Ακολουθήστε μας

Γερμανία

Η μεγάλη απάτη

Δημοσιεύτηκε

στις

ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΙΛΙΑΡΔΟΣ

ΕΙΚΟΝΑ - Volkswagen

Πολλοί αναρωτιούνται εάν η Γερμανία
είναι η πιο διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη, μετά τις αποκαλύψεις για την
παραποίηση των εκπομπών καυσαερίου από τη VW – οι οποίες θα διευκολύνουν
τον εκβιασμό της ΕΕ, στο θέμα του οικονομικού ΝΑΤΟ  

«Πολύ συχνά, αυτοί που κατηγορούν τους
άλλους για «παραβατικές συμπεριφορές», όπως είναι η διαφθορά, η
φοροδιαφυγή, η εξαπάτηση κοκ., είναι οι ίδιοι δράστες – κρίνοντας «εξ ιδίων τα αλλότρια», όπως πολύ σωστά περιγράφεται η συγκεκριμένη πράξη τους.
Ακριβώς αυτό συμβαίνει με τη Γερμανία, την πλέον διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – η οποία έχει το υποκριτικό θράσος να κατηγορεί την Ελλάδα για παραβάσεις, στις οποίες η ίδια κατέχει τα σκήπτρα».

Άρθρο

Είναι προφανές πως η «σύλληψη» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας
για απάτη, αποτελεί μόνο την κορυφή του παγόβουνου, όσον αφορά τη
διαφθορά στη χώρα – την οποία έχουμε επισημάνει πολλές φορές, τόσο σε
σχέση με τον Οργανισμό Διεθνούς Διαφάνειας που εδρεύει στο Βερολίνο, έχοντας ως μέλη του τους μεγαλύτερους διαφθορείς σε παγκόσμιο επίπεδο (ανάλυση), όσο και στο θέμα της οργανωμένης φοροδιαφυγής (άρθρο).
Ειδικά όσον αφορά την αυτοκινητοβιομηχανία (Volkswagen ή VW), είναι εύλογο πως κανένας δεν εγκαθιστά κατά λάθος ένα τόσο έξυπνο λογισμικό, το οποίο χρησιμεύει για να παραπλανήσει τις εποπτικές Αρχές.
Το γεγονός δε ότι, η VW προσπάθησε ανεπιτυχώς να υποβαθμίσει την
παράβαση της, είναι ακόμη πιο εγκληματικό – αφού έχει τεκμηριωθεί πως τα
δηλητηριώδη καυσαέρια προκαλούν αναπνευστικά προβλήματα, ενώ αυξάνουν
το ποσοστό θνησιμότητας, λόγω καρδιακών ή πνευμονικών παθήσεων.
Εν τούτοις, η συστηματική απάτη της VW δεν μπορεί να θεωρηθεί ως μία εντυπωσιακή αποκάλυψη των αμερικανικών Αρχών
– αφού αποτελεί κοινό μυστικό το ότι, όλοι οι Γερμανοί κατασκευαστές
αυτοκινήτων εξαπατούν σε σταθερή βάση τους καταναλωτές, αφενός μεν όσον
αφορά το ύψος της κατανάλωσης καυσίμων, αφετέρου τις εκπομπές
καυσαερίων.
Αυτό τουλάχιστον συμπεραίνεται από μία έρευνα του 2014 (πηγή), σύμφωνα με την οποία οι πραγματικές εκπομπές καυσαερίων των σύγχρονων πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων (Euro-6-Diesel), είναι κατά μέσον όρο επταπλάσιες, από όσο επιτρέπει η νομοθεσία.
Ως εκ τούτου, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα πωλούνται παράνομα ακόμη και
εντός της Ευρώπης – κάτι που θα έλθει στην επιφάνεια πολύ σύντομα.
Εκτός αυτού, η εν λόγω απάτη των κατασκευαστών αποτελεί ταυτόχρονα
μία γιγαντιαία φορολογική απάτη – επειδή ο συντελεστής, με τον οποίο
υπολογίζεται η φορολογία των αυτοκινήτων (εκπομπή διοξειδίου του
άνθρακος), μειώνεται τεχνητά με τη βοήθεια παραποιημένων αλγορίθμων που επηρεάζουν τον έλεγχο των μηχανών στα τεστ, με τα οποία καθορίζεται (πηγή).
Όσον αφορά τώρα την επίσημη κατανάλωση καυσίμων, όπως αυτή αναφέρεται από τους κατασκευαστές τους, πρόκειται στην καλύτερη περίπτωση για μία περίπου προσέγγιση της πραγματικής κατανάλωσης –
η οποία είναι συνήθως κατά πολύ υψηλότερη, σε ποσοστό που υπερβαίνει το
25% (για τα πετρελαιοκίνητα το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο, αφού
υποχρεώνονται να τηρούν περιβαλλοντικούς κανόνες που την αυξάνουν).
Πολλοί πείθονται βέβαια πως ο τρόπος οδήγησης τους είναι υπεύθυνος
για τη μεγαλύτερη κατανάλωση βενζίνης ή πετρελαίου – κάτι που δεν
συμβαίνει, αφού οφείλεται στα διάφορα τρικ που χρησιμοποιούν οι κατασκευαστές, τα οποία μπορεί να διαπιστώσει κανείς από ένα έντυπο που εξέδωσε μία γερμανική περιβαλλοντική οργάνωση (πηγή).
Συνεχίζοντας στο θέμα των καυσαερίων, η γερμανική ICCT εξέτασε το
2014 δεκαπέντε διαφορετικά μοντέλα της γενιάς «Euro-6-Diesel», έξι
διαφορετικών κατασκευαστών, σε συνθήκες φυσιολογικής κυκλοφορίας – από τα οποία μόνο το ένα ήταν σύμφωνο με τις προϋποθέσεις της νομοθεσίας.
Τα υπόλοιπα 14 αυτοκίνητα εμφάνισαν τρομακτικές αποκλίσεις, έως και
25πλάσιες από τις επιτρεπόμενες – γεγονός που σημαίνει πως, εάν το
συγκεκριμένο «δείγμα» ήταν αντιπροσωπευτικό, τότε το 20% των πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων δεν θα επιτρεπόταν να πουληθούν ούτε πριν από 22 χρόνια,
με την τότε νομοθεσία. Επομένως, δεν θα έπρεπε να εντυπωσιάζεται κανείς
με την αποκάλυψη της αμερικανικής EPA – σύμφωνα με την οποία τα
αυτοκίνητα της VW που ελέγχθηκαν υπερβαίνουν τα ανώτατα όρια εκπομπών
καυσαερίων έως και 40 φορές (4.000%).
.

Το βρώμικο μυστικό

Περαιτέρω, στους κύκλους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας είναι
κοινό μυστικό το ότι, οι σύγχρονες παραλλαγές των λογισμικών που αφορούν
τον έλεγχο των μηχανών εμπεριέχουν ένα
«ειδικό σύστημα», το οποίο αναγνωρίζει ένα όχημα που «τεστάρεται» –
κάτι για το οποίο κατηγορήθηκε η BMW από ένα εξειδικευμένο περιοδικό
(πηγή).
Αν και επρόκειτο δε για μία μοτοσυκλέτα, θεωρείται απίθανο να μην χρησιμοποιείται και για τα αυτοκίνητα της βιομηχανίας – ενώ το ειδικό αυτό σύστημα ενεργοποιεί ένα λογισμικό που τροποποιεί τον ψεκασμό με καύσιμα, έτσι ώστε να μειώνονται οι εκπομπές καυσαερίων κατά τη διάρκεια ελέγχων (τεστ) από τις Αρχές.
Το συγκεκριμένο σύστημα δεν είναι βέβαια κατάλληλο για την κανονική λειτουργία του αυτοκινήτου – αφού
πρόκειται για κάτι που χρησιμεύει μόνο για την παραποίηση των
στοιχείων, κατά τη διάρκεια των ελέγχων καταλληλότητας των αυτοκινήτων
.
Χωρίς αυτό το σύστημα τώρα, τα αυτοκίνητα της παραπάνω σειράς δεν θα
επιτρεπόταν να κυκλοφορήσουν ούτε στην Ευρώπη, ούτε στις Η.Π.Α.
Είναι αφελές λοιπόν να αναρωτιέται κανείς εάν η συγκεκριμένη παράβαση
αφορά μόνο τη VW, αποκλειστικά για τα αυτοκίνητα της που κυκλοφορούν
στις Η.Π.Α. Αντίθετα, αφορά πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες, εάν όχι όλες, οι
οποίες αδιαφορούν για τους κανόνες που έχει υιοθετήσει η Ευρώπη, καθώς
επίσης οι Η.Π.Α., όσον αφορά το περιβάλλον και την υγεία των ανθρώπων

– είτε παραποιώντας τα στοιχεία και εξαπατώντας τις Αρχές, είτε με τα
«λόμπι» τους στην πολιτική, είτε χρηματίζοντας αυτούς που πρέπει.
Φυσικά κανένας δεν περιμένει πως θα τιμωρηθούν οι γερμανικές
αυτοκινητοβιομηχανίες από την προστάτιδα τους – από την καγκελάριο της
χώρας η οποία, αντίθετα, επιμένει στην παραδειγματική τιμωρία της δήθεν
διεφθαρμένης Ελλάδας. Προφανώς λοιπόν δεν πρόκειται να αποκαλυφθεί αυτή η συστηματική απάτη από τη γερμανική πολιτική – ενώ η VW θα παρουσιασθεί ως ο μετανοιωμένος παραβάτης, ο οποίος είναι πρόθυμος να πληρώσει για το σφάλμα του.
.

ICON---Μέρκελ

.
Όσον αφορά τη φοροδιαφυγή που συντελείται ταυτόχρονα, μέσω της
παραποίησης των στοιχείων, η οποία υπολογίζεται στα 200 εκ. ετησίως (πηγή), δεν πρόκειται να αναφερθεί πουθενά – αφού στην ουσία αποτελεί μία καλυμμένη επιδότηση της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, η οποία φυσικά δεν υπόκειται στις απαγορεύσεις που ισχύουν για τις υπόλοιπες χώρες της ΕΕ.
Εκτός από τα παραπάνω, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία κατηγορείται για πολλές άλλες παραβάσεις, οι οποίες ποτέ δεν βλέπουν τα φώτα της δημοσιότητας
– όπως στο παράδειγμα της Porsche Cayene Turbo Diesel (4,1 λίτρα με 385
ίππους), όπου φυσικά κανένας δεν πιστεύει πως εκπέμπει μόνο 209
γραμμάρια CO2 ανά χιλιόμετρο.
Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς εάν η Γερμανία είναι η πλέον
διεφθαρμένη χώρα του πλανήτη – ειδικά από το παράδειγμα της VW, το οποίο
θεωρείται από τόσους πολλούς ως η κορυφή του παγόβουνου, χωρίς όμως
ποτέ να αναφερθεί από τα γερμανικά ή, έστω, από τα ευρωπαϊκά ΜΜΕ. Εάν δεν πρόκειται λοιπόν για ένα καρτέλ, για μία οργάνωση όπως η Μαφία που αποσιωπά τα πάντα, πως αλλιώς άραγε θα μπορούσε να χαρακτηρισθεί;

Η εντιμότατη εταίρος μας

Προφανώς, η γερμανική κυβέρνηση έχει τη δυνατότητα να εκβιάζει τους πάντες, προωθώντας μόνο τα δικά της εθνικά συμφέροντα, ακόμη και όταν πρόκειται για το περιβάλλον – κάτι που έχουμε διαπιστώσει πολλές φορές στην Οικονομία, όπου απομυζεί συστηματικά όλους τους εταίρους της, με υποχείριο την ΕΚΤ (ανάλυση).
Ειδικότερα, στο παράδειγμα της ευρωπαϊκής κρίσης χρέους, ο βασικός κατηγορούμενος για όλα τα δεινά της Ευρώπης ήταν η Ελλάδα – ενώ
ποτέ δεν ακούστηκε κάτι για την εγκληματική συμπεριφορά των τραπεζών,
οι οποίες διασώθηκαν με τα χρήματα των φορολογουμένων.

Παρά το ότι δε στις Η.Π.Α. η Bank of America τιμωρήθηκε με το ποσόν των 17 δις $ για τις ατασθαλίες της,
η Deutsche Bank, η οποία «συνελήφθη» για πολύ περισσότερες και
μεγαλύτερες παραβάσεις, δεν τιμωρήθηκε ανάλογα ποτέ και από κανέναν.
Δύο μέτρα και δύο σταθμά χρησιμοποιεί λοιπόν η εντιμότατη εταίρος μας, η ηθικότατη καγκελάριος, απέναντι στην οποία υποκλίνεται η Κομισιόν, καθώς επίσης ο εύθικτος πρόεδρος της – ο οποίος δήθεν ανησυχεί για τη Δημοκρατία στην Ευρώπη, κατηγορώντας τη συμπεριφορά των Ευρωπαίων απέναντι στους πρόσφυγες.
Ξεχνάει βέβαια πως, πριν από μερικούς μήνες, στραγγάλισε από κοινού με τους υπόλοιπους την Ελλάδα, εκβιάζοντας την κυβέρνηση της να υπογράψει ένα θανατηφόρο μνημόνιο – μέσω του οποίου θα λεηλατηθεί τόσο η δημόσια, όσο και η ιδιωτική περιουσία των Ελλήνων.
.

Η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία

Είναι γνωστό πως πρόκειται για έναν από τους σημαντικότερους κλάδους της χώρας, ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές – γεγονός που επεξηγεί τις προσπάθειες συγκάλυψης του σκανδάλου της VW, τόσο από την πολιτική, όσο και από αρκετά ΜΜΕ. Ειδικότερα (πηγή) τα εξής:
(α)  Το 2013 παράχθηκαν περί τα 13 εκ. οχήματα, τα οποία αντιστοιχούν στο 17% περίπου της παγκόσμιας παραγωγής – ενώ οι 21 από τους 100 κορυφαίους προμηθευτές της αυτοκινητοβιομηχανίας, προέρχονται από τη Γερμανία
Το 2014, ο τζίρος της βιομηχανίας αυτοκινήτων υπολογίσθηκε στα 384 δις
€, αποτελώντας το 20% των συνολικών γερμανικών βιομηχανικών εσόδων ή το
2,7% του ΑΕΠ της χώρας.
(β)  Το 20% των γερμανικών εξαγωγών αφορά αυτοκίνητα και ανταλλακτικά
– ενώ η Γερμανία είναι η νούμερο ένα αγορά της Ευρώπης στον τομέα των
αυτοκινήτων. Το 20%  των αυτοκινήτων παγκοσμίως έχει γερμανικό όνομα – ενώ το 77% των αυτοκινήτων που παράχθηκαν στη Γερμανία το 2014 προοριζόταν για τις διεθνείς αγορές.
(γ)  Καμία άλλη χώρα παγκοσμίως δεν χαρακτηρίζεται από μία τόσο μεγάλη συγκέντρωση επιχειρήσεων που σχετίζονται με το αυτοκίνητο – όπως φαίνεται από το γράφημα που ακολουθεί.
.
ΓΡΑΦΗΜΑ - Volkswagen, Γερμανία
.
Περαιτέρω, ειδικά όσον αφορά τη VW, κατέχει το 10% των παγκοσμίων πωλήσεων αυτοκινήτων, με τζίρο που υπερβαίνει τα 200 δις € ετησίως
(υψηλότερος από το ελληνικό ΑΕΠ) – ενώ το 70% των οχημάτων της πωλείται
εκτός Γερμανίας. Απασχολεί περί τα 600.000 άτομα διεθνώς και
περισσότερο από το 1/3 των ανθρώπων που εργάζονται στη γερμανική
αυτοκινητοβιομηχανία εντός της χώρας (775.000).
Ολοκληρώνοντας, ενώ ο
χρηματοπιστωτικός τομέας είναι η κινητήρια δύναμη της αμερικανικής
οικονομίας, η αυτοκινητοβιομηχανία είναι η αντίστοιχη της Γερμανίας

– ειδικά όσον αφορά τις εξαγωγές, οι οποίες υπολογίζονται στο 40% του
συνολικού γερμανικού ΑΕΠ. Επομένως, το πλήγμα θα είναι πολύ σοβαρό για
τη χώρα – εάν φυσικά δεν ελαφρυνθεί από τις Η.Π.Α., έναντι ανίερων
ανταλλαγμάτων.
.

Τα αμερικανικά πρόστιμα

Η VW έχει παραβεί τον αμερικανικό νόμο «Clean Air Act», ο οποίος
ισχύει από το 1963, γεγονός που σημαίνει ότι απειλείται με πρόστιμο
ύψους 18 δις $ – έχοντας εν πρώτοις δημιουργήσει αποθεματικά 6,5 δις € για τα απαραίτητα μέτρα που θα ληφθούν, όσον αφορά τα «παράνομα» αυτοκίνητα που κυκλοφορούν ήδη στις Η.Π.Α. Αποθεματικά για τις κυρώσεις δεν έχουν ακόμη δημιουργηθεί.
Εκτός από τους υπεύθυνους manager της εταιρείας, οι οποίοι θα τιμωρηθούν, με την ποινή για το αδίκημα της απάτης να συμπεριλαμβάνει χρηματική αποζημίωση, καθώς επίσης φυλάκιση έως πέντε έτη, το νομικό πρόσωπο, η επιχείρηση δηλαδή, είναι επίσης υπεύθυνη.
.
EXTRA-Volkswagen
.
Ειδικότερα, για κάθε μία επί μέρους
παράβαση (εν προκειμένω πρόκειται για εκατομμύρια παραβάσεις), τα
αμερικανικά δικαστήρια μπορούν να επιβάλλουν πρόστιμα έως και 10 εκ. €

– ενώ ανάλογες τιμωρίες έχουν επιβληθεί σε γερμανικές επιχειρήσεις στο
παρελθόν όπως στη Mercedes, στη Siemens, στην MAN και στη Ferrostaal,
ορισμένες από τις οποίες είναι γνωστές για παγκόσμια σκάνδαλα
δωροδοκιών, όπως συνέβη και στην Ελλάδα.
Εν τούτοις, θεωρείται βέβαιο πως θα αναζητηθεί πολιτική λύση, αφού τα πρόστιμα θα μπορούσαν να ανέλθουν σε εκατοντάδες δισεκατομμύρια € (πηγή), ενώ ίσως χρησιμοποιηθεί το σκάνδαλο για τον εκβιασμό της Γερμανίας στο θέμα της TISA/TTIP (ανάλυση) – ευρύτερα, για την προώθηση του οικονομικού ΝΑΤΟ (ανάλυση).
Ως εκ τούτου, ο κίνδυνος να εκβιαστεί ολόκληρη η ΕΕ, λόγω της γερμανικής διαφθοράς, είναι εξαιρετικά μεγάλος – γεγονός που θα διαπιστωθεί πολύ σύντομα.
.

Επίλογος

Χωρίς καμία αμφιβολία, η τελευταία χώρα που θα μπορούσε ποτέ να κατηγορήσει την Ελλάδα για φοροδιαφυγή, για διαφθορά ή για διαπλοκή είναι η Γερμανία – επίσης, η τελευταία που έχει δικαίωμα να της αρνηθεί τη διαγραφή μέρους του χρέους, με τους όρους που εγκρίθηκαν στην ίδια το 1953.
Δυστυχώς όμως, οι ελληνικές κυβερνήσεις δεν είχαν ποτέ το θάρρος να το επιδιώξουν (ανάλυση), υποκλινόμενες ανέκαθεν στη γερμανίδα καγκελάριο
– ενώ φαίνεται πως καμία δεν ήταν και δεν είναι σε θέση να κατανοήσει
πως η Ελλάδα οδηγείται στο γκρεμό, με αποκλειστικά δική τους
υπευθυνότητα.
Ακόμη δε και ο σημερινός πρωθυπουργός δεν δίστασε να κατηγορήσει τους Έλληνες, απευθυνόμενος στη διεθνή κοινότητα – ενώ επιβραβεύθηκε με μία δεύτερη ευκαιρία, παρά τις κατηγορίες, καθώς επίσης τα απίστευτα λάθη του στο επτάμηνο που πέρασε.
Ίσως όμως η κοινή γνώμη να είναι περισσότερο σοφή από εμάς, οπότε να
έχει δίκιο, όσον αφορά τις κομματικές επιλογές της – κάτι που ευχόμαστε
και ελπίζουμε φυσικά, θεωρώντας πως οι ατομικές απόψεις είναι πολύ
λιγότερο ορθολογικές, σε σχέση με τις συλλογικές.
Μέλει βέβαια να αποδειχθεί στους επόμενους μήνες – ενώ ασφαλώς η συγκυρία, το σκάνδαλο της VW δηλαδή, είναι εξαιρετικά θετική για την πατρίδα μας, αρκεί να χρησιμοποιηθεί σωστά από την πολιτική της ηγεσία. Σε κάθε περίπτωση, η Ελλάδα έχει την τρίτη και τελευταία της ευκαιρία να ξεφύγει από την ολοκληρωτική καταστροφή – κάτι που ασφαλώς συνειδητοποιούν όλοι.
.

Black-Strip
Vassilis Viliardos
Ο κ. Βασίλης Βιλιάρδος είναι ένας σύγχρονος οικονομολόγος,
πτυχιούχος της ΑΣΟΕΕ Αθηνών, με μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο
του Αμβούργου – όπου και δραστηριοποιήθηκε επαγγελματικά για αρκετά
χρόνια, με ιδιόκτητες επιχειρήσεις σε όλες τις πόλεις της Γερμανίας.
Έχει  εκδώσει τρία βιβλία αναφορικά με την παγκόσμια χρηματοπιστωτική
κρίση, ενώ έχει δημοσιεύσει πάνω από 2.500 αναλύσεις σε ηλεκτρονικά και
έντυπα μέσα, με κέντρο βάρους την εθνική και διεθνή μακροοικονομία,
καθώς επίσης το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό σύστημα.
Βιογραφικό
.

© Copyright 2015 — Analyst.gr. Απαγορεύεται η μερική ή ολική αναδημοσίευση / αναπαραγωγή περιεχομένων του παρόντος website

με οποιοδήποτε τρόπο χωρίς προηγούμενη έγγραφη άδεια των εκδοτών.

Γερμανία

Μπόκο στην Ελβετία! Ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται να αγοράσουν όπλα λόγω Ουκρανίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αποφεύγουν την αγορά όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες

Η Ευρώπη αρνείται να αγοράσει όπλα από την Ελβετία, η οποία έχει το μονοπώλιο στα αντιαεροπορικά πυροβόλα.

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αποφεύγουν την αγορά όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες, ενημερώνει η Swissinfo.

Η άρνηση αγοράς όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες βασίζεται κυρίως στην απαγόρευση επανεξαγωγής στην Ουκρανία, η οποία προκαλεί εκνευρισμό σε πολλούς Ευρωπαίους χρήστες ελβετικών όπλων.

Η Γερμανία, η οποία έχει τους στενότερους δεσμούς με την αμυντική βιομηχανία και τα ελβετικά προϊόντα από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, είναι η πιο απογοητευμένη.

Ως αποτέλεσμα, το γερμανικό υπουργείο Άμυνας αποφάσισε να αποκλείσει ελβετικές εταιρείες από ορισμένους αμυντικούς διαγωνισμούς.

Αυτό έχει προκαλέσει οργή στην Ελβετία για αυτό που ορισμένοι θεωρούν έλλειψη σεβασμού για τη νομική απόφαση της χώρας να είναι ουδέτερη.

Επί του παρόντος, η Γερμανία δεν θεωρεί την Ελβετία αξιόπιστο εταίρο, καθώς η χώρα έχει απαγορεύσει την προμήθεια ορισμένων όπλων, φοβούμενη ότι η Γερμανία μπορεί να τα επανεξάγει στην Ουκρανία.

Εκτός από τη Γερμανία, το 2023 η Ολλανδία εγκατέλειψε εντελώς την αγορά ελβετικών όπλων αφού η Ελβετία εμπόδισε την εξαγωγή 96 αρμάτων μάχης Leopard 1 που ήταν αποθηκευμένα στην Ιταλία.

Η Ολλανδία σχεδίαζε να επισκευάσει τα τανκς στη Γερμανία και στη συνέχεια να τα στείλει στην Ουκρανία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι, παρά την άρνηση, η Ελβετία εξακολουθεί να παραμένει σημαντικός ευρωπαϊκός εξαγωγέας όπλων, ιδίως αντιαεροπορικών συστημάτων.

Λόγω της επιτυχημένης ανάπτυξης των αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων, η Ελβετία μπορεί να θεωρηθεί μονοπώλιο στην Ευρώπη, καθώς τα πυροβόλα της χρησιμοποιούνται στα Gepard, Skyranger 30/35, MANTIS, Skynex και άλλα αντιαεροπορικά συστήματα.

Επιπλέον, αυτά τα όπλα είναι επίσης εγκατεστημένα σε πλοία των ευρωπαϊκών ναυτικών για την παροχή άμεσων αμυντικών συστημάτων έναντι απειλών πυραύλων.

ΠΗΓΗ:  ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γερμανία

Σολτς και κυβέρνηση σε κρίση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Μουρτζούκος Χρήστος.

Ο Καγκελάριος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, εντός των σοσιαλιστών, εντός της κυβέρνησης και αυτά εντείνονται από τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης αλλά και του κόσμου. Με αυτές τις συνθήκες ο Σολτς βρίσκεται στα ΄΄σχοινιά΄΄. Το αν μπορέσει να φύγει από αυτά πριν το καμπανάκι το οποίο και θα σημάνει το τέλος του γύρου, με όρους πυγμαχίας, θα φανεί τις επόμενες εβδομάδες.

1. Με μια καυστικότατη επιστολή των μελών του κόμματος του, μέχω της οποίας τον επικρίνουν σφοδρότατα για τις πολιτικές που ακολουθεί.

Ο Όλαφ Σολτς αντιδρά στους διαφωνούντες εντός των σοσιαλιστών και επικρίνει τις αντιδράσεις τους. Οι επικριτές του αντιδρούν.

Σχεδόν 8.000 μέλη του SPD απαιτούν αλλαγή της πολιτικής ασύλου από τον Όλαφ Σολτς. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Καγκελαρίας αντιδρά στην εμπρηστική επιστολή των μελών. Κύρια αιτία των αντιδράσεων το μεταναστευτικό και το άσυλο.

Ο καγκελάριος δεν βλέπει καμία αντίφαση στις ενέργειές του στην ανοιχτή επιστολή εκατοντάδων βουλευτών του SPD και μελών του κόμματος, η οποία ζητά τη διατήρηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στη μεταναστευτική πολιτική. Αντίθετα, ο καγκελάριος αισθάνεται «ενισχυμένος στην πορεία του», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Steffen Hebestreit την περασμένη Τετάρτη στο Βερολίνο. Επειδή αυτό βασίζεται στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και επίσης «προστατεύει σαφώς το θεμελιώδες δικαίωμα στο άσυλο».

Αλλά ο Σολτς τόνισε επίσης ότι η Γερμανία μπορεί να παραμείνει φιλική προς τη μετανάστευση μόνο εάν καταφέρει να επιστρέψει άτομα χωρίς δικαιώματα διαμονής στις χώρες που είναι υπεύθυνες για αυτούς ή στην πατρίδα τους, είπε ο Hebestreit. Αυτή είναι η «δεύτερη όψη του νομίσματος» στη μεταναστευτική πολιτική.

Το απόγευμα της Τετάρτης, οι συντάκτες της επιστολής επέκριναν δριμύτατα τον Σολτς. Στον λογαριασμό στο Instagram «Stand for Dignity» ανέφερε: «Λόγω των τρεχουσών συνθηκών: Δεν «ενισχύουμε» την πορεία που ακολουθήσαμε». Πρόκειται για «τη συνέχιση της ύπαρξης της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας».

Ο συντάκτες της επιστολής ασκούν επίσης κριτική στην υπουργό των εσωτερικών Νάνσι Φείζερ

Στην ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του SPD, της Bundestag και του κρατικού κοινοβουλίου, μεταξύ άλλων, ζήτησαν «υπερασπιστεί την αξιοπρέπεια». Επικρίνει μια «πορεία αποκλεισμού και στιγματισμού» των προσφύγων, η οποία ενθαρρύνεται επίσης από κορυφαίους σοσιαλδημοκράτες.

Βήματα όπως απορρίψεις στα σύνορα και περικοπές κοινωνικών επιδομάτων επικρίνονται ως «ψευδείς λύσεις» που νομιμοποιούν «δεξιές λαϊκιστικές και δεξιές εξτρεμιστικές αφηγήσεις κατά των προσφύγων».

Το SPD πρέπει να αλλάξει πορεία, γράφει η Lilly Blaudszun,  συντάκτρια της επιστολής, στο X. Σε συνέντευξή της στο Deutschlandfunk, εξήγησε ότι η επιστολή πρέπει να δείξει ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στο κόμμα που δεν είναι ικανοποιημένοι. Ο Μπλαουντσούν επέκρινε επίσης την υπουργό Εσωτερικών Νάνσι Φέιζερ, η οποία “γιορτάζει τις απελάσεις στο Αφγανιστάν”. Μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης, η επιστολή είχε περισσότερες από 7.700 υπογραφές, περίπου το 2% των μελών του κόμματος.

Καθαρή πλειοψηφία για τον Πιστόριους αντί του Σολτς ως υποψήφιος καγκελάριος του SPD

Ο Όλαφ Σολτς θέλει να είναι ξανά υποψήφιος του SPD για καγκελάριος στις επόμενες ομοσπονδιακές εκλογές, επιβεβαίωσε τη Δευτέρα ο αρχηγός του κόμματος Λαρς Κλίνγκμπαϊλ. Σύμφωνα με το νέο RTL/ntv «Trend Barometer», η πλειοψηφία των Γερμανών πολιτών είναι υπέρ του υπουργού Άμυνας Μπόρις Πιστόριους.

Σύμφωνα με έρευνα, περίπου τα δύο τρίτα των Γερμανών πολιτών (67%) είναι υπέρ του να μην είναι ξανά υποψήφιος καγκελάριος Όλαφ Σολτς στις επόμενες ομοσπονδιακές εκλογές υπέρ του υπουργού Άμυνας Μπόρις Πιστόριους (και οι δύο SPD). Σύμφωνα με την αντιπροσωπευτική έρευνα του ινστιτούτου ερευνών κοινής γνώμης Forsa για το RTL/ntv «Trend Barometer», μόνο το 21% πιστεύει ότι ο Σολτς θα πρέπει να είναι υποψήφιος ξανά για καγκελάριος.

Στα κρατίδια της ανατολικής Γερμανίας, το 62% ήταν υπέρ της μη εκ νέου υποψηφιότητας του. Στη Δυτική Γερμανία είναι 68%. Από τους ψηφοφόρους του SPD που ερωτήθηκαν στις προηγούμενες ομοσπονδιακές εκλογές, το 63% ήταν υπέρ της παραίτησης του.

Αφού ο ηγέτης του CDU Φρίντριχ Μερτς επιβεβαιώθηκε πως θα είναι ο ίδιος υποψήφιος καγκελάριος του CDU και του CSU πριν από μερικές μέρες, το 4% των ψηφοφόρων από άλλα κόμματα θέλει τώρα να δώσει την ψήφο του στην Ένωση. Σύμφωνα με τη Forsa, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιο των ψηφοφόρων της Ένωσης από 32% που είναι σήμερα στο 35% κατ’ ανώτατο όριο.

Λαρς Κλίνγκμπαϊλ: Η ερώτηση για την Καγκελαρία δεν είναι προς συζήτηση

Τη Δευτέρα, ο αρχηγός του SPD, Λαρς Κλίνγκμπαϊλ, προσπάθησε να σταματήσεις οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με το ζήτημα Κ (σσσ. Δηλαδή την καγκελαρία) στο SPD στο αρχικό στάδιο. «Δεν υπάρχει καθόλου ταλάντευση», τόνισε στα κεντρικά γραφεία του κόμματος του Βερολίνου όταν ρωτήθηκε για την εκ νέου υποψηφιότητα του Σολτς. «Δεν υπάρχει συζήτηση για αυτό πουθενά», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο πρωθυπουργός του Βραδεμβούργου Dietmar Woidke τόνισε επίσης: «Ο καγκελάριος είναι φυσικά ο επιλεγμένος υποψήφιος του SPD για καγκελάριος.

Την ίδια στιγμή, παραδέχτηκε ο Κλίνγκμπαϊλ, οι ομοσπονδιακές εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2025 δεν θα είναι σίγουρη επιτυχία. Όμως η εκλογική νίκη του Woidke στο Βραδεμβούργο δείχνει ότι το SPD μπορεί να αλλάξει διαθέσεις και να κερδίσει. Αυτό πετυχαίνει όπου επικεντρώνεται στις θέσεις εργασίας, σε μια ισχυρή βιομηχανία και οικογένειες και όπου αναλαμβάνει τη μάχη με το AfD. «Σαφής στάση, μαχητικό πνεύμα, ενότητα και θάρρος» είναι τα χαρακτηριστικά που θα πάρει μαζί του στην ομοσπονδιακή εκλογική εκστρατεία, είπε.

Η κυβέρνηση οδεύει προς τις πρόωρες εκλογές τον τον Νοέμβριο;

1.001 άτομα στη Γερμανία ερωτήθηκαν για την έρευνα στις 20 και 23 Σεπτεμβρίου. Η Forsa δήλωσε ότι η ανοχή σφάλματος ήταν +/- τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Οι προεκλογικές έρευνες υπόκεινται γενικά σε αβεβαιότητα. Αντικατοπτρίζουν μόνο τη γνώμη τη στιγμή της έρευνας. Δεν είναι προβλέψεις για το εκλογικό αποτέλεσμα.

Η τελευταία δημοσκόπηση δείχνει χαρακτηριστικά τα άσχημα ποσοστά των κομμάτων της κυβέρνησης:

  • Δημοσκόπηση Γερμανία 21.28.-09.2024 INSA/BILD
    Δημοσκόπηση Γερμανία 21.28.-09.2024 INSA/BILD

    Union: 32%

  • AfD: 19% (-1)
  • SPD: 15%
  • GRÜNE: 11% (+1)
  • BSW: 10%
  • FDP: 4%
  • LINKE: 3% (+1)
  • Sonstige: 6% (-1)
2. Μεταναστευτικό και η αναποτελεσματικότητά του

«Οι συλλήψεις μη αιτούντων άσυλο και παράνομα εισερχόμενων στην χώρα είναι σχετικά χαμηλές» Απλώς θα αποφεύγουν τα σύνορα και τους συνοριακούς ελέγχους.

Έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί σε όλα τα γερμανικά σύνορα από την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του GdP, Andreas Roßkopf, μέχρι στιγμής όμως χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Υπάρχει ένας βασικός λόγος για αυτό.

Σύμφωνα με την αστυνομική ένωση (GdP), οι νέοι έλεγχοι στα σύνορα μέχρι στιγμής έχουν κάνει ελάχιστα για τον περιορισμό της παράνομης μετανάστευσης. «Μένει να φανεί ότι η σύλληψη μη εξουσιοδοτημένων ανθρώπων και διακινητών είναι σχετικά χαμηλή», δήλωσε ο πρόεδρος του GdP Andreas Roßkopf στο «Editorial Network Germany». Ως αποτέλεσμα, υπήρξε μόνο ένας μικρός αριθμός απορρίψεων στα δυτικά σύνορα.

Από την περασμένη εβδομάδα διενεργούνται έλεγχοι σε όλα τα γερμανικά σύνορα προκειμένου να περιοριστεί ο αριθμός των ατόμων που εισέρχονται στη χώρα χωρίς άδεια. Νέοι είναι οι έλεγχοι στα χερσαία σύνορα με τη Δανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία (*ο γράφων βρέθηκε στην Ολλανδία την προηγούμενη εβδομάδα και δεν υπήρχαν καθόλου έλεγχοι στα σύνορα Ολλανδίας – Γερμανίας) και το Λουξεμβούργο. Έλεγχοι πραγματοποιούνται στα σύνορα με την Πολωνία, την Τσεχία, την Αυστρία και την Ελβετία εδώ και πολύ καιρό, καθώς και έλεγχοι στα σύνορα με τη Γαλλία λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Το μέτρο αρχικά περιορίζεται σε έξι μήνες.

«Τα λάθη τα τελευταία χρόνια πέφτουν στα πόδια μας».

Ο Roßkopf είπε ότι τα σημεία ελέγχου και οι κύριοι δρόμοι έχουν απλώς παρακαμφθεί από τότε που ξεκίνησε το μέτρο. Η αστυνομία δεν διαθέτει επίσης τον εξοπλισμό για να μπορέσει να εργαστεί ως σύγχρονη αστυνομία έρευνας. «Οι αποτυχίες σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία χρόνια πέφτουν τώρα στα πόδια μας». Δεν έχει ακόμη παρατηρηθεί αποτρεπτικό αποτέλεσμα των μέτρων. «Ο αριθμός των ατόμων που ζητούν προστασία και άσυλο που παραπέμπονται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μετανάστευσης και Προσφύγων στο εσωτερικό της χώρας παραμένει υψηλός», δήλωσε ο Roßkopf.

3. Ουκρανία και Nord Stream 1 & 2

Η επιχείρηση Nord Stream ΄΄πιθανών΄΄ εγκρίθηκε από τον διοικητή της Ουκρανίας Βαλερή Ζαλούζνη Valeriy Zalushnyj.

Η ανατίναξη των αγωγών Nord Stream το φθινόπωρο του 2022 δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί. Ωστόσο, σύμφωνα με διάφορα μέσα ενημέρωσης, λέγεται ότι είχε εξουσιοδοτηθεί από τον τότε γενικό διοικητή Valeriy Zalushnyj.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Spiegel», η δολιοφθορά στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream πριν από δύο χρόνια λέγεται ότι είχε εξουσιοδοτηθεί από τον τότε γενικό διοικητή της Ουκρανίας. Η επιχείρηση στη Βαλτική Θάλασσα κόστισε σχεδόν 300.000 δολάρια και χρηματοδοτήθηκε ιδιωτικά, αλλά υποβλήθηκε στον Valery Zalushny για έγκριση, ανέφερε το περιοδικό, επικαλούμενο τη δική του έρευνα. Ωστόσο, ειπώθηκε ότι ο πρόεδρος Volodymyr Zelenskyj δεν ενημερώθηκε εκ των προτέρων.

Ο Ζελένσκι αρνείται ότι εμπλέκεται σε πράξη δολιοφθοράς

Ο Salushnyj, τώρα πρεσβευτής της Ουκρανίας στη Μεγάλη Βρετανία, είχε ήδη πει στη Wall Street Journal («WSJ») ότι δεν γνώριζε τίποτα για μια τέτοια επιχείρηση. Η “WSJ” ανέφερε τον Αύγουστο, επικαλούμενη δική της έρευνα, ότι ο Saluschnyj συμμετείχε στην επιχείρηση. Στο παρελθόν, ο Πρόεδρος Ζελένσκι αρνιόταν πάντα την ανάμειξη της κυβέρνησής του στις ενέργειες σαμποτάζ.

«Spiegel»: Ουκρανός πρώην αξιωματικός των μυστικών υπηρεσιών ηγήθηκε της επιχείρησης

Το «Spiegel» ανέφερε περαιτέρω ότι η ομάδα δολιοφθοράς αποτελούνταν από αρκετούς Ουκρανούς δύτες, σχεδόν όλοι άμαχοι. Η επιχείρηση σχεδιάστηκε και ηγήθηκε από τον πρώην πράκτορα των μυστικών υπηρεσιών της Ουκρανίας Ρομάν Τσερβίνσκι. Ο Τσερβίνσκι είχε ήδη αρνηθεί την ανάμειξή του πέρυσι στην Washington Post και στο Spiegel.

Στα μέσα Αυγούστου του τρέχοντος έτους έγινε γνωστό ότι ο ομοσπονδιακός γενικός εισαγγελέας αναζητούσε έναν Ουκρανό για την υπόθεση, ο οποίος φέρεται να διέφυγε από την Πολωνία στην πατρίδα του.

Η «Die Zeit», η «Süddeutsche Zeitung» και το ARD ανέφεραν ότι ο άνδρας και δύο άλλοι Ουκρανοί υπήκοοι, ένας άνδρας και μια γυναίκα, ήταν ύποπτοι για τη διάπραξη του εγκλήματος.

Κοιτάζοντας πίσω τα λάθη του Βερολίνου στην Ουκρανία “Η γερμανική πολιτική ήταν αντιφατική εδώ και χρόνια, “Καταστροφή του Nord Stream με την ευλογία του Ζελένσκι; Ο Ουκρανός πρόεδρος λέγεται ότι ενέκρινε την επίθεση στον αγωγό στην δεξίωση για τα 70ά γενέθλια της Μέρκελ.

ΠΗΓΗ: E-enimerosi.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Γερμανία

Γερμανία: Άσυλο στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ ζητούν τρία κρατίδια

Δημοσιεύτηκε

στις

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle

Ανεβαίνουν οι τόνοι και εντείνονται οι πιέσεις προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση από τρία κρατίδια, όπου συγκυβερνούν Χριστιανοδημοκράτες με Πρασίνους, τα οποία ζητούν άμεσα αυστηρότερη μεταναστευτική πολιτική.

Ο λόγος για τη Βόρεια Ρηνανία-Bεστφαλία, το πολυπληθέστερο γερμανικό κρατίδιο, τη Βάδη-Βυρτεμβέργη και το Σλέσβιχ-Xόλσταϊν, που «συμμαχούν» πια στο Ομοσπονδιακό Συμβούλιο, το δεύτερο ομοσπονδιακό νομοθετικό σώμα, στο οποίο εκπροσωπούνται τα κρατίδια στέλνοντας το δικό τους μήνυμα στον καγκελάριο Όλαφ Σολτς για το μεταναστευτικό, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.

Ζητούν αυστηρές και ταχείες διαδικασίες ασύλου στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, κάτι που αφορά άμεσα και την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο. Εκεί, όπως υποστηρίζουν, θα πρέπει να αρχίζει και να ολοκληρώνεται η εξέταση των αιτήσεων ασύλου. Ταυτόχρονα ζητούν γρηγορότερες και ευκολότερες απελάσεις εγκληματιών σε Συρία και Αφγανιστάν, ενώ θα πρέπει, λένε, να εξετάζονται ακόμα πιο εξονυχιστικά μη αναγκαία ταξίδια στις πατρίδες τους όσων έχουν λάβει καθεστώς προστασίας στη Γερμανία.

«Ανυπεράσπιστη» η γερμανική κοινωνία
Τα κρατίδια επισημαίνουν επίσης ότι ο Κανονισμός του Δουβλίνου εφαρμόζεται πλημμελώς και ζητούν, μεταξύ άλλων, περικοπές επιδομάτων, περισσότερες επιστροφές στις χώρες πρώτες υποδοχής, αλλά και ανάληψη περισσότερων ευθυνών από τις αεροπορικές εταιρείες – στο πλαίσιο των επιστροφών.

Τα τρία κρατίδια αναφέρονται επίσης στον κίνδυνο της τρομοκρατικής απειλής στη Γερμανία, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο Ζόλινγκεν, που βρίσκεται στη Βόρεια Ρηνανία-Bεστφαλία. «Η κοινωνία δεν μπορεί να μείνει ανυπεράσπιστη», υποστηρίζουν τα τρία κρατίδια και ζητούν «τάξη, έλεγχο, όρια και ανθρωπιά στη μεταναστευτική πολιτική».

Χιλιάδες απελάσεις στην Τουρκία προ των πυλών;
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine Zeitung, το οποίο επικαλείται κυβερνητικούς κύκλους και το οποίο αναπαράγει και το δίκτυο n-tv, Βερολίνο και Άγκυρα έχουν καταλήξει σε συμφωνία για μαζικές απελάσεις προς την Τουρκία, και συγκεκριμένα 500 ατόμων ανά εβδομάδα.

Συνολικά αναμένεται να εγκαταλείψουν τη Γερμανία πάνω από 13.000 άτομα, ενώ όπως επισημαίνει και το τηλεοπτικό δίκτυο n-tv, ο αριθμός αιτούντων που ήρθαν πέρυσι στη Γερμανία από την Τουρκία σημείωσε σημαντική αύξηση εξαιτίας της κακής κατάστασης της τουρκικής οικονομίας.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, επισημαίνει το ίδιο δίκτυο, η Τουρκία αποτελεί τη δεύτερη κατά σειρά, μετά τη Συρία, χώρα προέλευσης νεοαφιχθέντων.

Μόλις το 13% εξ αυτών έλαβαν προστασία, ενώ η πλειονότητα των αιτούντων δεν έχει νόμιμα έγγραφα. Μέχρι στιγμής οι απελάσεις προς την Τουρκία γίνονταν με κανονικές πτήσεις «της γραμμής», ενώ στο μέλλον πιθανώς να πραγματοποιούνται ειδικές πτήσεις απελάσεων, κάτι που η Τουρκία αρχικά απέρριπτε για λόγους «εικόνας», όμως πλέον φαίνεται να έχει δώσει πράσινο φως.

Σύμφωνα με γερμανικά μέσα, η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να έχει υποσχεθεί στην Τουρκία επιτάχυνση στην έκδοση βίζας για τους πολίτες της, ενώ μακροπρόθεσμος στόχος της τουρκικής κυβέρνησης είναι η κατάργησή της.

liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή