Ακολουθήστε μας

Εξοπλισμοί

DefenseNews: H Toυρκία σχεδιάζει να κρατήσει ζωντανή την αεροδιαστημική της βιομηχανία

Δημοσιεύτηκε

στις

Σχόλιο: Το παρακάτω άρθρο ανέβηκε στην έγκυρη αμερικανική σελίδα εξοπλιστικής επιθεώρησης, defensenews, θέλοντας να καταδείξει το γενικότερο πλαίσιο και την γενικότερη φιλοσοφία στην οποία έχει στηριχτεί η Τουρκική αεροδιαστημική βιομηχανία. Μετά το Αμερικανικό εμπάργκο όπλων που επεβλήθει στις 15 Δεκεμβρίου οι παρακάτω εταιρείες θα αναγκαστούν να λειτουργήσουν εν πολλοίς από μόνες τους χωρίς την μετάδοση ξένης τεχνογνωσίας και ανταλλακτικών. Σκοπός της μετάφρασης είναι να καταδειχθεί η Αχίλλειος Πτέρνα της αμυντικής βιομηχανίας της Τουρκίας, αλλά και ο λανθασμένος τρόπος ανάπτυξης πληθώρας παρόμοιων επιχειρήσεων με παρόμοια απασχόληση εντός της ίδιας χώρας, χρησιμοποιώντας το ίδιο μοντέλο πυραμιδοειδούς ανάπτυξης.

Η αρθρογραφία υπεγράφη από την Τουρκική Αεροδιαστημική Βιομηχανία στο defensenews.com

Η πανδημία του κορωνοϊού έχει λυγίσει όλες τις επιχειρήσεις σε όλο τον κόσμο φέτος, αλλά λίγοι τομείς έχουν διαταραχθεί όσο η αεροδιαστημική βιομηχανία. Οι εταιρείες που θέλουν να ανακάμψουν πρέπει να δώσουν σημασία τόσο στην καινοτομία όσο και στην λεπτομέρεια. «Τους πρώτους 9 μήνες του 2020, η επιδημία COVID προκάλεσε τη συρρίκνωση της αγοράς εμπορικών αεροσκαφών κατά περίπου 40%», δήλωσε ο Naki Polat, πρόεδρος της Τουρκικής Ένωσης Εξαγωγών Άμυνας και Αεροδιαστημικής Βιομηχανίας, γνωστός ως SSI. «Κατά την περίοδο ανάκτησης μετά τον COVID, θα δοκιμαστούν νέα πρότυπα στη μεταφορά επιβατών, νέα προϊόντα που έχουν σχεδιαστεί ανάλογα και προσαρμοσμένες διαδικασίες παραγωγής. Οι εταιρείες που αναθεωρούν τα επενδυτικά τους σχέδια στρέφονται σε τεχνολογίες επόμενης γενιάς. ” Η σχεδόν 50ετής εμπειρία της Τουρκίας στον τομέα της αεροδιαστημικής βοηθά τον κλάδο της χώρας για ανάκαμψη.

Πάνω από έναν αιώνα στους ουρανούς

Η τουρκική Πολεμική Αεροπορία ιδρύθηκε το 1911 και βοήθησε στην νίκη του Πολέμου της Τουρκικής Ανεξαρτησίας το 1922. Όταν η χώρα εντάχθηκε στη Συμμαχία της Βόρειας Ατλαντικής Συνθήκης το 1952, πήρε την παράδοση των πρώτων μαχητικών της, τα οποία  χρησιμοποιήθηκαν για την προστασία των νότιων περιοχών του ΝΑΤΟ

Ψυχρός πόλεμος

Καθώς η Τουρκική Πολεμική Αεροπορία πέταξε αυτά τα αεροσκάφη – όπως τα F-100, F-104 και τώρα το F-16 – συμμετείχε σε αεροπορικές επιχειρήσεις του ΝΑΤΟ στα Βαλκάνια, το Κοσσυφοπέδιο, το Αφγανιστάν και τη Λιβύη. Η κατάρτιση και η εκπαίδευση έχουν χρησιμεύσει ως πυλώνες της αεροδιαστημικής κοινότητας της Τουρκίας. Η χώρα άρχισε να παρέχει τριτοβάθμια εκπαίδευση για πιλότους το 1941 και στη συνέχεια το 1973, ίδρυσε την Turkish Aerospace Industries Inc. (Turkish Aerospace) για να μειώσει την εξάρτησή της από τις αμυντικές βιομηχανίες άλλων χωρών.

Σήμερα, οι πιλότοι της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας γενικά πετούν δύο φορές τον μηνιαίο χρόνο πτήσης που απαιτείται από τους πιλότους του ΝΑΤΟ για να αποκτήσουν εμπειρία.

Αξιοποίηση της βιομηχανίας

Καθώς η Πολεμική Αεροπορία της χώρας έχει εξελιχθεί, η τουρκική αμυντική βιομηχανία έχει σημειώσει επίσης πρόοδο. Οι στρατιωτικές αεροδιαστημικές δυνατότητες της Τουρκίας βελτιώθηκαν σταθερά και προχώρησαν τη δεκαετία του 1980 με την ίδρυση τουρκικής αεροδιαστημικής εγκατάστασης κοντά στην Άγκυρα. Η εταιρεία κατασκευάζει τώρα ελικόπτερα T129 ATAK, συστήματα UAV ANKA MALE (Μεσαίου υψομέτρου Long Endurance) καθώς και HURKUŞ Training Aircraft.

Η Τουρκική Αεροδιαστημική σχεδιάζει να αξιοποιήσει την εμπειρία και την τεχνογνωσία της με το νέο ελικόπτερο κοινής ωφέλειας GOKBEY, τον προηγμένο εκπαιδευτή αεριωθούμενων αεροσκαφών HURJET και το Εθνικό Μαχητικό Αεροσκάφος πέμπτης γενιάς (MMU) για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία. «Η Τουρκία δεν σταμάτησε ποτέ να επενδύει σε κρίσιμες τεχνολογίες, να εκπαιδεύει πολύτιμες ανθρώπινες πηγές και να ξεκινήσει συνέργεια μέσω της βιομηχανίας μας για να είναι ένας αξιόπιστος συνεργάτης για όλα τα επίπεδα διεθνούς συνεργασίας», δήλωσε ο Ismail Demir, πρόεδρος της Προεδρίας των Αμυντικών Βιομηχανιών (SSB).

«Η Τουρκία διαθέτει βασικές εταιρείες για σημαντικά συστατικά στις πλατφόρμες μας, όπως αεροσκάφη, κινητήρες, εξοπλισμό αποστολής και όπλα». Μεταξύ αυτών των κορυφαίων επιχειρήσεων, το TEI κατασκευάζει συστήματα προώθησης και κινητήρες για σταθερές και περιστροφικές πλατφόρμες πτέρυγας και μη επανδρωμένα αεροπορικά οχήματα. Υπήρξε κρίσιμος εργολάβος για το οικοσύστημα της Τουρκίας. Η Aselsan, είναι βασικός πάροχος εξοπλισμού ηλεκτρονικής και αεροηλεκτρονικής για αεροπορικά, ναυτικά συστήματα, συμπεριλαμβανομένου του μαχητικού πέμπτης γενιάς. Και η Havelsan, είναι μια εταιρεία που αναπτύσσει λογισμικό και προσομοιωτές πτήσεων για την προετοιμασία πιλότων για αεροπορικές πλατφόρμες επόμενης γενιάς.

Το μέλλον της αεροδιαστημικής βιομηχανίας της Τουρκίας

Το μέλλον της Τουρκίας στον αεροδιαστημικό τομέα θα εξαρτηθεί από την επέκταση των τεχνολογικών ικανοτήτων καθώς και από εξειδικευμένο ανθρώπινο δυναμικό. Τα μη επανδρωμένα συστήματα και τα ελικόπτερα συγκαταλέγονται στις κορυφαίες προτεραιότητες της χώρας. Η Baykar Defense παράγει το TB-2 MALE UAV, το οποίο έχει χρησιμοποιηθεί τόσο σε εθνικές όσο και σε διεθνείς αποστολές. Η Roketsan είναι ένας από τους κορυφαίους προμηθευτές πυραύλων και πυρομαχικών αερομεταφερόμενων επιχειρήσεων, μαζί με κυβερνητικές εταιρείες MKEK και TUBITAK.

Δύο άλλοι Τούρκοι εργολάβοι, η Vestel και η STM, προχωρούν επίσης σε μη επανδρωμένες επιχειρήσεις. Η Vestel έχει κατασκευάσει drone για την παρακολούθηση και την αναγνώριση μάχης και πληροφοριών, ενώ η STM έχει επικεντρωθεί σε μη επανδρωμένα συστήματα αναγνώρισης και παρακολούθησης για σταθερά και περιστροφικά συστήματα. «Οι τεχνολογίες ραντάρ και ηλεκτρονικού πολέμου, έλεγχοι πτήσης, κινητήρες στροβίλων, υπολογιστές αποστολών, προηγμένα σύνθετα υλικά, μηχανική στροφών και έξυπνα όπλα είναι απαραίτητα για μια ισχυρή αεροδιαστημική βιομηχανία», δήλωσε ο Ντεμίρ. “Η SSB διαθέτει προγράμματα ανάπτυξης για αυτές τις τεχνολογίες.”

Μια σειρά άλλων τούρκων υπεργολάβων αναμένεται επίσης να παίξει βασικούς ρόλους. Περιλαμβάνουν το Meteksan, το οποίο παράγει προηγμένες τεχνολογίες όπως ραντάρ και συστήματα αισθητήρων. Το Kale Aero, το οποίο κατασκευάζει εξαρτήματα όπως μέρη κινητήρα, δομικά μέρη και κινητήρες μίνι τζετ. Η Alp Aviation, η οποία κατασκευάζει δομικά μέρη αμαξώματος και κινητήρα, καθώς και εργαλεία προσγείωσης για πλατφόρμες ελικοπτέρων και αεροσκαφών. Η SDT, η οποία παράγει εκπαιδευτικά και ηλεκτρονικά συστήματα, η Asfat, η οποία εκτελεί υπηρεσίες συντήρησης και επισκευής στρατιωτικών εργοστασίων και η Turkish Technic, η οποία έχει καθιερωθεί μεταξύ των παγκόσμιων ηγετών στη συντήρηση και επισκευή. “Είναι σημαντικό να είμαστε έτοιμοι για το μέλλον, εταιρείες που επενδύουν για νέες τεχνολογίες και δυνατότητες και προετοιμάζουν την υποδομή τους θα προσαρμοστούν εύκολα από τις άλλες.” Ο Πολάτ είπε. «Η τουρκική βιομηχανία άμυνας και αεροδιαστημικής, θα συνεχίσει να αυξάνει τη διεθνή συνεργασία της και μετά την πανδημική περίοδο».

Μετάφραση-Σχόλιο: Χωριανόπουλος Άγγελος

πηγή: defensenews.com

Άγγελος Χωριανόπουλος

Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.

Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.

Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.

Συνέχεια ανάγνωσης

AI

FutureWarfare: Απόβαση λαθρομεταναστών στο Πόρτο Ράφτη – Lamda Automata & αποκεντρωμένα αυτόνομα δίκτυα επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Xωριανόπουλος Άγγελος από FutureWarfare 

Την Παρασκευή, αξιωματικοί του Λιμενικού συνέλαβαν δύο διακινητές στην Κέα, οι οποίοι είχαν προηγουμένως αποβιβάσει περίπου 60 μετανάστες σε παραλία στο Πόρτο Ράφτη. Οι μετανάστες φέρεται να διέφυγαν στην περιοχή για να αποφύγουν την πιθανή σύλληψη. Οι αρχές, χρησιμοποιώντας έξι πλοία και ένα ελικόπτερο, εντόπισαν και σταμάτησαν το ταχύπλοο σκάφος που χρησιμοποίησαν οι διακινητές, οδηγώντας στη σύλληψή τους. Η ασυμμετρία της επιτυχημένης αποβατικής ενέργειας έναντι των δομών άμυνας του Ελληνικού Κράτους είναι προφανής.

Αποκεντρωμένα δίκτυα επιτήρησης θαλάσσιων συνόρων μέσω της Ελληνικής AI Start-Up Lamda Automata

Η εταιρεία Lambda Automata έχει προχωρήσει προς την ανάπτυξη του ‘Outpost’, ένος επαναστατικού αυτόνομου δικτύου από μη επανδρωμένα παρατηρητήρια ιχνηλάτησης και παρακολούθησης γεωγραφικών εκτάσεων. Το ‘Outpost’ είναι σχεδιασμένο να λειτουργεί με ιδιαίτερα χαμηλό οικονομικό και ενεργειακό κόστος, να εγκαθίσταται εύκολα σε απομονωμένες τοποθεσίες χωρίς να επηρεάζει το φυσικό περιβάλλον ή την τοπική βιοποικιλότητα και να μετακινείται/κατασκευάζεται σε λίγα λεπτά. Η συσκευή, η οποία ενσωματώνει αυτόνομες δυνατότητες επικοινωνίας (και χρήση ηλιακής ενέργειας), μπορεί να ανιχνεύσει και να αναγνωρίσει πληθώρα απειλών, από σκάφη έως πυρκαγιές, αναπτύσσοντας μια δυναμική 3D απεικόνισης της περιοχής επιτήρησης.

Μέσω ενισχυμένης χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, είναι εφικτή η αυτόματη συλλογή και μεταφορά, ηχητικών, οπτικών και τηλεπικοινωνιακών δεδομένων από τις γεωγραφικές εκτάσεις τις οποίες επιτηρεί. Ως Κέντρα Διοίκησης και Ελέγχου μπορούν να λειτουργήσουν το Λιμενικό Σώμα, το Πολεμικό Ναυτικό ή ο Στρατός. Η επικοινωνία μπορεί να γίνει και μέσω δορυφορικής σύνδεσης.

Στρατηγικής φύσεως πλεονέκτημα αποτελεί το γεγονός πως χρησιμοποιεί παθητικά συστήματα γεωεντοπισμού απειλών και γεω-σήμανσης (δηλαδή απόδοση γεωγραφικών συντεταγμένων σε πληροφορίες εικόνας) χωρίς τη χρήση ενεργών αισθητήρων όπως ραντάρ ή αποστασιόμετρα λέιζερ. Η επεξεργασία όλων των δεδομένων γίνεται μέσω data fusion.

Λειτουργεί υπό αυτόματη στόχευση της κάμερας σε μια συγκεκριμένη θέση σε έναν χάρτη εφόσον θεωρήσει ο εκάστοτε πύργος ελέγχου ότι εντόπισε μία απειλή. Ταπεινή γνώμη του γράφοντος είναι πως μπορεί να γίνει εφικτή και η ανάθεση αποστολών στον στόλο αισθητήρων από απομακρυσμένα Κέντρα Ελέγχου, οι οποίες αποστολές θα εκτελούνται αυτόνομα για μεγάλο χρονικό διάστημα μέχρι ευρέσεως της απειλής. Οι αποστολές μπορούν να έχουν την κωδικοποιημένη μορφή: “σαρώστε αυτή την περιοχή στο χάρτη για επίγεια αντικείμενα”, ή “παρακολουθήστε αυτή την περιοχή στη θάλασσα για κινούμενα αντικείμενα επιφανείας”.

Είναι άξιο αναφοράς πως η κορυφαία παγκοσμίως AI Start up, η αμερικανική Anduril, ξεκίνησε την παρουσία της στον χώρο της άμυνας μέσω κατασκευής αντίστοιχων δικτύων αυτόνομων αποκεντρομένων αισθητήρων, με σκοπό την επιτήρηση των αμερικανικών συνόρων με το Μεξικό. Σήμερα η αμερικανική εταιρεία με ένα παρόμοιο προϊόν μέσω χρήσης ΑΙ, κυριαρχεί στην αμερικανική αγορά. Είναι μοναδική ευκαιρία για την χώρα να αντιληφθεί τις τρομακτικές διαστάσεις συνεργατικής χρήσης ΑΙ με αυτόνομους πύργους επιτήρησης για ολοκληρωτικό έλεγχο όλου του Αιγαίου.

Lambda Automata

Η Lambda (λ) Automata (www.lambda-automata.eu) είναι μια εταιρεία που δραστηριοποιείται στον τομέα της τεχνολογίας και βρίσκεται σε δυναμική ανάπτυξη, εργαζόμενη στη δημιουργία αυτόνομων συστημάτων. Με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, η Lambda Automata στοχεύει να μετασχηματίσει τον τρόπο με τον οποίο η Ευρώπη και οι σύμμαχοι προστατεύουν και διασφαλίζουν την ασφάλεια των πολιτών τους.

“Ξεκινήσαμε ένα χρόνο πριν με όραμα να κάνουμε τη δυνατότητα έξυπνης επιτήρησης μεγάλων απομακρυσμένων εκτάσεων πραγματικότητα. Μέχρι σήμερα έχουμε καταφέρει να έχουμε: (1) δημιουργήσει μία ομάδα που συνδυάζει πρώην εργαζόμενους σε εταιρείες της Σίλικον Βάλει, με ειδικούς σε θέματα άμυνας και ασφάλειας. (2) σχεδιάσει, δημιουργήσει και δοκιμάσει το πρώτο μας πιλοτικό προϊόν, τους αυτόνομους πύργους επιτήρησης, Outpost, και (3) ξεκινήσει πιλοτικές δοκιμές του συστήματος μας, σε πραγματικές συνθήκες. Τους επόμενους μήνες θα μεγαλώσουμε την γκάμα των αισθητήρων που μπορούν να προστεθούν στην πλατφόρμα μας”.

“Βρισκόμαστε σε μια κρίσιμη καμπή στην ιστορία, όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις στην υπολογιστική όραση και την τεχνητή νοημοσύνη θα αλλάξουν την ταχύτητα και τον τρόπο που οι μηχανές αλληλεπιδρούν με τον φυσικό κόσμο. Πιστεύουμε ότι η χρήση αυτών των τεχνολογιών για την τεχνολογική υπεροχή των ικανοτήτων της Ελλάδας, της Ευρώπης και των συμμάχων τους, στην άμυνα και την πολιτική προστασία, είναι μία δύσκολη αλλά απαραίτητη προσπάθεια. Είμαστε ενθουσιασμένοι που συμβάλλουμε σε αυτό το εγχείρημα”, δήλωσε ο Δημήτριος Κώττας, συνιδρυτής & CEO της Lambda Automata.

Συνέχεια ανάγνωσης

Δημόσια Διοίκηση

Game of Drones: Χαμένες προσπάθειες στη χώρα της ομφαλοσκόπησης

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αν υπήρχε, ή αναπτυσσόταν αργότερα, μια εθνική στρατηγική, θα είχαμε κάτι αντίστοιχο του Bayraktar TB2 δεκαετίες νωρίτερα από τους γείτονες. Τι έγινε τελικά;

Ακούμε ότι ο κ. Δένδιας κατέγραψε σε επιστολές τις δηλώσεις εκφοβισμού σύσσωμης της τουρκικής ηγεσίας και τις έστειλε παντού στη Γη. Καλώς, μπράβο. Οι παλιοί όμως έλεγαν ότι «αν δεν έχεις νύχια να ξυστείς, μην περιμένεις να σε ξύσει κανένας άλλος». Και, ως γνωστόν, αν σε τρώει άγρια η πλάτη σου και δεν βρίσκεις ούτε κάποια γωνία ούτε κάποιον κορμό δένδρου για να ξυστείς, δεν θέλεις όμως και να φας ξύλο, σύμφωνα με ένα άλλο γνωμικό, μπορεί να φτάσεις ακόμη και σε παράκρουση. Και στο τέλος να φας και το ξύλο.

Σε προηγούμενο άρθρο περί εθνικής άμυνας σχολίαζα τη συστημική ένδεια της χώρας μας σε επίπεδο στρατηγικής και θεσμικής προσέγγισης σχετικά με την αμυντική μας βιομηχανία, αυτή που θα βοηθούσε να «ξύσουμε λίγο την πλάτη μας» προτού φάμε το ξύλο.

Ας ασχοληθούμε τώρα με πιο συγκεκριμένα θέματα, που αναδεικνύουν τις τραγικές συνέπειες αυτής της ένδειας, αρχίζοντας από τα Μη Επανδρωμένα Αεροσκάφη (ΜΕΑ). Στα μέσα της δεκαετίας του 1980, το Κέντρο Ερευνών Τεχνολογίας Αεροπορίας σχεδίασε το αναγνωριστικό ΜΕΑ «Πήγασος». Τα πρώτα δύο πρωτότυπα κατασκευάστηκαν στην ΕΑΒ, στη συνέχεια το ΚΕΤΑ βελτίωσε τον σχεδιασμό τους και τελικά κατασκευάστηκε ένα σμήνος κάπου 18 αεροσκαφών από ιδιωτικές εταιρείες (επειδή αν έμενε η ΕΑΒ μοναχή θα τα σκάρωνε ακόμα σιγά-σιγά, με το προσωπικό και τους πόρους που μπορούσε να διαθέσει).

Βέβαια, γιατί να ασχοληθούμε εμείς, αφού οι Τούρκοι διαπρέπουν στο Game of Drones με το γνωστό από τη Συρία, τη Λιβύη, το Ναγκόρνο Καραμπάχ και την Ουκρανία Bayraktar TB2, που ήδη έχει παραγγελθεί από τουλάχιστον 16 χώρες, το δικινητήριο Bayraktar Akinci, το κατακόρυφης απογείωσης Bayraktar UAV VTOL, το Bayraktar Μini και το υπό ανάπτυξη υπερηχητικό Bayraktar Kizilelma, καθώς και με το ναυτικό ΤΑΙ ΑΝΚΑ, το επίσης δικινητήριο TAI Aksungur, το αναγνωριστικό VESTEL Karayel και τέλος το STM Kargu, ένα ΜΕΑ αυτοκτονίας, που επιχειρεί κατά σμήνη με λογισμικό αυτόματης αναγνώρισης στόχων, ώστε να μην επηρεάζεται από παρεμβολές;

Για τη συνέχεια  AthensVoice

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή