Ακολουθήστε μας

Αραβικός Κόσμος

Υπάρχει μέλλον για τους Άραβες χριστιανούς;

Δημοσιεύτηκε

στις

  • (Φωτ.: aina.org)
Έχει ανοίξει αυτόν τον καιρό στο Παρίσι, στο «Ινστιτούτο του αραβικού κόσμου» (Institut du monde arabe), έκθεση με τίτλο «Χριστιανοί της Ανατολής. 2.000 χρόνια ιστορία» (26 Σεπτεμβρίου 2017 – 14 Ιανουαρίου 2018). Είναι ευτύχημα που την έκθεση διοργάνωσε το «Ινστιτούτο του αραβικού κόσμου» (πρόεδρός του, από το 2013, ο Ζακ Λανγκ, ο παλιός υπουργός Πολιτισμού επί Μιτεράν) και είναι έτσι υπεράνω πάσης χριστιανικής υποψίας.

Εκτίθενται 300 έργα από τις Εκκλησίες της Μέσης Ανατολής (Αίγυπτος, Λίβανος, Συρία, Ισραήλ/Παλαιστίνη, Ιορδανία, Ιράκ), αρκετά εκ των οποίων πολύτιμα, όπως αίφνης το ευαγγέλιο του Ραμπουλά, εικονογραφημένο ευαγγελιστάριο της Πεσίτα, της επίσημης δηλαδή συριακής μετάφρασης των Ευαγγελίων (τέλη 6ου αιώνα). Οι λεζάντες των εκθεμάτων δεν είναι πάντα χωρίς λάθη και ανακρίβειες. Μέγα πλήθος συρρέει στην έκθεση, το γαλλικό κοινό έχει πια ευαισθητοποιηθεί για τη μοίρα των Αράβων χριστιανών. Εκείνο που κίνησε το ενδιαφέρον του κόσμου για την έκθεση δεν είναι ασφαλώς το ιστορικό παρελθόν των χριστιανών της περιοχής, όσο το τραγικό παρόν και το δυσοίωνο μέλλον τους.

Ποτέ τα πράγματα δεν ήταν καλά για τους χριστιανούς τής μονίμως ταραγμένης Μέσης Ανατολής, σήμερα όμως είναι χειρότερα από ποτέ.
Οι ασταμάτητοι πόλεμοι και η δράση ισλαμιστικών οργανώσεων, με αποκορύφωμα τη δράση του Ισλαμικού Κράτους, σήμαναν για τους χριστιανούς διακρίσεις, διωγμό, φυσική εξόντωση. Ο μόνος τρόπος που τους απομένει για να γλιτώσουν τον κατατρεγμό και το θάνατο είναι να φύγουν από τον τόπο τους και να πάρουν, με κάθε κόστος, το δρόμο προς τη Δύση. Στις αρχές του 20ού αιώνα οι χριστιανοί αποτελούσαν το 20% του πληθυσμού της Μέσης Ανατολής, σήμερα είναι μόλις το 3%! Υπάρχει ωστόσο μια μεγάλη διαφορά ανάμεσα στον σημερινό βίαιο εκπατρισμό και στους παλαιότερους: ο σημερινός δεν χτυπάει μόνο τους χριστιανούς, αλλά –ακόμη περισσότερο– τους μουσουλμάνους, που μεταναστεύουν και αυτοί σε πολύ μεγαλύτερους, εννοείται, αριθμούς, για να σώσουν τη ζωή τους.

(Φωτ.: EPA / Nabil Mounzer / Catholic News Service)
Αν θεωρήσουμε το ζήτημα ιστορικά, οι χριστιανοί της Μέσης Ανατολής δεν έχουν καλύτερη μοίρα από αυτήν που περίμενε τους χριστιανούς με το τέλος της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας και κατά τη διαδικασία εν γένει συγκρότησης των ομογενοποιημένων, ισλαμικών εθνικών κρατών. Διωγμός, εξορία, γενοκτονία, αυτή ήταν παντού η μοίρα τους. Αφανίστηκαν μέχρις ενός. Οι μαθητές του Χριστού ονομάστηκαν για πρώτη φορά «χριστιανοί» (Πράξεις των Αποστόλων, 11:26) στην Αντιόχεια (σημερινή Αντάκεια της νότιας Τουρκίας). Πού είναι σήμερα οι χριστιανοί της Αντιόχειας; Πού είναι οι χριστιανοί της Καππαδοκίας, του Πόντου, της Κωνσταντινούπολης; Πού είναι οι χριστιανοί της βόρειας Αφρικής, του σημερινού Μαγκρέμπ (Αλγερία, Τυνησία, Μαρόκο); Δεν έμεινε κανείς. Στα εθνικά ισλαμικά κράτη δεν ζουν πια χριστιανοί. Δεν είναι βεβαίως μόνο οι χριστιανοί που είχαν αυτή τη μοίρα. Το ίδιο ισχύει και για τους Εβραίους (μέχρι το 1948 το ένα τρίτο του πληθυσμού της Βαγδάτης ήταν Εβραίοι) και για όλες τις άλλες θρησκευτικές μειονότητες (γεζίντι, μανδαίους κ.ά.).
Ποιο λοιπόν μπορεί να είναι το μέλλον των χριστιανών της Μέσης Ανατολής, με δεδομένο ότι αυτό το τεράστιο κύμα φυγής τους δεν πρόκειται να σταματήσει –θα μειωθεί, αλλά δεν θα σταματήσει–, ακόμη και αν ηρεμήσουν προσωρινά τα πράγματα; Υπάρχουν πολλοί που υποστηρίζουν ότι το μέλλον των Αράβων χριστιανών είναι η διασπορά. Πράγματι, σήμερα όλες οι χριστιανικές κοινότητες της Μέσης Ανατολής, με μόνη εξαίρεση τους κόπτες, αριθμούν περισσότερα μέλη τους στη διασπορά από ό,τι στον τόπο τους. Καλά κάνουν βεβαίως οι άνθρωποι και φεύγουν για να σώσουν τη ζωή τους. Όσοι όμως πιστεύουν ότι μαζί με τη ζωή τους θα σώσουν και την πνευματική και λατρευτική παράδοσή τους, είναι εντελώς ανεδαφικοί. Οι άνθρωποι αυτοί που θα ζουν στην Ευρώπη, στην Αμερική ή στην Αυστραλία, μετά από δυο-τρεις γενιές θα έχουν αφομοιωθεί στις νέες πατρίδες τους και θα επισκέπτονται τους τόπους καταγωγής ως τουρίστες, και όσοι εξ αυτών θα έχουν πλουτίσει θα αναστηλώνουν και καμιά εκκλησιά.
Η άλλη λύση είναι να μείνουν εκεί, υποστηρίζουν άλλοι.
Προσθέτω ότι την πρόταση αυτή μπορεί να την υποστηρίζει μόνον κάποιος που εξακολουθεί να μένει εκεί ενώ θα είχε τρόπο να φύγει, και όχι οι χριστιανοί της Ευρώπης ή της Αμερικής, κληρικοί ή λαϊκοί, από την ασφάλεια του ζεστού σπιτιού τους.
Για να ζουν όμως οι χριστιανοί εκεί, και όχι απλώς να επιζούν ή να φυτοζωούν, αλλά να υπάρχουν ισότιμα ως χριστιανοί πολίτες και να λατρεύουν τον Θεό τους και να δίνουν τη μαρτυρία της πίστης τους, χρειάζονται προϋποθέσεις. Δύο είναι οι κυριότερες: Πρώτα και κύρια χρειάζεται σταθερή ειρήνη και ουσιαστική δημοκρατία. Αυτό είναι αυτονόητο και τα πολλά λόγια εν προκειμένω είναι περιττά. Χρειάζεται όμως και κάτι άλλο που αφορά εσωτερικά τις ίδιες τις χριστιανικές κοινότητες που ζουν εκεί. Εκείνο που χαρακτηρίζει τις Εκκλησίες της Μέσης Ανατολής –όχι ανεξαίρετα, ευτυχώς– είναι ένας κλειστός κοινοτισμός. Κάθε κοινότητα φυλάει τα κειμήλιά της και προσπαθεί να εξασφαλίσει προνόμια από την πολιτική εξουσία, την τοπική ή την κεντρική. Το κλείσιμο κάθε κοινότητας στην ιστορική παράδοσή της οδηγεί τους λίγους χριστιανούς που έχουν απομείνει στη διαίρεση και στην αντιπαλότητα.
Παραβλέπουν το κοινό τραγικό παρόν και ξοφλάνε ακόμη λογαριασμούς του παρελθόντος. Τις οδηγεί επίσης συχνά και σε έναν αμυντικό, κοινοτικό ζηλωτισμό (οι κόπτες, επί παραδείγματι, απαιτούν τον αναβαπτισμό των καθολικών προκειμένου να τελέσουν μικτό γάμο).
Αν οι χριστιανοί αποδειχθούν ανήμποροι να αντιμετωπίσουν την πρόκληση των καιρών και δεν πάψουν να είναι απλώς διαιρεμένοι φύλακες ιερών λειψάνων του παρελθόντος, και πρωτίστως αν η δημοκρατία στις χώρες αυτές αργήσει για πολύ ακόμη να αναφανεί στον ορίζοντα, πόσο αισιόδοξος μπορεί να είναι κάποιος για το μέλλον των χριστιανών της Μέσης Ανατολής;
  • Αναδημοσίευση: Σταύρος Ζουμπουλάκης / kathimerini.gr.

Αίγυπτος

Μέση Ανατολή: Ιράκ, Τουρκία, Αίγυπτος καταδικάζουν τις ισραηλινές επιδρομές – Συγκαλείται σύνοδος αραβικών χωρών

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/ Jim Urquhart

«Κατεπείγουσα σύνοδο» των αραβικών χωρών προτάσσει η Βαγδάτη

Το Ιράκ ανακοίνωσε απόψε ότι θέλει να οργανώσει μια «κατεπείγουσα σύνοδο» των αραβικών χωρών, στο περιθώριο της Γενικής Συνέλευσης των Ηνωμένων Εθνών που διεξάγεται αυτήν την εβδομάδα στη Νέα Υόρκη, προκειμένου να συζητηθούν «οι επιπτώσεις από τη σιωνιστική επιθετικότητα» στον Λίβανο και «να εργαστούν από κοινού για να σταματήσει (σ.σ. το Ισραήλ) την εγκληματική συμπεριφορά του».

«Το Ιράκ καλεί και εργάζεται για τη διεξαγωγή μιας κατεπείγουσας συνόδου με τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών των αραβικών χωρών που βρίσκονται στη Νέα Υόρκη (…) για να συζητήσουμε τον αντίκτυπο της σιωνιστικής επιθετικότητας (…) στον Λίβανο» ανέφερε η ανακοίνωση του Ιρακινού πρωθυπουργού Μοχάμεντ Σία αλ Σουντάνι, ο οποίος βρίσκεται ήδη στις ΗΠΑ.

Η Αίγυπτος από την πλευρά της ζήτησε να παρέμβει το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ «μετά την επικίνδυνη ισραηλινή κλιμάκωση».

Τα στρατιωτικά πλήγματα του Ισραήλ στον Λίβανο «θα οδηγήσουν την ευρύτερη περιοχή στο χάος», υποστηρίζει η Τουρκία.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Αραβικός Κόσμος

Σι Τζινπίνγκ: Εισηγείται διευρυμένη σύνοδο ειρήνης για τον πόλεμο στη Γάζα

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Κίνα διεκδικεί ρόλο στον Αραβικό κόσμο

Ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ πρότεινε σήμερα να οργανωθεί «μεγάλη και διευρυμένη» σύνοδος ειρήνης για την επίλυση της ένοπλης σύρραξης στη Λωρίδα της Γάζας, κατά την ομιλία με την οποία άνοιξε το φόρουμ στο οποίο συμμετέχουν άραβες ηγέτες και διπλωμάτες στο Πεκίνο.

«Η Εγγύς Ανατολή είναι περιοχή με μεγάλες προοπτικές ανάπτυξης, όμως μαίνεται ακόμη πόλεμος» εκεί, τόνισε, αναφερόμενος στη σύρραξη ανάμεσα στο Ισραήλ και τη Χαμάς, που προσεχώς συμπληρώνει οκτώ μήνες.

«Ο πόλεμος δεν πρέπει να συνεχιστεί επ’ αόριστον. Η δικαιοσύνη δεν γίνεται να είναι πάντα απούσα», πρόσθεσε ο κινέζος πρόεδρος.

Υπενθυμίζοντας την ανάγκη, όπως το βλέπει, να υπάρξει «λύση δυο κρατών», ο Σι Τζινπίνγκ υπογράμμισε πως η Κίνα στηρίζει «σθεναρά τη δημιουργία ανεξάρτητου παλαιστινιακού κράτους» και την «πλήρη ένταξη της Παλαιστίνης στον ΟΗΕ».

Ακόμη, κάλεσε να οργανωθεί «διευρυμένη διεθνής ειρηνευτική σύνοδος».

Το φόρουμ Κίνας- Αραβικών χωρών, στο οποίο συμμετέχουν ο πρόεδρος της Αιγύπτου Άμπντελ Φάταχ αλ Σίσι, ο ηγέτης των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων σεΐχης Μοχάμεντ μπιν Ζάγεντ αλ Ναχιάν και ο πρόεδρος της Τυνησίας Κάις Σάγεντ, σκοπό έχει την ενίσχυση των διπλωματικών και οικονομικών δεσμών των δυο πλευρών, καθώς η επιρροή του ασιατικού γίγαντα στη Μέση Ανατολή μεγαλώνει.

Ο πόλεμος ξέσπασε την 7η Οκτωβρίου, με έναυσμα την έφοδο άνευ προηγουμένου επίθεση στο νότιο Ισραήλ της εγκληματικής οργάνωσης, που άφησε πίσω 1.189 νεκρούς, στην πλειονότητά τους αμάχους, σύμφωνα με καταμέτρηση του Γαλλικού Πρακτορείου βασισμένη στα πιο πρόσφατα διαθέσιμα επίσημα ισραηλινά δεδομένα.

Παρότι η Κίνα διατηρεί καλές σχέσεις με το Ισραήλ, υποστηρίζει για δεκαετίες την παλαιστινιακή υπόθεση.

Κατά τη διάρκεια συνάντησής του χθες Τετάρτη με τον Αιγύπτιο πρόεδρο Σίσι, ο Σι Τζινπίνγκ είπε ότι η Κίνα είναι «βαθιά θλιμμένη» για την «εξαιρετικά σοβαρή» ανθρωπιστική κατάσταση στη Λωρίδα της Γάζας.

«Η απόλυτη προτεραιότητα πλέον είναι να τεθεί σε εφαρμογή άμεση κατάπαυση του πυρός, προκειμένου να αποφευχθεί η εξάπλωση του πολέμου, ο αντίκτυπος στην περιφερειακή ειρήνη και ασφάλεια και ακόμη πιο σοβαρή ανθρωπιστική κρίση», επέμεινε.

Η Αίγυπτος, το Κατάρ και οι ΗΠΑ μεσολαβούν στις έμμεσες διαπραγματεύσεις που διεξάγονται εδώ και μήνες με την ελπίδα να συμφωνηθεί κατάπαυση του πυρός μεγάλης διάρκειας που θα συνοδευτεί από την απελευθέρωση ομήρων που κρατά η Χαμάς.

«Η Κίνα εκτιμά τον σημαντικό ρόλο που διαδραματίζει η Αίγυπτος» στην προσπάθεια αποκλιμάκωσης και στην παράδοση ανθρωπιστικής βοήθειας, σημείωσε ο Σι Τζινπίνγκ, προσθέτοντας πως το Πεκίνο είναι έτοιμο να «υποστηρίξει ταχεία, συνολική, δίκαιη και διαρκή λύση της παλαιστινιακής υπόθεσης».

Η κινεζική κυβέρνηση ενίσχυσε τα τελευταία χρόνια τις εμπορικές και διπλωματικές σχέσεις της με τη Μέση Ανατολή, μεγάλο μέρος της οποίας θεωρείται παραδοσιακά πως ανήκει στην αμερικανική σφαίρα επιρροής.

Η Κίνα διευκόλυνε τη θεαματική διπλωματική επαναπροσέγγιση πέρυσι των δυο μεγάλων αντιπάλων στην περιοχή, του Ιράν και της Σαουδικής Αραβίας.

Η κινεζική διπλωματία ανέφερε πως το φόρουμ θα επιτρέψει να ακουστεί η «κοινή» σινοαραβική προσέγγιση στο παλαιστινιακό ζήτημα.

Σύμφωνα με δυτικούς αναλυτές, το Πεκίνο θέλει να αξιοποιήσει τη δέσμευσή του στο ζήτημα για να ενισχύσει περαιτέρω τη θέση του στην περιφέρεια, ιδίως προβάλλοντας τις προσπάθειες που καταβάλλει αυτό και αντιπαραβάλλοντάς με την υποτιθέμενη απραξία των ΗΠΑ.

Ακόμη, στην ομιλία του, ο Σι Τζινπίνγκ κάλεσε να ενισχυθεί η συνεργασία Κίνας-αραβικών χωρών ως προς την ενέργεια.

«Η Κίνα θα ενισχύσει περαιτέρω τη στρατηγική συνεργασία με την αραβική πλευρά για το πετρέλαιο και το αέριο» και «είναι έτοιμη να συνεργαστεί με την αραβική πλευρά στην έρευνα για την ανάπτυξη νέων ενεργειακών τεχνολογιών και στην παραγωγή εξοπλισμών», διαβεβαίωσε.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ, liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Αραβικός Κόσμος

Γιατί οι Άραβες ηγέτες δεν βοηθούν ουσιαστικά τους Παλαιστίνιους

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Mohammed Salem

Την ώρα που οι καταγγελίες για το αιματοκύλισμα των αμάχων δυναμώνουν, ισχυρές αραβικές κυβερνήσεις να παρακολουθούν σχεδόν αμέτοχες

«Παρά τη δημόσια υποστήριξη για τα δικαιώματα των Παλαιστινίων, στην πραγματικότητα σχεδόν κάθε αραβικό κράτος αντιμετωπίζει από καιρό τους Παλαιστίνιους με “φόβο και απέχθεια”», έχει δηλώσει στο Politico, ο επί σχεδόν 4 δεκαετίες πρέσβης των ΗΠΑ  σε πολλές Αραβικές χώρες, Ράιαν Κρόκερ (γνωστός και ως «Ο Λόρενς της Αραβίας της Αμερικής»)

Εν μέσω του αποτρόπαιου πολέμου στη Γάζα, τα πάθη είναι έντονα σε ολόκληρο τον αραβικό κόσμο. Τεράστιες διαδηλώσεις αλληλεγγύης στην Παλαιστίνη έχουν λάβει χώρα σε όλη την περιοχή. Και αυτό φαίνεται να τρομάζει πολλές άρχουσες ελίτ. Η τακτική τους στέλνει μάλιστα μήνυμα στον Νετανιάχου, ότι το Ισραήλ είναι ελεύθερο να εκδιώξει με κάθε τρόπο την Χαμάς, αδιαφορώντας για το αιματοκύλισμα των αμάχων.

Η αντίδρασή τους είναι χαρακτηριστική. Εκτός από την Ιορδανία, η οποία αναγκάστηκε λόγω μεγάλου τμήματος του παλαιστινιακού πληθυσμού που τώρα έχει ιορδανική υπηκοότητα,αραβικά κράτη  δεν έχουν ανακαλέσει καν τους πρεσβευτές τους από το Ισραήλ ως απάντηση στην «σφαγή» των αμάχων της Ράφας.

 Γιατί τέτοια απροθυμία να στηρίξουν το παλαιστινιακό; Σύμφωνα με τους αναλυτέςτο θεωρούν ζήτημα  επικίνδυνα αποσταθεροποιητικό.Ήδη κάποια αραβικά κράτη, συμπεριλαμβανομένης της Αιγύπτου, της Ιορδανίας και της Σαουδικής Αραβίας, να έχουν αρχίσει να περιορίζουν τον φιλοπαλαιστινιακό ακτιβισμό στις χώρες τους.

«Διαπραγματευτικό χαρτί» με ΗΠΑ-ΕΕ

Από την άλλη, κανένα αραβικό κράτος δεν θέλει στην πραγματικότητα να έρθει σε αντιπαράθεση με το Ισραήλ.

«Τα περισσότερα αραβικά καθεστώτα εμπλέκονται θεμελιωδώς στην προσπάθεια να κατασταλεί η παλαιστινιακή επιδίωξη για ελευθερία, και να κανονικοποιηθεί η ισραηλινή κατοχή της Παλαιστίνης, την οποία χρησιμοποιούν εδώ και καιρό ως διαπραγματευτικό χαρτί για να επιτύχουν παραχωρήσεις από το Ισραήλ και ιδιαίτερα από τις Ηνωμένες Πολιτείες και τις ευρωπαϊκές χώρες σε τομείς όπως η ασφάλεια, η ενέργεια και οι εμπορικές συμφωνίες» δήλωσε η Μαρίνα Καλκούλι, ερευνήτρια του Πανεπιστημίου Columbia στο Τμήμα Μέσης Ανατολής, Νότιας Ασίας και Αφρικανικών Σπουδών, σε συνέντευξή της στον ιστότοπο  του think tank  Quincy Institute for Responsible Statecraft .

«Τα αραβικά κράτη σήμερα δεν συμπαθούν τον παλαιστινιακό εθνικισμό επειδή ο παλαιστινιακός εθνικισμός αποτελεί πηγή λαϊκής κινητοποίησης στον αραβικό κόσμο» εξηγεί  από την πλευρά του ο  Ράμι Τζορτζ Κουρί, συνεργάτης στο Αμερικανικό Πανεπιστήμιο της Βηρυτού.

Οι ρίζες του «προβλήματος»

Πόσο πίσω πηγαίνει αυτή η ιστορία της αραβικής αντιπάθειας προς τους Παλαιστίνιους; Εάν οι Παλαιστίνιοι αναγκάζονταν να φύγουν από τη Γάζα, θα τους δεχόταν κανείς;

Συνοπτικά,  η γένεση του παλαιστινιακού «προβλήματος» ιστορικά σχετίζεται με δύο κρίσιμα ορόσημα.

Το πρώτο είναι ο σχηματισμός του Ισραήλ και ο εκτοπισμός του παλαιστινιακού πληθυσμού το 1948 και το δεύτερο είναι η Σύγκρουση των Έξι Ημερών του 1967.

Και στις δύο αυτές συγκρούσεις, ο παλαιστινιακός πληθυσμός έπρεπε να μετακινηθεί μαζικά από την πατρίδα του σε άλλα έθνη.

Ο Πόλεμος των Έξι Ημερών, έσπασε επίσης τον μύθο ότι το Ισραήλ θα μπορούσε να διαλυθεί ή να εξαλειφθεί.

Μέχρι τότε, ήταν κοινή πεποίθηση μεταξύ των αραβικών εθνών ότι θα μπορούσαν να ανακαταλάβουν τα χαμένα εδάφη και να τερματίσουν την ύπαρξη του Εβραϊκού κράτους. Κατά την διάρκεια .

Κατά την διάρκεια της παλαιστινιακής μετανάστευσης, έγινε φανερό ότι καμία χώρα στη Μέση Ανατολή δεν ήταν πρόθυμη να δεχτεί τον παλαιστινιακό λαό στα εδάφη της.

Ωστόσο, αυτή η απροθυμία δεν ήταν πολύ ισχυρή. Η Ιορδανία και ο Λίβανος αποδέχθηκαν τους Παλαιστίνιους και τους επέτρεψαν να εγκατασταθούν. Ανάμεσά τους και μέλη της Οργάνωσης για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης (PLO)

Το «πρόβλημα» της PLO – Ο Μαύρος Σεπτέμβρης

H εμπλοκή της PLO που ήθελε να επεκτείνει την εμβέλειά της, στα εσωτερικά των χωρών υποδοχής, δημιούργησε προβλήματα. Στην Ιορδανία, οργάνωσε πραξικόπημα για να εκθρονίσει τον βασιλιά τον Σεπτέμβριο του 1970. Το πραξικόπημα απέτυχε εξαιτίας των ιορδανικών ενόπλων δυνάμεων, οι οποίες εξαπέλυσαν ολοκληρωτική επίθεση. Τα ένοπλα τμήματα της PLO εκδιώχθηκαν από τις πόλεις. Αργότερα τους επετράπη να μετακινηθούν στον Λίβανο μέσω της Συρίας.

Η σύγκρουση αυτή έμεινε γνωστή ως Μαύρος Σεπτέμβρης. Το κομμάτι της PLO, το οποίο μετακινήθηκε στο νότιο Λίβανο, άρχισε να δημιουργεί ζητήματα κατά τη διάρκεια του εμφυλίου πολέμου του 1975. Η PLO ήλεγχε το νότιο και το δυτικό τμήμα του Λιβάνου. Ήταν ένας από τους κύριους λόγους για την ανάφλεξη του λιβανέζικου εμφυλίου πολέμου. Συνεργάστηκαν με το αριστερό αραβικό κίνημα για να πολεμήσουν τους χριστιανούς εθνικιστές Μαρωνίτες. Ο εμφύλιος πόλεμος κατέστρεψε τον Λίβανο. Διήρκεσε 20 χρόνια και άφησε πίσω του ερείπια.

Η Οργάνωση για την Απελευθέρωση της Παλαιστίνης δεν είχε καλές σχέσεις ούτε με τη Συρία, καθώς ο ηγέτης της Γιάσερ Αραφάτ και ο Σύρος πρόεδρος Χαφέζ Άσαντ δεν εμπιστεύονταν ο ένας τον άλλον. Οι Σύριοι ήταν πάντα καχύποπτοι απέναντι στους Παλαιστίνιους πρόσφυγες στη Συρία. Στον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας, οι συριακές δυνάμεις τους έβαλαν στο στόχαστρο.

Αργότερα, το 2011, η Χαμάς υποστήριξε τη συριακή εμφύλια εξέγερση κατά του προέδρου Μπασάρ αλ Άσαντ, βαθαίνοντας έτσι ακόμη περισσότερο το χάσμα.

 Η Αίγυπτος

Η Αίγυπτος υπήρξε υποστηρικτής της παλαιστινιακής υπόθεσης από την αρχή της δημιουργίας του Ισραήλ.

Παρείχε ηθική και πολιτική υποστήριξη και ήταν η πρώτη που αναγνώρισε την Παλαιστίνη ως ανεξάρτητο κράτος το 1988. Ωστόσο, δεν ήταν ποτέ πρόθυμη να επιτρέψει οποιονδήποτε Παλαιστίνιο πρόσφυγα στο έδαφός της .

Το επιχείρημά της ήταν ήταν ήδη πλήρης με μετανάστες από άλλες μουσουλμανικές χώρες και δεν μπορούσε να σηκώσει το βάρος  επιπλέον εισροών στη χώρα.

Και μετά ήρθε η Χαμάς

Όταν στη Λωρίδα της Γάζας διεξήχθησαν εκλογές το 2007 και η Χαμάς ανέβηκε στην εξουσία με συντριπτική πλειοψηφία, άλλαξε η εξίσωση για κάθε μουσουλμανικό έθνος στην περιοχή.  Η Χαμάς είναι πρώτα μια μαχητική οργάνωση και μετά μια πολιτική. Όλες οι γειτονικές χώρες το κατάλαβαν και  της γύρισαν την πλάτη. Όλες οι έρευνες από το 2002 έως το 2014 δείχνουν ότι η Χαμάς ήταν αντιδημοφιλής στα γειτονικά μουσουλμανικά κράτη. Ο παλαιστινιακός λαός, έμεινε μόνος…

Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή