Ακολουθήστε μας

Τουρκία

Burak Bekdil: Με έντονους ελιγμούς συνεχίζεται η πολιτική Ερντογάν

Δημοσιεύτηκε

στις

Burak Bekdil

Λόγω κυρίως ενός συνδυασμού υπερβολικά φιλόδοξων πολιτικών στόχων, ενός διεκδικητικού νεο-οθωμανισμού, μία νέα σκληρή δύναμη που προωθεί την πολιτική της μέσω σκληρής και ήπιας ισχύος, η Τουρκία, έχει γίνει η μόνη χώρα στη σύγχρονη ιστορία που έχει επίσημα τιμωρηθεί από την Ρωσία, την ΕΕ και τις ΗΠΑ – σε λιγότερο από πέντε χρόνια.

Αυτό συμβαίνει σε μια εποχή που η οικονομία της Τουρκίας είναι εύθραυστη λόγω των θεμελιωδών ανισορροπιών του ισοζυγίου πληρωμών, των διψήφιων επιτοκίων και του πληθωρισμού, της ανερχόμενης ανεργίας και ενός δημόσιου θησαυροφυλακίου, τα οποία έχουν επιδεινωθεί από την πανδημία COVID-19 . Τα καθαρά αποθέματα ξένων νομισμάτων της τουρκικής κεντρικής τράπεζας βρίσκονται στο χαμηλότερο σημείο όλων των εποχών, ενώ η τουρκική λίρα έχει χάσει το 30% της αξίας της κατά τη διάρκεια του 2020.

Οι ρωσικές κυρώσεις ήρθαν στις αρχές του 2016, λίγο μετά την πτώση ενός ρωσικού μαχητικού Su-24 στα σύνορα της Τουρκίας με τη Συρία, βάσει του ισχυρισμού ότι το ρωσικό αεροσκάφος είχε παραβιάσει τον τουρκικό εναέριο χώρο. Μέσα σε έξι μήνες, οι κυρώσεις είχαν κοστίσει στην τουρκική οικονομία δισεκατομμύρια δολάρια σε απώλειες εξαγωγών και μείωση 90% στις αφίξεις τουριστών της Ρωσίας στην Τουρκία. Ο Πρόεδρος Βλαντιμίρ Πούτιν συμφώνησε να άρει σταδιακά τις κυρώσεις όταν ο Τούρκος πρόεδρος Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν του ζήτησε συγγνώμη επίσημα τον Ιούνιο του 2016 – έξι μήνες μετά την απειλή ότι «η Τουρκία θα καταρρίψει κάθε ξένο αεροσκάφος που παραβιάζει τον τουρκικό εναέριο χώρο». Η συγγνώμη του Ερντογάν ήρθε επίσης με μια σιωπηρή υποστήριξη της ρωσικής επιρροής στον εμφύλιο πόλεμο της Συρίας.

Πέντε χρόνια μετά από την κατάρριψη του Ρωσικού Su-24, ο Ερντογάν προκάλεσε τις Ηνωμένες Πολιτείες να επιβάλουν κυρώσεις στη χώρα του. «Όποιες κι αν είναι οι κυρώσεις σου, μην αργείς», είπε ο Ερντογάν ως απάντηση στην αβεβαιότητα σχετικά με τις πιθανές κυρώσεις που εξετάζει η Ουάσινγκτον ως αντίποινα για την αγορά της ρωσικής αντι-αεροπορικής και αντιπυραυλικής άμυνας S-400 από την Άγκυρα και για παράκαμψη των αμερικανικών κυρώσεων στο Ιράν μέσω τουρκικής κρατικής τράπεζας.

Ο εκλεγμένος πρόεδρος Τζο Μπάιντεν θα επιλέξει – εάν αποφασίσει να επικαλεστεί τον νόμο για την αντιπαράθεση των αντιπάλων της Αμερικής μέσω του νόμου (CAATSA) – από ένα μενού οικονομικών κυρώσεων στην Τουρκία. (Παρόλο που ο Πρόεδρος Τραμπ έχει καθυστερήσει την επιβολή κυρώσεων στην Τουρκία βάσει της CAATSA, η τελική έκδοση του ετήσιου νομοσχεδίου αμυντικής πολιτικής που πρέπει να ψηφιστεί στις 4 Δεκεμβρίου αναθέτει στον Πρόεδρο των ΗΠΑ να επιβάλει κυρώσεις στην Τουρκία για την απόκτηση του συστήματος S-400.).

Η απειλή των κυρώσεων της ΕΕ εναντίον της Τουρκίας βρίσκεται ήδη στο τραπέζι – και ανεξάρτητα από το πώς συμπεριφέρθηκαν οι ηγέτες της ΕΕ στη σύνοδο κορυφής τους στις 10-11 Δεκεμβρίου, οι κυρώσεις της ΕΕ εναντίον της Τουρκίας θα παραμείνουν μια επιλογή για το προβλέψιμο μέλλον. Η εχθρική ατμόσφαιρα μεταξύ Άγκυρας και Βρυξελλών και πιθανή κλιμάκωση σε διάφορες ”συγκρούσεις” είναι πολύ πραγματική για να επιτρέψει στην ΕΕ να ρίξει εντελώς την κάρτα των κυρώσεων. Μέχρι πρόσφατα, ήταν το εκθετικά διευρυνόμενο χάσμα της δημοκρατικής κουλτούρας που σταμάτησε αποτελεσματικά τις ενταξιακές συνομιλίες με την ΕΕ.

Τώρα τα προβλήματα είναι ένα ακόμη ευρύτερο δημοκρατικό έλλειμμα. η κυπριακή διαμάχη, η οποία συνδέεται με τη σύγκρουση για την εξερεύνηση υδρογονανθράκων στο διαχωρισμένο νησί · στρατιωτικές και πολιτικές συγκρούσεις με την Ελλάδα · και μια πρόσφατη «μίνι σύγκρουση πολιτισμών» μεταξύ της Άγκυρας και του Παρισιού. Πιο πρόσφατα, οι εντάσεις προέκυψαν όταν μια γερμανική φρεγάτα που αποτελεί μέρος μιας αποστολής της ΕΕ που επιβάλλει εμπάργκο όπλων εναντίον της Λιβύης, αναχαίτισε ένα τουρκικό φορτηγό πλοίο στη Μεσόγειο Θάλασσα και πραγματοποίησε αυτό που η τουρκική κυβέρνηση απέρριψε ως «παράνομη» έρευνα.

Λίγο πριν από αυτό, τον Ιούνιο, η Γαλλία είπε ότι μια από τις φρεγάτες της «στοχοποιήθηκε» τρεις φορές από το τουρκικό ναυτικό όταν προσπάθησε να προσεγγίσει ένα τουρκικό πολιτικό πλοίο που ήταν ύποπτο για εμπλοκή στο εμπόριο όπλων. Το μενού κυρώσεων που εξετάζει η ΕΕ περιλαμβάνει πιθανώς μέτρα για τον περιορισμό της τουρκικής εξερεύνησης υδρογονανθράκων, πιθανότατα στη ναυτιλία, στον τραπεζικό τομέα και στην ενέργεια.

Μια άλλη επιλογή, που υποστηρίζεται ιδίως από την Αυστρία, είναι να τερματιστεί ένα σχέδιο διεύρυνσης των εμπορικών προτιμήσεων της Τουρκίας με την ΕΕ. Ορισμένες κυρώσεις φαίνονται αναπόφευκτες, αλλά το ερώτημα είναι τι θα φέρουν οι αγορές. Μια έκθεση του Σεπτεμβρίου στη γερμανική εφημερίδα Die Welt επεσήμανε ότι τα οικονομικά προβλήματα της Τουρκίας μπορεί να είναι δικό της λάθος, αλλά θα μπορούσαν να εξαπλωθούν στην Ευρώπη και να γίνουν πρόβλημα για τη Δύση, ειδικά εάν η τουρκική οικονομία καταρρεύσει εντελώς. ”Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα της Ευρώπης πρέπει να φοβούνται την κατάρρευση της Τουρκίας. Πολλοί από αυτούς εξακολουθούν να συμμετέχουν στη χώρα με δισεκατομμύρια ευρώ, και η Δύση έχει πολλά να χάσει. Αυτό καθιστά τις κυρώσεις πιο δύσκολες – και ενισχύει την αυταρχική θέση του Προέδρου Ερντογάν “, ανέφερε το άρθρο.

«Αυτές είναι οι ευρωπαϊκές τράπεζες που, ακόμη και μετά από τέσσερα χρόνια συνεχιζόμενης τουρκικής κρίσης, εξακολουθούν να εμπλέκονται στην Τουρκία με επενδύσεις δισεκατομμυρίων ευρώ. Τα δυτικά χρηματοπιστωτικά ιδρύματα θα πρέπει να φοβούνται σοβαρές υποτιμήσεις εάν η χώρα θέλει πραγματικά να εισέλθει σε μια εκτεταμένη κρίση ισοζυγίου πληρωμών». Η Die Welt έγραψε ότι η έκθεση των ισπανικών χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων σε κατάρρευση της Τουρκίας ήταν 62 δισεκατομμύρια δολάρια. Αυτή η έκθεση είναι 29 δισεκατομμύρια δολάρια για γαλλικές τράπεζες, 12 δισεκατομμύρια δολάρια για βρετανικές τράπεζες, 11 δισεκατομμύρια δολάρια για γερμανικές τράπεζες και 8,7 δισεκατομμύρια δολάρια για ιταλικές τράπεζες. Αυτό σημαίνει ότι οι δανειστές από πέντε χώρες της ΕΕ είναι ευάλωτοι σε συνολική απώλεια 122,7 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Για να αποφευχθεί αυτό το σενάριο καταστροφών, ο Ερντογάν ξεκίνησε μια νέα επίθεση γοητείας. Υπόσχεται δημοκρατικές, δικαστικές και οικονομικές μεταρρυθμίσεις και είπε ότι «το μέλλον της Τουρκίας είναι στην Ευρώπη», ένα αινιγματικό συναίσθημα, σε αντίθεση με τον προηγούμενο χαρακτηρισμό της Ευρώπης ως «ισλαμοφοβικού χριστιανικού συλλόγου, Ναζί και φασιστών». Ο Ερντογάν φοβάται τις δυτικές κυρώσεις, διότι ενδέχεται να επιταχύνουν την οικονομική πτώση της Τουρκίας, η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε πρόωρες προεδρικές και κοινοβουλευτικές εκλογές που θα μπορούσαν τελικά να ανατρέψουν την κυβέρνησή του. Οι κυρώσεις και η φτώχεια σίγουρα θα κλαδέψουν τις βαθμολογίες έγκρισης του Ερντογάν, αλλά θα μπορούσαν να του δώσουν επίσης ώθηση.

Σε περίπτωση κυρώσεων από την Ευρώπη ή / και την Αμερική, ο Ερντογάν θα επιστρέψει στην έντονα αντιδυτική, Maduro-esque ρητορική του λέγοντας  ότι «οι ξένες και κακές ιμπεριαλιστικές δυνάμεις, οι σύγχρονοι σταυροφόροι, σχεδιάζουν όλη αυτή την ατυχία εναντίον της Τουρκίας». Αυτή η φτηνή ρητορική θα μπορούσε να ενώσει συντηρητικούς και εθνικιστές Τούρκους πίσω του και να αυξήσει την ψήφο του. Το συνδυασμένο αποτέλεσμα θα ήταν πιθανώς αρνητικό για τον Ερντογάν, αλλά αυτό δεν είναι βέβαιο. Από την άλλη πλευρά, εάν ο Ερντογάν πιστεύει ότι μπορεί να ξεφύγει από την αμετάκλητη αντιπαράθεσή του με τον δυτικό πολιτισμό και να ακολουθήσει μια ακόμη πιο επιθετική πολιτική χωρίς κανένα τιμωρητικό κόστος, δεν θα χάσει την ευκαιρία και αυτό θα σημαίνει περισσότερα προβλήματα για τη γειτονιά. Εναπόκειται στους ενήλικες να βρουν τον καλύτερο τρόπο για να διδάξουν τον εκφοβισμό.

Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος

πηγή: ahvalnews.com

Αιγαίο

“Συμφωνία – ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ – των Αθηνών”!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Τoυρκία κατήγγειλε την Ελλάδα για την πρόθεση της Αθήνας να ανακηρύξει δύο θαλάσσια πάρκα (ανεμογεννητριών)!
Και φτάσαμε στο σημείο η Τουρκία να κατηγορεί την Ελλάδα, ότι προσπαθεί να δημιουργήσει «τετελεσμένα» – η Ελλάδα! – σε θαλάσσιες περιοχές που αποτελούν «ανοιχτές διαφορές» μεταξύ των δύο κρατών…
Να σημειωθεί ότι από τα δύο αυτά πάρκα το ένα βρίσκεται στο… Ιόνιο (όπου δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε «ανοιχτή διαφορά» με την Τουρκία), ενώ το άλλο βρίσκεται στο Αιγαίο, και εκτείνεται από δυτικά της Μήλου ως τη Νίσυρο, δηλαδή εντεύθεν της μέσης γραμμής του Αιγαίου!
Κι όλα αυτά, ενώ έχουμε υπογράψει, πριν τέσσερις μήνες υποτίθεται, «Συμφωνία περί Φιλίας» με την Τουρκία, την περιβόητη η «Συμφωνία των Αθηνών»!
Την οποία τώρα μας καταγγέλλουν ότι την «παραβιάζουμε», λέει!
Πώς είναι δυνατόν να “παραβιάζουμε” μια Συμφωνία που ΔΕΝ είναι “δεσμευτική”; Για τίποτα και κανένα από τα δύο μέρη;
* Πρώτον να σημειώσουμε ότι «τετελεσμένα» (fait accompli, στη διπλωματική γλώσσα) ονομάζονται πρωτοβουλίες ενός κράτους που ξεπερνούν τα όρια δικαιοδοσίας της κυριαρχίας του ή των κυριαρχικών του δικαιωμάτων, και επιβάλλονται χωρίς προηγούμενες διαπραγματεύσεις με άλλα «ενδιαφερόμενα» κράτη…
Η δημιουργία αιολικών πάρκων μέσα στην ελληνική αιγιαλίτιδα ζώνη ή μέσα σε θαλάσσιες ζώνες ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων – και μάλιστα σε περιοχές στις οποίες κανένα άλλο κράτος δεν μπορεί να διεκδικήσει κυριαρχικά δικαιώματα – ΔΕΝ είναι πολιτική “επιβολής τετελεσμένων»!
Είναι άσκηση κυριαρχίας ή άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Για την οποία δεν οφείλει να διαβουλευτεί με κανένα άλλο κράτος…
Αντίθετα, «τετελεσμένα» έχουμε όταν η Τουρκία κηρύσσει την «Γαλάζια Πατρίδα» και καταπατά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας σε συμφωνία με την «κυβέρνηση» της Λιβύης (Τουρκολυβικό μνημόνιο) παραβιάζοντας το Δίκαιο της Θάλασσας. Και μάλιστα με τρόπο ώστε τελικά, τη “Συμφωνία” αυτή, ΔΕΝ την αναγνωρίζει κανένα άλλο κράτος!
ΟΥΤΕ καν το Κοινοβούλιο της Λιβύης!
ΟΥΤΕ το Ανώτατο Δικαστήριο της Λιβύης…
Έχουμε λοιπόν, μια χώρα – την Τουρκία – που επιβάλλει η ίδια «τετελεσμένα» σε βάρος μας, να κατηγορεί… εμάς, ότι εμείς προσπαθούμε, λέει, να επιβάλλουμε “τετελεσμένα” σε περιοχές που έτσι κι αλλιώς είναι δικές μας ή δικής μας δικαιοδοσίας…
Και πάντως, περιοχές όπου εκείνοι δεν έχουν κανένα λόγο.
* Αυτά παθαίνουν όσοι υπογράφουν «Συμφωνίες περί Φιλίας» με γείτονες τους που επιβάλλουν τετελεσμένα σε βάρος τους. Τελικά έρχονται οι… «φίλοι» μας και κατηγορούν εμάς ότι εμείς επιβάλλουμε τετελεσμένα σε βάρος τους, πάνω στα δικά μας!
Εκεί που μας χρώσταγαν μας παίρνουν και το βόδι…
Αυτά παθαίνουν όσοι βιάζονται να υπογράψουν «Συμφωνίας περι Φιλίας» χωρίς προηγουμένως να απαιτήσουν την άρση των τετελεσμένων του αντιπάλου.
Ουσιαστικά έρχονται οι Τούρκοι και ασκούν βέτο σε οποιαδήποτε ελληνική απόφαση στις θαλάσσιες περιοχές της Ελλάδας. Παντού!
* Στην αρχή με τη λεγόμενη “Συμφωνία των Αθηνών” “ξεπλύναμε” την Τουρκία – αφού η διεθνής κοινότητα διαπίστωσε ότι διακηρύσσουμε τη «φιλία» μας με χώρα που δημιουργεί τετελεσμένα σε βάρος μας! Άρα διαμηνύσαμε στη διεθνή κοινότητα, να ΜΗ αντιμετωπίζει την Τουρκία ως “αναθεωρητική δύναμη” ή ως “επιθετική χώρα”!
Και τώρα διαπιστώνουμε ότι η ΜΗ δεσμευτική αυτή Συμφωνία μας δένει τα χέρια παντού (κατά της ερμηνεία της Άγκυρας), ακόμα και πάνω στις ζώνες των αδιαμφισβήτητα δικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων!
Αν αυτό δεν είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ εξωτερικής Πολιτικής, τι είναι;
* Υπάρχει και συνέχεια όμως: Η Ελλάδα «απάντησε» εμμέσως ότι το θέμα δεν είναι «διμερές», είναι… “Ευρωπαϊκό”, λέει, αφού με τα Αιολικά θαλάσσια πάρκα (τα οποία θα χρηματοδοτήσει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης) η Ελλάδα εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Πολιτική για την «Πράσινη Μετάβαση».
Η αλλιώς: Τρία πουλάκια κάθονταν και μάσαγαν τομπάκο!
— Πρώτον η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας και των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ εθνικό θέμα για κάθε χώρα μέλος της Ένωσης.
Οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΔΕΝ έχουν «υποχρέωση» ΟΥΤΕ «αυτόματη δικαιοδοσία» να υπερασπιστούν την κυριαρχία ή τα κυριαρχικά δικαιώματα ενός κράτους-μέλους, όταν απειλούνται από ένα γειτονικό ΜΗ μέλος της Ένωσης.
Αν, όμως, η χώρα-μέλος που θίγεται διαμαρτυρηθεί και αντιδράσει στα «τετελεσμένα» του «καταπατητή», τότε η Ενωμένη Ευρώπη έχει την υποχρέωση να συμπαρασταθεί στο κράτος-μέλος. Και η «συμπαράσταση» αυτή δεν είναι «αυτόματη», είναι συνήθως κατόπιν πολλών «διαβουλεύσεων» μεταξύ των υπολοίπων κρατών-μελών, και πάντως πουθενά δεν προβλέπεται έμπρακτη ή, πολύ περισσότερο, στρατιωτική συμπαράσταση.
Όπως στην περίπτωση του Τουρκολυβικού μνημονίου – που θίγει ανοιχτά την Ελλάδα – η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε τελικά ότι ΔΕΝ το θεωρεί «νόμιμο» (γιατί δεν είναι), αλλά πέραν αυτού ΔΕΝ έκανε τίποτα για να το ακυρώσει.
Και στους δύο κύκλους διεθνών διαπραγματεύσεων για το Λιβυκό, η Τουρκία κλήθηκε να συμμετάσχει, ενώ την Ελλάδα, που ευθέως θίγεται από το Τουρκολυβικό Μνημόνιο οι ευρωπαίοι εταίροι ΔΕΝ την προσκάλεσαν καν…
Συνεπώς, όταν θίγονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, το πρόβλημα είναι πρωτίστως ΔΙΚΟ μας! Κι αν αντιδράσουμε σοβαρά, ίσως μπορούμε να περιμένουμε κάποιου είδους «συμπεράσταση» από τους εταίρους μας. Αλλά, αν δεν αντιδράσουμε και απλώς “μεταθέσουμε την ευθύνη” στους εταίρους μας, αυτοί ΔΕΝ πρόκεται να αντιδράσουν!
Όπως φαίνεται, έχουμε βρει ένα τρόπο, ευσχήμως, να απεμπολήσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
— Όσον αφορά την «Πράσινη Μετάβαση», οι Τούρκοι δεν λένε να ΜΗ γίνουν αιολικά πάρκα. Απλώς επιμένουν ότι θα πρέπει η Ελλάδα να διαπραγματευθεί προηγουμένως μαζί τους το ποιός θα έχει την εκμετάλλευσή τους, ακόμα κι αν ανήκουν σε περιοχές (δυτικά της Μήλου – στη Φαλκονέρα – δηλαδή απέναντι από τις ακτές της Πελοποννήσου) όπου ουδείς αμφισβήτησε ποτέ την Ελληνική δικαιοδοσία.
Και δημιουργούν προηγούμενο, για να τους “χρωστάμε”!
Δηλαδή για να μας πούν αύριο, ότι εντάξει, δεχθήκαμε να ασκήσετε τα δικά σας κυριαρχικά δικαιώματα… έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, τώρα κι εσείς πρέπει να δεχθείτε ότι κι εμείς θα ασκήσουμε κυριαχικά δικαιώματα (που το Διεθνές Δίκαιο ΔΕΝ τους τα αναγνωρίζει) γύρω από τα Ελληνικά νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο, ή ανατολικά της Κρήτης ή νοτίως του Καστελλόριζου. Όπου όλοι οι διεθνείς Χάρτες οι οποίοι αποτυπώνουν το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας προβλέπουν ότι ισχύει η Ελληνική Δικαιοδοσία.
Μ’ άλλα λόγια, μας λένε να μοιράσουν μαζί μας… τα δικά μας! Να μας αφήσουν κάποιο μέρος των δικών μας, κι ύστερα εμείς να δεχθούμε να καταπατήσουν όλα τα υπόλοιπα – επίσης ΔΙΚΑ μας!
Εκεί οδηγεί, μεταξύ πολλών άλλων, και η «Συμφωνία των Αθηνών», που μόλις προ τετραμήνου υπογράψαμε!
Αυτό ΔΕΝ ονομάζεται «Πολιτική αρχών». Αυτό ονομάζεται ΜΗ Πολιτική!
Ή ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ από την (Εξωτερική) Πολιτική…
Η Πολιτική δεν αφορά ποιες «αρχές» θα διακηρύσσουμε διεθνώς. Αλλά πώς προασπιζόμαστε τα εθνικά μας συμφέροντα.
Αν υποστηρίζουμε τις σωστές «αρχές», αλλά όταν απειλούμαστε μεταθέτουμε την ευθύνη σε άλλους, τότε απλώς ΔΕΝ έχουμε Πολιτική…

Ως γνωστόν, με ευχές και με “αρχές”… δεν βάφονται αυγά!

* Κάποιοι δικοί μας μιλούν για “αποκλιμάκωση” ως μόνιμη επιδίωξη της Εξωτερικής μας Πολιτικής.
Η “αποκλιμάκωση” είναι ένας στιγμιαίος χειρισμός, σε μια κρίσιμη στιγμή. ΔΕΝ είναι “Πολιτική”.
Αν διακηρύσσεις ότι επιδιώκεις μονίμως την “αποκλιμάκωση”, ουσιαστικά παρακινείς τους απέναντι να κλιμακώνουν συνεχώς εναντίον σου, ώστε εσύ να “αποκλιμακώνεις” υποχωρώντας – κι έτσι να κερδίζουν σε βάρος σου χωρίς να ρίχνουν σφαίρα και χωρίς να διακινδυνεύουν το παραμικρό! Με διαρκείς εκφοβισμούς σε βάρος σου, χωρίς ρίσκο (by fright, not by fight).
* Οι δικοί μας μιλάνε ακόμα για “εξομάλυνση” των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Ως μόνιμη πολιτική επιδίωξη.
Μπορεί να υπάρχει “εξομάλυνση” με μια Τουρκία που διεκδικεί όλο και περισσότερο και συνεχώς κλιμακώνει τις έμπρακτες προκλήσεις της και τα τετελεσμένα της σε βάρος μας;
Το ζητούμενο της Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής είναι ΠΩΣ θα εξουδετερώσουμε την τουρκική προκλητικότητα και τον τουρκικό αναθεωρητισμό, όχι πώς θα… “εξομαλύνουμε” τις σχέσεις μας με τον τουρκικό “αναθεωρητισμό”.
* Και το πιο γελοίο απ’ όλα είναι όταν προσπαθούμε εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, να “δικαιολογήσουμε” τις τωρινές τουρκικές προκλήσεις, αποδίδοντάς τις στους εσωτερικούς πολιτικούς ανταγωνισμούς μέσα στην Τουρκία.
Δηλαδή, λένε κάποιοι δικοί μας, μη δίνετε σημασία και μη “τσιμπάτε”, δεν τα εννοούν αυτά οι Τούρκοι. Τα λένε μόνο για εσωτερική κατανάλωση…
— Πριν τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, μας έλεγαν ότι οι ΝΟΤΑΜ που έβγαιναν για την αποστρατιωτκοποίηση των νησιών μας ήταν προεκλογικό πυροτέχνημα γιατί ανέβαινε η υποψηφιότητα Ιμάμογλου…
— Μετά τις εκλογές, μας λένε πως οι ενστάσεις της Τουρκίας για τα αιολικά πάρκα έξω από τη Μήλο, οφείλονται στο ότι έχασε ο Ερντογάν τις αυτοδιοικητικές εκλογές (τις οποίες είχε χάσει και πριν τέσσερα χρόνια, επίσης)…
Γενικώς αν τους πιστέψουμε, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τα “εννοεί” η Τουρκία. Όλα τα κάνει για “εσωτερικούς λόγους”, λέει…
Εκείνο που τους διαφεύγει είναι ότι και το βασικό κόμμα της Αντιπολίτευσης στην Τουρκία, το Ρεπουμπλικανικό, είναι εξ ίσου προκλητικό και επιθετικό έναντι της Ελλάδας. Όπως και το άλλο κόμμα της Αντιπολίτευσης, το λεγόμενο “Καλό Κόμμα”…
Συνεπώς η επιθετικότητα κατά της Ελλάδας είναι ΚΟΙΝΟ σημείο σύγκλισης ανάμεσα στην κυβέρνηση Ερντογάν και στην Αντιπολίτευσή του.
Κι εμείς εδώ καθησυχάζουμε εαυτούς και αλλήλους, ότι όλες αυτές οι δηλώσεις γίνονται “για εσωτερικούς λόγους”, λέει, και να μην τις παίρνουμε στα σοβαρά…
Οι επιθετικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, απ’ ΟΛΟΚΛΗΡΗ την πολιτική ηγεσία της χώρας, διαμορφώνουν τις προσδοκίες του Τουρκικού λαού και την μακροχρόνια Πολιτική της χώρας απέναντί μας.
Αντίθετα η υποβάθμιση και η αγνόησή τους, εκ μέρους της δικής μας ηγεσίας, απλώς δείχνει ότι εμείς ΔΕΝ έχουμε καμία απολύτως πολιτική απέναντι στην Τουρκία.
Τώρα μάλιστα συρόμαστε και στην αιχμαλωσία.
Διότι όταν εν ονόματι μιας ΜΗ δεσμευτικής “Συμφωνίας περί Φιλίας”, η Τουρκία διατυπώνει ενστάσεις για αιολικά πάρκα έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, αυτό σημαίνει ότι έχουμε σιωπηλώς αποδεχθεί να ΜΗΝ κάνουμε απολύτως τίποτα, οπουδήποτε, αν δεν τους ρωτήσουμε. Αν δεν πάρουμε την άδειά τους.
Για να εκμεταλλευτούμε τα δικά μας πρέπει να τους παραχωρήσουμε κάποια άλλα – επίσης δικά μας – κάπου αλλού.
Αυτό δεν είναι Συμφωνία περί Φιλίας. Είναι εύσχημη Συνθηκολόγηση.
Αυτό δεν είναι “Συμφωνία των Αθηνών”.
Είναι μάλλον, Συμφωνία ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ των Αθηνών…
Συνέχεια ανάγνωσης

Άγγελος Χωριανόπουλος

Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.

Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.

Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.

Συνέχεια ανάγνωσης

Συρία

Πώς προχωρά η τουρκο-συριακή επανασυμφιλίωση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Κώστα Ράπτη

Το 2022 έληξε με έναν διπλωματικό σεισμό – που με τη σειρά του ολοκληρώνει έναν μεγαλύτερο χρονικό κύκλο δέκα ετών: η επανασυμφιλίωση της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν με τη Συρία του Μπασάρ αλ Άσαντ αποδεικνύεται ότι προχωρά, χάρη στη ρωσική διαμεσολάβηση, με ρυθμούς ταχύτερους του αρχικώς αναμενόμενου.

Οι αρχηγοί των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας και της Συρίας είχαν κάνει την προεργασία τους πολύ διακριτικά. Και την περασμένη Τετάρτη συνόδευσαν στη Μόσχα τους υπουργούς Άμυνας των χωρών τους για την πρώτη πολιτική επαφή των δύο πλευρών μετά το ξέσπασμα της λεγόμενης “Αραβικής Άνοιξης” το 2011 και τη διακοπή των τουρκοσυριακών διπλωματικών σχέσεων το επόμενο έτος.

Το ότι εν μέσω της ουκρανικής περιπέτειας ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού είχε το περιθώριο να φιλοξενήσει μια τέτοια συνάντηση δείχνει πόση σημασία εξακολουθεί να αποδίδει η Μόσχα στο συριακό μέτωπο (όπου εμπλέκεται στρατιωτικά από το 2015), αλλά και πόση σημασία αποδίδουν στον ρόλο της οι συνομιλητές της στην περιοχή.

Για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή