Ακολουθήστε μας

Κίνα

ΡΩΣΙΑ – ΚΙΝΑ. “Η φιλία μεταξύ των δύο κρατών δεν έχει σύνορα.” Τα βασικά σημεία της κοινής δήλωσης Πούτιν – Σι Τζινπινγκ

Δημοσιεύτηκε

στις

Και κάπου εδώ, τα δεδομένα αλλάζουν, πλέον απέναντι στο ΝΑΤΟ και τις ΗΠΑ βρίσκεται όχι μόνο η Ρωσία, αλλά και η Κίνα.

Αυτά είναι τα κυριότερα σημεία της κοινής δήλωσης των Προέδρων της Ρωσίας, Βλαντιμηρ Πούτιν και Κίνας Σι Τζινπινγκ.

Σχέσεις Μόσχας και Πεκίνου

– Ο νέος τύπος των ρωσο-κινεζικών σχέσεων ξεπερνά τις στρατιωτικοπολιτικές συμμαχίες του Ψυχρού Πολέμου: «Η φιλία μεταξύ των δύο κρατών δεν έχει σύνορα, δεν υπάρχουν απαγορευμένες ζώνες συνεργασίας, η ενίσχυση της διμερούς στρατηγικής συνεργασίας δεν στρέφεται εναντίον τρίτων χωρών. δεν επηρεάζεται από το ασταθές διεθνές περιβάλλον και τις αλλαγές της κατάστασης σε τρίτες χώρες».

– Η Μόσχα σημειώνει τη θετική σημασία της κινεζικής έννοιας μιας «κοινότητας με κοινό πεπρωμένο για την ανθρωπότητα» και το Πεκίνο σημειώνει τον θετικό ρόλο των ρωσικών προσπαθειών για τη διαμόρφωση ενός δίκαιου πολυπολικού συστήματος διεθνών σχέσεων.

– Η Ρωσία και η Κίνα σκοπεύουν να εντείνουν την ενοποίηση των αναπτυξιακών σχεδίων της Ευρασιατικής Οικονομικής Ένωσης και της πρωτοβουλίας One Belt, One Road και θα ενισχύσουν τη συνεργασία στο πλαίσιο πολυμερών μηχανισμών, συμπεριλαμβανομένων των Ηνωμένων Εθνών.

– Η Μόσχα και το Πεκίνο θα αυξήσουν τη συνεργασία στην ανάπτυξη και παραγωγή εμβολίων και φαρμάκων κατά του κορωνοϊού. Αντιτίθενται στην πολιτικοποίηση του προβλήματος της προέλευσης μιας νέας μόλυνσης – «βρίσκεται στο επιστημονικό επίπεδο».

– Τα μέρη σκοπεύουν να υποστηρίξουν σταθερά το απαραβίαστο των αποτελεσμάτων του Δευτέρου Παγκοσμίου Πολέμου και την καθιερωμένη μεταπολεμική παγκόσμια τάξη πραγμάτων και να αντισταθούν στις προσπάθειες διαστρέβλωσης και παραποίησης της ιστορίας της.

ΗΠΑ και ΝΑΤΟ

– Η Ρωσία και η Κίνα αντιτίθενται στην περαιτέρω επέκταση του ΝΑΤΟ και καλούν τη συμμαχία να εγκαταλείψει τις προσεγγίσεις του Ψυχρού Πολέμου. Το Πεκίνο «κατανοεί και υποστηρίζει» τις ρωσικές προτάσεις για τη διαμόρφωση μακροπρόθεσμων εγγυήσεων ασφάλειας στην Ευρώπη.

– Αντιτίθενται στον σχηματισμό «δομών κλειστού μπλοκ και αντίπαλων στρατοπέδων» στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και «παραμένουν σε μεγάλη επαγρύπνηση σχετικά με τις αρνητικές επιπτώσεις στην ειρήνη και τη σταθερότητα» της στρατηγικής των Ηνωμένων Πολιτειών στον Ινδο-Ειρηνικό. Ειδικότερα, και οι δύο πλευρές ανησυχούν σοβαρά για τη δημιουργία της εταιρικής σχέσης AUKUS μεταξύ των ΗΠΑ, του ΗΒ και της Αυστραλίας.

– Η Μόσχα και το Πεκίνο προτρέπουν την Ουάσιγκτον να εγκαταλείψει τα σχέδια ανάπτυξης επίγειων πυραύλων μέσου και μικρότερου βεληνεκούς στην Ευρώπη και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού και θα ενισχύσουν τον συντονισμό σε αυτό το θέμα.

– Τα μέρη καταδικάζουν επίσης την αποχώρηση των Ηνωμένων Πολιτειών από ορισμένες διεθνείς συνθήκες: «Η καταγγελία ορισμένων σημαντικών διεθνών συμφωνιών στον τομέα του ελέγχου των εξοπλισμών από τις Ηνωμένες Πολιτείες έχει εξαιρετικά αρνητικό αντίκτυπο στη διεθνή και περιφερειακή ασφάλεια και σταθερότητα. ”

Διεθνείς σχέσεις

– Η Μόσχα και το Πεκίνο ανησυχούν βαθιά για τις προκλήσεις στον τομέα της διεθνούς ασφάλειας και είναι βέβαιοι ότι κανένα κράτος δεν μπορεί και δεν πρέπει να διασφαλίσει την ασφάλειά του σε βάρος άλλων.

– Επιβεβαιώνουν τη «σταθερή αμοιβαία υποστήριξη» σε θέματα προστασίας των θεμελιωδών συμφερόντων, της κρατικής κυριαρχίας και της εδαφικής τους ακεραιότητας. Η Μόσχα τηρεί την αρχή της «μίας Κίνας» και αντιτίθεται στην ανεξαρτησία της Ταϊβάν «με οποιαδήποτε μορφή».

– Η Ρωσία και η Κίνα σκοπεύουν να αντιταχθούν στην παρέμβαση εξωτερικών δυνάμεων στις εσωτερικές υποθέσεις κυρίαρχων χωρών «με κάθε πρόσχημα», να αντιταχθούν στις λεγόμενες έγχρωμες επαναστάσεις και θα αυξήσουν τη συνεργασία σε αυτόν τον τομέα.

– Όλες οι πυρηνικές δυνάμεις θα πρέπει «να εγκαταλείψουν τη νοοτροπία του Ψυχρού Πολέμου και τα παιχνίδια μηδενικού αθροίσματος, να μειώσουν τον ρόλο των πυρηνικών όπλων στις πολιτικές τους <…>, να αποσύρουν τα πυρηνικά όπλα που αναπτύσσονται στο εξωτερικό, να αποκλείσουν την απεριόριστη ανάπτυξη της παγκόσμιας αντιπυραυλικής άμυνας».

– Η Μόσχα και το Πεκίνο αντιτίθενται στις προσπάθειες να μετατραπεί το διάστημα σε «αρένα ένοπλης σύγκρουσης» και ζητούν να ξεκινήσουν οι διαπραγματεύσεις το συντομότερο δυνατό για τη σύναψη πολυμερούς συνθήκης για την αποτροπή της τοποθέτησης όπλων στο διάστημα. Οι δεσμεύσεις των χωρών να μην είναι οι πρώτες που θα το τοποθετήσουν «θα πρέπει να συμπληρώνουν, αλλά όχι να αντικαθιστούν» μια νομικά δεσμευτική συμφωνία.

– Η Ρωσία και η Κίνα υπερασπίζονται ένα πολυμερές εμπορικό σύστημα βασισμένο στον κεντρικό ρόλο του Παγκόσμιου Οργανισμού Εμπορίου και ενάντια στον προστατευτισμό. Αντιτίθενται επίσης στη δημιουργία νέων φραγμών στο διεθνές εμπόριο με το πρόσχημα της καταπολέμησης της κλιματικής αλλαγής.

Αρχές δημοκρατίας

– Η Μόσχα και το Πεκίνο συμφωνούν ότι η δημοκρατία δεν είναι “προνόμιο μεμονωμένων κρατών”: “Η δημοκρατία δεν χτίζεται σύμφωνα με στένσιλ. Ανάλογα με την κοινωνικοπολιτική δομή, την ιστορία, τις παραδόσεις και τα πολιτιστικά χαρακτηριστικά ενός συγκεκριμένου κράτους, ο λαός του έχει το δικαίωμα να επιλέγει τέτοιες μορφές και μεθόδους εφαρμογής της δημοκρατίας που ανταποκρίνονται στις ιδιαιτερότητες ενός δεδομένου κράτους.Το δικαίωμα να κρίνουμε αν ένα κράτος είναι δημοκρατικό επιφυλάσσεται μόνο για τον λαό του».

– «Οι προσπάθειες μεμονωμένων κρατών να επιβάλουν σε άλλες χώρες «δημοκρατικά πρότυπα» <…> αποτελούν στην πραγματικότητα παράδειγμα καταπάτησης της δημοκρατίας και αποχώρησης από το πνεύμα και τις αληθινές αξίες της». Η υπεράσπιση της δημοκρατίας και των ανθρωπίνων δικαιωμάτων δεν πρέπει να χρησιμοποιείται ως μέσο πίεσης σε άλλες χώρες και ανάμειξης στις εσωτερικές τους υποθέσεις.

– Όλα τα κράτη πρέπει να ακολουθούν τις βασικές αρχές στον τομέα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, αλλά «λόγω εθνικών ιδιαιτεροτήτων <…> είναι απαραίτητο να συσχετιστεί η οικουμενικότητα των ανθρωπίνων δικαιωμάτων με την πραγματική κατάσταση σε μια συγκεκριμένη χώρα».

– Η Ρωσία και η Κίνα υποστηρίζουν ίσα δικαιώματα για τον έλεγχο του Διαδικτύου και θεωρούν απαράδεκτες οποιεσδήποτε προσπάθειες περιορισμού του κυριαρχικού τους δικαιώματος να ρυθμίζουν και να διασφαλίζουν την ασφάλεια των εθνικών τους τμημάτων.

Πηγή: TASS                                                                        bsgreeks.blogspot.com

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

Geopolitical Monitor: China-Philippines Tensions Flare in South China Sea

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

After years of relative calm under the pro-China Duterte regime, tensions are mounting between China and the Philippines over the South China Sea. The shift can be attributed in part to the policies of President Ferdinand Romualdez Marcos Jr., who has adopted a more proactive stance against China’s aggressive maneuvers and gray zone tactics in and around Philippines waters. The pivot has brought about a marked warming of US-Philippines relations; for example, the two countries hammered out an agreement to expand US military bases in the Philippines by four in 2023, including in the highly strategic Cagayan province south of Taiwan. Now options like regular US-Philippine joint patrols in the South China Sea are increasingly being considered, suggesting new tactical possibilities for deterrence, but also new ways to trigger unintended escalations.

The Philippines’ South China Sea Transparency Initiative

The perception of worsening China-Philippines tensions could be amplified by the fact that much of these gray zone tactics and interdictions once took place behind the scenes, unnoticed or unremarked on by Manila during the Duterte years. This changed in May 2024 with the launch of a ‘transparency initiative’ by the Marcos administration, which intended to monitor and expose China’s aggressive actions near the Second Thomas Shoal (Ayungin in the Philippines) and elsewhere. As others have pointed out, this is not the first time that the Philippines has tried to name and shame Beijing for its actions in the South China Sea. But the initiative is a clear departure from Manila’s recent passivity, and it lays the diplomatic groundwork for increased support from the United States, Australia, and Japan – all of which fall in the Western camp – if not regional allies in ASEAN.

Manila is launching its own foray in a wider information war with the transparency initiative, evident in a recent incident involving a 60 Minutes crew and other journalists. The crew was invited to observe patrols on a Philippine Coast Guard vessel by the Philippines government, and filmed aggressive ramming maneuvers by the Chinese Coast Guard in the waters near the Sabina Shoal in September. Yet before they had even returned to port, China had already disseminated its own narrative of the clash, identifying the Philippines Coast Guard as the aggressor and the 60 Minutes crew as Western propagandists, complete with pictures.

Where the China narrative may have gone unchallenged before, the transparency initiative offers the possibility of an alternative interpretation; however, this doesn’t mean that Manila’s version is reaching and/or convincing the audiences it wants to target.

China Changes Tack at the Second Thomas Shoal

The transparency initiative has failed to defuse tensions at the Second Thomas Shoal. In fact, research from the Asia Maritime Transparency Initiative illustrates a spike in the presence of Chinese vessels from mid-2023, mainly on the back of increased involvement from the People’s Armed Forces Maritime Militia (PAFMM). The researchers also note that PAFMM, Coast Guard, and PLA Navy vessels have been more likely to employ aggressive tactics (ramming, water cannon, boarding) over this span.

The Second Thomas Shoal is the site of the BRP Sierra Madre, a grounded Philippine Navy ship turned impromptu military outpost and sovereignty marker. Tensions at the shoal revolve around Philippine missions to resupply the BRP Sierra Madre and attempts on the Chinese side to interdict new supplies.

Source: Geopolitical Monitor

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

PhilStar Global: Πράκτορας της Κίνας ομολόγησε ότι διενεργούσε κατασκοπεία στις Φιλιππίνες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Κινέζος κατάσκοπος She Zhijiang, που κρατείται επί του παρόντος στην Ταϊλάνδη αντιτίθεται στον επαναπατρισμό στην Κίνα, ισχυρίστηκε σε ένα ντοκιμαντέρ του Al Jazeera ότι ξεκίνησε το κατασκοπευτικό έργο του στις Φιλιππίνες το 2016 ενώ απέφευγε τις κινεζικές αρχές που είχαν διατάξει τη σύλληψή του για παράνομο τζόγο.

Είπε ότι ο στρατηλάτης του υποσχέθηκε να κανονίσει την απόσυρση της ποινικής του υπόθεσης εάν αποδεχόταν τις κατηγορίες.

Στο ντοκιμαντέρ, ισχυρίστηκε ότι συνεργάστηκε με την απολυθείσα δήμαρχο της Μπαμπάν Άλις Γκούο για το Υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας, την υπηρεσία μυστικής αστυνομίας του κομμουνιστικού κόμματος.

Ο κατάσκοπος ομολόγησε την ιδιότητά του ανάφερει, ότι “η Κίνα δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη. Οι δυο μας αφιερώσαμε κάποτε τη ζωή μας στο υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας. Δείτε τι μου συνέβη», είπε.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας Francis Escudero είπε ότι εναπόκειται στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (DOJ) και Εξωτερικών Υποθέσεων (DFA) να συντονιστούν με τις αρχές της Ταϊλάνδης εάν επιθυμούν να εμβαθύνουν στους ισχυρισμούς που εγείρει ο She κατά της Guo.

Ο Escudero είπε ότι το ντοκιμαντέρ του Al Jazeera με θέμα She θα πρέπει να εξεταστεί από τις αρχές για πιθανή κατάθεση υπόθεσης κατασκοπείας εναντίον της Guo.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας είπε ότι υπάρχει ανάγκη οι κυβερνητικές υπηρεσίες των Φιλιππίνων να συντονιστούν με την Ταϊλάνδη όπου κρατείται για φερόμενο παράνομο διαδικτυακό τζόγο.

«Δεν μπορώ να πω αν το ντοκιμαντέρ έχει εμπιστοσύνη. Το πρόβλημα είναι ότι η μαρτυρία του που δόθηκε στην Ταϊλάνδη μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί στο δικαστήριο επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αντιπαράθεση εξέτασης. Αυτό εναπόκειται στους εισαγγελείς του DOJ και του DFA να το καθορίσουν. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία», είπε ο Escudero σε συνέντευξη στο dwIZ το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου.

«Σε κάθε περίπτωση, το περιστατικό θα μπορούσε να εμπίπτει στις διατάξεις της κατασκοπείας, η οποία είναι κατασκοπεία για μια χώρα ακόμη και χωρίς πόλεμο», πρόσθεσε.

Ο Εσκουντέρο επαίνεσε την έρευνα του Κογκρέσου σχετικά με την Γκούο επειδή χρησιμοποίησε τη δημοσιότητα για τη διάδοση των παράνομων τυχερών παιχνιδιών καθώς και στη συμπαιγνία μεταξύ διεθνών εγκληματικών συνδικάτων και αξιωματούχων της τοπικής κυβέρνησης.

Από την πλευρά του, ο ηγέτης της μειονότητας της Γερουσίας Ακουιλίνο Πιμεντέλ Γ’ είπε, ότι το ντοκιμαντέρ μεταδόθηκε από ένα νόμιμο πρακτορείο ειδήσεων, προειδοποιώντας ότι μπορεί μην τεθεί υπόψιν η μαρτυρία ενός κρατούμενου.

«Ας μην πιστεύουμε εύκολα τα λόγια ενός κρατούμενου. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ασκούν πίεση σε έναν κρατούμενο μάρτυρα», είπε ο Πίμεντελ σε ξεχωριστή συνέντευξη στο dwIZ.

Εν τω μεταξύ, ο πρώην γερουσιαστής Πινγκ Λάκσον επαίνεσε την τετραμελή επιτροπή της Βουλής που αντιμετώπισε την Γκούο με το ντοκιμαντέρ και την κατηγόρησε για τους υποτιθέμενους δεσμούς της με το κινεζικό κομμουνιστικό κόμμα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινδία

Asian Lite: Σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Πεκίνο εκφράζει ολοένα και περισσότερο την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφαλείας

Οι σχέσεις Κίνας-Πακιστάν έχουν μια πτωτική πορεία εν μέσω αυξανόμενων διαφορών για πολλά διμερή ζητήματα. Το Πεκίνο γίνεται ανυπόμονο για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αποπληρώσει τα χρέη και να παρέχει επαρκή ασφάλεια στους Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν. Παρά την εξωτερική χρηματοδότηση από παγκόσμιους θεσμούς και την οικονομική στήριξη της Κίνας, το Πακιστάν δεν κατάφερε να σταθεροποιήσει την οικονομία. Κατά συνέπεια, ο Οικονομικός Διάδρομος της Κίνας-Πακιστάν (CPEC) επιβραδύνεται εν μέσω αναφορών για πολλά έργα που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή πιθανές διακοπές λειτουργίας. Ενώ το Πεκίνο προσπαθεί με κάποιο τρόπο να σώσει το CPEC και άλλα έργα, το Ισλαμαμπάντ ενδιαφέρεται περισσότερο για τη διμερή συνεργασία στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, κυρίως κατά της Ινδίας.

Σύμφωνα με αναφορές, το Πακιστάν πιέζει την Κίνα να πραγματοποιήσει ασκήσεις κατά της τρομοκρατίας σε περιοχές κατά μήκος των συνόρων Ινδίας-Πακιστάν. Η Κίνα φέρεται να έχει δείξει απροθυμία στην πρόταση του Πακιστάν, η οποία μπορεί να προκαλέσει άσκοπα εντάσεις με την Ινδία. Αυτό δείχνει ότι το Ισλαμαμπάντ δεν ενδιαφέρεται σοβαρά για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ασφάλειας των Κινέζων πολιτών στο Πακιστάν, αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει διμερείς και πολυμερείς στρατιωτικές ασκήσεις για να προκαλέσει την Ινδία και να κρύψει τις αντιτρομοκρατικές αποτυχίες του.

Από την έναρξη της νέας στρατιωτικής επιχείρησης, Azm-i-Istehkam (Αποφασιστικότητα για σταθερότητα), στις 22 Ιουνίου, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Πακιστάν έχουν αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με έκθεση του Πακιστανικού Ινστιτούτου Μελετών Συγκρούσεων και Ασφάλειας (PICSS), τουλάχιστον 254 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 92 πολίτες και 54 μέλη του προσωπικού ασφαλείας, σκοτώθηκαν σε επιθέσεις μαχητών και βομβαρδισμούς τον Αύγουστο, καθιστώντας τον τον πιο θανατηφόρο μήνα για το Πακιστάν τα τελευταία έξι χρόνια. Πιο ανησυχητικό είναι ότι η πλειονότητα αυτών των επιθέσεων σημειώθηκαν στο Βελουχιστάν και στο Χάιμπερ Παχτούνχβα, περιοχές που φιλοξενούν πολλά έργα που χρηματοδοτούνται από την Κίνα. Το Βελουχιστάν σημείωσε απότομη αύξηση της βίας, με τουλάχιστον 125 νεκρούς, μεταξύ των οποίων 80 πολίτες, 22 μέλη του προσωπικού ασφαλείας και 23 μαχητές. Τα τελευταία χρόνια, Κινέζοι υπήκοοι έχουν γίνει συχνά στόχοι φονικών επιθέσεων σε αυτές τις επαρχίες. Στις 26 Μαρτίου, μια βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στοίχισε τη ζωή σε πέντε Κινέζους μηχανικούς που εργάζονταν στο έργο του φράγματος Dasu στην περιοχή Shangla, στην επαρχία Khyber Pakhtunkhwa.

Έκρηξη λεωφορείου Dasu

Επιπλέον, μόλις μια εβδομάδα πριν από την επίθεση αυτοκτονίας, οι αντάρτες των Μπαλόχ στόχευσαν κινεζικά συμφέροντα εισβάλλοντας στο συγκρότημα Gwadar Port Authority (GPA) και στη ναυτική βάση Turbat κοντά στο λιμάνι Gwadar που διοικείται από την Κίνα, το οποίο είναι βασικό συστατικό του CPEC, στην επαρχία Βελουχιστάν. Αυτά τα περιστατικά ανανέωσαν τις σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του κινεζικού προσωπικού και έργων στο Πακιστάν. Μόλις δύο ημέρες μετά τη βομβιστική επίθεση στο Dasu, μια κινεζική εταιρεία ανέστειλε τα έργα πολιτικού έργου στο Tarbela 5th Extension Hydropower Project και απέλυσε περισσότερους από 2.000 εργαζομένους για «λόγους ασφαλείας». Το 2021, οι πακιστανικές αρχές είχαν αναθέσει σύμβαση 355 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην Power Construction Corporation of China Ltd για έργα. Το φράγμα Tarbela των 1.530 MW είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενέργειας πριν από το 2026.

Οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν, το οποίο ήδη αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικονομική κρίση. Το Πεκίνο εκφράζει όλο και πιο έντονα την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφάλειας. Τον Ιούνιο, ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping προειδοποίησε τον Πακιστανό πρωθυπουργό Shehbaz Sharif ότι ενώ η Κίνα ήταν ανοιχτή στην επέκταση και την αναβάθμιση των οικονομικών δεσμών, το Ισλαμαμπάντ έπρεπε πρώτα να δημιουργήσει ένα «ασφαλές, σταθερό και προβλέψιμο» επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές εταιρείες και το προσωπικό.

Ομοίως, ο Liu Jianchao, Υπουργός του Τμήματος Διεθνών Συνδέσμων του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας – υπεύθυνος για τη διαχείριση των σχέσεων της Κίνας με πολιτικούς οργανισμούς παγκοσμίως – τόνισε το «έλλειμμα εσωτερικής ασφάλειας» του Πακιστάν ως σημαντικό παράγοντα που διαβρώνει την εμπιστοσύνη των Κινέζων επενδυτών. Δήλωσε ότι «οι απειλές για την ασφάλεια είναι οι κύριοι κίνδυνοι για τη συνεργασία της CPEC». Ο Λιου επεσήμανε επίσης τη συνεχιζόμενη πολιτική αστάθεια του Πακιστάν ως βασικό λόγο για τις οικονομικές του αποτυχίες, προτρέποντας τους Πακιστανούς πολιτικούς να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τις περίπλοκες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα.

Shehbaz Sharif και Xi Jinping

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν, Shehbaz Sharif, επισκέφθηκε την Κίνα από τις 4-8 Ιουνίου με μια μεγάλη υπουργική αντιπροσωπεία, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού του πακιστανικού στρατού, στρατηγό Syed Asim Munir, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αναζωογονήσει τους διμερείς δεσμούς με τον σύμμαχό τους «παντός καιρού». Ήταν η πρώτη εκτεταμένη επίσκεψη του Σαρίφ στην Κίνα αφότου έγινε πρωθυπουργός τον Μάρτιο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Σαρίφ φέρεται να αναζήτησε νέα δάνεια από το Πεκίνο και ζήτησε περισσότερο χρόνο για την αποπληρωμή των εκκρεμών χρεών. Ωστόσο, δεν πήρε τίποτα ουσιαστικό σε αντάλλαγμα πέρα ​​από ελάχιστα Μνημόνια Συνεννόησης και πολλές προειδοποιήσεις από την κινεζική πλευρά. Τον Αύγουστο, ο Σαρίφ είχε γράψει μια επιστολή στην κινεζική κυβέρνηση ζητώντας επαναπρογραμματισμό του χρέους για το Πακιστάν σε μια προφανή προσπάθεια να εξασφαλίσει την έγκριση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για οικονομική διάσωση 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τον επόμενο μήνα.

Η Κίνα ανησυχεί όλο και περισσότερο για τις χρηματοοικονομικές επενδύσεις της στο Πακιστάν, φοβούμενη ότι ενδέχεται να μην αποφέρουν θετικές αποδόσεις στο μέλλον. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο του συνολικού εξωτερικού χρέους του Πακιστάν οφείλεται στην Κίνα. Ωστόσο, το Ισλαμαμπάντ φαίνεται πιο επικεντρωμένο στη χρήση πολυμερών και περιφερειακών πλατφορμών όπως τα Ηνωμένα Έθνη ή ο Οργανισμός Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) για να στοχεύσει την Ινδία. Το Πεκίνο απογοητεύεται με τις προσπάθειες του Πακιστάν να το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για την προώθηση της αντι-ινδικής ατζέντας του. Αντί να αντιμετωπίσει τις εικαζόμενες διασυνοριακές τρομοκρατικές επιθέσεις από το Αφγανιστάν και το Ιράν, ο στρατός του Πακιστάν θέλει να διεξάγει περισσότερες αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα σε περιοχές κοντά στα σύνορα με την Ινδία. Οι αναφορές αναφέρουν ότι οι αντάρτες Μπαλόχ και οι Τεχρίκ-ι-Ταλιμπάν βρίσκονται πίσω από πολλές επιθέσεις που στοχεύουν Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν, με ομάδες να έχουν αναφερθεί παρουσία στους δυτικούς γείτονες του Πακιστάν. Ωστόσο, ο στρατός του Πακιστάν εξακολουθεί να διστάζει να πραγματοποιήσει κοινές αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα είτε στο Μπαλουχιστάν είτε στο Khyber Pakhtunkhwa, δείχνοντας τη διπροσωπία του Πακιστάν όσον αφορά την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας.

Παρά τις ψευδείς διαβεβαιώσεις του Πακιστάν για ενίσχυση της ασφάλειας κατόπιν επανειλημμένου αιτήματος της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας αντιτρομοκρατικής επιχείρησης, η κατάσταση συνεχίζει να επιδεινώνεται, με αυξανόμενες αναταραχές και βία που στοχεύουν βασικά κινεζικά έργα στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road. Η συνεχιζόμενη αστάθεια παρουσιάζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις για το λιμάνι του Γκουαντάρ, το CPEC και την «παντός καιρού» συνεργασία της Κίνας με το Πακιστάν. Τελικά, η ευθύνη για αυτές τις οπισθοδρομήσεις βαρύνει την ανικανότητα, τη διττή συμπεριφορά του Πακιστάν και τις συνεχείς προσπάθειές του να χρησιμοποιήσει τη σχέση του με την Κίνα εναντίον της Ινδίας.

 

ΠΗΓΗ: Asian Lite

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή