Ακολουθήστε μας

Διαφθορά

Η Όλγα Γεροβασίλη έπρεπε να παραιτηθεί χθες – Να διασώσει κάτι από αυτό λέγεται αξιοπρέπεια

Δημοσιεύτηκε

στις

Υπόθεση Γεροβασίλη: Βουλευτικά ασυμβίβαστα και πολιτική επικαιρότητα

Άρθρο του Aντώνη Ν. Βγόντζα
Με αφορμή σημερινό δημοσίευμα του «Πρώτου Θέματος»
Μας τέθηκαν υπόψη:
Πρώτον, το δημοσίευμα της εφημερίδας «Πρώτο Θέμα» με  ημερομηνία 31/12/2016-1/1/2017 και πρωτοσέλιδο τίτλο «Τρία Χρόνια Παράνομα Βουλευτής», υπέρτιτλο «Τι αποκαλύπτει το «Πόθεν Έσχες» της Όλγας Γεροβασίλη» και υπότιτλο «Όταν εξελέγη το 2012 ήταν μέτοχος σε εταιρία που είχε συναλλαγές με το Δημόσιο-Το Σύνταγμα στο άρθρο 57 προβλέπει ότι έπρεπε να παραιτηθεί μέσα σε 8 ημέρες- Παραιτήθηκε το 2015 μεταβιβάζοντας το ποσοστό στον γιο της». Το δημοσίευμα συνεχίζεται στις σελίδες 10-11 και φέρει την υπογραφή του δημοσιογράφου Βασίλη Χιώτη.
Δεύτερον, ανακοίνωση της ίδιας με ημερομηνία 31/12/2016 όπως δημοσιεύτηκε στην ιστοσελίδα www.avgi.gr και στον προσωπικό της ιστότοπο gerovasili.wordpress.com.

Ι. Αδιαμφισβήτητο Ιστορικό

Δεν έχουμε κανένα άλλο στοιχείο. Πάντως πρέπει να θεωρούνται ως δεδομένα και ανεπίδεκτα αμφισβήτησης  τα ακόλουθα πραγματικά γεγονότα και περιστάσεις:

Α. Εξελέγη βουλευτής Άρτας με το ΣΥΡΙΖΑ στις εκλογές της 6ης  Μαΐου 2012 και επανεξελέγη στις εκλογές της 17ης  Ιουνίου 2012, στις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015 και στις εκλογές της 20ης Σεπτεμβρίου 2015.

Β. Στις 18 Ιουλίου 2015 ορκίστηκε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και ανέλαβε χρέη Κυβερνητικής Εκπροσώπου (ΦΕΚ Α’ αριθμός φύλλου 83). Στις 23 Σεπτεμβρίου 2015 ορκίστηκε Υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ και ανέλαβε χρέη Κυβερνητικής Εκπροσώπου( ΦΕΚ Α΄ αριθμός φύλλου116).Στις 5 Νοεμβρίου 2016 ανέλαβε καθήκοντα Υπουργού Διοικητικής Ανασυγκρότησης (ΦΕΚ Α΄ αριθμός φύλλου 210).

Γ. Η επαγγελματική της ιδιότητα είναι εκείνη του ιατρού. Όπως προκύπτει από το βιογραφικό που έχει συνταχθεί από το βιογραφικό που έχει αναρτηθεί με δική της ευθύνη στην ιστοσελίδα της δεν έχει υπηρετήσει στο Δημόσιο, ούτε σε Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου ή κρατικό πρόσωπο ιδιωτικού δικαίου.

Δ. Συμμετείχε σε ομόρρυθμη εταιρία με την επωνυμία « Ακτινοδιαγνωστικό Κέντρο Άρτας Κ. Αλεξίου-Ο. Γεροβασίλη Ο.Ε.». Προφανώς πρόκειται για ομόρρυθμο εταίρο ο οποίος θεωρείται ότι έχει την εμπορική ιδιότητα. Κατά τους ισχυρισμούς της εφημερίδας είχε το 50% του εταιρικού κεφαλαίου και αυτό δεν διαψεύδεται από την ανακοίνωση της ιδίας.

Ε. Η πιο πάνω ομόρρυθμη εταιρία έχει συνάψει «Σύμβαση Παροχής Ιατρικών Υπηρεσιών» με τον Εθνικό Οργανισμό Παροχής Υπηρεσιών Υγείας (ΕΟΠΥΥ)με πενταετή διάρκεια της σύμβασης από 8/4/2011 έως 7/4/2016.

ΣΤ. Δεν προκύπτει από πουθενά ότι έχει υποβάλει την δήλωση της παραγράφου 2 του  άρθρου 57 του Συντάγματος ούτε μετά τις εκλογές της 8ης Μαΐου 2012 ούτε μετά τις εκλογές της 17ης Ιουνίου του 2012, και ούτε μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.Ηδιάταξη αυτή προβλέπει τα ακόλουθα: « Βουλευτές που υπάγονται στις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της προηγούμενης παραγράφου οφείλουν, μέσα σε οκτώ ημέρες αφότου η εκλογή τους γίνει οριστική, να επιλέξουν με δήλωση τους μεταξύ του βουλευτικού αξιώματος και των παραπάνω έργων ή ιδιοτήτων. Αν παραλειφθεί αυτή η εμπρόθεσμη δήλωση, εκπίπτουν αυτοδικαίως από το αξίωμα του βουλευτή.» Στην παράγραφο 1 του ίδιου άρθρου προβλέπονται τα ασυμβίβαστα  στα καθήκοντα του βουλευτή.

Ζ. Στις 30 Ιουλίου 2015 εκχωρεί με γονική παροχή ολόκληρο το εταιρικό της μερίδιο στον υιό της Απόστολο Κτενά.

ΙΙ. Πεδίο Εφαρμογής της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του Συντάγματος. Και λοιπές κρίσιμες διατάξεις

1.    Στη παράγραφο 1 του άρθρου 57 προβλέπεται: « Τα καθήκοντα του βουλευτή είναι ασυμβίβαστα με τα έργα ή την ιδιότητα του ιδιοκτήτη ή εταίρου ή μετόχου ή διοικητή ή διαχειριστή ή μέλους του διοικητικού συμβουλίου ή γενικού διευθυντή ή των αναπληρωτών τους  επιχείρησης, η οποία α. Αναλαμβάνει έργα ή μελέτες ή προμήθειες του δημοσίου ή παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο…. Για την εφαρμογή της παραγράφου αυτής με το Δημόσιο εξομοιώνονται οι οργανισμοί τοπικής αυτοδιοίκησης, τα άλλα νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα κρατικά νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου…Η παράβαση των διατάξεων αυτής της παραγράφου συνεπάγεται έκπτωση από το βουλευτικό αξίωμα και ακυρότητα των σχετικών συμβάσεων ή πράξεων όπως νόμος ορίζει».

2.    Το περιεχόμενο της παραγράφου 2 του άρθρου 57 έχει αναφερθεί πιο πάνω.

3.    Στην παράγραφο 3 του άρθρου 57 προβλέπεται: « Βουλευτές που αποδέχονται οποιαδήποτε από τις ιδιότητες ή τα έργα που αναφέρονται σε αυτό ή στο προηγούμενο άρθρο  και που χαρακτηρίζονται ότι αποτελούν κώλυμα για την υποψηφιότητα βουλευτή ήείναι ασυμβίβαστα με το βουλευτικό αξίωμα, εκπίπτουν από το αξίωμα αυτό, όπως νόμος ορίζει».

4.     Σε εκτέλεση των πιο πάνω διατάξεων του Συντάγματος εκδόθηκε ο Νόμος 425/1976 «Περί του τρόπου συνεχίσεως ή εκχωρήσεως ή διαλύσεως συμβάσεων μελετών ή εκτελέσεως έργων του Κράτους, των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως κλπ. κατά το άρθρον 57 του Συντάγματος» ( ΦΕΚ Α’ 232). Ο νόμος αυτός, παρά τις εσωτερικές μεταβολές του άρθρου 57 του Συντάγματος κατά τις αναθεωρήσεις του 1986, 2001 και 2008, δεν έχει τροποποιηθεί και ισχύει.

5.    Στην παράγραφο 3 του άρθρου 4 του Κανονισμού της Βουλής προβλέπεται  ότι « Οι πράξεις των κατά την παράγραφο 1 Βουλευτών που ενεργήθηκαν έως την δημοσίευση των οριστικών αποφάσεων του Ανώτατου Ειδικού Δικαστηρίου, αν ακυρώθηκε η εκλογή ή διαπιστώθηκε η έκπτωση από το βουλευτικό αξίωμα, λογίζονται έγκυρες».

ΙΙΙ. Ερμηνευτικά Συμπεράσματα

Πρώτον. Από την απλή γραμματική και συστηματική ερμηνεία της παραγράφου 1 του άρθρου 57 του Συντάγματος προκύπτει ότι τα καθήκοντα του Βουλευτή είναι ασυμβίβαστα με την ιδιότητα του εταίρου επιχείρησης, η οποία αναλαμβάνει παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο ή προς Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου. Ο ισχυρισμός της κ. Υπουργού ότι η παροχή υπηρεσιών προς το Δημόσιο σε αποκλειστικά συγκεκριμένες και αποκλειστικές διαδικασίες, ιδίως μέσω δημόσιων διαγωνισμών και αναθέσεων δεν βρίσκει έρεισμα στην παράγραφο 1 του άρθρου 57 Συντάγματος. Μία τέτοια απόπειρα ερμηνείας θα ερχόταν σε αντίθεση με το ίδιο το γράμμα του Συντάγματος.Διορθωτικές ερμηνείες σε βάρος του γράμματος του νόμου και μάλιστα του θεμελιώδους νόμου της Ελληνικής Δημοκρατίας δεν επιτρέπονται παρά μόνο όταν προκύπτει πρόδηλο λάθος κατά την διατύπωση της όποιας διάταξης, κάτι το οποίο δεν έχει προκύψει μέχρι σήμερα για οποιαδήποτε διάταξη του Συντάγματος.

Δεύτερον. Ο «Εθνικός Οργανισμός Παροχής Υπηρεσιών Υγείας» αντισυμβαλλόμενος του «Ακτινοδιαγνωστικού Κέντρου Άρτας Κ. Αλεξίου- Ο. Γεροβασίλη Ο.Ε.», είναι νομικό πρόσωπο δημοσίου δικαίου όπως ρητά προβλέπεται στην παράγραφο 1 του  άρθρου 17 του Νόμου 3918/2011 «Διαρθρωτικές αλλαγές στο σύστημα υγείας και άλλες διατάξεις» ( ΦΕΚ Α’ 31). Και κατά συνέπεια κατ΄ εφαρμογήν του β΄ εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 57 εξομοιώνεται με το Δημόσιο. Πρέπει να επισημανθεί ότι με την διάταξη της παραγράφου 1Α  του άρθρου 19 του ιδρυτικού νόμου του ΕΟΠΥΥ « Πόροι του ΕΟΠΥΥ είναι: α. Η ετήσια επιχορήγηση από τον Κρατικό Προϋπολογισμό…».

Τρίτον. Οι υπηρεσίες του Ακτινοδιαγνωστικού Κέντρου Άρτας Κ. Αλεξίου- Ο. Γεροβασίλη Ο.Ε. προσφέρονται  στον ΕΟΠΥΥ  ο οποίος κατά το άρθρο 18 του ιδρυτικού του νόμου έχει ως σκοπό « την παροχή υπηρεσιών υγείας στους εν ενεργεία ασφαλισμένους, συνταξιούχους και τα προστατευόμενα μέλη των οικογενειών τους, των μεταφερόμενων φορέων…». Δεν ενδιαφέρει υπέρ τίνος προσφέρονται οι υπηρεσίες αυτές για την κατανόηση της συνταγματικής διάταξης. Συμβαλλόμενοι ήσαν το  Ακτινοδιαγνωστικό Κέντρο Άρτας Κ. Αλεξίου- Ο. Γεροβασίλη Ο.Ε. και ο ΕΟΠΥΥ.

Τέταρτον. Παραπονείται η κυρία Ο. Γεροβασίλη ότι το «Πρώτο Θέμα» αμφισβητεί την δυνατότητα των βουλευτών να δραστηριοποιούνται νομίμως ως επαγγελματίες ιατροί. Από το δημοσίευμα δεν προκύπτει κάτι τέτοιο. Άλλωστε είναι γνωστό ότι το γενικό επαγγελματικό ασυμβίβαστο που προέβλεπε η Αναθεώρηση του 2001 έχει καταργηθεί με την Αναθεώρηση του 2008. Αυτό όμως που παραμένει ως ασυμβίβαστο προς τα καθήκοντα του βουλευτή είναι ολόκληρη η παράγραφος του άρθρου 57 που εκφράζει μία γενικότερη δικαιοπολιτική επιλογή του Συνταγματικού Νομοθέτη.

Πέμπτον. Δεν προκύπτει ότι έχουν τηρηθεί από τις εκλογές του Μαΐου 2012 και μετά  οι διαδικασίες του Ν 425/1976 «Περί του τρόπου συνεχίσεως ή εκχωρήσεως ή διαλύσεως συμβάσεων μελετών ή εκτελέσεως έργων του Κράτους, των οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοικήσεως κλπ. κατά το άρθρον 57 του Συντάγματος» ( ΦΕΚ Α’ 232). Στο δημοσίευμα δεν αναφέρεται κάτι σχετικό, ούτε προκύπτει από τις δηλώσεις της ίδιας της κυρίας Υπουργού, έστω και έμμεσα, κάποια ένδειξη τήρησης των διαδικασιών αυτών. Νομίζω ότι θα άξιζε τον δικαιοπολιτικό κόπο να ερευνηθεί.

IV. Δύο Δικαιοπολιτικές Παρατηρήσεις
Πρώτη. Ο Συνταγματικός Νομοθέτης θέλησε να προστατεύσει τον βουλευτή από τις πιέσεις της εκτελεστικής εξουσίας και της κυβερνητικής πλειοψηφίες των διαφόρων κέντρων εξουσίας, ιδίως οικονομικής αλλά και των ίδιων των ψηφοφόρων. Με τρείς κορυφαίες επιλογές- θεσμούς: τη βουλευτική ασυλία, τα ασυμβίβαστα και την αποζημίωση . Κατά συνέπεια ο θεσμός του ασυμβίβαστου προστατεύει τον ίδιο τον βουλευτή ενόψει της γενικότερης Συνταγματικής επιλογής του αντιπροσωπευτικού συστήματος και του αποκλεισμού της επιτακτικής εντολής.

Δεύτερη. Αποτελεί πικρή διαπίστωση ότι ο θεσμός ελέγχου του «Πόθεν Έσχες» των βουλευτών δεν λειτουργεί ή λειτουργεί επιλεκτικά. Αποτελεί κοινή πεποίθηση ότι δεν πρέπει να παίζουμε με το Σύνταγμα και μάλιστα με τις κορυφαίες και θεμελιώδεις επιλογές του.
Πρώτο Θέμα

Αστυνομία

Υπόθεση Καραϊβάζ: “Ιστορικό επαφών, αρχεία εικόνας, κειμένου κ.α.” περιείχε το cd που καταστράφηκε από συρραπτικό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αίτηση αναίρεσης κατέθεσαν στον Άρειο Πάγο η μητέρα και η αδερφή του Καραϊβάζ, επικαλούμενες το κατεστραμμένο cd

Έγγραφο της Εισαγγελίας Αθηνών αποκαλύπτει, ότι το cd με περιεχόμενο από το κινητό τηλέφωνο του δολοφονηθέντος δημοσιογράφου Γιώργου Καραϊβάζ περιείχε “ιστορικό επαφών, αρχεία εικόνας, κειμένου κ.α.”.

“Το με αριθμό αναγνωστέο 33 (έκθεση της Διεύθυνσης Εγκληματολογικών Ερευνών για το αποτέλεσμα της ανάσυρσης του κινητού του θύματος Γ. Καραϊβάζ – ιστορικό επαφών, αρχεία εικόνας, κειμένου κ.α.) είχε επισυναπτόμενο cd με το περιεχόμενο της ανάσυρσης το οποίο πιθανότατα είχε καταστραφεί λόγω συρραφής του με συρραπτικό και το γεγονός σημειώθηκε στα πρακτικά” αναφέρει το εν λόγω έγγραφο.

Η αναφορά αυτή καταρρίπτει τη φημολογία εκείνων των ημερών ότι το cd περιείχε απλά επαφές. Οι επαφές, άλλωστε, στην εφαρμογή whatsapp, όπως πρώτο επίσης είχε αποκαλύψει το FoP, αναφέρονταν σε χαρτί και αφορούσαν ονόματα συνεργατών του Καραϊβάζ αλλά και ονόματα όπως Δημητριάδης, Κοντολέων και Καραμαλάκης, που παρέπεμπαν στον πρώην διευθυντή του Πρωθυπουργικού Γραφείου -και ανιψιό του Πρωθυπουργού- Γρηγόρη Δημητριάδη, τον πρώην Διοικητή της ΕΥΠ Παναγιώτη Κοντολέοντα και τον πρώην Αρχηγό της Αστυνομίας Μιχάλη Καραμαλάκη. Στο δικαστήριο τότε είχε αναφερθεί και επαφή Βαγγέλης Ζαμπού, η οποία παραπέμπει στον Βαγγέλη Ζαμπούνη που εκτελέστηκε πριν μερικούς μήνες έξω από πρατήριο καυσίμων ιδιοκτησίας του, στο Νέο Κόσμο.

Η αναφορά σε “ιστορικό συνομιλιών” δείχνει ότι υπήρχαν στοιχεία για το με ποιούς μίλησε ο δημοσιογράφος και πότε, ενώ τα “αρχεία κειμένου κ.α.” ενδεχομένως να αφορούν και γραπτά μηνύματα.

Σε κάθε περίπτωση, η Δικαιοσύνη μπορούσε να ζητήσει από τους συνομιλητές του Καραϊβάζ πληροφορίες για το περιεχόμενο των συνομιλιών μαζί τους και να τους ρωτήσει εάν τους είχε εκφράσει κάποια ανησυχία για κάτι, από τη στιγμή ανάμεσά τους ήταν ο αρχηγός της Αστυνομίας και ο Διοικητής της ΕΥΠ.

Σήμερα, επισκέφθηκαν την εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Γεωργία Αδειλίνη, οι δικηγόροι της μητέρας και της αδελφής του Γιώργου Καραϊβάζ, Ρόη Παυλέα και Σπύρος Χαριτάτος, προκειμένου να καταθέσουν αίτηση αναίρεσης κατά της αθωωτικής, για τους δύο κατηγορουμένους, απόφασης του Μικτού Ορκωτού Δικαστηρίου.

Ρεπορτάζ της ιστοσελίδας dikastiko.gr αναφέρει ότι “σύμφωνα με την πλευρά των συγγενών του δημοσιογράφου, η πρωτόδικη απόφαση «πάσχει από απόλυτη ακυρότητα και παραβίαση της δημοσιότητας της δίκης, διότι, όπως διαπίστωσε και η εισαγγελέας της έδρας κι έχει καταγραφεί στα πρακτικά, το αναγνωστέο σχετικό 33 που βρισκόταν σε cd έχει καταστραφεί. Πλην όμως το δικαστήριο θεώρησε, εσφαλμένα, ότι αν και καταστραμμένο μπορεί να θεωρηθεί ως αναγνωσμένο”.

Να σημειώσουμε ότι κατά τη διάρκεια της δίκης οι δύο δικηγόροι είχαν πει ότι διαθέτουν το περιεχόμενο του cd και ότι το θέτουν στη διάθεση του δικαστηρίου. Όταν, όμως, το δικαστήριο τους το ζήτησε εκείνοι προσκόμισαν ένα στικάκι λέγοντας ότι το εν λόγω αρχείο “δεν ανοίγει”.

Οι ίδιοι, πάντως, στη σημερινή τους αίτηση κάνουν λόγο για «έλλειψη ειδικής αιτιολογίας» της απόφασης, ενώ υπογραμμίζουν πως για την κρίση των δικαστών ελήφθησαν υπόψη «καταφανώς ψευδείς καταθέσεις».

Στη σχετική αίτηση αναφέρεται πως «δεν αιτιολογείται στην απόφαση γιατί δήθεν συνηθίζεται να χρησιμοποιούνται μόνο κλοπιμαία οχήματα από μέλη του οργανωμένου εγκλήματος. Η αναιτιολόγητη απλοϊκή αυτή σκέψη αντικρούεται από το γεγονός ότι δεν απαντάται στο νομικό κόσμο κάποιο εγχειρίδιο επαγγελματικής κατάρτισης πληρωμένων δολοφόνων».

ΠΗΓΗ: Freedom of Press

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Δημήτρης Νατσιός: Οι τάφοι των παιδιών είναι ανοιχτοί και θα κλείσουν μόνο αν αποδοθεί δικαιοσύνη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημήτρης Νατσιός: Ο Μητσοτάκης δεν θα γλιτώσει από το έγκλημα των Τεμπών! Οι τάφοι των παιδιών είναι ανοιχτοί και θα κλείσουν μόνο αν αποδοθεί δικαιοσύνη

Συνέχεια ανάγνωσης

Διαφθορά

Ποιο είναι το “λάθος μήνυμα”, Κυριάκο;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Παραιτήθηκαν οι Παπασταύρου και Μπρατάκος, διότι, όπως μας ενημέρωσαν κυβερνητικές πηγές, “η συμμετοχή τους σε κοινωνική συνάντηση εξέπεμψε το λάθος μήνυμα”. Ποιο ήταν αυτό και γιατί ήταν λάθος; Να σας πω τι κατάλαβα εγώ: ότι κυβέρνηση και μεγαλοπαράγοντες πότε αγαπιούνται και πότε κάνουν κόνξες, ανάλογα με το επιδιωκόμενο. Κι ότι πάντα υπάρχουν κανάλια επικοινωνίας και αγγελιαφόροι που θα παζαρέψουν το deal.

Κι αν κάτι πάει στραβά, οι πραιτωριανοί μετατρέπονται σε αποδιοπομπαίους τράγους, για να προστατευθεί το “αφεντικό”. Κατάλαβε κάποιος κάτι άλλο; Αλλά αυτό δεν είναι καινούργιο. Ισχύει από συστάσεως Ελληνικού Κράτους, για όλες τις κυβερνήσεις και για όλους τους μεγαλοπαράγοντες. Τι διαφορετικό συνέβη το βράδυ του Κυριακής, παραμονή της εορτής των Βαγγέληδων; 

Ας τα πάρουμε όμως από την αρχή, για να βοηθήσουμε και τις κυβερνητικές πηγές να καταλάβουν την έννοια του μηνύματος, διότι, απ΄ ό,τι φαίνεται, δυσκολεύονται. Οι Παπασταύρου και Μπρατάκος, εμπειρότατοι και με μακρά θητεία σε κομματικά και πολιτικά πόστα, ήταν υπουργός Επικρατείας και υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ, αντιστοίχως. Δηλαδή, άνθρωποι της απολύτου εμπιστοσύνης του Κυριάκου.

Εμφανίζονται λοιπόν στο σπίτι του Βαγγέλη, μένουν αρκετές ώρες, πίνουν, καπνίζουν και συζητούν με τον εορτάζοντα και τους άλλους προσκεκλημένους. Πήγαν χωρίς προηγούμενη συνεννόηση με τον πολιτικό τους προϊστάμενο ή αφού συνεννοήθηκαν; Οι κυβερνητικές πηγές υποστηρίζουν το πρώτο. Εάν όντως έγινε έτσι, με δεδομένη την ένταση ανάμεσα στην κυβέρνηση και στο κάποτε Alter Ego της, πρόκειται για παιδαριώδες λάθος, που δεν το κάναμε ούτε στο Δημοτικό: όταν κάποιος συμμαθητής τσακωνόταν με τον κολλητό μας, τον είχαμε κι εμείς στο “ντου”. Αν λοιπόν οι δύο στενότεροι συνεργάτες του πρωθυπουργού δεν έχουν τη στοιχειώδη ικανότητα να κρίνουν σε ποιανού το σπίτι θα πάνε και σε ποιανού όχι, και τι μηνύματα θα εκπέμψει η παρουσία τους, δεν κάνουν για τη δουλειά.

Πολύ πιθανό να έχουν και άλλες παρόμοιες δομικές ελλείψεις. Κι αν ο πρωθυπουργός, που τους ανέθεσε αυτές τις εξαιρετικά νευραλγικές θεσμικές θέσεις, δεν είναι σε θέση να αντιληφθεί ποιοι κάνουν για τη δουλειά και ποιοι όχι, δεν κάνει ούτε εκείνος για τη δουλειά. Αυτό είναι το μήνυμα από την εκδοχή στην οποία μας καθοδηγούν οι “κυβερνητικές πηγές”. Είναι σωστό ή λάθος; 

Όμως, όλοι καταλαβαίνουμε ότι ισχύει το δεύτερο. Είναι προφανές ότι η παρουσία των κομισάριων του Μαξίμου εκεί είχε χαρακτήρα αποστολής: να εκτονωθεί η κρίση και να επαναδιαπραγματευθούν οι όροι του διαχρονικού deal που υπάρχει ανάμεσα στις δύο “οικογένειες”. Όταν τα ΜΜΕ γέμιζαν από φωτογραφίες ένθερμων εναγκαλισμών σε απόσταση αναπνοής του ίδιου του πρωθυπουργού με τον προχθεσινό εορτάζοντα, αλλά και με άλλους μεγαλοπαράγοντες, το μήνυμα ήταν σωστό ή λάθος;

Πάμε όμως στο γεγονός που επιδείνωσε την κλινική εικόνα μιας κάποτε ρωμαλέας σχέσης.

Το “Βήμα” ισχυρίστηκε πως, ενώ ακόμα δεν είχε σβήσει η φωτιά στα εκτροχιασμένα βαγόνια (που, έναν χρόνο μετά, δεν έχουμε μάθει, επίσημα, τι την προκάλεσε), κάποιος έσπευσε να πάρει τις ηχογραφημένες συνομιλίες μεταξύ σταθμαρχών και μηχανοδηγών και να τις δώσει στο “Πρώτο Θέμα”, γνωστό για την απροκάλυπτα φιλοκυβερνητική του στάση, το οποίο τις έβγαλε στον αέρα, παραποιημένες: δύο διαφορετικές συνομιλίες συνενώθηκαν και παρουσιάστηκαν ως ενιαία.

Ποιος πήρε το υλικό; Ποιος έκανε το μοντάζ; Το “γιατί” είναι προφανές: έπρεπε να φανεί ότι αποκλειστικός υπεύθυνος ήταν ο σταθμάρχης. Βασισμένος σε αυτές τις παραποιημένες συνομιλίες, ο πρωθυπουργός υποστήριξε στη Βουλή την εκδοχή του αποκλειστικώς ανθρώπινου λάθους.

Δεν αθωώνει τον σταθμάρχη το δημοσίευμα του Βήματος. Όμως δείχνει μία υπερβολική σπουδή κάποιων να κατευθύνουν την οργή του κοινού μόνο σ΄ αυτόν, μακριά από πολιτικά πρόσωπα. Θα μπορούσε, την αποκάλυψη για την υπεξαίρεση του υλικού, να μην την είχε κάνει το “ΒΗΜΑ” αλλά η “Ηχώ της Άνω Ραχούλας”. Θα άλλαζε τίποτε επί της ουσίας;

για τη συνέχεια CApital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή