Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Ποιος πραγματικά είναι ο αμφισβητούμενος δήμαρχος της Κωνσταντινούπολης

Δημοσιεύτηκε

στις

Η καταγωγή, η πορεία και τα σενάρια για το μέλλον του Εκρέμ Ιμάμογλου.



Το όνομά του στα ελληνικά είναι Γενναιόδωρος Παπαδόπουλος


Του Δρ. Οθωμανολόγου Δημήτρη Σταθακόπουλου

Σε μερικούς γίνομαι
δυσάρεστος, όταν ερμηνεύω (δεν σημαίνει
πως συμπορεύομαι) με την ”οθωμανική
σκέψη” του Τούρκου Προέδρου.
Με έχουν λοιδορήσει
κιόλας, όταν πέρσι τον Ιούνιο είχα πει
σε μεγάλο Τηλεοπτικό Σταθμό (υπάρχει
το βίντεο) πως θα εκλεγεί με την πρώτη,
πως θα αφήσει τους Ελληνες αξ/κους το
15Αύγουστο, ασκώντας το σουλτανικό af
(άφεση/ χάρη ), – όπως και έγινε -, πως παρά
τη υποτίμηση και την ανεργία δεν θα
πτωχεύσει η γείτονα, πως θα παίξει σκληρό
παιχνίδι με όλους, όπως μας έχει αναλύσει
ο καθηγ. Frank Weber στο θεμελιώδες έργο του
: ”Ο Επιτήδειος Ουδέτερος”, έκδοση του
ΓΕΣ/ 1985.
Ομοίως σε πρόσφατες
αναφορές μου στον Εκρέμ Ιμάμογλου (Ekrem
İmamoğlu), τον είχα χαρακτηρίσει ως ”υπό
αίρεση ” νέο Δήμαρχο Κωνσταντινούπολης,
μιάς και αναμενόταν η απόφαση του
Ανωτάτου Εκλογικού Συμβουλίου YSK (Yüksek
Seçim Kurulu Başkanlığı
https://www.turkiye.gov.tr/yuksek-secim-kurulu-baskanligi ) κατόπιν
προσφυγής του ΑΚΡ, το οποίο προσκόμισε
3 βαλίτσες με συνοδευτικά αποδεικτικά.
Είχα επίσης επισημάνει πως: ”στο
μεσοδιάστημα τίποτα δεν εγγυάται πως
ο Εκρέμ Ιμάμογλου θα περάσει ήρεμα, αφού
ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να κατηγορηθεί
με ποικίλες κατηγορίες «συνωμοτικού
τύπου», από τον εκ Potomya/Ποταμιάς ή Güneysu
της Ριζούντας του Πόντου, στον Άσκουρο
ποταμό, καταγόμενο Τούρκο Πρόεδρο ”.
Έτσι και έγινε. Το βράδυ
της 6ης Μαΐου 2019, το YSK, αποφάσισε να
γίνουν επαναληπτικές εκλογές στην Πόλη
(μάλλον 23 Ιουνίου, άν κατάλαβα καλά).
Επ′ ευκαιρία του θέματος
αυτού, ας κάνουμε μία σύντομη ”σκιαγράφηση
του Εκρέμ Ιμάμογλου, σε σχέση με τον
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (Recep Tayyip Erdoğan), του
οποίου αντίστοιχη αναφορά είχα κάνει
παλαιότερα ( και άκουσα τα εξ αμάξης,
απ′ όσους έχουν γνώμη, αλλά όχι γνώση
της Τουρκικής πραγματικότητας,
παρεξηγώντας και υβρίζοντας τα όσα
ανέφερα. Λειτουργώ ως καταγραφέας και
εκτιμητής των καταστάσεων και όχι ως
προπαγανδιστής. Αυτό προφανώς δεν
γίνεται αντιληπτό από κάποιους).
Μια σύντομη σκιαγράφηση,
του σχετικά νέου αυτού πολιτικού
προσώπου, αρχής γενομένης από τ’ όνομά
του, πιστεύω θα είχε ενδιαφέρον.Το Ekrem,
έχει ρίζα αραβική: akram أكرم
και σημαίνει γενναιόδωρος.
Το İmamoğlu ομοίως έχει
ρίζα αραβική, από το imāmönc مام
και σημαίνει αυτόν που ξεκινά να
λέει την προσευχή, δηλ. τον επικεφαλής,
τον İmam συνώνυμο του Müftü/Μουφτή, όπου
με την κατάληξη – oğlu, σημαίνει το παιδί
του Ιμάμη.
Άρα: Ekrem İmamoğlu = Γενναιόδωρος
γιός του Ιμάμη ( του επικεφαλής της
προσευχής ) και «ελληνοποιημένα» ο γιός
του ιερέα/ παππά, δηλ. : Γενναιόδωρος
Παπαδόπουλος, εκ Πλατανίου Τραπεζούντας
του Πόντου, αφού γεννήθηκε στις 4 Ιουνίου
1970 (49 ετών) στην πόλη Akçaabat (αρχαία
Ερμώνασσα, το βυζαντινό Πλατάνιον).
Αποφοίτησε από το Γυμνάσιο της
Τραπεζούντας, ασχολούμενος και με την
ομάδα Trabzonspor . Σπούδασε στην Πόλη διοίκηση
επιχειρήσεων, με μεταπτυχιακό στη
διαχείριση ανθρωπίνων πόρων και εργάστηκε
στην οικογενειακή επιχείρηση στον τομέα
των κατασκευών, ενώ το 1995 παντρεύτηκε
την Dilek Kaya με την οποία έχουν τρία παιδιά.
Στο Δημοκρατικό Λαϊκό
Κόμμα CHP (Cumhuriyet Halk Partisi), εντάχθηκε το
2008 και διετέλεσε Δήμαρχος του Beylikdüzü
(βυζαντινό θέρετρο έξω από την Πόλη, που
ονομαζόταν μέχρι πρόσφατα Καβακλί, δηλ.
μέρος με δέντρα Λεύκες, ενώ σήμερα
Beylik-düzü, δηλ. πεδιάδα του Μπέη), παίρνοντας
το χρίσμα του υποψήφιου δημάρχου της
Πόλης, ως αντίπαλος του υποψήφιου του
ΑΚΡ Binali Yıldırım, τον οποίο πρακτικά
κέρδισε, ασχέτως τι τελικά θα δείξουν
οι νέες επαναληπτικές εκλογές.
To Κεμαλικό CHP το οποίο
τον υποστήριξε και ανήκει ο Ekrem İmamoğlu,
βεβαίως είχε πάντα ένα κοσμικό πρόσημο,
αλλά στηρίχθηκε σε καθαρά εθνικιστικές
βάσεις που του είχαν δώσει τόσο ο ιδρυτής
του, όσο και ο πατέρας του Τουρκικού
Εθνικισμού Mehmed Ziya Gökalp από το Çermik του
لايت ديار بكر, Vilâyet-i
Diyarbakır / Ντιγιάρμπακιρ, μαζί με άλλους
λόγιους, καθώς και η κίνηση των Νομικών
του ’30 με το σύνθημα: Vatandaş Türkçe konuş /
συμπατριώτη μίλα Τούρκικα (ειδάλλως θα
εκδιωχθείς από τη χώρα), που είχε σαν
συνέπεια την Τουρκοποίηση όλων των
επιμέρους λαοτήτων της πάλαι ποτέ
οθωμανικής αυτοκρατορίας, την αλλαγή
των ονομάτων των οικισμών, των ζώων, την
επιβολή μόνο της Τουρκικής γλώσσας και
την κορύφωση του ρατσισμού με εκκαθαριστικές
δράσεις και εξωτερίκευση επιθετικότητας.
Η Ρωμιοσύνη γενικά και η Κύπρος ειδικά
με την εισβολή, δεν έχουν «περάσει καλά»
από τη διαχρονική διακυβέρνηση του
Κεμαλικού κόμματος.
Το ΑΚΡ, (Adalet ve Kalkınma
Partisi / Κόμμα δικαιοσύνης και ανάπτυξης),
ιδρύθηκε μόλις στις 14.08.2001. Βασικός
ιδρυτής του ( μεταξύ άλλων ) είναι ο
Τούρκος Πρόεδρος που κέρδισε πέντε από
τις έξι εκλογικές αναμετρήσεις από τότε
μέχρι σήμερα. Αυτοπροσδιορίζεται
ιδεολογικά ως muhafazakâr demokratlık /συντηρητικό
δημοκρατικό κόμμα, αρνούμενο τον όρο
«Ισλαμικό», που του έχουν δώσει
αντιπολιτευόμενοι, καθώς και δυτικοί,
κυρίως δημοσιογράφοι και πολιτικοί.
Θεωρητικά προωθεί τη θρησκευτικότητα
και την παράδοση, αλλά λέει πως δεν την
έχει ως πολιτική υποχρεωτική ιδεολογική
του βάση. Δείχνει (όχι πως είναι έτσι)
ν’ ανέχεται τις ποικίλες καταγωγές των
σημερινών Τούρκων πολιτών αφήνοντας
πίσω το σύνθημα: Vatandaş Türkçe konuş, – μάλιστα
πρόσφατα τους προέτρεψε να βρούν τις
ρίζες τους – , παρότι κυνηγά απηνώς τους
εσωτερικούς αντιπάλους του.
Επίσης, παρά την
διεκδικητική και μόνιμα αναθεωρητική
πολιτική έντασης, παραβιάσεων και
διεκδικήσεων, η γείτονα ( βλ. σχετ. το
βιβλίο του Frank Weber, the Evasive Neutral/ ο επιτήδειος
ουδέτερος ), επί εποχής Ερντογάν και
παρά την υπεροπτική στάση του, φαίνεται
πως η Ρωμιοσύνη, μάλλον περνάει μια
παράδοξα «ήρεμη φάση», εν μέσω ρητορικής
έντασης και όχι πράξεων ( προς το παρόν
), αναπτύσσοντας έτσι η Ελλάδα, έστω και
συγκυριακά στενές σχέσεις με ΗΠΑ, ΝΑΤΟ,
Ισραήλ, Αίγυπτο, χωρίς αυτό να σημαίνει
πως η Τουρκία δεν παραμένει ισχυρός και
υπολογίσιμος από τους άλλους παίκτης
της περιοχής, το δε Πατριαρχείο ομοίως
κινείται διακριτικά και μάλλον άνετα
στο πνευματικό του έργο, παρά τις έωλες
ρητορικές πως θα γίνει Τζαμί/Τέμενος η
αγιά Σοφιά, ή πως θα ασκήσει κυριαρχικά
δικαιώματα στο βυθό της Κυπριακής ΑΟΖ
( συν τω χρόνω θα γράψω κάτι γι′ αυτό )!
Εν κατακλείδι, ο νέος
(υπό αίρεση) δήμαρχος Εκρέμ Ιμάμογλου,
με τις 5 βασικές εξαγγελίες του: α)
Προσβάσιμη πόλη, β) καταπολέμηση των
δημοσίων δαπανών και θεραπεία της
αστικής φτώχειας, γ) σχεδιασμός και
επιστημονικές λύσεις των προβλημάτων,
δ) ανταγωνιστική οικονομία και δημιουργική
βιομηχανία, ε) υψηλή ποιότητα ζωής (
https://www.ekremimamoglu.com ), κατάφερε να κερδίσει
τον Μπιναλί Γιλντιρίμ (Binali Yıldırım). Θα
τα ξανακαταφέρει άραγε στις 23 Ιουνίου,
ή θα είναι βαριά η ανάσα του Τούρκου
Προέδρου επάνω του; Μήπως δημιουργηθούν
αντιδράσεις με ανεξέλεγκτη πορεία; (
δύσκολο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις).
Ο Εκρέμ Ιμάμογλου, το
βράδυ της εκλογής του, – που πλέον
αμφισβητείται – απηύθυνε δημόσιο
χαιρετισμό λέγοντας: «Σας χαιρετώ όλους,
χαιρετώ τους κουρδικής καταγωγής
Τούρκους, τους μουσουλμάνους, τους
σουνίτες, τους Αλεβίτες, τους Χριστιανούς,
τους Αρμένιους, τους Έλληνες, σας χαιρετώ.
Ο λαός μού έκανε την τιμή να μου αναθέσει
τα ηνία της πιο όμορφης πόλης στον κόσμο.
Υπόσχομαι ότι θα ξοφλήσω το χρέος μου
. Ποτέ δεν εγκαταλείψαμε το αίσθημα
αλληλεγγύης και ενότητας που δημιούργησε
η αγάπη των ανθρώπων που ζουν σ’ αυτή
την πόλη. Οι πόρτες μου θα είναι ανοικτές
εφεξής για όλους» .
Ο χαιρετισμός αυτός
άραγε, φέρνει τον Εκρέμ Ιμάμογλου πιο
κοντά στην ιδεολογική βάση του CHP της
Τουρκικότητας, ή του ΑΚΡ της οθωμανικότητας;
Μήπως χαράσσει νέα δική
του ιδεολογία με στοιχεία και από τους
δύο αυτούς αξιακούς κώδικες; Θα του βγεί
σε καλό αυτό, ή θα έχει εσωκομματικό
πόλεμο από το CHP και θα τον «αποσύρουν»
συν τω χρόνω; ή θα τον προωθήσουν ως
αντίπαλο δέος του Τούρκου Προέδρου γα
το 2023; ή θα τον προσεταιριστεί ο Τούρκος
Πρόεδρος, είτε για να τον «ακυρώσει»
(σύνηθες να το κάνει στους δικούς του),
είτε για να τον «αποκτήσει ως ιδεολογικό
σύντροφο» και τελικά να τον εντάξει στο
δικό του ιδεολογικό άρμα;
Ερωτήματα που ο καιρός
θα απαντήσει . Μην ξεχνάμε πως ο Τούρκος
Πρόεδρος ξεκίνησε από δήμαρχος της
Πόλης. Το πως θα τα καταφέρει ή όχι ο
Εκρέμ Ιμάμογλου, εξαρτάται από το σθένος
του, τις συγκυρίες και το νυν ρυθμιστή
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
*Ο Ahmet Davutoğlu και η όψιμη
κριτική του , καθώς και το πόσο είναι
γνήσια, ή παρελκυστική είναι κάτι που
θα αναφανεί σύντομα.
ΠΗΓΗ:
huffingtonpost.gr
Σε μερικούς γίνομαι
δυσάρεστος, όταν ερμηνεύω (δεν σημαίνει
πως συμπορεύομαι) με την ”οθωμανική
σκέψη” του Τούρκου Προέδρου.
Με έχουν λοιδορήσει
κιόλας, όταν πέρσι τον Ιούνιο είχα πει
σε μεγάλο Τηλεοπτικό Σταθμό (υπάρχει
το βίντεο) πως θα εκλεγεί με την πρώτη,
πως θα αφήσει τους Ελληνες αξ/κους το
15Αύγουστο, ασκώντας το σουλτανικό af
(άφεση/ χάρη ), – όπως και έγινε -, πως παρά
τη υποτίμηση και την ανεργία δεν θα
πτωχεύσει η γείτονα, πως θα παίξει σκληρό
παιχνίδι με όλους, όπως μας έχει αναλύσει
ο καθηγ. Frank Weber στο θεμελιώδες έργο του
: ”Ο Επιτήδειος Ουδέτερος”, έκδοση του
ΓΕΣ/ 1985.
Ομοίως σε πρόσφατες
αναφορές μου στον Εκρέμ Ιμάμογλου (Ekrem
İmamoğlu), τον είχα χαρακτηρίσει ως ”υπό
αίρεση ” νέο Δήμαρχο Κωνσταντινούπολης,
μιάς και αναμενόταν η απόφαση του
Ανωτάτου Εκλογικού Συμβουλίου YSK (Yüksek
Seçim Kurulu Başkanlığı
https://www.turkiye.gov.tr/yuksek-secim-kurulu-baskanligi ) κατόπιν
προσφυγής του ΑΚΡ, το οποίο προσκόμισε
3 βαλίτσες με συνοδευτικά αποδεικτικά.
Είχα επίσης επισημάνει πως: ”στο
μεσοδιάστημα τίποτα δεν εγγυάται πως
ο Εκρέμ Ιμάμογλου θα περάσει ήρεμα, αφού
ανά πάσα στιγμή κινδυνεύει να κατηγορηθεί
με ποικίλες κατηγορίες «συνωμοτικού
τύπου», από τον εκ Potomya/Ποταμιάς ή Güneysu
της Ριζούντας του Πόντου, στον Άσκουρο
ποταμό, καταγόμενο Τούρκο Πρόεδρο ”.
Έτσι και έγινε. Το βράδυ
της 6ης Μαΐου 2019, το YSK, αποφάσισε να
γίνουν επαναληπτικές εκλογές στην Πόλη
(μάλλον 23 Ιουνίου, άν κατάλαβα καλά).
Επ′ ευκαιρία του θέματος
αυτού, ας κάνουμε μία σύντομη ”σκιαγράφηση
του Εκρέμ Ιμάμογλου, σε σχέση με τον
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν (Recep Tayyip Erdoğan), του
οποίου αντίστοιχη αναφορά είχα κάνει
παλαιότερα ( και άκουσα τα εξ αμάξης,
απ′ όσους έχουν γνώμη, αλλά όχι γνώση
της Τουρκικής πραγματικότητας,
παρεξηγώντας και υβρίζοντας τα όσα
ανέφερα. Λειτουργώ ως καταγραφέας και
εκτιμητής των καταστάσεων και όχι ως
προπαγανδιστής. Αυτό προφανώς δεν
γίνεται αντιληπτό από κάποιους).
Μια σύντομη σκιαγράφηση,
του σχετικά νέου αυτού πολιτικού
προσώπου, αρχής γενομένης από τ’ όνομά
του, πιστεύω θα είχε ενδιαφέρον.Το Ekrem,
έχει ρίζα αραβική: akram أكرم
και σημαίνει γενναιόδωρος.
Το İmamoğlu ομοίως έχει
ρίζα αραβική, από το imāmönc مام
και σημαίνει αυτόν που ξεκινά να
λέει την προσευχή, δηλ. τον επικεφαλής,
τον İmam συνώνυμο του Müftü/Μουφτή, όπου
με την κατάληξη – oğlu, σημαίνει το παιδί
του Ιμάμη.
Άρα: Ekrem İmamoğlu = Γενναιόδωρος
γιός του Ιμάμη ( του επικεφαλής της
προσευχής ) και «ελληνοποιημένα» ο γιός
του ιερέα/ παππά, δηλ. : Γενναιόδωρος
Παπαδόπουλος, εκ Πλατανίου Τραπεζούντας
του Πόντου, αφού γεννήθηκε στις 4 Ιουνίου
1970 (49 ετών) στην πόλη Akçaabat (αρχαία
Ερμώνασσα, το βυζαντινό Πλατάνιον).
Αποφοίτησε από το Γυμνάσιο της
Τραπεζούντας, ασχολούμενος και με την
ομάδα Trabzonspor . Σπούδασε στην Πόλη διοίκηση
επιχειρήσεων, με μεταπτυχιακό στη
διαχείριση ανθρωπίνων πόρων και εργάστηκε
στην οικογενειακή επιχείρηση στον τομέα
των κατασκευών, ενώ το 1995 παντρεύτηκε
την Dilek Kaya με την οποία έχουν τρία παιδιά.
Στο Δημοκρατικό Λαϊκό
Κόμμα CHP (Cumhuriyet Halk Partisi), εντάχθηκε το
2008 και διετέλεσε Δήμαρχος του Beylikdüzü
(βυζαντινό θέρετρο έξω από την Πόλη, που
ονομαζόταν μέχρι πρόσφατα Καβακλί, δηλ.
μέρος με δέντρα Λεύκες, ενώ σήμερα
Beylik-düzü, δηλ. πεδιάδα του Μπέη), παίρνοντας
το χρίσμα του υποψήφιου δημάρχου της
Πόλης, ως αντίπαλος του υποψήφιου του
ΑΚΡ Binali Yıldırım, τον οποίο πρακτικά
κέρδισε, ασχέτως τι τελικά θα δείξουν
οι νέες επαναληπτικές εκλογές.
To Κεμαλικό CHP το οποίο
τον υποστήριξε και ανήκει ο Ekrem İmamoğlu,
βεβαίως είχε πάντα ένα κοσμικό πρόσημο,
αλλά στηρίχθηκε σε καθαρά εθνικιστικές
βάσεις που του είχαν δώσει τόσο ο ιδρυτής
του, όσο και ο πατέρας του Τουρκικού
Εθνικισμού Mehmed Ziya Gökalp από το Çermik του
لايت ديار بكر, Vilâyet-i
Diyarbakır / Ντιγιάρμπακιρ, μαζί με άλλους
λόγιους, καθώς και η κίνηση των Νομικών
του ’30 με το σύνθημα: Vatandaş Türkçe konuş /
συμπατριώτη μίλα Τούρκικα (ειδάλλως θα
εκδιωχθείς από τη χώρα), που είχε σαν
συνέπεια την Τουρκοποίηση όλων των
επιμέρους λαοτήτων της πάλαι ποτέ
οθωμανικής αυτοκρατορίας, την αλλαγή
των ονομάτων των οικισμών, των ζώων, την
επιβολή μόνο της Τουρκικής γλώσσας και
την κορύφωση του ρατσισμού με εκκαθαριστικές
δράσεις και εξωτερίκευση επιθετικότητας.
Η Ρωμιοσύνη γενικά και η Κύπρος ειδικά
με την εισβολή, δεν έχουν «περάσει καλά»
από τη διαχρονική διακυβέρνηση του
Κεμαλικού κόμματος.
Το ΑΚΡ, (Adalet ve Kalkınma
Partisi / Κόμμα δικαιοσύνης και ανάπτυξης),
ιδρύθηκε μόλις στις 14.08.2001. Βασικός
ιδρυτής του ( μεταξύ άλλων ) είναι ο
Τούρκος Πρόεδρος που κέρδισε πέντε από
τις έξι εκλογικές αναμετρήσεις από τότε
μέχρι σήμερα. Αυτοπροσδιορίζεται
ιδεολογικά ως muhafazakâr demokratlık /συντηρητικό
δημοκρατικό κόμμα, αρνούμενο τον όρο
«Ισλαμικό», που του έχουν δώσει
αντιπολιτευόμενοι, καθώς και δυτικοί,
κυρίως δημοσιογράφοι και πολιτικοί.
Θεωρητικά προωθεί τη θρησκευτικότητα
και την παράδοση, αλλά λέει πως δεν την
έχει ως πολιτική υποχρεωτική ιδεολογική
του βάση. Δείχνει (όχι πως είναι έτσι)
ν’ ανέχεται τις ποικίλες καταγωγές των
σημερινών Τούρκων πολιτών αφήνοντας
πίσω το σύνθημα: Vatandaş Türkçe konuş, – μάλιστα
πρόσφατα τους προέτρεψε να βρούν τις
ρίζες τους – , παρότι κυνηγά απηνώς τους
εσωτερικούς αντιπάλους του.
Επίσης, παρά την
διεκδικητική και μόνιμα αναθεωρητική
πολιτική έντασης, παραβιάσεων και
διεκδικήσεων, η γείτονα ( βλ. σχετ. το
βιβλίο του Frank Weber, the Evasive Neutral/ ο επιτήδειος
ουδέτερος ), επί εποχής Ερντογάν και
παρά την υπεροπτική στάση του, φαίνεται
πως η Ρωμιοσύνη, μάλλον περνάει μια
παράδοξα «ήρεμη φάση», εν μέσω ρητορικής
έντασης και όχι πράξεων ( προς το παρόν
), αναπτύσσοντας έτσι η Ελλάδα, έστω και
συγκυριακά στενές σχέσεις με ΗΠΑ, ΝΑΤΟ,
Ισραήλ, Αίγυπτο, χωρίς αυτό να σημαίνει
πως η Τουρκία δεν παραμένει ισχυρός και
υπολογίσιμος από τους άλλους παίκτης
της περιοχής, το δε Πατριαρχείο ομοίως
κινείται διακριτικά και μάλλον άνετα
στο πνευματικό του έργο, παρά τις έωλες
ρητορικές πως θα γίνει Τζαμί/Τέμενος η
αγιά Σοφιά, ή πως θα ασκήσει κυριαρχικά
δικαιώματα στο βυθό της Κυπριακής ΑΟΖ
( συν τω χρόνω θα γράψω κάτι γι′ αυτό )!
Εν κατακλείδι, ο νέος
(υπό αίρεση) δήμαρχος Εκρέμ Ιμάμογλου,
με τις 5 βασικές εξαγγελίες του: α)
Προσβάσιμη πόλη, β) καταπολέμηση των
δημοσίων δαπανών και θεραπεία της
αστικής φτώχειας, γ) σχεδιασμός και
επιστημονικές λύσεις των προβλημάτων,
δ) ανταγωνιστική οικονομία και δημιουργική
βιομηχανία, ε) υψηλή ποιότητα ζωής (
https://www.ekremimamoglu.com ), κατάφερε να κερδίσει
τον Μπιναλί Γιλντιρίμ (Binali Yıldırım). Θα
τα ξανακαταφέρει άραγε στις 23 Ιουνίου,
ή θα είναι βαριά η ανάσα του Τούρκου
Προέδρου επάνω του; Μήπως δημιουργηθούν
αντιδράσεις με ανεξέλεγκτη πορεία; (
δύσκολο, αλλά ποτέ δεν ξέρεις).
Ο Εκρέμ Ιμάμογλου, το
βράδυ της εκλογής του, – που πλέον
αμφισβητείται – απηύθυνε δημόσιο
χαιρετισμό λέγοντας: «Σας χαιρετώ όλους,
χαιρετώ τους κουρδικής καταγωγής
Τούρκους, τους μουσουλμάνους, τους
σουνίτες, τους Αλεβίτες, τους Χριστιανούς,
τους Αρμένιους, τους Έλληνες, σας χαιρετώ.
Ο λαός μού έκανε την τιμή να μου αναθέσει
τα ηνία της πιο όμορφης πόλης στον κόσμο.
Υπόσχομαι ότι θα ξοφλήσω το χρέος μου
. Ποτέ δεν εγκαταλείψαμε το αίσθημα
αλληλεγγύης και ενότητας που δημιούργησε
η αγάπη των ανθρώπων που ζουν σ’ αυτή
την πόλη. Οι πόρτες μου θα είναι ανοικτές
εφεξής για όλους» .
Ο χαιρετισμός αυτός
άραγε, φέρνει τον Εκρέμ Ιμάμογλου πιο
κοντά στην ιδεολογική βάση του CHP της
Τουρκικότητας, ή του ΑΚΡ της οθωμανικότητας;
Μήπως χαράσσει νέα δική
του ιδεολογία με στοιχεία και από τους
δύο αυτούς αξιακούς κώδικες; Θα του βγεί
σε καλό αυτό, ή θα έχει εσωκομματικό
πόλεμο από το CHP και θα τον «αποσύρουν»
συν τω χρόνω; ή θα τον προωθήσουν ως
αντίπαλο δέος του Τούρκου Προέδρου γα
το 2023; ή θα τον προσεταιριστεί ο Τούρκος
Πρόεδρος, είτε για να τον «ακυρώσει»
(σύνηθες να το κάνει στους δικούς του),
είτε για να τον «αποκτήσει ως ιδεολογικό
σύντροφο» και τελικά να τον εντάξει στο
δικό του ιδεολογικό άρμα;
Ερωτήματα που ο καιρός
θα απαντήσει . Μην ξεχνάμε πως ο Τούρκος
Πρόεδρος ξεκίνησε από δήμαρχος της
Πόλης. Το πως θα τα καταφέρει ή όχι ο
Εκρέμ Ιμάμογλου, εξαρτάται από το σθένος
του, τις συγκυρίες και το νυν ρυθμιστή
Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.
*Ο Ahmet Davutoğlu και η όψιμη
κριτική του , καθώς και το πόσο είναι
γνήσια, ή παρελκυστική είναι κάτι που
θα αναφανεί σύντομα.
ΠΗΓΗ:
huffingtonpost.gr

Γενικά θέματα

Reuters: Το Ιράν προσλαμβάνει τρομοκράτες για χτυπήμα σε Ευρώπη και ΗΠΑ! Η αποτροπή χτυπήματος στην Ελλάδα

Την υπόθεση της απόπειρας τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2023 επαναφέρει με νέο δημοσίευμά του το Reuters.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στα τέλη του περσινού Μαρτίου ύστερα από συνεργασία της ΕΥΠ με τη Μοσάντ είχαν συλληφθεί δύο Πακιστανοί, που φέρεται να σχεδίαζαν τρομοκρατική επίθεση σε εβραϊκό εστιατόριο- συναγωγή στο κέντρο της Αθήνας.

Την υπόθεση της απόπειρας τρομοκρατικού χτυπήματος στην Αθήνα τον Μάρτιο του 2023 επαναφέρει με νέο δημοσίευμά του το Reuters. Το ειδησεογραφικό πρακτορείο σε ένα αναλυτικό ρεπορτάζ περιγράφει το πώς το Ιράν προσλαμβάνει τρομοκράτες για πλήγματα σε Ευρώπη και ΗΠΑ.

Στα τέλη του περσινού Μαρτίου ύστερα από συνεργασία της ΕΥΠ με τη Μοσάντ είχαν συλληφθεί δύο Πακιστανοί, που φέρεται να σχεδίαζαν τρομοκρατική επίθεση σε εβραϊκό εστιατόριο- συναγωγή στο κέντρο της Αθήνας.

Υπήρχε μάλιστα η πληροφορία ότι οι δύο άνδρες θα πληρώνονταν με 16.000 ευρώ για κάθε νεκρό, γι’ αυτό και σχεδίαζαν μαζικό χτύπημα.

«Καθώς η σύγκρουση Ιράν-Ισραήλ εντείνεται, η Τεχεράνη ταράζει τη Δύση με ένα κύμα απόπειρων χτυπημάτων και απαγωγών εναντίον στόχων στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες», αναφέρει το Reuters.

Η Ουάσιγκτον και οι σύμμαχοί της έχουν αναφέρει μια απότομη αύξηση τέτοιων συνωμοσιών που συνδέονται με την Ισλαμική Δημοκρατία. Από το 2020, υπήρξαν τουλάχιστον 33 απόπειρες δολοφονίας ή απαγωγής στη Δύση, στις οποίες οι τοπικές ή ισραηλινές αρχές ισχυρίζονται ότι συνδέεται με το Ιράν, διαπίστωσε το Reuters εξετάζοντας δικαστικά έγγραφα και επίσημες ανακοινώσεις.

Μεταξύ των πρόσφατων φερόμενων στόχων: ένα κτίριο που στεγάζει ένα εβραϊκό κέντρο και ένα εστιατόριο kosher στο κέντρο της Αθήνας. Από το κρησφύγετό του στο Ιράν, ένας Πακιστανός ονόματι Σαγιέντ Φαχάρ Αμπάς στρατολόγησε έναν παλιό γνώριμο που ζούσε στην Ελλάδα και τον οδήγησε να επιτεθεί στον χώρο, ισχυρίζονται οι ερευνητές σε έγγραφα που υποβλήθηκαν στις δικαστικές αρχές της υπόθεσης και τα οποία περιήλθαν στην κατοχή του Reuters. Ο Αμπάς είπε στην επαφή του ότι εργαζόταν για μια ομάδα που θα πλήρωνε περίπου 15.000 ευρώ ανά φόνο.

Σε μια ανταλλαγή WhatsApp τον Ιανουάριο του 2023 που περιγράφεται λεπτομερώς στα έγγραφα, οι δύο άνδρες συζήτησαν εάν θα χρησιμοποιήσουν εκρηκτικά ή εμπρησμό στην επίθεση. Ο Αμπάς τόνισε την ανάγκη παροχής αποδείξεων για απώλειες μετά το πλήγμα. «Υπάρχουν μυστικές υπηρεσίες», είπε, χωρίς να κατονομάσει. «Κάντε τη δουλειά με τρόπο που δεν αφήνει κανένα περιθώριο».

Τα έγγραφα που δεν είχαν αναφερθεί προηγουμένως περιλαμβάνουν εκατοντάδες σελίδες αποδεικτικών στοιχείων που συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της προανακριτικής έρευνας στην Ελλάδα, συμπεριλαμβανομένων καταθέσεων μαρτύρων, αστυνομικών καταθέσεων και λεπτομερειών μηνυμάτων WhatsApp.

Οι ελληνικές αρχές συνέλαβαν τον Σιέντ Ιρτάζα Χάιντερ και έναν άλλο Πακιστανό πέρυσι, λέγοντας ότι η αστυνομία βοήθησε στην εξάρθρωση ενός τρομοκρατικού δικτύου που κατευθυνόταν από το εξωτερικό και είχε σκοπό να προκαλέσει «ανθρώπινη απώλεια». Οι δύο άνδρες αντιμετωπίζουν κατηγορίες για τρομοκρατία. Αρνούνται τις κατηγορίες.

Ο Χάιντερ, ο οποίος αφέθηκε ελεύθερος από την προφυλάκιση αυτή την άνοιξη με περιορισμούς, λέει ότι είναι αθώος. Σε συνέντευξή του, ο 28χρονος είπε στο Reuters ότι έστειλε στον Αμπάς εικόνες του κτιρίου αλλά εμπόδισε σκόπιμα να πραγματοποιήσει οποιαδήποτε επίθεση, ελπίζοντας να πληρωθεί χωρίς να βλάψει κανέναν.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Analysis: How Iran’s Ballistic Missiles Strike Israel?

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

The U.S. traced the launch location to a valley south of the Iranian city of Shiraz.
Eran has launched its largest-ever attack on Israel, firing 180 ballistic missiles
These missiles travelled more than 1000 Miles from this Valley to reach Israel most populated city and military sights.

Fattah-2, the successor to the Fattah-1, It was used for the first time and is one of Iran’s advanced missile systems.
This missile is equipped with a —inside it is the warhead—which detaches and allows the missile to maneuver and glide at speeds between Mach 5 and 10.
The missile has a range of around 1,500 km, only slightly more than its predecessor, the Fattah-1.
What sets it apart from other ballistic missiles is its ability to accelerate outside the Earth’s atmosphere, while its aerodynamic control surfaces enable steering to evades the famous Arrow Missiles Defense system made by Israel.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Τούρκος διπλωμάτης: «Η σιωπηλή συμφωνία Ερντογάν – Μητσοτάκη»

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κυριάκος Μητσοτάκης – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: Ό,τι και να συμβεί στην Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει σιωπηρή συμφωνία μεταξύ του προέδρου Ερντογάν και του πρωθυπουργού Μητσοτάκη ότι οι τουρκοελληνικές σχέσεις δεν πρέπει να επηρεαστούν αρνητικά, γράφει σήμερα ο Τούρκος, πρώην διπλωμάτης, Χασάν Γκιογκούς στο T24.

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Οι τουρκοελληνικές σχέσεις στη νέα εποχή που επικεντρώνονται σε θετική ατζέντα πέρασαν από σοβαρές δοκιμασίες τον τελευταίο μήνα.

Παρακολουθήσαμε ελληνικά σκάφη εφόδου να παραβιάζουν τα τουρκικά χωρικά ύδατα, πρώτα στα ανοιχτά της Αλικαρνασσού και μετά με διαφορά μίας εβδομάδας στη Ντάτσα και στο Τουργκούτ Ρέις.

Στις δύο πρώτες περιπτώσεις, η ελληνική πλευρά υποστήριξε ότι κυνηγούσαν βάρκες που μετέφεραν λαθρομετανάστες.

Αυτό που συνέβη με το αλιευτικό Barbaros κοντά στο Turgut Reis ήταν ένας τύπος που συναντάμε συχνά στο Αιγαίο, λόγω της έλλειψης καθορισμένων θαλάσσιων συνόρων, και μπορεί πλέον να θεωρείται συνηθισμένη περίπτωση.

Για κάποιο λόγο, περιστατικά παρενόχλησης συμβαίνουν είτε στον αέρα είτε στο έδαφος πριν συναντηθούν οι ηγέτες και των δύο χωρών.

Υπάρχουν εκείνοι που ευδοκιμούν στο περιβάλλον κρίσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία.

Τα προκλητικά δημοσιεύματα μιας εφημερίδας έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην όξυνση της κρίσης των Ιμίων το 1996.

Αυτή τη φορά, είχαμε τηλεοπτικά κανάλια που για μέρες έκαναν φασαρία για το πώς «οι μπότες του Έλληνα στρατιώτη άγγιξαν τουρκικά εδάφη».

Θα νομίζατε ότι η Ελλάδα επιχείρησε να εισβάλει στην Τουρκία αποβιβάζοντας έναν από τους στρατιώτες της με ένα μόνο σκάφος εφόδου.

Δεν μπορεί να ειπωθεί ότι οι ‘Παλικαράδες’ (Palikaryanın) είναι ο πιο πειθαρχημένος στρατιώτης στον κόσμο.

Στα χρόνια που ήμουν πρέσβης στην Αθήνα, είδα μια ομάδα στρατιωτών κομάντο να φωνάζουν συνθήματα κατά τη διάρκεια μιας επίσημης παρέλασης σε μια ελληνική εθνική εορτή.

Επειδή δεν ξέρω ελληνικά, στην αρχή νόμιζα ότι φώναζαν κάτι σαν «δώσε μου τη χαρά».

Η αλήθεια του θέματος φάνηκε όταν είδα την είδηση ​​στις εφημερίδες της επόμενης ημέρας ότι κάποιοι στρατιώτες φώναζαν συνθήματα κατά της Βόρειας Μακεδονίας και της Τουρκίας στην εκδήλωση.

Αυτό που θα πω είναι ότι είναι πολύ πιθανό οι παραβιάσεις των τουρκικών χωρικών υδάτων να προκλήθηκαν από την ευρηματικότητα λίγων συνειδητοποιημένων Ελλήνων στρατιωτών που δεν έδρασαν με οδηγίες.

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ;

Το θετικό κλίμα στις τουρκοελληνικές σχέσεις αποτυπώθηκε και στις ομιλίες των ηγετών των δύο χωρών στην τελευταία Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών.

Τόσο ο Πρόεδρος Ερντογάν όσο και ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης φρόντισαν να μην κάνουν δηλώσεις που θα ενοχλούσαν ο ένας τον άλλον στις ομιλίες τους.

Μαθαίνουμε από τον ελληνικό Τύπο ότι αυτό το θετικό κλίμα αναμένεται να συνεχιστεί κατά κάποιο τρόπο, με βήματα όπως η επανέναρξη των συζητήσεων για τα προβλήματα στο Αιγαίο και η έναρξη λειτουργίας της σχολής της Χάλκης.

Εξελίξεις στην Κύπρο

Ωστόσο, όταν πρόκειται για την Κύπρο, προκύπτει μια διαφορετική εικόνα και βαθιές διαφορές απόψεων.

Ο Πρόεδρος Ερντογάν έκλεισε εντελώς την πόρτα περί ομοσπονδίας για μόνιμη λύση στην Κύπρο στη Νέα Υόρκη.

Ακολούθησε μάλιστα μια πιο επιθετική γραμμή από τον Πρόεδρο των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ , ο οποίος, πριν από την αναχώρησή του για τη Νέα Υόρκη, έδειξε ότι θα μπορούσε να καθίσει ξανά στο τραπέζι εάν ικανοποιούνταν οι απαιτήσεις της «άμεσης επαφής, απευθείας εμπορίου και άμεσης μεταφοράς» που συνοψίζονται σε τρεις λέξεις…

Ο Πρωθυπουργός Μητσοτάκης, που ανέβηκε στο βήμα μετά τον Πρόεδρο Ερντογάν, χαρακτήρισε κατοχή ως συνήθως τη στρατιωτική παρουσία της Τουρκίας στο νησί και είπε κατηγορηματικά ότι η επιλογή των δύο κρατών δεν μπορεί και δεν θα είναι λύση.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός μίλησε με τρεις λέξεις με εντελώς διαφορετικό θέμα, δηλώνοντας ότι η Ελλάδα, η οποία θα είναι μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για 2 χρόνια από την 1η Ιανουαρίου, βασίζεται στις αρχές του «διαλόγου, διπλωματίας και δημοκρατίας» (3D), που προέρχονται από την ελληνική γλώσσα. Δήλωσε ότι θα ενεργούσε με βάση αυτές.

Συνάντηση Τατάρ-Γκουτέρες

Ο πρόεδρος των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες στη Νέα Υόρκη το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Στη δήλωσή του μετά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος Τατάρ είπε ότι η επανάληψη των διαπραγματεύσεων θα μπορούσε να είναι δυνατή μόνο με την αναγνώριση της κυρίαρχης ισότητας και του ισότιμου διεθνούς καθεστώτος και ότι οι διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες μορφές στη βάση της ομοσπονδίας για μισό αιώνα ήταν ασαφές γιατί η ελληνική πλευρά είπε «όχι» στο σχέδιο Ανάν με συντριπτική πλειοψηφία στο δημοψήφισμα.

Στη δήλωση μιας φράσης που έγινε από τον ΟΗΕ αναφέρθηκε ότι ο Γενικός Γραμματέας συναντήθηκε με τον ηγέτη της τουρκοκυπριακής κοινότητας Ερσίν Τατάρ και ότι στη συνάντηση συζητήθηκε πώς θα μπορούσε να προχωρήσει το Κυπριακό στο μέλλον.

Ο Γκουτέρες δέχθηκε τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών από 21 χώρες την ίδια ημέρα. Είναι προφανές ότι η συνάντηση Τατάρ-Γκουτέρες δεν είχε μεγάλο περιεχόμενο.

Εν τω μεταξύ, πριν φύγει από τη Νέα Υόρκη, ο Πρόεδρος Τατάρ είπε σε ιδιωτική συνέντευξη σε εφημερίδα που δημοσιεύεται στην Κατεχόμενη Κύπρος ότι εάν η κυριαρχική ισότητα και το ισότιμο διεθνές καθεστώς γίνουν αποδεκτά από την ελληνική πλευρά και η ομοσπονδία δεν τεθεί στην ημερήσια διάταξη, μια συνάντηση στο 4+1 μορφή με τη συμμετοχή των μερών και του ΓΓ δηλώνει ότι μετέφερε στον Γκουτέρες ότι είναι έτοιμος να παραβρεθεί σε τριπλό δείπνο που θα παραθέσει.

Αν και εκ πρώτης όψεως η επιστροφή στο τραπέζι με ορισμένες προϋποθέσεις μοιάζει με πρωτοβουλία, δεν πρέπει να περιμένουμε από τους Έλληνες να αποδεχτούν εύκολα τους όρους που θέτει ο Τατάρ, που σημαίνει παραίτηση από την ομοσπονδία.

Ωστόσο, αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι ορισμένες διαπραγματεύσεις διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών, αν όχι γύρω από το τραπέζι.

Το τριπλό δείπνο, το οποίο δέχτηκε ο Τατάρ, αναμένεται να γίνει ανεπίσημα στη Νέα Υόρκη στις 15 Οκτωβρίου. Πιθανώς, ο Γενικός Γραμματέας θα θέλει να ενημερώσει τους Τουρκοκύπριους και τους Ελληνοκύπριους ηγέτες για τον νέο οδικό χάρτη που επεξεργάζεται για την Κύπρο και να πάρει τις απόψεις τους σε αυτό το δείπνο.

Πού θα οδηγήσει αυτό;

Είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς. Σε μια εποχή που έχει αρχίσει να ρέει αίμα στον Λίβανο μετά τη Γάζα και ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνεχίζεται για περισσότερα από δύο χρόνια, ο Γενικός Γραμματέας, που φαίνεται βέβαιο ότι δεν θα επανεκλεγεί ποτέ, θέλει να καταλήξει σε ένα νέο σχέδιο για την Κύπρο; Αυτό είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα.

Ό,τι και να γίνει στην Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει σιωπηρή συμφωνία μεταξύ του προέδρου Ερντογάν και του πρωθυπουργού Μητσοτάκη ότι οι τουρκοελληνικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν αρνητικά.

ΠΗΓΗ: Βαλκανικό Περισκόπιο

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή