Ακολουθήστε μας

Σκοπιανό

Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών: Ακυρώστε τη Συμφωνία των Πρεσπών

Δημοσιεύτηκε

στις

ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΗΣ ΕΤΑΙΡΕΙΑΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΔΡΥΣΗ ΚΕΝΤΡΟΥ «ΜΑΚΕΔΟΝΙΚΗΣ» ΓΛΩΣΣΑΣ

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών με μια σειρά από ψηφίσματά της είχε εγκαίρως προειδοποιήσει για τις αρνητικές συνέπειες της Συμφωνίας των Πρεσπών

Ψήφισμα για την ίδρυση του αποκαλούμενου ως «Κέντρου Μακεδονικής Γλώσσας στην Ελλάδα» στη Φλώρινα εξέδωσε η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών, αναφέροντας ότι με οργή πληροφορήθηκε γι΄ αυτή την εξέλιξη.

Πρόκειται, όπως σημειώνει, για έναν ακόμη κρίκο στη μακρά αλυσίδα της παραχάραξης της ιστορίας της Μακεδονίας που επιχειρείται συστηματικά από τα Σκόπια.

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών με μια σειρά από ψηφίσματά της, επιστημονικές ημερίδες και ενημερωτική έκδοση στην ελληνική και αγγλική το 2019 είχε εγκαίρως προειδοποιήσει για τις αρνητικές συνέπειες που πηγάζουν από τη Συμφωνία των Πρεσπών, με αιχμή την αναγνώριση «μακεδονικής» εθνότητας και γλώσσας.

Η Εταιρεία Μακεδονικών Σπουδών παραμένει σταθερή στην αταλάντευτη γραμμή της στο εθνικό ζήτημα, ζητώντας από την ελληνική Πολιτεία:

1. Να μην επιτρέψει την ίδρυση και τη λειτουργία Οργανώσεων και Σωματείων που καπηλεύονται την ελληνικότητα της μακεδονικής γλώσσας και
2. Να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες για την ακύρωση της Συμφωνίας των Πρεσπών.

Πηγή: voria.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Απόψεις

Κώστας Γρίβας: Ο ελληνικός εθνομηδενισμός και η “γεωπολιτική του τάφου”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Του ΚΩΣΤΑ ΓΡΙΒΑ

Είναι σύνηθες στην Ελλάδα να εκτοξεύονται απαξιωτικές κρίσεις, ακόμα και ύβρεις εναντίον όσων υποστηρίζουν την ανάγκη εφαρμογής εθνοκεντρικής στρατηγικής, άσκησης εθνικά ανεξάρτητης πολιτικής. Υβριστές κρυμμένοι στο διαδίκτυο δεν μας απασχολούν. Αυτός που μας απασχολεί είναι ο εθνομηδενισμός που εκφράζεται από όσους κατέχουν πολιτική ή μιντιακή εξουσία και προωθούν-επιβάλλουν μια μηδενιστική αντίληψη, η οποία συμπυκνώνεται στην ιδέα ότι “η Ελλάδα δεν μπορεί” και βέβαια “δεν μπορεί να πει όχι”.

Αυτές οι απόψεις αποτελούν εκδήλωση μιας επικίνδυνης παθογένειας της σημερινής ελληνικής κοινωνίας, η οποία μπορεί να χαρακτηριστεί ως άτυπος συγκεκαλυμμένος εθνομηδενισμός. Σε πολύ γενικές γραμμές θα μπορούσαμε να πούμε ότι η Ελλάδα μαστίζεται από δύο είδη εθνομηδενισμού. Ο ένας είναι εμφανής, πιο ειλικρινής. Σε αυτόν υπάγονται οι αντιλήψεις ότι δεν υπάρχει αντικειμενική ιστορική πραγματικότητα παρά μόνον υποκειμενικές ιστορικές “αναγνώσεις”. Ότι τα έθνη, αλλά και οι λαοί, αποτελούν “φαντασιακές κατασκευές”. Ότι τα έθνη-κράτη είναι ξεπερασμένα. Ότι οι συλλογικές ταυτότητες δεν υφίστανται –και δεν πρέπει να υφίστανται– και το μόνο που υπάρχει είναι το άτομο και τα απεριόριστα δικαιώματά του.

Οι απόψεις αυτές αρνούνται την ίδια την έννοια της εθνικής ταυτότητας. Συνακόλουθα, λοιπόν, κάθε αντίληψη περί εθνικής ανεξαρτησίας, κυριαρχίας και εθνοκεντρικής πολιτικής, καθίσταται εκτός νοήματος. Κατά συνέπεια π.χ. η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια εξαιρετική συμφωνία για τους ανθρώπους που πρεσβεύουν αυτές τις θεωρίες, αφού δεν δέχονται την ύπαρξη κάποιας αντικειμενικής ιστορίας, ούτε της εθνικής ταυτότητας.

Εκτός από αυτή την εθνομηδενιστική λογική, υπάρχει και μια πιο επικίνδυνη και σίγουρα πιο ύπουλη. Γιατί δεν έχει την ειλικρίνεια της πρώτης, δεν είναι εμφανής και γιατί ενδύεται τον μανδύα του “ρεαλισμού”, ενίοτε ακόμη και του καταγγελτικού “πατριωτισμού”. Έτσι, κάθε προσπάθεια άρθρωσης πολιτικών προτάσεων που στοχεύουν στην εθνική ανεξαρτησία, την εθνοκεντρική στρατηγική, την αυτόνομη γεωπολιτική λειτουργία της Ελλάδας, αντιμετωπίζονται με χλευασμό και περιφρόνηση από τους εκφραστές αυτού του “ρεαλιστικού” εθνομηδενισμού, με πρόσχημα ότι είναι “εκτός πραγματικότητας”. Τα “επιχειρήματά” τους: “η Ελλάδα είναι πολύ μικρή και αδύναμη”, “κάπου πρέπει να ανήκουμε”, “πρέπει να είμαστε με τους ισχυρούς” και όλα τα γνωστά συναφή.

Ή όλα ή τίποτα!

Εν συνεχεία, έχουμε έναν μηδενιστικά ηττοπαθή εθνομηδενισμό, ο οποίος συμπυκνώνεται στην αντίληψη ότι φυσικά και δεν θα μπορούσαμε να πούμε όχι π.χ. στη Συμφωνία των Πρεσπών, αφού “είμαστε κατακτημένοι”. Για να τεκμηριωθεί δε ότι αυτή ήταν μια αναπόφευκτη επιλογή, προβάλλονται οι αντιλήψεις περί μνημονίων, εποπτείας, υπαγωγής σε γεωπολιτικές δομές της Δύσης κλπ.

Είναι γεγονός ότι η Ελλάδα απέχει πολύ από το να είναι πλήρως ανεξάρτητο κράτος και όντως τα τελευταία χρόνια υπέστη ακρωτηριασμό της έτσι και αλλιώς αναιμικής εθνικής της κυριαρχίας. Ναι, έχει υποστεί ακρωτηριασμό αλλά όχι πλήρη απώλεια της εθνικής της κυριαρχίας, όπως υποστηρίζει αυτή η άποψη. Και το χαμένο αυτό κομμάτι πρέπει να το ξανακερδίσει και όχι να “βολευτεί” με την απώλειά του. Κι αυτό μπορεί να γίνει βήμα-βήμα.

Για τους θιασώτες του καταγγελτικού εθνομηδενισμού, από τη στιγμή που η Ελλάδα έχει χάσει την εθνική της κυριαρχία δεν μπορεί να κάνει τίποτα για την ξανακερδίσει. Αυτή είναι μια λογική που θα μπορούσαμε να την αποκαλέσουμε “γεωπολιτική του τάφου”. Δηλαδή, έχω αποδεχθεί τόσο πολύ την υποδούλωση και τον γεωπολιτικό μου θάνατο που δεν θέλω να ενοχλούμαι με επιχειρήματα ότι μπορεί να μην είναι και έτσι. Αναφορικά με την αμφιλεγόμενη Συμφωνία των Πρεσπών, φυσικά και η Ελλάδα είχε τη δυνατότητα να αντισταθεί στα κελεύσματα του δυτικού παράγοντα. Και μάλιστα με τρόπο που θα ενίσχυε και την προσπάθειά της να χαράξει σταδιακά μια εθνοκεντρική στρατηγική.

Μια παραλλαγή της παραπάνω αντίληψης υποστηρίζει ότι θα μπορούσαμε, ίσως, να κερδίσουμε την εθνική μας ανεξαρτησία και συνακόλουθα και την πολυτέλεια να λέμε όχι στους ισχυρούς για κρίσιμα εθνικά θέματα, αφού όμως θα έχουμε επιτύχει πλήρη οικονομική ανεξαρτησία, για κάποιους ίσως εάν έχουμε βγει από το ΝΑΤΟ κ.α. Αυτή η άποψη ουσιαστικά υποστηρίζει ότι μπορείς να αρχίσεις να λειτουργείς ως στοιχειωδώς εθνικά ανεξάρτητος, μόνον όταν θα έχεις γίνει πλήρως εθνικά ανεξάρτητος. Δηλαδή ή 100% ή μηδέν! Και επειδή η απόλυτη ανεξαρτησία δεν θα έλθει ποτέ, δεν ξεκινάς ποτέ να την διεκδικείς. Τόσο απλά.

Ο ηττοπαθής εθνομηδενισμός

Μια ακόμη πιο επίμονη και δύσκολο να καταπολεμηθεί καταγγελτική εθνομηδενιστική αντίληψη είναι ότι “αυτά δεν γίνονται στην Ελλάδα γιατί οι ηγεσίες είναι προδοτικές”. Βέβαια, οι ελληνικές ελίτ απέχουν πολύ από το να είναι εθνοκεντρικές, ενώ η πλειοψηφία των εκπροσώπων τους αντιμετωπίζουν με απέχθεια, ή και με τρόμο ακόμη, κάθε άποψη περί αυτόνομης γεωπολιτικής πορείας, εκτός των κατευθυντήριων εντολών του δυτικού παράγοντα.

Όμως, όσοι προβάλλουν τον παράγοντα “προδοτικές ηγεσίες” ως το αξεπέραστο εμπόδιο για μια εθνοκεντρική πολιτική, δεν τις αντιμετωπίζουν ως κάτι που πρέπει να αλλάξει ή να υπερκεραστεί. Τις αντιμετωπίζουν ως ένα μόνιμο, πάγιο και διαρκές στοιχείο της ελληνικής γεωπολιτικής ταυτότητας, το οποίο δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί. Και φυσικά, θεωρούν ότι δεν μπορεί να το αλλάξει ο λαός. Υπήρχε, υπάρχει και θα υπάρχει αναλλοίωτο και πανίσχυρο.

Όσο όμως κι αν οι ελίτ εξουσίας είναι απομακρυσμένες από τα πλατιά λαϊκά στρώματα, εντούτοις ούτε πανίσχυρες είναι, ούτε και ο λαός τόσο ανίσχυρος, όπως προσπαθεί να μας πείσει αυτή η άποψη. Στην πραγματικότητα, μεγάλο μέρος της δουλοπρεπούς στάσης των πολιτικών ηγεσιών έναντι των κελευσμάτων του ξένου παράγοντα εδράζεται ακριβώς πάνω σε ηττοπαθείς, μοιρολατρικές, φαταλιστικές, αντιλήψεις που ταλανίζουν μεγάλα κομμάτια της ελληνικής κοινωνίας. Σύμφωνα με αυτές η Ελλάδα είναι έρμαιο αλλότριων δυνάμεων και ο λαός δεν μπορεί να κάνει απολύτως τίποτα για να αλλάξει αυτό το δεδομένο. Άρα, η μόνη επιλογή είναι η υποταγή! Οποιαδήποτε άλλη αντίληψη αντιμετωπίζεται με περιφρόνηση και χλευασμό, γιατί ακριβώς απειλεί να μας βγάλει από τη γαλήνη του “γεωπολιτικού τάφου”.

Αυτές οι απόψεις, λοιπόν, ανεξαρτήτως του ενδύματος που φέρουν και του πώς αυτοαποκαλούνται, είναι εθνομηδενιστικές, γιατί αρνούνται την εθνική λειτουργία. Όχι κατ’ επιλογήν, όπως κάνουν οι επισήμως εθνομηδενιστικές, αλλά υποτίθεται κατ’ ανάγκην. Καταλήγουν, όμως, στο ίδιο σημείο. Στην πράξη προωθούν μια εξαρτημένη Ελλάδα που δεν μπορεί να πει όχι, που δεν μπορεί να λειτουργήσει αυτόνομα και αυτόφωτα. Όμως, η ηττοπάθεια και η μετατροπή της εξάρτησης σε “ρεαλισμό” και “αναπόφευκτη” επιλογή ποτέ δεν βγήκαν σε καλό για κανέναν. Σήμερα, αν θέλει να επιβιώσει, η Ελλάδα πρέπει πρώτα να αντιμετωπίσει τους ίδιους της τους φόβους.

απόψεις

Συνέχεια ανάγνωσης

Απόψεις

ΠΕΝΤΕ ενδείξεις που προκαλούν ισχυρές υποψίες μονοδιάστατης… “πρόσδεσης” της εξωτερικής μας πολιτικής

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Λίαν ανησυχητικά είναι τα δείγματα από την άσκηση της εξωτερικής μας πολιτικής το τελευταίο διάστημα. Μια σειρά από κινήσεις σε όλα τα επίπεδα της πολιτειακής και πολιτικής ιεραρχίας, μάλλον καταδεικνύει πως έχει τεθεί σε εφαρμογή ο γνωστός και μη εξαιρετέος “αυτόματος πιλότος” της τυφλής υπακοής στον ξένο παράγοντα, που λαμβάνει ελάχιστα υπόψιν τα στενά εθνικά συμφέροντα, σε μια συγκυρία που αρχίζαμε να πιστεύουμε ότι κάτι πήγαινε να αλλάξει…

Η πρεμούρα της νέας ισραηλινής κυβέρνησης, η οποία δεν στέκει καν καλά στα πόδια της, να αναγνωρίσει το Κόσοβο, ωσάν να ήταν η μέγιστη προτεραιότητα της πολιτικής της αυτή τη στιγμή, επίσης δείχνει και τις προτεραιότητες που έχουν τεθεί.

Όλα δείχνουν ταύτιση και υποταγή στις επιλογές υπερατλαντικού κέντρου, και δη “δημοκρατικού”, το οποίο θέλει να τελειώσει τις υποθέσεις που έχει ανοίξει από την δεκαετία του ’90, φθάνοντας μέχρι και τους βομβαρδισμούς της Σερβίας. Την ανάγκη φιλοτιμία ποιούμενη η ελληνική κυβέρνηση σέρνεται σε μια κατεύθυνση με οδυνηρές συνέπειες.

Πρώτον, θα επέλθει η επιδείνωση των ελληνοσερβικών σχέσεων. Ήδη το Βελιγράδι εξέφρασε την ανησυχία και τη δυσφορία του για τις ελληνικές κινήσεις. Η Αθήνα κινδυνεύει να χάσει τον μοναδικό ειλικρινή σύμμαχο στα Βαλκάνια, ενισχύοντας τον αλβανικό παράγοντα, που οδεύει ολοταχώς προς την Μεγάλη Αλβανία, και με βλέψεις κατά της Ελλάδας.

Δεύτερον, η αναγνώριση του Κοσόβου συνεπάγεται ότι αναγνωρίζονται πλέον και οντότητες εντός της Ευρώπης που έχουν προέλθει με την βία και τον πόλεμο. Και μάλιστα τη στιγμή που ο Ερντογάν επιδιώκει να αναγνωρίσει τα κατεχόμενα ως κρατική οντότητα, πριν προχωρήσει στην συνομοσπονδία με την κυπριακή δημοκρατία, σύμφωνα και με το βρετανικό σχέδιο.

Αν αυτό δεν είναι διπλωματικός αυτοχειριασμός, τι άλλο μπορεί να είναι. Εκτός, και συμφωνεί η Αθήνα στην πορεία προς την κυπριακή συνομοσπονδία υπό τουρκική κηδεμονία, και η απόφαση για το Κόσοβο υποβοηθά το σχέδιο… Πώς αλλιώς να εξηγηθεί η απροσδόκητη διαφορά στην πολιτική Ελλάδας και Ισπανίας (λόγω Καραλονίας) για το θέμα;

Δείγμα δεύτερο: Η επίσκεψη του ΥΠΕΞ Δένδια στο Κίεβο, υποτίθεται ότι δικαιολογήθηκε ως πρωτοβουλία με στόχο να περιορίσει τις σχέσεις του με την Άγκυρα. Ειπώθηκε μάλιστα χαρακτηριστικά, ότι  δεν αφήνει τους Τούρκους να πάρουν ανάσα και όπου πηγαίνουν ακολουθεί αυτός! Κι εδώ… καθρεφτάκια.

Το ταξίδι μοιάζει επίσης να ενδιαφέρει κυρίως το ίδιο “υπερατλαντικό δημοκρατικό” κέντρο, σε μια στιγμή που η Ουκρανία χρειάζεται τη στήριξη της Δύσης για να «στριμώξει» την Μόσχα. Και οι σχέσεις της με την Τουρκία δεν αποτελούν καμία παρέκκλιση από την πολιτική που ακολουθεί ο βορειοατλαντικός παράγων.Αντιθέτως, εντάσσονται στην προσπάθεια για δημιουργία ενιαίου αντιρωσικού μετώπου, με ανταλλάγματα προς τους νεοοθωμανούς με μερίδια οικονομικής και πολιτικής επιρροής επί της Ουκρανίας.

Κορυφαία απόδειξη αυτού είναι η παράδοση του ταταρικού στοιχείου της Κριμαίας εκ μέρους του Κιέβου στους Τούρκους. Η αναγνώριση προνομίων προς τους Τάταρους, ως δήθεν γηγενούς στοιχείου, δεν αφορά και τους Έλληνες, κυρίως της Μαριούπολης, οι οποίοι κατάγονται από την Κριμαία, και είναι σαφώς πολύ παλαιότερος πληθυσμός από τους Τάταρους!

Ως εκ τούτου, τι πρόσθεσε το ταξίδι Δένδια, και κατά πόσο πείστηκε η ουκρανική πλευρά ότι πρέπει να υπάρχει παντού τήρηση του διεθνούς δικαίου; Το ερώτημα προφανώς δεν χρήζει καν σχολιασμού.

Δείγμα τρίτο: Στον εν γένει σχεδιασμό μετατροπής της Ουκρανίας σε αντιρωσικό πολιορκητικό κριό, ο ελληνισμός έχει αναλάβει σημαντική εργολαβία. Το Πατριαρχείο Κωνσταντινουπόλεως προχώρησε προ τριετίας στην αναγνώριση μιας Ουκρανικής Αυτοκέφαλης Εκκλησίας, με την έντονη παρασκηνιακή δράση των Αμερικανών.

Η απόφαση αυτή δεν επέφερε ούτε την ειρήνη ούτε την ενότητα στους Ορθοδόξους της Ουκρανίας. Παραμένουν τρεις εκκλησίες, και λαμβάνουν χώρα θλιβερά επεισόδια, με καταλήψεις ναών, προπηλακισμούς πιστών και ιερέων και ό,τι άλλο γεννά η μείξη εθνικισμού και θρησκευτικού φανατισμού.

Εντούτοις, ο Οικουμενικός Πατριάρχης προγραμματίζει τον Αύγουστο πανηγυρικό ταξίδι στο Κίεβο, για να εορτάσει το γεγονός. Και μετά από λίγο καιρό ταξίδι στις ΗΠΑ. Στο πλαίσιο μιας ρεαλιστικής, κυνικής πολιτικής κάθε μέσο πίεσης είναι θεμιτό, και αυτό πράττουν οι ΗΠΑ.

Ο θρησκευτικός παράγων είναι ιδιαίτερα σημαντικός για τον έλεγχο μιας κοινωνίας. Αλλά, ειλικρινά, αδυνατούμε να αντιληφθούμε πώς και γιατί η ελληνική ανάμειξη σε αυτήν την επιχείρηση βοηθά στην αντιμετώπιση της τουρκικής απειλής που είναι το μείζον πρόβλημά μας.

Δείγμα τέταρτο: Η πρόεδρος της Δημοκρατίας καλεί τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο για να τον πείσει ότι δεν πρέπει να φέρει αντιρρήσεις στην επίσκεψη του πάπα στην Ελλάδα για τα 200 χρόνια της ελληνικής επανάστασης.

Οι αντιρρήσεις, ωστόσο, εκ μέρους της Ελλαδικής εκκλησίας δεν οφείλονται σε κάποιο δογματικό πείσμα, αλλά στην ίδια την ιστορική πραγματικότητα. Η καθολική εκκλησία όχι μόνον δεν βοήθησε την επανάσταση και τους Έλληνες, αλλά στάθηκε ενάντιά της σε όλη την διάρκεια του αγώνα.

Για ποιον λόγο επομένως να έλθει ο πάπας Φραγκίσκος ακριβώς αυτό το έτος και ακριβώς για αυτόν τον λόγο, αν κάποιος δεν προσπαθεί να το επιβάλλει για άλλους λόγους, που έχουν σχέση με ευρύτερους σχεδιασμούς; Αν ένα κράτος δεν σέβεται την ιστορία του και τις αρχές του μην περιμένει να το σεβαστούν και οι άλλοι.

Δείγμα πέμπτο: Το βραχυκύκλωμα με την αγορά των νέων φρεγατών για το Πολεμικό Ναυτικό. Η αδήριτη ανάγκη για ανανέωση του στόλου φαίνεται ότι έχει κολλήσει στις εξωτερικές πιέσεις και στις εσωτερικές προθέσεις να προτιμηθεί  συγκεκριμένη αμερικανική πρόταση, η οποία ωστόσο δεν ικανοποιεί ούτε στο ελάχιστο τις ελληνικές προδιαγραφές.

Για τον λόγο αυτό εμφανίζονται άσχετα επιχειρήματα με την ίδια την αγορά, για να προετοιμάσουν το έδαφος για μια ζημιογόνα επιχειρησιακώς συμφωνία -όπως δήθεν για την επιβίωση των ναυπηγείων ή την υποτιθέμενη προστασία από έξωθεν απειλές.LCS1 USS FREEDOM

Ο κατάλογος θα μπορούσε να συμπληρωθεί από τη στήριξη στην Βόρεια Μακεδονία, παρά την μη συμμόρφωσή της ακόμη και στους όρους της ετεροβαρούς για εμάς συμφωνίας των Πρεσπών – το πάγωμα της επικύρωσης των πρωτοκόλλων έγινε για εσωκομματικούς λόγους του κυβερνώντος κόμματος.

Συνολικότερα δε, την άνευ όρων παραχώρηση κάθε διευκολύνσεων στον αμερικανικό παράγοντα, χωρίς ουσιαστικά ανταλλάγματα, και, βεβαίως, την παρασκηνιακή πολιτική με την Τουρκία, όπου και εκεί γίνονται κινήσεις υπό την υψηλή εποπτεία Ουάσιγκτον και Βερολίνου, πάντοτε με κριτήριο να παραμείνει η Άγκυρα στο “δυτικό μαντρί”.

Επαναλαμβάνουμε, μια χώρα οφείλει να προχωρά σε κινήσεις που συνάδουν με το εθνικό της συμφέρον. Η λογική να παραδώσεις τα κλειδιά στον ισχυρό προστάτη για να διασωθείς το πιθανότερο είναι να σε οδηγήσει εσένα στην παράδοση.
.

Συνέχεια ανάγνωσης

Κωνσταντίνος Χολέβας

Ούτε ο Ζάεφ ούτε οποιοσδήποτε άλος Σκοπιανός πρόκειται να τηρήσει τη συμφωνία των Πρεσπών

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Συμφωνία των Πρεσπών είναι μια παγίδα η οποία μας επιφυλάσσει μόνο τα χειρότερα

Κωνταντίνος Χολέβας

Το μεγαλύτερο πρόβλημα της Συμφωνίας των Πρεσπών είναι ότι εξ αρχής η άλλη πλευρά δεν είχε καμία πρόθεση να την τηρήσει. Ο Ζάεφ υπέγραψε, αλλά δεν σέβεται την υπογραφή του. Η αντιπολίτευση του VMRO-DPMNE έχει δηλώσει ότι δεν δέχεται τη Συμφωνία και το όνομα “Βόρεια Μακεδονία”. Εκείνοι που την σχεδίασαν από ελληνικής πλευράς και εκείνοι που την ψήφισαν όφειλαν να το έχουν προβλέψει. Απέτυχαν και τώρα επικρίνουν την κυβέρνηση της ΝΔ για τις παρασπονδίες του … Ζάεφ.

Μέσα σε λίγες ημέρες οι βόρειοι γείτονές μας έκαναν πολλά ώστε να προκαλέσουν την αντίδραση της Ελλάδος, και του λαού και της κυβερνήσεως.

Θυμίζω ότι η ποδοσφαιρική ομάδα των Σκοπίων κατέβηκε στα γήπεδα του EURO με το σήμα ΦΦΜ στις φανέλες, δηλαδή Ποδοσφαιρική Ομοσπονδία της “Μακεδονίας” στο κυριλλικό, δηλαδή ελληνοβυζαντινό αλφάβητο. Το ενδιαφέρον είναι ότι χρησιμοποιούν ένα ελληνογενές αλφάβητο, αλλά ταυτοχρόνως αρνούνται την ελληνική καταγωγή των Αγίων Κυρίλλου και Μεθοδίου, οι οποίοι δημιούργησαν το αλφάβητο των σλαβικών λαών .Ο Υπουργός Εξωτερικών Οσμάνι θεώρησε νόμιμη την ενέργεια αυτή ερμηνεύοντας κατά το δοκούν τη Συμφωνία.

Ο Πρωθυπουργός Ζάεφ έγραψε στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ότι παρακολούθησε την ομάδα της “Μακεδονίας”, όχι Βόρειας.

Ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας Στέβο Πενταρόφσκι δήλωσε ότι η χώρα του θα αγοράσει τουρκικά όπλα για τον Στρατό προσγειώνοντας απότομα εκείνους τους Έλληνες που μιλούσαν για μείωση της τουρκικής επιρροής στο γειτονικό κράτος.

Και ο εκπρόσωπος της αντιπολιτεύσεως (ΒΜΡΟ) στο Συμβούλιο της Ευρώπης έφτασε στο Στρασβούργο με δηλωμένη την πρόθεση να αγωνισθεί για τα δικαιώματα μιας ανύπαρκτης μειονότητας, δηλαδή της “μακεδονικής”, η οποία δήθεν καταπιέζεται στην Ελλάδα.

Έχουν προηγηθεί δεκάδες άλλες αποδείξεις της αρνητικής διαθέσεως των γειτόνων. Οι αλλαγές στα σχολικά βιβλία δεν προχωρούν, για τα εμπορικά προϊόντα οι Σκοπιανοί θέλουν να μονοπωλούν τον όρο “μακεδονικός -ή, ό”, η Ακαδημία Επιστημών και Τεχνών παραμένει MANU, δηλαδή “Μακεδονική”, η Βουλή των Σκοπίων συνέχισε και μετά την υπογραφή της Συμφωνίας να αποστέλλει αντιπροσωπεία στις εκδηλώσεις του ψευδοκράτους των Τουρκοκυπρίων.

Οι Έλληνες σχεδιαστές της Συμφωνίας, πολιτικοί και επιστήμονες, προσπάθησαν ανεπιτυχώς να την διαφημίσουν με τη συμπλήρωση τριών ετών από την υπογραφή της (17 Ιουνίου). Παρουσιάζουν ως επιτυχία τη συνεργασία των δύο χωρών στον ενεργειακό τομέα, αλλά η συνεργασία αυτή υπήρχε και πριν από την υπογραφή στις Πρέσπες. Δεν προσέθεσε κάτι η Συμφωνία.

Ισχυρίζονται ότι ο Ζάεφ αναγκάζεται να εμφανίζεται με εθνικιστικό λόγο, διότι πιέζεται από το Βέτο και τις απαιτήσεις της Βουλγαρίας. Με την ίδια λογική και εμείς δικαιούμαστε να αναβάλλουμε επ’ αόριστον την υπογραφή των τριών Μνημονίων συνεργασίας, διότι ενοχλούμαστε από τις προαναφερθείσες ενέργειες των πολιτικών και επιστημονικών εκπροσώπων των Σκοπίων.

Και μία τελευταία επισήμανση: Οι εκ διαμέτρου αντίθετες ερμηνείες, που δόθηκαν από τις δύο κυβερνήσεις για την ονομασία στις φανέλες ποδοσφαίρου, καταδεικνύουν ακόμη ένα μειονέκτημα της Συμφωνίας: Την ασάφεια. Είναι σκόπιμη; Πάντως δημιουργική δεν είναι.

Πρέπει να δείξουμε εμπράκτως και με κάθε νόμιμο τρόπο την ενόχλησή μας. Αν φανούμε υποχωρητικοί απέναντι σε ένα μικρό κράτος των Βαλκανίων τι μηνύματα δίνουμε σε πιο ισχυρά (και νεο-οθωμανικά) κράτη της περιοχής;

Άρθρο στα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ, 26.6.2021

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή