Ακολουθήστε μας

Γαλλία

Στα Ναυπηγεία Σαλαμίνας θα κατασκευάζονται γαλλικές φρεγάτες

Δημοσιεύτηκε

στις

Ναυπηγεία Σαλαμίνας: Γαλλικές φρεγάτες made in Greece

Συγκεκριμένα, στις γιάρδες των Ναυπηγείων Σαλαμίνας κτίζονται τα προ-εξοπλισμένα μπλοκ κύτους των γαλλικών φρεγατών Belharra.

Σε συνέντευξή του στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, Γιώργος Κόρος, αναφέρει ότι το έργο που έχουν αναλάβει τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας, αποτελεί σημαντικό τμήμα του όλου προγράμματος κατασκευής των φρεγατών, που αναμένεται να αυξηθεί, καθώς ήδη η Naval Group έχει εκφράσει τέτοια πρόθεση και υπάρχουν σχετικές διαπραγματεύσεις.

Όπως αναφέρει, τα υπό κατασκευή blocks θα είναι έτοιμα να αποχωρήσουν από το ναυπηγείο για τη Lorient τον Νοέμβριο του 2023 όπου θα ενωθούν με άλλα blocks στη μόνιμη δεξαμενή του γαλλικού ναυπηγείου για την ολοκλήρωση του πλοίου.

Επισημαίνει ότι ο τρόπος ανέγερσης των αμυντικών πλοίων που χρησιμοποιούν προκατασκευασμένα blocks είναι ιδιαίτερα ευφυής καθώς μειώνει τον χρόνο και το κόστος αποπεράτωσης του έργου.

Για την αναπτυξιακή δυνατότητα του ναυπηγείου τονίζει ότι έως σήμερα έχουν χτιστεί πλοία χωρητικότητας έως και 100.000 τόνων DWT, χρησιμοποιώντας τα ρουμάνικα ναυπηγεία ως υπεργολάβους για την κατασκευή του κύτους, ενώ παράλληλα θεωρούνται εξειδικευμένα στις δύσκολες και εξειδικευμένες μετασκευές ειδικά σε πλοία ξηρού φορτίου διπλού τοιχώματος.

“Είμαστε το μόνο ναυπηγείο στην Ευρώπη που έχει εκτελέσει τέτοια έργα και το πρώτο ναυπηγείο διεθνώς που δημιούργησε το διπλό τοίχωμα μεταφέροντας τους υπάρχοντες διαμήκεις φράχτες των πλοίων προς το εξωτερικό τοίχωμα αντί να κατασκευάσουμε νέους φράκτες”, δηλώνει. Για την ανάπτυξη της ναυπηγικής βιομηχανίας στη χώρα μας δηλώνει ότι χρειάζεται η ύπαρξη συστήματος έκδοσης εγγυητικών προς τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, για λογαριασμό των ναυπηγείων, στηρίζοντας έτσι το εξαγώγιμο προϊόν, δηλαδή τα πλοία. Τέλος, αναφέρει ότι τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας μπορούν να πρωτοστατήσουν στο χτίσιμο νέων πλοίων της ακτοπλοΐας.

Ακολουθεί το πλήρες κείμενο της συνέντευξης που παραχώρησε ο πρόεδρος των Ναυπηγείων Σαλαμίνας, Γιώργος Κόρος στο ΑΠΕ-ΜΠΕ και τον Πάρι Τσιριγώτη:

Τα ναυπηγεία σας είναι ένας κορυφαίος πάροχος υπηρεσιών δεξαμενισμού και επισκευών στην Ελλάδα με διεθνές πελατολόγιο. Ποιές είναι οι βασικότερες εργασίες που μπορεί να καλύψει το συγκεκριμένο ναυπηγείο και πόσοι εργαζόμενοι απασχολούνται σε αυτό;

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας είναι ενεργά εδώ και δεκαετίες σε όλους τους κλάδους της ναυπηγικής βιομηχανίας. Πέρα από την επισκευή, η οποία παρουσιάζει άνθιση πάλι στη χώρα μας, τα ναυπηγεία μας θεωρούνται πρωτοπόρα, σε τουλάχιστον ευρωπαϊκό επίπεδο, στις νέες κατασκευές και τις μετασκευές.

Συγκεκριμένα, έχουν χτίσει σειρά πλοίων, χωρητικότητας έως και 100.000 τόνων DWT, χρησιμοποιώντας τα ρουμάνικα ναυπηγεία ως υπεργολάβους για την κατασκευή του κύτους, ενώ παράλληλα θεωρούνται εξειδικευμένα στις δύσκολες και εξειδικευμένες μετασκευές.

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι μετασκευές, έργα σαφώς δυσκολότερα από τις κατασκευές, είναι αυτές που μας έχουν προσδώσει φήμη, καθώς έχουμε πρώτοι εκτελέσει έργα που στη συνέχεια έδειξαν το δρόμο σε άλλα διεθνή ναυπηγεία. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι μετασκευές δεξαμενόπλοιων σε πλοία ξηρού φορτίου διπλού τοιχώματος.

Είμαστε το μόνο ναυπηγείο στην Ευρώπη που έχει εκτελέσει τέτοια έργα και το πρώτο ναυπηγείο διεθνώς που δημιούργησε το διπλό τοίχωμα μεταφέροντας τις υπάρχουσες διαμήκεις φράκτες των πλοίων προς το εξωτερικό τοίχωμα αντί να κατασκευάσουμε νέες φράκτες, μειώνοντας έτσι χρόνο και κόστος. Και το κάναμε με το πλοίο σε κατάσταση πλεύσης. Το τελευταίο μάλιστα ήταν και «αντικείμενο στοιχήματος» μεταξύ κορυφαίων στελεχών ναυπηγείων της Αγγλίας, όπως με είχε ενημερώσει ο επιβλέπων καθηγητής του διδακτορικού μου γιατί θεωρούνταν αδύνατο. Αυτή μας την τεχνική αντέγραψαν μετά πολλά ναυπηγεία της Άπω Ανατολής.

Ο αριθμός των εργαζομένων μας είναι δυναμικός και μεταβάλλεται ανάλογα με τις ανάγκες των project, έχοντας φτάσει και τους 500 άμεσα απασχολούμενους με περίπου 500 επιπλέον μέσω υπεργολάβων.

Έχει γίνει γνωστό ότι τμήματα του προγράμματος κατασκευής φρεγατών Belharra θα κατασκευαστούν στα δικά σας ναυπηγεία. Θα θέλατε να μας πείτε σε τι αφορά αυτή την κατασκευή και πότε αναμένεται να ολοκληρωθεί;

Είναι μεγάλη μας τιμή και είμαστε υπερήφανοι για το γεγονός ότι πλέον είμαστε μόνιμο τμήμα του Supply Chain (εφοδιαστικής αλυσίδας) της Naval Group για τις φρεγάτες Belharra εν γένει, όχι μόνο για τις ελληνικές.

Οι άμεσες υποχρεώσεις μας αφορούν την κατασκευή pre-outfitted hull blocks, δηλαδή τμημάτων του κύτους και της υπερκατασκευής γαλλικής φρεγάτας, εξοπλισμένα με συστήματα σωληνώσεων, βάσεις και στηρίγματα ηλεκτρολογικού και μηχανολογικού εξοπλισμού, συστήματα πρόσβασης κλπ. Πρόκειται λοιπόν για ένα πολύ σημαντικό μερίδιο έργου, το οποίο αναμένεται να αυξηθεί καθώς ήδη η Naval Group έχει εκφράσει τέτοια πρόθεση και βρισκόμαστε σε σχετικές διαπραγματεύσεις.

Τα blocks θα είναι έτοιμα να αποχωρήσουν από το ναυπηγείο μας για τη Lorient το Νοέμβριο του 2023 όπου θα ενωθούν με άλλα blocks στη μόνιμη δεξαμενή του γαλλικού ναυπηγείου για την ολοκλήρωση του πλοίου.

Θέλω να σημειώσω ότι ναυπηγικά αλλά και επιχειρηματικά, ο τρόπος ανέγερσης αμυντικών πλοίων χρησιμοποιώντας προκατασκευασμένα blocks είναι ιδιαίτερα ευφυής καθώς μειώνει τον χρόνο αποπεράτωσης του έργου αλλά και το κόστος αυτού. Πρόκειται για μια μέθοδο που χρησιμοποιείται ευρέως στη ναυπήγηση εμπορικών πλοίων αλλά παρουσιάζει δυσκολίες στα αμυντικά πλοία λόγω της μορφολογίας τους. Παρά τις τεχνικές δυσκολίες της μεθόδου, η Naval Group την έχει προσαρτήσει στη στρατηγική παραγωγής της με επιτυχία από τη δεκαετία του ’90, χρησιμοποιώντας έναν πρωτοποριακό τρόπο σχεδιασμού και μεταφοράς ναυπηγικών πληροφοριών που διασφαλίζει την διατήρηση επιτρεπτών ανοχών κατασκευής και συνεπώς την ποιότητα κατασκευής στα στάνταρ του σχεδιαστή. Προσωπικά θεωρώ αυτή τη μεταφορά τεχνογνωσίας ιδιαίτερα σημαντική.

Τι είναι αυτό που λείπει αυτή τη στιγμή από την Ελλάδα -τη χώρα με την ισχυρότερη ναυτιλία στον κόσμο- προκειμένου να μπορεί να χτίσει πλοία. Τι είναι αυτό που γίνεται στις παραδοσιακές ναυπηγικές χώρες της Ασίας και δεν γίνεται εδώ; Θα πρέπει να αλλάξει κάτι σε επίπεδο φορολόγησης προκειμένου οι ναυπηγικές εργασίες στην Ελλάδα να γίνουν πιο ελκυστικές σε σχέση με άλλες ανταγωνίστριες χώρες;

Αυτό που έχουν οι ασιατικές χώρες και λείπει από τη δική μας, είναι η αντίληψη της δυναμικής αυτής της βιομηχανίας ώστε να δοθούν τα κατάλληλα «εργαλεία» στα ναυπηγεία της χώρας και να γίνουν σημαντικά ενεργά μέλη της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας

Το πιο βασικό εργαλείο είναι το Export Credit (εξαγωγικές πιστώσεις). Η χώρα μας έχει μεγάλη ανάγκη της ύπαρξης συστήματος έκδοσης εγγυητικών προς τους χρηματοπιστωτικούς οργανισμούς, για λογαριασμό των ναυπηγείων της, στηρίζοντας έτσι το εξαγώγιμο προϊόν, δηλαδή τα πλοία. Εκεί οφείλεται πρωτίστως η επιτυχία των ασιατικών ναυπηγείων.

Εξίσου σημαντική είναι η υιοθέτηση αυτοματοποιημένων μεθόδων παραγωγής. Δεν μπορεί να υπάρξει μαζική παραγωγή πλοίων αν Α) δεν γίνεται σε ανταγωνιστικές τιμές και Β) το οικονομικό αποτέλεσμα αυτής δεν είναι θετικό. Ο μόνος τρόπος να συνυπάρξουν αυτές οι προϋποθέσεις είναι με την χρήση Panel Lines και ρομποτικών. Σε αντίθεση με την παλαιωμένη αντίληψη ότι τα μηχανήματα μειώνουν θέσεις εργασίας, η αυτοματοποιημένη παραγωγή θα μπορούσε να δημιουργήσει πάρα πολλές νέες θέσεις εργασίας απλούστατα επειδή θα αναγεννήσει μια βιομηχανία στη χώρα μας που σήμερα είναι σοβαρά αποδυναμωμένη και συρρικνωμένη.

Είναι η πάγια πεποίθηση μου ότι η τεχνολογία σε συνδυασμό με την ασύγκριτη τέχνη των Ελλήνων ναυπηγοτεχνητών θα είχε πολλά θετικά αποτελέσματα για τη χώρα, οικονομικά αλλά και κοινωνικά.

Ενώ η φορολογία είναι κάτι το οποίο επηρεάζει άμεσα την κερδοφορία μιας επιχείρησης, θεωρώ ότι πιο σημαντική είναι η λειτουργία κρατικού φορέα έκδοσης εγγυητικών για την κατασκευή πλοίων αλλά και τη χρηματοδότηση απόκτησης εξειδικευμένου εξοπλισμού μαζικής ναυπήγησης. Με ένα τέτοιο οικονομικό «εργαλείο», η Ελληνική ναυπηγική βιομηχανία θα σημείωνε μεγάλες επιτυχίες σε παγκόσμιο επίπεδο με πολλαπλά επακόλουθα οφέλη.

Η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε τον όγκο των ναυπηγικών εργασιών στο ναυπηγείο σας και σε τι κλίμακα;

Η πανδημία μας επηρέασε αναγκαστικά. Μειώθηκε προσωρινά ο κύκλος εργασιών μας και άλλαξαν και οι διαδικασίες μας. Προσαρμοστήκαμε όμως και βγήκαμε και από αυτή την κρίση αλώβητοι. Οφείλω όμως να ομολογήσω ότι τα μέτρα στήριξης του κράτους έπαιξαν σημαντικό ρόλο. Ήταν μια επιτυχία τους με απτά αποτελέσματα.

Σύμφωνα με μελέτες άνω του 40% του στόλου της ακτοπλοΐας θα χρειαστεί ανανέωση ενόψει και των νέων απαιτήσεων της ΕΕ και του ΙΜΟ για τους ρύπους. Μπορεί το ναυπηγείο σας να διαδραματίσει ρόλο σε αυτή τη νέα εποχή;

Τα Ναυπηγεία Σαλαμίνας μπορούν να πρωτοστατήσουν στη λύση αυτού του προβλήματος. Έχοντας μακρά εμπειρία στα επιβατηγά και οχηματαγωγά τα τελευταία 20 χρόνια, καθώς και βαθιά γνώση των νέων τεχνολογικών εφαρμογών για τη μείωση των ρύπων, σκοπεύουμε να απορροφήσουμε μεγάλο κομμάτι της αγοράς τόσο στις μετασκευές των υπαρχόντων πλοίων ακτοπλοΐας όσο και στις νέες κατασκευές. Θέλω να σημειώσω ότι το ναυπηγείο μας μπορεί να κατασκευάσει πλοία μήκους 140 μέτρων, καλύπτοντας έτσι την πλειονότητα του φάσματος των πλοίων που επιχειρούν στην ελληνική ακτοπλοΐα. Επίσης, μόλις ολοκληρώσαμε in house το concept design 2 GREEN High Speed Catamaran τα οποία θα παράγουν 30% λιγότερους ρύπους από τα αντίστοιχα σημερινά συμβατικά high speed catamaran. Συνεχίζουμε άμεσα με την εκπόνηση class and construction drawings.

Ποιές είναι οι βασικότερες πολιτικές που εφαρμόζει η εταιρεία απέναντι στους εργαζόμενους και το περιβάλλον;

 Είμαστε πλήρως εναρμονισμένοι με τους εθνικούς και ευρωπαϊκούς κανονισμούς για το περιβάλλον και την ασφάλεια των εργαζομένων μας, κάτι το οποίο έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στην επίτευξη της συμφωνίας με τη Naval Group.

Πηγή Άρθρου: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γαλλία

Στον Λίβανο ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Ζαν-Νοέλ Μπαρό

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Karamallah Daher

Γαλλική παρέμβαση

Στον Λίβανο μεταβαίνει ο Γάλλος υπουργός Εξωτερικών Ζαν-Νοέλ Μπαρό όπως ανέφερε το γραφείο του, καθώς το Ισραήλ εξακολουθεί να πλήττει πολλούς στόχους στη χώρα αυτή.

«Επιβεβαιώνουμε πως ο υπουργός μεταβαίνει στον Λίβανο το Σαββατοκύριακο προκειμένου να συζητήσει με τις τοπικές αρχές και να παράσχει γαλλική υποστήριξη, ιδιαίτερα ανθρωπιστική υποστήριξη», ανέφερε το γαλλικό υπουργείο Εξωτερικών.

Υπενθυμίζεται ότι το Σάββατο η Γαλλία ζήτησε να τερματιστούν αμέσως τα ισραηλινά αεροπορικά πλήγματα στον Λίβανο, τονίζοντας παράλληλα ότι αντιτίθεται σε οποιαδήποτε χερσαία επιχείρηση του Ισραήλ στη χώρα αυτήν.

Στην ανακοίνωση που εξέδωσε μετά την τηλεφωνική επικοινωνία που είχε με τον υπηρεσιακό πρωθυπουργό του Λιβάνου Νατζίμπ Μικάτι, ο υπουργός Εξωτερικών της Γαλλίας, Ζαν-Νοέλ Μπαρό, κάλεσε επίσης τη Χεζμπολάχ και το Ιράν να αποφύγουν ενέργειες που θα μπορούσαν να αποσταθεροποιήσουν περαιτέρω την περιοχή.

Πηγή: ΑΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Γαλλία

Μακρόν: Λάθος του Νετανιάχου να απορρίψει την πρόταση για κατάπαυση του πυρός με την Χεζμπολάχ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Annegret Hilse/File Photo

Αν ο Ισραηλινός πρωθυπουργός αρνηθεί την πρόταση θα θεωρηθεί «υπεύθυνος» για ενδεχόμενη περιφερειακή κλιμάκωση, προειδοποίησε

Την άποψη πως θα ήταν «λάθος» του Ισραηλινού πρωθυπουργού, του Μπενιαμίν Νετανιάχου, να «απορρίψει» την πρόταση κατάπαυσης του πυρός στα σύνορα του Ισραήλ με τον Λίβανο, καθώς με αυτή την απόφαση θα θεωρηθεί «υπεύθυνος» για ενδεχόμενη περιφερειακή κλιμάκωση, διατύπωσε χθες ο πρόεδρος της Γαλλίας, Εμανουέλ Μακρόν.

«Θεωρώ πως θα ήταν λάθος από πλευράς του (σ.σ. ισραηλινού) πρωθυπουργού να την αρνηθεί, διότι θα αναλάμβανε την ευθύνη για περιφερειακή κλιμάκωση, προφανώς τα νέα θύματα στις τάξεις των αμάχων στον Λίβανο, καθώς και ενδεχόμενη παραπέρα κλιμάκωση, που δεν θα μπορούσε να περιορίσει κανείς», προειδοποίησε, στη διάρκεια κοινής συνέντευξης Τύπου με τον Καναδό πρωθυπουργό Τζάστιν Τριντό στο Μόντρεαλ.

«Η πρόταση που έγινε είναι καλά εδραιωμένη πρόταση. Δεν έγινε στον αέρα», επισήμανε ο κ. Μακρόν. Όπως ανέφερε, η πρόταση «προετοιμάστηκε» και αποτέλεσε «αντικείμενο διαπραγμάτευσης» με «τον πρωθυπουργό Νετανιάχου και τις ομάδες του», τόσο «από τους Αμερικανούς» όσο και «από εμάς τους ίδιους».

Ο Καναδός πρωθυπουργός συμφώνησε πως «είναι απόλυτη ανάγκη να συμφωνηθεί κατάπαυση του πυρός αμέσως».

Οι ΗΠΑ, η Ε.Ε. και σύμμαχοί τους, συμπεριλαμβανομένων αραβικών κρατών, απηύθυναν κοινή έκκληση να κηρυχθεί κατάπαυση του πυρός στα σύνορα του Ισραήλ και του Λιβάνου για 21 ημέρες, την ώρα που ισραηλινοί καταιγιστικοί αεροπορικοί βομβαρδισμοί έχουν σκοτώσει εκατοντάδες ανθρώπους κι έχουν αναγκάσει δεκάδες χιλιάδες άλλους να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους στη λιβανική επικράτεια αυτή την εβδομάδα. Η έκκληση για κατάπαυση του πυρός διάρκειας τριών εβδομάδων διατυπώθηκε μερικές ώρες αφού ο επικεφαλής του ισραηλινού στρατού, ο υποστράτηγος Χερτσί Χαλεβί, ζήτησε από τους άνδρες του να προετοιμαστούν για ενδεχόμενες χερσαίες επιχειρήσεις εναντίον της Χεζμπολά.

Ο Εμανουέλ Μακρίν είπε ακόμη πως θέλει να πιστεύει ότι οι πρώτες αντιδράσεις του Ισραήλ στην πρόταση δεν είναι «οριστικές» κι αναφέρθηκε στο ενδεχόμενο νέας έκτακτης σύγκλησης του Συμβουλίου Ασφαλείας για το ζήτημα, προκειμένου να «αυξηθεί η πίεση».

Συνέχεια ανάγνωσης

Γαλλία

Μακρόν στον ΟΗΕ: Δεν πρέπει να γίνει πόλεμος στον Λίβανο

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Mike Segar

Όσα είπε από το βήμα της Γ.Σ. του ΟΗΕ

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν κάλεσε το Ισραήλ να «σταματήσει την κλιμάκωση στον Λίβανο», μιλώντας ενώπιον του Συμβουλίου των Ηνωμένων Εθνών.

«Δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρξει πόλεμος στο Λίβανο», διακήρυξε από το βήμα του ΟΗΕ. «Ο κύριος κίνδυνος στη Μέση Ανατολή είναι αυτός της κλιμάκωσης. Εδώ και πάρα πολύ καιρό, η Χεζμπολάχ αναλαμβάνει την “ευθύνη” να παρασύρει τον λιβανέζικο λαό σε πόλεμο», δήλωσε.

Και συνέχισε: «Θα ενεργήσουμε για να επιτύχουμε μια διπλωματική λύση ώστε να γλιτώσουν ζωές αμάχων. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να υπάρξει πόλεμος στο Λίβανο. Καλούμε το Ισραήλ να σταματήσει τις επιδρομές του στο Λίβανο και τη Χεζμπολάχ να σταματήσει τα πλήγματα».

Ο πόλεμος στη Γάζα «έχει κρατήσει πάρα πολύ»
Μίλησε επίσης για τη Γάζα, «όπου η μοίρα του παλαιστινιακού λαού είναι παρούσα και βαραίνει σε κάθε μας συζήτηση». «Θα ήθελα να δηλώσω τη θέση της Γαλλίας: καταδικάζουμε την τρομοκρατική επίθεση της Χαμάς στις 7 Οκτωβρίου και εδώ θρηνούμε τα θύματα, 48 εκ των οποίων ήταν Γάλλοι πολίτες. Ζητάμε και πάλι εμφατικά την απελευθέρωση των ομήρων», είπε.

«Το Ισραήλ έχει το νόμιμο δικαίωμα να προστατεύει τον λαό του. Ωστόσο, ο πόλεμος του Ισραήλ στη Γάζα συνεχίζεται πάρα πολύ καιρό (…) Αυτοί οι θάνατοι αποτελούν πηγή μίσους. Χρειαζόμαστε κατάπαυση του πυρός το συντομότερο δυνατό. Είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης», επέμεινε επίσης.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή