Ακολουθήστε μας

Λαθρομετανάστευση

Ο μεταναστευτικός εφιάλτης έχει μία και μόνη υπογραφή: “Αλέξης Τσίπρας”!

Δημοσιεύτηκε

στις

Γράφει ο Insider
Πριν διαβάσουν το κείμενο ορισμένοι, βλέποντας μόνον τον τίτλο, είναι βέβαιο ότι θα αναρωτηθούν: Καλά, ο Τσίπρας φταίει για πολλά, αλλά φταίει για τον πόλεμο στη Συρία; Ο Τσίπρας φταίει για τους εκατοντάδες χιλιάδες μετανάστες που φτάνουν στα νησιά, ο Τσίπρας φταίει για τον κίνδυνο να μας πετάξουν εκτός συνθήκης Σένγκεν; Η απάντηση είναι ναι!
Ο πόλεμος στη Συρία ξεκίνησε το 2011! Πριν περίπου πέντε χρόνια. Από τότε μέχρι το 2015 που έσκασε η μεταναστευτική βόμβα,  μεσολάβησαν τρία (σημαντικά) γεγονότα:

Γεγονός πρώτο, η δημιουργία του φράχτη στον Έβρο που περιόρισε τις μεταναστευτικές ροές προς την Ελλάδα, κατά 99%!

Γεγονός δεύτερο, η ανάληψη του χαρτοφυλακίου Μετανάστευσης και Ασφάλειας από Έλληνα Επίτροπο.

Γεγονός τρίτο, και σημαντικότερο, η άνοδος του ΣΥΡΙΖΑ στην εξουσία, που σηματοδότησε την στροφή στην μεταναστευτική πολιτική της χώρας.

Μέχρι τέλους του 2014, η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά είχε ρίξει μεγάλο βάρος στην αντιμετώπιση του μεταναστευτικού προβλήματος που ταλαιπωρούσε τη χώρα κινούμενη στους εξής άξονες: Στη διεθνοποίηση του προβλήματος, στην αποτροπή εισόδου παράνομων μεταναστών και στη δημιουργία ισχυρών συμμαχιών στην Ευρώπη.

Αφού εγκαινίασε τον φράχτη στον Έβρο περιορίζοντας κατά 99% την είσοδο από την χερσαία δίοδο, απλώς εφάρμοσε τον Νόμο, με αποφασιστικότητα και αποτελεσματικότητα.

Όπως άλλωστε, θα έκανε οποιοδήποτε πολιτισμένο κράτος του Δυτικού κόσμου. Ξεκίνησε με τα απλά: Για να εντοπίσει όσους βρίσκονταν ήδη στη χώρα, εφάρμοσε εξαντλητικούς ελέγχους στην Αθήνα και τα κέντρα των πόλεων, προχωρώντας στον διαχωρισμό των προσφύγων από τους  παράνομους μετανάστες, δίνοντας τα νόμιμα έγγραφα στους πρώτους για να συνεχίσουν το ταξίδι τους στην Ευρώπη. Για όσους δεν ήταν πρόσφυγες και δεν διέθεταν τα νόμιμα έγγραφα, δημιούργησε (κλειστά) κέντρα φιλοξενίας, όπου οι φιλοξενούμενοι είχαν δύο επιλογές: Είτε να γυρίσουν πίσω στον τόπο καταγωγής τους, είτε να παραμείνουν περιορισμένοι στους χώρους αυτούς, χωρίς νόμιμα έγγραφα! (πρόγραμμα Ξένιος Ζευς).

Παράλληλα με τις δράσεις στο εσωτερικό, η κυβέρνηση ξεκίνησε μια μεγάλη καμπάνια για την διεθνοποίηση του προβλήματος και την εύρεση συμμαχιών. Τότε οι περισσότερες χώρες της Βόρειας Ευρώπης δεν είχαν αντιληφθεί το πρόβλημα, ούτε είχαν συνειδητοποιήσει ότι “ανοιχτά σύνορα” σημαίνουν εκατομμύρια (παράνομους) μετανάστες! Οι Σκανδιναβικές μάλιστα χώρες, ισχυρίζονταν ότι η Ευρώπη δεν μπορεί καν να υιοθετήσει τον όρο “παράνομος μετανάστης”. Θεωρούσαν ότι ο μετανάστης που ξεκινάει μια καινούργια ζωή σε άλλη χώρα, εντασσόμενος ομαλά στον κοινωνικό της ιστό, δεν μπορεί να διαχωριστεί από εκείνον που φτάνει μέσα στην καρότσα ενός φορτηγού, και πετιέται χωρίς δουλειά, χωρίς αξιοπρέπεια και χωρίς μέλλον στο κέντρο μιας μεγαλούπολης.

Αυτό του “ταμπού” όμως κατάφερε να σπάσει με Ελληνική πρωτοβουλία: Θυμίζουμε ότι ως πρωθυπουργός, τον Οκτώβριο του 2013, ο Α. Σαμαράς πήρε το αεροπλάνο του και πήγε στη Ρώμη και στην Μάλτα. Οι τρεις χώρες μαζί, διαμόρφωσαν κοινή στρατηγική, διεύρυναν την συμμαχία τους  βάζοντας μέσα στην πρωτοβουλία την Ισπανία, την Γαλλία, την Βουλγαρία, την Πορτογαλία (εκμεταλλευόμενοι την αρχή της Ευρωπαϊκής Ένωσης για Ενισχυμένες συνεργασίες) προκάλεσαν Σύνοδο Κορυφής λίγες μέρες μετά. Η Σύνοδος κορυφής στις 24 και 25 Οκτωβρίου, είχε ως αποτέλεσμα η Ευρώπη να αντιληφθεί  για πρώτη φορά το πρόβλημα, να διαχωρίσει τους πρόσφυγες από τους μετανάστες, υιοθετώντας μάλιστα επισήμως τον όρο “παράνομος μετανάστης”, να περιλάβει στα συμπεράσματα της συνόδου σαφή πρόβλεψη για (τους απαγορευμένους) μέχρι τότε όρους της αποτροπής και του επαναπατρισμού των παρανόμως εισελθόντων και κυρίως, να στηρίξει πολιτικά και οικονομικά τις μεσογειακές χώρες στις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν.

Ιταλία και Ελλάδα παράλληλα, συνεχίζουν τις κοινές πολιτικές τους τοποθετώντας πολύ ψηλά στην ατζέντα στις προεδρίες τους το μεταναστευτικό αποφασίζοντας κοινές δράσεις. Αποτέλεσμα; Το 2013, με την ταυτόχρονη συνεισφορά της FRONTEX οι (συνολικές) μεταναστευτικές και προσφυγικές ροές προς την χώρα μας να περιοριστούν σε 41.000, ενώ το 2014 σε 77.000. Από αυτούς, μόλις το 10-20% καταγράφηκαν ως  πρόσφυγες πολέμου, παρά την κλιμάκωση του πολέμου στη  Συρία.

Παράλληλα, η Ελλάδα με υψηλού επιπέδου lobbying κερδίζει για πρώτη φορά πολύ σημαντικό ευρωπαϊκό χαρτοφυλάκιο, αυτό της εσωτερικής ασφάλειας και μεταναστευτικής πολιτικής, γεγονός που της παρέχει μεγαλύτερη επιρροή και ισχυρότερο ρόλο.

Η στρατηγική αυτή της προηγούμενης κυβέρνησης, στόχευε κυρίως στην “αποτροπή”. Η χώρα μας, ιδιαίτερα μέσα στην οικονομική κρίση που βίωνε, δεν μπορούσε,  να σηκώσει το βάρος και άλλων μεταναστών, που θα εγκλωβίζονταν στην χώρα μας. Δεν μπορούσε να καταστεί μαγνήτης, πύλη εισόδου που θα προσέφερε ευρωπαϊκά “χαρτιά” σε κάθε έναν ταλαίπωρο μετανάστη. Και αυτό θα ήταν εφικτό, μόνον αν οι επίδοξοι μετανάστες γνώριζαν ότι δεν θα ήταν εύκολο να μπουν στην χώρα, αλλά ακόμα και αν τα καταφέρουν, θα πρέπει είτε να περιοριστούν σε κέντρα φιλοξενίας, είτε να επιστρέψουν πίσω. Κάτι αντίστοιχο με εκείνο που κάνουν σήμερα οι σκανδιναβικές χώρες. Υιοθετούν ιδιαίτερα σκληρούς νόμους, στέλνοντας μήνυμα αποτροπής, υπονοώντας ότι οι χώρες του δεν θα είναι “επίγειος παράδεισος” για όποιον τις επιλέξει.

Όλα αυτά, μέχρι που ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ. Με σκοπό να κάνει τις ιδεοληψίες του πράξη. Και τα κατάφερε.

Πριν τις εκλογές του Ιανουαρίου, έκανε πάντα φασαρία, όταν εφαρμοζόταν η πολιτική της αποτροπής! Δηλαδή, όταν η Frontex, ως όφειλε, ευρισκόμενη σε διεθνή χωρικά ύδατα,  έστελνε πίσω στην Τουρκία τις βάρκες με τους παράνομους μετανάστες, ο κ. Τσίπρας ξεσήκωνε το σύμπαν. Μέχρι και το Ελληνικό Λιμενικό Σώμα έφτασε τότε να κατηγορεί στην Ελλάδα και το Εξωτερικό για τα ναυάγια του Αιγαίου! Γιατί  καλό είναι να θυμόμαστε, ότι ο κ. Τσίπρας έχει και παρελθόν. Όχι μόνον (κυβερνητικό) παρόν!

–       Πόσοι,  από σας θυμούνται την περίφημη κατάληψη της νομικής σχολής και στη συνέχεια της  βίλας Υπατία από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους παράνομους μετανάστες, με μόνον ένα αίτημα: Να νομιμοποιηθούν οι παράνομοι;

–       Πόσοι άραγε γνωρίζουν ότι στο πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ και σε όλα τα επίσημα κείμενά του περιλαμβάνεται (μέχρι σήμερα) η κατάργηση της FRONTEX και η έξοδος της χώρας από την συνθήκη Σένγκεν; (Δυστυχώς οι Ευρωπαίοι το θυμούνται)

–       Πόσοι ξέρουν ότι η επίσημη θέση του ΣΥΡΙΖΑ για την παράνομη μετανάστευση ήταν η θέση της κυρίας Τασίας, για ανοιχτά σύνορα, η κατάργηση του φράχτη και η παροχή ιθαγένειας σε όλους;

–       Πόσοι είχαν δει τις (αλλεπάλληλες) προεκλογικές συνεντεύξεις του κ. Τσίπρα που, ούτε λίγο ούτε πολύ, υποσχόταν ιθαγένειες και οικειοθελή έξοδο της χώρας από τη συνθήκη Σένγκεν;

Με αυτές τις θέσεις κατέβηκε στις εκλογές ο κ. Τσίπρας. Όχι μόνο στις εθνικές αλλά και στις ευρωπαϊκές εκλογές όπου ήταν υποψήφιος. Με αποτέλεσμα εκτός από εμάς, τις θέσεις του να τις μάθουν και οι ευρωπαίοι. Που δεν είχαν κανένα πρόβλημα να του πουν στη συνέχεια “μα εμείς σε βγάζουμε από την Σένγκεν, διευκολύνοντάς σε να εφαρμόσεις το πρόγραμμά σου” ! Ή “σου διαγράφουμε μέρος του χρέους, αρκεί εσύ να αναλάβεις ολόκληρο το μεταναστευτικό βάρος που (ούτως ή άλλως) δημιούργησες”!

Αυτές τις πολιτικές  εκφράζει ακόμα και σήμερα το κόμμα του, και συνειδητά  τις εφήρμοσε από την πρώτη μέρα που ανέλαβε την διακυβέρνηση της χώρας, με σκοπό να ανατρέψει την μέχρι τότε εφαρμοζόμενη στρατηγική Σαμαρά, που αναλύθηκε προηγουμένως.

Γι αυτό και η πρώτη του κίνηση ήταν να τοποθετήσει την κυρία Τασσία (με τις γνωστές ιδελοηπτικές της απόψεις) στο υπουργείο μετανάστευσης.

Στη συνέχεια, θυμίζουμε ότι ξέσπασε  πόλεμος από τον κ. Πανούση κατά των “κακών διαπλεκόμενων ΜΜΕ”, όταν αποκαλύφθηκε επιστολή που απέστειλε το Υπουργείο Προστασίας του Πολίτη προς τις υπηρεσίες του,  για απελευθέρωση και παροχή εγγράφων σε όλους τους παρανόμως εισελθόντες μετανάστες.

Ακαριαίως αμέσως μετά, κατήργησε την Αμυγδαλέζα (και τα υπόλοιπα κέντρα κράτησης)  τοποθετώντας  όλους τους φιλοξενούμενους στις πλατείες των Αθηνών.

Μετά η κυρία Τασία, με το γνωστό της ύφος, δήλωνε ότι όλοι οι μετανάστες στην Ελλάδα είναι ελεύθεροι να λιάζονται και μετά να εξαφανίζονται.

Έπειτα, σταμάτησε τις περιπολίες στο Αιγαίο υποδεχόμενος ως ήρωα  όποιον επιζητούσε μια καλύτερη τύχη στην Ευρώπη. Είτε αυτός ήταν Πακιστανός, είτε Αφγανός, είτε Μαροκινός, είτε Αλγερινός.

Μετά, ο κ. Καμμένος μίλησε για Κούγκι και στρατηγική επιλογή της Κυβέρνησης να υποδεχτεί στην Ελλάδα και στην συνέχεια να πλημμυρήσει την Ευρώπη με (ημι-νομιμοποιημένους) μετανάστες. Πηγαίνοντάς το όλο αυτό και ένα βήμα παρακάτω. Υπονόησε ότι τζιχαντιστές θα είναι αυτοί που θα κατακλύσουν την Ευρώπη… Μέχρι που ήρθε το τρομοκρατικό χτύπημα στο Παρίσι και έτρεχε να εξαφανίσει τις παλαιότερες δηλώσεις του, που με άφρονα τρόπο είχε κάνει!

Και εν τω μεταξύ, οι μεταναστευτικές ροές εντός του 2015, ξεπερνούσαν το 1 εκατομμύριο, αφού Αφρικανοί, ασιάτες και λοιποί κατατρεγμένοι ήξεραν ότι πλέον η Ελλάδα τους προσκαλεί.

Και ήξεραν ότι αν κατάφερναν να εξασφαλίσουν και πλαστό Συριακό διαβατήριο, η υποδοχή τους στην Ελλάδα θα ήταν εξασφαλισμένη και η είσοδός τους προς την Ευρώπη θα ήταν ανεμπόδιστη.

Εσείς αν ήσασταν Ευρωπαίοι πώς θα τα αντιμετωπίζατε όλα αυτά; Ως φυσιολογικά; Ως πρόβλημα (συνολικά) της Ευρώπης που γιγαντώθηκε από το πουθενά, ή ως απόνερα του Ελληνικού προβλήματος που δημιούργησε η ανικανότητα ή η ιδεοληψία της Ελληνικής κυβέρνησης;

Η απάντηση είναι αυτονόητη. Αλλά ευτυχώς που σε αυτή τη συγκυρία στη θέση του επιτρόπου Μετανάστευσης δούλεψε αθόρυβα ο Δ. Αβραμόπουλος για να βρισκόμαστε  (για πόσο ακόμα άραγε; ) εντός συνθήκης Σένγκεν.

Δυστυχώς όμως, το πρόβλημα είναι πλέον εδώ. Και ό,τι και να κάνουμε, το πρόβλημα ήρθε για να μείνει.

Είτε δημιουργώντας εντός μιας χώρας που ακόμα αναπνέει από τον τουρισμό, ένα υπερμεγέθες στρατόπεδο συγκέντρωσης, είτε εντάσσοντας εκατομμύρια ταλαιπωρημένος μετανάστες στον ιστό της κοινωνίας.

Και οι δύο επιλογές έχουν βαρύτατο τίμημα. Για την οικονομία, την κοινωνική σταθερότητα, για την ύπαρξη αυτής της χώρας, όπως είχαμε συνηθίσει να την ξέρουμε.

Μαζί τη μέρα της Μαρμότας με την οποία θα συνηθίσουμε να ζούμε, με τους δεκάδες, εκατοντάδες ή χιλιάδες συνανθρώπους μας να πνίγονται καθημερινά στο Αιγαίο.

Εκτός και αν προλάβουμε και επιστρέψουμε στην προηγούμενη εθνική στρατηγική!

http://www.liberal.gr/arthro/30707/politiki/2016/o-metanasteutikos-efialtis-echei-mia-kai-moni-upografi-alexis-tsipras.html

Ελλάδα

Ν. Παναγιωτόπουλος: Καμία στρατηγική για το μεταναστευτικό δεν θα έχει αποτέλεσμα, εάν υπάρξει μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

Δηλώσεις Νίκου Παναγιωτόπουλου και Άδωνι Γεωργιάδη για το μεταναστευτικό

Καμία στρατηγική για το Μεταναστευτικό δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΚΟ της Νίκης Τάσου Οικονομόπουλου, με θέμα: “Ανησυχία για πιθανές επιπτώσεις στη χώρα μας από τη νέα κρίση στο μεταναστευτικό”.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η ελληνική πολιτική στο μεταναστευτικό κινείται στα σωστά επίπεδα ωστόσο, “καμία στρατηγική δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο με χερσαία εισβολή των ισραηλινών στρατευμάτων, η οποία θα δημιουργήσει κύματα εκατομμυρίων προσφύγων. Και αναπόφευκτα κάποιοι απ’ αυτούς θα επιχειρήσουν να εισέλθουν στην Ευρώπη και από τη χώρα μας. Εκεί, όλες οι στρατηγικές πάνε στράφι, και πάμε σε κατάσταση αντιμετώπισης κρίσης, για την οποία βέβαια προετοιμαζόμαστε όσο μπορούμε, αλλά αυτό δεν είναι θέμα μόνο της Ελλάδας αλλά είναι [..] όλου του δυτικού κόσμου, να αντιμετωπίσει κύματα προσφύγων από περιοχές όπου ξεσπάνε εμπόλεμες συγκρούσεις”.

Απαντώντας στο εάν η ΕΕ συμπαρίσταται στην Ελλάδα για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι οι εταίροι μας διέθεσαν στην Ελλάδα, το διάστημα 2015-2021 το ποσό των 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στην τρέχουσα περίοδο 2021-2027 το ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων: “Εάν αλλάξουν τα δεδομένα, εάν έχουμε σφοδρές κρίσεις, βεβαίως θα πάμε και θα ζητήσουμε πρόσθετη χρηματοδότηση”, διαβεβαίωσε ο υπουργός.

Για την τρέχουσα γερμανική πολιτική εκτεταμένων ελέγχων στα χερσαία σύνορά της, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως “η Ελλάδα δεν επηρεάζεται” και ότι “μαζικές επιστροφές (από τη Γερμανία) δεν υπάρχουν”. Σημείωσε μάλιστα ότι και η Ελλάδα κάνει επιστροφές κατά τα οριζόμενα. Συγκεκριμένα, “κατά το 2023, πάνω από 6.000 επέστρεψαν σε τρίτες χώρες”.

Από την πλευρά του, ο κ. Οικονομόπουλους, ρώτησε πως δικαιολογείται σε όλη την Ευρώπη ο μέσος όρος παροχής ασύλου να είναι 46% και στη χώρα μας να είναι 68%. Μήπως η διαδικασία στην Ελλάδα “γίνεται, όχι για να εξεταστεί πραγματικά εάν είναι (κάποιος) πρόσφυγας αλλά για να μπορέσει να φύγει νομότυπα από τη χώρα και να πάει στη βόρεια Ευρώπη;”. Τόνισε, δε, ότι “η Ελλάδα δεν θα γίνει η νήσος Έλις της Ευρώπης”, και ότι είναι θέμα επιβίωσης της Ελλάδας [..] η αποτροπή της επιχειρούμενης εθνικής αλλοίωσης.

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο κ. Οικονομόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου ανέφερε ότι κάποτε μας επέκριναν ότι αργούμε στην απόδοση ασύλου και τώρα μας λένε “γιατί πάτε τόσο γρήγορα και έρχονται γρήγορα”.. Ειδικότερα για την εκτίμηση του βουλευτή της Νίκης ότι με την αλλαγή της γερμανικής πολιτικής θα στέλνονται πίσω παράνομοι μετανάστες με τραίνα και λεωφορεία, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι μέχρι πρότινος, τα γερμανικά δικαστήρια δικαίωναν όσους προσέφευγαν σε αυτά, με το αιτιολογικό ότι οι συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα είναι πολύ χειρότερες σε επίπεδο κοινωνικών παροχών. “Αυτή όμως η απόφαση της γερμανικής νομολογίας είναι του 2011. Είναι προφανές ότι από το 2011 μέχρι το 2024 άλλαξαν πολλά προς το καλύτερο (στην Ελλάδα) [..] Αναμένω ότι αυτό θα διαπιστωθεί από τους Γερμανούς [..] ανοίγοντας το δρόμο για κάποιες αποσπασματικές και πολύ σποραδικές επιστροφές.. Ούτε με τραίνα, ούτε με βαπόρια, ούτε με λεωφορεία, ούτε με αεροπλάνα. Είναι ζήτημα αν κάποιες δεκάδες έχουν εντοπιστεί από τις χιλιάδες που υπάρχουν (στη Γερμανία)” παρατήρησε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Άδ. Γεωργιάδης: Το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης στην διεθνή κοινότητα και όχι στον Έλληνα φορολογούμενο
Νωρίτερα, σε απάντηση ερώτησης της βουλευτού της Νέας Αριστεράς, Θ. Φωτίου για την ευθύνη που πρέπει να αναλάβει το υπουργείο Υγείας για την υγειονομική φροντίδα των προσφυγικών πληθυσμών, ο αρμόδιος υπουργός Άδ. Γεωργιάδης είπε: “Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας δίνει λεφτά για να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες των λαθρομεταναστών; [..] Λέτε ότι πρέπει το υπουργείο Υγείας της Ελλάδος, από τους ήδη πιεσμένους του προϋπολογισμούς, για την παροχή Υγείας στους Έλληνες πολίτες, που λέτε ότι δεν φτάνουν τα λεφτά, από αυτά τα λεφτά, να αφαιρέσουμε επιπλέον λεφτά, για να καλύψουμε εξολοκλήρου εμείς, το ελληνικό κράτος, τα έξοδα αυτών που έρχονται στην Ελλάδα παράνομα; Δηλαδή εάν έρθουν 10 εκατομμύρια θα πάμε να καλύψουμε και τα 10 εκατομμύρια; Εάν έρθουν 50 εκατομμύρια και τα 50 εκατομμύρια;”

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, “είμαστε ενώπιον μιας μεγάλης μεταναστευτικής κρίσης. Η Γερμανία έκλεισε τα σύνορα της. Σε λίγο απ’ ότι φαίνεται θα κλείσουν τα σύνορα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ποια είναι η πρόταση της Νέας Αριστεράς; Να πληρώνει η Ελλάδα τα έξοδα όλων όσοι έρχονται, χωρίς να την νοιάζει από που θα βρει τα λεφτά; Θέλετε να βγάλουμε και τους Έλληνες από τα σπίτια τους να βάλουμε τους λαθρομετανάστες μέσα;”

Σημείωσε επίσης ότι η περίθαλψη των προσφύγων “είναι στον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης για να πληρώνονται από διεθνή χρήματα όλα αυτά τα έξοδα [..] Διότι δεν είναι υποχρέωση του Έλληνα φορολογούμενου να καλύψει αυτά τα χρήματα. Ούτε έχει υποχρέωση ο Έλληνας να μην έχει κρεβάτι στο νοσοκομείο, επειδή εσάς σας αρέσει να είναι ανοιχτά τα σύνορα. Όσο κι αν η Αριστερά φωνάζει στην Βουλή “πρώτα οι μετανάστες και μετά οι Έλληνες”, εμείς θα πούμε ότι θα πληρώνει το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης η διεθνής κοινότητα και όχι ο Έλληνας φορολογούμενος”.

Από την πλευρά της, η κ. Φωτίου είπε: “Και τότε και τώρα, τα χρήματα τα παίρνετε από το ΕΣΠΑ. Από που τα παίρνεις; Δεν είναι αυτά λεφτά του ελληνικού λαού; Ότι και να γίνεται είναι λεφτά του ελληνικού λαού. Μην πουλάτε στα ακροδεξιά σας ακροατήρια ότι εσείς δεν θέλετε να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ από τους Έλληνες για τους λαθρομετανάστες”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Θα αφήσουμε τη “Γενεύη” να διαλύσει την Ευρώπη;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τι είναι οι διεθνείς συνθήκες; Δεν είμαι σίγουρος ότι ο νομικός κόσμος της Ευρώπης (και της Ελλάδας) ξέρει την απάντηση.

Από τις δημόσιες τοποθετήσεις πολλών τριβωνιανούτσικων και την αρθρογραφία τους, βγάζεις το συμπέρασμα ότι τις θεωρούν κάτι σαν τις Δέκα Εντολές: θέσφατα. Δεν τις αγγίζουμε. Τις εφαρμόζουμε τυφλά. Και, προς Θεού, δεν κρίνουμε το θεωρητικό τους υπόβαθρο. Γιατί;

“Διότι αν αρχίσουμε να αναθεωρούμε τις διεθνείς συνθήκες είναι βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν, που θέλει αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης”.

Το επιχείρημα είναι κωμικό, αλλά μια που έχει διατυπωθεί πολλές φορές από πολλούς, αναγκάζομαι να το ανασκευάσω. Υπάρχουν, λοιπόν, πολλών ειδών διακρατικές συνθήκες, διμερείς, πολυμερείς, παγκόσμιες, θεσμικές, συνθήκες-πλαίσιο. Ο βασικός τους διαχωρισμός είναι το αν έχουν προκύψει ως συνθήκες ειρήνευσης μετά από κάποιον πόλεμο ή ως συνθήκες σε καιρό ειρήνης. Οι πρώτες σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν οριοθετήσεις συνόρων. Προφανώς, για να αλλάξουν θα πρέπει να γίνει νέος πόλεμος. Παράδειγμα η Συνθήκη των Σεβρών (1920) που αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. Αυτές, ναι, δεν τις αγγίζουμε. Οι δεύτερες διευθετούν θέματα διαχειριστικής ή και θεσμικής φύσεως και δεσμεύουν τα κράτη που τις υπέγραψαν, όσον καιρό συνεχίζουν να συμφωνούν με το περιεχόμενό τους. Αυτές είναι εργαλεία. Τις κάνουμε ό,τι θέλουμε. Τις απλώνουμε, τις μαζεύουμε, τις τροποποιούμε, όπως η ιδρυτική της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας Συνθήκη της Ρώμης (1957) που επεκτάθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ (1992), μέχρι και τις καταργούμε, όταν έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα, όπως η Συνθήκη της Κοινωνίας των Εθνών (1919). Και φυσικά, όχι μόνο συζητούμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή τους, αλλά και σηκώνουμε τον κόσμο στο πόδι για αναθεώρηση, σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι έχουν μετατραπεί σε βόμβα στα θεμέλια της Ευρώπης, όπως η Σύμβαση της Γενεύης, που είναι το σημερινό θέμα μας.

Είναι εντυπωσιακό, το ότι επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή στον ελληνικό νομικό και ακαδημαϊκό κόσμο για ένα διεθνές νομικό πλαίσιο, η παθογένεια του οποίου είναι παραπάνω από εμφανής και οι τοξικές του παρενέργειες σοβαρότατες. Ψάχνοντας στο google “αναθεώρηση”, “τροποποίηση”, “αλλαγή”, “κατάργηση” της “Σύμβασης της Γενεύης”, στις πρώτες 20 σελίδες βρήκα μόνο δύο σχετικά κείμενα. Το ένα ζητάει να προστεθεί στη Σύμβαση και η έννοια του περιβαλλοντικού ή κλιματικού πρόσφυγα, κάποιου που θέλει να φύγει από την πατρίδα του γιατί η κλιματική αλλαγή τού δυσκολεύει τη ζωή. Βεβαίως το θέμα είναι πολύ σοβαρό για τους κατοίκους ορισμένων νησίδων του Ειρηνικού που η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί να τις καλύψει ολοσχερώς, αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, οι προπαγανδιστές του όρου θέλουν να τον επεκτείνουν ακόμα και σε εκείνους που δυσφορούν από έναν καύσωνα του Αυγούστου.

Το άλλο, με τίτλο “Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες – Η κερκόπορτα της παράνομης μετανάστευσης (2020)είναι του διδάκτορα Διοικητικού Δικαίου, Ιωάννη Γκιτσάκη. Από τους 45.000 νομικούς της χώρας, μόνο ένας ασχολήθηκε με το θέμα! (Αν υπήρξαν και άλλοι, θα χαρώ πολύ να το μάθω, αλλά το google δεν εμφανίζει κανένα άλλο κείμενο.)

Γιατί το κείμενο της Γενεύης δεν ονομάζεται Συνθήκη (Τreaty) αλλά Σύμβαση (Convention); Μολονότι και οι δύο όροι χρησιμοποιούνται για νομικές συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ κρατών ή διεθνών οργανισμών, οι συμβάσεις είναι πιο εξειδικευμένες και αφορούν συνήθως συγκεκριμένους τομείς, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον ή η συνεργασία σε τεχνικά θέματα. Δεν έχουν την καθολικότητα των Συνθηκών, αφήνοντας στα κράτη περιθώριο για προσαρμογή των όρων τους σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, η δέσμευση των κρατών είναι οικειοθελής. 

Η Σύμβαση της Γενεύης αφορούσε αποκλειστικά τα προβλήματα που προέκυψαν από τις μετακινήσεις πληθυσμών λόγω του Β΄ΠΠ και των όσων επακολούθησαν. Γι’ αυτό περιόριζε το δικαίωμα υποβολής αιτήματος ασύλου μόνο σε άτομα που εμπλέκονταν σε “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν Ευρώπη ή αλλαχού” (άρθρο 1, §Β1). Μάλιστα, το “αλλαχού” ήταν προαιρετικό. Μπορούσε δηλαδή ένα κράτος να πει “δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται εκτός Ευρώπης, θα δέχομαι μόνο Ευρωπαίους ως πρόσφυγες”.

Στόχος της, καθώς οι περισσότεροι πρόσφυγες πολέμου είχαν ήδη επιστρέψει στις εστίες τους, ήταν να λύσει τα προβλήματα της μεταπολεμικής διαίρεσης της Ευρώπης σε ζώνες επιρροής. Είχαν περάσει πάνω από 6 χρόνια από τις Διασκέψεις της Μόσχας και της Γιάλτας, η Γερμανία είχε ήδη χωριστεί σε Δυτική και Ανατολική, και η Ευρώπη βίωνε τον ψυχρό πόλεμο ξέροντας ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων από χώρες του Σιδηρού Παραπετάσματος θα επέλεγε να μην επιστρέψει στον “σοβιετικό σοσιαλιστικό παράδεισο” ή θα προσπαθούσε να δραπετεύσει από εκεί. Αυτών των περιπτώσεων κυρίως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ήθελε να καθορίσει η Σύμβαση.

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Τούρκος «ειδικού ενδιαφέροντος» μετανάστης λέει στους αστυνομικούς του Τέξας ότι πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα στις ΗΠΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι αστυνομικοί της πολιτείας του Τέξας ήρθαν αντιμέτωποι με 36 παράνομους μετανάστες κοντά στα νότια σύνορα την Παρασκευή, συμπεριλαμβανομένης μιας ομάδας από την Τουρκία, οι οποίοι δήλωσαν ότι ο καθένας πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα τα σύνορα προσπαθώντας να συναντήσει έναν « χρηματοδότη » στο New Jersey, δήλωσαν οι αρχές.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν την ομάδα στη συνοριακή πόλη Normandy, ανακοίνωσε το Τμήμα Δημόσιας Ασφάλειας (Department of Public Safety-DPS) του Τέξας.

Δεκαπέντε από τους μετανάστες, από τη Βραζιλία, το Περού, τον Ισημερινό, τη Νικαράγουα, τη Δομινικανή Δημοκρατία και τη Νότια Αφρική, συνελήφθησαν ως ύποπτοι για παράνομη είσοδο.

Μεταξύ της ομάδας ήταν οι λεγόμενοι «ειδικού ενδιαφέροντος» παράνομοι μετανάστες από την Τουρκία, το Πακιστάν, την Ινδία και το Βιετνάμ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Department of Homeland Security – DHS), οι μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος είναι μη Αμερικανοί πολίτες που ενδεχομένως αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ ή τα συμφέροντά τους με βάση τις μεθόδους μετακινήσεώς τους.

Ο χαρακτηρισμός δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι «τρομοκράτες», αλλά τα ταξίδια και η συμπεριφορά τους υποδεικνύουν μια πιθανή σύνδεση με κακόβουλη δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας, που απαιτεί περαιτέρω έλεγχο και έρευνα, αναφέρει το DHS στον ιστότοπό του.

«Τις τελευταίες 48 ώρες, οι αστυνομικοί του DPS συνάντησαν 8 μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος από 5 διαφορετικές χώρες στην αγροτική περιοχή Normandy», ανέφερε ο υπολοχαγός Chris Olivarez του DPS στο X (πρώην Twitter).

Από τους 36 μετανάστες που συνελήφθησαν την Παρασκευή, οι 21 παραδόθηκαν στην αμερικανική συνοριοφυλακή.

Στην ομάδα των Τούρκων μεταναστών, ένας 26χρονος άνδρας που ανακρίθηκε από τις αρχές δήλωσε ότι βρήκε ένα «δίκτυο» στο Telegram και το Instagram για να τους βοηθήσει να περάσουν παράνομα στις ΗΠΑ.

Είπε στους ερευνητές ότι είχαν έναν χρηματοδότη στο New Jersey.

«Φροντίζουν για τα έξοδά μας και τα πάντα όσο είμαστε νόμιμα εκεί», ακούστηκε να λέει στο υλικό από την κάμερα του DPS που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

 

 

 

 

Πηγή: https://www.foxnews.com/us/turkish-special-interest-migrant-tells-texas-troopers-paid-12k-cross-us-illegally

Μετάφραση: Γιάννης Λιναρδάτος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή