Ακολουθήστε μας

Ναυτιλία

Ξεκινά η διαγωνιστική διαδικασία για αξιοποίηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας, Ηγουμενίτσας

Δημοσιεύτηκε

στις

“Η σημερινή εκκίνηση των διαγωνιστικών διαδικασιών από το ΤΑΙΠΕΔ για την αξιοποίηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης (φώτο), Καβάλας και Ηγουμενίτσας σηματοδοτεί την έναρξη υλοποίησης του κυβερνητικού σχεδιασμού για τη συντονισμένη ανάπτυξη των περιφερειακών λιμένων της χώρας”.

Αυτό αναφέρουν σε κοινή δήλωσή τους οι υπουργοί Οικονομικών και Ναυτιλίας, Χρήστος Σταϊκούρας και Γιάννης Πλακιωτάκης, σχετικά με την εκκίνηση των διαγωνιστικών διαδικασιών για τους συγκεκριμένους λιμένες.

Στη δήλωσή τους οι δύο υπουργοί αναφέρουν επίσης ότι “κάθε λιμένας αξιοποιείται με σκοπό τη μεγιστοποίηση του επενδυτικού ενδιαφέροντος προς όφελος της τοπικής κοινωνίας και με γνώμονα την περιφερειακή ανάπτυξη, την ενίσχυση της απασχόλησης και την ενδυνάμωση της εθνικής οικονομίας.

Η αξιοποίηση των λιμένων Αλεξανδρούπολης, Καβάλας και Ηγουμενίτσας και οι συνακόλουθες ιδιωτικές επενδύσεις θα αναβαθμίσουν τις υποδομές τους, εξασφαλίζοντας ποιοτικές λιμενικές υπηρεσίες για το σύνολο των χρηστών των λιμένων, θα δημιουργήσουν πολλές νέες θέσεις απασχόλησης και θα επιδράσουν αποφασιστικά στην επαύξηση των δυνατοτήτων των τοπικών οικονομιών, κατά τρόπο που προασπίζει πλήρως τα συμφέροντα του ελληνικού δημοσίου”.

Η ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ

Στην έναρξη τριών διεθνών δημόσιων διαγωνισμών για την αξιοποίηση των λιμένων της Αλεξανδρούπολης, της Ηγουμενίτσας και της Καβάλας προχωρά σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ, στο πλαίσιο της στρατηγικής για την ανάπτυξη των λιμενικών υποδομών της χώρας που βρίσκονται στο χαρτοφυλάκιό του.

Οι Οργανισμοί Λιμένος Αλεξανδρούπολης και Ηγουμενίτσας θα αξιοποιηθούν μέσω της πώλησης πλειοψηφικού πακέτου μετοχών, ενώ για τον Οργανισμό Λιμένος Καβάλας προβλέπεται η υπο-παραχώρηση ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα “Φίλιππος Β΄”.

Οι σχετικές προσκλήσεις εκδήλωσης ενδιαφερόντος για τους τρεις διαγωνισμούς έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του ΤΑΙΠΕΔ. 

Οργανισμός Λιμένος Αλεξανδρούπολης

Ειδικότερα, η διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Αλεξανδρούπολης (ΟΛΑ Α.Ε.) προβλέπει την πώληση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Στον ΟΛΑ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Αλεξανδρούπολης και του αλιευτικού καταφυγίου Μάκρης. Η εταιρεία έχει επίσης διοικητικές αρμοδιότητες επί του λιμένος Καμαριώτισσας Σαμοθράκης και του αλιευτικού καταφυγίου Θέρμων Σαμοθράκης.

Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη. Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 2 Οκτωβρίου 2020, έως τις 17:00 (ώρα Ελλάδος).

Οργανισμός Λιμένος Ηγουμενίτσας

Αντίστοιχα, η διαγωνιστική διαδικασία για τον Οργανισμό Λιμένος Ηγουμενίτσας (ΟΛΗΓ Α.Ε.) προβλέπει την πώληση τουλάχιστον του 67% του μετοχικού κεφαλαίου της εταιρείας. Στον ΟΛΗΓ Α.Ε. έχει παραχωρηθεί από το ελληνικό δημόσιο το δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης και λειτουργίας των γηπέδων, κτιρίων και εγκαταστάσεων της χερσαίας λιμενικής ζώνης του λιμένος Ηγουμενίτσας, του αλιευτικού καταφυγίου Σαγιάδας, του αλιευτικού καταφυγίου Πλαταριάς και του καταφυγίου σκαφών αναψυχής Συβότων. 

Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη. Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 2 Οκτωβρίου 2020, έως τις 17:00 (ώρα Ελλάδος).

Στους διαγωνισμούς αξιοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Αλεξανδρούπολης και του Οργανισμού Λιμένος Ηγουμενίτσας για λογαριασμό του ΤΑΙΠΕΔ ενεργούν οι “Deloitte Business Solutions – Ευρωσύμβουλοι Α.Ε.” ως χρηματοοικονομικός σύμβουλος, οι “Your Legal Partners – Δρακόπουλος & Βασαλάκης – Αλεξίου Κοσμόπουλος” ως νομικός σύμβουλος, το “Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.” ως τεχνικός σύμβουλο και η εταιρεία “Port Consultants Rotterdam B.V.” ως εμπορικός σύμβουλος.

Οργανισμός Λιμένος Καβάλας

Σε ό,τι αφορά στο λιμάνι της Καβάλας, ο διαγωνισμός προβλέπει την υπο-παραχώρηση του δικαιώματος χρήσης, συντήρησης, λειτουργίας και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών χρήσεων σε τμήμα του λιμένα Φίλιππος Β΄ του “Οργανισμού Λιμένος Καβάλας Α.Ε.” (ΟΛΚ Α.Ε.). 

Η υπο-παραχώρησης περιλαμβάνει:

-τον υφιστάμενο προβλήτα με επιστρωμένη έκταση, εμβαδού περίπου 117.000 τ.μ., 
-μια πρόσθετη μη επιστρωμένη από αποκατάσταση έκταση, εμβαδού περίπου 165.000 τ.μ.,
– τον αποσπασμένο μώλο/κυματοθραύστη
-την εμπορική δραστηριότητα (γενικό φορτίο, ξηρό χύδην φορτίο και περιστασιακά εξυπηρέτηση εμπορευματοκιβωτίων) και 
-συγκεκριμένα αντικείμενα του υπάρχοντος εξοπλισμού του λιμανιού. 

Η διάρκεια της υπο-παραχώρησης θα είναι για 40 έτη.

Η διαγωνιστική διαδικασία θα διεξαχθεί σε δύο φάσεις: α) τη φάση υποβολής εκδήλωσης ενδιαφέροντος και προεπιλογή των ενδιαφερόμενων μερών και β) τη φάση υποβολής δεσμευτικών προσφορών και ανάδειξης πλειοδότη. Στην πρώτη φάση, τα ενδιαφερόμενα μέρη προσκαλούνται να εκδηλώσουν το ενδιαφέρον τους για να συμμετάσχουν στη διαγωνιστική διαδικασία στις 2 Οκτωβρίου 2020, έως τις 17:00 (ώρα Ελλάδος).

Για την αξιοποίηση του συγκεκριμένου λιμένα, το Ταμείο έχει ορίσει την “ΕΡΝΣΤ ΚΑΙ ΓΙΑΝΓΚ Μονοπρόσωπη Ανώνυμη Εταιρεία Παροχής Συμβουλευτικών Υπηρεσιών” ως χρηματοοικονομικό σύμβουλο, τη δικηγορική εταιρεία “KLC Law Firm” ως νομικό σύμβουλο, την εταιρεία “Γραφείο Δοξιάδη Σύμβουλοι για Ανάπτυξη και Οικιστική Α.Ε.” ως τεχνικό σύμβουλο και την εταιρεία “Port Consultants Rotterdam B.V.” ως εμπορικό σύμβουλο.

Τέλος, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοινώνει ότι έλαβε μία δεσμευτική προσφορά από ιδιώτη επενδυτή για το ακίνητο του πρώην εργοταξιακού χώρου του έργου ζεύξης Ρίου – Αντιρρίου.

capital.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Επτά μήνες Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: Τι έχουν πετύχει μέχρι τώρα οι ευρωπαϊκές φρεγάτες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ελλάδα, Ιταλία και Γαλλία συνθέτουν το στόλο της Επιχείρησης ΑΣΠΙΔΕΣ που προστατεύει τα εμπορικά πλοία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Την ώρα που οι πολεμικές συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή κορυφώνονται με κίνδυνο γενικότερης ανάφλεξης ανεξέλεγκτων διαστάσεων και επιπτώσεων, πολεμικά πλοία από Ελλάδα, Ιταλία και Γαλλία πραγματοποιούν περιπολίες στην Ερυθρά Θάλασσα προστατεύοντας εμπορικά πλοία από όλο τον κόσμο από τις επιθέσεις των Χουθι.

Τους τελευταίους 7 μήνες, η επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ (EUNAVFOR ASPIDES), μία από τις τρεις ναυτικές επιχειρήσεις που πραγματοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει υπερασπιστεί εκατοντάδες πλοία και χιλιάδες ναυτικούς από τα τρομοκρατικά χτυπήματα των Χούθι.

Το επιχειρησιακό στρατηγείο της Επιχείρησης βρίσκεται στη Λάρισα και ο επικεφαλής Υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης παρουσίασε τον μέχρι τώρα απολογισμό της στο 14o ετήσιο συνέδριο της Capital Link του Νίκου Μπορνόζη.

Μιλώντας στο euronews, ο Β. Γρυπάρης περιέγραψε όσα έχουν καταφέρει μέχρι τώρα τα ελληνικά, ιταλικά και γαλλικά πολεμικά πλοία, αλλά και τις εκτιμήσεις του για το μέλλον της Επιχείρησης.

«Αυτό που έχουμε καταφέρει είναι να αναπτύξουμε γρήγορα τις δυνάμεις και ακόμα και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μια απόφαση η οποία ελήφθη πάρα πολύ γρήγορα» μας είπε.

«Από την πρώτη κιόλας στιγμή ξεκινήσαμε να συνεισφέρουμε στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι στιγμής, μέσα από αυτή την προσπάθεια έχουμε διευκολύνει πάνω από 350 πλοία. Έχουμε παράσχει εγγύς προστασία σε πάνω από 250 πλοία, έχουμε καταστρέψει 17 UAV (unmanned aerial vehicle), 3 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας και 4 αντιπλοῖκά βλήματα των Χούθι.

Αυτά τα νούμερα δεν είναι λίγα. Βέβαια είναι λιγότερα αν τα συγκρίνει κανείς με το τι κάνουν οι Αμερικανοί στην περιοχή και άλλες επιχειρήσεις. Αλλά επειδή η δική μας η επιχείρηση έχει τελείως αμυντικό χαρακτήρα, οι επεμβάσεις οι δικές μας είναι στο απολύτως απαραίτητο πεδίο και πρέπει να είναι κιόλας και αναλογικές.

Επίσης απώτερος σκοπός της επιχείρησης είναι να μην κλιμακώσουμε περαιτέρω την ένταση. Αυτό σημαίνει ότι δεν πλήττουμε στόχους πρώτα από όλα στο έδαφος της Υεμένης, δεν επιπλήττουμε απευθείας τους Χούθι για κανένα λόγο, παρά μόνο αμυνόμαστε σε επερχόμενες και γενόμενες επιθέσεις και μάλιστα στο βαθμό που αυτό είναι απαραίτητο και αναλογικό. »

Οι Χούθι φαίνεται ότι αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό με τον οποίο επιτίθενται. Σας προβληματίζει;

«Είναι πάντα ένα πρόβλημα αυτό, αλλά μέχρι στιγμής βρίσκουμε τον τρόπο και να πληροφορούμε τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και φυσικά να αναπτύσσουμε και τις δικές μας τακτικές στο σημείο που να μπορούμε να συνεχίσουμε με αποδεκτό επίπεδο ρίσκου την αποστολή μας.»

Ποια ήταν η πιο δύσκολη επιχείρηση για σας;

«Δύσκολη επιχείρηση ήταν και η τελευταία με το Sounion, γιατί ήταν ένα πλοίο το οποίο δεν είχε ελεγκτικές δυνατότητες, ενώ ταυτόχρονα ένας μεγάλος αριθμός άλλων βοηθητικών πλοίων έπρεπε και αυτά να προστατευθούν. Επίσης, οι Χούθι είχαν πάντα τη δυνατότητα και την πρωτοβουλία να πλήξουν όλα τα πλοία ταυτόχρονα. Αυτό ήταν ένα πολύ μεγάλο ρίσκο, το οποίο προσπαθήσαμε όμως να το διαχειριστούμε. Με ποιο τρόπο; Πλησιάζοντας και το πολιτικό επίπεδο για τις δικές τους συνέργειες στο χώρο, ώστε να καταλάβουν και οι Χούθι ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση ήταν και προς δικό τους όφελος. Διαφορετικά θα προκαλούταν μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα στις δικές τους πρώτα ακτές και μάλιστα πιθανόν για τα επόμενα 50 χρόνια ή και περισσότερο θα αποστερούσε από τους κατοίκους της Υεμένης τον αλιευτικό πλούτο της περιοχής.»

Έχει χρειαστεί άλλες φορές να συνομιλήσετε με εκπροσώπους των Χούθι;

«Εμείς δεν μιλάμε ποτέ με τους Χούθι. Πρώτα από όλα η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αποδέχεται τους Χούθι. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποδέχεται την επίσημη και νόμιμη κυβέρνηση της Υεμένης. Στο πολιτικό όμως επίπεδο υπάρχουν πάντα δίαυλοι ανοιχτοί μέσω των χωρών της περιοχής. Αυτό που έχουμε καταφέρει εμείς μέχρι στιγμής είναι να είμαστε γενικά αποδεκτοί από τη περιοχή.

Έχω επισκεφτεί όλες οι χώρες της περιοχής και αυτές έχουν δεχθεί τα μηνύματα από τους αντίστοιχους ευρωπαίους πρέσβεις στην περιοχή και έχουν θετική ή ουδέτερη στάση απέναντι στην επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ. Πιστεύω ότι ακόμα και οι ίδιοι οι Χούθι έχουν καταλάβει ότι η παρουσία μας εκεί δεν είναι άμεση απειλή για αυτούς και νομίζω ότι σέβονται ιδιαίτερα την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ.»

Πιστεύετε ότι αυτή η επιχείρηση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια;

«Προκειμένου να καταφέρουμε να επαναφέρουμε την ασφάλεια στην παγκόσμια ναυσιπλοϊα, πιστεύω ότι θα χρειαστεί αρκετός καιρός. Θα πρέπει να δείτε τον όγκο των πλοίων που πλέον έχουν διαλέξει εναλλακτικές διαδρομές. Οι εναλλακτικές αυτές διαδρομές έχουν αυξήσει το χρόνο μεταφοράς των προϊόντων, τους ρύπους και φυσικά το κόστος σε καύσιμα και τελικά το κόστος του προϊόντος που φτάνει στον τελικό καταναλωτή. Με ότι αυτό σημαίνει λοιπόν για τις οικονομίες και των ευρωπαϊκών χωρών. Άρα θα πρέπει κατά την άποψή μου να συνεχιστεί αυτή η επιχείρηση και σίγουρα η λύση δεν είναι μόνο στο στρατιωτικό επίπεδο. Η λύση ίσως κυρίως είναι στο πολιτικό επίπεδο.»

ΠΗΓΗ: euronews

Συνέχεια ανάγνωσης

Εθνική Άμυνα

Επέστρεψε η φρεγάτα «Ψαρά» από την Ερυθρά Θάλασσα! Η σκυτάλη στη φρεγάτα “Σπέτσες”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Επέστρεψε η φρεγάτα τύπου ΜΕΚΟ ΨΑΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού από την περιοχή της Ερυθράς θάλασσας

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024, η Φρεγάτα (Φ/Γ) ΨΑΡΑ κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας (ΝΣ), περατούμενης της συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES. Μετά τον κατάπλου της Φ/Γ ΨΑΡΑ στο ΝΣ, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επέβη στο πλοίο συνοδευόμενος από τον Αρχηγό Στόλου Αντιναύαρχο Πολυχρόνη Κουλούρη ΠΝ και καλωσόρισαν τον Κυβερνήτη καθώς και το πλήρωμα της Φ/Γ, συγχαίροντας τους για την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής.

Έπειτα από 97 ημέρες συνολικά που επιχειρεί στην Ευρωπαϊκή Επιχείρηση Ασπίδες, στον Κόλπο του Άντεν, τα 194 στελέχη του ΠΝ επέστρεψαν στα ελληνικά νερά το πρωί της Κυριακής 22 Σεπτεμβρίου.

Την σκυτάλη αναμένεται να παραλάβει η φρεγάτα τύπου ΜΕΚΟ ΣΠΕΤΣΑΙ τις επόμενες ημέρες, όπου θα συνεχίσει την επιχείρηση προστατεύοντας την ασφαλή διέλευση εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα όπου οι προσκείμενοι στο Ιράν αντάρτες Χούθι πραγματοποιούν μπαράζ επιθέσεων απειλώντας την ελεύθερη ναυσιπλοΐα.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Βίντεο των Χούθι από το καιγόμενο τάνκερ ‘Σούνιον’ στην Ερυθρά Θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το κύριο ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης των Χούθι στην Υεμένη διένειμε σκηνές από την εισβολή και την πυρπόληση του ελληνικού πλοίου ΣΟΥΝΙΟΝ στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα «Η εταιρεία που το κατέχει παραβίασε την απόφαση εισόδου στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».

Οι σκηνές περιλαμβάνουν τη διαδικασία των ναυτικών δυνάμεων των Χούθι που εισέβαλαν στο πλοίο και το έκαψαν, παγίδευσαν το πλοίο και τη στιγμή που ανατινάχθηκε.

Αποκλειστικά στο  ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή