Ακολουθήστε μας

Γερμανία

Κωνσταντίνος Φίλης: Το διπλό παιχνίδι του Ερντογάν δεν μπορεί να αποτελέσει άλλοθι για τη Γερμανία

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Γερμανία απέτυχε στο ρόλο της για τα ευρωτουρκικά θέματα και αντί να μειώσει την προκλητικότητα του Ερντογάν την ενίσχυσε, δηλώνει στο liberal.gr o Κωνσταντίνος Φίλης, προσθέτοντας ταυτόχρονα ότι η χώρα πρέπει να είναι σε κατάσταση ύψιστης επιφυλακής στο διάστημα που θα μεσολαβήσει από την Σύνοδο Κορυφής και μέχρι την ορκωμοσία Μπάιντεν στις ΗΠΑ. Εκτιμά ότι το καλάθι των κυρώσεων για την Τουρκία θα είναι μικρό, παρ’ ότι η χώρα καταλαβαίνει μόνον από εκφοβισμό και επισημαίνει πως τα δυο πρόσωπα της γείτονος και το παιχνίδι που παίζει ο Ερντογάν δεν μπορεί να αποτελούν άλλοθι για τις χώρες της Ε.Ε. και όσους αναζητούν ένα «φύλλο συκής».

Σύμφωνα με τον κ. Κ. Φίλη, η Γερμανία δεν ανέδειξε τον ηγετικό της ρόλο στα ευρωτουρκικά αποφεύγοντας να λάβει αυστηρά μέτρα για την προκλητικότητα του Ταγίπ Ερντογάν, ενώ σημειώνει ότι γενικότερα η προεδρία της αυτό το εξάμηνο δεν ήταν επιτυχημένη, φέρνοντας ως παράδειγμα τόσο το Ταμείο Ανάκαμψης και την αδυναμία της να συνετίσει Ουγγαρία και Πολωνία, όσο και το θέμα του βέτο της Βουλγαρίας κατά της Βόρειας Μακεδονίας.

Όπως χαρακτηριστικά αναφέρει ο Εκτελεστικός Διευθυντής Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και αναλυτής Διεθνών Θεμάτων στην τηλεόραση του ΑΝΤ1, ο διάλογος από μηδενική βάση που μπορεί να τεθεί από την πλευρά του Ερντογάν δεν δύναται να υπάρξει, δεδομένης και της απόφασης της προηγούμενης Συνόδου Κορυφής όπου υπάρχει αναφορά περί μονοθεματικής συζήτησης.

Συνέντευξη στον Γιώργο Φιντικάκη

Τι πρέπει να περιμένει η Ελλάδα από την Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. αναφορικά με το ενδεχόμενο κυρώσεων προς την Τουρκία;

Είναι δεδομένη η αντίθεση της Γερμανίας με τη λήψη μέτρων σε βάρος της Τουρκίας, είναι δεδομένη και η πρόθεση της Γαλλίας, για τους δικούς της λόγους, να πιέσει προς την κατεύθυνση λήψης μέτρων. Άρα αυτό το οποίο θα πρέπει να περιμένουμε είναι να δούμε αν και κατά πόσο θα καταφέρει να συνεννοηθεί, όπως συνήθως συμβαίνει, ο γαλλογερμανικός άξονας και κατά πόσο το Παρίσι μπορεί να επηρεάσει το Βερολίνο σχετικά με την αναγκαιότητα να επιβληθούν κυρώσεις απέναντι σε μια Τουρκία που δείχνει να εμπαίζει την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Με βάση όσα γνωρίζουμε θα έλεγα ότι πρέπει να κρατάμε μικρό καλάθι. Και να έχουμε κατά νου πως υπάρχουν και άλλες χώρες, πέραν της Γερμανίας, οι οποίες βρίσκονται απέναντι στην προοπτική επιβολής κυρώσεων στην Τουρκία κάτι που οδηγεί στο συμπέρασμα ότι δεν θα είναι μια εύκολη Σύνοδος Κορυφής.

Εκτιμώ πως στο καλό σενάριο θα έχουμε κάποια μέτρα που θα είναι όχι τόσο ήπια αλλά ούτε και τόσο σκληρά όσο ενδεχομένως να θέλαμε εμείς. Κάτι ενδιάμεσο ίσως και πάντα στο καλό σενάριο. Δεν βλέπω πάντως το πολύ καλό σενάριο της λήψης σκληρών μέτρων, αλλά έτσι και αλλιώς, αυτό το οποίο υποστηρίζω εδώ και τουλάχιστον δύο μήνες, είναι ότι θα έπρεπε και εμείς να αρχίσουμε να απεγκλωβιζόμαστε από αυτή την κατάσταση των κυρώσεων διότι στο τέλος της ημέρας είναι και ατελέσφορη. Τι εννοώ ; Ότι εκ των πραγμάτων οι κυρώσεις δεν μπορεί να είναι τόσο σκληρές όσο θα θέλαμε για να έχουμε κάποιο αποτέλεσμα, ενώ στην περίπτωση που είναι ήπιες δεν μπορούν να επηρεάσουν την τουρκική πολιτική.

Βέβαια, στο σημείο αυτό πρέπει στην περίπτωση που πάμε στο σενάριο των πολύ σκληρών κυρώσεων, ένα καθεστώς τύπου Ερντογάν, είναι περίπου βέβαιο ότι όσο περισσότερο το πονέσουν τόσο περισσότερο θα το εξαγριώσουν. Είναι η φύση του καθεστώτος τέτοια και το ερώτημα είναι αν και εφόσον συνέβαινε κάτι τέτοιο (με δεδομένο ότι αυτοί που θα πλήρωναν το μάρμαρο πρώτοι είναι η Ελλάδα και η Κύπρος) τι θα έκαναν οι ευρωπαίοι εταίροι.

Φοβούμαι πως θα έβγαζαν την ουρά τους απ’ έξω, τουλάχιστον οι περισσότεροι εξ αυτών λέγοντας: «Εμείς κάναμε αυτό που μας ζητούσατε από εδώ και πέρα είστε μόνοι σας». Κατ’ επέκταση σε όλη αυτή την προσπάθεια που γίνεται πρέπει να συνυπολογίσουμε και αυτή την παράμετρο. Πιστεύω δε πως η Ελλάδα θα έπρεπε να κινηθεί σε μια πολιτική που ναι μεν περιλαμβάνει τις κυρώσεις ως ένα από τα «μαστίγια», αλλά που θα έπρεπε να έχει και άλλα πολλά στοιχεία σε σχέση με τα ευρωτουρκικά και κυρίως με τα ελληνοτουρκικά.

Η Γερμανία πάντως είναι εκτεθειμένη αν υπολογίσει κανείς ότι είχε δώσει μια διορία στην Τουρκία να σταματήσει τις προκλήσεις, αλλά ο Ερντογάν μόνο αυτό δεν έκανε…

Η Γερμανία, λυπούμαι που θα το πω, αλλά έχει μια αποτυχημένη προεδρία το εξάμηνο αυτό. Βαίνει βέβαια προς το τέλος της και μακάρι να γίνει κάτι θεαματικό και να αλλάξει η γενική εικόνα και αντίληψη. Όμως δεν είναι μόνο το ευρωτουρκικό στο οποίο έχει αποτύχει παταγωδώς αδυνατώντας να ελέγξει στο ελάχιστο την τουρκική επιθετικότητα. Αντιθέτως την έχει ενισχύσει με τον τρόπο που χειρίζεται τις εξελίξεις.

Υποστηρίζω πως έχει αποτύχει στην προεδρία της Ε.Ε. βλέποντας και το τι έχει γίνει με το Ταμείο Ανάκαμψης όπου δεν έχει καταφέρει να κάμψει τις αντιδράσεις της Ουγγαρίας και της Πολωνίας. Το ίδιο και στην περίπτωση της Βόρειας Μακεδονίας σε σχέση με το Βέτο της Βουλγαρίας ή στις περιπτώσεις της Κίνας και της Ρωσίας όπου δεν υπήρξε η παραμικρή εξέλιξη. Νομίζω πως είναι μια κακή προεδρία που δεν αρμόζει σε μια χώρα τόσο ισχυρή, πιθανότητα η ισχυρότερη της Ε.Ε..

Θεωρείτε ότι το διπλό παιχνίδι που παίζει σήμερα ο Ερντογάν, εμφανιζόμενος διαλλακτικός ενόψει της Συνόδου Κορυφής, ενώ όλο αυτό το διάστημα διατήρησε την ένταση στο κόκκινο, δίνει άλλοθι στις χώρες που τον στηρίζουν στην Ε.Ε.

Αν κάποιος αναζητεί «φύλλο συκής» ή ψάχνει κάποιο άλλοθι μπορεί εύκολα να το κάνει. Στην πραγματικότητα όμως κοροϊδεύει τον εαυτό του. Αν αυτή τη στιγμή υπάρχουν, και υπάρχουν, κράτη μέλη της Ε.Ε. που υποστηρίζουν πως: «Ωραία αφού το Oruc Reis φαίνεται πως αποσύρεται, έκανε η Τουρκία την αναδίπλωση και τώρα είναι ώρα να γίνει διάλογος με την Ελλάδα», αυτό δεν αποτελεί μια σοβαρή αντιμετώπιση σε επίπεδο σχέσεων.

Η Τουρκία δεν έχει δείξει στη συμπεριφορά της διάρκεια, συνέπεια και δεν αναλαμβάνει δεσμεύσεις ώστε να ξέρουμε πως στην περίπτωση που αποτύχει ο κύκλος του διαλόγου, (αν και εφόσον ξεκινήσει) ή ακόμη και ως μέσο πίεσης την ώρα του διαλόγου, δεν θα δούμε το Oruc Reis να επιστρέφει στην περιοχή και να βρίσκεται δυτικότερα του 28ου Μεσημβρινού ή ακόμη και να χρησιμοποιείται ένα πλωτό γεωτρύπανο.

Το θέμα είναι πως η Ε.Ε., οι μεγάλες ευρωπαϊκές χώρες και συνολικά αυτές που βρίσκουν στη όψιμη αλλαγή στάσης της Τουρκίας, το «φύλλο συκής» το οποίο χρειάζονται θα πρέπει να κατανοήσουν πως αν δεν υπάρξει ένα δεσμευτικό πλαίσιο απέναντι σε μια χώρα που αν δεν της βάλεις «χαλινάρια» βλέπουμε ποιά είναι η κατάληξη (Συρία, Λιβύη, Ναγκόρνο Καραμπάχ, Κύπρος, Ανατολική Μεσόγειος κλπ). Και να καταλάβουν πως θα υπάρχει πρόβλημα όχι μόνο για την Ελλάδα και την Κύπρο αλλά συνολικά για την Ευρώπη και τη Δύση.

Μια πρόταση της Τουρκίας για διάλογο από μηδενική βάση πόσο δυσκολεύει την Ελλάδα στα «μάτια» των ευρωπαίων αλλά και των άλλων χωρών;

Πρώτα απ’ όλα υπάρχει απόφαση της προηγούμενης Συνόδου Κορυφής η οποία κάνει λόγο για έναν διάλογο που θα είναι μονοθεματικός και αυτό κατά κάποιον τρόπο δεσμεύει τα κράτη-μέλη. Από εκεί και πέρα επειδή η Τουρκία προς τα εκεί το πηγαίνει (αυτός είναι και ο λόγος που αυξάνει την ένταση) προφανώς υπάρχουν χώρες που θα μας προτρέψουν να δεχθούμε αυτή την εξέλιξη. Αυτό άλλωστε που τους ενδιαφέρει είναι να υπάρξει ένα αποτέλεσμα, όχι ποιό θα είναι αυτό, αλλά ούτε και με ποιον τρόπο θα προκύψει.

Αυτό είναι ένα δομικό πρόβλημα για εμάς και την εξωτερική μας πολιτική. Τα πράγματα είναι πολύ συγκεκριμένα όμως. Η Ελλάδα δεν μπορεί να μπει σε μια ανοιχτή ατζέντα διαλόγου με την Τουρκία. Υπάρχουν ορισμένα ζητήματα που είναι προσβλητικά και μόνο να ζητούν να συζητηθούν.

Για παράδειγμα το θέμα της ελληνικότητας των νησιών, οι γκρίζες ζώνες, τα «τουρκικά» νησιά που ακούμε κατά καιρούς είναι αδύνατο να γίνουν αποδεκτά προς συζήτηση από μια κυβέρνηση. Η Τουρκία αμφισβητεί την κυριότητα νησιών και θέτει θέμα αποστρατικοποίησης την ώρα που έχει σε ισχύ το casus belli δημιουργώντας στην Ελλάδα συνθήκες άμυνας.

Και λέω έναν λόγο σχετικά με την αποστρατικοποίηση – δεν έχει ακουστεί πολύ στο δημόσιο διάλογο – αλλά η Τουρκία θέτει το θέμα διαρκώς διότι, εφόσον εκλείψει η παρουσία δυνάμεων στα νησιά, θα επιχειρήσει να αμφισβητήσει το καθεστώς κυριότητας αυτών των νησιών.

Η συζήτηση μπορεί να γίνει για τις θαλάσσιες ζώνες. Για να είμαστε όμως ειλικρινείς με έναν έμμεσο τρόπο προκύπτει και το ζήτημα του εναέριου χώρου. Μπορεί εμείς να λέμε ότι δεν είναι προς συζήτηση μπορεί και να ανακύψει θέμα λόγω της δυσαρμονίας μεταξύ των 6 και των 10 μιλίων.

Ανεξαρτήτως του αποτελέσματος στη Σύνοδο Κορυφής πόσο δύσκολη μπορεί να γίνει η κατάσταση μέχρι την ανάληψη των καθηκόντων του προέδρου των ΗΠΑ από τον Τζο Μπάιντεν δεδομένης της γενικότερης στάσης του Ντόναλντ Τραμπ έναντι του Ταγίπ Ερντογάν;

Η κατάσταση είναι ούτως ή άλλως δύσκολη. Πιστεύω ότι το διάστημα αυτό των 40 ημέρων πρέπει να είμαστε σε ύψιστη επιφυλακή αλλά θεωρώ ότι μπορούν να σταλούν μηνύματα προς την Τουρκία ώστε να μην πάρει ρίσκα. Η Τουρκία καταλαβαίνει μόνο από εκφοβισμό διότι αυτός είναι ο τρόπος που και η ίδια κινείται. Αυτή είναι η γλώσσα που η ίδια αντιλαμβάνεται.

Από την άλλη και η Ελλάδα και η Ευρώπη έχουν μια άλλη στρατηγική κουλτούρα και πέραν του εκφοβισμού, δηλαδή του «μαστιγίου», μπορούν και πρέπει να προσφέρουν στην Τουρκία και «καρότο». Μόνο που το «καρότο» αυτό, είτε μιλάμε για τελωνειακή ένωση είτε για περισσότερα χρήματα στο πλαίσιο του προσφυγικομεταναστευτικού είτε για άλλες πολιτικές, θα πρέπει να δοθεί με προϋποθέσεις. Δεν μπορεί να προσφερθεί οτιδήποτε στην Τουρκία χωρίς να υπάρχει ένα αυστηρό πλαίσιο προδιαγραφών μέσα στο οποίο πρέπει να λειτουργήσει και αν ξεφύγει από αυτό να υπάρχει το «μαστίγιο». Όλα αυτά μάλλον θεωρητικά είναι αυτή τη στιγμή, διότι πολύ απλά είναι σαν να μιλάμε εν κενό έχοντας απέναντι μια χώρα με τα χαρακτηριστικά της Τουρκίας.

Η Τουρκία ενοχλήθηκε ιδιαίτερα από την κοινή αεροναυτική άσκηση Ελλάδας, Αιγύπτου, Κύπρου, Γαλλίας και Εμιράτων. Οι κινήσεις της χώρας μας είναι σωστές σε επίπεδο συμμαχιών και συνεργειών;

Κοιτάξτε, οποιαδήποτε κίνηση κατοχυρώνει τη χώρα έναντι της τουρκικής προκλητικότητας, ακόμη και αν ερεθίζει τα τουρκικά αντανακλαστικά είναι μια σωστή κίνηση. Από την άλλη η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει (διότι αυτή γειτνιάζει με την Τουρκία και δέχεται τις πιέσεις του τουρκικού αναθεωρητισμού) τη δημιουργία της αίσθησης ότι επιχειρείται ένα «αντιτουρκικό» μπλόκ.

Η Ελλάδα δεν θέλει την απομόνωση της Τουρκίας, αλλά να ενταχθεί σε ένα πλαίσιο σωστής συμπεριφοράς. Κατ’ επέκταση στο βαθμό που αυτές οι ενέργειες μας κατοχυρώνουν στην πράξη και όχι μόνο στη θεωρία, είναι ευπρόσδεκτες. Θα πρέπει να προσέξουμε να αποφευχθεί η εικόνα πως εμείς ηγούμαστε ενός αντιτουρκικού μπλοκ δεδομένου ότι δεν έχουμε λόγο να κινούμαστε σε αυτή την κατεύθυνση.

Άλλο πράγμα είναι να επιδιώκουμε την κατοχύρωσή μας, την οποία κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει και άλλο να φαίνεται πως κινούμαστε με μια λογική «ο εχθρός του εχθρού μου είναι φίλος μου».

Μέσα σε όλα αυτά και μπορεί να ακουστεί αιρετικό δεδομένων των καταστάσεων, επιμένω πως πρέπει να ξαναβρούμε και να ξαναπιάσουμε το νήμα των επαφών με την Τουρκία, το οποίο δυστυχώς έχει χαθεί. Και ο μόνος τρόπος για να γίνει αυτό είναι στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο, διότι ο τρόπος λειτουργίας της τουρκικής κυβέρνησης είναι τόσο προσωποκεντρικός, «Ερντογανοκεντρικός» θα έλεγα, ώστε δεν υπάρχουν άλλα περιθώρια.

Μαζί με όλα αυτά που κάνουμε, μαζί με όλα αυτά που γίνονται, μαζί με όλες τις δηλώσεις – άλλες επιτυχείς και άλλες άστοχες η και ατυχείς – πρέπει να βρούμε έναν τρόπο για απ’ ευθείας δίαυλο επικοινωνίας με την Τουρκία.

Όσο δύσκολοι και δύστροποι γείτονες και αν είναι, εντούτοις εμείς έχουμε κάθε λόγο να τους ευθυγραμμίσουμε προς μία πολιτική και ένα πλαίσιο ευνοϊκό για τα δικά μας συμφέροντα.

* Ο Κωνσταντίνος Φίλης είναι Εκτελεστικός Διευθυντής Ινστιτούτου Διεθνών Σχέσεων και Αναλυτής Διεθνών Θεμάτων ΑΝΤ1.

liberal.gr

Γερμανία

Μπόκο στην Ελβετία! Ευρωπαϊκές χώρες αρνούνται να αγοράσουν όπλα λόγω Ουκρανίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αποφεύγουν την αγορά όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες

Η Ευρώπη αρνείται να αγοράσει όπλα από την Ελβετία, η οποία έχει το μονοπώλιο στα αντιαεροπορικά πυροβόλα.

Οι περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες έχουν αρχίσει να αποφεύγουν την αγορά όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες, ενημερώνει η Swissinfo.

Η άρνηση αγοράς όπλων που κατασκευάζονται από ελβετικές εταιρείες βασίζεται κυρίως στην απαγόρευση επανεξαγωγής στην Ουκρανία, η οποία προκαλεί εκνευρισμό σε πολλούς Ευρωπαίους χρήστες ελβετικών όπλων.

Η Γερμανία, η οποία έχει τους στενότερους δεσμούς με την αμυντική βιομηχανία και τα ελβετικά προϊόντα από οποιαδήποτε άλλη ευρωπαϊκή χώρα, είναι η πιο απογοητευμένη.

Ως αποτέλεσμα, το γερμανικό υπουργείο Άμυνας αποφάσισε να αποκλείσει ελβετικές εταιρείες από ορισμένους αμυντικούς διαγωνισμούς.

Αυτό έχει προκαλέσει οργή στην Ελβετία για αυτό που ορισμένοι θεωρούν έλλειψη σεβασμού για τη νομική απόφαση της χώρας να είναι ουδέτερη.

Επί του παρόντος, η Γερμανία δεν θεωρεί την Ελβετία αξιόπιστο εταίρο, καθώς η χώρα έχει απαγορεύσει την προμήθεια ορισμένων όπλων, φοβούμενη ότι η Γερμανία μπορεί να τα επανεξάγει στην Ουκρανία.

Εκτός από τη Γερμανία, το 2023 η Ολλανδία εγκατέλειψε εντελώς την αγορά ελβετικών όπλων αφού η Ελβετία εμπόδισε την εξαγωγή 96 αρμάτων μάχης Leopard 1 που ήταν αποθηκευμένα στην Ιταλία.

Η Ολλανδία σχεδίαζε να επισκευάσει τα τανκς στη Γερμανία και στη συνέχεια να τα στείλει στην Ουκρανία.

Πρέπει να σημειωθεί ότι, παρά την άρνηση, η Ελβετία εξακολουθεί να παραμένει σημαντικός ευρωπαϊκός εξαγωγέας όπλων, ιδίως αντιαεροπορικών συστημάτων.

Λόγω της επιτυχημένης ανάπτυξης των αντιαεροπορικών οπλικών συστημάτων, η Ελβετία μπορεί να θεωρηθεί μονοπώλιο στην Ευρώπη, καθώς τα πυροβόλα της χρησιμοποιούνται στα Gepard, Skyranger 30/35, MANTIS, Skynex και άλλα αντιαεροπορικά συστήματα.

Επιπλέον, αυτά τα όπλα είναι επίσης εγκατεστημένα σε πλοία των ευρωπαϊκών ναυτικών για την παροχή άμεσων αμυντικών συστημάτων έναντι απειλών πυραύλων.

ΠΗΓΗ:  ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γερμανία

Σολτς και κυβέρνηση σε κρίση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γράφει ο Μουρτζούκος Χρήστος.

Ο Καγκελάριος αντιμετωπίζει πολλά προβλήματα, εντός των σοσιαλιστών, εντός της κυβέρνησης και αυτά εντείνονται από τις αντιδράσεις της αντιπολίτευσης αλλά και του κόσμου. Με αυτές τις συνθήκες ο Σολτς βρίσκεται στα ΄΄σχοινιά΄΄. Το αν μπορέσει να φύγει από αυτά πριν το καμπανάκι το οποίο και θα σημάνει το τέλος του γύρου, με όρους πυγμαχίας, θα φανεί τις επόμενες εβδομάδες.

1. Με μια καυστικότατη επιστολή των μελών του κόμματος του, μέχω της οποίας τον επικρίνουν σφοδρότατα για τις πολιτικές που ακολουθεί.

Ο Όλαφ Σολτς αντιδρά στους διαφωνούντες εντός των σοσιαλιστών και επικρίνει τις αντιδράσεις τους. Οι επικριτές του αντιδρούν.

Σχεδόν 8.000 μέλη του SPD απαιτούν αλλαγή της πολιτικής ασύλου από τον Όλαφ Σολτς. Ο εκπρόσωπος Τύπου της Καγκελαρίας αντιδρά στην εμπρηστική επιστολή των μελών. Κύρια αιτία των αντιδράσεων το μεταναστευτικό και το άσυλο.

Ο καγκελάριος δεν βλέπει καμία αντίφαση στις ενέργειές του στην ανοιχτή επιστολή εκατοντάδων βουλευτών του SPD και μελών του κόμματος, η οποία ζητά τη διατήρηση της ανθρώπινης αξιοπρέπειας στη μεταναστευτική πολιτική. Αντίθετα, ο καγκελάριος αισθάνεται «ενισχυμένος στην πορεία του», δήλωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Steffen Hebestreit την περασμένη Τετάρτη στο Βερολίνο. Επειδή αυτό βασίζεται στην ανθρώπινη αξιοπρέπεια και επίσης «προστατεύει σαφώς το θεμελιώδες δικαίωμα στο άσυλο».

Αλλά ο Σολτς τόνισε επίσης ότι η Γερμανία μπορεί να παραμείνει φιλική προς τη μετανάστευση μόνο εάν καταφέρει να επιστρέψει άτομα χωρίς δικαιώματα διαμονής στις χώρες που είναι υπεύθυνες για αυτούς ή στην πατρίδα τους, είπε ο Hebestreit. Αυτή είναι η «δεύτερη όψη του νομίσματος» στη μεταναστευτική πολιτική.

Το απόγευμα της Τετάρτης, οι συντάκτες της επιστολής επέκριναν δριμύτατα τον Σολτς. Στον λογαριασμό στο Instagram «Stand for Dignity» ανέφερε: «Λόγω των τρεχουσών συνθηκών: Δεν «ενισχύουμε» την πορεία που ακολουθήσαμε». Πρόκειται για «τη συνέχιση της ύπαρξης της κοινοβουλευτικής μας δημοκρατίας».

Ο συντάκτες της επιστολής ασκούν επίσης κριτική στην υπουργό των εσωτερικών Νάνσι Φείζερ

Στην ανοιχτή επιστολή που δημοσιεύθηκε την Τρίτη, μέλη του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου του SPD, της Bundestag και του κρατικού κοινοβουλίου, μεταξύ άλλων, ζήτησαν «υπερασπιστεί την αξιοπρέπεια». Επικρίνει μια «πορεία αποκλεισμού και στιγματισμού» των προσφύγων, η οποία ενθαρρύνεται επίσης από κορυφαίους σοσιαλδημοκράτες.

Βήματα όπως απορρίψεις στα σύνορα και περικοπές κοινωνικών επιδομάτων επικρίνονται ως «ψευδείς λύσεις» που νομιμοποιούν «δεξιές λαϊκιστικές και δεξιές εξτρεμιστικές αφηγήσεις κατά των προσφύγων».

Το SPD πρέπει να αλλάξει πορεία, γράφει η Lilly Blaudszun,  συντάκτρια της επιστολής, στο X. Σε συνέντευξή της στο Deutschlandfunk, εξήγησε ότι η επιστολή πρέπει να δείξει ότι υπάρχουν πολλοί άνθρωποι στο κόμμα που δεν είναι ικανοποιημένοι. Ο Μπλαουντσούν επέκρινε επίσης την υπουργό Εσωτερικών Νάνσι Φέιζερ, η οποία “γιορτάζει τις απελάσεις στο Αφγανιστάν”. Μέχρι το απόγευμα της Τετάρτης, η επιστολή είχε περισσότερες από 7.700 υπογραφές, περίπου το 2% των μελών του κόμματος.

Καθαρή πλειοψηφία για τον Πιστόριους αντί του Σολτς ως υποψήφιος καγκελάριος του SPD

Ο Όλαφ Σολτς θέλει να είναι ξανά υποψήφιος του SPD για καγκελάριος στις επόμενες ομοσπονδιακές εκλογές, επιβεβαίωσε τη Δευτέρα ο αρχηγός του κόμματος Λαρς Κλίνγκμπαϊλ. Σύμφωνα με το νέο RTL/ntv «Trend Barometer», η πλειοψηφία των Γερμανών πολιτών είναι υπέρ του υπουργού Άμυνας Μπόρις Πιστόριους.

Σύμφωνα με έρευνα, περίπου τα δύο τρίτα των Γερμανών πολιτών (67%) είναι υπέρ του να μην είναι ξανά υποψήφιος καγκελάριος Όλαφ Σολτς στις επόμενες ομοσπονδιακές εκλογές υπέρ του υπουργού Άμυνας Μπόρις Πιστόριους (και οι δύο SPD). Σύμφωνα με την αντιπροσωπευτική έρευνα του ινστιτούτου ερευνών κοινής γνώμης Forsa για το RTL/ntv «Trend Barometer», μόνο το 21% πιστεύει ότι ο Σολτς θα πρέπει να είναι υποψήφιος ξανά για καγκελάριος.

Στα κρατίδια της ανατολικής Γερμανίας, το 62% ήταν υπέρ της μη εκ νέου υποψηφιότητας του. Στη Δυτική Γερμανία είναι 68%. Από τους ψηφοφόρους του SPD που ερωτήθηκαν στις προηγούμενες ομοσπονδιακές εκλογές, το 63% ήταν υπέρ της παραίτησης του.

Αφού ο ηγέτης του CDU Φρίντριχ Μερτς επιβεβαιώθηκε πως θα είναι ο ίδιος υποψήφιος καγκελάριος του CDU και του CSU πριν από μερικές μέρες, το 4% των ψηφοφόρων από άλλα κόμματα θέλει τώρα να δώσει την ψήφο του στην Ένωση. Σύμφωνα με τη Forsa, αυτό θα μπορούσε να αυξήσει το μερίδιο των ψηφοφόρων της Ένωσης από 32% που είναι σήμερα στο 35% κατ’ ανώτατο όριο.

Λαρς Κλίνγκμπαϊλ: Η ερώτηση για την Καγκελαρία δεν είναι προς συζήτηση

Τη Δευτέρα, ο αρχηγός του SPD, Λαρς Κλίνγκμπαϊλ, προσπάθησε να σταματήσεις οποιαδήποτε συζήτηση σχετικά με το ζήτημα Κ (σσσ. Δηλαδή την καγκελαρία) στο SPD στο αρχικό στάδιο. «Δεν υπάρχει καθόλου ταλάντευση», τόνισε στα κεντρικά γραφεία του κόμματος του Βερολίνου όταν ρωτήθηκε για την εκ νέου υποψηφιότητα του Σολτς. «Δεν υπάρχει συζήτηση για αυτό πουθενά», τόνισε χαρακτηριστικά. Ο πρωθυπουργός του Βραδεμβούργου Dietmar Woidke τόνισε επίσης: «Ο καγκελάριος είναι φυσικά ο επιλεγμένος υποψήφιος του SPD για καγκελάριος.

Την ίδια στιγμή, παραδέχτηκε ο Κλίνγκμπαϊλ, οι ομοσπονδιακές εκλογές τον Σεπτέμβριο του 2025 δεν θα είναι σίγουρη επιτυχία. Όμως η εκλογική νίκη του Woidke στο Βραδεμβούργο δείχνει ότι το SPD μπορεί να αλλάξει διαθέσεις και να κερδίσει. Αυτό πετυχαίνει όπου επικεντρώνεται στις θέσεις εργασίας, σε μια ισχυρή βιομηχανία και οικογένειες και όπου αναλαμβάνει τη μάχη με το AfD. «Σαφής στάση, μαχητικό πνεύμα, ενότητα και θάρρος» είναι τα χαρακτηριστικά που θα πάρει μαζί του στην ομοσπονδιακή εκλογική εκστρατεία, είπε.

Η κυβέρνηση οδεύει προς τις πρόωρες εκλογές τον τον Νοέμβριο;

1.001 άτομα στη Γερμανία ερωτήθηκαν για την έρευνα στις 20 και 23 Σεπτεμβρίου. Η Forsa δήλωσε ότι η ανοχή σφάλματος ήταν +/- τρεις ποσοστιαίες μονάδες. Οι προεκλογικές έρευνες υπόκεινται γενικά σε αβεβαιότητα. Αντικατοπτρίζουν μόνο τη γνώμη τη στιγμή της έρευνας. Δεν είναι προβλέψεις για το εκλογικό αποτέλεσμα.

Η τελευταία δημοσκόπηση δείχνει χαρακτηριστικά τα άσχημα ποσοστά των κομμάτων της κυβέρνησης:

  • Δημοσκόπηση Γερμανία 21.28.-09.2024 INSA/BILD
    Δημοσκόπηση Γερμανία 21.28.-09.2024 INSA/BILD

    Union: 32%

  • AfD: 19% (-1)
  • SPD: 15%
  • GRÜNE: 11% (+1)
  • BSW: 10%
  • FDP: 4%
  • LINKE: 3% (+1)
  • Sonstige: 6% (-1)
2. Μεταναστευτικό και η αναποτελεσματικότητά του

«Οι συλλήψεις μη αιτούντων άσυλο και παράνομα εισερχόμενων στην χώρα είναι σχετικά χαμηλές» Απλώς θα αποφεύγουν τα σύνορα και τους συνοριακούς ελέγχους.

Έλεγχοι έχουν πραγματοποιηθεί σε όλα τα γερμανικά σύνορα από την περασμένη εβδομάδα. Σύμφωνα με τον πρόεδρο του GdP, Andreas Roßkopf, μέχρι στιγμής όμως χωρίς ιδιαίτερη επιτυχία. Υπάρχει ένας βασικός λόγος για αυτό.

Σύμφωνα με την αστυνομική ένωση (GdP), οι νέοι έλεγχοι στα σύνορα μέχρι στιγμής έχουν κάνει ελάχιστα για τον περιορισμό της παράνομης μετανάστευσης. «Μένει να φανεί ότι η σύλληψη μη εξουσιοδοτημένων ανθρώπων και διακινητών είναι σχετικά χαμηλή», δήλωσε ο πρόεδρος του GdP Andreas Roßkopf στο «Editorial Network Germany». Ως αποτέλεσμα, υπήρξε μόνο ένας μικρός αριθμός απορρίψεων στα δυτικά σύνορα.

Από την περασμένη εβδομάδα διενεργούνται έλεγχοι σε όλα τα γερμανικά σύνορα προκειμένου να περιοριστεί ο αριθμός των ατόμων που εισέρχονται στη χώρα χωρίς άδεια. Νέοι είναι οι έλεγχοι στα χερσαία σύνορα με τη Δανία, το Βέλγιο, την Ολλανδία (*ο γράφων βρέθηκε στην Ολλανδία την προηγούμενη εβδομάδα και δεν υπήρχαν καθόλου έλεγχοι στα σύνορα Ολλανδίας – Γερμανίας) και το Λουξεμβούργο. Έλεγχοι πραγματοποιούνται στα σύνορα με την Πολωνία, την Τσεχία, την Αυστρία και την Ελβετία εδώ και πολύ καιρό, καθώς και έλεγχοι στα σύνορα με τη Γαλλία λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Το μέτρο αρχικά περιορίζεται σε έξι μήνες.

«Τα λάθη τα τελευταία χρόνια πέφτουν στα πόδια μας».

Ο Roßkopf είπε ότι τα σημεία ελέγχου και οι κύριοι δρόμοι έχουν απλώς παρακαμφθεί από τότε που ξεκίνησε το μέτρο. Η αστυνομία δεν διαθέτει επίσης τον εξοπλισμό για να μπορέσει να εργαστεί ως σύγχρονη αστυνομία έρευνας. «Οι αποτυχίες σε αυτόν τον τομέα τα τελευταία χρόνια πέφτουν τώρα στα πόδια μας». Δεν έχει ακόμη παρατηρηθεί αποτρεπτικό αποτέλεσμα των μέτρων. «Ο αριθμός των ατόμων που ζητούν προστασία και άσυλο που παραπέμπονται στην Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Μετανάστευσης και Προσφύγων στο εσωτερικό της χώρας παραμένει υψηλός», δήλωσε ο Roßkopf.

3. Ουκρανία και Nord Stream 1 & 2

Η επιχείρηση Nord Stream ΄΄πιθανών΄΄ εγκρίθηκε από τον διοικητή της Ουκρανίας Βαλερή Ζαλούζνη Valeriy Zalushnyj.

Η ανατίναξη των αγωγών Nord Stream το φθινόπωρο του 2022 δεν έχει ακόμη διευκρινιστεί. Ωστόσο, σύμφωνα με διάφορα μέσα ενημέρωσης, λέγεται ότι είχε εξουσιοδοτηθεί από τον τότε γενικό διοικητή Valeriy Zalushnyj.

Σύμφωνα με πληροφορίες του «Spiegel», η δολιοφθορά στους αγωγούς φυσικού αερίου Nord Stream πριν από δύο χρόνια λέγεται ότι είχε εξουσιοδοτηθεί από τον τότε γενικό διοικητή της Ουκρανίας. Η επιχείρηση στη Βαλτική Θάλασσα κόστισε σχεδόν 300.000 δολάρια και χρηματοδοτήθηκε ιδιωτικά, αλλά υποβλήθηκε στον Valery Zalushny για έγκριση, ανέφερε το περιοδικό, επικαλούμενο τη δική του έρευνα. Ωστόσο, ειπώθηκε ότι ο πρόεδρος Volodymyr Zelenskyj δεν ενημερώθηκε εκ των προτέρων.

Ο Ζελένσκι αρνείται ότι εμπλέκεται σε πράξη δολιοφθοράς

Ο Salushnyj, τώρα πρεσβευτής της Ουκρανίας στη Μεγάλη Βρετανία, είχε ήδη πει στη Wall Street Journal («WSJ») ότι δεν γνώριζε τίποτα για μια τέτοια επιχείρηση. Η “WSJ” ανέφερε τον Αύγουστο, επικαλούμενη δική της έρευνα, ότι ο Saluschnyj συμμετείχε στην επιχείρηση. Στο παρελθόν, ο Πρόεδρος Ζελένσκι αρνιόταν πάντα την ανάμειξη της κυβέρνησής του στις ενέργειες σαμποτάζ.

«Spiegel»: Ουκρανός πρώην αξιωματικός των μυστικών υπηρεσιών ηγήθηκε της επιχείρησης

Το «Spiegel» ανέφερε περαιτέρω ότι η ομάδα δολιοφθοράς αποτελούνταν από αρκετούς Ουκρανούς δύτες, σχεδόν όλοι άμαχοι. Η επιχείρηση σχεδιάστηκε και ηγήθηκε από τον πρώην πράκτορα των μυστικών υπηρεσιών της Ουκρανίας Ρομάν Τσερβίνσκι. Ο Τσερβίνσκι είχε ήδη αρνηθεί την ανάμειξή του πέρυσι στην Washington Post και στο Spiegel.

Στα μέσα Αυγούστου του τρέχοντος έτους έγινε γνωστό ότι ο ομοσπονδιακός γενικός εισαγγελέας αναζητούσε έναν Ουκρανό για την υπόθεση, ο οποίος φέρεται να διέφυγε από την Πολωνία στην πατρίδα του.

Η «Die Zeit», η «Süddeutsche Zeitung» και το ARD ανέφεραν ότι ο άνδρας και δύο άλλοι Ουκρανοί υπήκοοι, ένας άνδρας και μια γυναίκα, ήταν ύποπτοι για τη διάπραξη του εγκλήματος.

Κοιτάζοντας πίσω τα λάθη του Βερολίνου στην Ουκρανία “Η γερμανική πολιτική ήταν αντιφατική εδώ και χρόνια, “Καταστροφή του Nord Stream με την ευλογία του Ζελένσκι; Ο Ουκρανός πρόεδρος λέγεται ότι ενέκρινε την επίθεση στον αγωγό στην δεξίωση για τα 70ά γενέθλια της Μέρκελ.

ΠΗΓΗ: E-enimerosi.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Γερμανία

Γερμανία: Άσυλο στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ ζητούν τρία κρατίδια

Δημοσιεύτηκε

στις

Σύμφωνα με τη Deutsche Welle

Ανεβαίνουν οι τόνοι και εντείνονται οι πιέσεις προς την ομοσπονδιακή κυβέρνηση από τρία κρατίδια, όπου συγκυβερνούν Χριστιανοδημοκράτες με Πρασίνους, τα οποία ζητούν άμεσα αυστηρότερη μεταναστευτική πολιτική.

Ο λόγος για τη Βόρεια Ρηνανία-Bεστφαλία, το πολυπληθέστερο γερμανικό κρατίδιο, τη Βάδη-Βυρτεμβέργη και το Σλέσβιχ-Xόλσταϊν, που «συμμαχούν» πια στο Ομοσπονδιακό Συμβούλιο, το δεύτερο ομοσπονδιακό νομοθετικό σώμα, στο οποίο εκπροσωπούνται τα κρατίδια στέλνοντας το δικό τους μήνυμα στον καγκελάριο Όλαφ Σολτς για το μεταναστευτικό, σύμφωνα με τη Deutsche Welle.

Ζητούν αυστηρές και ταχείες διαδικασίες ασύλου στα εξωτερικά σύνορα της ΕΕ, κάτι που αφορά άμεσα και την Ελλάδα αλλά και την Κύπρο. Εκεί, όπως υποστηρίζουν, θα πρέπει να αρχίζει και να ολοκληρώνεται η εξέταση των αιτήσεων ασύλου. Ταυτόχρονα ζητούν γρηγορότερες και ευκολότερες απελάσεις εγκληματιών σε Συρία και Αφγανιστάν, ενώ θα πρέπει, λένε, να εξετάζονται ακόμα πιο εξονυχιστικά μη αναγκαία ταξίδια στις πατρίδες τους όσων έχουν λάβει καθεστώς προστασίας στη Γερμανία.

«Ανυπεράσπιστη» η γερμανική κοινωνία
Τα κρατίδια επισημαίνουν επίσης ότι ο Κανονισμός του Δουβλίνου εφαρμόζεται πλημμελώς και ζητούν, μεταξύ άλλων, περικοπές επιδομάτων, περισσότερες επιστροφές στις χώρες πρώτες υποδοχής, αλλά και ανάληψη περισσότερων ευθυνών από τις αεροπορικές εταιρείες – στο πλαίσιο των επιστροφών.

Τα τρία κρατίδια αναφέρονται επίσης στον κίνδυνο της τρομοκρατικής απειλής στη Γερμανία, μετά το τρομοκρατικό χτύπημα στο Ζόλινγκεν, που βρίσκεται στη Βόρεια Ρηνανία-Bεστφαλία. «Η κοινωνία δεν μπορεί να μείνει ανυπεράσπιστη», υποστηρίζουν τα τρία κρατίδια και ζητούν «τάξη, έλεγχο, όρια και ανθρωπιά στη μεταναστευτική πολιτική».

Χιλιάδες απελάσεις στην Τουρκία προ των πυλών;
Στο μεταξύ, σύμφωνα με ρεπορτάζ της Frankfurter Allgemeine Zeitung, το οποίο επικαλείται κυβερνητικούς κύκλους και το οποίο αναπαράγει και το δίκτυο n-tv, Βερολίνο και Άγκυρα έχουν καταλήξει σε συμφωνία για μαζικές απελάσεις προς την Τουρκία, και συγκεκριμένα 500 ατόμων ανά εβδομάδα.

Συνολικά αναμένεται να εγκαταλείψουν τη Γερμανία πάνω από 13.000 άτομα, ενώ όπως επισημαίνει και το τηλεοπτικό δίκτυο n-tv, ο αριθμός αιτούντων που ήρθαν πέρυσι στη Γερμανία από την Τουρκία σημείωσε σημαντική αύξηση εξαιτίας της κακής κατάστασης της τουρκικής οικονομίας.

Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, επισημαίνει το ίδιο δίκτυο, η Τουρκία αποτελεί τη δεύτερη κατά σειρά, μετά τη Συρία, χώρα προέλευσης νεοαφιχθέντων.

Μόλις το 13% εξ αυτών έλαβαν προστασία, ενώ η πλειονότητα των αιτούντων δεν έχει νόμιμα έγγραφα. Μέχρι στιγμής οι απελάσεις προς την Τουρκία γίνονταν με κανονικές πτήσεις «της γραμμής», ενώ στο μέλλον πιθανώς να πραγματοποιούνται ειδικές πτήσεις απελάσεων, κάτι που η Τουρκία αρχικά απέρριπτε για λόγους «εικόνας», όμως πλέον φαίνεται να έχει δώσει πράσινο φως.

Σύμφωνα με γερμανικά μέσα, η γερμανική κυβέρνηση φέρεται να έχει υποσχεθεί στην Τουρκία επιτάχυνση στην έκδοση βίζας για τους πολίτες της, ενώ μακροπρόθεσμος στόχος της τουρκικής κυβέρνησης είναι η κατάργησή της.

liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή