Ακολουθήστε μας

Κίνα

«Έμφραγμα» στην εφοδιαστική αλυσίδα λόγω Σαγκάης – Καθυστερήσεις σε προϊόντα και στην Ελλάδα

Δημοσιεύτηκε

στις

To lockdown που έχει επιβληθεί στην Κίνα λόγω της πανδημίας και ειδικά στη Σαγκάη, το μεγαλύτερο λιμάνι της χώρας, διογκώνει τα προβλήματα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα.

Νέα αναταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα προκαλούν τα πρόσφατα lockdowns στην Κίνα –κυρίως αυτό στη Σαγκάη–, με τις επιχειρήσεις πλέον και στην Ελλάδα να μοιάζουν σαν να βρίσκονται ανάμεσα σε συμπληγάδες πέτρες.

Πριν καλά καλά ομαλοποιηθεί η κατάσταση από τις διαταραχές στην εφοδιαστική αλυσίδα που ξεκίνησαν πέρυσι και οφείλονταν στην απότομη επανεκκίνηση της οικονομίας παγκοσμίως, και ενώ από τα τέλη Φεβρουαρίου η κρίση στην Ουκρανία έχει προκαλέσει νέα προβλήματα, τώρα επανέρχονται στο προσκήνιο οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις παραγγελιών από την Κίνα.

Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά (ΕΒΕΠ) κ. Βασίλη Κορκίδη, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις των παραγγελιών φθάνουν ήδη έως και τις 14 ημέρες, χωρίς βεβαίως να αποκλείεται το ενδεχόμενο να επιδεινωθεί η κατάσταση εάν διαρκέσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα τα πολύ αυστηρά περιοριστικά μέτρα στην Κίνα. Τα μεγαλύτερα προβλήματα από πλευράς καθυστερήσεων εντοπίζονται, σύμφωνα με παράγοντες της αγοράς που μίλησαν στην «Κ», στον κλάδο ένδυσης – υπόδησης, καθώς και στον ξενοδοχειακό εξοπλισμό. Αν και για την ώρα δεν τίθεται θέμα ελλείψεων, δεν αποκλείουν να συμβεί κάτι τέτοιο εάν διαρκέσει για πολύ ακόμη το lockdown στη Σαγκάη, με δεδομένο μάλιστα ότι –εξαιτίας των προηγούμενων διαταραχών αλλά και των πολύ μεγάλων ανατιμήσεων που είχαν καταγραφεί ήδη από πέρυσι– τα αποθέματα των περισσότερων επιχειρήσεων είναι χαμηλότερα. Λόγω, δε, της επικείμενης έναρξης της τουριστικής περιόδου, οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις παραγγελιών ξενοδοχειακού εξοπλισμού μπορούν να προκαλέσουν αρκετά προβλήματα.

Στη μία εβδομάδα περιορίζονται για την ώρα οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών συσκευών από μεγάλους προμηθευτές. Σύμφωνα, όμως, με υψηλόβαθμο στέλεχος πολύ μεγάλης αλυσίδας του κλάδου, το οποίο μίλησε στην «Κ», οι καθυστερήσεις στις παραδόσεις από μικρότερους προμηθευτές είναι μεγαλύτερες και τα προβλήματα οξύτερα.

Για την ώρα δεν τίθεται θέμα ελλείψεων, όμως δεν αποκλείεται να συμβεί κάτι τέτοιο εάν διαρκέσει για πολύ ακόμη το lockdown στη Σαγκάη.

Η διακοπή λειτουργίας μονάδων γνωστών αυτοκινητοβιομηχανιών που βρίσκονται στη Σαγκάη και στις άλλες κινεζικές πόλεις της ευρύτερης περιοχής όπου έχει επιβληθεί lockdown αναμένεται να επιδεινώσει περαιτέρω το πρόβλημα, που ήδη υπάρχει με τις παραδόσεις καινούργιων αυτοκινήτων. Και αυτό διότι η κατάσταση που προϋπήρχε και οδηγούσε σε καθυστερήσεις 4-12 μηνών στις παραδόσεις παραγγελιών καινούργιων αυτοκινήτων, αντί να βελτιώνεται, χειροτερεύει εκ νέου.

Τα ναύλα για τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων δεν έχουν επηρεασθεί ακόμη, όμως κανείς δεν μπορεί να αποκλείσει ένα τέτοιο ενδεχόμενο. Βεβαίως, αν και είχε ξεκινήσει μια αργή αποκλιμάκωσή τους, παραμένουν σε εξαιρετικά υψηλά επίπεδα σε σύγκριση με πέρυσι, η οποία τώρα δεν αποκλείεται να ανακοπεί. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του εξειδικευμένου οίκου Drewry’s, ο σύνθετος παγκόσμιος δείκτης εμπορευματοκιβωτίων (World Container Index) διαμορφώθηκε στις 7 Απριλίου στα 8.041,50 δολάρια για το κοντέινερ 40 ποδών, καταγράφοντας μείωση σε σύγκριση με πριν από μία εβδομάδα. Η τιμή αυτή, ωστόσο, είναι υψηλότερη κατά 64% σε σύγκριση με πριν από ένα χρόνο. Επιπλέον καταγράφηκε μια μικρή αύξηση, της τάξης του 2%, μέσα σε μία εβδομάδα στα ναύλα που αφορούν τη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων από τη Σαγκάη στη Γένοβα, εξέλιξη που δεν αποκλείεται να προμηνύει περαιτέρω αυξήσεις.

Το χειρότερο, βεβαίως, είναι ότι η νέα αυτή διαταραχή στην εφοδιαστική αλυσίδα έρχεται να προστεθεί στα άλλα πολύ μεγάλα προβλήματα που έχουν προκληθεί στη λειτουργία των επιχειρήσεων, παραγωγικών και εμπορικών, από την αύξηση του ενεργειακού κόστους και του κόστους πρώτων υλών, απόρροια των γεωπολιτικών εξελίξεων.

Ελλείψεις σε κινητά τηλέφωνα και υπολογιστές λόγω προβλημάτων στη Σαγκάη

Εχοντας στραμμένη την προσοχή του στο δράμα της Ουκρανίας και του συνεχιζόμενου πολέμου, ο δυτικός κόσμος κινδυνεύει να ξεχάσει την πανδημία και να αιφνιδιαστεί από μια πρωτοφανή έλλειψη των iPhone και των υπολογιστών της Apple, παρενέργεια του νέου κύματος παραλλαγών της «Ομικρον» που πλήττει την Κίνα. Τη χαριστική βολή στην παραγωγή και αποστολή των εξαρτημάτων αυτών των προϊόντων υψηλής τεχνολογίας αναμένεται να δώσουν τα lockdowns στη Σαγκάη και την Κουνσχάν, δύο πόλεις της ανατολικής Κίνας που αποτελούν κέντρο προμηθευτών των μεγάλων εταιρειών τεχνολογίας. Ιδιαιτέρως η Σαγκάη, η πόλη με το μεγαλύτερο λιμάνι στον κόσμο, την αντίστοιχη διακίνηση αγαθών και τα 25 εκατ. κατοίκους, παραμένει σχεδόν ολοκληρωτικά αποκλεισμένη από την αρχή του μήνα.

emfragma-stin-efodiastiki-alysida-logo-sagkais-kathysteriseis-se-proionta-kai-stin-ellada0
Η πλειονότητα των προμηθευτών της Apple στην Κίνα έχει διακόψει τη λειτουργία της, οδηγώντας σε πρωτοφανείς ελλείψεις σε iPhone και iPad. Φωτ. Reuters.

Τώρα το νέο κύμα της πανδημίας αναγκάζει τουλάχιστον 30 ταϊβανέζικες εταιρείες τεχνολογίας να αναστείλουν τη λειτουργία τους στο πλαίσιο του lockdown, αλλά ανάμεσά τους συγκαταλέγεται και η Pegatron, που κατασκευάζει εξαρτήματα για τα iPhone και τους υπολογιστές της Apple. Η αναστολή λειτουργίας της Pegatron αποτελεί το τελευταίο πλήγμα στον κολοσσό του λογισμικού, καθώς τους τελευταίους μήνες έχουν προηγηθεί ανάλογες κινήσεις άλλων προμηθευτών της, καθοριστικών στη γραμμή συναρμολόγησης των προϊόντων της. Τον περασμένο μήνα ένας άλλος σημαντικός προμηθευτής της, η Foxconn, ανέστειλε τη λειτουργία του στο κέντρο τεχνολογίας της Σεντζέν, της πόλης που τα τελευταία χρόνια αποκαλείται συχνά Silicon Valley της Κίνας. Χθες ανέστειλε τη λειτουργία της και η Quanta Computer, παρασκευάστρια των Macbook στη Σαγκάη, ενώ από τις αρχές του μήνα έχει διακόψει την παραγωγή η Luxhare Precision Industry, επίσης προμηθεύτρια της Apple στην Κουνσχάν.

Ολες αυτές οι βιομηχανίες παράγουν εξαρτήματα τόσο των κινητών τηλεφώνων όσο και των υπολογιστών, συχνά απολύτως κρίσιμα για το τελικό προϊόν. Είναι γεγονός ότι η πολιτική της λεγόμενης μηδενικής ανοχής στον κορωνοϊό που έχει υιοθετήσει το Πεκίνο έχει ήδη περιορίσει τις προμήθειες καθοριστικών εξαρτημάτων υψηλής τεχνολογίας. Ανάμεσα στα είδη που παρουσιάζουν ανεπάρκεια συγκαταλέγονται και οι κονσόλες ηλεκτρονικών παιχνιδιών, οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Πέραν του πλήγματος που επιφέρει στην κινεζική οικονομία αυτή η μείωση των εξαγωγών από την Κίνα προς τον υπόλοιπο κόσμο, παράλληλα επιδεινώνει το έμφραγμα στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα. Δυσχεραίνει, επίσης, το έργο των μεγάλων διεθνών μεταφορικών εταιρειών που αντιμετωπίζουν ανεπάρκεια εμπορευματοκιβωτίων και μεταφορικών πλοίων, με τη συνεπακόλουθη εκτόξευση του κόστους των ναύλων.

Ορισμένες βιομηχανίες ηλεκτρονικών αδυνατούν ήδη να εξασφαλίσουν τις κεντρικές μονάδες επεξεργαστών υπολογιστών, μονάδες μπαταριών και πάνελ, καθώς και κεραμικούς πυκνωτές για τους server των υπολογιστών.

Ανάμεσά τους η κινεζική βιομηχανία ηλεκτροκίνητων οχημάτων Nio που έχει από το περασμένο Σαββατοκύριακο ανακοινώσει ότι θα διακόψει τις παραδόσεις, καθώς έχουν αναστείλει την παραγωγή τους οι προμηθευτές της τόσο στη Σαγκάη όσο και σε άλλες κινεζικές πόλεις. Υπενθυμίζεται ότι και η μονάδα της Tesla στη Σαγκάη έχει διακόψει τη λειτουργία της από τις 28 Μαρτίου. Επίσης η WUS, ηγετική βιομηχανία στην παραγωγή δικτύων, ανέφερε πως δύο θυγατρικές της στην Κουνσχάν έχουν αναστείλει τη λειτουργία τους, ενώ ανακοίνωσε ότι για ακόμη μία εβδομάδα δεν θα λειτουργήσει η Wise Pioneer, που προμηθεύει μηχανολογικό εξοπλισμό για την κατασκευή ηλεκτρονικών προϊόντων, όπως οι επίπεδες οθόνες τηλεοράσεων και οι φακοί.

Εν ολίγοις αναμένεται να πληγούν οι βιομηχανίες τεχνολογίας κάθε είδους, ενώ ο αποκλεισμός της Σαγκάης αρχίζει να προκαλεί γενικότερη ανησυχία για τις επιπτώσεις που θα επιφέρει στην εφοδιαστική αλυσίδα, με πιθανές συνέπειες στην προσφορά όχι μόνο ηλεκτρονικών ειδών, αλλά ευρύτατου φάσματος προϊόντων, ακόμη και φαρμάκων. Σύμφωνα με τον Τζούλιαν Εβανς Πρίτσαρντ, επικεφαλής των οικονομολόγων της Capital Economics, μέχρι στιγμής είναι περιορισμένες οι επιπτώσεις του lockdown της Σαγκάης στην εφοδιαστική αλυσίδα. Οπως επισημαίνει ο ίδιος, ο λόγος είναι ότι ορισμένες βιομηχανίες εξακολουθούν να λειτουργούν με τους εργαζομένους να παραμένουν μέσα στο εργοστάσιο, ώστε να ελαχιστοποιήσουν τον κίνδυνο μετάδοσης του ιού.

Μιλώντας, πάντως, στο αραβικό δίκτυο Al Jazeera, ο Μπρους Πανγκ, επικεφαλής του τομέα μακροοικονομικών ερευνών στην China Renaissance Securities, τόνισε πως «το επιθετικό αυτό κύμα της πανδημίας που πλήττει την Κίνα μπορεί να προκαλέσει καθυστερήσεις και αυξήσεις των τιμών, που θα καθηλώσουν την ανάκαμψη και θα επιταχύνουν περαιτέρω τον πληθωρισμό σε παγκόσμιο επίπεδο». Δεν λείπουν, πάντως, οι κακοί οιωνοί, καθώς στις 7 Απριλίου εμπειρογνώμονες της ισπανικής τράπεζας και επενδυτικής BBVA στο Χονγκ Κονγκ κατέγραψαν κατάρρευση της κίνησης φορτίων στο λιμάνι της Σαγκάης και διαρκή αύξηση των οχημάτων που παραμένουν σε ουρά έξω από αυτό.

Καθημερινή

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

Geopolitical Monitor: China-Philippines Tensions Flare in South China Sea

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

After years of relative calm under the pro-China Duterte regime, tensions are mounting between China and the Philippines over the South China Sea. The shift can be attributed in part to the policies of President Ferdinand Romualdez Marcos Jr., who has adopted a more proactive stance against China’s aggressive maneuvers and gray zone tactics in and around Philippines waters. The pivot has brought about a marked warming of US-Philippines relations; for example, the two countries hammered out an agreement to expand US military bases in the Philippines by four in 2023, including in the highly strategic Cagayan province south of Taiwan. Now options like regular US-Philippine joint patrols in the South China Sea are increasingly being considered, suggesting new tactical possibilities for deterrence, but also new ways to trigger unintended escalations.

The Philippines’ South China Sea Transparency Initiative

The perception of worsening China-Philippines tensions could be amplified by the fact that much of these gray zone tactics and interdictions once took place behind the scenes, unnoticed or unremarked on by Manila during the Duterte years. This changed in May 2024 with the launch of a ‘transparency initiative’ by the Marcos administration, which intended to monitor and expose China’s aggressive actions near the Second Thomas Shoal (Ayungin in the Philippines) and elsewhere. As others have pointed out, this is not the first time that the Philippines has tried to name and shame Beijing for its actions in the South China Sea. But the initiative is a clear departure from Manila’s recent passivity, and it lays the diplomatic groundwork for increased support from the United States, Australia, and Japan – all of which fall in the Western camp – if not regional allies in ASEAN.

Manila is launching its own foray in a wider information war with the transparency initiative, evident in a recent incident involving a 60 Minutes crew and other journalists. The crew was invited to observe patrols on a Philippine Coast Guard vessel by the Philippines government, and filmed aggressive ramming maneuvers by the Chinese Coast Guard in the waters near the Sabina Shoal in September. Yet before they had even returned to port, China had already disseminated its own narrative of the clash, identifying the Philippines Coast Guard as the aggressor and the 60 Minutes crew as Western propagandists, complete with pictures.

Where the China narrative may have gone unchallenged before, the transparency initiative offers the possibility of an alternative interpretation; however, this doesn’t mean that Manila’s version is reaching and/or convincing the audiences it wants to target.

China Changes Tack at the Second Thomas Shoal

The transparency initiative has failed to defuse tensions at the Second Thomas Shoal. In fact, research from the Asia Maritime Transparency Initiative illustrates a spike in the presence of Chinese vessels from mid-2023, mainly on the back of increased involvement from the People’s Armed Forces Maritime Militia (PAFMM). The researchers also note that PAFMM, Coast Guard, and PLA Navy vessels have been more likely to employ aggressive tactics (ramming, water cannon, boarding) over this span.

The Second Thomas Shoal is the site of the BRP Sierra Madre, a grounded Philippine Navy ship turned impromptu military outpost and sovereignty marker. Tensions at the shoal revolve around Philippine missions to resupply the BRP Sierra Madre and attempts on the Chinese side to interdict new supplies.

Source: Geopolitical Monitor

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

PhilStar Global: Πράκτορας της Κίνας ομολόγησε ότι διενεργούσε κατασκοπεία στις Φιλιππίνες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Κινέζος κατάσκοπος She Zhijiang, που κρατείται επί του παρόντος στην Ταϊλάνδη αντιτίθεται στον επαναπατρισμό στην Κίνα, ισχυρίστηκε σε ένα ντοκιμαντέρ του Al Jazeera ότι ξεκίνησε το κατασκοπευτικό έργο του στις Φιλιππίνες το 2016 ενώ απέφευγε τις κινεζικές αρχές που είχαν διατάξει τη σύλληψή του για παράνομο τζόγο.

Είπε ότι ο στρατηλάτης του υποσχέθηκε να κανονίσει την απόσυρση της ποινικής του υπόθεσης εάν αποδεχόταν τις κατηγορίες.

Στο ντοκιμαντέρ, ισχυρίστηκε ότι συνεργάστηκε με την απολυθείσα δήμαρχο της Μπαμπάν Άλις Γκούο για το Υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας, την υπηρεσία μυστικής αστυνομίας του κομμουνιστικού κόμματος.

Ο κατάσκοπος ομολόγησε την ιδιότητά του ανάφερει, ότι “η Κίνα δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη. Οι δυο μας αφιερώσαμε κάποτε τη ζωή μας στο υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας. Δείτε τι μου συνέβη», είπε.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας Francis Escudero είπε ότι εναπόκειται στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (DOJ) και Εξωτερικών Υποθέσεων (DFA) να συντονιστούν με τις αρχές της Ταϊλάνδης εάν επιθυμούν να εμβαθύνουν στους ισχυρισμούς που εγείρει ο She κατά της Guo.

Ο Escudero είπε ότι το ντοκιμαντέρ του Al Jazeera με θέμα She θα πρέπει να εξεταστεί από τις αρχές για πιθανή κατάθεση υπόθεσης κατασκοπείας εναντίον της Guo.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας είπε ότι υπάρχει ανάγκη οι κυβερνητικές υπηρεσίες των Φιλιππίνων να συντονιστούν με την Ταϊλάνδη όπου κρατείται για φερόμενο παράνομο διαδικτυακό τζόγο.

«Δεν μπορώ να πω αν το ντοκιμαντέρ έχει εμπιστοσύνη. Το πρόβλημα είναι ότι η μαρτυρία του που δόθηκε στην Ταϊλάνδη μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί στο δικαστήριο επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αντιπαράθεση εξέτασης. Αυτό εναπόκειται στους εισαγγελείς του DOJ και του DFA να το καθορίσουν. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία», είπε ο Escudero σε συνέντευξη στο dwIZ το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου.

«Σε κάθε περίπτωση, το περιστατικό θα μπορούσε να εμπίπτει στις διατάξεις της κατασκοπείας, η οποία είναι κατασκοπεία για μια χώρα ακόμη και χωρίς πόλεμο», πρόσθεσε.

Ο Εσκουντέρο επαίνεσε την έρευνα του Κογκρέσου σχετικά με την Γκούο επειδή χρησιμοποίησε τη δημοσιότητα για τη διάδοση των παράνομων τυχερών παιχνιδιών καθώς και στη συμπαιγνία μεταξύ διεθνών εγκληματικών συνδικάτων και αξιωματούχων της τοπικής κυβέρνησης.

Από την πλευρά του, ο ηγέτης της μειονότητας της Γερουσίας Ακουιλίνο Πιμεντέλ Γ’ είπε, ότι το ντοκιμαντέρ μεταδόθηκε από ένα νόμιμο πρακτορείο ειδήσεων, προειδοποιώντας ότι μπορεί μην τεθεί υπόψιν η μαρτυρία ενός κρατούμενου.

«Ας μην πιστεύουμε εύκολα τα λόγια ενός κρατούμενου. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ασκούν πίεση σε έναν κρατούμενο μάρτυρα», είπε ο Πίμεντελ σε ξεχωριστή συνέντευξη στο dwIZ.

Εν τω μεταξύ, ο πρώην γερουσιαστής Πινγκ Λάκσον επαίνεσε την τετραμελή επιτροπή της Βουλής που αντιμετώπισε την Γκούο με το ντοκιμαντέρ και την κατηγόρησε για τους υποτιθέμενους δεσμούς της με το κινεζικό κομμουνιστικό κόμμα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινδία

Asian Lite: Σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Πεκίνο εκφράζει ολοένα και περισσότερο την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφαλείας

Οι σχέσεις Κίνας-Πακιστάν έχουν μια πτωτική πορεία εν μέσω αυξανόμενων διαφορών για πολλά διμερή ζητήματα. Το Πεκίνο γίνεται ανυπόμονο για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αποπληρώσει τα χρέη και να παρέχει επαρκή ασφάλεια στους Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν. Παρά την εξωτερική χρηματοδότηση από παγκόσμιους θεσμούς και την οικονομική στήριξη της Κίνας, το Πακιστάν δεν κατάφερε να σταθεροποιήσει την οικονομία. Κατά συνέπεια, ο Οικονομικός Διάδρομος της Κίνας-Πακιστάν (CPEC) επιβραδύνεται εν μέσω αναφορών για πολλά έργα που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή πιθανές διακοπές λειτουργίας. Ενώ το Πεκίνο προσπαθεί με κάποιο τρόπο να σώσει το CPEC και άλλα έργα, το Ισλαμαμπάντ ενδιαφέρεται περισσότερο για τη διμερή συνεργασία στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, κυρίως κατά της Ινδίας.

Σύμφωνα με αναφορές, το Πακιστάν πιέζει την Κίνα να πραγματοποιήσει ασκήσεις κατά της τρομοκρατίας σε περιοχές κατά μήκος των συνόρων Ινδίας-Πακιστάν. Η Κίνα φέρεται να έχει δείξει απροθυμία στην πρόταση του Πακιστάν, η οποία μπορεί να προκαλέσει άσκοπα εντάσεις με την Ινδία. Αυτό δείχνει ότι το Ισλαμαμπάντ δεν ενδιαφέρεται σοβαρά για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ασφάλειας των Κινέζων πολιτών στο Πακιστάν, αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει διμερείς και πολυμερείς στρατιωτικές ασκήσεις για να προκαλέσει την Ινδία και να κρύψει τις αντιτρομοκρατικές αποτυχίες του.

Από την έναρξη της νέας στρατιωτικής επιχείρησης, Azm-i-Istehkam (Αποφασιστικότητα για σταθερότητα), στις 22 Ιουνίου, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Πακιστάν έχουν αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με έκθεση του Πακιστανικού Ινστιτούτου Μελετών Συγκρούσεων και Ασφάλειας (PICSS), τουλάχιστον 254 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 92 πολίτες και 54 μέλη του προσωπικού ασφαλείας, σκοτώθηκαν σε επιθέσεις μαχητών και βομβαρδισμούς τον Αύγουστο, καθιστώντας τον τον πιο θανατηφόρο μήνα για το Πακιστάν τα τελευταία έξι χρόνια. Πιο ανησυχητικό είναι ότι η πλειονότητα αυτών των επιθέσεων σημειώθηκαν στο Βελουχιστάν και στο Χάιμπερ Παχτούνχβα, περιοχές που φιλοξενούν πολλά έργα που χρηματοδοτούνται από την Κίνα. Το Βελουχιστάν σημείωσε απότομη αύξηση της βίας, με τουλάχιστον 125 νεκρούς, μεταξύ των οποίων 80 πολίτες, 22 μέλη του προσωπικού ασφαλείας και 23 μαχητές. Τα τελευταία χρόνια, Κινέζοι υπήκοοι έχουν γίνει συχνά στόχοι φονικών επιθέσεων σε αυτές τις επαρχίες. Στις 26 Μαρτίου, μια βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στοίχισε τη ζωή σε πέντε Κινέζους μηχανικούς που εργάζονταν στο έργο του φράγματος Dasu στην περιοχή Shangla, στην επαρχία Khyber Pakhtunkhwa.

Έκρηξη λεωφορείου Dasu

Επιπλέον, μόλις μια εβδομάδα πριν από την επίθεση αυτοκτονίας, οι αντάρτες των Μπαλόχ στόχευσαν κινεζικά συμφέροντα εισβάλλοντας στο συγκρότημα Gwadar Port Authority (GPA) και στη ναυτική βάση Turbat κοντά στο λιμάνι Gwadar που διοικείται από την Κίνα, το οποίο είναι βασικό συστατικό του CPEC, στην επαρχία Βελουχιστάν. Αυτά τα περιστατικά ανανέωσαν τις σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του κινεζικού προσωπικού και έργων στο Πακιστάν. Μόλις δύο ημέρες μετά τη βομβιστική επίθεση στο Dasu, μια κινεζική εταιρεία ανέστειλε τα έργα πολιτικού έργου στο Tarbela 5th Extension Hydropower Project και απέλυσε περισσότερους από 2.000 εργαζομένους για «λόγους ασφαλείας». Το 2021, οι πακιστανικές αρχές είχαν αναθέσει σύμβαση 355 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην Power Construction Corporation of China Ltd για έργα. Το φράγμα Tarbela των 1.530 MW είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενέργειας πριν από το 2026.

Οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν, το οποίο ήδη αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικονομική κρίση. Το Πεκίνο εκφράζει όλο και πιο έντονα την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφάλειας. Τον Ιούνιο, ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping προειδοποίησε τον Πακιστανό πρωθυπουργό Shehbaz Sharif ότι ενώ η Κίνα ήταν ανοιχτή στην επέκταση και την αναβάθμιση των οικονομικών δεσμών, το Ισλαμαμπάντ έπρεπε πρώτα να δημιουργήσει ένα «ασφαλές, σταθερό και προβλέψιμο» επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές εταιρείες και το προσωπικό.

Ομοίως, ο Liu Jianchao, Υπουργός του Τμήματος Διεθνών Συνδέσμων του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας – υπεύθυνος για τη διαχείριση των σχέσεων της Κίνας με πολιτικούς οργανισμούς παγκοσμίως – τόνισε το «έλλειμμα εσωτερικής ασφάλειας» του Πακιστάν ως σημαντικό παράγοντα που διαβρώνει την εμπιστοσύνη των Κινέζων επενδυτών. Δήλωσε ότι «οι απειλές για την ασφάλεια είναι οι κύριοι κίνδυνοι για τη συνεργασία της CPEC». Ο Λιου επεσήμανε επίσης τη συνεχιζόμενη πολιτική αστάθεια του Πακιστάν ως βασικό λόγο για τις οικονομικές του αποτυχίες, προτρέποντας τους Πακιστανούς πολιτικούς να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τις περίπλοκες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα.

Shehbaz Sharif και Xi Jinping

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν, Shehbaz Sharif, επισκέφθηκε την Κίνα από τις 4-8 Ιουνίου με μια μεγάλη υπουργική αντιπροσωπεία, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού του πακιστανικού στρατού, στρατηγό Syed Asim Munir, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αναζωογονήσει τους διμερείς δεσμούς με τον σύμμαχό τους «παντός καιρού». Ήταν η πρώτη εκτεταμένη επίσκεψη του Σαρίφ στην Κίνα αφότου έγινε πρωθυπουργός τον Μάρτιο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Σαρίφ φέρεται να αναζήτησε νέα δάνεια από το Πεκίνο και ζήτησε περισσότερο χρόνο για την αποπληρωμή των εκκρεμών χρεών. Ωστόσο, δεν πήρε τίποτα ουσιαστικό σε αντάλλαγμα πέρα ​​από ελάχιστα Μνημόνια Συνεννόησης και πολλές προειδοποιήσεις από την κινεζική πλευρά. Τον Αύγουστο, ο Σαρίφ είχε γράψει μια επιστολή στην κινεζική κυβέρνηση ζητώντας επαναπρογραμματισμό του χρέους για το Πακιστάν σε μια προφανή προσπάθεια να εξασφαλίσει την έγκριση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για οικονομική διάσωση 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τον επόμενο μήνα.

Η Κίνα ανησυχεί όλο και περισσότερο για τις χρηματοοικονομικές επενδύσεις της στο Πακιστάν, φοβούμενη ότι ενδέχεται να μην αποφέρουν θετικές αποδόσεις στο μέλλον. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο του συνολικού εξωτερικού χρέους του Πακιστάν οφείλεται στην Κίνα. Ωστόσο, το Ισλαμαμπάντ φαίνεται πιο επικεντρωμένο στη χρήση πολυμερών και περιφερειακών πλατφορμών όπως τα Ηνωμένα Έθνη ή ο Οργανισμός Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) για να στοχεύσει την Ινδία. Το Πεκίνο απογοητεύεται με τις προσπάθειες του Πακιστάν να το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για την προώθηση της αντι-ινδικής ατζέντας του. Αντί να αντιμετωπίσει τις εικαζόμενες διασυνοριακές τρομοκρατικές επιθέσεις από το Αφγανιστάν και το Ιράν, ο στρατός του Πακιστάν θέλει να διεξάγει περισσότερες αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα σε περιοχές κοντά στα σύνορα με την Ινδία. Οι αναφορές αναφέρουν ότι οι αντάρτες Μπαλόχ και οι Τεχρίκ-ι-Ταλιμπάν βρίσκονται πίσω από πολλές επιθέσεις που στοχεύουν Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν, με ομάδες να έχουν αναφερθεί παρουσία στους δυτικούς γείτονες του Πακιστάν. Ωστόσο, ο στρατός του Πακιστάν εξακολουθεί να διστάζει να πραγματοποιήσει κοινές αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα είτε στο Μπαλουχιστάν είτε στο Khyber Pakhtunkhwa, δείχνοντας τη διπροσωπία του Πακιστάν όσον αφορά την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας.

Παρά τις ψευδείς διαβεβαιώσεις του Πακιστάν για ενίσχυση της ασφάλειας κατόπιν επανειλημμένου αιτήματος της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας αντιτρομοκρατικής επιχείρησης, η κατάσταση συνεχίζει να επιδεινώνεται, με αυξανόμενες αναταραχές και βία που στοχεύουν βασικά κινεζικά έργα στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road. Η συνεχιζόμενη αστάθεια παρουσιάζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις για το λιμάνι του Γκουαντάρ, το CPEC και την «παντός καιρού» συνεργασία της Κίνας με το Πακιστάν. Τελικά, η ευθύνη για αυτές τις οπισθοδρομήσεις βαρύνει την ανικανότητα, τη διττή συμπεριφορά του Πακιστάν και τις συνεχείς προσπάθειές του να χρησιμοποιήσει τη σχέση του με την Κίνα εναντίον της Ινδίας.

 

ΠΗΓΗ: Asian Lite

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή