Ακολουθήστε μας

Ουκρανία

Πόσα έχει ξοδέψει η Ρωσία για την Κριμαία;

Δημοσιεύτηκε

στις

Αλεξάντρ ΜπικμπόφΕλένα ΜάλισεβαΣτεπάν Οπάλεφ, RBC-Daily

Πηγή: Mikhail Voskresensky / RIA Novosti
Οι δαπάνες της Ρωσίας για την ενσωμάτωση της Κριμαίας έφτασαν περίπου τα 2,2 δις. δολάρια, πλέον των στρατιωτικών κονδυλίων. Εκτός από τα χρήματα του προϋπολογισμού, όμως, υπήρξε και η στήριξη από διάφορες περιφέρειες της Ρωσικής Ομοσπονδίας αλλά και ειδικό φορολογικό καθεστώς.

Για το πρόγραμμα ανάπτυξης της χερσονήσου της Κριμαίας η Ουκρανία ξόδευε, ως το Μάρτιο του 2014, περίπου 120 εκατ. δολάρια ετησίως. Αυτό ήταν, για παράδειγμα, το ποσό κατά την περίοδο 2010-2011. Όπως δήλωσε ο Νικολάι Αζάροφ, πρωθυπουργός επί Βίκτορ Γιανουκόβιτς, για την ουκρανική κυβέρνηση αυτό ήταν ένα «αρκετά σημαντικό ποσό».

Το γεγονός ότι για τη Ρωσία η ανάπτυξη της νέας περιοχής θα στοιχίσει πολύ πιο ακριβά, έγινε σαφές αμέσως μετά την προσάρτησή της, το Μάρτιο του περασμένου έτους. Όμως, κανείς δεν μπορούσε να πει ποιο θα είναι το ακριβές ποσό. Ορισμένοι αξιωματούχοι και αναλυτές έκλιναν στην εκτίμηση ότι θα είναι 3-4 δις. δολάρια (βάσει της ισοτιμίας του ρουβλίου από τον Απρίλιο μέχρι Ιούνιο του 2014).

Προϋπολογισμός για την Κριμαία

Σύμφωνα με τα στοιχεία του ομοσπονδιακού προϋπολογισμού, δαπανήθηκαν συνολικά 2 δις. δολάρια (σύμφωνα με την ισοτιμία του ρουβλίου στις 16 Μαρτίου 2015). Από αυτά, το 1,4 δις. δολ. πήγε στους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων, για κοινωνικές παροχές, τη συντήρηση των δημοσίων υπηρεσιών, την κάλυψη του ελλείμματος του προϋπολογισμού του συνταξιοδοτικού ταμείου της περιοχής. Ακόμη 600 εκατ. δολ. διατέθηκαν για την εξασφάλιση ηλεκτρικής ενέργειας, για παροχή θερμότητας και νερού, για κατασκευές, συγκοινωνίες, για την παιδεία, ως βοήθεια στον τομέα της στέγασης, για τη στήριξη της απασχόλησης και σε άλλες κατευθύνσεις, όπως προκύπτει από τις σχετικές αποφάσεις της κυβέρνησης.

Μυστικά κονδύλια

Επίσης, υπήρξε και το «μυστικό κομμάτι» της χρηματοδότησης, για τη βάση του πολεμικού ναυτικού και για άλλους σκοπούς του υπουργείου Αμύνης. Το ποσό αυτό ήταν «σημαντικά μικρότερο» από το «φανερό κομμάτι», αναφέρει κυβερνητικός αξιωματούχος, αρκετά ενημερωμένος σχετικά με τα θέματα του προϋπολογισμού για την Κριμαία.

Ποιοί βοήθησαν

Ένα μέρος των χρημάτων πήγε στην Κριμαία υπό τη μορφή της απευθείας βοήθειας από ρωσικές περιοχές. Στις 11 Αυγούστου του 2014 η κυβέρνηση ενέκρινε το σχέδιο στήριξης των δήμων της Κριμαίας από 21 περιοχές της Ρωσικής Ομοσπονδίας, και το ποσό της βοήθειας αυτής ξεπέρασε τα 71 εκατ. δολ. Το 42% των χρημάτων αυτών κατευθύνθηκε στην υγεία και τον αθλητισμό, το 23% σε έργα κοινής ωφελείας και υποδομών.
Εκτός από την οικονομική βοήθεια, οι περιοχές έστελναν στη χερσόνησο φάρμακα και εξοπλισμό, ακόμη και ρωσικές σημαίες, πορτρέτα του προέδρου της χώρας και το θυρεό της Ρωσίας. Οι παραδόσεις πραγματοποιούνταν τους πρώτους μήνες μετά την ένταξη της Κριμαίας στη Ρωσία. Μεγάλο τμήμα των φορτίων απεδείχθη ότι είχε υποστεί κλοπές, όπως ανέφερε ο πρωθυπουργός της Κριμαίας Σεργκέι Αξένοφ.
Το Ταταρστάν χρηματοδότησε την περιοχή Μπαχτσισαράι της Κριμαίας με 3,6 εκατ. δολ. (ισοτιμία Σεπτεμβρίου), παρότι η «η σύσταση ήταν για λίγο παραπάνω από το μισό του προαναφερόμενου ποσού», ανέφερε στο RBC-Ταταρστάν ο υφυπουργός για θέματα Κριμαίας, Αντρέι Τσεμαχόβιτς. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα χρήματα δαπανήθηκαν για την προμήθεια πόσιμου νερού, για τη γεωργική παραγωγή και την επισκευή νοσοκομείων, ενώ ένα τμήμα του ποσού το κατέβαλλαν επιχειρηματίες του Ταταρστάν.
Η περιφέρεια Τιουμέν, «έθεσε υπό την προστασία» της την περιοχή Τσερνομόρσκι της Κριμαίας, επισκευάζοντας πλήρως τέσσερα σχολεία κι έναν παιδικό σταθμό, και κτίζοντας αθλητικά πάρκα, αναφέρει ο εκπρόσωπος του περιφερειάρχη Βλαντίμιρ Γιάκουσεφ. Οι επισκευές πραγματοποιήθηκαν βάσει της αρχής της συγχρηματοδότησης μέσω ενός ειδικού ταμείου, στο οποίο οι κάτοικοι πρόσφεραν προσωπικά χρήματα, και οι κατασκευαστές της Τιουμέν τμήμα των κερδών τους.
Οι χορηγοί στην πραγματικότητα αποδείχθηκαν περισσότεροι απ’ ότι στη λίστα της κυβέρνησης, καθώς κάποιες περιοχές βοήθησαν την Κριμαία εθελοντικά. Η Μπουριάτια για παράδειγμα, πρόσφερε πάνω από 100 χιλ. δολάρια.

Τα έσοδα από τους φόρους

Ολόκληρο το 2014 στην Κριμαία θεσπίστηκε μεταβατική περίοδος, στη διάρκεια της οποίας στις περιοχές της δεν ίσχυαν όλοι οι ρωσικοί νόμοι. Ειδικότερα, η Κριμαία κρατούσε τα έσοδα από τους φόρους, τα οποία έπρεπε να κατευθυνθούν στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδιακής Φορολογικής Υπηρεσίας, τα φορολογικά έσοδα στον ενιαίο προϋπολογισμό της Κριμαίας και Σεβαστούπολης το 2014, ήταν 556 εκατ. δολ. (βάσει της ισοτιμίας στις 16 Μαρτίου 2015).

Ο ΦΠΑ

Το σημαντικό, ήταν ότι στη χερσόνησο παρέμεινε όλο το ΦΠΑ, το οποίο σύμφωνα με το νόμο πρέπει να πηγαίνει στον ομοσπονδιακό προϋπολογισμό και ήταν περίπου 112 εκατ. δολ., σημειώνει η καθηγήτρια του Κρατικού Πανεπιστημίου Μόσχας και ειδική σε θέματα των περιφερειών, Νατάλια Ζουμπαρέβιτς. Όπως αναφέρει, συμπεριλαμβανομένης και της ευκολίας με τον ΦΠΑ, το επίπεδο επιδότησης της Κριμαίας έφτασε σε επίπεδα ανάλογα με εκείνα της Ινγκουσετίας και της Τσετσενίας, που είναι από τις υψηλότερα επιδοτούμενες περιοχές της Ρωσίας. 

Video

Ισραήλ: Αν χτυπήσει πυρηνικά, αρχίζει η καταστροφή

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Κυριακής 6 Οκτωβρίου

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 5ης Οκτωβρίου 2024
1. Γεραπετρίτης: Θα κάνω αυτό που πρέπει στο Αιγαίο και ας χαρακτηριστώ μειοδότης
2. Ελλάδα-υδρογονάνθακες: Ποιος κρύβεται πίσω από την παρακώλυση των γεωτρήσεων; 13:00
3. Κύπρος: Η τριμερής αποφασίστηκε από Αθήνα και Άγκυρα, ερήμην της Λευκωσίας 21:50
4. Τουρκία: Κέρδισε διαγωνισμό στη Ρουμανία για πώληση τεθωρακισμένων οχημάτων αξίας ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων 27:00
5. Ισραήλ: Άρχισε η αντίστροφη μέτρηση της επίθεσης – Θα αντεπιτεθούμε λέει το Ιράν 33:15
6. ΗΠΑ: Ο Τραμπ γύρισε στον τόπο του εις βάρος του εγκλήματος στην Πενσυλβάνια 59:00
7. Ρωσία-Ουκρανία: Μοντέλο Δυτικής-Ανατολικής Γερμανίας προκρίνουν Δυτικοί κιαι Ουκρανοί αξιωματούχοι 01:01:50

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Πως επηρεάζουν οι εξελίξεις της ευρύτερης περιοχής την Ελλάδα;

Τα εννιά σημεία που δείχνουν πως επηρεάζουν την Ελλάδα οι εξελίξεις στην περιοχή.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τα εννιά σημεία που δείχνουν πως επηρεάζουν την Ελλάδα οι εξελίξεις στην περιοχή.

Γράφει ο Παντελής Σαββίδης

1.-Η θέση αρχής που διαμορφώνει τις παρακάτω απόψεις είναι, κατ αρχάς, ανθρωπιστική.

2.- Η δεύτερη θέση είναι το συμφέρον της χώρας μας. Κυρίως η επιβίωσή της που απειλείται. Η γεωπολιτική, δηλαδή, της περιοχής. Ακόμη και όταν επιδιώκουμε μια Ομοσπονδιακή Ευρώπη δεν το κάνουμε ιδεοληπτικά. Αναζητούμε το πλαίσιο που θα μπορούσε να μειώσει την απειλή αφανισμού μας. Δεν παραβλέπονται ούτε οι ιστορικές αμαρτίες της ούτε η επιθετικότητά της. Αλλά με κάποιους που ταιριάζουμε περισσότερο πρέπει να συμβιώσουμε.

Με αυτά ως δεδομένα ιδού μια μικρή ανάλυση των δύο πολέμων.

ΜΕΣΗ ΑΝΑΤΟΛΗ

3.-Στο παλαιστινιακό η θέση μου είναι δύο κράτη στα σύνορα του 67. Δεν είμαι, δηλαδή, ούτε κατά της ύπαρξης του Ισραήλ, ούτε υπερ της εξάλειψης των παλαιστινίων.
Παρά τις συνομιλίες που διεξήχθησαν δεν πίστεψα ποτέ πως είτε η μια πλευρά είτε η άλλη ήθελε πραγματικά λύση δύο κρατών.
Η λύση αυτή τωρα εξέλειπε. Το Ισραήλ φαίνεται να κέρδισε την τελευταία αντιπαράθεση αλλά είναι και αιχμάλωτο της νίκης του. Τι θα κάνει με τους Παλαιστίνιους; Όσους και να σκοτώσει, όποια εθνοκάθαρση ή γενοκτονία και να πραγματοποιήσει, δεν θα μπορέσει να τους εξαφανίσει όλους. Αυτό δείχνει η ιστορία των εθνοκαθάρσεων.
Πιστεύω πως η θέση του ήταν ένα ενιαίο κράτος στο οποίο με κάποια μορφή θα συνυπήρχαν και οι παλαιστίνιοι. Σήμερα θα προβληματίζεται και το ίδιο το Ισραήλ αν μια τέτοια λύση είναι βιώσιμη. Έχει προκαλέσει τέτοια τραγωδία στο εσωτερικό τους που δύσκολα θα βρει και μορφή συνύπαρξης και αξιόπιστη και ικανή διοίκηση των παλαιστινίων.

3.-Η ενέργεια της Χαμάς την 7η Οκτωβρίου δεν ήταν, απλώς, αδικαιολόγητη. Ήταν απάνθρωπη, καταστροφική και τρομοκρατική. Τρομοκρατία είναι κάθε ενέργεια που καταφέρεται κατά των πολιτών. Η αντίδραση του Ισραήλ ως ένα σημείο ήταν δικαιολογημένη. Το Ισραήλ ξεπέρασε εκείνο τη σημείο κατά πολύ και σήμερα έχει προκαλέσει τον θάνατο περίπου 50.000 ανθρώπων. Πρόκειται για πολιτική εθνοκάθαρσης. Το Ισραήλ είναι κατηγορούμενο στο Διεθνές Δικαστήριο για γενοκτονία. Και το ίδιο ως χώρα και η ηγεσία του δεν θα αποφύγουν το κατηγορητήριο μετά τον πόλεμο, ανεξαρτήτως εκβάσεως.
Είμαι αντίθετος στην πολιτική αυτή του Ισραήλ. Πολλοί απο την ελληνική κοινή γνώμη δικαιολογούν τις ενέργειές του παρόλο που αντιτίθενται σε αυτήν την πολιτική του επιφανείς Εβραίοι και στο Ισραήλ και ανα τον κόσμο. Βασιλικότεροι του βασιλέως, δηλαδή;

4.-Η γεωπολιτική διάσταση γίνεται περίπλοκη. Το Ισραήλ αυτήν την στιγμή φαίνεται να εξόντωσε τους αντιάλους του (Χαμάς, Χεζμπολάχ) και εκμηδένισε το γεωπολιτικό εκτόπισμα του Ιράν. Η γεωπολιτική έκλειψη του Ιράν δημιουργεί κενό στη γεωπολιτική ισορροπία της περιοχής. Το Ιράν ήταν ο μόνος πόλος που είχε εξ ορισμού γεωπολιτικές αντιθέσεις με την Τουρκία και μπορούσε να τις διεκδικήσει. Το Ισραήλ φαίνεται, επίσης, ότι μπορεί να προβάλλει ενεργά σκληρή ισχύ που το καθιστά περιφερειακή δύναμη αλλά την ισχύ του, λόγω μειωμένου, αριθμητικά, ανθρώπινου δυναμικού την κρατά για τον εαυτό του. Για την περίπτωση που διακινδυνεύσει. Με την αποδυνάμωση του Ιράν και με την στάση του Ισραήλ όπως περιγράφηκε παραπάνω η Τουρκία εμφανίζεται ως η μόνη περιφερειακή δύναμη. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ αρνητική για την Ελλάδα δεδομένου ότι ο μόνος κίνδυνος εναντίον της ακεραιότητας και των συμφερόντων της προέρχεται απο την Τουρκία.

5.-Το Ισραήλ θα συνεχίσει την αντιπαράθεση με το Ιράν αλλά όχι και με την Τουρκία. Οι δεσμοί Τουρκίας -Εβραίων είναι παλαιοί και στέρεοι. Δεν χαλούν για συγκυριακούς λόγους του Ερντογάν. Ο Νετανιάχου παρουσίασε στον ΟΗΕ δύο χάρτες. Τις χώρες της κόλασης και τις χώρες του καλού. Δεν περιέλαβε σε κανέναν απο τους δύο την Τουρκία. Αφήνει περιθώρια συνεννόησης. Αν λάβει κανείς υόψη του την δουλική στάση της Ουάσιγκτον απέναντι στην Αγκυρα, το Ισραήλ μετά τον πόλεμο θα επιδιώξει αποκατάσταση των σχέσεών του με την Τουρκία.

6.-Παρά την γεωπολιτική απομείωση του Ιράν η περιοχή δεν θα ηρεμήσει. Ένοπλα κινήματα θα συνεχίσουν να προβαίνουν σε τρομοκρατικές ενέργειες διότι δεν μπορούν να αντιπαρατεθούν απευθείας με τις κρατικές δυνάμεις. Αυτή θα είναι μια συνεχής αιμοραγία για το Ισραήλ. Μια συνεχής, καθημερινή, αγωνία με σημαντικές επιπτώσεις.

7.-Οι ΗΠΑ μετά τους δύο εν εξελίξει πολέμους θα αποχωρήσουν απο την περιοχή. Θα αφήσουν πληρεξουσίους. Θα συνδιαμορφώσουν ΗΠΑ και Ισραήλ ένα νέο περιβάλλον στην περιοχή; Μια νέα ισορροπία; Ευνοϊκή για το Ισραήλ θα ήταν η δημιουργία ενός κουρδικού κράτους. Με τους Κούρδους οι σχέσεις τους δεν είναι, απλώς, καλές. Βοηθιούνται στους μεσανατολικούς πολέμους και αναταραχές. Τι θα γίνει στην περίπτωση αυτή αν αντιδράσει-που θα αντιδράσει- η Τουρκία;

ΕΛΛΑΔΑ ΚΑΙ ΚΥΠΡΟΣ

8.-Σε αυτό το πλαίσιο η Ελλάδα και η Κύπρος θα μπορούσαν αν είχαν-που δεν έχουν εδώ και μια τριακονταετία- πολιτική ηγεσία να αποκτήσουν γεωπολιτικό βάρος και να επηρεάσουν την πλάστιγγα. Αυτήν την στιγμή κανείς δεν υπολογίζει σε τίποτα την Αθήνα. Η Ελλάδα είναι ένα σύνολο που, απλώς, καταναλώνει τον χρόνο. Είναι παρατηρητής των εξελίξεων και περιμένει παθητικά τις συνέπειες που θα υποστεί.

Αντιπολίτευση δεν έχει, ανθρώπινο δυναμικό που να φιλοδοξεί να διοικήσει την χώρα, επίσης, δεν έχει και ο πρωθυπουργός της έχει την αρχή πως το παγκόσμιο συμφέρον είναι σημαντικότερο απο το τοπικό [εθνικό], ενδιαφέρεται για την παγκόσμια διακυβέρνηση και εκφράζει την ικανοποίησή του που η ελληνική κοινωνία μεταβάλλεται σε πολυπολιτισμική.

Με τις θέσεις αυτές η πλειοψηφία της κοινωνίας διαφωνεί αλλά ο πρωθυπουργός και το κόμμα του απολαμβάνουν της εμπιστοσύνης, έστω και της σχετικής πλειοψηφίας.

Η χώρα δεν διαθέτει σοβαρή αστική τάξη, ούτε πνευματική. Και οι ιδιοκτήτες των ΜΜΕ στριμώχνονται ποιος θα πάρει την μεγαλύτερη μερίδα από τον κρατικό κορβανά.

Η χώρα, μέλος του σκληρού πυρήνα της ΕΕ από τις αρχές του 80, είναι σε όλα πίσω. Λειτουργεί με τη λογική της αρχαίας πόλης κράτους με τις αποικίες της, [έχει καταντήσει αθηναϊκή αποικία], η ηγεσία της ενδιαφέρεται μόνο πως θα μοιράσει τα ιμάτιά της και η ελεύθερη πτώση επιταχύνεται. Ελλάδα που να λαμβάνεται υπόψη δεν υπάρχει.

Κάνει θελήματα μήπως και πάρει το φιλοδώρημά της. Το υπουργείο εξωτερικών ανύπαρκτο από όλες τις απόψεις και για το υπουργείο άμυνας ας μιλήσουν αρμοδιότεροι. Όσοι πέρασαν από υψηλές θέσεις του έχουν ευθύνες σε μια ενδεχόμενη τραγωδία [που δεν είναι εκτός ορίζοντα].

Στο ΥΠΕΞ ένας ικανός ακαδημαϊκός αλλά απαράδεκτος υπουργός διαμορφώνει τις προϋποθέσεις ελληνικών υποχωρήσεων με διατυπώσεις και μεθοδεύσεις που δεν θα γίνουν αντιληπτές απο την κοινή γνώμη και ο πρωθυπουργός ετοιμάζεται για συνομιλίες για το Αιγαίο. Ο τούρκος πρόεδρος δήλωσε πως ο Μητσοτάκης του υποσχέθηκε να λύσει τα προβλήματα του Αιγαίου. Ο Μητσοτάκης διαλαλεί ότι οι θέσεις του είναι οι εδώ και χρόνια ελληνικές (η μόνη διαφορά είναι η επίλυση του θέματος υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ) αλλά η ανυποχώρητη θέση της Άγκυρας είναι πως υπάρχει πληθώρα άλλων ζητημάτων που εκκρεμούν. Πως θα λύσει τα προβλήματα ο κ. Μητσοτάκης; Δεν πρόκειται να το μάθουμε πριν το παραπέντε. Ακόμη και οι παραχωρήσεις (αν γίνουν) θα περάσουν από τα ΜΜΕ και τους κομματικούς οπαδούς ως επιτυχία.
ΠΟΛΕΜΟΣ ΣΤΗΝ ΟΥΚΡΑΝΙΑ

9.-Οι Ηνωμένες Πολιτείες ώθησαν την Ουκρανία και την Ευρώπη σε έναν καταστροφικό και ατελείωτο πόλεμο του οποίου οι συνέπειες ήταν θετικές για τις ΗΠΑ, αρνητικές για την Ευρώπη και τραγικές για την Ουκρανία.

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία είναι απολύτως καταδικαστέα ενέργεια. Δεν μπορούν να δικαιολογηθούν εισβολές, όποια και αν είναι η αιτία.

Η επιδίωξη των ΗΠΑ και στον πόλεμο αυτό και στον πόλεμο τη Μέσης Ανατολής είναι η αναδιαμόρφωση των ισορροπιών στον χώρο Ευρώπη- Μέση Ανατολή με στόχο τον έλεγχο της περιοχής από ταυτισμένες με την Ουάσιγκτον δυνάμεις. Μια νέα Ευρώπη με δική της άμυνα, εντός του ΝΑΤΟ, και δική της εξωτερική πολιτική που θα επηρεάζεται από τις ΗΠΑ είναι υπο διαμόρφωση, όπως και μια νέα δυναμική στο μεσανατολικό χώρο, φιλική, επίσης, προς τις ΗΠΑ.

Στη νέα Μέση Ανατολή η Τουρκία είναι απαραίτητη για τις ΗΠΑ αλλά όλα δείχνουν πως η Τουρκία έγειρε ανατολικά.
Στην Ευρώπη η αμερικανική πολιτική δεν διακυβεύεται αλλά στη Μέση Ανατολή ο παράγων Τουρκία και η επιρροή Ρωσίας και Κίνας είναι υπολογίσιμες παράμετροι.

Η επίδειξη στον ΟΗΕ από τον Νετανιάχου χάρτη της εμπορικής και ενεργειακής διαδρομής που σχεδιάζεται, από Ινδία στην Ευρώπη μέσω χωρών της Μέσης Ανατολής, της Κύπρου και της Ελλάδας δείχνει τις αμερικανικές επιδιώξεις και μερικοί διεθνείς αναλυτές θεωρούν πως η τελευταία μεσανατολική κρίση έχει ως αιτία τον χάρτη αυτό. Ο χάρτης δεν περιλαμβάνει ούτε το Ιράν, ούτε την Τουρκία.

Πριν μερικά χρόνια ο χάρτης της Μεγάλης Μέσης Ανατολής πυροδότησε την Αραβική Άνοιξη η οποία δεν είχε την κατάληξη που επεδίωκαν οι ΗΠΑ. Ο άξονας IMEK (Ινδία Μέση Ανατολή, Κύπρος, Ελλάδα, Ευρώπη) επαναφέρει στο προσκήνιο τη συνέχεια εκείνης της επιδίωξης για να διαμορφώσει το τελικό σκηνικό.

Ούτε στο ελληνικό ΥΠΕΞ, ούτε στο Μαξίμου μπορούν κάτι να κάνουν για όλα αυτά. Απαιτούν βαθιά γνώση και λεπτούς χειρισμούς, ικανότητες για τις οποίες δεν διακρίνονται.

Ας βελτιώσουν, τουλάχιστον, τις σχέσεις τους με την Εκκλησία και αα αρχίσουν να προσεύχονται και να επικαλούνται τη βοήθεια του πανάγαθου ο οποίος, επανειλημμένως, έχει δηλώσει ότι είναι Έλληνας.

Τουλάχιστον ας κρατήσουν ζωντανό και προσφιλές το όνομα Ελλάδα που από τα ελληνιστικά χρόνια κυριαρχεί στην περιοχή. Οι πολιτικοί ερασιτέχνες των Αθηνών το έχουν αμαυρώσει.

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Διχασμός για το αν το Ισραήλ θα χτυπήσει τα πυρηνικά του Ιράν

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου 2024

Θέματα Εκπομπής 4ης Οκτωβρίου 2024
1. Το δίδυμο Μητσοτάκη-Γεραπετρίτη επιμένει στο λάθος με την Τουρκία
2. Διχασμένες οι απόψεις για το αν το Ισραήλ θα χτυπήσει τα πυρηνικά του Ιράν 18:25
3. ΗΠΑ: Απανωτά σκάνδαλα του συζύγου της Χάρις ρίχνουν σκιά στον προεκλογικό της αγώνα 45:10
4. Ρωσία-Ουκρανία: Ο Ζελένσκι τα βάζει με τη Δύση 49:00

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή