Ακολουθήστε μας

Αυστραλία

Η Συμφωνία του Ειρηνικού (AUKUS) και η σημειολογία της για την Ανατολική Μεσόγειο

Δημοσιεύτηκε

στις

  Από την εποχή του περίφημου Συμφώνου Μολότωφ-Ρίμπεντροπ (23 Αυγούστου 1939) είχε να δοκιμάσει η ανθρωπότητα τέτοια ισχυρή έκπληξη σαν και αυτή με τη Συμφωνία AUKUS

Βασίλειος Λ. Κωνσταντινόπουλος

Καθηγητής Πανεπιστημίου

  Από την εποχή του περίφημου Συμφώνου Μολότωφ-Ρίμπεντροπ (23 Αυγούστου 1939) είχε να δοκιμάσει η ανθρωπότητα τέτοια ισχυρή έκπληξη σαν και αυτή με τη Συμφωνία AUKUS. Η μυστικοπάθεια που περιέβαλε τις διαπραγματεύσεις της πρώτης επαναλήφθηκε και εδώ, χωρίς ωστόσο το διεθνές κλίμα να υποθάλπει μια τέτοια διπλωματική ενέργεια. Η έκπληξη την οποία δοκίμασε η Ευρώπη και ιδιαίτερα η Γαλλία ήταν τόσο ισχυρή, ώστε η ίδια, θεωρώντας εαυτήν προσβεβλημένη ανεκάλεσε τον πρεσβευτή της στις ΗΠΑ.

Η Συμφωνία αυτή των τριών δυνάμεων, Αυστραλίας, Ηνωμένου Βασιλείου και Ηνωμένων Πολιτειών για συμμαχία και σύμπραξη στον Ειρηνικό δεν μπορεί παρά να ανακαλέσει στη μνήμη μας το ανέκδοτο των τριών Ευαγγελιστών που στο τέλος απέμεινε ένας και αυτός ο ένας δεν είναι κατά τη γνώμη μας οι Ηνωμένες Πολιτείες, που έλκουν τα βέλη της ευρωπαϊκής κριτικής, ως πρωταγωνίστρια δύναμη της Συμφωνίας του Ειρηνικού, αλλά το Ηνωμένο Βασίλειο, το οποίο επεδίωξε με τον τρόπο αυτόν να ανασυστήσει την Κοινοπολιτεία και να υπερφαλαγγίσει ολόκληρη την Ευρώπη, προβάλλοντας στην περιοχή τις υποφώσκουσες στρατηγικές της επιδιώξεις σε συνεργασία με τις ΗΠΑ.

  Η τριμερής συμφωνία μετατοπίζει βέβαια το κέντρο βάρους της γεωστρατηγικής από την Ευρώπη και την Ανατολική Μεσόγειο στον Ειρηνικό, για να αποφύγει βέβαια την αλματωδώς αυξανόμενη οικονομική επιρροή της Κίνας με πλήρη συνείδηση των ανεπαρκειών της Ευρωπαϊκής ένωσης να αρθρώσει ένα δυναμικό ρόλο στα γεωστρατηγικά τεκταινόμενα.

Η κύρια δύναμη που επλήγη είναι η Γαλλία, στην οποία έσπευσαν βέβαια οι υπόλοιποι εταίροι να εκφράσουν τη συμπαράστασή τους, έστω και προσχηματικά, αφού δεν βοήθησαν αρκούντως στη δημιουργία ενός ευρωστρατού και ενός ευρωπαϊκού στόλου, ο οποίος θα προστάτευε τα συμφέροντα των Ευρωπαίων στην Ανατολική Μεσόγειο και έναντι μιας διστακτικής Αμερικής και έναντι ενός φιλόδοξου νεοοθωμανού σουλτάνου.

Η πλήρης αποτυχία της Ευρωπαϊκής ένωσης έγκειται στο γεγονός ότι 30 χρόνια μετά την κατάρρευση του υπαρκτού σοσιαλισμού δεν δρομολόγησε την κατάργηση του ΝΑΤΟ, ενός οργανισμού που εξ ορισμού προστάτευε τα οικονομικά και εμπορικά και στρατηγικά συμφέροντα των Ηνωμένων Πολιτειών κατά την ψυχροπολεμική περίοδο.

Οι ασύμμετρες απειλές και η τρομοκρατία επινοήθηκαν από τις ΗΠΑ για να δικαιολογήσουν την παρουσία τους στην Ευρώπη και την πώληση αμυντικής τεχνολογίας για οικονομικό όφελος.

  Μεγάλο κίνδυνο συνιστά επίσης στη συμφωνία του Ειρηνικού η παράδοση πυρηνικών υποβρυχίων, επειδή επιφέρει διασπορά των πυρηνικών όπλων, υπονομεύοντας έτσι τη σχετική Συνθήκη, την οποία πρώτος θα σπεύσει να εκμεταλλευθεί ο οποιοσδήποτε ηγέτης της Τουρκίας με το πυρηνικό εργοστάσιο που ετοιμάζεται, όχι βέβαια χωρίς τη συνδρομή κάποιων ισχυρών δυνάμεων. Αυτό προκαλεί έναν αόριστο μελλοντικό κίνδυνο, η αντιμετώπιση του οποίου πρέπει να αποτελέσει προτεραιότητα της ελληνοκυπριακής αμυντικής πολιτικής και των στρατηγικών αναλύσεων των σχετικών γεωστρατηγικών κέντρων. Η συμφωνία του Ειρηνικού, ένα μικρό ΝΑΤΟ στην ευρύτερη αυτή περιοχή φαίνεται πως θα ανοίξει τον ασκό του Αιόλου, για να υπάρξουν εξελίξεις στρατηγικές στην Ευρώπη και στην Ανατολική Μεσόγειο.

  Η μεγάλη ευθύνη που βαραίνει τη Γαλλία ως οικονομική, πυρηνική και στρατιωτικά μη νατοϊκή δύναμη είναι να αναλάβει μια προσπάθεια μαζί με μια δημοκρατική και μετα-μερκελική Γερμανία για την καθιέρωση της ευρωπαϊκής στρατηγικής αυτονομίας, δηλαδή ενός συγκροτημένου αμυντικού ευρωπαϊκού βραχίονα που θα θέσει εκποδών τις αναχρονιστικές νατοϊκές δομές και αντιλήψεις. Και αν ακόμα η Γερμανία αρνηθεί να συμμετάσχει σε μια τέτοια κίνηση, είναι σαφές ότι πρέπει να επωμισθεί μόνη η Γαλλία την ευθύνη αυτή και να ηγηθεί μιας ευρωπαϊκής ναυτικής δύναμης που θα κάνει αισθητά κυρίαρχη την παρουσία της στην Ανατολική Μεσόγειο, εκτοπίζοντας τις νεοοθωμανικές φιλοδοξίες.

Η πρόσφατη ανακοίνωση για δημιουργία ενός ευρωπαϊκού πυρήνα 5000 στρατιωτών αποτελεί μια καλή αρχή. Σε αυτή την ευρωπαϊκή προσπάθεια αρωγοί πρέπει να σταθούν η Ελλάδα και η Κύπρος. Γι’ αυτές το πρόταγμα τώρα είναι, εκτός από την προώθηση συμμαχιών με ισχυρές χώρες της περιοχής να ανασυγκροτήσουν τις ένοπλές τους δυνάμεις και την αμυντική του βιομηχανία και σε κλασσική, αλλά και σε νεωτεριστική  μορφή ως προς τα οπλικά συστήματα, όπως drones και laser, για να ανατρέψουν τη δυσμενή αριθμητική υπεροχή της Τουρκίας με την ποιότητα των αμυντικών εξοπλισμών, την ενίσχυση του ενιαίου αμυντικού χώρου και την αλλαγή του αμυντικού δόγματος από αμυντικό σε επιθετικό.

Οι διπλωματικές κινήσεις της Ελλάδος μπορούν κάλλιστα να οδηγήσουν σε μια συμμαχία μεσογειακών κρατών (Ελλάδος, Κύπρου, Ισραήλ, Αιγύπτου, Λιβύης κ.ά.) που θα εγγυώνται με τη διαρκή παρουσία των αεροναυτικών δυνάμεών τους στην Ανατολική Μεσόγειο την ασφάλεια της. Η συμμαχία αυτή, ένα είδος Μεσογειακής Συμπολιτείας, αποτελεί απαραίτητη ασπίδα προστασίας, για να αναχαιτισθούν οι αναθεωρητικές οθωμανικές παραβιάσεις του διεθνούς δικαίου.

  Το ερώτημα είναι αν η Ευρώπη και η Ελλάδα είναι έτοιμες γι’ αυτές τις εξελίξεις ή θα περιορισθούν πάλι σε λόγια και παρελάσεις, αφήνοντας απεριόριστο χώρο στον ακάθεκτο αναθεωρητικό νεοοθωμανισμό να προωθήσει τα σχέδιά του.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αυστραλία

Το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα συνεχίζει να υπονομεύει τη σταθερότητα στον Ινδοειρηνικό

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Ινδοειρηνικός έχει γίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ανταγωνισμού μεταξύ των δημοκρατικών εθνών και του αυταρχικού κινεζικού καθεστώτος.

Καθώς οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους εργάζονται για να προωθήσουν μια ελεύθερη και ανοιχτή περιοχή Ινδοειρηνικού, το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα (ΚΚΚ) συνεχίζει να υπονομεύει την περιφερειακή σταθερότητα και να αμφισβητεί τη διεθνή τάξη που βασίζεται σε κανόνες. Οι επιθετικές ενέργειες και οι επεκτατικές πολιτικές του ΚΚΚ αποτελούν σημαντική απειλή για την ειρήνη, την ασφάλεια και την ευημερία σε αυτήν την κρίσιμη περιοχή του κόσμου.

Ο Ινδοειρηνικός, που εκτείνεται από τις ακτές του Ειρηνικού των ΗΠΑ έως τον Ινδικό Ωκεανό, έχει γίνει το επίκεντρο του παγκόσμιου ανταγωνισμού μεταξύ των δημοκρατικών εθνών και του αυταρχικού κινεζικού καθεστώτος. Η σημασία αυτής της περιοχής δεν μπορεί να υπερεκτιμηθεί, η οποία φιλοξενεί πάνω από το ήμισυ του παγκόσμιου πληθυσμού και σχεδόν τα δύο τρίτα του παγκόσμιου ΑΕΠ. Η αδιάκοπη επιδίωξη του ΚΚΚ για περιφερειακή κυριαρχία απειλεί τη λεπτή ισορροπία δυνάμεων και την κυριαρχία πολλών εθνών.

Μία από τις πιο ανησυχητικές πτυχές της στρατηγικής του ΚΚΚ είναι η προθυμία του να χρησιμοποιήσει οικονομικό εξαναγκασμό και στρατιωτικό εκφοβισμό για να επιτύχει τους στόχους του. Η Αυστραλία, για παράδειγμα, έχει αντιμετωπίσει σημαντική οικονομική πίεση από το Πεκίνο ως αντίποινα για τις εκκλήσεις του για ανεξάρτητη έρευνα σχετικά με την προέλευση του COVID-19. Αυτή η κραυγαλέα προσπάθεια τιμωρίας ενός κυρίαρχου έθνους για την άσκηση του δικαιώματός του να επιδιώκει τη διαφάνεια καταδεικνύει την περιφρόνηση του ΚΚΚ προς τους διεθνείς κανόνες και την ετοιμότητά του να εξοπλίσει τους οικονομικούς δεσμούς.

Η επιθετική συμπεριφορά του ΚΚΚ επεκτείνεται και σε εδαφικές διαφορές. Κατά μήκος της Γραμμής Πραγματικού Ελέγχου με την Ινδία, οι κινεζικές δυνάμεις έχουν εμπλακεί σε βίαιες συγκρούσεις, με αποτέλεσμα θύματα και αυξημένες εντάσεις μεταξύ των δύο γειτόνων με πυρηνικά όπλα. Αυτή η απερίσκεπτη προσέγγιση στα ζητήματα των συνόρων όχι μόνο τείνει τις διμερείς σχέσεις αλλά αποσταθεροποιεί και ολόκληρη την περιοχή.

Στην Θάλασσα της Ανατολικής και Νότιας Κίνας, οι τακτικές εκφοβισμού του ΚΚΚ έχουν φτάσει σε νέα ύψη. Οι εκτεταμένες θαλάσσιες διεκδικήσεις του Πεκίνου, κατά παράβαση του διεθνούς δικαίου και της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, έχουν οδηγήσει σε πολυάριθμες αντιπαραθέσεις με γειτονικές χώρες. Η στρατιωτικοποίηση των τεχνητών νησιών στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας και οι συχνές εισβολές σε αμφισβητούμενα ύδατα καταδεικνύουν την προθυμία του ΚΚΚ να χρησιμοποιήσει βία για να διεκδικήσει τις αξιώσεις του, θέτοντας σε κίνδυνο την ελευθερία της ναυσιπλοΐας και την εδαφική ακεραιότητα κυρίαρχων κρατών.

Ίσως το πιο ανησυχητικό είναι η αυξανόμενη πίεση του ΚΚΚ στην Ταϊβάν. Το δημοκρατικό νησιωτικό έθνος αντιμετωπίζει συνεχείς στρατιωτικές απειλές και διπλωματική απομόνωση καθώς το Πεκίνο προσπαθεί να υπονομεύσει την αυτονομία του και να αναγκάσει την επανένωση. Η άρνηση του ΚΚΚ να αποκηρύξει τη χρήση βίας κατά της Ταϊβάν και η συνεχιζόμενη στρατιωτική του συσσώρευση στην περιοχή δημιουργούν μια πυριτιδαποθήκη που απειλεί να εκραγεί σε μια ευρύτερη σύγκρουση.

Η Πρωτοβουλία Belt and Road (BRI), που διαφημίζεται από το ΚΚΚ ως φιλανθρωπικό πρόγραμμα ανάπτυξης υποδομών, είναι ένα άλλο εργαλείο στο οπλοστάσιο του Πεκίνου για την επέκταση της επιρροής του. Ενώ υπόσχεται οικονομικά οφέλη, το BRI συχνά επιβαρύνει τις συμμετέχουσες χώρες με μη βιώσιμο χρέος και επιτρέπει στο ΚΚΚ να αποκτήσει στρατηγικά ερείσματα σε κρίσιμες τοποθεσίες. Αυτή η «διπλωματία της παγίδας του χρέους» είχε ήδη ως αποτέλεσμα η Κίνα να αποκτήσει τον έλεγχο βασικών λιμανιών και υποδομών σε πολλά έθνη, εγείροντας ανησυχίες για τις μακροπρόθεσμες επιπτώσεις στην εθνική κυριαρχία και ασφάλεια.

Επιπλέον, οι προσπάθειες του ΚΚΚ να δημιουργήσει στρατιωτικές βάσεις και να υπογράψει συμφωνίες ασφάλειας με τα έθνη του Ινδο-Ειρηνικού αποτελούν άμεση πρόκληση για την περιφερειακή σταθερότητα. Αυτές οι ενέργειες στοχεύουν να προβάλουν την κινεζική στρατιωτική ισχύ πολύ πέρα ​​από τις ακτές της και ενδεχομένως να διαταράξουν τις μακροχρόνιες ρυθμίσεις ασφαλείας που έχουν διατηρήσει την ειρήνη στην περιοχή για δεκαετίες.

Η περιφρόνηση του ΚΚΚ για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές αξίες είναι εμφανής όχι μόνο στη μεταχείριση των πολιτών του αλλά και στην προσέγγισή του στις διεθνείς σχέσεις. Υποστηρίζοντας αυταρχικά καθεστώτα και υπονομεύοντας τους δημοκρατικούς θεσμούς στο εξωτερικό, το Πεκίνο επιδιώκει να δημιουργήσει έναν κόσμο πιο επιδεκτικό στα συμφέροντα και την ιδεολογία του. Αυτό αποτελεί σημαντική απειλή για τη φιλελεύθερη διεθνή τάξη που έχει υποστηρίξει την ειρήνη και την ευημερία από το τέλος του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου.

Ως απάντηση σε αυτές τις προκλήσεις, οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους έχουν εφαρμόσει τη στρατηγική Ινδο-Ειρηνικού για να αντιμετωπίσουν την κακή επιρροή του ΚΚΚ. Αυτή η προσέγγιση εστιάζει στην ενίσχυση των συμμαχιών, στην ενίσχυση των στρατιωτικών δυνατοτήτων και στην προώθηση της οικονομικής συνεργασίας μεταξύ των ομοϊδεατών εθνών. Ο σχηματισμός ομάδων όπως η Quad (Αυστραλία, Ινδία, Ιαπωνία και Ηνωμένες Πολιτείες) και η AUKUS (Αυστραλία, Ηνωμένο Βασίλειο και Ηνωμένες Πολιτείες) καταδεικνύει μια αυξανόμενη αναγνώριση της ανάγκης για συλλογική δράση για την αντιμετώπιση των απειλών του ΚΚΚ.

Ωστόσο, οι ενέργειες του ΚΚΚ δεν πέρασαν απαρατήρητες. Η επιθετική της συμπεριφορά έχει οδηγήσει πολλές χώρες πιο κοντά στις Ηνωμένες Πολιτείες και τους συμμάχους τους. Η Ινδία, για παράδειγμα, έχει ενισχύσει σημαντικά τους αμυντικούς της δεσμούς με την Ουάσιγκτον ως απάντηση στις κινεζικές προκλήσεις. Ομοίως, η Ιαπωνία έχει αναλάβει έναν πιο διεκδικητικό ρόλο στην περιφερειακή ασφάλεια, συνεργαζόμενη στενά με τους εταίρους για να αντιμετωπίσει την επιρροή του Πεκίνου.

Οι πολιτικές του ΚΚΚ απέτυχαν επίσης με άλλους τρόπους. Η βαριά προσέγγισή της στο Χονγκ Κονγκ, η παραβίαση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στη Σιντζιάνγκ και ο αρχικός χειρισμός της πανδημίας COVID-19 έχουν βλάψει σοβαρά τη διεθνή φήμη της Κίνας. Πολλές χώρες επανεκτιμούν τώρα τις οικονομικές τους εξαρτήσεις από την Κίνα και επιδιώκουν να διαφοροποιήσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους, αποδυναμώνοντας την ικανότητα του Πεκίνου να χρησιμοποιεί την οικονομική μόχλευση ως όπλο.

Παρά αυτές τις αποτυχίες, το ΚΚΚ παραμένει ένας τρομερός αντίπαλος. Η οικονομική και στρατιωτική της ισχύς, σε συνδυασμό με την προθυμία της να παραβιάζει τους διεθνείς κανόνες, αποτελούν μια διαρκή πρόκληση για την περιφερειακή σταθερότητα και την παγκόσμια τάξη. Η διεθνής κοινότητα πρέπει να παραμείνει σε εγρήγορση και ενωμένη στις προσπάθειές της να αντιμετωπίσει τις επιθετικές τακτικές του ΚΚΚ και να προωθήσει έναν ελεύθερο, ανοιχτό και βασισμένο σε κανόνες Ινδο-Ειρηνικό.

Καθώς ο ανταγωνισμός μεταξύ δημοκρατικών αξιών και αυταρχικού ελέγχου εντείνεται, οι ενέργειες που θα αναλάβουν οι Ηνωμένες Πολιτείες και οι σύμμαχοί τους τα επόμενα χρόνια θα είναι κρίσιμες για τον καθορισμό του μέλλοντος της περιοχής Ινδο-Ειρηνικού και της ευρύτερης διεθνούς τάξης. Ο κόσμος πρέπει να σταθεί σταθερά ενάντια στις προσπάθειες του ΚΚΚ να αναδιαμορφώσει το παγκόσμιο τοπίο στην αυταρχική του εικόνα και να εργαστεί ακούραστα για να διατηρήσει τις αρχές της ελευθερίας, της δημοκρατίας και του σεβασμού του διεθνούς δικαίου.

 

ΠΗΓΗ: Mizzima – news from myanmar

Συνέχεια ανάγνωσης

Αυστραλία

Συμφωνία συνεργασίας στον διαστημικό τομέα υπέγραψαν Ινδία και Αυστραλία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Υπογράφηκε συμφωνία παροχής υπηρεσιών εκτόξευσης μεταξύ της ινδικής NewSpace India Limited (NSIL) και της εταιρείας Space Machine Company της Αυστραλίας για την περαιτέρω εμβάθυνση της διαστημικής συνεργασίας μεταξύ των δύο εθνών.

Η συμφωνία υπεγράφη σε εκδήλωση στην εθνική πρωτεύουσα την Τετάρτη. Συμμετείχαν ο επικεφαλής του ISRO S Somanath και ο Ύπατος Αρμοστής της Αυστραλίας στην Ινδία, Philip Green.

 

Απευθυνόμενος στην εκδήλωση, ο επικεφαλής του Ινδικού Διαστημικού Οργανισμού ISRO είπε: «Ακούσαμε ότι το όραμα για τα επόμενα 25 χρόνια, ο Amrit Kaal, έχει ήδη ανακοινωθεί. Ήταν μόλις δύο μήνες πριν. Αυτό που κάναμε, λοιπόν, είναι να μετατρέψουμε αυτό το όραμα σε αντικείμενα που μπορούν να γίνουν πράξη».

Επεξεργάστηκε πολλές αποστολές στις οποίες εργάζεται η ISRO, συμπεριλαμβανομένης της περαιτέρω εξερεύνησης του φεγγαριού.

«Μέχρι το 2028 θα έχουμε την πρώτη εκτόξευση του σταθμού. Έτσι, για να συμβεί αυτό μέχρι το 2028, κατασκευάσαμε την πρώτη μονάδα BAS και αυτή θα κυκλοφορήσει στο LVM3. Για αυτό λοιπόν, υπάρχει μια άλλη πρόταση: πώς να το φτιάξουμε, ποιες είναι οι τεχνολογίες που απαιτούνται, τι χρονοδιάγραμμα θα φτιάξουμε και τι κοστίζουν όλα. Αυτό έχει τεθεί σε ξεχωριστή πρόταση, η οποία θα τεθεί ξανά στην κυβέρνηση για έγκριση», είπε ο S Somanath.

«Το τρίτο στοιχείο είναι η σειρά αποστολών Chandrayaan, η οποία απαιτεί… περαιτέρω εξερεύνηση της Σελήνης μέχρι να προσγειωθούμε στη Σελήνη. Έτσι, έχουμε επεξεργαστεί μια διαμόρφωση με το Chandrayaan-4, πώς να φέρουμε δείγματα πίσω από τη Σελήνη στη Γη. Και αυτό το προτείνουμε με πολλαπλές εκτοξεύσεις επειδή η τρέχουσα ικανότητα πυραύλων μας δεν είναι αρκετή για να πάμε σε μία αποστολή και μετά να φέρουμε πίσω δείγματα», πρόσθεσε.

Ο Αυστραλός απεσταλμένος μίλησε στην εκδήλωση και είπε ότι η Καμπέρα είναι πολύ περήφανη για τη δέσμευση μεταξύ των δύο εθνών στη διαστημική βιομηχανία.

«Εκ μέρους της αυστραλιανής κυβέρνησης, θέλω να πω πόσο περήφανοι είμαστε που βλέπουμε αυτό το σημαντικό πρώτο έμβλημα της δέσμευσης μεταξύ της Αυστραλίας στη διαστημική βιομηχανία. Είμαστε…μεγάλοι υποστηρικτές της ινδικής διαστημικής βιομηχανίας και γι’ αυτό έχουμε αναπτύξει έναν ειδικό μηχανισμό για την υποστήριξη της διαστημικής συνεργασίας Αυστραλίας και Ινδίας, ένα ιδανικό πρώτο αποτέλεσμα είναι να έχουμε ένα αυστραλιανό ωφέλιμο φορτίο σε εξαιρετικές μηχανές που βασίζονται σε συμβουλές εργασίας και με την ενέργεια και τους συνεργάτες τους , τους εύχομαι τα καλύτερα», είπε.

 

Αναφερόμενος στην πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης X, είπε ότι η Αυστραλία θα χρηματοδοτήσει συγκεκριμένες συνεργασίες ύψους 100 crore Rs τα επόμενα τρία χρόνια.

«Η ινδική #διαστημική βιομηχανία έχει απογειωθεί. Η Αυστραλία είναι ένας αφοσιωμένος εταίρος – και είναι έτοιμη να μοιραστεί τους σκοτεινούς ουρανούς μας, τα περιουσιακά μας στοιχεία και τις ικανότητες βαθιάς #επιστήμης για αμοιβαίο όφελος. Θα χρηματοδοτήσουμε επίσης συγκεκριμένες συνεργασίες ύψους 100 crore Rs τα επόμενα τρία χρόνια», δήλωσε.

Χαιρέτισε επίσης την υπογραφή της Συμφωνίας Υπηρεσιών Εκτόξευσης μεταξύ της ινδικής NewSpace India Limited (NSIL) και της εταιρείας Space Machine Company της Αυστραλίας.

«Υπέροχο να παρακολουθώ την υπογραφή μιας ιστορικής συμφωνίας παροχής υπηρεσιών εκτόξευσης b/w Autralia @SpaceMachinesCo & India @NSIL_India. Αυτή η Διαστημική Αποστολή MAIT-RI θα σηματοδοτήσει μια καθοριστική στιγμή στη διαστημική μας συνεργασία – την πρώτη φορά που μια εταιρεία ανέθεσε μια -κατασκευασμένη SSLV- εκτόξευση για να ξεκινήσει το 2026», δήλωσε ο Green.

 

ΠΗΓΗ: Economic Times

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Αυστραλία

ASEAN: Στη Μελβούρνη η συνάντηση των ηγετών – Καταγγελία για χρήση βίας στη Σινική Θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

Σιωπηρή αναφορά στο Πεκίνο

«Φιλοδοξούμε σε μια περιοχή όπου γίνεται σεβαστή η κυριαρχία και η εδαφική ακεραιότητα» και «όπου οι διαφορές διαχειρίζονται μέσω διαλόγου με σεβασμό και όχι μέσω απειλής ή χρήσης βίας», αναφέρεται σε σχέδιο κοινής δήλωσης που έλαβε το Γαλλικό Πρακτορείο.

Οι επεκτατικές φιλοδοξίες του Πεκίνου στη Θάλασσα της Νότιας Κίνας, μέσω της οποίας διέρχονται τρισεκατομμύρια δολάρια σε εμπόριο ετησίως, πρόκειται να διαδραματίσουν εξέχουσα θέση σε αυτήν την ειδική σύνοδο κορυφής ASEAN-Αυστραλίας, η οποία ολοκληρώνεται την Τετάρτη.

Οι εδαφικές διαφορές έχουν ενταθεί τους τελευταίους μήνες σε αυτόν τον θαλάσσιο διάδρομο, από τον οποίο ορισμένες περιοχές διεκδικούν επίσης οι Φιλιππίνες, το Βιετνάμ και η Μαλαισία, επίσης μέλη του ASEAN.

«Όλοι έχουμε ευθύνη να διαμορφώσουμε την περιοχή που θέλουμε να μοιραστούμε: ειρηνική, σταθερή και ευημερούσα», δήλωσε η υπουργός Εξωτερικών της Αυστραλίας, Πένυ Γουόνγκ.

«Αυτή η ευθύνη είναι πιο σημαντική από ποτέ, καθώς η φύση της περιοχής τίθεται υπό αμφισβήτηση», πρόσθεσε.

«Είμαστε αντιμέτωποι με αποσταθεροποιητικές, προκλητικές και καταναγκαστικές ενέργειες, συμπεριλαμβανομένης της επικίνδυνης συμπεριφοράς στη θάλασσα και στον αέρα και τη στρατικοποίηση των αμφισβητούμενων στοιχείων», δήλωσε επίσης ο επικεφαλής της διπλωματίας από την Καμπέρα.

Πηγή: liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή