Ακολουθήστε μας

Τουρκία

Το ανώτατο εφετείο της Τουρκίας αθώωσε κατηγορούμενους που οργάνωναν εμπόριο λευκής σαρκός με το ISIS

Δημοσιεύτηκε

στις

 Abdullah Bozkurt

Για πέντε χρόνια, το ανώτατο εφετείο της Τουρκίας, στελεχωμένο με ισλαμιστές και νεοεθνικιστές, δεν έχει επανεξετάσει μια σκανδαλώδη απόφαση για απαλλαγή από ένα κατώτερο δικαστήριο σχετικά με το φερόμενο Ισλαμικό Κράτος στο Ιράκ και τη Συρία (ISIS) – το εμπόριο σεξουαλικών σκλάβων σε μια τουρκική συνοριακή επαρχία.

Η υπόθεση ξεκίνησε το 2015 στην επαρχία Γκαζιαντέπ, όπου το ISIS και τα τζιχαντιστικά κέντρα δραστηριοποιούνται εδώ και χρόνια και τους επιτρέπεται να λειτουργούν με περιορισμούς από τις τουρκικές αρχές. Όταν ένας ειδικός οίκος ανταλλαγής νομισμάτων αναφέρθηκε στις ειδήσεις ότι είχε λάβει μετρητά ως αντάλλαγμα για την πώληση γυναικών και παιδιών Yazidi σε έναν διαμεσολαβητή, η αστυνομία στην επαρχία έπρεπε να ενεργήσει.

Η αστυνομική έρευνα επιβεβαίωσε ότι έξι άτομα, όλοι Σύριοι, συνελήφθησαν και κατηγορήθηκαν για πολλαπλές κατηγορίες. Ωστόσο, η υπόθεση ολοκληρώθηκε γρήγορα, με όλους τους υπόπτους να αθωώνονται και να απελευθερώνονται. Ασκήθηκε έφεση στο Ανώτατο Εφετείο το 2016 υπό πίεση από τον τοπικό δικηγορικό σύλλογο, αλλά το ανώτερο δικαστήριο ουδέποτε εξέτασε την υπόθεση.

The indictment in an ISIS slave trade case involving a money exchange house was prepared in haste and ignored many key findings:

Η έρευνα της Nordic Monitor για τον φάκελο της υπόθεσης δείχνει μια σειρά από καθυστερήσεις στη διερεύνηση και τη δίκη των υπόπτων και ότι τόσο ο εισαγγελέας όσο και η επιτροπή των δικαστών έσπευσαν τη διαδικασία, υποδηλώνοντας ότι οι τουρκικές αρχές ήθελαν να σταματήσουν την υπόθεση και να περιορίσουν τη ζημία κάλυψης ειδήσεων.

Η αλλοιωμένη υπόθεση αντανακλούσε τη γενική άποψη της δυσπιστίας και της προκατάληψης που είχε η τουρκική κυβέρνηση όσον αφορά την προστασία των δικαιωμάτων των Yazidi . Οι απόψεις της κυβέρνησης εκφράστηκαν με σαφήνεια από τον Πρόεδρο Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στις 16 Οκτωβρίου 2016 κατά τη διάρκεια ομιλίας σε χιλιάδες σκληροπυρηνικούς υποστηρικτές στην πατρίδα του Ρέιζ στην ανατολική ακτή της Μαύρης Θάλασσας. Κατηγόρησε τους Yazidi για συνωμοσία με τους τρομοκράτες εχθρούς της Τουρκίας και συμμετοχή σε κινήσεις εναντίον της χώρας του.

Το γραφείο, που λειτουργούσε με την επωνυμία της εταιρείας al-Amir, απέχει μόλις τρία τετράγωνα από το κεντρικό επαρχιακό αστυνομικό τμήμα, το οποίο δείχνει ότι οι αρχές πιθανότατα γνώριζαν τις επιχειρήσεις ανταλλαγής χρημάτων του ISIS πολύ πριν εκδοθούν στα μέσα ενημέρωσης.

Η κάλυψη των μέσων ενημέρωσης ώθησε τον Σύνδεσμο Δικηγορικών Συλλόγων Gaziantep και την Ένωση Προοδευτικών Γυναικών να υποβάλουν ποινική καταγγελία στην εισαγγελία, ζητώντας από τις αρχές να διερευνήσουν τους ισχυρισμούς. Η αστυνομία έπρεπε να ενεργήσει υπό πίεση και ο εισαγγελέας αποφάσισε να ασκήσει ορθή κατηγορία χωρίς να διερευνήσει πλήρως την εμβέλεια του δικτύου και άλλους υπόπτους που συμμετείχαν στο εμπόριο λευκής σαρκός.

Κατά τη διάρκεια της επιδρομής η αστυνομία βρήκε διαβατήρια, μετρητά ύψους 371.711 $, τουρκικές λίρες, 795 ευρώ και 5.650 λίρες Συρίας, ένα μηχάνημα καταμέτρησης χρημάτων και αποδείξεις για μεταφορά χρημάτων στα αραβικά. Οι ύποπτοι ισχυρίστηκαν ότι τα χρήματα προορίζονταν για νόμιμο εμπόριο μεταξύ Τουρκίας και Συρίας, αν και δεν συλλέχθηκαν αποδείξεις όπως φορτωτικές, καταθέσεις φόρων ή αποδείξεις πωλήσεων για να υποστηρίξουν αυτό το επιχείρημα. Οι αποδείξεις έδειξαν ότι τα χρήματα μεταφέρθηκαν σε συνεργάτες στο Manbij της Συρίας, όταν η περιοχή ήταν ακόμη υπό τον έλεγχο του ISIS.

Parliamentary question listed fallacies in the ISIS sex slave trade case and suggested a hurried hush-up:

Με ταχύτητα ρεκόρ, η ημερομηνία της δίκης ορίστηκε για μια εβδομάδα από τότε και η πρώτη ακρόαση της υπόθεσης πραγματοποιήθηκε στις 31 Δεκεμβρίου 2015 με τον προεδρεύοντα δικαστή Lutfi Türk να επιβλέπει τη διαδικασία. Οι ύποπτοι παραδέχθηκαν ότι δεν ήταν ένοχοι για τις κατηγορίες και ισχυρίστηκαν ότι διεξήγαγαν νόμιμο διασυνοριακό εμπόριο. Ο Hadad κατέθεσε ότι ο al-Amir εδρεύει στο Χαλέπι και ότι το γραφείο στο Gaziantep ήταν μόνο ένα υποκατάστημα για τη συριακή μητρική εταιρεία. Ισχυρίστηκε ότι ένας συνεργάτης της εταιρείας δεν μπορούσε να μπει στην Τουρκία και αυτό εμπόδισε την εταιρεία να υποβάλει επίσημα τα έγγραφα για να εγγραφεί σωστά στην Τουρκία.

Στη δεύτερη και τελευταία ακρόαση στις 15 Ιανουαρίου 2016, ο εισαγγελέας Ömer Tuncay İpek εξέφρασε τις συγκλονιστικές τελικές παρατηρήσεις του και ζήτησε την αθώωση όλων των υπόπτων. Είπε ότι το γραφείο του εισαγγελέα συμφώνησε με την υπεράσπιση ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που να στηρίζουν τις κατηγορίες. Το δικαστήριο συμμορφώθηκε με το αίτημα του εισαγγελέα, αθώωσε όλους τους υπόπτους και επέστρεψε τα κατασχεθέντα μετρητά.

Turkey’s justice minister claimed no knowledge of the court case and said courts are independent from the executive branch:

Το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο απαιτεί από το νόμο να ενημερώνεται για τυχόν μετρητά που κατασχέθηκαν σε αστυνομική επιδρομή, δεν ενημερώθηκε από τον εισαγγελέα ή το δικαστήριο. Το δικαστήριο δεν υπέβαλε καταγγελία εναντίον του σπιτιού ανταλλαγής νομισμάτων, το οποίο βρέθηκε να λειτουργεί παράνομα. Ούτε οι εισαγγελείς ούτε οι δικαστές προσπάθησαν να εντοπίσουν τους αποστολείς και τους παραλήπτες των μεγάλων χρηματικών ποσών που ανταλλάχθηκαν για ποιο σκοπό. Για παράδειγμα, μια κατασχεθείσα απόδειξη έδειξε μια εφάπαξ παράνομη μεταφορά χρημάτων ύψους 500.000 $ μεταξύ Τουρκίας και Συρίας.

Ο νομοθέτης της αντιπολίτευσης Mahmut Toğrul από την επαρχία Gaziantep υπέβαλε πρόταση στο κοινοβούλιο στις 13 Μαΐου 2016 ζητώντας από τον υπουργό Δικαιοσύνης Bekir Bozdağ να εξηγήσει όλα αυτά τα περίεργα γεγονότα στην υπόθεση. Σύμφωνα με το νόμο, η κυβέρνηση έπρεπε να είχε δώσει απάντηση στα οκτώ ερωτήματα που έθεσε η αντιπολίτευση. Ωστόσο, ο υπουργός Δικαιοσύνης αφιέρωσε τον χρόνο του και απάντησε στις 6 Σεπτεμβρίου 2016. Επικαλούμενος τη δικαστική ανεξαρτησία, ο υπουργός Δικαιοσύνης Bozdağ δεν απάντησε σε καμία από τις οκτώ ερωτήσεις που έθεσε ο Τόρουλ σχετικά με την υπόθεση γυναικών και παιδιών Yazidi που πωλήθηκαν μέσω τουρκικής επαρχίας. Ο Bozdağ δήλωσε ότι το Υπουργείο Δικαιοσύνης δεν γνωρίζει καθόλου την υπόθεση και δεν ήξερε τι συνέβη με αυτήν.

 Μετάφραση Χωριανόπουλος Άγγελος
πηγή: nordicmonitor

Αιγαίο

“Συμφωνία – ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ – των Αθηνών”!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Τoυρκία κατήγγειλε την Ελλάδα για την πρόθεση της Αθήνας να ανακηρύξει δύο θαλάσσια πάρκα (ανεμογεννητριών)!
Και φτάσαμε στο σημείο η Τουρκία να κατηγορεί την Ελλάδα, ότι προσπαθεί να δημιουργήσει «τετελεσμένα» – η Ελλάδα! – σε θαλάσσιες περιοχές που αποτελούν «ανοιχτές διαφορές» μεταξύ των δύο κρατών…
Να σημειωθεί ότι από τα δύο αυτά πάρκα το ένα βρίσκεται στο… Ιόνιο (όπου δεν υπάρχει, ούτε μπορεί να υπάρξει οποιαδήποτε «ανοιχτή διαφορά» με την Τουρκία), ενώ το άλλο βρίσκεται στο Αιγαίο, και εκτείνεται από δυτικά της Μήλου ως τη Νίσυρο, δηλαδή εντεύθεν της μέσης γραμμής του Αιγαίου!
Κι όλα αυτά, ενώ έχουμε υπογράψει, πριν τέσσερις μήνες υποτίθεται, «Συμφωνία περί Φιλίας» με την Τουρκία, την περιβόητη η «Συμφωνία των Αθηνών»!
Την οποία τώρα μας καταγγέλλουν ότι την «παραβιάζουμε», λέει!
Πώς είναι δυνατόν να “παραβιάζουμε” μια Συμφωνία που ΔΕΝ είναι “δεσμευτική”; Για τίποτα και κανένα από τα δύο μέρη;
* Πρώτον να σημειώσουμε ότι «τετελεσμένα» (fait accompli, στη διπλωματική γλώσσα) ονομάζονται πρωτοβουλίες ενός κράτους που ξεπερνούν τα όρια δικαιοδοσίας της κυριαρχίας του ή των κυριαρχικών του δικαιωμάτων, και επιβάλλονται χωρίς προηγούμενες διαπραγματεύσεις με άλλα «ενδιαφερόμενα» κράτη…
Η δημιουργία αιολικών πάρκων μέσα στην ελληνική αιγιαλίτιδα ζώνη ή μέσα σε θαλάσσιες ζώνες ελληνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων – και μάλιστα σε περιοχές στις οποίες κανένα άλλο κράτος δεν μπορεί να διεκδικήσει κυριαρχικά δικαιώματα – ΔΕΝ είναι πολιτική “επιβολής τετελεσμένων»!
Είναι άσκηση κυριαρχίας ή άσκηση κυριαρχικών δικαιωμάτων.
Για την οποία δεν οφείλει να διαβουλευτεί με κανένα άλλο κράτος…
Αντίθετα, «τετελεσμένα» έχουμε όταν η Τουρκία κηρύσσει την «Γαλάζια Πατρίδα» και καταπατά κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας σε συμφωνία με την «κυβέρνηση» της Λιβύης (Τουρκολυβικό μνημόνιο) παραβιάζοντας το Δίκαιο της Θάλασσας. Και μάλιστα με τρόπο ώστε τελικά, τη “Συμφωνία” αυτή, ΔΕΝ την αναγνωρίζει κανένα άλλο κράτος!
ΟΥΤΕ καν το Κοινοβούλιο της Λιβύης!
ΟΥΤΕ το Ανώτατο Δικαστήριο της Λιβύης…
Έχουμε λοιπόν, μια χώρα – την Τουρκία – που επιβάλλει η ίδια «τετελεσμένα» σε βάρος μας, να κατηγορεί… εμάς, ότι εμείς προσπαθούμε, λέει, να επιβάλλουμε “τετελεσμένα” σε περιοχές που έτσι κι αλλιώς είναι δικές μας ή δικής μας δικαιοδοσίας…
Και πάντως, περιοχές όπου εκείνοι δεν έχουν κανένα λόγο.
* Αυτά παθαίνουν όσοι υπογράφουν «Συμφωνίες περί Φιλίας» με γείτονες τους που επιβάλλουν τετελεσμένα σε βάρος τους. Τελικά έρχονται οι… «φίλοι» μας και κατηγορούν εμάς ότι εμείς επιβάλλουμε τετελεσμένα σε βάρος τους, πάνω στα δικά μας!
Εκεί που μας χρώσταγαν μας παίρνουν και το βόδι…
Αυτά παθαίνουν όσοι βιάζονται να υπογράψουν «Συμφωνίας περι Φιλίας» χωρίς προηγουμένως να απαιτήσουν την άρση των τετελεσμένων του αντιπάλου.
Ουσιαστικά έρχονται οι Τούρκοι και ασκούν βέτο σε οποιαδήποτε ελληνική απόφαση στις θαλάσσιες περιοχές της Ελλάδας. Παντού!
* Στην αρχή με τη λεγόμενη “Συμφωνία των Αθηνών” “ξεπλύναμε” την Τουρκία – αφού η διεθνής κοινότητα διαπίστωσε ότι διακηρύσσουμε τη «φιλία» μας με χώρα που δημιουργεί τετελεσμένα σε βάρος μας! Άρα διαμηνύσαμε στη διεθνή κοινότητα, να ΜΗ αντιμετωπίζει την Τουρκία ως “αναθεωρητική δύναμη” ή ως “επιθετική χώρα”!
Και τώρα διαπιστώνουμε ότι η ΜΗ δεσμευτική αυτή Συμφωνία μας δένει τα χέρια παντού (κατά της ερμηνεία της Άγκυρας), ακόμα και πάνω στις ζώνες των αδιαμφισβήτητα δικών μας κυριαρχικών δικαιωμάτων!
Αν αυτό δεν είναι ΑΠΟΤΥΧΙΑ εξωτερικής Πολιτικής, τι είναι;
* Υπάρχει και συνέχεια όμως: Η Ελλάδα «απάντησε» εμμέσως ότι το θέμα δεν είναι «διμερές», είναι… “Ευρωπαϊκό”, λέει, αφού με τα Αιολικά θαλάσσια πάρκα (τα οποία θα χρηματοδοτήσει το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης) η Ελλάδα εφαρμόζει την Ευρωπαϊκή Περιβαλλοντική Πολιτική για την «Πράσινη Μετάβαση».
Η αλλιώς: Τρία πουλάκια κάθονταν και μάσαγαν τομπάκο!
— Πρώτον η υπεράσπιση της εθνικής κυριαρχίας και των εθνικών κυριαρχικών δικαιωμάτων είναι ΠΡΩΤΙΣΤΩΣ εθνικό θέμα για κάθε χώρα μέλος της Ένωσης.
Οι θεσμοί της Ευρωπαϊκής Ένωσης ΔΕΝ έχουν «υποχρέωση» ΟΥΤΕ «αυτόματη δικαιοδοσία» να υπερασπιστούν την κυριαρχία ή τα κυριαρχικά δικαιώματα ενός κράτους-μέλους, όταν απειλούνται από ένα γειτονικό ΜΗ μέλος της Ένωσης.
Αν, όμως, η χώρα-μέλος που θίγεται διαμαρτυρηθεί και αντιδράσει στα «τετελεσμένα» του «καταπατητή», τότε η Ενωμένη Ευρώπη έχει την υποχρέωση να συμπαρασταθεί στο κράτος-μέλος. Και η «συμπαράσταση» αυτή δεν είναι «αυτόματη», είναι συνήθως κατόπιν πολλών «διαβουλεύσεων» μεταξύ των υπολοίπων κρατών-μελών, και πάντως πουθενά δεν προβλέπεται έμπρακτη ή, πολύ περισσότερο, στρατιωτική συμπαράσταση.
Όπως στην περίπτωση του Τουρκολυβικού μνημονίου – που θίγει ανοιχτά την Ελλάδα – η Ευρωπαϊκή Ένωση δήλωσε τελικά ότι ΔΕΝ το θεωρεί «νόμιμο» (γιατί δεν είναι), αλλά πέραν αυτού ΔΕΝ έκανε τίποτα για να το ακυρώσει.
Και στους δύο κύκλους διεθνών διαπραγματεύσεων για το Λιβυκό, η Τουρκία κλήθηκε να συμμετάσχει, ενώ την Ελλάδα, που ευθέως θίγεται από το Τουρκολυβικό Μνημόνιο οι ευρωπαίοι εταίροι ΔΕΝ την προσκάλεσαν καν…
Συνεπώς, όταν θίγονται τα κυριαρχικά μας δικαιώματα, το πρόβλημα είναι πρωτίστως ΔΙΚΟ μας! Κι αν αντιδράσουμε σοβαρά, ίσως μπορούμε να περιμένουμε κάποιου είδους «συμπεράσταση» από τους εταίρους μας. Αλλά, αν δεν αντιδράσουμε και απλώς “μεταθέσουμε την ευθύνη” στους εταίρους μας, αυτοί ΔΕΝ πρόκεται να αντιδράσουν!
Όπως φαίνεται, έχουμε βρει ένα τρόπο, ευσχήμως, να απεμπολήσουμε τα κυριαρχικά μας δικαιώματα.
— Όσον αφορά την «Πράσινη Μετάβαση», οι Τούρκοι δεν λένε να ΜΗ γίνουν αιολικά πάρκα. Απλώς επιμένουν ότι θα πρέπει η Ελλάδα να διαπραγματευθεί προηγουμένως μαζί τους το ποιός θα έχει την εκμετάλλευσή τους, ακόμα κι αν ανήκουν σε περιοχές (δυτικά της Μήλου – στη Φαλκονέρα – δηλαδή απέναντι από τις ακτές της Πελοποννήσου) όπου ουδείς αμφισβήτησε ποτέ την Ελληνική δικαιοδοσία.
Και δημιουργούν προηγούμενο, για να τους “χρωστάμε”!
Δηλαδή για να μας πούν αύριο, ότι εντάξει, δεχθήκαμε να ασκήσετε τα δικά σας κυριαρχικά δικαιώματα… έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, τώρα κι εσείς πρέπει να δεχθείτε ότι κι εμείς θα ασκήσουμε κυριαχικά δικαιώματα (που το Διεθνές Δίκαιο ΔΕΝ τους τα αναγνωρίζει) γύρω από τα Ελληνικά νησιά στο Ανατολικό Αιγαίο, ή ανατολικά της Κρήτης ή νοτίως του Καστελλόριζου. Όπου όλοι οι διεθνείς Χάρτες οι οποίοι αποτυπώνουν το Διεθνές Δίκαιο της Θάλασσας προβλέπουν ότι ισχύει η Ελληνική Δικαιοδοσία.
Μ’ άλλα λόγια, μας λένε να μοιράσουν μαζί μας… τα δικά μας! Να μας αφήσουν κάποιο μέρος των δικών μας, κι ύστερα εμείς να δεχθούμε να καταπατήσουν όλα τα υπόλοιπα – επίσης ΔΙΚΑ μας!
Εκεί οδηγεί, μεταξύ πολλών άλλων, και η «Συμφωνία των Αθηνών», που μόλις προ τετραμήνου υπογράψαμε!
Αυτό ΔΕΝ ονομάζεται «Πολιτική αρχών». Αυτό ονομάζεται ΜΗ Πολιτική!
Ή ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ από την (Εξωτερική) Πολιτική…
Η Πολιτική δεν αφορά ποιες «αρχές» θα διακηρύσσουμε διεθνώς. Αλλά πώς προασπιζόμαστε τα εθνικά μας συμφέροντα.
Αν υποστηρίζουμε τις σωστές «αρχές», αλλά όταν απειλούμαστε μεταθέτουμε την ευθύνη σε άλλους, τότε απλώς ΔΕΝ έχουμε Πολιτική…

Ως γνωστόν, με ευχές και με “αρχές”… δεν βάφονται αυγά!

* Κάποιοι δικοί μας μιλούν για “αποκλιμάκωση” ως μόνιμη επιδίωξη της Εξωτερικής μας Πολιτικής.
Η “αποκλιμάκωση” είναι ένας στιγμιαίος χειρισμός, σε μια κρίσιμη στιγμή. ΔΕΝ είναι “Πολιτική”.
Αν διακηρύσσεις ότι επιδιώκεις μονίμως την “αποκλιμάκωση”, ουσιαστικά παρακινείς τους απέναντι να κλιμακώνουν συνεχώς εναντίον σου, ώστε εσύ να “αποκλιμακώνεις” υποχωρώντας – κι έτσι να κερδίζουν σε βάρος σου χωρίς να ρίχνουν σφαίρα και χωρίς να διακινδυνεύουν το παραμικρό! Με διαρκείς εκφοβισμούς σε βάρος σου, χωρίς ρίσκο (by fright, not by fight).
* Οι δικοί μας μιλάνε ακόμα για “εξομάλυνση” των ελληνοτουρκικών σχέσεων. Ως μόνιμη πολιτική επιδίωξη.
Μπορεί να υπάρχει “εξομάλυνση” με μια Τουρκία που διεκδικεί όλο και περισσότερο και συνεχώς κλιμακώνει τις έμπρακτες προκλήσεις της και τα τετελεσμένα της σε βάρος μας;
Το ζητούμενο της Ελληνικής Εξωτερικής Πολιτικής είναι ΠΩΣ θα εξουδετερώσουμε την τουρκική προκλητικότητα και τον τουρκικό αναθεωρητισμό, όχι πώς θα… “εξομαλύνουμε” τις σχέσεις μας με τον τουρκικό “αναθεωρητισμό”.
* Και το πιο γελοίο απ’ όλα είναι όταν προσπαθούμε εμείς, εδώ, στην Ελλάδα, να “δικαιολογήσουμε” τις τωρινές τουρκικές προκλήσεις, αποδίδοντάς τις στους εσωτερικούς πολιτικούς ανταγωνισμούς μέσα στην Τουρκία.
Δηλαδή, λένε κάποιοι δικοί μας, μη δίνετε σημασία και μη “τσιμπάτε”, δεν τα εννοούν αυτά οι Τούρκοι. Τα λένε μόνο για εσωτερική κατανάλωση…
— Πριν τις πρόσφατες αυτοδιοικητικές εκλογές, μας έλεγαν ότι οι ΝΟΤΑΜ που έβγαιναν για την αποστρατιωτκοποίηση των νησιών μας ήταν προεκλογικό πυροτέχνημα γιατί ανέβαινε η υποψηφιότητα Ιμάμογλου…
— Μετά τις εκλογές, μας λένε πως οι ενστάσεις της Τουρκίας για τα αιολικά πάρκα έξω από τη Μήλο, οφείλονται στο ότι έχασε ο Ερντογάν τις αυτοδιοικητικές εκλογές (τις οποίες είχε χάσει και πριν τέσσερα χρόνια, επίσης)…
Γενικώς αν τους πιστέψουμε, τίποτα απ’ όλα αυτά δεν τα “εννοεί” η Τουρκία. Όλα τα κάνει για “εσωτερικούς λόγους”, λέει…
Εκείνο που τους διαφεύγει είναι ότι και το βασικό κόμμα της Αντιπολίτευσης στην Τουρκία, το Ρεπουμπλικανικό, είναι εξ ίσου προκλητικό και επιθετικό έναντι της Ελλάδας. Όπως και το άλλο κόμμα της Αντιπολίτευσης, το λεγόμενο “Καλό Κόμμα”…
Συνεπώς η επιθετικότητα κατά της Ελλάδας είναι ΚΟΙΝΟ σημείο σύγκλισης ανάμεσα στην κυβέρνηση Ερντογάν και στην Αντιπολίτευσή του.
Κι εμείς εδώ καθησυχάζουμε εαυτούς και αλλήλους, ότι όλες αυτές οι δηλώσεις γίνονται “για εσωτερικούς λόγους”, λέει, και να μην τις παίρνουμε στα σοβαρά…
Οι επιθετικές δηλώσεις κατά της Ελλάδας, απ’ ΟΛΟΚΛΗΡΗ την πολιτική ηγεσία της χώρας, διαμορφώνουν τις προσδοκίες του Τουρκικού λαού και την μακροχρόνια Πολιτική της χώρας απέναντί μας.
Αντίθετα η υποβάθμιση και η αγνόησή τους, εκ μέρους της δικής μας ηγεσίας, απλώς δείχνει ότι εμείς ΔΕΝ έχουμε καμία απολύτως πολιτική απέναντι στην Τουρκία.
Τώρα μάλιστα συρόμαστε και στην αιχμαλωσία.
Διότι όταν εν ονόματι μιας ΜΗ δεσμευτικής “Συμφωνίας περί Φιλίας”, η Τουρκία διατυπώνει ενστάσεις για αιολικά πάρκα έξω από τις ακτές της Πελοποννήσου, αυτό σημαίνει ότι έχουμε σιωπηλώς αποδεχθεί να ΜΗΝ κάνουμε απολύτως τίποτα, οπουδήποτε, αν δεν τους ρωτήσουμε. Αν δεν πάρουμε την άδειά τους.
Για να εκμεταλλευτούμε τα δικά μας πρέπει να τους παραχωρήσουμε κάποια άλλα – επίσης δικά μας – κάπου αλλού.
Αυτό δεν είναι Συμφωνία περί Φιλίας. Είναι εύσχημη Συνθηκολόγηση.
Αυτό δεν είναι “Συμφωνία των Αθηνών”.
Είναι μάλλον, Συμφωνία ΑΙΧΜΑΛΩΣΙΑΣ των Αθηνών…
Συνέχεια ανάγνωσης

Άγγελος Χωριανόπουλος

Future Warfare: Πρώτη πτήση του Τουρκικού ΑΝΚΑ-3 ετοιμάζεται στα τέλη του έτους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Turkish Aerospace Industries (TAI) ετοιμάζεται για την πρώτη πτήση του τελευταίου της Μη Επανδρωμένου Αεροσκάφους μάχης Anka-3, μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους. Με μια σχεδιαστική φιλοσοφία που κληρονομεί από την καταγωγή του ANKA, το Anka-3 εξελίσσεται ως ένα μη επανδρωμένο εναέριο όχημα μάχης (UCAV) που διαθέτει αρκετά χαμηλό ηλεκτρομαγνητικό αποτύπωμα σύμφωνα με την εταιρεία.

Ο σχεδιασμός του δεν περιλαμβάνει συμβατική ουρά στο οπίσθιο μέρος με σκοπό να μειώσει το πιθανό ηλεκτρομαγνητικό και οπτικό αποτύπωμα. Η ικανότητα του μη επανδρωμένου αεροσκάφους να κινητοποιείται γρήγορα και να διατηρεί μεγάλους χρόνους πτήσης σε μεγάλα ύψη υπογραμμίζει τη στρατηγική χρησιμότητά του σε πολλαπλά προφίλ αποστολών.

Να σημειωθεί πως η τουρκική αμυντική βιομηχανία προετοιμάζει τα αεροσκάφη ANKA-3 και KAAN για τις πρώτες τους πτήσεις στα τέλη του Δεκεμβρίου. Το ANKA-3, το οποίο θα λειτουργεί συνεργατικά με το μαχητικό KAAN, χαρακτηρίζεται από χαμηλή ορατότητα, υψηλή ταχύτητα και αυξημένο ωφέλιμο φορτίο χάρης τα υλικά RAM που χρησιμοποιεί.

Το ANKA-3, μετά από δομικές και υποσυστημικές βελτιώσεις, θα πραγματοποιήσει την παρθενική του πτήση πριν από το τέλος του έτους. Τα πρωτότυπα ANKA-3 και KAAN θα πραγματοποιήσουν τις πρώτες τους πτήσεις (χωρίς την επιχειρησιακή/επίσημη βαφή), όπως ακριβώς και τα HÜRJET.

Συνέχεια ανάγνωσης

Συρία

Πώς προχωρά η τουρκο-συριακή επανασυμφιλίωση

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του Κώστα Ράπτη

Το 2022 έληξε με έναν διπλωματικό σεισμό – που με τη σειρά του ολοκληρώνει έναν μεγαλύτερο χρονικό κύκλο δέκα ετών: η επανασυμφιλίωση της Τουρκίας του Ταγίπ Ερντογάν με τη Συρία του Μπασάρ αλ Άσαντ αποδεικνύεται ότι προχωρά, χάρη στη ρωσική διαμεσολάβηση, με ρυθμούς ταχύτερους του αρχικώς αναμενόμενου.

Οι αρχηγοί των μυστικών υπηρεσιών της Τουρκίας και της Συρίας είχαν κάνει την προεργασία τους πολύ διακριτικά. Και την περασμένη Τετάρτη συνόδευσαν στη Μόσχα τους υπουργούς Άμυνας των χωρών τους για την πρώτη πολιτική επαφή των δύο πλευρών μετά το ξέσπασμα της λεγόμενης “Αραβικής Άνοιξης” το 2011 και τη διακοπή των τουρκοσυριακών διπλωματικών σχέσεων το επόμενο έτος.

Το ότι εν μέσω της ουκρανικής περιπέτειας ο Ρώσος υπουργός Άμυνας Σεργκέι Σοϊγκού είχε το περιθώριο να φιλοξενήσει μια τέτοια συνάντηση δείχνει πόση σημασία εξακολουθεί να αποδίδει η Μόσχα στο συριακό μέτωπο (όπου εμπλέκεται στρατιωτικά από το 2015), αλλά και πόση σημασία αποδίδουν στον ρόλο της οι συνομιλητές της στην περιοχή.

Για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή