωνυμία «Jund Al Islam» και τάχθηκε στο πλευρό της «Jabhat al Nusra» οργάνωσης – δορυφόρο του Ισλαμικού Κράτους (ΙSIS). H Jund al Islam ευθύνεται για αιματηρές επιθέσεις και δολοφονίες κουρδικής καταγωγής Σύρων αμάχων στην πόλη Ras al Ayn, στα σύνορα με την Τουρκία. Στον αραβικό Τύπο γίνεται αναφορά σε θηριωδίες ανδρών του al Fourati, οι οποίοι εξαπέλυαν αιματηρές επιθέσεις με το πρώτο φως της ημέρας.


Την άνοιξη του 2014, έπειτα από επίθεση σε αποθήκη σιτηρών, η ομάδα του αποδεκατίστηκε από Κούρδους μαχητές και ο al Fourati υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη Συρία και να βρει καταφύγιο αρχικά στην Τουρκία και στη συνέχεια στην Ελλάδα. Σύμφωνα με πληροφορίες, που κατάφερε να συγκεντρώσει η «Κ», ο al Fourati μπήκε στη χώρα από το ανατολικό Αιγαίο με τη βοήθεια δουλεμπόρου που, στα στέκια των παράνομων μεταναστών, είναι γνωστός με το προσωνύμιο Ahmad ο «Παλαιστίνιος». Αν και τα στοιχεία ταυτότητας του Azedin al Fourati δεν βρίσκονται καταχωρισμένα στο αρχείο της ΕΛ.ΑΣ., αξιωματούχοι του υπουργείου Δημόσιας Τάξης επισημαίνουν ότι οι ελληνικές υπηρεσίες πληροφοριών σε συνεργασία με τις αντίστοιχες των ΗΠΑ και της Μ. Βρετανίας ανταλλάσσουν πληροφορίες σχετικά με κινήσεις ατόμων που θεωρούνται ύποπτα για τρομοκρατία. Πηγή της «Κ» δήλωσε ότι σε Κω, Ρόδο, Χίο, Σάμο, Μυτιλήνη και αλλού υπάλληλοι της ΕΥΠ πραγματοποιούν, τελευταία, συστηματικούς ελέγχους σε αλλοδαπούς, με βάση κατάλογο υπόπτων που τους έχει χορηγήσει η CIA.


Σύμφωνα με μαρτυρίες Σύρων προσφύγων που ζουν στην Αθήνα, ο al Fourati εντοπίστηκε για πρώτη φορά τον Απρίλιο του 2014, σε πάρκο κοντά στον σταθμό τραμ «Κασομούλη» στον Νέο Κόσμο. Εμενε μαζί με κουρδικής και αραβικής καταγωγής Σύρους πρόσφυγες, σε διαμέρισμα κοντά σε αυτοσχέδιο σουνιτικό τζαμί, επίσης στον Ν. Κόσμο. «Εψαχνε τρόπο να ταξιδέψει στην Ολλανδία», είπε στην «Κ» ο 44χρονος συμπατριώτης του Abu Malak (πρόκειται για ψευδώνυμο και όχι το πραγματικό του όνομα) τον οποίο η «Κ» συνάντησε κάτω από άκρα μυστικότητα σε καφενείο της περιοχής. «Σύχναζε στην πλατεία κοντά στον σταθμό του τραμ ψάχνοντας πληροφορίες για κυκλώματα δουλεμπόρων που μπορούσαν να τον βοηθήσουν. Είχε προσπαθήσει να αλλοιώσει τα χαρακτηριστικά του προσώπου του ωστόσο, αναγνωρίστηκε από Σύρο πρόσφυγα που είχε χάσει μέλη της οικογένειάς του σε επιθέσεις της Jund al Islam, της ένοπλης ομάδας του al Fourati».


Μετά την αναγνώριση απ’ τους συμπατριώτες του, αποφασίστηκε να τον θέσουν υπό επιτήρηση έως ότου ενημερώσουν τις ελληνικές διωκτικές αρχές. Οπως όμως παραδέχεται στην «Κ» ο Abu Malak, που είχε αναλάβει την παρακολούθηση, ο Al Fourati κατάφερε να εξαφανιστεί. «Διέφυγε μέσω Σκοπίων. Εντοπίσαμε αρχικά ίχνη του στη Σερβία και τελικά πληροφορηθήκαμε ότι συνελήφθη στην Αυστρία, όπου κρατείται μέχρι σήμερα». Η αυστριακή αστυνομία επιβεβαίωσε στην «Κ» την παραμονή του al Fourati σε κέντρο κράτησης 1.400 μεταναστών στο Traiskirchen και o εκπρόσωπός της στο κρατίδιο Niederosterreich κ. Johann Baumshlager έκανε λόγο για επεισόδια που ξέσπασαν στο κέντρο, όταν Σύροι πρόσφυγες αναγνώρισαν τον Al Fourati.


«Υποχρεωθήκαμε να τον μετακινήσουμε και παράλληλα ξεκινήσαμε δική μας έρευνα. Αναγνωρίστηκε σε βίντεο τζιχαντιστών, ωστόσο δεν έχει διαπράξει αξιόποινη πράξη στην Αυστρία και δεν υπάρχει διεθνές ένταλμα σύλληψης εναντίον του. Βρίσκεται σε περιοχή που -για λόγους ασφαλείας- δεν μπορώ να ανακοινώσω. Τελεί υπό επιτήρηση, ενώ τους επόμενους μήνες θα εξεταστεί το αίτημα ασύλου που έχει υποβάλει», είπε στην «Κ» ο Baumshlager.


Στελέχη του υπουργείου Δημόσιας Τάξης και αξιωματικοί της Αντιτρομοκρατικής αρνούνται ότι υπάρχουν πυρήνες εξτρεμιστών στην Αθήνα. Την ίδια ώρα, o υποδιοικητής της Ευρωπαϊκής Europol, κ. Will van Gemert εξήγησε στην «Κ» ότι 3.000 Ευρωπαίοι μαχητές έχουν μεταβεί στα πεδία των μαχών από την έναρξη της συριακής κρίσης, ενώ εκατοντάδες από αυτούς, όπως ο al Fourati, έχουν επιστρέψει στην Ευρώπη με «ανησυχητική», όπως δήλωσε χαρακτηριστικά «πολεμική εμπειρία». Στο πλαίσιο αυτό ενεργοποιήθηκε (στη διάρκεια της ελληνικής προεδρίας της Ε.Ε) ειδικό πρόγραμμα ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των χωρών μελών της Ε.Ε. με την ονομασία «Focal Point Travellers» για άτομα που ταξιδεύουν από και προς εμπόλεμες περιοχές. Η δεύτερη ιστορία που αποκαλύπτει σήμερα η «Κ», του 23χρονου Ιρακινού Shamal Ahmad Tofiq, ο οποίος ασπάστηκε το ριζοσπαστικό Ισλάμ το διάστημα που βρισκόταν στην Αθήνα μοιάζει να επιβεβαιώνει τις ανησυχίες του κ. Will van Gemert ενώ γεννά ερωτήματα για το επίπεδο πληροφόρησης ΕΛ.ΑΣ. και ΕΥΠ.
Εγινε τζιχαντιστής στη χώρα μας
Παιδικοί του φίλοι από την πόλη Said Sadq του Ιράκ, με τους οποίους ήρθε σε επικοινωνία η «Κ» εξηγούν ότι ο Shamal ήρθε στην Ελλάδα το 2009 και παρέμεινε εδώ έως το 2012 οπότε και επέστρεψε στο Ιράκ. Ο 28χρονος αδελφικός του φίλος, Ο.Μ. περιέγραψε στην «Κ» ότι ο 23χρονος σήμερα μαχητής του ISIS γεννήθηκε το 1991 στην πόλη Said Sadq, όπου και εργαζόταν ως κουρέας. Είχε τέσσερα αδέλφια από τον δεύτερο γάμο του πατέρα του, κατανάλωνε αλκοόλ και είχε σεξουαλικές σχέσεις αδιαφορώντας για τις επιταγές του Ισλάμ. «Το 2009 πέρασε στην Τουρκία και στη συνέχεια πλήρωσε 3.000 ευρώ σε κύκλωμα δουλεμπόρων για να ταξιδέψει στην Αθήνα. Βρήκε δουλειά δίχως να έχει άδεια παραμονής, ενώ για έξι μήνες εργάστηκε σε κουρείο Πακιστανού. Την περίοδο εκείνη μας τηλεφωνούσε λέγοντάς μας ότι στην Ελλάδα αισθάνεται ελεύθερος» λέει ο Ο.Μ. Ο ίδιος περιγράφει ότι πριν μείνει χωρίς δουλειά και αρχίσει να κοιμάται στους δρόμους της Αθήνας ο Shamal έμενε σε διαμέρισμα στη Δάφνη.


Οι φίλοι του (στη διάθεση της «Κ» υπάρχουν μαρτυρίες δύο ακόμα ανδρών, του R.K, 26 ετών και H.H., 30 ετών) λένε ότι το διάστημα που ο Shamal ήταν άστεγος, γνωρίστηκε με Πακιστανούς και Αφγανούς μετανάστες, ενώ άρχισε να επισκέπτεται και να προσεύχεται σε αυτοσχέδιο τζαμί Πακιστανών στην Αθήνα. «Αρκετά βράδια έμενε στο τζαμί, ενώ ξεκίνησε να μελετά το Κοράνι. Η συμπεριφορά του άλλαξε 100%», λένε. Από το αρχείο της ΕΛ.ΑΣ. προκύπτει ότι ο Shamal συνελήφθη τον Μάιο του 2011 από αστυνομικούς της Διεύθυνσης Αχαΐας και να του επεβλήθη απαγόρευση εισόδου με ημερομηνία εκπνοής τον Μάιο του 2016, ενώ σύμφωνα με μαρτυρίες το 2012 επέστρεψε στο Ιράκ διαμέσου προγράμματος εθελουσίας επιστροφής. Οχι τυχαία, η αμερικανική υπηρεσία μετανάστευσης και τελωνείων (ΙCE) έχει ζητήσει από τη Διεύθυνση Αλλοδαπών της ΕΛ.ΑΣ. και τον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης (ΔΟΜ) τον έλεγχο όσων αλλοδαπών συμμετέχουν στα προγράμματα οικειοθελών επιστροφών σε χώρες που βρίσκονται κοντά σε εμπόλεμες ζώνες.


Με την επιστροφή στο Ιράκ, ο Shamal εργάστηκε για περίπου 3 μήνες μαζί με τον αδελφικό του φίλο Ο.Μ. και στη συνέχεια παντρεύτηκε την ανιψιά ηγετικού στελέχους της εξτρεμιστικής ισλαμιστικής οργάνωσης Ansar al Islam. «Την περίοδο εκείνη ο Shamal μου τηλεφωνούσε ζητώντας μου να πάρω μέρος στη τζιχάντ, λέγοντάς μου ότι το Ισλάμ είναι η μόνη θρησκεία στο κόσμο», περιγράφει στην «Κ» ο Ο.Μ. Τον περασμένο Απρίλιο ταξίδεψε με τη γυναίκα και το παιδί του στη Συρία και εντάχθηκε στις τάξεις του ISIS.



Από τις αναρτήσεις του στο Facebook προκύπτει ότι τον Αύγουστο πολεμούσε στο πλευρό των τζιχαντιστών του ISIS εναντίον Κούρδων μαχητών στην επαρχία al Ηasakah. Την περασμένη Τετάρτη η περιοχή πέρασε στον έλεγχο των κουρδικών δυνάμεων ασφαλείας, ενώ από τα μέσα Αυγούστου το προφίλ του Shamal Ahmad Tofiq στο Facebook, όπου αναρτούσε φωτογραφίες του από τα πεδία των μαχών, παραμένει ανενεργό. Στη συνέντευξή του στην «Κ» ο υποδιοικητής της Europol κ. Will van Gemert αποκάλυψε ότι 300 αστυνομικοί από τα κράτη – μέλη της Ε.Ε παρακολουθούν δραστηριότητες εξτρεμιστών στο Διαδίκτυο. Ταυτόχρονα, πηγή της «Κ» δήλωσε ότι και η Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος έχει εντοπίσει 7 λογαριασμούς στο Facebook με αναρτήσεις «ύποπτου περιεχόμενου», δύο εκ των οποίων στα ελληνικά.
Συμμετοχή στο ρεπορτάζ στο Ιράκ: Pazhar Mohammad
Καθημερινή

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Θράκη (Πομακικό)

Θέμα «τουρκικής» μειονότητας στη Θράκη προωθεί η Τουρκία και στην Ισλαμική Διάσκεψη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο ψήφισμα του ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC) υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   

Mε παρέμβαση της Τουρκίας για μια ακόμη φορά ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC), συμπεριέλαβε στις αποφάσεις του, κείμενο το οποίο υιοθετεί όλες τις αιτιάσεις και διεκδικήσεις της Άγκυρας για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, την οποία καταγράφει ως «Τουρκική», καθώς αναφέρει επίσης και για «μουσουλμάνους των Δωδεκανήσων».

Στο κείμενο  των αποφάσεων της 50ης Συνόδου Υπουργών Εξωτερικών που συνήλθε στο Καμερούν παρουσία και του Τούρκου ΥΠΕΞ Χ. Φιντάν, περιλαμβάνεται και ειδική ενότητα με Εκθέσεις, οι οποίες περιέχουν και συστάσεις για μουσουλμανικούς πληθυσμούς ανά τον κόσμο που παραβιάζονται τα δικαιώματα τους. Η λίστα αυτή περιλαμβάνει τη μουσουλμανική κοινότητα στο  Μιανμάρ, στην Κριμαία  στις Φιλιππίνες και τη «τουρκική μειονότητα στη Θράκη  και τον μουσουλμανικό πληθυσμό στη Δωδεκάνησο». 

Με δεδομένο ότι ο OIC έχει 57 κράτη μέλη και  καλύπτει έναν πληθυσμό σχεδόν 2,1 δισ. ανθρώπων, το γεγονός  ότι στις αποφάσεις του  υιοθετεί και προβάλει όλη την τουρκική επιχειρηματολογία για τη μουσουλμανική  μειονότητα της Θράκης δημιουργεί μια ιδιαίτερα αρνητική εικόνα για τη χώρα  μας. Και μάλιστα σε μια περίοδο που οι «ειδήσεις» για υποτιθέμενες παραβιάσεις δικαιωμάτων των μουσουλμάνων  τροφοδοτεί αντιδράσεις και ακραίων ισλαμικών φωνών και οργανώσεων.

Συγχρόνως όμως αυτή η παραμορφωτική εικόνα για  την  κατάσταση της ελληνικής  μουσουλμανικής μειονότητας αποσκοπεί στο να πλήξει και τις σχέσεις της χώρας μας με τον Αραβικό και Μουσουλμανικό Κόσμο, είτε ενοχοποιώντας τις σχέσεις αυτές είτε βάζοντας στην ατζέντα τους έστω και εμμέσως θέμα «τουρκικής μειονότητας».  

Στο ψήφισμα του ο OIC υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   
 
Η Τουρκία επιχειρεί εντατικά να κρατήσει ψηλά στην ατζέντα το μειονοτικό και με τη διεθνοποίηση του, ενώ είναι  χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο δίμηνο υπάρχει μια συντονισμένη επικοινωνιακή «επίθεση» με τακτικά και συχνά δημοσιεύματα από τα τουρκικά κρατικά ΜΜΕ, Anadolu και ΤΡΤ με αντικείμενο τις δήθεν παραβιάσεις των δικαιωμάτων της «τουρκικής», όπως την ονομάζουν,  μειονότητας στη Θράκη  

Η  απόφαση του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας:

«ΑΠΟΦΑΣΗ 3/50-MM 

Σχετικά με  την κατάσταση της Τουρκικής Μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και τον Μουσουλμανικό Πληθυσμό των Δωδεκανήσων. 

Η 50η Σύνοδος του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στη Γιαουντέ της Δημοκρατίας του Καμερούν στις 29-30 Αυγούστου 2024 
Έχοντας πλήρη επίγνωση ότι οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα, γενικά, και η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη της Ελλάδας και ο μουσουλμανικός πληθυσμός στα Δωδεκάνησα ειδικότερα, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Μουσουλμανικού Κόσμου Χαιρετίζοντας το άνοιγμα ενός τζαμιού στην Αθήνα, το οποίο, ωστόσο, διοικείται από ένα συμβούλιο που αποτελείται από μη μουσουλμάνους, 

Υπενθυμίζοντας τις αρχές και τους στόχους του Χάρτη του OIC, τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν από τις ισλαμικές διασκέψεις κορυφής του OIC, τις διασκέψεις των υπουργών εξωτερικών, το Συμβούλιο και τις διεθνείς συμφωνίες, διακηρύξεις και συμβάσεις που ζητούν τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών δικαιωμάτων και της ελευθερίας της λατρείας, και ειδικότερα της Συνθήκης της Λοζάνης, η οποία εγγυάται τα δικαιώματα της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη της Ελλάδας, δυνάμει της οποίας έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τη μητρική τους γλώσσα, δηλαδή την τουρκική,  και ασκούν τις θρησκευτικές τους τελετές, 

Έχοντας εξετάσει την έκθεση του Γενικού Γραμματέα σχετικά με την κατάσταση των μουσουλμανικών κοινοτήτων και μειονοτήτων σε κράτη μέλη που δεν είναι μέλη του OIC: 

1. καλεί την Ελλάδα να διασφαλίσει τον πλήρη σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής ελευθερίας για όλους τους μουσουλμάνους που ζουν στη χώρα  
2. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την προάσπιση των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών καθώς και της ταυτότητας της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας που προέρχονται από διμερείς και διεθνείς Συμφωνίες 
3. ζητεί εκ νέου από την Ελλάδα να αναγνωρίσει τους εκλεγμένους μουφτήδες της Ξάνθης και της Κομοτηνής ως επίσημους μουφτήδες 
4. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία μέτρα για την εκλογή των διοικητικών συμβουλίων των Βακουφίων  από την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, προκειμένου να διασφαλιστεί η αυτοδιοίκησή τους 
5. τονίζει την ανησυχία του για την πρακτική της Ελλάδας όσον αφορά τον διορισμό 240 ιμάμηδων/θρησκευτικών εκπαιδευτών, παρά τις αντιδράσεις της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
6. παροτρύνει την Ελλάδα να εφαρμόσει τις ετυμηγορίες του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) σχετικά με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
7. παροτρύνει εκ νέου την Ελλάδα να αποκαταστήσει τα δικαιώματα ιθαγένειας δεκάδων χιλιάδων μελών της τουρκικής μειονότητας από τα οποία αφαιρέθηκε η ιθαγένεια βάσει του άρθρου 19 του νόμου αριθ. 3370/1955 περί ελληνικής ιθαγένειας 
8. επαναλαμβάνει την πρόσκλησή του προς την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία και επείγοντα μέτρα, σε διαβούλευση με την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ζητημάτων της, τα οποία συνδέονται επίσης άμεσα με την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της περιοχής στην οποία ζει 
9. ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να κινήσει έρευνα ιδίως σχετικά με τα ζητήματα που θίγονται στο παρόν ψήφισμα και να υποβάλει σχετική έκθεση στην τεσσαρακοστή έκτη σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών· 
10. χαιρετίζει την έναρξη για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 ενός «Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών» στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης· 
11. σημειώνει τη στήριξη που παρέχει το Πανεπιστήμιο Al-Azhar σε θρησκευτικά ζητήματα και θρησκευτικά σχολεία για μουσουλμάνους στην Ελλάδα· 
12. καλεί τον Γενικό Γραμματέα να επαναλάβει τον διάλογο και τη συνεργασία με την κυβέρνηση της Ελλάδας με στόχο την ενίσχυση της ευημερίας και της ευημερίας των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, ιδίως της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας και του μουσουλμανικού πληθυσμού στα Δωδεκάνησα 
13. Ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να παρακολουθήσει την εφαρμογή του παρόντος ψηφίσματος και να υποβάλει σχετική έκθεση στην 51η Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών». 

ΠΗΓΗ: Liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή