Ακολουθήστε μας

ΠΦΑ

Βαθιές ανάσες ελευθερίας

Δημοσιεύτηκε

στις

Το τέλος του δήθεν μεγαλύτερου σκανδάλου όλων των εποχών, του σκανδάλου Novartis, ήταν άδοξο

Πέφτει κόσμος και ντουνιάς από τα σύννεφα μετά τη δημοσίευση της γλαφυρής, αν και ασαφούς, συζήτησης μεταξύ των κκ Παππά και Μιωνή. Σιγά τα ωά. Αυτά συμβαίνουν και στις καλύτερες των οικογενειών. Όταν έχεις την κυβέρνηση, μπορεί να σου ανοίξει η όρεξη να δοκιμάσεις και την εξουσία. Με όλα της τα αξεσουάρ. Τι κι αν είσαι δεξιός ή αριστερός; Η ηθική δεν κληρονομείται. Ή την έχεις ή δεν την έχεις, αλλά και, όταν την έχεις, μπορεί και να τη χάσεις. Ειδικά όταν βγαίνουν πολλά λεφτά και το μαγαζί υπόσχεται τη διαιώνιση της ισχύος. 

Γι’ αυτό η φιλελεύθερη δημοκρατία διαθέτει θεσμικά αντίβαρα, κατά το δυνατόν αδιάβατα από τις πολιτικές παρατάξεις, ώστε να μη χάνεται ο έλεγχος. Να μην μπορεί η κάθε ηγετική πολιτική ομάδα να αλώνει το κράτος και να το θέτει στη δική της υπηρεσία. Ή τουλάχιστον να μην υπερβαίνει τα εσκαμμένα, μιας και η διαφθορά δεν λείπει από τη δημοκρατία. Γι’ αυτό και οι δικτάτορες, είτε με εθνικιστικό είτε με σοσιαλιστικό προσωπείο, δήλωναν «επανάσταση» και λόγω του επαναστατικού δικαίου καταργούσαν κάθε δημοκρατικό ελεγκτικό θεσμό που τους ενοχλούσε. Κάτι ήξεραν.

Ο Φράνκο, ο Παπαδόπουλος, ο Βιδέλα ή ο Πινοσέτ δεν είχαν πρόβλημα να ασκούν ωμή βία στο όνομα του έθνους ή του θεού που τους είχε «διορίσει». Οι κομμουνιστές όμως, που ήθελαν να φαίνονται και δίκαιοι, ονόμαζαν τη δικτατορία τους «λαϊκή δημοκρατία», μιας και αυτούς τους είχε δήθεν διορίσει ένας άλλος θεός, ο «λαός». Στο όνομα αυτής της ντεμέκ δημοκρατίας, στη Σοβιετική Ένωση σε εξαφάνιζαν, στην Κίνα σου έκαναν «πολιτιστική αναμόρφωση», στην Καμπότζη σε καθάριζαν αν φορούσες γυαλιά και στην Κούβα σε έκλειναν σε στρατόπεδο αν ήσουν ομοφυλόφιλος. Στη Βόρειο Κορέα κανείς δεν ξέρει ακόμα και σήμερα τι γίνεται. Εκατομμύρια νεκροί και εκτοπισμένοι στο όνομα ενός άλλου κόσμου που δυστυχώς ήταν εφικτός. Του κόσμου της δουλείας. Εχθρός όλων αυτών η φιλελεύθερη δημοκρατία.

Στην Ελλάδα όμως έχουν φάει τέτοια χλεύη και τόσο φτύσιμο ο φιλελευθερισμός και η σύγχρονη κοινωνία των ανοικτών θεσμών, που οι όποιες αποκαλύψεις για δράση κυβερνητικού παρακράτους συνήθως περνάνε στο ντούκου, αφού προκαλέσουν έναν κάποιο τηλεοπτικό θόρυβο. Οι πολίτες ή ο λαός έχουν άλλες ως κύριες έγνοιες. Την επιβίωση ή τον πλουτισμό. Όταν μάλιστα μια fake υπόθεση κλείνει άπραγη, πολλοί μιλούν για συγκάλυψη. Δεν τους απασχολεί και τόσο η διαδικασία, η δημοκρατία.

Χάρη όμως στους δημοκρατικούς θεσμούς που κάποιοι ευπατρίδες φρόντισαν να υπάρχουν οι επίδοξοι εξουσιαστές δεν τα κατάφεραν. Δεν κατάφεραν να ελέγξουν την ενημέρωση με τις 4 τηλεοπτικές άδειες πανελλαδικής εμβέλειας που επιχείρησαν. Αλλά ούτε και να σπιλώσουν την τιμή δύο τέως πρωθυπουργών και μιας πλειάδας πολιτικών τους αντιπάλων με κάτι κουκουλοφόρους «μάρτυρες» που κάτι άκουσαν για τροχήλατες βαλίτσες. Το τέλος του δήθεν μεγαλύτερου σκανδάλου όλων των εποχών, του σκανδάλου Novartis, ήταν άδοξο. Ένα φιάσκο για την αριστερά που νόμισε ότι όλα μπορούν να γίνουν στο μιλητό, με την πολιτική βούληση, το κληρονομικό «ηθικό πλεονέκτημα» και έναν Ρασπούτιν. Ακόμα και να μπουν άνθρωποι στη φυλακή χωρίς στοιχεία. Αρκεί να είναι πολιτικοί αντίπαλοι. Σκευωρία λέγεται;

Δεν υπάρχει λόγος να αναλωθούμε σε ιστορικά γεγονότα για να δούμε το ηθικό πλεονέκτημα της αριστεράς εκεί όπου κυβέρνησε και εξουσίασε. Το 2020 αυτά είναι γνωστά και στο νηπιαγωγείο. Κατανοώ την τεχνητή πολιτική όξυνση ή τα παραπειστικά επιχειρήματα προς πολιτικό όφελος. Κατανοώ ακόμα και την κατευθυνόμενη δημοσιογραφία, όταν όλοι λίγο πολύ την έχουν χρησιμοποιήσει. Ακόμα και τα κατάπτυστα fake news που κάνουν θραύση την εποχή του internet, παγκοσμίως. Εκλέγουν ακόμα και πλανητάρχη. Αλλά αυτή η εμμονή να βρούμε κάτι, έστω και ψευδομαρτυρία, για τη σύζυγο του πρωθυπουργού ώστε να πλήξουμε τον ίδιο με ξεπερνάει. Όχι για αριστερούς αλλά για τον κάθε πολίτη, για τον κάθε άνθρωπο. Ποιο ηθικό και ποιο πλεονέκτημα, ρε παίκτες μου. Αν χρειάζεται κάπου η ηθική είναι για να θέτει όρια στους στόχους και τα μέσα.

Για τη συνέχεια AThensVoice

 

 

Τσε Γκεβάρα Verbatim
Vasilis Stamatiou
Εξεπλάγην κάπως που τόσος κόσμος εξεπλάγη σφόδρα με τις ρατσιστικές ρήσεις του Τσε Γκεβάρα που ποστάρησα χθες. Αλλά αμέσως σκέφτηκα ότι η κατασκευή της εικόνας του Τσε Γκεβάρα ως ειδώλου είναι ένα παλιό και πολύ επιτυχημένο πρότζεκτ της αριστεράς, που έφεραν εις πέρας αρχικά ο Φιντέλ Κάστρο (όταν ο Τσε ήταν πιά νεκρός και άρα χρήσιμος ως τοτέμ) και κατόπιν, μία ισχυρή ομάδα κυρίως Ευρωπαίων και δευτερευόντως Αμερικανών και Λατινοαμερικάνων διανοουμένων, οι οποίοι στις δεκαετίες του 60 και του 70 υπήρξαν ιδιαίτερα επιδραστικοί στην παγκόσμια πνευματική ελίτ.
Αυτό που κατασκεύασαν, βέβαια, είχε ελάχιστη σχέση με την πραγματικότητα. Ο Γκεβάρα ήταν ένας άνθρωπος που σήμερα θα διαγιγνωσκόταν με καμιά δεκαριά ψυχικές παθήσεις, ένας ακραιφνής φανατικός που θεωρούσε ότι υπηρετούσε μία μεταφυσική αποστολή, γιά την πραγματοποίηση της οποίας κανένα έλεος και καμία ενσυναίσθηση προς ανθρώπινα όντα δεν είχε θέση. Ανθρωπος χωρίς φίλους, με γυναίκες γιά τις οποίες δεν ένιωθε καμία σύνδεση, με παιδιά στα οποία ποτέ δεν στάθηκε σαν πατέρας, σκότωσε εκατοντάδες ανθρώπους, ανάμεσα τους και συντρόφους του, κάποιους με τα ίδια του τα χέρια και τους περισσότερους με διαταγές γιά τις οποίες υπερηφανευόταν και κόμπαζε με κάθε ευκαιρία.
Δεινός ρήτορας και καλός γραφιάς, ο Γκεβάρα ευτυχώς άφησε πίσω πλήθος πειστηρίων των σκέψεων του- ημερολόγια, ομιλίες, επιστολές, αλλά και μαρτυρίες κοντινών του ανθρώπων πολλοί από τους οποίους ζούνε ακόμα (άλλωστε ήταν ένας άνθρωπος σχεδόν του καιρού μας) και εδώ που τα λέμε, τα λόγια ήταν μάλλον το μόνο πράγμα στο οποίο ήταν καλός, μιά και με ό,τι πρακτικό ανακατεύτηκε τα έκανε θάλασσα (από την καταστροφική διοίκηση στρατιωτικών μονάδων ως την τραγελαφική διεύθυνση της Εθνικής Τράπεζας της Κούβας), με μόνη εξαίρεση την εποχή που ήταν διοικητής και υπεύθυνος εκτελέσεων στην φυλακή Cabaña της Αβάνας, μια ασφαλώς παραγωγική περίοδος που του χάρισε το παρατσούκλι «Ο Χασάπης της Cabaña» (El Carnicero de Cabaña).
Πέρα όμως από τα πενιχρά έργα του Τσε Γκεβάρα, οι ιδέες και οι σκέψεις του έχουν πράγματι ενδιαφέρον, γιατί σκιαγραφούν, ούτε λίγο ούτε πολύ, ένα πάρα πολύ συνειδητό φασίστα. Μιλάμε δηλαδή γιά ένα κανονικό χιτλερίσκο, που ονειρευόταν μία κοινωνία μαζικής υπακοής, χωρίς το παραμικρό περιθώριο γιά διαφορετική άποψη ή ατομική γνώμη, με τη νεολαία σε ρόλο ρομπότ και δήμιου μαζί, τον λαό σε αποστολή επιβολής διά της βίας αυτής της τάξης πραγμάτων σε κάθε χώρα του κόσμου ανεξαρτήτως τιμήματος, και τον θάνατο ως σταθερή επιλογή τιμωρίας γιά όποιον δεν μοιραζόταν το ίδιο όραμα. Είπε βέβαια και πολλά όμορφα και ουτοπικά – ισότητα, δικαιοσύνη, αλήθεια, αλληλεγγύη, ανυστεροβουλία – αλλά το βασικό μήνυμα του Τσε Γκεβάρα ήταν ότι ο «Νέος Ανθρωπος» που οραματιζόταν θα φτιαχνόταν σε μία προκρούστεια κλίνη, όπου ο «ασθενής» (όπως έλεγε και ο Γεώργιος Παπαδόπουλος) θα δενόταν με το ζόρι και ό,τι περίσσευε θα κοβόταν με το αλυσοπρίονο. Αν μάλιστα ο ασθενής πέθαινε στην πορεία, αυτό ήταν μία θυσία που ο Τσε ασφαλώς θεωρούσε δικαιολογημένη στον τρελό του δρόμο προς τον φασισμό, παρντόν σοσιαλισμό, και όπως θα δείτε παρακάτω, το είχε δηλώσει με διάφορους τρόπους κιόλας.
Ακόμα και σήμερα που έχουν δει τόσα τα μάτια μας, προκαλεί αμηχανία η εμμονή του με το αίμα και τον θάνατο, ο μόνιμος αποκλεισμός κάθε πιθανότητας συμβιβασμού και ειρηνικής λύσης και η προθυμία του να εμπλακεί σε δραστηριότητες που περιλαμβάνουν την δυνατότητα του φόνου και της αιματοχυσίας. Πολλοί σήμερα το ερμηνεύουν ως γενναιότητα και/ή επαναστατική ζέση, όμως ο βίος και η πολιτεία του δείχνουν ότι στην πραγματικότητα η πολιτική του δράση ήταν ελάχιστη και σχεδόν αγγαρεία, ενώ ήδη από «τα χρόνια της μοτοσυκλέτας» ο πόλεμος και οι σκοτωμοί ασκούσαν τεράστια έλξη πάνω του, σε σημείο πραγματικού φετίχ – στον κολοφώνα της τρέλας του, εισηγήθηκε οι σοβιετικοί πύραυλοι στο έδαφος της Κούβας να χτυπήσουν της ΗΠΑ, ακόμα κι αν αυτό θα άφηνε εκατομμύρια νεκρούς Αμερικανούς και ασφαλώς θα έσβηνε την Κούβα από τον χάρτη μαζί με όλο της τον λαό. Δεν τον ενδιέφερε καθόλου, γιά να μην πούμε ότι ηδονιζόταν με την ιδέα.
Ιδού τι σκεφτόταν ο άνθρωπος που ένας εσμός «ανθρωπιστών» έχει κάνει είδωλο και σύμβολο, εν μέρει λόγω άγνοιας, εν μέρει λόγω άρνησης της πραγματικότητας και εν μέρει λόγω συνειδητής ταύτισης με αυτή την ψυχοπαθητική προσωπικότητα:

«Θα βρέξω τα όπλα μου στο αίμα και, τρελός από μανία, θα κόψω τους λαιμούς των νικημένων εχθρών μου. Μπορώ ήδη να νιώσω στα ρουθούνια μου την απόλαυση της μυρωδιάς του αίματος και της σκόνης, του θανάτου του εχθρού μου. Προετοιμάζω το σώμα μου γιά τη μάχη, γιά να γίνει ένας καθαγιασμένος χώρος όπου η ζωώδης κραυγή του θριαμβεύοντος προλεταριάτου θα αντηχήσει». (Από το ημερολόγιο του πρώτου ταξιδιού του στη Λατινική Αμερική, 1951-52).

«Διευθέτησα το πρόβλημα (σ.σ.: την εποχή του αντάρτικου στην Κούβα ένας αγρότης συνελήφθη από τους αντάρτες με την κατηγορία ότι τους κατέδωσε στον εχθρό. Καταδικάστηκε σε θάνατο, αλλά κανένας αντάρτης δεν ήθελε να τον εκτελέσει) πυροβολώντας τον στον δεξί κρόταφο με ένα 32άρι πιστόλι. Πριν από αυτό, προσπάθησα να πάρω ένα ρολόι που είχε στη ζώνη του περασμένο σε μία αλυσίδα κι εκείνος μου είπε χωρίς φόβο στη φωνή «τράβα την και σπάστην, φίλε». Αυτό έκανα και έτσι τα υπάρχοντα του έγιναν δικά μου». (Από το ημερολόγιο του).

«Το να εκτελείς ένα άνθρωπο δεν είναι ωραίο, αλλά δίνει το σωστό παράδειγμα. Από τώρα και στο εξής, κανένας δεν θα με ξανααποκαλέσει οδοντογιατρό του αντάρτικου». (Από το ημερολόγιο του).

«Πρέπει να σου ομολογήσω, μπαμπά, ότι εκείνη την στιγμή ανακάλυψα ότι μου αρέσει να σκοτώνω». (Από γράμμα στον πατέρα του, μιλώντας γιά την πρώτη εκείνη εκτέλεση).

«Αν έχεις αμφιβολία τι να κάνεις, σκότωσε». (Συμβουλή σε νεαρό αντάρτη της Sierra Maestra).

«Για να στείλεις ανθρώπους στο εκτελεστικό απόσπασμα δεν χρειάζονται αποδείξεις. Αυτές οι διαδικασίες είναι αρχαϊκές μπουρζουάδικες λεπτομέρειες. Εδώ έχουμε επανάσταση! Ο επαναστάτης πρέπει να γίνει μία ψυχρή μηχανή θανάτου, κινούμενη από καθαρό μίσος». (Στον αριστερό δημοσιογράφο Jose Pardo Llada, 1959).

«Σε περιόδους κρίσης, δεν μπορούμε να ακολουθήσουμε τους τύπους. Στη Σιέρρα Μαέστρα εκτελέσαμε πολλούς ανθρώπους χωρίς να γνωρίζουμε αν ήταν ένοχοι. Μερικές φορές η επανάσταση δε μπορεί να σταματήσει γιά να κάνει ανακρίσεις, έχει την υποχρέωση να θριαμβεύσει». (Στο κουβανικό περιοδικό Revolucion, 1962).

«Πρέπει να πούμε ανοιχτά αυτό που είναι μια ήδη γνωστή αλήθεια: Ναι, έχουμε εκτελέσει, εκτελούμε ακόμα και θα συνεχίσουμε να εκτελούμε όσο αυτό κριθεί απαραίτητο. Ο αγώνας μας είναι μέχρι θανάτου». (Ομιλία στα Ηνωμένα Εθνη, 1964).

«Δεν με ενδιαφέρει αν κάποιος είναι ένοχος. Με ενδιαφέρει μόνο αν υπάρχει λόγος να πεθάνει».

«Δώσε του μία ασπιρίνη». (Σύμφωνα με μαρτυρίες, η εντολή του Τσε προς τους δεσμοφύλακες όταν έστελνε κρατούμενους προς εκτέλεση. Σημειωτέον, ο Γκεβάρα ήταν γιατρός).

«Στην Cabaña όλες οι εκτελέσεις γίνονται κατ’ εντολή μου». (Δήλωση στην κουβανική τηλεόραση το 1959. Στην Cabaña εκτελέστηκαν σχεδόν 400 άνθρωποι, χωρίς δίκη).

«Mπορώ να δώσω εντολή να σε εκτελέσουν απόψε, πως θα σου φαινόταν;» (Στον έντρομο δημοσιογράφο Antonio Llano Montes, μπροστά στον οποίο είχε μόλις υπογράψει επιδεικτικά 26 διαταγές εκτέλεσης, στις αρχές του 1959. Ο Montes είχε γράψει στην εφημερίδα του ότι ο Γκεβάρα είχε καταλύσει σε μία χλιδάτη έπαυλη της Αβάνας, πριν ακόμα η ελευθερία του τύπου καταργηθεί. Τις επόμενες ημέρες ο Montes εγκατέλειψε την χώρα).

«Είμαι ο ίδιος μοναχικός που ήμουν πάντα, ακολουθώντας τον δικό μου δρόμο κι έχοντας την αίσθηση του ιστορικού καθήκοντος. Δεν έχω σπίτι, γυναίκα, παιδιά, γονείς, αδέρφια, και οι φίλοι μου παραμένουν φίλοι μου όσο σκέφτονται πολιτικά όπως εγώ». (Γράμμα στη μητέρα του το 1959).

«Αν είχαν αφήσει (σ.σ. οι Σοβιετικοί) στην Κούβα τους πυραύλους, θα έπρεπε να τους χρησιμοποιήσουμε ενάντια στην καρδιά των ΗΠΑ, πλήττοντας ακόμα και τη Νέα Υόρκη. Ποτέ δεν πρέπει να επιτρέψουμε την ειρηνική συνύπαρξη. Σε αυτό τον αγώνα μέχρι θανάτου ανάμεσα στα δύο συστήματα πρέπει να καταγάγουμε την τελική νίκη. Πρέπει να βαδίσουμε στον δρόμο της απελευθέρωσης, ακόμα κι αν κοστίσει τα εκατομμύρια θύματα ενός ατομικού πολέμου». (Μετά την Κρίση των Πυραύλων το 1962, δηλώσεις στο βρετανικό σοσιαλιστικό περιοδικό Daily Worker).

«Το μίσος είναι ένας σημαντικός παράγοντας του αγώνα, το αδιάλλακτο μίσος προς τον εχθρό, που σπρώχνει πέρα από τα όρια του τον άνθρωπο και τον μετατρέπει σε μία αποτελεσματική, βίαιη, επιλεκτική και ψυχρή μηχανή που σκοτώνει. Οι στρατιώτες μας πρέπει να είναι έτσι, ένας λαός χωρίς μίσος δεν θα μπορέσει να νικήσει ένα σκληρό αντίπαλο» (Γραπτό μήνυμα του στην «Τριηπειρωτική» διάσκεψη, 1967).

«Ο ειρηνικός δρόμος δεν αποτελεί εναλλακτική. Η βία είναι αναπόφευκτη. Για να χτίσουμε τα σοσιαλιστικά καθεστώτα θα πρέπει να τρέξουν ποταμοί αίματος». (Στο κουβανικό περιοδικό Verde Olivo, δημοσιεύθηκε μετά το θάνατο του το 1968).

«Πρέπει να κλείσουν όλες οι εφημερίδες. Μια επανάσταση δεν μπορεί να πετύχει με ελευθερία του Τύπου». (Στον αριστερό δημοσιογράφο Jose Pardo Llada, 1959).

«Οι Κουβανοί εργάτες πρέπει να συνηθίσουν να ζουν σε καθεστώς κολεκτιβισμού. Σε καμία περίπτωση δεν επιτρέπεται να απεργήσουν». (Δηλώσεις στην κουβανική τηλεόραση, 1961).

«Οι νέοι να μην είναι αχάριστοι και να μην φέρνουν καμία αντίρρηση στις εντολές της κυβέρνησης. Αποστολή τους είναι να μελετάνε, να δουλεύουν και να πηγαίνουν στον στρατό».

«Οι νέοι πρέπει να μάθουν να σκέφτονται και να δρουν σαν μία μάζα. Το να σκέφτεται κανείς ατομικά είναι έγκλημα».

Παιδεία

O πρίγκιψ από τη Νιγηρία κι ο άλλος από το Χάρβαρντ…

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι περισσότεροι κάτοχοι ηλεκτρονικών ταχυδρομείων έχουν λάβει τουλάχιστον μερικές φορές μήνυμα από κάποιον νιγηριανό πρίγκηπα, που έναντι μερικών εκατοντάδων ευρώ υπόσχεται να τους κάνει εκατομμυριούχους..

Αρκετοί την έχουν “πατήσει” και συνεχίζουν να πέφτουν στην παγίδα…

Τις τελευταίες μέρες κυκλοφορεί μια αφίσα της νεολαίας ΣΥΡΙΖΑ που καλεί τους νέους να ψηφίσουν το κόμμα προκειμένου να μπορούν να φοιτήσουν στα πανεπιστήμια χωρίς βάση εισαγωγής…

Δηλαδή, ακόμη και κάποιος που θα δώσει “λευκή κόλλα” στις εξετάσεις να μπορέσει να εισαχθεί σε κάποιο ΑΕΙ.

Τη θέση αυτή επικροτεί και ο επικεφαλής του ψηφοδελτίου επικρατείας του ΣΥΡΙΖΑ ο οποίος διδάσκει στο Χάρβαρντ και χρησιμοποιείται ως άλλοθι στην προσήλωση στην  ψηφοθηρική αναξιοκρατία.

Η εισαγωγή ενός πλήθους λειτουργικά “αναλφάβητων” στην ελληνική τριτοβάθμια εκπαίδευση επί της ουσίας βλάπτει αυτούς που προσπάθησαν να γράψουν πάνω από τη βάση, το επίπεδο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, τους ίδιους του “αναλφάβητους”, τις οικογένειές τους, τους φορολογούμενους και την οικονομία της χώρας…

Κυρίως όμως βλάπτει τους φτωχότερους φοιτητές. Τούτο για τους εξής λόγους.

Η παρουσία σε ένα πανεπιστημιακό αμφιθέατρο κάποιου που κατάφερε να γράψει πάνω από τη βάση και κάποιου που δεν έγραψε τίποτα και δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσει τα μαθήματα, υποβαθμίζει το επίπεδο των μαθημάτων για όλους…

Με τον τρόπο αυτό τα πτυχία των ελληνικών ΑΕΙ υποβαθμίζονται. Κάθε χρόνο λαμβάνουν μέρος στις πανελλαδικές εξετάσεις 90-95.000 μαθητές. Αν αντί των εξετάσεων αυτών το υπουργείο Παιδείας τους μοίραζε από ένα πτυχίο πανεπιστημίου θα κατέστρεφε τους ίδιους και τη χώρα…

Η αγορά εργασίας καθώς χρειάζεται συγκεκριμένα στάνταρς όταν θα έχει να επιλέξει μεταξύ ενός πτυχιούχου ελληνικού πανεπιστημίου και ενός πτυχιούχου ξένου, θα επιλέγει τον δεύτερο.

Οι φοιτητές που προέρχονται από οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες δεν έχουν τη δυνατότητα να χρηματοδοτήσουν τις σπουδές τους σε πανεπιστήμια του εξωτερικού.  Με τον τρόπο αυτό οι οικονομικά ασθενέστεροι χάνουν την ευκαιρία να ανταγωνιστούν τους οικονομικά εύρωστους…

Η περαιτέρω  υποβάθμιση  των πτυχίων των ελληνικών δημόσιων πανεπιστημίων δεν είναι φιλολαϊκό μέτρο, όπως προβάλλεται, αλλά αντιλαϊκό…

Η πολιτική της εισαγωγής χωρίς βάσεις στα πανεπιστήμια βλάπτει και τους ίδιους τους μαθητές που δεν θα καταφέρουν να γράψουν πάνω από τη βάση. Οι ίδιοι θα χάσουν άσκοπα μερικά χρόνια από τη ζωή τους, ενώ οι οικογένειες θα ξοδευτούν προκειμένου να εξασφαλίσουν την παρακολούθηση σπουδών τις οποίες τα παιδιά τους δεν θέλουν και ενδεχομένως δεν έχουν τις δυνατότητες να παρακολουθήσουν.

για τη συνέχεια Capital

 

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Δημόσια Διοίκηση

Πώς θα γίνουμε κανονική χώρα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι μπαχαλάκηδες της ΑΣΟΕΕ, το εγκλωβισμένο περιπολικό και η λύση στην ανομία των μπαχαλάκηδων

Δεν είμαι Αρχηγός της Αστυνομίας και δεν προβλέπεται να γίνω. Μπορώ όμως να κρίνω τα γεγονότα από αυτά που διαβάζω, μαθαίνω, διασταυρώνονται και δεν διαψεύδονται. Τι έγινε χθες στη χιλιοταλαιπωρημένη από τους μπάχαλους ΑΣΟΕΕ; Ο κ. Μπουραντώνης, ο Πρύτανης, είναι αυτός που όταν κάτι ματσουλαραίοι γκρεμίζανε τοίχους και κάνανε μερεμέτια μέσα στην περιουσία του λαού για το ρεμπέτ ασκέρ «στέκι» τους, αντί να κωλοβαρέσει, ώς ήτο η πρυτανική παράδοσις δεκαετίες τώρα, φώναξε την Αστυνομία, πήγε, νομίζω, η ΟΠΚΕ και τους μάζεψε.

Εγιναν Τούρκοι οι Τούρκοι εσωτερικού, διότι είχαν καλομάθει στην ατιμωρησία, να βανδαλίζουν, να δέρνουν, εσείς να πληρώνετε τη ζημιά και να μην τρέχει κάστανο. Εκτοτε έγινε κόκκινο πανί του χώρου, πάει να πει των διαφόρων αριστερόστροφων φασιστών τραμπούκων, που φοράνε κουκούλες και ως αγέλες επιτίθενται να λιντσάρουν πολιτικούς αντιπάλους, καθηγητές, φοιτητές, αστυνομικούς, αλλά αυτοί αυτοαποκαλούνται «προοδευτικοί» και όλοι οι υπόλοιποι είμαστε φασίστες.

Διότι, ως γνωστόν, άμα βάλεις κουκούλα ή κράνος και με στειλιάρι από φτυάρι με κόκκινο ή μαύρο σημαιάκι, ανοίξεις κεφάλια ή με μολότοφ κάψεις δημόσια ή ιδιωτική περιουσία ή ανθρώπους, όπως στη ΜΑΡΦΙΝ ή όπως οι εκατοντάδες Αστυνομικοί που έχουν πάει με εγκαύματα στα νοσοκομεία, τα ‘χεις πλάκα τα γαλόνια της προόδου, κι αν σε μπαγλαρώσουν ο ΣΥΡΙΖΑ και οι λοιπές δημοκρατικές δυνάμεις, θα σου ρίξουν σαράντα πέντε τάλαρα συμπαράσταση. Χθες, λοιπόν, ο άθλιος πρύτανης τόλμησε να κάνει κάτι πρωτοφανές, ο αθεόφοβος. Αποπειράθηκε να πάει στο γραφείο του! Πού πας, κύριος; Ρώτησες τα SS της αριστεράς, του «χώρου»;

Αποφάσισε η συνέλευση της μπίχλας και της κόνιδας, των κουκουλοφόρων ροπαλοφόρων πως μπορείς να πας; Διότι τελικώς Πανεπιστημιακή Αστυνομία δεν έχουμε, πάπαλα, μείνανε διακόσιοι να γυρίζουν γύρω γύρω στο ένα χιλιόμετρο σαν ηλεκτρόνια, έχουμε όμως ελεγχόμενη είσοδο, χωρίς τουρνικέ και ηλεκτρονικές κάρτες, αλλά πάντως το μαγαζί του αριστερόστροφου φασισμού έχει σκληρή «πόρτα», πιο σκληρή κι από το θρυλικό Studio 54 στη Νέα Υόρκη. Απαγορεύεται η είσοδος στη Δημοκρατία, στη Νομιμότητα, στην Ακαδημαϊκή Ελευθερία, στην πολυφωνία και σε όποιον έχουν προγράψει οι συμμορίες της ασύδοτης ανομίας.

Τον πρύτανη το φυγάδευσαν, αλλά η αγέλη άρχισε να τα σπάει, άναψε φωτιές στο ένα ρεύμα της Πατησίων. Εκεί βρέθηκε εγκλωβισμένο ένα περιπολικό, το περικύκλωσαν κουκουλοφόροι που πετούσαν πέτρες, και υποψιάζομαι πως δεν είχαν σκοπό να παίξουν τσιγκολελέτα με το πλήρωμα. Ενας από τους Αστυνομικούς έβγαλε το όπλο του και πυροβόλησε στον αέρα, για να μην τους λιντσάρουν τα καλά παιδιά και να μην κάνουν λαμπόγυαλο το περιπολικό, δική σου περιουσία, Ελληνά μου.

Διαβάζω, λοιπόν, πως συνελήφθη και του ασκήθηκε δίωξη! Διάβασα πως είχε δοθεί εντολή να μην πάει κανένα όχημα από εκεί. Αυτό, λογικό, αν ισχύει, είναι ένα πειθαρχικά ελεγκτέο ζήτημα, όμως το αντικειμενικό γεγονός είναι πως το πλήρωμα, Αστυνομικοί, μέλη της εσωτερικής Φρουράς της Δημοκρατίας, που δεν φύτρωσαν στα λάχανα, τους γέννησαν μανάδες και στο σπίτι τους περιμένουν γυναίκες και παιδιά, αδέρφια, είχαν εγκλωβιστεί από κακοποιούς που τελούσαν σε βάρος τους ποινικά αδικήματα. Κατά αυτών που επιτέθηκαν στους Αστυνομικούς και στο περιπολικό ασκήθηκε δίωξη, αναζητούνται; Δεν ξέρω, μπορεί να είμαι χαζός, αλλά τι θα έπρεπε να κάνουν; Να κατεβάσουν τα σώβρακα, να κάνουν επίκυψη και να περιμένουν; Να τους κάψουν; Να τους λιντσάρουν και να τους πάρουν και τα όπλα; Και γιατί όλους αυτούς που τα κάνουν αυτά τούς αφήνουν και φεύγουν;

για τη συνέχεια NewsBreak

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Λαθρομετανάστευση

Όσοι θέλουν ανοικτά σύνορα, ανοίγουν πόρτα στο χάος

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αλκιβιάδης Στεφανής

Επιθυμούμε να επιστρέψουμε στο χάος; Στην ανεξέλεγκτη είσοδο μεταναστών δίχως να ελέγχεται το ποιόν, η προέλευση και ο σκοπός τους; Στο 2020, όταν χιλιάδες μετανάστες, οδηγημένοι στον Έβρο από την τουρκική στρατοχωροφυλακή, επιχείρησαν να επελάσουν προς στην Ελλάδα, αλλά αποκρούστηκαν;

Ούτε η Ευρώπη το θέλει, ούτε εμείς, λέει στο Liberal ο πρώην υφυπουργός Άμυνας Αλκιβιάδης Στεφανής, για την υπονομευτική θέση του ΣΥΡΙΖΑ υπέρ των ανοικτών συνόρων, που εξυπηρετούν από τις ιδεομανείς και ύποπτων συμφερόντων ΜΚΟ, μέχρι τους διακινητές και όσους θέλουν να εργαλοποιήσουν το μεταναστευτικό για να δημιουργήσουν προβλήματα ασφάλειας στη χώρα μας.

Ο σύμβουλος της κυβέρνησης για τις ακριτικές περιοχές θυμίζει την Ελλάδα των ανοικτών συνόρων του 2015, με τους χιλιάδες εγκλωβισμένους μετανάστες μέσα στη χώρα, μιλά για το ρόλο που έχει η φύλαξη των συνόρων απέναντι στην τρομοκρατία, αλλά και σε μι τόσο ευαίσθητη γεωπολιτικά περιοχή, και εξηγεί γιατί ο φράχτης πρέπει να τελειώσει ακόμη και με εθνικά κεφάλαια.

Συνέντευξη στον Γιώργο Φιντικάκη

Ποια η γνώμη σας για την κίνηση του ΣΥΡΙΖΑ να μπλοκάρει την ευρωπαϊκή χρηματοδότηση για τον φράχτη του Έβρου;

Μια αρχαία παροιμία λέει: Τα εν οίκω μη εν δημω. Όσα συμβαίνουν στα σύνορα της Ελλάδας είναι κυρίαρχο εθνικό θέμα. Τα εθνικά θέματα δεν μπορούν να γίνονται αντικείμενο εκμετάλλευσης, πολλώ δε μάλλον να εξάγονται εκτός Ελλάδος για πολιτική εκμετάλλευση και για να πλήξουν τη χώρα. Όποιος θέλει να θέσει ένα θέμα οφείλει να το κάνει στο εσωτερικό της χώρας, όχι να το εξάγει στην Ευρώπη, δηλαδή να παρουσιάζει την Ελλάδα χωρίς ενιαία γραμμή και να αποπροσανατολίζει.

Στην ουσία του θέματος τίθεται ένα ερώτημα στο οποίο οφείλουμε να απαντήσουμε όλοι οι Έλληνες: Επιθυμούμε να γυρίσουμε στο χάος; Επιθυμούμε να επιστρέψουμε στην ανεξέλεγκτη είσοδο μεταναστών χωρίς κανένα μέτρο, στη συσσώρευση ανθρώπων στη χώρα, χωρίς να ελέγχεται το ποιόν τους, η προέλευσή τους και ο σκοπός τους; Βεβαίως, και είμαστε υπέρ της μόρφωσης όσων βρίσκονται στην Ελλάδα, της επαγγελματικής τους κατάρτισης και της απορρόφησης από την αγορά εργασίας, αλλά όλα αυτά πρέπει να γίνονται συντεταγμένα. Κανείς δεν θέλει να γυρίσει η Ελλάδα στο χάος. Ούτε η Ευρώπη, ούτε εμείς. Θυμόμαστε καλά τι αντιμετωπίσαμε τα προηγούμενα χρόνια. Ο φράχτης που έχει κατασκευαστεί και συνεχίζει να κατασκευάζεται, έρχεται να αντιμετωπίσει στο τακτικό επίπεδο, ακριβώς αυτό το θέμα.

Οι μνήμες είναι νωπές από τον υβριδικό πόλεμο του 2020 στην ελληνοτουρκική μεθόριο, όταν χιλιάδες μετανάστες συγκεντρώθηκαν στα σύνορα, επιχείρησαν να περάσουν στην Ελλάδα, αλλά αποκρούστηκαν. Στη συνέχεια με τη συνοδεία και βοήθεια του τουρκικού κράτους κατευθύνθηκαν προς τα θαλάσσια σύνορά μας. Τα αντιμετωπίσαμε όλα αυτά. Τότε βρήκαμε όλη την Ευρώπη μαζί μας.

Ο φράχτης στον Έβρο επομένως θα κατασκευαστεί. Και θα τελειώσει ή με ευρωπαϊκά χρήματα ή χωρίς, όπως είπε ο πρωθυπουργός. Τέτοια στάση (σσ :όπως αυτή του ΣΥΡΙΖΑ) δεν βοηθά.

 

για τη συνέχεια liberal

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή