Ακολουθήστε μας

Οικουμενικό Πατριαρχείο

Ο Οικουμενικός Πατριάρχης όμηρος κι όχι “τουρκόσπορος”!

Δημοσιεύτηκε

στις

Το άρθρο αυτό να το διαβάσουν όλοι εκείνοι που εξέμεσαν αθλιότητες εναντίον του Οικουμενικού Πατριάρχη όλο αυτό το διάστημα και να σκεφθούν ότι οι ύβρεις τους είναι ό,τι πιο αντεθνικό συμβαίνει στις μέρες μας και πραγματικό “βούτυρο στο ψωμί” των εχθρών του Γένους

Λιάνα Μυστακίδου 
Φίλε Πάρη, παίρνω αφορμή και σου γράφω σχετικά με το σημερινό σου άρθρο αναφορικά με τον Οικουμενικό Πατριάρχη και το Πασχαλινό του μήνυμα.
Απευθύνομαι σε εσένα πρώτα με την ιδιότητα της φίλης δεδομένου ότι με
τιμάς χρόνια με τη φιλία σου, με την ιδιότητα της συνεργάτιδας της
ιστοσελίδας σου και κυρίως με την ιδιότητα της φανατικής αναγνώστριας των άρθρων σου εδώ και πολλά χρόνια.
Γνωρίζοντάς σε πιστεύω πως θα καταλάβεις το πνεύμα της επιστολής μου αυτής, η οποία μόνο σκοπό έχει να παρουσιάσει  και μια άλλη πτυχή των γεγονότων, φωτίζοντας έτσι σφαιρικά κάποια πράγματα και καθιστώντας εν τέλει πιο αντικειμενικό το έργο της δημοσιογραφίας που υπηρετούμε πιστά και μεθοδικά αμφότεροι τόσα χρόνια.
Επουδενί δεν έχω σκοπό να υπερασπιστώ ή να μεμφθώ κανέναν με την επιστολή μου αυτή, πολύ δε περισσότερο ούτε και να εξυπηρετήσω κανένα συμφέρον (όπως γνωρίζεις πολύ καλά).
Το κάνω από δημοσιογραφική ευσυνειδησία, προσωπική βιωματική παρακίνηση και ένα συναίσθημα πόνου και οργής. Οργής η οποία ξύπνησε διαβάζοντας τα σχόλια που ακολουθούν το συγκεκριμένο άρθρο και στα οποία χαρακτηρίζεται ο Οικουμενικός Πατριάρχης ως “τουρκόσπορος”.
Ρετσινιά η οποία πονάει κάθε Έλληνα της Κωνσταντινούπολης, Έλληνα γκιαούρη για τους Τούρκους, τουρκόσπορου για τους “γηγενείς”, πιο Έλληνα από τους Έλληνες για εμένα… 
Είμαι παραπάνω από σίγουρη ότι διαφωνείς με τα σχόλια αυτά περί «τουρκόσπορου»  και σε καμία περίπτωση δεν τα υιοθετείς, επομένως θέλω να εκφράσω στο φίλο μου και ομοϊδεάτη Πάρη και μια άλλη όψη (πιθανόν) των γεγονότων. 
Ως μαθήτρια μειονοτικού σχολείου στην Κωνσταντινούπολη, με την υποχρεωτική διδασκαλία της τουρκικής γλώσσας, την υποχρεωτική διδασκαλία στρατιωτικών από ένστολο “διδάσκοντα” στις 3 τάξεις του λυκείου και με την “κατάρα” να αναγκάζεσαι να εορτάζεις τις εθνικές εορτές της Τουρκίας, έχω βρεθεί κι εγώ στη δύσκολη θέση να απαγγείλω το ποίημα “εθνικής υπερηφάνειας” στο οποίο εξιστορείται το πώς ”ρίξαμε τον εχθρό στη θάλασσα”
Τον “εχθρό” που μπορεί για εμένα εκείνη την ώρα να είναι ο παππούς μου, κάποιος θείος ή γενικά συγγενής. Αντιλαμβάνεσαι πόσο δύσκολο έργο ήταν αυτό, πόσο περίσσευμα ψυχής χρειαζόταν ώστε την ώρα που μέσα μου η ψυχή μου μάτωνε από αυτό που αναγκαζόμουν να πω, εγώ να καλούμαι να αντέξω και να συνεχίσω.
Να συνεχίσω όχι γιατί ήμουν βολεμένη ή ευνοημένη αλλά γιατί θεωρούσα (όλοι οι Έλληνες της Πόλης θεωρούσαμε και θεωρούμε) ότι εκείνη την ώρα εγώ φυλάω τις Θερμοπύλες μιας μακραίωνης παράδοσης την οποία έπρεπε να υπερασπιστώ.
 Έστω και κάνοντας πέτρα την καρδιά, περιμένοντας να γυρίσω το βράδυ στο σπίτι  και να φιλήσω την Ελληνική σημαία που είχα ραμμένη μέσα στη μαξιλαροθήκη μου. Γιατί εμείς εκεί έτσι μάθαμε, να παλεύουμε και να μην υποστέλλουμε τη σημαία. Κάνοντας το δάκρυ γέλιο και σφίγγοντας τα δόντια, με την ιδέα της Μητέρας Ελλάδας υπομέναμε καρτερικά.
Ήμασταν λοιπόν “τουρκόσποροι”; 
κάθε άλλο… Μάλλον είμαστε τόσο πολύ Έλληνες που κάποιους τους χαλάει, κατά το κοινώς λεγόμενο… Ως Έλληνας Κωνσταντινουπόλεως λοιπόν, ο εκάστοτε Οικουμενικός Πατριάρχης προσπαθεί να διαφυλάξει το εκεί  ποίμνιό του που διαβιεί  υπό τις “φιλελεύθερες” συνθήκες που προανέφερα και να διατηρήσει το θεσμό του Οικουμενικού Θρόνου στην περιοχή. 
Οι ενέργειές του πολύ περισσότερο σήμερα με την γνωστή κατάσταση της χώρας μας, την ουσιαστική αδυναμία στήριξής από την ελληνική κυβέρνηση του θεσμού του Οικουμενικου Πατριαρχείου σε συνδυασμό με τις πομπώδεις “φιλίες” των μέχρι πρότινος ομοθρήσκων “αδερφών” Ρώσων, έχουν φέρει το θεσμό του οικουμενικού Πατριάρχη σε τέτοια θέση να παλεύει μόνος έναντι όλων.

Κάθε δήλωσή του πρέπει να μεταφέρει τα μηνύματα προς κάθε αποδέκτη: προς το ποίμνιο την καθοδήγηση και τη στήριξη, προς τους πολέμιους τη δυναμική και την ισχύ, προς τους ομόθρησκους τη θέση της Μητρός εκκλησίας της Πόλης. Μια άτυπη γλώσσα διπλωματίας με πολλαπλά μηνύματα όσοι και οι αποδέκτες αυτών. Μια γλώσσα σε πολλά κοινή με αυτή των θρησκευτικών παραβολών.
 Μια γλώσσα η οποία έχει πολλαπλή ανάγνωση.
Το να βγει κανένας και να μιλήσει ανοιχτά υπέρ των δύο αδίκως φυλακισμένων παιδιών είναι πέρα για πέρα φυσιολογικό και θεμιτό. Μιλώ κυρίως σαν μητέρα και προτάσσω τη φωνή μου με αυτή όσων διαμαρτύρονται για αυτή την κατάφωρη καταπάτηση των δικαιωμάτων και του δικαίου αναφορικά με αυτά τα δύο Ελληνόπουλα. 
Συλλογίζομαι όμως πως κάτι τέτοιο από το στόμα του Πατριάρχη, όχι όποιου κι όποιου πατριάρχη αλλά του Οικουμενικού Πατριάρχη Κωνσταντινουπόλεως, μόνο ζημιά θα μπορούσε να κάνει. 
Μην ξεχνάμε πως βρίσκεται “στο στόμα του λύκου”. Δεδομένα συμπάσχει και προσεύχεται για τα Ελληνόπουλα, με μια προσευχή σιωπηρή. Απευθυνόμενος στο Θεό ως μόνη πιθανότητα για σωτηρία και όχι στα μέσα για το φαίνεσθαι. Διαβάζω και ξαναδιαβάζω το μήνυμά του το οποίο είναι γεμάτο μηνύματα σχετικά, και επιβεβαιώνω τις προηγούμενες σκέψεις μου.
“Το ουσιώδες νόημα του Σταυρού είναι ότι αποτελεί οδό προς την Ανάσταση” , “Η ζωή των ορθοδόξων πιστών, εις όλας τας εκφάνσεις και τας διαστάσεις αυτής, διαποτίζεται και τρέφεται από την πίστιν εις την Ανάστασιν, αποτελεί καθημερινό Πάσχα” , “Δεν είναιδυνατόν να θριαμβεύσουν οι σταυρωταί επί των τραγικών θυμάτων τους” .
 Ο Σταυρός που κουβαλάνε αυτά τα δύο παλικάρια, αυτοί οι Έλληνες ήρωες δεν είναι το τέλος, είναι η πορεία προς την Ανάσταση. Δε θα νικήσουν οι παρανόμως κρατούντες αλλά οι εσταυρωμένοι. 
Μια δεύτερη ανάγνωση των γραμμένων αλλάζει το νόημα και διορθώνει τις όποιες παρανοήσεις.
Είναι δύσκολη η διατήρηση ισορροπιών υπό ανισόρροπες συνθήκες, και το Πατριαρχείο αυτό προσπαθεί.
Θεωρώ ότι είναι εν μέρει άδικη μια κριτική, καλή ή κακή ,όταν γίνεται μονοδιάστατα. Πρέπει πάντα να διαβάζουμε πίσω από τα γράμματα τα ουσιώδη μηνύματα. 
Μην ξεχνάμε ότι η πίστη μας επιβίωσε χάρη στη λέξη ΙΧΘΥΣ με την οποία αναγνωρίζονταν μεταξύ τους οι χριστιανοί τους χαλεπούς καιρούς, η οποία όμως δεν αναφερόταν στο “ψαράκι” όπως με πρώτη ανάγνωση θα έλεγε κανείς.
 Ήταν τα αρχικά ομολογίας πίστης Ιησούς Χριστός θεού Υιός Σωτήρ.
Ελπίζω να μη σε κούρασα, ήθελα απλά να σου εκφράσω αυτή μου την πικρία για το “τουρκόσπορος” που σχολίασε ο φίλος μας το οποίο σαν μαχαιριά με
πλήγωνε και με πληγώνει.
Σου εύχομαι από καρδιάς Καλό Πάσχα και Καλή Ανάσταση, με υγεία και πολύ
ευτυχία.

https://www.militaire.gr/o-oikoymenikos-patriarchis-omiros-ki-ochi-toyrkosporos-ena-sygklonistiko-keimeno/

Video

Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος: Το μέλλον της Ίμβρου εξαρτάται από αυτούς που διασώζουν στην καρδιά τους το πνεύμα της

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Με τον τίτλο «Ίμβρος και Τένεδος Νόστος και Προοπτική» ξεκίνησε το πανηγυρικό συνέδριο στο Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού.

Κεντρικός ομιλητής είναι ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος, ενώ το παρών στο συνέδριο έδωσε και η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Η Ίμβρος και η Τένεδος είναι δύο νησιά άρρηκτα συνδεδεμένα με τις πιο τραγικές σελίδες της ιστορίας. Τα τελευταία όμως χρόνια συντελέστηκε ένα θαύμα στην Ίμβρο. Γύρισαν οι κάτοικοί του και άνοιξαν τα σχολεία σε όλες τις βαθμίδες.

Στην εναρκτήρια ομιλία του, ο κ. Βαρθολομαίος αναφέρθηκε στις προοπτικές που υπάρχουν για να υπάρξει βιώσιμο μέλλον στο νησί. Ο κ. Βαρθολομαίος έκανε μια ιστορική αναδρομή στο 1964, τότε που τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο διάλυσης του ντόπιου ελληνικού πληθυσμού της Ίμβρου και αναφέρθηκε στη συνέχεια στις εξελίξεις τα τελευταία χρόνια με τις οποίες γνώρισε άνθηση ο εκεί ελληνικός πληθυσμός.

Όπως είπε, τίποτα δεν είναι δυνατόν να γίνει χωρίς τη στήριξη των δύο κρατών, δηλαδή της Ελλάδας και της Τουρκίας, τονίζοντας βεβαίως ότι η βελτίωση των ελληνοτουρκικών σχέσεων προσφέρει μια καλή βάση για να βελτιωθούν οι συνθήκες για τους κατοίκους.

Όπως είπε, η διατήρηση της πολιτισμικής ταυτότητας των κατοίκων και του νησιού είναι πολύ σημαντικό για το μέλλον του νησιού, ενώ αναφέρθηκε και στην προσφορά των επιχειρηματιών, των διανοουμένων στην προσπάθεια αυτή για να μπορεί να υπάρξει ένα βιώσιμο μέλλον για τους κατοίκους που επιστρέφουν στο νησί.

«Τίποτα δεν είναι δυνατόν να ορθοποδήσει για την Ομογένεια στα δύο νησιά χωρίς στήριξη εκ μέρους των κρατικών αρχών. Το ίδιο το κράτος, το οποίο εφήρμοσε το εξοντωτικό πρόγραμμα διάλυσης, καλείται να βοηθήσει για να αποκατασταθεί το δίκαιο. Δεν πρέπει να αλλοιωθεί ή να χαθεί το πνεύμα της Ίμβρου στη διαδικασία προσαρμογής στις εξωτερικές απαιτήσεις. Το μέλλον της Ίμβρου εξαρτάται από αυτούς που διασώζουν μέσα στην καρδιά τους αυτό το πνεύμα ως αξιακό, προικισμένο ως πολιτισμό, ως πυξίδα για το παρόν και το μέλλον», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Βαρθολομαίος.

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικουμενικό Πατριαρχείο

Νέος Άγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας ο ιερομόναχος Χριστόφορος

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αγιος της Ορθόδοξης Εκκλησίας κυρήχθηκε ο ιερομόναχος Χριστοφόρος Παπουλάκος, με απόφαση της Ιερά Συνόδου του Οικουμενικού Πατριαρχείου  μετά από εισήγηση της Εκκλησίας της Ελλάδος περί κατατάξεώς του, στο αγιολόγιο της Εκκλησίας   Η μνήμη του θα τιμάται στις 18 Ιανουαρίου, ημέρα της οσιακής κοιμήσεώς του.

Ο Όσιος Χριστοφόρος Παναγιωτόπουλος γεννήθηκε το 1770 στο χωριό ‘Αρμπουνας της επαρχίας Καλαβρύτων του Νομού Αχαΐας και αρχικά εργαζόταν ως κρεοπώλης. Όταν πήρε την απόφαση να ακολουθήσει τον μοναχικό βίο αρχικά μόνασε στη Μονή του Μεγάλου Σπηλαίου, ενώ αργότερα ασκήτεψε σε καλύβι κοντά στο χωριό του. Έμεινε στην απομόνωση για περίπου 20 χρόνια, κατά τη διάρκεια των οποίων έμαθε γραφή και ανάγνωση. ΣΕ ΗΛΙΚΙΑ 80 ΕΤΩΝ ΠΗΡΕ ΤΗΝ ΑΠΟΦΑΣΗ ΝΑ ΚΗΡΥΞΕΙ.

Τα κηρύγματά του

Η φήμη του διαδόθηκε γρήγορα, αφού είχε τον δικό του μοναδικό τρόπο να συνεπαίρνει το κοινό. Κυρίως κήρυττε ΕΝΑΝΤΙΟΝ της ΜΟΙΧΕΙΑΣ και της ΚΛΟΠΗΣ και ΥΠΕΡ της ΠΡΟΣΕΥΧΗΣ. Μέσα από τα κηρύγματά του καυτηρίαζε την πολιτική της Βαυαρικής διακυβέρνησης στη χώρα και τη συγκατάβαση σε αυτήν της Συνόδου της Εκκλησίας.

Παραπέμφθηκε ενώπιον του Επισκόπου Καλαβρύτων, ο οποίος τον επέπληξε και του ζήτησε να περιορίσει τα κηρύγματά του.

Έξι μήνες αργότερα ο «Παπουλάκος» ξεκίνησε περιοδεία στη νότια Πελοπόννησο, συγκεντρώνοντας χιλιάδες κόσμο στο πέρασμά του. Ύστερα από πιέσεις, ο Βασιλιάς Όθων υπέγραψε διάταγμα για τον περιορισμό του «Παπουλάκου» σε μοναστήρι. Ο «Παπουλάκος» κατέφυγε στη Μάνη για να σωθεί. Η αντίδραση της κυβέρνησης ήταν να στείλει άμεσα τον στρατηγό Γενναίο Κολοκοτρώνη με επιτελείο αξιωματικών για να τον συλλάβουν, αλλά Ο ΣΤΡΑΤΟΣ ΒΡΕΘΗΚΕ ΠΕΡΙΚΥΚΛΩΜΕΝΟΣ ΑΠΟ 2000 ΜΑΝΙΑΤΕΣ.

Στις 21 Ιουνίου 1852 συνελήφθη από τον στρατό, και μεταφέρθηκε στις φυλακές του Ρίου, όπου έμεινε δύο χρόνια στην απομόνωση. Επρόκειτο να δικαστεί από το κακουργιοδικείο Αθηνών ως ΣΤΑΣΙΑΣΤΗΣ, όμως τα γεγονότα του Κριμαϊκού πολέμου υποχρέωσαν τον Όθωνα να του δώσει αμνηστία, αλλά εξορίστηκε στη Μονή Παναχράντου της ‘Ανδρου, όπου εκοιμήθη και ετάφη το 1861.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Οικουμενικό Πατριαρχείο

Συνάντηση Νταβούτογλου με Βαρθολομαίο στο χωριό του Πατριάρχη στην Ίμβρο!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

H Α. Θ. Παναγιότης ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος, ο οποίος ευρίσκεται στην ιδιαίτερη πατρίδα του Ίμβρο, δέχθηκε σήμερα, Σάββατο, 17 Αυγούστου 2024, στην κατοικία του, τον Εξοχ. κ. Ahmet Davutoğlu, πρώην Πρωθυπουργό της Τουρκικής Δημοκρατίας και ιδρυτή και Αρχηγό του κόμματος “Gelecek”. Ο Εξοχώτατος εξέφρασε την επιθυμία να επισκεφθεί τον Παναγιώτατο, μαζί με την θυγατέρα του και συνεργάτες του.

 

Ο Πατριάρχης παρέθεσε πρόγευμα προς τιμήν του Εξοχ. κ. Ahmet Davutoğlu  και της συνοδείας του, κατά τη διάρκεια του οποίου είχαν εγκάρδια συζήτηση για επίκαιρα θέματα. Ιδιαίτερη αναφορά έγινε στα ζητήματα που απασχολούν το Οικουμενικό Πατριαρχείο, όπως αυτό της επαναλειτουργίας της Ιεράς Θεολογικής Σχολής της Χάλκης, ενώ μίλησαν και για την πορεία των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Ο πρώην Πρωθυπουργός θυμήθηκε και τις επισκέψεις που πραγματοποίησε, ως Υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας, στην Έδρα του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το 2012, και στον Σύλλογο Ιμβρίων Αθηνών, το 2013. Στο τέλος, αντήλλαξαν βιβλία και άλλα αναμνηστικά δώρα.  

Στο πρόγευμα παρεκάθησε και ο Σεβ. Μητροπολίτης Ίμβρου και Τενέδου κ. Κύριλλος, ο οποίος νωρίτερα υπεδέχθη τον υψηλό επισκέπτη στην κεντρική πλατεία του χωριού των Αγίων Θεοδώρων.

Στη συνέχεια, όλοι μαζί, διερχόμενοι πεζή τους δρόμους των Αγίων Θεοδώρων, επισκέφθηκαν το μικρό Μουσείο, που είναι αφιερωμένο στη ζωή και τη διακονία του Πατριάρχου, ο οποίος και ξενάγησε τον πρώην Πρωθυπουργό. Στο βιβλίο των επισκεπτών του Μουσείου, ο κ.Davutoğlu έγραψε ότι θεωρεί τιμή του το ότι επισκέφθηκε τον Πατριάρχη και θυμήθηκαν μαζί παλαιότερες συναντήσεις τους. Ακόμα, τον ευχαρίστησε για την φιλοξενία του και, μεταξύ άλλων, ευχήθηκε οι διάφορες θρησκευτικές παραδόσεις στην Χώρα να ζουν αρμονικά, μέσα σε ατμόσφαιρα αμοιβαίας κατανόησης. Στη συνέχεια επισκέφθηκαν το Καφενείο-Κουρείο του αειμνήστου πατέρα του Παναγιωτάτου, καθώς και ένα ακόμα γειτονικό καφενείο.

_________

Φωτό: Νίκος Παπαχρήστου

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή