Ακολουθήστε μας

Ενεργειακά

Σε Ινδία και Κίνα οι ροές ρωσικού πετρελαίου

Δημοσιεύτηκε

στις

Πώς η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία άλλαξε τις παγκόσμιες ροές πετρελαίου

Πριν ακόμη οι ηγέτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης καταλήξουν σε συμφωνία για να απαγορεύσουν τις εισαγωγές ρωσικού αργού και πετρελαιοειδών, αρκετές χώρες ή και traders γύριζαν την πλάτη στη Ρωσία. To αποτέλεσμα είναι να έχουν αλλάξει αισθητά οι παγκόσμιες ροές του καυσίμου που κινεί τον κόσμο. Οι θαλάσσιες διαδρομές μεγαλώνουν αφού πλέον προορισμός του ρωσικού μαύρου χρυσού είναι η Ασία και όχι η Ευρώπη. 

Οι ρωσικές εξαγωγές πετρελαίου είχαν ήδη αλλάξει ρότα ορισμένα κράτη – μέλη της ΕΕ θέλησαν να δράσουν προληπτικά εν αναμονή των πιθανών απαγορεύσεων. Την ίδια ώρα Κίνα και Ινδία φρόντιζαν να διαπραγματευτούν την αγορά μεγαλύτερων ποσοτήτων ρωσικού αργού σε τιμή ευκαιρίας.

Η ποσότητα του ρωσικού αργού που βρέθηκε έτσι στο νερό εκτινάχθηκε στα 80 εκατ. βαρέλια αυτόν τον μήνα από λιγότερο από 30 εκατ. βαρέλια πριν από την εισβολή στην Ουκρανία, σύμφωνα με στοιχεία του CNBC. Η αύξηση αυτή στην ποσότητα που μεταφέρεται μέσω της θαλάσσιας οδού οφείλεται στο γεγονός ότι το ρωσικό πετρέλαιο κατευθύνεται τώρα προς τις δύο μεγάλες οικονομίες της Ασίας αντί να οδεύει μέσω αγωγών σε πιο κοντινούς προορισμούς της βορειοδυτικής Ευρώπης. 

Να θυμίσουμε ότι η Ρωσία είναι ο μεγαλύτερος εξαγωγέας πετρελαίου και πετρελαϊοειδών στον κόσμο και η ΕΕ από τις πλέον εξαρτημένες από τη ρωσική ενέργεια περιοχές του πλανήτη. Είναι αναπόφευκτες λοιπόν οι αναταράξεις στην αγορά. Τον Μάρτιο, λίγες ημέρες μετά την εισβολή, οι τιμές του πετρελαίου εκτινάχθηκαν στα υψηλότερα επίπεδα από το 2007. Τώρα μετά το εμπάργκο έκαναν και πάλι άλμα έως και τα 124 δολάρια το βαρέλι. 

Η Διεθνής Υπηρεσία Ενέργειας έχει προειδοποιήσει πως έως και 3 εκατ. βαρέλια ημερησίως ρωσικού πετρελαίου είναι σε κίνδυνο να μείνουν εκτός αγοράς. Προς το παρόν όμως βρίσκουν πρόθυμους αγοραστές ειδικά στην Ινδία, κάτι που φαίνεται και στην αύξηση της κίνησης των δεξαμενόπλοιων που περνούν από τη Διώρυγα του Σουέζ κατά 47% τον εφετινό Μάιο σε σχέση με πέρυσι. 

Όπως εξηγούν στο CNBC αναλυτές η ανακατεύθυνση των τάνκερ της Μαύρης Θάλασσας προς τη Διώρυγα του Σουέζ αντί των ευρωπαϊκών λιμανιών σημαίνει πιο μακρινές διαδρομές και κατά συνέπεια ακόμη εντονότερες πληθωριστικές πιέσεις στο πετρέλαιο. 

naftemporiki.gr 

Συνέχεια ανάγνωσης

Ενεργειακά

Τα Νέα: Εξελίξεις στο Αιγαίο! Μία ευκαιρία, μία παγίδα και οι χάρτες

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη έγινε γνωστό, ότι οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας εδωσαν εντολή «διερεύνησης» για εκκίνηση των συζητήσεων περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στους Υπουργούς Εξωτερικών της κάθε χώρας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν αντίστοιχα.

Την αποκάλυψη είχε κάνει ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δηλώσεις του από τη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας, ότι «είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όταν βρισκόμαστε σε μια περιοχή, η οποία βάλλεται από διαρκείς γεωπολιτικούς κινδύνους και εν μέσω δύο πολέμων, να υπάρχουν σχέσεις κατανόησης και καλής γειτονίας». 

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα την Ελλάδα, έτσι ώστε να προετοιαστεί το Ανώτατο Συμβούλιο και να συντονιστούν όλες τις αναγκαίες ενέργειες.

Το δημοσίευμα των Νέων

Το Σάββατο σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της που τιτλοφορείται ως “Εξελίξεις στο Αιγαίο” η εφημερίδα “Τα Νέα” επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία επιθυμεί να συζητήσει για οριοθέτηση βάσει του δικαίου της Θάλασσας.

“Εναν νέο δρόμο στον ελληνοτουρκικό διάλογο σηματοδοτεί η πληροφορία ότι η Αγκυρα αποδέχεται να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

• Μετά την Παλαιστίνη και η χώρα μας κινδυνεύει από την ανυπαρξία επαρκούς χαρτογράφησης

• Ποια είναι η παγίδα

Η νέα φάση στα ελληνοτουρκικά ζητήματα θέτει και νέα ερωτήματα ως προς της διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων! Στο εγγύς ιστορικό παρελθόν στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουν διεξαχθεί ανάλογες διαπραγματεύσεις, στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ως προς το δέον ή το μη δέον γενέσθαι στα καθ΄ημάς κρίσιμα διακυβεύματα”, αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα των Νέων.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Μιθριδατισμός Αθήνας-Λευκωσίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Στην ηλεκτρική διασύνδεση θέλουμε καθαρό έργο χωρίς βρώμικο φέσι. Υπάρχει συμφωνία, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Το θέμα είναι να έχει κέρδος ο Κύπριος πολίτης. Μένει να δούμε, αν αυτά τα ποσά και τα κέρδη, θα μετουσιωθούν. Να εξηγήσει αν αυτή η μελέτη ισχύει. Συμφωνήθηκε, ότι στη ρήτρα περί κρίσης για γεωπολιτικούς λόγους, ότι το 63-37 θα γίνει 50-50. Στο κέρδος του 8,3% που θα έχουν οι εταιρείες για 12 χρόνια, είναι ζητήματα που έχουν λυθεί. Η δική μας ρυθμιστική αρχή πρέπει να εγκρίνει ό,τι συμφωνήθηκε στην Αθήνα. Για το Κυπριακό, εφόσον δεν υπάρχει τριμερής είναι αν ο γγ του ΟΗΕ θα συναντήσει ξεχωριστά τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα από τη ρήση του προέδρου της Κύπρου, ότι η λύση δεν θα είναι δίκαιη. Τι θέλει να μας πει; Ότι η ΔΔΟ δεν είναι δίκαιη λύση και τί θα πεί στον Γκουτέρες; Ό,τι και να κάνει ο γγ του ΟΗΕ το άκουσε και έτσι του δένεις τα χέρια να μη δεχτεί δίκαιη λύση. Και εμείς δεχόμαστε μια λύση που δεν είναι δίκαιη. Πάμε σε λύση άδικη και διχοτομική; Αυτές είναι ατυχείς δηλώσεις. Μας προετοιμάζουν σε κάτι που δεν είναι δίκαιο, λες και πίνουμε το δηλητήριο του Μιθριδάτη;

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Να δοθούν απαντήσεις από Αθήνα και Λευκωσία!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Η Ελληνική κυβέρνηση θα ήθελε να δοθούν τα 125 εκατ.Ευρώ στο σύνολο. Όταν λέει η Λευκωσία 25 εκατ.Ευρώ ανά έτος εννοεί, ότι θέλει να παρουσιάζονται στοιχεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν τόσα εμπόδια. Εδώ πρέπει να απαντήσουν Αθήνα και Λευκωσία ειδικά από τη στιγμή που το έργο επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 600 εκατ.Ευρώ. Αντιλαμβάνομαι, ότι πίσω από τις κυβερνήσεις κρύβονται άλλα συμφέροντα. Ο πρόεδρος της Κύπρου ταλαιπωρείται από ένα άλλο σκάνδαλο όσον αφορά το Βασιλικό και θέλει να μετριάσει τις σκιές. Είμαι της άποψης, ότι θα πρέπει να είναι καθαρό το έργο χωρίς βρώμικα φέσια και ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή