Ακολουθήστε μας

Βουλγαρία

SEA2SEA: Το mega project που παρακάμπτει τον Βόσπορο και αναβαθμίζει τον στρατηγικό ρόλο της Ελλάδας

Δημοσιεύτηκε

στις

Το διασυνοριακό έργο Ελλάδας-Βουλγαρίας «Sea2Sea» παρακάμπτει την Τουρκία

Ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που ενέχει τη δυναμική να καταστήσει την Ελλάδα βασικό εμπορευματικό και μεταφορικό hub στη Νοτιοανατολική Ευρώπη, είναι το ελληνοβουλγαρικό mega project Sea2Sea

Το διασυνοριακό έργο Ελλάδας-Βουλγαρίας «Sea2Sea» προβλέπει ουσιαστικά την ανάπτυξη ενός ευρωπαϊκού σιδηροδρομικού διαδρόμου που θα συνδέει τα λιμάνια της Θεσσαλονίκης, της Καβάλας και της Αλεξανδρούπολης, με τα αντίστοιχα της Μαύρης Θάλασσας (Μπουργκάς και Βάρνα) και του Δούναβη (Ρούσε).

Η δημιουργία της σιδηροδρομικής παράκαμψης του Βοσπόρου, θα αναβαθμίσει σημαντικά τον αναπτυξιακό ρόλο της Βόρειας Ελλάδας δημιουργώντας έναν νέο σημαντικό εμπορευματικό διάδρομο στην Ευρώπη.

Στο διακρατικό αυτό project, εντάσσονται επί ελληνικού εδάφους δύο από τα πλέον κομβικά έργα του Ανταγωνιστικού Διαλόγου που προωθεί η ΕΡΓΟΣΕ, υπό τη διοίκηση Χρήστου Βίνη.

Πρόκειται για την κατασκευή της νέας σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες και την αναβάθμιση της γραμμής Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο, έργα που αποτελούν τον κορμό της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, και τα οποία έχουν ήδη εισέλθει στη β΄ φάση της διαγωνιστικής διαδικασίας με τη μέθοδο του Ανταγωνιστικού Διαλόγου.

Θεσσαλονίκη – Τοξότες

Η κατασκευή της νέας Σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκη – Τοξότες, προϋπολογισμού 1,68 δισ. Euro, αποτελεί το μεγάλο τμήμα της Ανατολικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας, που θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάδειξη της χώρας μας σε διαμετακομιστικό κόμβο της Νοτιοανατολικής Μεσογείου.

Με το εν λόγω έργο παραδίδονται σε λειτουργία 206 χλμ. νέας σιδηροδρομικής γραμμής με σηματοδότηση και ηλεκτροκίνηση, με τα οποία επιτυγχάνεται η ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού διαδρόμου που συνδέει τη Θεσσαλονίκη με την Καβάλα.

Ταυτόχρονα, θα συνδέει το υπό ανάπτυξη λιμάνι της Νέας Καρβάλης διασχίζοντας το ανατολικό τμήμα του Νομού Καβάλας και θα καταλήγει στην ευρύτερη περιοχή Τοξοτών Ξάνθης, όπου θα συνδέεται με το υπόλοιπο δίκτυο του Ο.Σ.Ε. Μάλιστα, η νέα γραμμή υπολογίζεται ότι θα μειώσει κατά 3 τουλάχιστον ώρες την διαδρομή Θεσσαλονίκη-Αλεξανδρούπολη.

Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο

Το έργο αναβάθμισης της υπάρχουσας διασυνοριακής γραμμής στο τμήμα από την Αλεξανδρούπολη μέχρι το Ορμένιο, προϋπολογισμού 1,08 δις Euro, αποτελεί ένα στρατηγικής σημασίας έργο, που βελτιώνει τις διασυνοριακές συνδέσεις με τη Βουλγαρία στο Ορμένιο και με την Τουρκία στο Πύθιο.

Ενισχύει τόσο την εμπορευματική όσο και την επιβατική κίνηση, καθώς η γραμμή θα λειτουργεί και για την προαστιακή εξυπηρέτηση των περιοχών κατά μήκος του ποταμού Έβρου.

Ο ανάδοχος που θα επιλεγεί, θα αναλάβει τη μελέτη και την κατασκευή του έργου αναβάθμισης της υφιστάμενης μονής σιδηροδρομικής γραμμής Αλεξανδρούπολης – Ορμένιου – Ελληνοβουλγαρικά σύνορα μήκους 176 χιλιομέτρων σε διπλή, με εγκατάσταση συστημάτων σηματοδότησης και ηλεκτροκίνησης.

Γεωπολιτικά οφέλη του Project Sea2Sea

Ελλάδα και Βουλγαρία συνεργάζονται στενά για την υλοποίηση αυτού του σημαντικού έργου. Επί του παρόντος, το project Sea2Sea βρίσκεται στη φάση της προετοιμασίας για την ίδρυση κοινής εταιρείας μεταξύ Ελλάδας και Βουλγαρίας που θα αναλάβει τη διαχείρισή του, ενώ έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες ένταξης του στο χρηματοδοτικό πρόγραμμα Connecting Europe Facility(CEF II) και σε άλλα χρηματοδοτικά εργαλεία.

Πρόκειται, άλλωστε, για ένα έργο που συνάδει με τις τρέχουσες κυρίαρχες πρωτοβουλίες και προτεραιότητες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τις συνδυασμένες «πράσινες» μεταφορές.

Ο σιδηροδρομικός αυτός διάδρομος προσφέρει μια εναλλακτική χερσαία γέφυρα στην ενδοχώρα των λιμανιών της Μαύρης Θάλασσας, αποτελώντας μια πιο βιώσιμη λύση με λιγότερους κινδύνους στη διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας. Με την παράκαμψη των Στενών του Βοσπόρου θα επιτυγχάνεται σημαντική εξοικονόμηση χρόνου για φορτία και επιβάτες.

Σύμφωνα μάλιστα με μελέτες, υπολογίζεται ότι με τη λειτουργία του το project θα αντλήσει ποσοστό των εμπορευματοκιβωτίων του Βοσπόρου, που συνολικά ανέρχονται σε 650 εκατ. / έτος.

Τα οφέλη δε από την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκη – Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο θα είναι πολλαπλασιαστικά και έχουν να κάνουν με την οικονομική ανάπτυξη της περιοχής και τη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας, τόσο κατά την κατασκευή όσο και μακροπρόθεσμα στη λειτουργία της γραμμής και σε συναφείς δραστηριότητες.

Πηγή Άρθρου: ΑΠΕ – ΜΠΕ, liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Βουλγαρία

Βουλγαρία: Απέρριψε την πρόταση του Βίκτορ Όρμπαν να μεσολαβήσει μεταξύ Σκοπίων και Σόφιας για την επίλυση των διαφορών τους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η Βουλγαρία απέρριψε την πρόταση του πρωθυπουργού της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν να μεσολαβήσει μεταξύ Βόρειας Μακεδονίας και Βουλγαρίας για την υπέρβαση της μεταξύ τους διένεξης.

Ανταπόκριση- Σκόπια: Νίκος Φραγκόπουλος

«Η ευρωπαϊκή συμφωνία με τη Δημοκρατία της Βόρειας Μακεδονίας είναι ξεκάθαρη. Η Βουλγαρία δεν χρειάζεται μεσάζοντες σε αυτή τη διαδικασία» δήλωσε ο υπουργός Εξωτερικών της Βουλγαρίας, Ίβαν Κόντοβ.

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, κατά τη χθεσινή επίσκεψή του στην Βόρεια Μακεδονία προσφέρθηκε, όπως είπε να μεσολαβήσει μεταξύ  Σκοπίων και Σόφιας. Η Ουγγαρία ασκεί την προεδρία της Ε.Ε. για το τρέχον εξάμηνο.

Η Βουλγαρία έχει θέσει «βέτο» στην ενταξιακή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας, λόγω ιστορικών, εθνικών και γλωσσικών διαφορών που διαρκούν δεκαετίες.

Τον Ιούλιο του 2022 οι κυβερνήσεις των δύο χωρών αποδέχτηκαν μία πρόταση της Ε.Ε, προκειμένου να απεμπλακεί η ευρωπαϊκή πορεία της Βόρειας Μακεδονίας και να κατορθώσει η χώρα να ξεκινήσει τις ενταξιακές διαπραγματεύσεις με την Ε.Ε. Η πρόταση προέβλεπε πως η Βουλγαρία θα άρει το βέτο, με την προϋπόθεση η Βόρεια Μακεδονία να προχωρήσει στην τροποποίηση του Συντάγματός της, προκειμένου να συμπεριληφθεί σε αυτό η βουλγαρική μειονότητα που ζει στη χώρα.

Η προηγούμενη κεντροαριστερή κυβέρνηση στα Σκόπια προσπάθησε να προχωρήσει στην τροποποίηση αυτή του Συντάγματος, όμως δεν κάτι τέτοιο δεν κατέστη δυνατό, καθώς δεν μπόρεσε να εξασφαλίσει πλειοψηφία 2/3 στη Βουλή που απαιτείται για την αλλαγή του Συντάγματος. Στην πρόταση εκείνη της Ε.Ε. είχε αντιταχθεί  σφόδρα το νυν δεξιό κυβερνών κόμμα VMRO-DPMNE, του οποίου ηγείται ο πρωθυπουργός της χώρας, Χρίστιαν Μίτσκοσκι.

Μόλις την περασμένη Τετάρτη, οι μόνιμοι αντιπρόσωποι των κρατών-μελών της Ε.Ε. (Coreper) αποφάσισαν να αποσταλεί κοινή επιστολή των 27 χωρών της Ε.Ε. προς την Αλβανία για την έναρξη των διαπραγματεύσεων επί της πρώτης δέσμης ενταξιακών κεφαλαίων, όχι όμως και προς την Βόρεια Μακεδονία, προχωρώντας, με τον τρόπο αυτό, στην αποσύνδεση (decoupling) της ενταξιακής πορείας των δύο χωρών, η οποία μέχρι τώρα ήταν συνδεδεμένη.

Ο πρωθυπουργός της Βόρειας Μακεδονίας Χρίστιαν Μίτσκοσκι αντέδρασε έντονα στην απόφαση αυτή του Coreper, τονίζοντας ότι η Ε.Ε. επιχειρεί να «υποδείξει» στα Σκόπια τι να κάνουν και ότι δεν θα αποδεχθεί περαιτέρω καθυστέρηση για τις ενταξιακές συνομιλίες.

Ο πρωθυπουργός της Ουγγαρίας, Βίκτορ Όρμπαν στενός σύμμαχος της νέας κυβέρνησης της Βόρειας Μακεδονίας επέκρινε χθες την απόφαση της Ε.Ε. για αποσύνδεση της ευρωπαϊκής πορείας της Αλβανίας από αυτήν της Βόρειας Μακεδονίας, κάνοντας λόγο για «ιστορικό λάθος της Ε.Ε.».

ΠΗΓΗ: ΕΡΤ

Συνέχεια ανάγνωσης

Βουλγαρία

Daily Mail: Νορβηγός που συνδέεται με την προμήθεια τηλεειδοποιητών, εξαφανίστηκε την ημέρα των εκρήξεων στον Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η βρετανική εφημερίδα Daily Mail ανέφερε ότι ο ινδικής καταγωγής Νορβηγός Ρένσον Γιόσι, ο οποίος είναι ιδιοκτήτης της βουλγαρικής εταιρείας «Norta Global Ltd» που ασχολείται με την προμήθεια συσκευών τηλεειδοποίησης, εξαφανίστηκε την ημέρα των  εκρήξεών  στον Λίβανο.

Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας, στις 17 Σεπτεμβρίου ο Yossi άφησε το διαμέρισμά του σε προάστιο του Όσλο και πήγε για προγραμματισμένο επαγγελματικό ταξίδι και έκτοτε η διοίκηση του νορβηγικού ομίλου μέσων ενημέρωσης «NHST», κύριος εργοδότης του, δεν μπορεί να επικοινωνήστε μαζί του.

Ο 39χρονος επιχειρηματίας φέρεται να πλήρωσε στην βρετανή Cristiana Arcidiacono-Barsony 1,3 εκατομμύρια λίρες «ως μέρος συμφωνίας ενορχηστρωμένης από τη Mossad για την απόκτηση των τηλεειδοποιητών.

Ο Χοσέ, ο οποίος μετακόμισε στο Όσλο το 2015 μετά από δύο χρόνια εργασίας σε μια συμβουλευτική εταιρεία μετανάστευσης στο Λονδίνο , φαίνεται ότι έφυγε για ένα προσχεδιασμένο επαγγελματικό ταξίδι την Τρίτη

Από την πλευρά της, η εφημερίδα υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει ακόμη λόγος να πιστεύεται ότι ο Γιόσι γνώριζε τυχόν επιχειρήσεις εγκατάστασης εκρηκτικών σε τηλεειδοποιητές.

Νωρίτερα, η ουγγρική ιστοσελίδα «Telex» ανέφερε το ενδεχόμενο η βουλγαρική εταιρεία «Norta Global Ltd» να αγοράσει τους τηλεειδοποιητές που εξερράγησαν στον Λίβανο, από την ταϊβανέζικη εταιρεία «Gold Apollo».

Ο ιστότοπος ανέφερε ότι η εταιρεία «BAC Consulting», εγγεγραμμένη στη Βουδαπέστη, ενήργησε μόνο ως μεσάζων και συνήψε συμφωνία με εταιρεία της Ταϊβάν, ενώ βουλγαρική εταιρεία από τη Σόφια πραγματοποίησε απευθείας την αγορά των προαναφερθέντων τηλεειδοποιητών.

Ο ιστότοπος ισχυρίστηκε ότι η βουλγαρική εταιρεία που «κανόνισε την παράδοση και την πώληση» τηλεειδοποιητών σε εκπροσώπους της HZ. Η ZB.L.L., ιδρύθηκε το 2022 και ανήκει σε Νορβηγό πολίτη.

Πηγή: Daily Mail

Συνέχεια ανάγνωσης

Βουλγαρία

Κλιμακώνεται η αντιπαράθεση στη γραμμή Σκοπίων-Σόφιας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Νέο επεισόδιο στη σύγκρουση Σκοπίων-Σόφιας, μετά το διπλωματικό επεισόδιο με την Σιλιάνοφσκα

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή