Ακολουθήστε μας

Τουρκία

Αξιωματούχοι της Τουρκίας στην Ταϊβάν κατηγορούνται για επιχειρήσεις κατασκοπείας σε ξένο έδαφος

Δημοσιεύτηκε

στις

Abdullah Bozkurt/Stockholm

Οι πράκτορες του Τουρκικού Γραφείου Εμπορίου στην Taipei συνεχίζουν να παρακολουθούν εκτενώς τους επικριτές του Προέδρου Recep Tayyip Erdoğan, οι οποίοι διαμένουν στην Ταϊβάν εδώ και καιρό. Η αποκάλυψη ήρθε από ένα έγγραφο που έλαβε η Nordic Monitor. Το έγγραφο δύο σελίδων, το οποίο προφανώς συντάχθηκε από επίσημους αξιωματούχους, δημοσιεύτηκε στο εμπορικό γραφείο και στάλθηκε στην Άγκυρα, ενώ παράλληλα απαριθμούσε πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν σχετικά με εννέα Τούρκους υπηκόους στην Ταϊβάν. Οι επικριτές, που πιστεύεται ότι συνδέονται με τον Fethullah Gülen, που έχει ως έδρα τις ΗΠΑ, κυνηγούνται επίσης από ποινικές διώξεις  στην Τουρκία.

Ο Τούρκος εισαγγελέας Birol Tufan ξεκίνησε έρευνα στις 12 Δεκεμβρίου 2018 σχετικά με τεχνητές κατηγορίες τρομοκρατίας, έναν ισχυρισμό που συχνά χρησιμοποιούσε η ισλαμιστική κυβέρνηση Ερντογάν για να καταπνίξει τις πολιτικές διαφωνίες και να καταστρέψει την τουρκική αντιπολίτευση. Οι κατασκοπευτικές δραστηριότητες που ασκούνται από Τούρκους πράκτορες υπό την κάλυψη της επίσημης εκπροσώπησης αποτελούν μέρος μιας παγκόσμιας εκστρατείας της κυβέρνησης του Ερντογάν για να κυνηγήσουν επικριτές, που ανήκουν κυρίως στο κίνημα του Γκιουλέν και του πολιτικού μπλοκ της κουρδικής αντιπολίτευσης.

Η εκστρατεία της τουρκικής κυβέρνησης σε ξένες χώρες έφτασε μέχρι τις απόπειρες απαγωγής στην Ευρώπη και τις Ηνωμένες Πολιτείες. Δύο Τούρκοι διπλωμάτες, ο Attaché Hacı Mehmet Gani και ο Hakan Kamil Yerge, (τότε ήταν δεύτερος γραμματέας στην τουρκική πρεσβεία στη Βέρνη) σχεδίασαν Ελβετό επιχειρηματία τουρκικής καταγωγής το 2016. Τον Ιούνιο του 2018, το Γραφείο του Γενικού Εισαγγελέα της Ελβετίας εξέδωσε ένταλμα σύλληψης για τους δύο Τούρκους διπλωμάτες και επιβεβαίωσε ότι θα συλληφθούν κατά την είσοδό τους στην Ελβετία. Σύμφωνα με τοπικές εκθέσεις, η ποινική δίωξη εναντίον των δύο διπλωματών ξεκίνησε τον Μάρτιο του 2017. Ο Yerge έφυγε από την Ελβετία τον Νοέμβριο του 2016, ενώ ο Gani παρέμεινε μέχρι τον Αύγουστο του 2017.

Official document revealed the spying activity by Turkey in Taiwan

Οι Τούρκοι διπλωμάτες κατηγορήθηκαν συγκεκριμένα ότι συγκέντρωσαν πολιτικές πληροφορίες για ένα άλλο κράτος και ότι προσπάθησαν να απαγάγουν έναν Ελβετό επιχειρηματία με τουρκικές ρίζες. Η Wall Street Journal ανέφερε τον Νοέμβριο του 2017 ότι Τούρκοι αξιωματούχοι σχεδίαζαν να απαγάγουν τον Γκιουλέν από το έδαφος των ΗΠΑ πληρώνοντας τον πρώην σύμβουλο Εθνικής Ασφάλειας του Προέδρου των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ, Μάικλ Φλίν και τον γιο του έως και 15 εκατομμύρια δολάρια. Οι επικριτές της κυβέρνησης του Ερντογάν στο εξωτερικό, ειδικά μέλη του κινήματος, αντιμετωπίζουν εκτενή παρακολούθηση, παρενοχλήσεις, απειλές θανάτου και απαγωγές.
Έχουν συχνά στερηθεί προξενικές υπηρεσίες, όπως πληρεξούσιο και μητρώο γεννήσεων, καθώς και ανάκληση των διαβατηρίων τους. Τα περιουσιακά τους στοιχεία στην Τουρκία κατασχέθηκαν και τα μέλη της οικογένειάς τους διατρέχουν εγκληματικές κατηγορίες. Τα δικαστικά έγγραφα επιβεβαίωσαν για άλλη μια φορά ότι οι δραστηριότητες κατασκοπείας από τουρκικές διπλωματικές και εμπορικές αποστολές έχουν σοβαρές συνέπειες στο τουρκικό δικαστικό σύστημα. Όπως είχε προηγουμένως αποκαλυφθεί από την Nordic Monitor, το υπουργείο Εξωτερικών έστειλε λίστες προφίλ Τούρκων υπηκόων σε δύο CD στην Αρχή Εισαγγελέων της Άγκυρας, στην εθνική αστυνομία και στο μυστικό γραφείο της MIT στις 19 Φεβρουαρίου 2018 μέσω επίσημου εγγράφου για περαιτέρω διοικητική ή νομική δράση.
Ο εισαγγελέας που έλαβε το έγγραφο του υπουργείου Εξωτερικών στις 23 Φεβρουαρίου 2018 διαβίβασε τα διαβαθμισμένα CD, συμπεριλαμβανομένων πληροφοριών σχετικά με 4.386 επικριτές του Ερντογάν, στη Μονάδα Οργανωμένων Εγκλημάτων του Αστυνομικού Τμήματος της Άγκυρας για περαιτέρω δράση. Η αστυνομία διαβίβασε τα αποτελέσματα των ερευνών της στον εισαγγελέα.
Σύμφωνα με δικαστικά έγγραφα που κυκλοφόρησαν από το 4ο Ανώτατο Ποινικό Δικαστήριο της Άγκυρας στις 16 Ιανουαρίου 2019, το υπουργείο Εξωτερικών συνέταξε έναν μακρύ κατάλογο ξένων οντοτήτων που ανήκαν ή / και λειτουργούσαν από άτομα που θεωρούνταν κοντά στο κίνημα του Γκιουλέν. Επιπλέον, η Nordic Monitor αποκάλυψε πώς η ΜΙΤ διείσδυσε σε στρατόπεδα προσφύγων στην Ελλάδα για να κατασκοπεύσει τους αντιπάλους που αναγκάστηκαν να φύγουν στην Ελλάδα για να ξεφύγουν από μια άνευ προηγουμένου επιχείρηση καταστολής στη γειτονική Τουρκία. Η συστηματική κατασκοπεία των τουρκικών διπλωματικών αποστολών σε επικριτές της τουρκικής κυβέρνησης στο εξωτερικό έδαφος επιβεβαιώθηκε από τον υπουργό Εξωτερικών Mevlüt Çavuşoğlu τον Φεβρουάριο του 2020.
Ο Çavuşoğlu δήλωσε ότι οι Τούρκοι διπλωμάτες που έχουν οριστεί σε πρεσβείες και προξενεία έχουν επίσημα λάβει εντολή από την κυβέρνηση να διεξάγουν τέτοιες δραστηριότητες στο εξωτερικό. «Αν κοιτάξετε τον ορισμό του διπλωμάτη, είναι σαφές. … Η συγκέντρωση πληροφοριών είναι καθήκον των διπλωματών », δήλωσε ο Τσαβούσογλου στους Τούρκους δημοσιογράφους στις 16 Φεβρουαρίου 2020 μετά τη Διάσκεψη Ασφαλείας του Μονάχου, προσθέτοντας:« Η συλλογή πληροφοριών είναι γεγονός ». Είναι σαφές ότι οι τουρκικές διπλωματικές και εμπορικές αποστολές παραβιάζουν τους εσωτερικούς νόμους των κρατών υποδοχής και τις αρχές του διεθνούς δικαίου διεξάγοντας παράνομες εκστρατείες συλλογής πληροφοριών και εκτεταμένες επιχειρήσεις κατασκοπείας.
Ο Τούρκος πρόεδρος στράφηκε εναντίον του κινήματος του Γκιουλέν μετά από σημαντικές έρευνες διαφθοράς τον Δεκέμβριο του 2013, οι οποίες ενοχοποίησαν τον Ερντογάν, τα μέλη της οικογένειάς του και τους επιχειρηματικούς και πολιτικούς συνεργάτες του. Η εντολή κατασκοπίας σε άτομα και οργανώσεις που συνδέονται με το Gülen ήρθε στις αρχές του 2014 και οι εθελοντές του κινήματος δέχτηκαν ποινικές διώξεις για τεχνητές κατηγορίες τρομοκρατίας. Η καταστολή του κινήματος εντατικοποιήθηκε μετά από μια απόπειρα πραξικοπήματος το 2016, το οποίο ήταν ένα περιστατικό ψευδούς σημαίας για τη δημιουργία της αντιπολίτευσης για μαζική δίωξη.
Έκτοτε, τα περιουσιακά στοιχεία και ο πλούτος ατόμων, εταιρειών και οργανισμών που θεωρούνταν συνδεδεμένοι με το κίνημα χαρακτηρίστηκαν ως λεηλασίες πολέμου. Περισσότεροι από 130.000 δημόσιοι υπάλληλοι έχουν απολυθεί από την κυβέρνηση χωρίς αποτελεσματική δικαστική ή διοικητική έρευνα, από τους οποίους 4.560 ήταν δικαστές και εισαγγελείς και αντικαταστάθηκαν από προσωπικό υπέρ του Ερντογάν.
Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος
πηγή: nordicmonitor

Αιγαίο

“Συμφωνία – ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ – των Αθηνών”!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Τoυρκία κατήγγειλε την Ελλάδα για την πρόθεση της Αθήνας να ανακηρύξει δύο θαλάσσια πάρκα (ανεμογεννητριών)!
Και φτάσαμε στο σημείο η Τουρκία να κατηγορεί την Ελλάδα, ότι προσπαθεί να δημιουργήσει «τετελεσμένα» – η Ελλάδα! – σε θαλάσσιες περιοχές που αποτελούν «ανοιχτές διαφορές» μεταξύ των δύο κρατών…
Να σημειωθεί ότι από τα δύο αυτά πάρκα το ένα βρίσκεται στο… Ιόνιο (όπου δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε «ανοιχτή διαφορά» με την Τουρκία), ενώ το άλλο βρίσκεται στο Αιγαίο, και εκτείνεται από δυτικά της Μήλου ως τη Νίσυρο, δηλαδή εντεύθεν της μέσης γραμμής του Αιγαίου!
Κι όλα αυτά, ενώ έχουμε υπογράψει, πριν τέσσερις μήνες υποτίθεται, «Συμφωνία περί Φιλίας» με την Τουρκία, την περιβόητη η «Συμφωνία των Αθηνών»!
Την οποία τώρα μας καταγγέλλουν ότι την «παραβιάζουμε», λέει!
Πώς είναι δυνατόν να “παραβιάζουμε” μια Συμφωνία που ΔΕΝ είναι “δεσμευτική”; Για τίποτα και κανένα από τα δύο μέρη;
* Πρώτον να σημειώσουμε ότι «τετελεσμένα» (fait accompli, στη διπλωματική γλώσσα) ονομάζονται πρωτοβουλίες ενός κράτους που ξεπερνούν τα όρια δικαιοδοσίας της κυριαρχίας του ή των κυριαρχικών του δικαιωμάτων, και επιβάλλονται χωρίς προηγούμενες διαπραγματεύσεις με άλλα «ενδιαφερόμενα» κράτη…
Η δημιουργία αιολικών πάρκων μέσα στην ελληνική αιγιαλίτιδα ζώνη ή μέσα σε θαλάσσιες ζώνες ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων – και μάλιστα σε περιοχές στις οποίες κανένα άλλο κράτος δεν μπορεί να διεκδικήσει κυριαρχικά δικαιώματα – ΔΕΝ είναι πολιτική “επιβολής τετελεσμένων»!
Είναι άσκηση κυριαρχίας ή άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Για την οποία δεν οφείλει να διαβουλευτεί με κανένα άλλο κράτος…
Αντίθετα, «τετελεσμένα» έχουμε όταν η Τουρκία κηρύσσει την «Γαλάζια Πατρίδα» και καταπατά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας σε συμφωνία με την «κυβέρνηση» της Λιβύης (Τουρκολυβικό μνημόνιο) παραβιάζοντας το Δίκαιο της Θάλασσας. Και μάλιστα με τρόπο ώστε τελικά, τη “Συμφωνία” αυτή, ΔΕΝ την αναγνωρίζει κανένα άλλο κράτος!
ΟΥΤΕ καν το Κοινοβούλιο της Λιβύης!
ΟΥΤΕ το Ανώτατο Δικαστήριο της Λιβύης…
Έχουμε λοιπόν, μια χώρα – την Τουρκία – που επιβάλλει η ίδια «τετελεσμένα» σε βάρος μας, να κατηγορεί… εμάς, ότι εμείς προσπαθούμε, λέει, να επιβάλλουμε “τετελεσμένα” σε περιοχές που έτσι κι αλλιώς είναι δικές μας ή δικής μας δικαιοδοσίας…
Και πάντως, περιοχές όπου εκείνοι δεν έχουν κανένα λόγο.
* Αυτά παθαίνουν όσοι υπογράφουν «Συμφωνίες περί Φιλίας» με γείτονες τους που επιβάλλουν τετελεσμένα σε βάρος τους. Τελικά έρχονται οι… «φίλοι» μας και κατηγορούν εμάς ότι εμείς επιβάλλουμε τετελεσμένα σε βάρος τους, πάνω στα δικά μας!
Εκεί που μας χρώσταγαν μας παίρνουν και το βόδι…
Αυτά παθαίνουν όσοι βιάζονται να υπογράψουν «Συμφωνίας περι Φιλίας» χωρίς προηγουμένως να απαιτήσουν την άρση των τετελεσμένων του αντιπάλου.
Ουσιαστικά έρχονται οι Τούρκοι και ασκούν βέτο σε οποιαδήποτε ελληνική απόφαση στις θαλάσσιες περιοχές της Ελλάδας. Παντού!
* Στην αρχή με τη λεγόμενη “Συμφωνία των Αθηνών” “ξεπλύναμε” την Τουρκία – αφού η διεθνής κοινότητα διαπίστωσε ότι διακηρύσσουμε τη «φιλία» μας με χώρα που δημιουργεί τετελεσμένα σε βάρος μας! Άρα διαμηνύσαμε στη διεθνή κοινότητα, να ΜΗ αντιμετωπίζει την Τουρκία ως “αναθεωρητική δύναμη” ή ως “επιθετική χώρα”!
Και τώρα διαπιστώνουμε ότι η ΜΗ δεσμευτική αυτή Συμφωνία μας δένει τα χέρια παντού (κατά της ερμηνεία της Άγκυρας), ακόμα και πάνω στις ζώνες των αδιαμφισβήτητα δικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων!
Αν αυτό δεν είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ εξωτερικής Πολιτικής, τι είναι;
* Υπάρχει και συνέχεια όμως: Η Ελλάδα «απάντησε» εμμέσως ότι το θέμα δεν είναι «διμερές», είναι… “Ευρωπαϊκό”, λέει, αφού με τα Αιολικά θαλάσσια πάρκα (τα οποία θα χρηματοδοτήσει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης) η Ελλάδα εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Πολιτική για την «Πράσινη Μετάβαση».
Η αλλιώς: Τρία πουλάκια κάθονταν και μάσαγαν τομπάκο!
— Πρώτον η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας και των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ εθνικό θέμα για κάθε χώρα μέλος της Ένωσης.
Οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΔΕΝ έχουν «υποχρέωση» ΟΥΤΕ «αυτόματη δικαιοδοσία» να υπερασπιστούν την κυριαρχία ή τα κυριαρχικά δικαιώματα ενός κράτους-μέλους, όταν απειλούνται από ένα γειτονικό ΜΗ μέλος της Ένωσης.
Αν, όμως, η χώρα-μέλος που θίγεται διαμαρτυρηθεί και αντιδράσει στα «τετελεσμένα» του «καταπατητή», τότε η Ενωμένη Ευρώπη έχει την υποχρέωση να συμπαρασταθεί στο κράτος-μέλος. Και η «συμπαράσταση» αυτή δεν είναι «αυτόματη», είναι συνήθως κατόπιν πολλών «διαβουλεύσεων» μεταξύ των υπολοίπων κρατών-μελών, και πάντως πουθενά δεν προβλέπεται έμπρακτη ή, πολύ περισσότερο, στρατιωτική συμπαράσταση.
Όπως στην περίπτωση του Τουρκολυβικού μνημονίου – που θίγει ανοιχτά την Ελλάδα – η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε τελικά ότι ΔΕΝ το θεωρεί «νόμιμο» (γιατί δεν είναι), αλλά πέραν αυτού ΔΕΝ έκανε τίποτα για να το ακυρώσει.
Και στους δύο κύκλους διεθνών διαπραγματεύσεων για το Λιβυκό, η Τουρκία κλήθηκε να συμμετάσχει, ενώ την Ελλάδα, που ευθέως θίγεται από το Τουρκολυβικό Μνημόνιο οι ευρωπαίοι εταίροι ΔΕΝ την προσκάλεσαν καν…
Συνεπώς, όταν θίγονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, το πρόβλημα είναι πρωτίστως ΔΙΚΟ μας! Κι αν αντιδράσουμε σοβαρά, ίσως μπορούμε να περιμένουμε κάποιου είδους «συμπεράσταση» από τους εταίρους μας. Αλλά, αν δεν αντιδράσουμε και απλώς “μεταθέσουμε την ευθύνη” στους εταίρους μας, αυτοί ΔΕΝ πρόκεται να αντιδράσουν!
Όπως φαίνεται, έχουμε βρει ένα τρόπο, ευσχήμως, να απεμπολήσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
— Όσον αφορά την «Πράσινη Μετάβαση», οι Τούρκοι δεν λένε να ΜΗ γίνουν αιολικά πάρκα. Απλώς επιμένουν ότι θα πρέπει η Ελλάδα να διαπραγματευθεί προηγουμένως μαζί τους το ποιός θα έχει την εκμετάλλευσή τους, ακόμα κι αν ανήκουν σε περιοχές (δυτικά της Μήλου – στη Φαλκονέρα – δηλαδή απέναντι από τις ακτές της Πελοποννήσου) όπου ουδείς αμφισβήτησε ποτέ την Ελληνική δικαιοδοσία.
Και δημιουργούν προηγούμενο, για να τους “χρωστάμε”!
Δηλαδή για να μας πούν αύριο, ότι εντάξει, δεχθήκαμε να ασκήσετε τα δικά σας κυριαρχικά δικαιώματα… έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, τώρα κι εσείς πρέπει να δεχθείτε ότι κι εμείς θα ασκήσουμε κυριαχικά δικαιώματα (που το Διεθνές Δίκαιο ΔΕΝ τους τα αναγνωρίζει) γύρω από τα Ελληνικά νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο, ή ανατολικά της Κρήτης ή νοτίως του Καστελλόριζου. Όπου όλοι οι διεθνείς Χάρτες οι οποίοι αποτυπώνουν το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας προβλέπουν ότι ισχύει η Ελληνική Δικαιοδοσία.
Μ’ άλλα λόγια, μας λένε να μοιράσουν μαζί μας… τα δικά μας! Να μας αφήσουν κάποιο μέρος των δικών μας, κι ύστερα εμείς να δεχθούμε να καταπατήσουν όλα τα υπόλοιπα – επίσης ΔΙΚΑ μας!
Εκεί οδηγεί, μεταξύ πολλών άλλων, και η «Συμφωνία των Αθηνών», που μόλις προ τετραμήνου υπογράψαμε!
Αυτό ΔΕΝ ονομάζεται «Πολιτική αρχών». Αυτό ονομάζεται ΜΗ Πολιτική!
Ή ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ από την (Εξωτερική) Πολιτική…
Η Πολιτική δεν αφορά ποιες «αρχές» θα διακηρύσσουμε διεθνώς. Αλλά πώς προασπιζόμαστε τα εθνικά μας συμφέροντα.
Αν υποστηρίζουμε τις σωστές «αρχές», αλλά όταν απειλούμαστε μεταθέτουμε την ευθύνη σε άλλους, τότε απλώς ΔΕΝ έχουμε Πολιτική…

Ως γνωστόν, με ευχές και με “αρχές”… δεν βάφονται αυγά!

* Κάποιοι δικοί μας μιλούν για “αποκλιμάκωση” ως μόνιμη επιδίωξη της Εξωτερικής μας Πολιτικής.
Η “αποκλιμάκωση” είναι ένας στιγμιαίος χειρισμός, σε μια κρίσιμη στιγμή. ΔΕΝ είναι “Πολιτική”.
Αν διακηρύσσεις ότι επιδιώκεις μονίμως την “αποκλιμάκωση”, ουσιαστικά παρακινείς τους απέναντι να κλιμακώνουν συνεχώς εναντίον σου, ώστε εσύ να “αποκλιμακώνεις” υποχωρώντας – κι έτσι να κερδίζουν σε βάρος σου χωρίς να ρίχνουν σφαίρα και χωρίς να διακινδυνεύουν το παραμικρό! Με διαρκείς εκφοβισμούς σε βάρος σου, χωρίς ρίσκο (by fright, not by fight).
* Οι δικοί μας μιλάνε ακόμα για “εξομάλυνση” των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Ως μόνιμη πολιτική επιδίωξη.
Μπορεί να υπάρχει “εξομάλυνση” με μια Τουρκία που διεκδικεί όλο και περισσότερο και συνεχώς κλιμακώνει τις έμπρακτες προκλήσεις της και τα τετελεσμένα της σε βάρος μας;
Το ζητούμενο της Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής είναι ΠΩΣ θα εξουδετερώσουμε την τουρκική προκλητικότητα και τον τουρκικό αναθεωρητισμό, όχι πώς θα… “εξομαλύνουμε” τις σχέσεις μας με τον τουρκικό “αναθεωρητισμό”.
* Και το πιο γελοίο απ’ όλα είναι όταν προσπαθούμε εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, να “δικαιολογήσουμε” τις τωρινές τουρκικές προκλήσεις, αποδίδοντάς τις στους εσωτερικούς πολιτικούς ανταγωνισμούς μέσα στην Τουρκία.
Δηλαδή, λένε κάποιοι δικοί μας, μη δίνετε σημασία και μη “τσιμπάτε”, δεν τα εννοούν αυτά οι Τούρκοι. Τα λένε μόνο για εσωτερική κατανάλωση…
— Πριν τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, μας έλεγαν ότι οι ΝΟΤΑΜ που έβγαιναν για την αποστρατιωτκοποίηση των νησιών μας ήταν προεκλογικό πυροτέχνημα γιατί ανέβαινε η υποψηφιότητα Ιμάμογλου…
— Μετά τις εκλογές, μας λένε πως οι ενστάσεις της Τουρκίας για τα αιολικά πάρκα έξω από τη Μήλο, οφείλονται στο ότι έχασε ο Ερντογάν τις αυτοδιοικητικές εκλογές (τις οποίες είχε χάσει και πριν τέσσερα χρόνια, επίσης)…
Γενικώς αν τους πιστέψουμε, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τα “εννοεί” η Τουρκία. Όλα τα κάνει για “εσωτερικούς λόγους”, λέει…
Εκείνο που τους διαφεύγει είναι ότι και το βασικό κόμμα της Αντιπολίτευσης στην Τουρκία, το Ρεπουμπλικανικό, είναι εξ ίσου προκλητικό και επιθετικό έναντι της Ελλάδας. Όπως και το άλλο κόμμα της Αντιπολίτευσης, το λεγόμενο “Καλό Κόμμα”…
Συνεπώς η επιθετικότητα κατά της Ελλάδας είναι ΚΟΙΝΟ σημείο σύγκλισης ανάμεσα στην κυβέρνηση Ερντογάν και στην Αντιπολίτευσή του.
Κι εμείς εδώ καθησυχάζουμε εαυτούς και αλλήλους, ότι όλες αυτές οι δηλώσεις γίνονται “για εσωτερικούς λόγους”, λέει, και να μην τις παίρνουμε στα σοβαρά…
Οι επιθετικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, απ’ ΟΛΟΚΛΗΡΗ την πολιτική ηγεσία της χώρας, διαμορφώνουν τις προσδοκίες του Τουρκικού λαού και την μακροχρόνια Πολιτική της χώρας απέναντί μας.
Αντίθετα η υποβάθμιση και η αγνόησή τους, εκ μέρους της δικής μας ηγεσίας, απλώς δείχνει ότι εμείς ΔΕΝ έχουμε καμία απολύτως πολιτική απέναντι στην Τουρκία.
Τώρα μάλιστα συρόμαστε και στην αιχμαλωσία.
Διότι όταν εν ονόματι μιας ΜΗ δεσμευτικής “Συμφωνίας περί Φιλίας”, η Τουρκία διατυπώνει ενστάσεις για αιολικά πάρκα έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, αυτό σημαίνει ότι έχουμε σιωπηλώς αποδεχθεί να ΜΗΝ κάνουμε απολύτως τίποτα, οπουδήποτε, αν δεν τους ρωτήσουμε. Αν δεν πάρουμε την άδειά τους.
Για να εκμεταλλευτούμε τα δικά μας πρέπει να τους παραχωρήσουμε κάποια άλλα – επίσης δικά μας – κάπου αλλού.
Αυτό δεν είναι Συμφωνία περί Φιλίας. Είναι εύσχημη Συνθηκολόγηση.
Αυτό δεν είναι “Συμφωνία των Αθηνών”.
Είναι μάλλον, Συμφωνία ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ των Αθηνών…
Συνέχεια ανάγνωσης

Άγγελος Χωριανόπουλος

Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.

Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.

Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.

Συνέχεια ανάγνωσης

Συρία

Πώς προχωρά η τουρκο-συριακή επανασυμφιλίωση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Κώστα Ράπτη

Το 2022 έληξε με έναν διπλωματικό σεισμό – που με τη σειρά του ολοκληρώνει έναν μεγαλύτερο χρονικό κύκλο δέκα ετών: η επανασυμφιλίωση της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν με τη Συρία του Μπασάρ αλ Άσαντ αποδεικνύεται ότι προχωρά, χάρη στη ρωσική διαμεσολάβηση, με ρυθμούς ταχύτερους του αρχικώς αναμενόμενου.

Οι αρχηγοί των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας και της Συρίας είχαν κάνει την προεργασία τους πολύ διακριτικά. Και την περασμένη Τετάρτη συνόδευσαν στη Μόσχα τους υπουργούς Άμυνας των χωρών τους για την πρώτη πολιτική επαφή των δύο πλευρών μετά το ξέσπασμα της λεγόμενης “Αραβικής Άνοιξης” το 2011 και τη διακοπή των τουρκοσυριακών διπλωματικών σχέσεων το επόμενο έτος.

Το ότι εν μέσω της ουκρανικής περιπέτειας ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού είχε το περιθώριο να φιλοξενήσει μια τέτοια συνάντηση δείχνει πόση σημασία εξακολουθεί να αποδίδει η Μόσχα στο συριακό μέτωπο (όπου εμπλέκεται στρατιωτικά από το 2015), αλλά και πόση σημασία αποδίδουν στον ρόλο της οι συνομιλητές της στην περιοχή.

Για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή