Ακολουθήστε μας

Λαθρομετανάστευση

Δίνουν έναν χρόνο άσυλο για όλους τους μετανάστες – Βιομηχανία “κονόμας” το προσφυγικό-μεταναστευτικό

Δημοσιεύτηκε

στις

Ήρθαν για να μείνουν με τις ευλογίες της κυβέρνησης 
Μανόλης Γαλάνης 

Αδυνατούν να εξετάσουν τις αιτήσεις την ώρα που ο αριθμός τους αυξάνεται κατά 1.000% σε σχέση με πέρυσι, ενώ ζητούν στοιχεία από τους ενδιαφερόμενους ακόμη και μέσω Skype 
Χάνει κάθε έλεγχο στο Προσφυγικό – Μεταναστευτικό η κυβέρνηση εν μέσω σοβαρών επεισοδίων στις δομές φιλοξενίας. Είναι πλέον σαφές και με τον πιο επίσημο τρόπο ότι αδυνατεί να διαχειριστεί την εκρηκτική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί με ευθύνη της στο ζήτημα αυτό.
Οπως αποδεικνύεται και παρά τις περί του αντιθέτου δεσμεύσεις των αρμοδίων, οι πρόσφυγες και οι μετανάστες ήρθαν για να μείνουν στη χώρα μας για αρκετά χρόνια. Ηδη η κυβέρνηση προχωρά στον τριπλασιασμό του χρόνου ισχύος των χορηγούμενων δελτίων αίτησης ασύλου. 
Σύμφωνα με την Υπηρεσία Ασύλου, θα απαιτηθεί ένας ολόκληρος χρόνος μόνο για την καταγραφή των δεκάδων χιλιάδων αιτήσεων ασύλου που μαζικά ζητούν να υποβάλουν όσοι εισήλθαν στην ελληνική επικράτεια τους τελευταίους μήνες. Για τον λόγο αυτό και σε μια ύστατη προσπάθεια να υπάρξει τουλάχιστον μια πρώτη καταγραφή κάποιων βασικών προσωπικών στοιχείων προσφύγων και μεταναστών επιστρατεύονται και κινητά κλιμάκια καταγραφής στην ηπειρωτική Ελλάδα. Την ίδια στιγμή, με βάση τα έως σήμερα δεδομένα των μεταναστευτικών ροών ο εκτιμώμενος αριθμός όσων θα αιτηθούν άσυλο ανέρχεται σε περίπου 50.000 άτομα.


Ειδικότερα, με απόφαση της διευθύντριας της Υπηρεσίας Ασύλου Μαρίας Σταυροπούλου αυξάνεται η διάρκεια ισχύος των δελτίων αιτούντων διεθνή προστασία, ενώ ήδη τα αιτήματα ασύλου έχουν αυξηθεί έως και 1.000% σε σχέση με την περσινή χρονιά! Το σκεπτικό της απόφασης της 31ης Μαΐου είναι χαρακτηριστικό της κατάστασης που έχει διαμορφωθεί. «Τη διαπίστωση ότι με δεδομένη τη σημαντική αύξηση του αριθμού των υποβαλλόμενων αιτήσεων διεθνούς προστασίας, η εξέτασή τους θα ολοκληρώνεται εντός 6 μηνών κατά μέσο όρο, καθώς και τη διαπίστωση ότι από την απλή καταγραφή των αιτήσεων διεθνούς προστασίας σύμφωνα με την παράγραφο 1 στοιχείο (β) του άρθρου 36 του Ν.4375/2016, έως τη διενέργεια της πλήρους καταγραφής του στοιχείου (α) της παραπάνω παραγράφου, θα μεσολαβεί κατά μέσο όρο διάστημα 1 έτους», αναφέρεται. 


Ουσιαστικά η κυβέρνηση παραδέχεται ότι θα χρειαστεί ένας ολόκληρος χρόνος από την απλή καταγραφή των στοιχείων των αιτούντων διεθνή προστασία μέχρι την πλήρη καταγραφή. Και όπως ορίζεται, σύμφωνα με τη σχετική νομοθεσία: «Η πλήρης καταγραφή περιλαμβάνει τουλάχιστον τα στοιχεία ταυτότητας, τη χώρα καταγωγής του αιτούντος, το όνομα του πατέρα, της μητέρας, του/της συζύγου και των τέκνων του, βιομετρικά στοιχεία αναγνώρισης, καθώς και σύντομη αναφορά των λόγων για τους οποίους ο αιτών ζητά διεθνή προστασία». Από εδώ και στο εξής τα δελτία με τα οποία θα εφοδιάζονται οι αιτούντες διεθνή προστασία -εφόσον έχει πραγματοποιηθεί πλήρης καταγραφή των απαιτούμενων στοιχείων- θα έχουν διάρκεια έξι μηνών. Στην περίπτωση, όμως, που έχει πραγματοποιηθεί απλή καταγραφή των ελάχιστων απαραίτητων στοιχείων και εκκρεμεί η πλήρης καταγραφή τους, τα χορηγούμενα δελτία θα έχουν διάρκεια ενός έτους. 

Η πρόσφατη απόφαση της διευθύντριας της Υπηρεσίας Ασύλου καταργεί όμοιά της που είχε υπογράψει η κυρία Σταυροπούλου τον Μάιο του 2014. 
Μέχρι σήμερα και βάσει εκείνης της απόφασης, τα δελτία με τα οποία εφοδιάζονταν οι αιτούντες διεθνή προστασία είχαν διάρκεια ισχύος μόλις τέσσερις μήνες. Σε ό,τι αφορά δε τους αιτούντες με χώρες καταγωγής την Αίγυπτο, την Αλβανία, τη Γεωργία, το Μπανγκλαντές και το Πακιστάν, η διάρκεια των δελτίων αυτών καθοριζόταν σε 45 ημερολογιακές ημέρες αφού, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της αρμόδιας υπηρεσίας, τόσος ήταν ο χρόνος εξέτασης έκδοσης των αποφάσεων επί των αιτήσεων. Στο μεταξύ και στο ίδιο πλαίσιο δημοσιεύτηκε στις 10 Ιουνίου στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως απόφαση της διευθύντριας της Υπηρεσίας Ασύλου αναφορικά με τη σύσταση κινητών κλιμακίων ασύλου. 



Η απόφαση με την οποία αυξάνεται η διάρκεια ισχύος των δελτίων αιτούντων διεθνή προστασία σε έναν χρόνο




Με την απόφαση αυτή προβλέπεται η σύσταση κινητού κλιμακίου Νοτίου Ελλάδoς, το οποίο θα είναι αρμόδιο για την υλοποίηση του έργου αυτού στις δομές που βρίσκονται στις Περιφέρειες Αττικής, Πελοποννήσου, Στερεάς Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας, Θεσσαλίας και Ηπείρου. Το αντίστοιχο κλιμάκιο Βορείου Ελλάδoς θα έχει τομέα ευθύνης την Κεντρική, Δυτική και Ανατολική Μακεδονία και Θράκη.

 Η διαδικασία είναι ανοιχτή σε όσους έφτασαν στη χώρα μας από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως και τις 19 Μαρτίου 2016 χωρίς να υπάρχει περιορισμός στον αριθμό των ατόμων που μπορούν να προκαταγραφούν και χωρίς να αποκλείεται καμία εθνικότητα. Μετά την προκαταγραφή θα δοθεί στους αιτούντες το δελτίο αιτούντος διεθνούς προστασίας, το οποίο θα τους εξασφαλίζει το δικαίωμα νόμιμης προσωρινής παραμονής στη χώρα και πρόσβασης σε βασικές υπηρεσίες έως ότου εκδοθεί οριστική απόφαση για την αίτηση ασύλου από το ελληνικό κράτος.
Προς την κατεύθυνση αυτή, περισσότερα από 260 άτομα, χωρισμένα σε δύο ομάδες, θα εργάζονται επί έξι ημέρες την εβδομάδα σε 6 προσωρινά κέντρα προκαταγραφής σε διάφορες περιοχές της χώρας. 

Οπως προβλέπεται στον σχεδιασμό, αφότου ολοκληρωθεί η προκαταγραφή σε όλα τα κέντρα φιλοξενίας, η Υπηρεσία Ασύλου θα στέλνει SMS με την ημερομηνία και τον τόπο του επόμενου ραντεβού των αιτούντων με την αρμόδια αρχή. Οπως αναφέρει η Υπηρεσία Ασύλου στο ενημερωτικό φυλλάδιο, «Είναι πιθανόν το ραντεβού σας να οριστεί μερικούς μήνες μετά την ημερομηνία προκαταγραφής σας. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι πολλές χιλιάδες πρόσφυγες ζητούν άσυλο στην Ελλάδα αυτό το διάστημα». Πρώτοι θα προκαταγραφούν όσοι μένουν στα επίσημα κέντρα φιλοξενίας, θα ακολουθήσουν αυτοί που έμεναν σε άτυπους καταυλισμούς, ενώ όσοι μένουν σε διαμερίσματα και ξενοδοχεία σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα εξυπηρετηθούν στα μέσα Ιουλίου. Για όλους τους υπόλοιπους πρόσφυγες και μετανάστες που επιθυμούν να ζητήσουν άσυλο στην Ελλάδα η Υπηρεσία Ασύλου τους προτείνει να το κάνουν μέσω Skype!


Η εκτόξευση του αριθμού των αιτήσεων ασύλου το διάστημα αυτό αποτυπώνεται πλήρως στα επίσημα στατιστικά στοιχεία που έχει αναρτήσει η αρμόδια υπηρεσία και αφορούν στον Απρίλιο. Οι αυξήσεις που καταγράφονται κατά τόπους αγγίζουν ακόμα και το 1.000%! Συγκεκριμένα, η μεγαλύτερη αύξηση σε σχέση με τον μηνιαίο μέσο όρο αιτήσεων κατά τη διάρκεια της περασμένης χρονιάς παρατηρείται στις δομές φιλοξενίας της Θεσσαλονίκης, όπου η μεταβολή είναι της τάξης του 990,9%! Το αμέσως μικρότερο ποσοστό ανέρχεται σε 608,6% και σημειώνεται στη Λέσβο. Οσον αφορά τους αιτούντες διεθνή προστασία, οι Ιρακινοί αυξήθηκαν τον Απρίλιο κατά 703,6% σε σχέση με το 2015, οι Σύροι κατά 664,9%, οι Ιρανοί κατά 465%, ενώ η αντίστοιχη αύξηση των Μαροκινών ανήλθε σε 257,1%. 


Οσον αφορά στη συνολική αριθμητική εικόνα των καταγεγραμμένων προσφύγων και μεταναστών σε όλη τη χώρα, αυτή ανέρχεται σε 56.701 άτομα, σύμφωνα με τα τελευταία δημοσιοποιημένα στοιχεία του Συντονιστικού Οργάνου Διαχείρισης της Προσφυγικής Κρίσης. Στα νησιά του ανατολικού Αιγαίου έχουν καταγραφεί 8.422 πρόσφυγες, στην Αττική φιλοξενούνται 9.943 πρόσφυγες, στην Κεντρική Ελλάδα 2.234 και στη νότια 248. Στους 29 χώρους της Βόρειας Ελλάδας παραμένουν 23.837 άτομα. Στα στοιχεία αυτά υπολογίζονται και 5.602 πρόσφυγες που φιλοξενούνται σε ενοικιαζόμενους χώρους από την Υπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, οι διαμένοντες σε μη οργανωμένες δομές (4.915), ενώ εκτός δομών εκτιμάται πως βρίσκονται 1.500 άτομα.


Σε αυτές τις συνθήκες η κυβέρνηση συμπεριέλαβε στον αναπτυξιακό νόμο την περασμένη Τρίτη εκπρόθεσμη τροπολογία 85 σελίδων για την αναμόρφωση της Υπηρεσίας Ασύλου, βάσει της οποίας προβλέπονταν, μεταξύ άλλων, προσλήψεις δίχως όριο και επίδομα ανθυγιεινής εργασίας για όλους τους υπαλλήλους της. Μετά την κατακραυγή εκ μέρους της αντιπολίτευσης, όμως, αναγκάστηκε να την αποσύρει επαναφέροντάς τη μία μέρα αργότερα με την απουσία σειράς προκλητικών ρυθμίσεων. Φρόντισε όμως με διάταξη-πλυντήριο να αμνηστεύσει τυχόν ευθύνες που υπάρχουν στους διαγωνισμούς ύψους εκατομμυρίων ευρώ που έχουν πραγματοποιηθεί από τη συγκεκριμένη υπηρεσία επί διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ. «Επιτρέπεται να διενεργούνται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας και ανεξαρτήτως ποσού, ο προγραμματισμός, η σύναψη και η τροποποίηση δημόσιων συμβάσεων, η εκτέλεση και η ενταλματοποίηση αυτών που αφορούν στην Υπηρεσία Ασύλου και στην Υπηρεσία Υποδοχής και Ταυτοποίησης, για την αντιμετώπιση αναγκών της προσφυγικής κρίσης. Η εν λόγω ρύθμιση ισχύει και για τις σχετικές διαδικασίες που διενεργήθηκαν από 1-1-2015 και θα διενεργηθούν έως 31-12-2016». 

Την ίδια ώρα, το υπουργείο Εθνικής Αμυνας προχωρά τις διαδικασίες για τη μετατροπή βιομηχανικών κτιρίων που έχει μισθώσει σε όλη την ελληνική επικράτεια σε δομές ανοιχτής φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών «λόγω ανάγκης άμεσης αποσυμφόρησης των πρόχειρων καταυλισμών, με την κατά το συντομότερο δυνατό μεταφορά των εκεί διαμενόντων σε κατάλληλα οργανωμένους χώρους προσωρινής υποδοχής και φιλοξενίας». Μελέτες για τη διαμόρφωση των χώρων αυτών, πιστώσεις για συντήρηση και επισκευή των βιομηχανικών συγκροτημάτων και αγορές υλικοτεχνικής υποδομής «τρέχουν» τις μέρες αυτές με συνεχείς αποφάσεις της Διεύθυνσης Στρατιωτικών Εργων. 

Ποιοι «τρώνε» από το φαγητό των μεταναστών;

5,87ευρώ κοστίζει η ημερήσια μερίδα του μετανάστη τιμή που θεωρείται εξαιρετικά υψηλή




Στις αρχές του χρόνου οι Ενοπλες Δυνάμεις της χώρας μας βρέθηκαν μπροστά σε μια πρωτόγνωρη κατάσταση όταν ανέλαβαν να σιτίσουν δεκάδες χιλιάδες μετανάστες.
Οι σημαντικές καθυστερήσεις των αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων στη διεξαγωγή διαγωνισμών για την καθημερινή σίτιση αυτών των ανθρώπων μετέθεσαν την ευθύνη στο στράτευμα, το οποίο εκτός από την παροχή του προσωπικού ανέλαβε και το σημαντικό κόστος της προμήθειας των υλικών και της παρασκευής του φαγητού. Να σημειωθεί ότι η διατροφή προσφύγων και μεταναστών που φιλοξενούνται σε hot spots και κάμπινγκ στην Αττική, όπως στο Λαύριο, στο Σχιστό, στον Σκαραμαγκά, στον Ελαιώνα και τη Νέα Μάκρη, σύμφωνα με πληροφορίες κόστιζε στο Ναυτικό 60.000 ευρώ την ημέρα.

Τους τελευταίους περίπου δύο μήνες η κατάσταση έχει αλλάξει. Ιδιωτικές εταιρείες ανέλαβαν το κέτερινγκ μέσω διαγωνισμών, οι οποίοι εκτιμάται ότι έγιναν στο πόδι και κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή. Οποιος κατέθετε μία ρεαλιστική τιμή έπαιρνε τη δουλειά χωρίς ιδιαίτερα παζάρια. Το πρόβλημα της σίτισης όμως δεν μπορούσε να περιμένει για να επιλυθεί κάποια στιγμή στο μέλλον. Οι άνθρωποι έπρεπε να τρέφονται καθημερινά. «Θα διενεργηθεί διαγωνισμός με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, με ενσφράγιστες έγγραφες προσφορές, για την κάλυψη κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, λαμβανομένων υπόψη των λόγων εθνικής ασφάλειας και δημόσιας τάξης», ανέφερε χαρακτηριστικά έγγραφο της 71 Α/Μ Ταξιαρχίας για τη σίτιση μεταναστών που φιλοξενούνται στο Κιλκίς.

Συγκεκριμένα, στις περιπτώσεις κατά τις οποίες δημοσιεύεται προκήρυξη σημειώνεται ρητώς ότι «τα γεύματα θα πρέπει να παρασκευάζονται με τη μέθοδο διατήρησης cook & freeze». Και όπως επισημαίνουν οι ίδιες πηγές, αυτός ο όρος περιορίζει σημαντικά τους υποψήφιους αναδόχους, καθώς οι εταιρείες που έχουν αυτή τη δυνατότητα είναι μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού.

Οπως όμως αποδεικνύεται, όλες αυτές οι παλινωδίες εκτόξευσαν το χρηματικό αντίτιμο της ημερήσιας διατροφής. Το κόστος για την ημερήσια σίτιση του μετανάστη και του πρόσφυγα ανέρχεται κατά μέσο όρο σε 5,87 ευρώ. Σαφώς και δεν συναγωνίζεται τις τιμές γκουρμέ εδεσμάτων, αλλά, σύμφωνα με ανθρώπους της αγοράς, το κόστος αυτό κρίνεται υψηλό, ενώ παράλληλα δημιουργούνται εύλογες απορίες για το πού πραγματικά πηγαίνουν όλα αυτά τα χρήματα. Ειδικότερα αν λάβει κανείς υπόψη το γεγονός ότι αρκετές φορές το γεύμα που προσφέρεται δεν είναι φρέσκο αλλά κατεψυγμένο και ενίοτε ύποπτο ως προς τις υγιεινές προδιαγραφές του, δεδομένου του περιστατικού που καταγράφηκε τον περασμένο μήνα με θύματα 80 άτομα από τον χώρο φιλοξενίας του Πειραιά, τα οποία μεταφέρθηκαν στο Νοσοκομείο Αττικόν με οξεία τροφική δηλητηρίαση. 

Ενδεικτικό, πάντως, του υψηλού αντιτίμου για τη σίτιση των προσφύγων και μεταναστών είναι ότι η επιχορήγηση του υπουργείου Παιδείας για την ημερήσια διατροφή κάθε φοιτητή στις φοιτητικές εστίες πανεπιστημίων και ΤΕΙ ανέρχεται σήμερα μόλις σε 1,80 ευρώ, ποσό δυσανάλογο με το υπερτριπλάσιο τίμημα για τη σίτιση μεταναστών και προσφύγων. Μάλιστα για το ίδιο θέμα, το 2013, ο τότε βουλευτής των Ανεξάρτητων Ελλήνων και σήμερα και υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ Τέρενς Κουίκ είχε καταθέσει επερώτηση στη Βουλή χαρακτηρίζοντας «γκουρμέ» το γεύμα του μετανάστη.
 
226 ευρώ ο ναύλος του μετανάστη, αντί 45

Την ίδια ώρα αποκαλύπτεται ότι εξωφρενικές είναι και οι τιμές για τη μεταφορά μεταναστών με πλοία. Οπως κατήγγειλε σχετικά ο ανεξάρτητος βουλευτής Χάρης Θεοχάρης, το δίμηνο Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου το Ελληνικό Δημόσιο πλήρωσε 5,296 εκατ. ευρώ συν ΦΠΑ 23% για τη ναύλωση τεσσάρων πλοίων που μετέφεραν 23.000 πρόσφυγες και μετανάστες προς το λιμάνι του Πειραιά και μεταξύ Φαρμακονησίου – Λέρου. Δηλαδή, κατά τον κ. Θεοχάρη, «το κόστος ανήλθε στα 226 ευρώ το άτομο, όταν «τη θερινή περίοδο το εισιτήριο για απλή μετάβαση από Λέσβο για Πειραιά κοστίζει 45,50, από Χίο για Πειραιά 41,40 και από Λέρο για Πειραιά 33,00 ευρώ», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πρώτο Θέμα

Ελλάδα

Ν. Παναγιωτόπουλος: Καμία στρατηγική για το μεταναστευτικό δεν θα έχει αποτέλεσμα, εάν υπάρξει μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

Δηλώσεις Νίκου Παναγιωτόπουλου και Άδωνι Γεωργιάδη για το μεταναστευτικό

Καμία στρατηγική για το Μεταναστευτικό δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο τόνισε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νίκος Παναγιωτόπουλος, απαντώντας στη Βουλή σε επίκαιρη ερώτηση του βουλευτή της ΚΟ της Νίκης Τάσου Οικονομόπουλου, με θέμα: “Ανησυχία για πιθανές επιπτώσεις στη χώρα μας από τη νέα κρίση στο μεταναστευτικό”.

Όπως είπε ο κ. Παναγιωτόπουλος, η ελληνική πολιτική στο μεταναστευτικό κινείται στα σωστά επίπεδα ωστόσο, “καμία στρατηγική δεν θα έχει κανένα αποτέλεσμα εάν αύριο σημειωθεί μια μεγάλη ανάφλεξη στο Λίβανο με χερσαία εισβολή των ισραηλινών στρατευμάτων, η οποία θα δημιουργήσει κύματα εκατομμυρίων προσφύγων. Και αναπόφευκτα κάποιοι απ’ αυτούς θα επιχειρήσουν να εισέλθουν στην Ευρώπη και από τη χώρα μας. Εκεί, όλες οι στρατηγικές πάνε στράφι, και πάμε σε κατάσταση αντιμετώπισης κρίσης, για την οποία βέβαια προετοιμαζόμαστε όσο μπορούμε, αλλά αυτό δεν είναι θέμα μόνο της Ελλάδας αλλά είναι [..] όλου του δυτικού κόσμου, να αντιμετωπίσει κύματα προσφύγων από περιοχές όπου ξεσπάνε εμπόλεμες συγκρούσεις”.

Απαντώντας στο εάν η ΕΕ συμπαρίσταται στην Ελλάδα για τη διαχείριση του μεταναστευτικού, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε ότι οι εταίροι μας διέθεσαν στην Ελλάδα, το διάστημα 2015-2021 το ποσό των 3,4 δισεκατομμυρίων ευρώ και στην τρέχουσα περίοδο 2021-2027 το ποσό των 1,6 δισεκατομμυρίων: “Εάν αλλάξουν τα δεδομένα, εάν έχουμε σφοδρές κρίσεις, βεβαίως θα πάμε και θα ζητήσουμε πρόσθετη χρηματοδότηση”, διαβεβαίωσε ο υπουργός.

Για την τρέχουσα γερμανική πολιτική εκτεταμένων ελέγχων στα χερσαία σύνορά της, ο κ. Παναγιωτόπουλος είπε πως “η Ελλάδα δεν επηρεάζεται” και ότι “μαζικές επιστροφές (από τη Γερμανία) δεν υπάρχουν”. Σημείωσε μάλιστα ότι και η Ελλάδα κάνει επιστροφές κατά τα οριζόμενα. Συγκεκριμένα, “κατά το 2023, πάνω από 6.000 επέστρεψαν σε τρίτες χώρες”.

Από την πλευρά του, ο κ. Οικονομόπουλους, ρώτησε πως δικαιολογείται σε όλη την Ευρώπη ο μέσος όρος παροχής ασύλου να είναι 46% και στη χώρα μας να είναι 68%. Μήπως η διαδικασία στην Ελλάδα “γίνεται, όχι για να εξεταστεί πραγματικά εάν είναι (κάποιος) πρόσφυγας αλλά για να μπορέσει να φύγει νομότυπα από τη χώρα και να πάει στη βόρεια Ευρώπη;”. Τόνισε, δε, ότι “η Ελλάδα δεν θα γίνει η νήσος Έλις της Ευρώπης”, και ότι είναι θέμα επιβίωσης της Ελλάδας [..] η αποτροπή της επιχειρούμενης εθνικής αλλοίωσης.

Σχολιάζοντας τα όσα είπε ο κ. Οικονομόπουλος, ο υπουργός Μετανάστευσης & Ασύλου ανέφερε ότι κάποτε μας επέκριναν ότι αργούμε στην απόδοση ασύλου και τώρα μας λένε “γιατί πάτε τόσο γρήγορα και έρχονται γρήγορα”.. Ειδικότερα για την εκτίμηση του βουλευτή της Νίκης ότι με την αλλαγή της γερμανικής πολιτικής θα στέλνονται πίσω παράνομοι μετανάστες με τραίνα και λεωφορεία, ο κ. Παναγιωτόπουλος σημείωσε ότι μέχρι πρότινος, τα γερμανικά δικαστήρια δικαίωναν όσους προσέφευγαν σε αυτά, με το αιτιολογικό ότι οι συνθήκες διαβίωσης στην Ελλάδα είναι πολύ χειρότερες σε επίπεδο κοινωνικών παροχών. “Αυτή όμως η απόφαση της γερμανικής νομολογίας είναι του 2011. Είναι προφανές ότι από το 2011 μέχρι το 2024 άλλαξαν πολλά προς το καλύτερο (στην Ελλάδα) [..] Αναμένω ότι αυτό θα διαπιστωθεί από τους Γερμανούς [..] ανοίγοντας το δρόμο για κάποιες αποσπασματικές και πολύ σποραδικές επιστροφές.. Ούτε με τραίνα, ούτε με βαπόρια, ούτε με λεωφορεία, ούτε με αεροπλάνα. Είναι ζήτημα αν κάποιες δεκάδες έχουν εντοπιστεί από τις χιλιάδες που υπάρχουν (στη Γερμανία)” παρατήρησε ο κ. Παναγιωτόπουλος.

Άδ. Γεωργιάδης: Το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης στην διεθνή κοινότητα και όχι στον Έλληνα φορολογούμενο
Νωρίτερα, σε απάντηση ερώτησης της βουλευτού της Νέας Αριστεράς, Θ. Φωτίου για την ευθύνη που πρέπει να αναλάβει το υπουργείο Υγείας για την υγειονομική φροντίδα των προσφυγικών πληθυσμών, ο αρμόδιος υπουργός Άδ. Γεωργιάδης είπε: “Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας μας δίνει λεφτά για να μπορούμε να καλύπτουμε τις ανάγκες των λαθρομεταναστών; [..] Λέτε ότι πρέπει το υπουργείο Υγείας της Ελλάδος, από τους ήδη πιεσμένους του προϋπολογισμούς, για την παροχή Υγείας στους Έλληνες πολίτες, που λέτε ότι δεν φτάνουν τα λεφτά, από αυτά τα λεφτά, να αφαιρέσουμε επιπλέον λεφτά, για να καλύψουμε εξολοκλήρου εμείς, το ελληνικό κράτος, τα έξοδα αυτών που έρχονται στην Ελλάδα παράνομα; Δηλαδή εάν έρθουν 10 εκατομμύρια θα πάμε να καλύψουμε και τα 10 εκατομμύρια; Εάν έρθουν 50 εκατομμύρια και τα 50 εκατομμύρια;”

Σύμφωνα με τον κ. Γεωργιάδη, “είμαστε ενώπιον μιας μεγάλης μεταναστευτικής κρίσης. Η Γερμανία έκλεισε τα σύνορα της. Σε λίγο απ’ ότι φαίνεται θα κλείσουν τα σύνορα σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες. Ποια είναι η πρόταση της Νέας Αριστεράς; Να πληρώνει η Ελλάδα τα έξοδα όλων όσοι έρχονται, χωρίς να την νοιάζει από που θα βρει τα λεφτά; Θέλετε να βγάλουμε και τους Έλληνες από τα σπίτια τους να βάλουμε τους λαθρομετανάστες μέσα;”

Σημείωσε επίσης ότι η περίθαλψη των προσφύγων “είναι στον Διεθνή Οργανισμό Μετανάστευσης για να πληρώνονται από διεθνή χρήματα όλα αυτά τα έξοδα [..] Διότι δεν είναι υποχρέωση του Έλληνα φορολογούμενου να καλύψει αυτά τα χρήματα. Ούτε έχει υποχρέωση ο Έλληνας να μην έχει κρεβάτι στο νοσοκομείο, επειδή εσάς σας αρέσει να είναι ανοιχτά τα σύνορα. Όσο κι αν η Αριστερά φωνάζει στην Βουλή “πρώτα οι μετανάστες και μετά οι Έλληνες”, εμείς θα πούμε ότι θα πληρώνει το κόστος της μεταναστευτικής κρίσης η διεθνής κοινότητα και όχι ο Έλληνας φορολογούμενος”.

Από την πλευρά της, η κ. Φωτίου είπε: “Και τότε και τώρα, τα χρήματα τα παίρνετε από το ΕΣΠΑ. Από που τα παίρνεις; Δεν είναι αυτά λεφτά του ελληνικού λαού; Ότι και να γίνεται είναι λεφτά του ελληνικού λαού. Μην πουλάτε στα ακροδεξιά σας ακροατήρια ότι εσείς δεν θέλετε να ξοδέψετε ούτε ένα ευρώ από τους Έλληνες για τους λαθρομετανάστες”.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Θα αφήσουμε τη “Γενεύη” να διαλύσει την Ευρώπη;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τι είναι οι διεθνείς συνθήκες; Δεν είμαι σίγουρος ότι ο νομικός κόσμος της Ευρώπης (και της Ελλάδας) ξέρει την απάντηση.

Από τις δημόσιες τοποθετήσεις πολλών τριβωνιανούτσικων και την αρθρογραφία τους, βγάζεις το συμπέρασμα ότι τις θεωρούν κάτι σαν τις Δέκα Εντολές: θέσφατα. Δεν τις αγγίζουμε. Τις εφαρμόζουμε τυφλά. Και, προς Θεού, δεν κρίνουμε το θεωρητικό τους υπόβαθρο. Γιατί;

“Διότι αν αρχίσουμε να αναθεωρούμε τις διεθνείς συνθήκες είναι βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν, που θέλει αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης”.

Το επιχείρημα είναι κωμικό, αλλά μια που έχει διατυπωθεί πολλές φορές από πολλούς, αναγκάζομαι να το ανασκευάσω. Υπάρχουν, λοιπόν, πολλών ειδών διακρατικές συνθήκες, διμερείς, πολυμερείς, παγκόσμιες, θεσμικές, συνθήκες-πλαίσιο. Ο βασικός τους διαχωρισμός είναι το αν έχουν προκύψει ως συνθήκες ειρήνευσης μετά από κάποιον πόλεμο ή ως συνθήκες σε καιρό ειρήνης. Οι πρώτες σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν οριοθετήσεις συνόρων. Προφανώς, για να αλλάξουν θα πρέπει να γίνει νέος πόλεμος. Παράδειγμα η Συνθήκη των Σεβρών (1920) που αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. Αυτές, ναι, δεν τις αγγίζουμε. Οι δεύτερες διευθετούν θέματα διαχειριστικής ή και θεσμικής φύσεως και δεσμεύουν τα κράτη που τις υπέγραψαν, όσον καιρό συνεχίζουν να συμφωνούν με το περιεχόμενό τους. Αυτές είναι εργαλεία. Τις κάνουμε ό,τι θέλουμε. Τις απλώνουμε, τις μαζεύουμε, τις τροποποιούμε, όπως η ιδρυτική της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας Συνθήκη της Ρώμης (1957) που επεκτάθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ (1992), μέχρι και τις καταργούμε, όταν έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα, όπως η Συνθήκη της Κοινωνίας των Εθνών (1919). Και φυσικά, όχι μόνο συζητούμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή τους, αλλά και σηκώνουμε τον κόσμο στο πόδι για αναθεώρηση, σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι έχουν μετατραπεί σε βόμβα στα θεμέλια της Ευρώπης, όπως η Σύμβαση της Γενεύης, που είναι το σημερινό θέμα μας.

Είναι εντυπωσιακό, το ότι επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή στον ελληνικό νομικό και ακαδημαϊκό κόσμο για ένα διεθνές νομικό πλαίσιο, η παθογένεια του οποίου είναι παραπάνω από εμφανής και οι τοξικές του παρενέργειες σοβαρότατες. Ψάχνοντας στο google “αναθεώρηση”, “τροποποίηση”, “αλλαγή”, “κατάργηση” της “Σύμβασης της Γενεύης”, στις πρώτες 20 σελίδες βρήκα μόνο δύο σχετικά κείμενα. Το ένα ζητάει να προστεθεί στη Σύμβαση και η έννοια του περιβαλλοντικού ή κλιματικού πρόσφυγα, κάποιου που θέλει να φύγει από την πατρίδα του γιατί η κλιματική αλλαγή τού δυσκολεύει τη ζωή. Βεβαίως το θέμα είναι πολύ σοβαρό για τους κατοίκους ορισμένων νησίδων του Ειρηνικού που η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί να τις καλύψει ολοσχερώς, αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, οι προπαγανδιστές του όρου θέλουν να τον επεκτείνουν ακόμα και σε εκείνους που δυσφορούν από έναν καύσωνα του Αυγούστου.

Το άλλο, με τίτλο “Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες – Η κερκόπορτα της παράνομης μετανάστευσης (2020)είναι του διδάκτορα Διοικητικού Δικαίου, Ιωάννη Γκιτσάκη. Από τους 45.000 νομικούς της χώρας, μόνο ένας ασχολήθηκε με το θέμα! (Αν υπήρξαν και άλλοι, θα χαρώ πολύ να το μάθω, αλλά το google δεν εμφανίζει κανένα άλλο κείμενο.)

Γιατί το κείμενο της Γενεύης δεν ονομάζεται Συνθήκη (Τreaty) αλλά Σύμβαση (Convention); Μολονότι και οι δύο όροι χρησιμοποιούνται για νομικές συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ κρατών ή διεθνών οργανισμών, οι συμβάσεις είναι πιο εξειδικευμένες και αφορούν συνήθως συγκεκριμένους τομείς, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον ή η συνεργασία σε τεχνικά θέματα. Δεν έχουν την καθολικότητα των Συνθηκών, αφήνοντας στα κράτη περιθώριο για προσαρμογή των όρων τους σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, η δέσμευση των κρατών είναι οικειοθελής. 

Η Σύμβαση της Γενεύης αφορούσε αποκλειστικά τα προβλήματα που προέκυψαν από τις μετακινήσεις πληθυσμών λόγω του Β΄ΠΠ και των όσων επακολούθησαν. Γι’ αυτό περιόριζε το δικαίωμα υποβολής αιτήματος ασύλου μόνο σε άτομα που εμπλέκονταν σε “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν Ευρώπη ή αλλαχού” (άρθρο 1, §Β1). Μάλιστα, το “αλλαχού” ήταν προαιρετικό. Μπορούσε δηλαδή ένα κράτος να πει “δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται εκτός Ευρώπης, θα δέχομαι μόνο Ευρωπαίους ως πρόσφυγες”.

Στόχος της, καθώς οι περισσότεροι πρόσφυγες πολέμου είχαν ήδη επιστρέψει στις εστίες τους, ήταν να λύσει τα προβλήματα της μεταπολεμικής διαίρεσης της Ευρώπης σε ζώνες επιρροής. Είχαν περάσει πάνω από 6 χρόνια από τις Διασκέψεις της Μόσχας και της Γιάλτας, η Γερμανία είχε ήδη χωριστεί σε Δυτική και Ανατολική, και η Ευρώπη βίωνε τον ψυχρό πόλεμο ξέροντας ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων από χώρες του Σιδηρού Παραπετάσματος θα επέλεγε να μην επιστρέψει στον “σοβιετικό σοσιαλιστικό παράδεισο” ή θα προσπαθούσε να δραπετεύσει από εκεί. Αυτών των περιπτώσεων κυρίως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ήθελε να καθορίσει η Σύμβαση.

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Τούρκος «ειδικού ενδιαφέροντος» μετανάστης λέει στους αστυνομικούς του Τέξας ότι πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα στις ΗΠΑ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι αστυνομικοί της πολιτείας του Τέξας ήρθαν αντιμέτωποι με 36 παράνομους μετανάστες κοντά στα νότια σύνορα την Παρασκευή, συμπεριλαμβανομένης μιας ομάδας από την Τουρκία, οι οποίοι δήλωσαν ότι ο καθένας πλήρωσε 12.000 δολάρια για να περάσει παράνομα τα σύνορα προσπαθώντας να συναντήσει έναν « χρηματοδότη » στο New Jersey, δήλωσαν οι αρχές.

Οι αστυνομικοί εντόπισαν την ομάδα στη συνοριακή πόλη Normandy, ανακοίνωσε το Τμήμα Δημόσιας Ασφάλειας (Department of Public Safety-DPS) του Τέξας.

Δεκαπέντε από τους μετανάστες, από τη Βραζιλία, το Περού, τον Ισημερινό, τη Νικαράγουα, τη Δομινικανή Δημοκρατία και τη Νότια Αφρική, συνελήφθησαν ως ύποπτοι για παράνομη είσοδο.

Μεταξύ της ομάδας ήταν οι λεγόμενοι «ειδικού ενδιαφέροντος» παράνομοι μετανάστες από την Τουρκία, το Πακιστάν, την Ινδία και το Βιετνάμ. Σύμφωνα με το Υπουργείο Εσωτερικής Ασφάλειας (Department of Homeland Security – DHS), οι μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος είναι μη Αμερικανοί πολίτες που ενδεχομένως αποτελούν κίνδυνο για την εθνική ασφάλεια των ΗΠΑ ή τα συμφέροντά τους με βάση τις μεθόδους μετακινήσεώς τους.

Ο χαρακτηρισμός δεν σημαίνει ότι οι άνθρωποι αυτοί είναι «τρομοκράτες», αλλά τα ταξίδια και η συμπεριφορά τους υποδεικνύουν μια πιθανή σύνδεση με κακόβουλη δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης της τρομοκρατίας, που απαιτεί περαιτέρω έλεγχο και έρευνα, αναφέρει το DHS στον ιστότοπό του.

«Τις τελευταίες 48 ώρες, οι αστυνομικοί του DPS συνάντησαν 8 μετανάστες ειδικού ενδιαφέροντος από 5 διαφορετικές χώρες στην αγροτική περιοχή Normandy», ανέφερε ο υπολοχαγός Chris Olivarez του DPS στο X (πρώην Twitter).

Από τους 36 μετανάστες που συνελήφθησαν την Παρασκευή, οι 21 παραδόθηκαν στην αμερικανική συνοριοφυλακή.

Στην ομάδα των Τούρκων μεταναστών, ένας 26χρονος άνδρας που ανακρίθηκε από τις αρχές δήλωσε ότι βρήκε ένα «δίκτυο» στο Telegram και το Instagram για να τους βοηθήσει να περάσουν παράνομα στις ΗΠΑ.

Είπε στους ερευνητές ότι είχαν έναν χρηματοδότη στο New Jersey.

«Φροντίζουν για τα έξοδά μας και τα πάντα όσο είμαστε νόμιμα εκεί», ακούστηκε να λέει στο υλικό από την κάμερα του DPS που αναρτήθηκε στο διαδίκτυο.

 

 

 

 

Πηγή: https://www.foxnews.com/us/turkish-special-interest-migrant-tells-texas-troopers-paid-12k-cross-us-illegally

Μετάφραση: Γιάννης Λιναρδάτος

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή