Ακολουθήστε μας

Λαθρομετανάστευση

Μεταναστευτικό: Τι έκανε η υπηρεσιακή κυβέρνηση που δεν έκαναν ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ

Δημοσιεύτηκε

στις

250.000 μετανάστες έχουν φτάσει στα ελληνικά νησιά! 

Η νέα κυβέρνηση ανέλαβε την άμεση εφαρμογή δράσεων, κάτι που δεν έκανε  η απερχόμενη υπουργός επικαλούμενη αξεπέραστα εμπόδια!

Τη “βόμβα” του προβλήματος του μεταναστευτικού και των προσφυγικών ροών, που άφησε η παραιτηθείσα κυβέρνηση, κρατά στα χέρια της η υπηρεσιακή πρωθυπουργός, η οποία  σε συνεργασία με τα εμπλεκόμενα υπουργεία καταβάλει προσπάθειες να δώσει ένα τέλος στο αδιέξοδο που βιώνει η Ελλάδα τόσους μήνες, με στόχο την άμεση αξιοποίηση των  ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλληλεγγύης και κοινοτικών κονδυλίων.  
Η νέα κυβέρνηση ανέλαβε την άμεση εφαρμογή δράσεων, κάτι που δεν έκανε  η απερχόμενη υπουργός επικαλούμενη αξεπέραστα εμπόδια – το οποία τώρα ως δια μαγείας φαίνεται να μην είναι τόσο ανυπέρβλητα – με αποτέλεσμα το πρόβλημα πλέον να έχει λάβει εκρηκτικές διαστάσεις και  τα νησιά να αδυνατούν λόγω της ανοργανωσιάς και της γραφειοκρατίας να υποδεχθούν τη μεγάλη εισροή προσφύγων. Η Βασιλική Θάνου έχει επιβεβαιώσει τη δέσμευση της ελληνικής κυβέρνησης προς την Κομισιόν να θέσει ως προτεραιότητα τη διαχείριση των αυξανόμενων μεταναστευτικών ροών στη χώρα και στην Ευρώπη, ενώ ανακοίνωσε την Τετάρτη τέσσερις δράσεις, οι οποίες αναμένεται να  εξειδικευθούν σήμερα το μεσημέρι κατά τη διάρκεια συνέντευξης τύπου που θα παραχωρήσουν όλα τα συναρμόδια υπουργεία. 

Εξάλλου, την ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών δείχνει και η άφιξη του  αρμόδιου Επίτροπου Δημήτρη Αβραμόπουλου στην Ελλάδα, ο οποίος  θα μεταβεί στην Κω και θα πραγματοποιήσει επίσκεψη στα γραφεία της Frontex, το λιμενικό και άλλες υπηρεσίες στέλνοντας πιθανότητα το μήνυμα ότι μπορεί δοθεί προκαταβολή των κοινοτικών κονδυλίων που προβλέπονται. 

Την ίδια ώρα, δείγμα της τραγικής κατάστασης αποτελεί το αίτημα του δημάρχου  Λέσβου Σπύρου Γαληνού, στον αναπληρωτή Υπουργό Προστασίας του Πολίτη Αντώνη Μακροδημήτρη,  να κηρυχθεί η Λέσβος σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης, προκειμένου να αντιμετωπισθούν οι κίνδυνοι πυρκαγιών, μεταδοτικών νόσων και φθορών σε δημόσιες και ιδιωτικές περιουσίες από την προσέλευση και εγκατάσταση σήμερα στο νησί περισσότερων των 10.000 μεταναστών και προσφύγων. 

Η κωλυσιεργία της προηγούμενης ηγεσίας αφορούσε κυρίως τη  δημιουργία των κέντρων διαχείρισης προσφύγων, αλλά και στη γραφειοκρατία για την ταυτοποίηση των μεταναστών. Έτσι, τώρα η νέα κυβέρνηση φιλοδοξεί  να επιταχύνει τη σύσταση του και προσανατολίζεται στο να καταστήσει πιο ευέλικτη τη διαδικασία καταγραφής  και ταυτοποίησης των μεταναστών για να μην παρατηρούνται μεγάλες καθυστερήσεις, με προώθηση ίσως νομοθετικής ρύθμισης , ενώ εξετάζεται και η ενίσχυση του προσωπικού στα νησιά, δημιουργώντας μικτά κλιμάκια. Σύμφωνα με την κυβέρνηση, ενεργοποιούνται οι διαδικασίες για την άμεση αξιοποίηση των υφιστάμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλληλεγγύης και κοινοτικών κονδυλίων, προς αντιμετώπιση της μαζικής εισροής προσφύγων και μεταναστών.  Επίσης, από τον υπουργείο Υγείας αναφέρουν ότι δεν θα επικεντρωθούν μόνο στην παροχή περίθαλψης ή στον  εμβολιασμό σε μικρά παιδιά, αλλά θα εστιάσουν και στη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και της προστασίας των κατοίκων των νησιών όπως και η αποτροπή διάδοσης μεταδοτικών ασθενειών ή παθήσεων. 

Να θυμίσουμε ότι από τον Απρίλιο η παραιτηθείσα κυβέρνηση ανακοίνωνε δράσεις, χωρίς να γίνονται σημαντικά βήματα, όπως τη δημιουργία περισσότερων κέντρων υποδοχής και η διαμόρφωση ειδικών χώρων διαμονής. Αρχές Αυγούστου γίνεται σύσκεψη για το μεταναστευτικό υπό τον Αλέξη Τσίπρα που ακολουθούνται από δηλώσεις για έκτακτα μέτρα που είναι περίπου τα ίδια με αυτά του  Απριλίου. Τον Ιούνιο κατατίθεται και ψηφίζεται μετά από ένα μήνα ο νόμος 4332/15 που προβλέπει μεταξύ άλλων τη σύσταση ειδικής γραμματείας για τη διαχείριση των κοινοτικών πόρων για τη μετανάστευση και τη συγκρότηση επιτροπής γενικών γραμματέων για το συντονισμό τηςμεταναστευτικής πολιτικής.

Βέβαια, από τις αρχές Αυγούστου ο κ. Αβραμόπουλος είχε προσπαθήσει να στείλει το μήνυμα ανάγκης επιτάχυνσης των διαδικασιών σε τηλεφωνική επικοινωνία του Αλέξη Τσίπρα, όπου στη συζήτηση επισημάνθηκε η ανάγκη να οριστεί από την κυβέρνηση η αρμόδια αρχή, η οποία θα είναι επιφορτισμένη με την άμεση είσπραξη της οικονομικής ενίσχυσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής προς την Ελλάδα για το μεταναστευτικό και είχε τονιστεί ότι μόλις λειτουργήσει από την τότε κυβέρνηση ο εθνικός φορέας διαχείρισης, θα δοθεί στην Ελλάδα εκτάκτως ως προκαταβολή το 4% της συνολικής χρηματοδότησης που προβλέπεται για μια εξαετία και το 3% για τις δράσεις του 2015.

“Τρέχουν” για την άμεση αξιοποίηση των  ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλληλεγγύης και κοινοτικών κονδυλίων
Πιο συγκρεκριμένα, η δημιουργία Συντονιστικού Κέντρου Διαχείρισης Προσφυγικών Ροών, δράσεις για τη βελτίωση των συνθηκών στις υφιστάμενες υποδομές υποδοχής και περίθαλψης αλλά και η επιτάχυνση των διαδικασιών καταγραφής και ταυτοποίησης των δικαιούχων διεθνούς προστασίας, που καταφεύγουν στη χώρα, είναι μερικά από τα μέτρα στα οποία προχωρά άμεσα η κυβέρνηση για την αντιμετώπιση του προσφυγικού ζητήματος, όπως αποφασίστηκε κατά τη σύσκεψη εργασίας που συγκλήθηκε χθες στο Μέγαρο Μαξίμου υπό την Πρωθυπουργό κυρία Βασιλική Θάνου – Χριστοφίλου, με τη συμμετοχή των Υπουργών της Υπηρεσιακής Κυβέρνησης, που εμπλέκονται στη διαχείριση του μεταναστευτικού, μετά την ενημέρωση από τα στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων και των Σωμάτων Ασφαλείας για την τρέχουσα επιχειρησιακή κατάσταση.

Ειδικότερα: 
-Δημιουργείται Συντονιστικό Κέντρο Διαχείρισης Προσφυγικών Ροών, στο οποίο θα συμμετέχουν στελέχη των Υπουργείων Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Υγείας, καθώς και στελέχη της Ελληνικής Αστυνομίας και του Λιμενικού Σώματος – Ελληνικής Ακτοφυλακής, με τη συνδρομή των Ενόπλων Δυνάμεων.


-Η Υπηρεσιακή Κυβέρνηση δρομολογεί δράσεις για τη βελτίωση, υλικοτεχνική ενίσχυση και στελέχωση των υφιστάμενων υποδομών υποδοχής και περίθαλψης, καθώς και για την επιτάχυνση των διαδικασιών καταγραφής και ταυτοποίησης των δικαιούχων διεθνούς προστασίας, που καταφεύγουν στη χώρα.

-Ενεργοποιούνται οι διαδικασίες για την άμεση αξιοποίηση των υφιστάμενων ευρωπαϊκών προγραμμάτων αλληλεγγύης και κοινοτικών κονδυλίων, προς αντιμετώπιση της μαζικής εισροής προσφύγων και μεταναστών.

-Επισπεύδεται η απορρόφηση των διαθεσίμων πόρων από τα προγράμματα αποκατάστασης και υποστήριξης της νησιωτικής οικονομίας, με στόχο την ανακούφιση των κοινωνιών των νησιών του Αιγαίου, που δέχονται τον κύριο όγκο των εισροών.

Τα αιτήματα της Ευρώπης στην Ελλάδα  
Η Κομισιόν έχει καταθέσει τα αιτήματα της προς την Ελλάδα, ώστε  να δοθεί μία λύση στο πρόβλημα, ενώ ο αρμόδιος Επίτροπος Δημήτρης Αβραμόπουλος απέστειλε επιστολή προς τις ελληνικές Αρχές, με την οποία η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ζητά από την Ελλάδα να προχωρήσει σε τέσσερις τομείς που αφορούν στη διαχείριση του μεταναστευτικού.

Η ΕΕ κάνει λόγο πρώτον για  ανάγκη ολοκλήρωσης της ρυθμιστικής αρχής που θα διαχειριστεί τα χρήματα που θα προέλθουν από την ΕΕ για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού. Δεύτερον,  αναμένει από τις ελληνικές Αρχές να υποβάλουν αίτημα για χρηματοδότηση έκτακτης ανάγκης. Από τον περασμένο Μάιο η Επιτροπή διπλασίασε τα διαθέσιμα κονδύλια προς τα κράτη-μέλη για καταστάσεις έκτακτης ανάγκης και η Ελλάδα είναι μία από τις χώρες που θα πρέπει να επωφεληθούν από αυτά, όπως έχει υπογραμμίσει η Επιτροπή. Τρίτον, ζητά να χαράξει έναν οδικό χάρτη εγκατάστασης του κέντρου υποβοήθησης στον Πειραιά, το οποίο με τη βοήθεια ευρωπαϊκών ομάδων θα επιταχύνει την καταγραφή των εισερχόμενων μεταναστών και τέλος  η Επιτροπή αναμένει αίτημα από τις ελληνικές Αρχές για την ενεργοποίηση του μηχανισμού πολιτικής προστασίας.

Στο μεταξύ η κατάσταση στο νησί της Λέσβου παραμένει τεταμένη, καθώς οι μετανάστες που συνωστίζονται στο λιμάνι έχουν αρχίσει να χάνουν την υπομονή τους τόσο για τις συνθήκες διαβίωσης, όσο και για το γεγονός ότι καθυστερεί μεταφορά τους στην Αθήνα, ώστε από κει να προχωρήσουν προς τα σύνορα με την ΠΓΔΜ.

Την Τετάρτη μάλιστα προχώρησαν σε διαμαρτυρία-εξέγερση, κλείνοντας τον δρόμο που οδηγεί στο τελωνείο.

Παράλληλα, αρκετοί είναι αυτοί που προσπαθούν να εκμεταλλευτούν την ανάγκη των μεταναστών και των προσφύγων. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν πέντε άτομα, Τούρκοι και Βούλγαροι ηλικίας από 25 έως 37 ετών, που συνελήφθησαν να μεταφέρουν περισσότερους από 103 Σύρους πρόσφυγες, μεταξύ των οποίων και 19 παιδιά, στριμωγμένους σε ένα φορτηγό στην Εγνατία Οδό.

Το κύκλωμα των δουλεμπόρων εξαρθρώθηκε από τους αστυνομικούς της διεύθυνσης αλλοδαπών Θεσσαλονίκης, έπειτα από έλεγχο που πραγματοποιήθηκε στο όχημα. Σύμφωνα με την Αστυνομία σε βάρος των διακινητών σχηματίστηκε δικογραφία για τα κατά περίπτωση αδικήματα της «Εγκληματικής Οργάνωσης», της «Προώθησης-διακίνησης μη νόμιμων μεταναστών στο εσωτερικό της Χώρας εκ κερδοσκοπίας πραττόμενη και από την οποία προέκυψε κίνδυνος ζωής» και παράβασης Νόμου περί Όπλων.

Από την προανάκριση προέκυψε ότι οι πρόσφυγες μπήκαν στην Ελλάδα από τον Έβρο και θα κατέβαλαν ο καθένας το ποσό των 2.000 ευρώ για τη μεταφορά τους στο εσωτερικό της χώρας.

Οι συλληφθέντες, με τη δικογραφία που σχηματίστηκε σε βάρος τους, θα οδηγηθούν στον αρμόδιο Εισαγγελέα.

250.000 μετανάστες έχουν φτάσει στα ελληνικά νησιά
Την προτεραιότητά του ως υπουργού Υγείας στην υπηρεσιακή κυβέρνηση να αντιμετωπίσει τα μείζονα θέματα υγείας που συνδέονται με το μεταναστευτικό ζήτημα και ιδίως διασφαλίσει τη δημόσια υγεία, τόσο των Ελλήνων όσο και των προσφύγων, επανέλαβε ο επικεφαλής της Αριστοτέλους, κ. Θάνος Δημόπουλος, σε σύσκεψη με τους εκπροσώπους της τοπικής αυτοδιοίκησης, παρουσία και του αναπληρωτή υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής κ. Γιάννη Μουζάλα.

Η παρουσία τουλάχιστον 250.000 μεταναστών στη νησιωτική –αλλά όχι μόνο- χώρα, με τη Λέσβο, την Κω και τη Λέρο να έχουν μετατραπεί σε νησιά υποδοχής των μεταναστών αλλά και η εκτίμηση ότι η μεταναστευτική ροή θα συνεχιστεί με αμείωτη ένταση έχουν ενεργοποιήσει τα αντανακλαστικά της υπηρεσιακής κυβέρνησης. Στο πλαίσιο αυτό η υπηρεσιακή πρωθυπουργός κυρία Βασιλική Θάνου θα ανακοινώσει τον νέο προγραμματισμό της κυβέρνησης για το θέμα του μεταναστευτικού.

Ο κ. Θάνος Δημόπουλος τόνισε πως στον κεντρικό άξονα της πολιτικής του Υπουργείου Υγείας δεν εντάσσεται μόνο η παροχή περίθαλψης ή ο εμβολιασμός σε μικρά παιδιά, τα οποία σε αρκετές περιπτώσεις δεν έχουν εμβολιαστεί ποτέ. «Μέγιστη προτεραιότητα αποτελεί η διασφάλιση της δημόσιας υγείας και της προστασίας των κατοίκων των νησιών όπως και η αποτροπή διάδοσης μεταδοτικών ασθενειών ή παθήσεων. Το κράτος και η πολιτική ηγεσία θα συνδράμουν στον κυβερνητικό σχεδιασμό, με δράσεις για την ενίσχυση πόρων των νησιών διότι ήδη πλήττεται η οικονομία τους ενώ εν όψει της επόμενης τουριστικής περιόδου θα καταβληθούν προσπάθειες ανόρθωσης εικόνας των ελληνικών νησιών» δήλωσε ο κ. Δημόπουλος.
Πρώτο Θέμα

Ελλάδα

Ν. Παναγιωτόπουλος: Καμία στρατηγική για το μεταναστευτικό δεν θα έχει αποτέλεσμα, εάν υπάρξει μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

Δηλώσεις Νίκου Παναγιωτόπουλου και Άδωνι Γεωργιάδη για το μεταναστευτικό

Καμία στρατηγική για το Μεταναστευτικό δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΚΟ της Νίκης Τάσου Οικονομόπουλου, με θέμα: “Ανησυχία για πιθανές επιπτώσεις στη χώρα μας από τη νέα κρίση στο μεταναστευτικό”.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η ελληνική πολιτική στο μεταναστευτικό κινείται στα σωστά επίπεδα ωστόσο, “καμία στρατηγική δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο με χερσαία εισβολή των ισραηλινών στρατευμάτων, η οποία θα δημιουργήσει κύματα εκατομμυρίων προσφύγων. Και αναπόφευκτα κάποιοι απ’ αυτούς θα επιχειρήσουν να εισέλθουν στην Ευρώπη και από τη χώρα μας. Εκεί, όλες οι στρατηγικές πάνε στράφι, και πάμε σε κατάσταση αντιμετώπισης κρίσης, για την οποία βέβαια προετοιμαζόμαστε όσο μπορούμε, αλλά αυτό δεν είναι θέμα μόνο της Ελλάδας αλλά είναι [..] όλου του δυτικού κόσμου, να αντιμετωπίσει κύματα προσφύγων από περιοχές όπου ξεσπάνε εμπόλεμες συγκρούσεις”.

Απαντώντας στο εάν η ΕΕ συμπαρίσταται στην Ελλάδα για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι οι εταίροι μας διέθεσαν στην Ελλάδα, το διάστημα 2015-2021 το ποσό των 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στην τρέχουσα περίοδο 2021-2027 το ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων: “Εάν αλλάξουν τα δεδομένα, εάν έχουμε σφοδρές κρίσεις, βεβαίως θα πάμε και θα ζητήσουμε πρόσθετη χρηματοδότηση”, διαβεβαίωσε ο υπουργός.

Για την τρέχουσα γερμανική πολιτική εκτεταμένων ελέγχων στα χερσαία σύνορά της, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως “η Ελλάδα δεν επηρεάζεται” και ότι “μαζικές επιστροφές (από τη Γερμανία) δεν υπάρχουν”. Σημείωσε μάλιστα ότι και η Ελλάδα κάνει επιστροφές κατά τα οριζόμενα. Συγκεκριμένα, “κατά το 2023, πάνω από 6.000 επέστρεψαν σε τρίτες χώρες”.

Από την πλευρά του, ο κ. Οικονομόπουλους, ρώτησε πως δικαιολογείται σε όλη την Ευρώπη ο μέσος όρος παροχής ασύλου να είναι 46% και στη χώρα μας να είναι 68%. Μήπως η διαδικασία στην Ελλάδα “γίνεται, όχι για να εξεταστεί πραγματικά εάν είναι (κάποιος) πρόσφυγας αλλά για να μπορέσει να φύγει νομότυπα από τη χώρα και να πάει στη βόρεια Ευρώπη;”. Τόνισε, δε, ότι “η Ελλάδα δεν θα γίνει η νήσος Έλις της Ευρώπης”, και ότι είναι θέμα επιβίωσης της Ελλάδας [..] η αποτροπή της επιχειρούμενης εθνικής αλλοίωσης.

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο κ. Οικονομόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου ανέφερε ότι κάποτε μας επέκριναν ότι αργούμε στην απόδοση ασύλου και τώρα μας λένε “γιατί πάτε τόσο γρήγορα και έρχονται γρήγορα”.. Ειδικότερα για την εκτίμηση του βουλευτή της Νίκης ότι με την αλλαγή της γερμανικής πολιτικής θα στέλνονται πίσω παράνομοι μετανάστες με τραίνα και λεωφορεία, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι μέχρι πρότινος, τα γερμανικά δικαστήρια δικαίωναν όσους προσέφευγαν σε αυτά, με το αιτιολογικό ότι οι συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα είναι πολύ χειρότερες σε επίπεδο κοινωνικών παροχών. “Αυτή όμως η απόφαση της γερμανικής νομολογίας είναι του 2011. Είναι προφανές ότι από το 2011 μέχρι το 2024 άλλαξαν πολλά προς το καλύτερο (στην Ελλάδα) [..] Αναμένω ότι αυτό θα διαπιστωθεί από τους Γερμανούς [..] ανοίγοντας το δρόμο για κάποιες αποσπασματικές και πολύ σποραδικές επιστροφές.. Ούτε με τραίνα, ούτε με βαπόρια, ούτε με λεωφορεία, ούτε με αεροπλάνα. Είναι ζήτημα αν κάποιες δεκάδες έχουν εντοπιστεί από τις χιλιάδες που υπάρχουν (στη Γερμανία)” παρατήρησε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Άδ. Γεωργιάδης: Το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης στην διεθνή κοινότητα και όχι στον Έλληνα φορολογούμενο
Νωρίτερα, σε απάντηση ερώτησης της βουλευτού της Νέας Αριστεράς, Θ. Φωτίου για την ευθύνη που πρέπει να αναλάβει το υπουργείο Υγείας για την υγειονομική φροντίδα των προσφυγικών πληθυσμών, ο αρμόδιος υπουργός Άδ. Γεωργιάδης είπε: “Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας δίνει λεφτά για να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες των λαθρομεταναστών; [..] Λέτε ότι πρέπει το υπουργείο Υγείας της Ελλάδος, από τους ήδη πιεσμένους του προϋπολογισμούς, για την παροχή Υγείας στους Έλληνες πολίτες, που λέτε ότι δεν φτάνουν τα λεφτά, από αυτά τα λεφτά, να αφαιρέσουμε επιπλέον λεφτά, για να καλύψουμε εξολοκλήρου εμείς, το ελληνικό κράτος, τα έξοδα αυτών που έρχονται στην Ελλάδα παράνομα; Δηλαδή εάν έρθουν 10 εκατομμύρια θα πάμε να καλύψουμε και τα 10 εκατομμύρια; Εάν έρθουν 50 εκατομμύρια και τα 50 εκατομμύρια;”

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, “είμαστε ενώπιον μιας μεγάλης μεταναστευτικής κρίσης. Η Γερμανία έκλεισε τα σύνορα της. Σε λίγο απ’ ότι φαίνεται θα κλείσουν τα σύνορα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ποια είναι η πρόταση της Νέας Αριστεράς; Να πληρώνει η Ελλάδα τα έξοδα όλων όσοι έρχονται, χωρίς να την νοιάζει από που θα βρει τα λεφτά; Θέλετε να βγάλουμε και τους Έλληνες από τα σπίτια τους να βάλουμε τους λαθρομετανάστες μέσα;”

Σημείωσε επίσης ότι η περίθαλψη των προσφύγων “είναι στον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης για να πληρώνονται από διεθνή χρήματα όλα αυτά τα έξοδα [..] Διότι δεν είναι υποχρέωση του Έλληνα φορολογούμενου να καλύψει αυτά τα χρήματα. Ούτε έχει υποχρέωση ο Έλληνας να μην έχει κρεβάτι στο νοσοκομείο, επειδή εσάς σας αρέσει να είναι ανοιχτά τα σύνορα. Όσο κι αν η Αριστερά φωνάζει στην Βουλή “πρώτα οι μετανάστες και μετά οι Έλληνες”, εμείς θα πούμε ότι θα πληρώνει το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης η διεθνής κοινότητα και όχι ο Έλληνας φορολογούμενος”.

Από την πλευρά της, η κ. Φωτίου είπε: “Και τότε και τώρα, τα χρήματα τα παίρνετε από το ΕΣΠΑ. Από που τα παίρνεις; Δεν είναι αυτά λεφτά του ελληνικού λαού; Ότι και να γίνεται είναι λεφτά του ελληνικού λαού. Μην πουλάτε στα ακροδεξιά σας ακροατήρια ότι εσείς δεν θέλετε να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ από τους Έλληνες για τους λαθρομετανάστες”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Θα αφήσουμε τη “Γενεύη” να διαλύσει την Ευρώπη;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τι είναι οι διεθνείς συνθήκες; Δεν είμαι σίγουρος ότι ο νομικός κόσμος της Ευρώπης (και της Ελλάδας) ξέρει την απάντηση.

Από τις δημόσιες τοποθετήσεις πολλών τριβωνιανούτσικων και την αρθρογραφία τους, βγάζεις το συμπέρασμα ότι τις θεωρούν κάτι σαν τις Δέκα Εντολές: θέσφατα. Δεν τις αγγίζουμε. Τις εφαρμόζουμε τυφλά. Και, προς Θεού, δεν κρίνουμε το θεωρητικό τους υπόβαθρο. Γιατί;

“Διότι αν αρχίσουμε να αναθεωρούμε τις διεθνείς συνθήκες είναι βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν, που θέλει αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης”.

Το επιχείρημα είναι κωμικό, αλλά μια που έχει διατυπωθεί πολλές φορές από πολλούς, αναγκάζομαι να το ανασκευάσω. Υπάρχουν, λοιπόν, πολλών ειδών διακρατικές συνθήκες, διμερείς, πολυμερείς, παγκόσμιες, θεσμικές, συνθήκες-πλαίσιο. Ο βασικός τους διαχωρισμός είναι το αν έχουν προκύψει ως συνθήκες ειρήνευσης μετά από κάποιον πόλεμο ή ως συνθήκες σε καιρό ειρήνης. Οι πρώτες σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν οριοθετήσεις συνόρων. Προφανώς, για να αλλάξουν θα πρέπει να γίνει νέος πόλεμος. Παράδειγμα η Συνθήκη των Σεβρών (1920) που αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. Αυτές, ναι, δεν τις αγγίζουμε. Οι δεύτερες διευθετούν θέματα διαχειριστικής ή και θεσμικής φύσεως και δεσμεύουν τα κράτη που τις υπέγραψαν, όσον καιρό συνεχίζουν να συμφωνούν με το περιεχόμενό τους. Αυτές είναι εργαλεία. Τις κάνουμε ό,τι θέλουμε. Τις απλώνουμε, τις μαζεύουμε, τις τροποποιούμε, όπως η ιδρυτική της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας Συνθήκη της Ρώμης (1957) που επεκτάθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ (1992), μέχρι και τις καταργούμε, όταν έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα, όπως η Συνθήκη της Κοινωνίας των Εθνών (1919). Και φυσικά, όχι μόνο συζητούμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή τους, αλλά και σηκώνουμε τον κόσμο στο πόδι για αναθεώρηση, σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι έχουν μετατραπεί σε βόμβα στα θεμέλια της Ευρώπης, όπως η Σύμβαση της Γενεύης, που είναι το σημερινό θέμα μας.

Είναι εντυπωσιακό, το ότι επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή στον ελληνικό νομικό και ακαδημαϊκό κόσμο για ένα διεθνές νομικό πλαίσιο, η παθογένεια του οποίου είναι παραπάνω από εμφανής και οι τοξικές του παρενέργειες σοβαρότατες. Ψάχνοντας στο google “αναθεώρηση”, “τροποποίηση”, “αλλαγή”, “κατάργηση” της “Σύμβασης της Γενεύης”, στις πρώτες 20 σελίδες βρήκα μόνο δύο σχετικά κείμενα. Το ένα ζητάει να προστεθεί στη Σύμβαση και η έννοια του περιβαλλοντικού ή κλιματικού πρόσφυγα, κάποιου που θέλει να φύγει από την πατρίδα του γιατί η κλιματική αλλαγή τού δυσκολεύει τη ζωή. Βεβαίως το θέμα είναι πολύ σοβαρό για τους κατοίκους ορισμένων νησίδων του Ειρηνικού που η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί να τις καλύψει ολοσχερώς, αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, οι προπαγανδιστές του όρου θέλουν να τον επεκτείνουν ακόμα και σε εκείνους που δυσφορούν από έναν καύσωνα του Αυγούστου.

Το άλλο, με τίτλο “Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες – Η κερκόπορτα της παράνομης μετανάστευσης (2020)είναι του διδάκτορα Διοικητικού Δικαίου, Ιωάννη Γκιτσάκη. Από τους 45.000 νομικούς της χώρας, μόνο ένας ασχολήθηκε με το θέμα! (Αν υπήρξαν και άλλοι, θα χαρώ πολύ να το μάθω, αλλά το google δεν εμφανίζει κανένα άλλο κείμενο.)

Γιατί το κείμενο της Γενεύης δεν ονομάζεται Συνθήκη (Τreaty) αλλά Σύμβαση (Convention); Μολονότι και οι δύο όροι χρησιμοποιούνται για νομικές συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ κρατών ή διεθνών οργανισμών, οι συμβάσεις είναι πιο εξειδικευμένες και αφορούν συνήθως συγκεκριμένους τομείς, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον ή η συνεργασία σε τεχνικά θέματα. Δεν έχουν την καθολικότητα των Συνθηκών, αφήνοντας στα κράτη περιθώριο για προσαρμογή των όρων τους σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, η δέσμευση των κρατών είναι οικειοθελής. 

Η Σύμβαση της Γενεύης αφορούσε αποκλειστικά τα προβλήματα που προέκυψαν από τις μετακινήσεις πληθυσμών λόγω του Β΄ΠΠ και των όσων επακολούθησαν. Γι’ αυτό περιόριζε το δικαίωμα υποβολής αιτήματος ασύλου μόνο σε άτομα που εμπλέκονταν σε “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν Ευρώπη ή αλλαχού” (άρθρο 1, §Β1). Μάλιστα, το “αλλαχού” ήταν προαιρετικό. Μπορούσε δηλαδή ένα κράτος να πει “δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται εκτός Ευρώπης, θα δέχομαι μόνο Ευρωπαίους ως πρόσφυγες”.

Στόχος της, καθώς οι περισσότεροι πρόσφυγες πολέμου είχαν ήδη επιστρέψει στις εστίες τους, ήταν να λύσει τα προβλήματα της μεταπολεμικής διαίρεσης της Ευρώπης σε ζώνες επιρροής. Είχαν περάσει πάνω από 6 χρόνια από τις Διασκέψεις της Μόσχας και της Γιάλτας, η Γερμανία είχε ήδη χωριστεί σε Δυτική και Ανατολική, και η Ευρώπη βίωνε τον ψυχρό πόλεμο ξέροντας ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων από χώρες του Σιδηρού Παραπετάσματος θα επέλεγε να μην επιστρέψει στον “σοβιετικό σοσιαλιστικό παράδεισο” ή θα προσπαθούσε να δραπετεύσει από εκεί. Αυτών των περιπτώσεων κυρίως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ήθελε να καθορίσει η Σύμβαση.

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Τούρκος «ειδικού ενδιαφέροντος» μετανάστης λέει στους αστυνομικούς του Τέξας ότι πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα στις ΗΠΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι αστυνομικοί της πολιτείας του Τέξας ήρθαν αντιμέτωποι με 36 παράνομους μετανάστες κοντά στα νότια σύνορα την Παρασκευή, συμπεριλαμβανομένης μιας ομάδας από την Τουρκία, οι οποίοι δήλωσαν ότι ο καθένας πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα τα σύνορα προσπαθώντας να συναντήσει έναν « χρηματοδότη » στο New Jersey, δήλωσαν οι αρχές.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν την ομάδα στη συνοριακή πόλη Normandy, ανακοίνωσε το Τμήμα Δημόσιας Ασφάλειας (Department of Public Safety-DPS) του Τέξας.

Δεκαπέντε από τους μετανάστες, από τη Βραζιλία, το Περού, τον Ισημερινό, τη Νικαράγουα, τη Δομινικανή Δημοκρατία και τη Νότια Αφρική, συνελήφθησαν ως ύποπτοι για παράνομη είσοδο.

Μεταξύ της ομάδας ήταν οι λεγόμενοι «ειδικού ενδιαφέροντος» παράνομοι μετανάστες από την Τουρκία, το Πακιστάν, την Ινδία και το Βιετνάμ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Department of Homeland Security – DHS), οι μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος είναι μη Αμερικανοί πολίτες που ενδεχομένως αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ ή τα συμφέροντά τους με βάση τις μεθόδους μετακινήσεώς τους.

Ο χαρακτηρισμός δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι «τρομοκράτες», αλλά τα ταξίδια και η συμπεριφορά τους υποδεικνύουν μια πιθανή σύνδεση με κακόβουλη δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας, που απαιτεί περαιτέρω έλεγχο και έρευνα, αναφέρει το DHS στον ιστότοπό του.

«Τις τελευταίες 48 ώρες, οι αστυνομικοί του DPS συνάντησαν 8 μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος από 5 διαφορετικές χώρες στην αγροτική περιοχή Normandy», ανέφερε ο υπολοχαγός Chris Olivarez του DPS στο X (πρώην Twitter).

Από τους 36 μετανάστες που συνελήφθησαν την Παρασκευή, οι 21 παραδόθηκαν στην αμερικανική συνοριοφυλακή.

Στην ομάδα των Τούρκων μεταναστών, ένας 26χρονος άνδρας που ανακρίθηκε από τις αρχές δήλωσε ότι βρήκε ένα «δίκτυο» στο Telegram και το Instagram για να τους βοηθήσει να περάσουν παράνομα στις ΗΠΑ.

Είπε στους ερευνητές ότι είχαν έναν χρηματοδότη στο New Jersey.

«Φροντίζουν για τα έξοδά μας και τα πάντα όσο είμαστε νόμιμα εκεί», ακούστηκε να λέει στο υλικό από την κάμερα του DPS που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

 

 

 

 

Πηγή: https://www.foxnews.com/us/turkish-special-interest-migrant-tells-texas-troopers-paid-12k-cross-us-illegally

Μετάφραση: Γιάννης Λιναρδάτος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή