Ακολουθήστε μας

Ναυτιλία

Απεγκλωβίστηκε στη διώρυγα του Σουέζ το πλοίο «Glory» που μετέφερε ουκρανικά σιτηρά

Δημοσιεύτηκε

στις

Απεγλωβίστηκε το πλοίο μεταφοράς χύδην ξηρού φορτίου «Glory» που νωρίς το πρωί προσάραξε στη Διώρυγα του Σουέζ, σύμφωνα με το ναυτιλιακό πρακτορείο Leth.

«21 πλοία με κατεύθυνση νότια θα ξεκινήσουν/συνεχίσουν τις διελεύσεις τους. Αναμένονται μόνο μικρές καθυστερήσεις», έγραψε το Leth στο Twitter.

 

Το πλοίο είχε φορτώσει 65.970 μετρικούς τόνους καλαμποκιού από το ουκρανικό λιμάνι Chornomorsk στις 25 Δεκεμβρίου και κατευθυνόταν στην Κίνα, σύμφωνα με το Κοινό Κέντρο Συντονισμού Πρωτοβουλίας για τα Σιτηρά Μαύρης Θάλασσας (JCC) με έδρα την Κωνσταντινούπολη.

Το πλοίο, το διαχειρίζεται η ελληνικών συμφερόντων ναυτιλιακή εταιρεία Target Marine.

Όπως έγινε νωρίτερα γνωστό, ζωντανά δεδομένα χάρτη από τον πάροχο θαλάσσιων πληροφοριών MarineTraffic έδειξαν ότι το σκάφος διέσχιζε τη Διώρυγα του Σουέζ πριν από οκτώ ώρες περίπου. Το πλοίο πλέει υπό τη σημαία των Νήσων Μάρσαλ, σύμφωνα με το MarineTraffic και το VesselFinder.

Η Διώρυγα του Σουέζ είναι μια από τις σημαντικότερες πλωτές οδούς στον κόσμο, με τα 120 μίλια της να φιλοξενούν το 30% της παγκόσμιας κίνησης εμπορευματοκιβωτίων και το 12% του συνόλου του παγκόσμιου εμπορίου αξίας περίπου 1 τρισεκατομμυρίου δολαρίων ετησίως.

Το Ever Given

Τον Μάρτιο του 2021, ένα τεράστιο τάνκερ 220.000 τόνων με το όνομα Ever Given κόλλησε στη Διώρυγα του Σουέζ για έξι ημέρες, προκαλώντας το μακροχρόνιο κλείσιμό του και συγκρατώντας το εμπόριο περίπου 60 δισεκατομμυρίων δολαρίων.

Σήμερα περίπου δύο χρόνια μετά, οι συνέπειες εκείνης της κρίσης διαρκούν ακόμα, με πλήθος εταιρειών να υπομένουν μια μακρά νομική μάχη μεταξύ της πλοιοκτήτριας εταιρείας και της αιγυπτιακής κυβέρνησης, προκειμένου να αποζημιωθούν για τα προϊόντα αξίας εκατοντάδων εκατομμυρίων που καθυστέρησαν να φτάσουν στους προορισμούς τους και πολλά εξ αυτών καταστράφηκαν.

Όπως είχε προβλεφθεί ευρέως κατά τη στιγμή της προσάραξης, στις 23 Μαρτίου 2021, οι δικηγόροι συνεχίζουν να είναι ένας από τους μεγάλους νικητές, καθώς έχουν να διαχειριστούν «χιλιάδες αγωγές» για τον αποκλεισμό της Διώρυγας του Σουέζ.

Οι πιλότοι στο «μάτι του κυκλώνα»

Σύμφωνα με δικαστικές υποθέσεις, στο στόχαστρο βρίσκοντας οι δύο Αιγύπτιοι πιλότοι του Ever Given.

Μόλις λίγα χιλιόμετρα από την στιγμή που άρχισε την διέλευση του το Ever Given, όντας το πλοίο νούμερο 13 στο κονβόι των συνολικά 20 πλοίων, ξεκίνησε να αλλάζει πορεία από τα αριστερά προς τα δεξιά. Σύμφωνα με έγγραφα του δικαστηρίου που είδε το Businessweek, ο επικεφαλής πιλότος έδωσε εντολή στον πηδαλιούχο να βάλει το τιμόνι όλο δεξιά και μετά όλο αριστερά.

«Το τεράστιο πλοίο χρειάστηκε πολύ χρόνο για να ανταποκριθεί μέχρι τη στιγμή που άρχισε να στρίβει, και έτσι έπρεπε ο πλοηγός να διορθώσει ξανά την πορεία. Όταν ο δεύτερος πιλότος αντιτάχθηκε, οι δύο διαφώνησαν», αναφέρει το άρθρο. Ο επικεφαλής πιλότος έδωσε στη συνέχεια μια νέα εντολή: «πρόσω ολοταχώς». Το πλοίο έφτασε τους 13 κόμβους, πέντε κόμβους περισσότερο από το προτεινόμενο όριο ταχύτητας του καναλιού. Οι δύο πιλότοι συνέχισαν να διαφωνούν, με τον επικεφαλής πιλότο να απειλεί ακόμη και να εγκαταλείψει το πλοίο.

Η αύξηση της ταχύτητας δημιούργησε προβλήματα. Λόγω της αρχής του Bernoulli, η πίεση ενός υγρού μειώνεται όταν αυξάνει η ταχύτητά του. Η πλώρη του πλοίου κατέληξε στη δεξιά όχθη του καναλιού.

Χρονοβόρα η διευθέτηση των απαιτήσεων

Συνολικά, σύμφωνα με την SCOR μια από τις μεγαλύτερες αντασφαλιστικές εταιρείες στον κόσμο, ως και 400 πλοία μπλοκαρίστηκαν συνολικά, με μια σειρά από άλλα πλοία να αποφασίζουν να αποφύγουν εντελώς την περιοχή και να ακολουθήσουν τη μεγαλύτερη διαδρομή μέσω του Ακρωτηρίου της Καλής Ελπίδας.

Οι αξιώσεις από την προσάραξη περιλαμβάνουν φυσική ζημιά στο Ever Given, απώλεια εσόδων από την πλευρά της Διώρυγας του Σουέζ, το κόστος των εργασιών διάσωσης και τη διακοπή της επιχείρησης για ιδιοκτήτες και ναυλωτές των αποκλεισμένων πλοίων, απώλεια ευπαθών προϊόντων και καθυστερήσεις φορτίου, καθώς και βλάβη στο ίδιο το κανάλι.

Οπως τονίζεται, θα χρειαστούν πολλά ακόμη χρόνια για να διευθετηθούν οι απαιτήσεις.

ΠΗΓΗ: ot.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Επτά μήνες Επιχείρηση «ΑΣΠΙΔΕΣ»: Τι έχουν πετύχει μέχρι τώρα οι ευρωπαϊκές φρεγάτες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ελλάδα, Ιταλία και Γαλλία συνθέτουν το στόλο της Επιχείρησης ΑΣΠΙΔΕΣ που προστατεύει τα εμπορικά πλοία από τους Χούθι στην Ερυθρά Θάλασσα

Την ώρα που οι πολεμικές συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή κορυφώνονται με κίνδυνο γενικότερης ανάφλεξης ανεξέλεγκτων διαστάσεων και επιπτώσεων, πολεμικά πλοία από Ελλάδα, Ιταλία και Γαλλία πραγματοποιούν περιπολίες στην Ερυθρά Θάλασσα προστατεύοντας εμπορικά πλοία από όλο τον κόσμο από τις επιθέσεις των Χουθι.

Τους τελευταίους 7 μήνες, η επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ (EUNAVFOR ASPIDES), μία από τις τρεις ναυτικές επιχειρήσεις που πραγματοποιεί η Ευρωπαϊκή Ένωση, έχει υπερασπιστεί εκατοντάδες πλοία και χιλιάδες ναυτικούς από τα τρομοκρατικά χτυπήματα των Χούθι.

Το επιχειρησιακό στρατηγείο της Επιχείρησης βρίσκεται στη Λάρισα και ο επικεφαλής Υποναύαρχος Βασίλειος Γρυπάρης παρουσίασε τον μέχρι τώρα απολογισμό της στο 14o ετήσιο συνέδριο της Capital Link του Νίκου Μπορνόζη.

Μιλώντας στο euronews, ο Β. Γρυπάρης περιέγραψε όσα έχουν καταφέρει μέχρι τώρα τα ελληνικά, ιταλικά και γαλλικά πολεμικά πλοία, αλλά και τις εκτιμήσεις του για το μέλλον της Επιχείρησης.

«Αυτό που έχουμε καταφέρει είναι να αναπτύξουμε γρήγορα τις δυνάμεις και ακόμα και στο επίπεδο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, είναι μια απόφαση η οποία ελήφθη πάρα πολύ γρήγορα» μας είπε.

«Από την πρώτη κιόλας στιγμή ξεκινήσαμε να συνεισφέρουμε στην ελευθερία της ναυσιπλοΐας στην Ερυθρά Θάλασσα. Μέχρι στιγμής, μέσα από αυτή την προσπάθεια έχουμε διευκολύνει πάνω από 350 πλοία. Έχουμε παράσχει εγγύς προστασία σε πάνω από 250 πλοία, έχουμε καταστρέψει 17 UAV (unmanned aerial vehicle), 3 μη επανδρωμένα σκάφη επιφανείας και 4 αντιπλοῖκά βλήματα των Χούθι.

Αυτά τα νούμερα δεν είναι λίγα. Βέβαια είναι λιγότερα αν τα συγκρίνει κανείς με το τι κάνουν οι Αμερικανοί στην περιοχή και άλλες επιχειρήσεις. Αλλά επειδή η δική μας η επιχείρηση έχει τελείως αμυντικό χαρακτήρα, οι επεμβάσεις οι δικές μας είναι στο απολύτως απαραίτητο πεδίο και πρέπει να είναι κιόλας και αναλογικές.

Επίσης απώτερος σκοπός της επιχείρησης είναι να μην κλιμακώσουμε περαιτέρω την ένταση. Αυτό σημαίνει ότι δεν πλήττουμε στόχους πρώτα από όλα στο έδαφος της Υεμένης, δεν επιπλήττουμε απευθείας τους Χούθι για κανένα λόγο, παρά μόνο αμυνόμαστε σε επερχόμενες και γενόμενες επιθέσεις και μάλιστα στο βαθμό που αυτό είναι απαραίτητο και αναλογικό. »

Οι Χούθι φαίνεται ότι αναβαθμίζουν τον εξοπλισμό με τον οποίο επιτίθενται. Σας προβληματίζει;

«Είναι πάντα ένα πρόβλημα αυτό, αλλά μέχρι στιγμής βρίσκουμε τον τρόπο και να πληροφορούμε τη ναυτιλιακή κοινότητα, αλλά και φυσικά να αναπτύσσουμε και τις δικές μας τακτικές στο σημείο που να μπορούμε να συνεχίσουμε με αποδεκτό επίπεδο ρίσκου την αποστολή μας.»

Ποια ήταν η πιο δύσκολη επιχείρηση για σας;

«Δύσκολη επιχείρηση ήταν και η τελευταία με το Sounion, γιατί ήταν ένα πλοίο το οποίο δεν είχε ελεγκτικές δυνατότητες, ενώ ταυτόχρονα ένας μεγάλος αριθμός άλλων βοηθητικών πλοίων έπρεπε και αυτά να προστατευθούν. Επίσης, οι Χούθι είχαν πάντα τη δυνατότητα και την πρωτοβουλία να πλήξουν όλα τα πλοία ταυτόχρονα. Αυτό ήταν ένα πολύ μεγάλο ρίσκο, το οποίο προσπαθήσαμε όμως να το διαχειριστούμε. Με ποιο τρόπο; Πλησιάζοντας και το πολιτικό επίπεδο για τις δικές τους συνέργειες στο χώρο, ώστε να καταλάβουν και οι Χούθι ότι η συγκεκριμένη επιχείρηση ήταν και προς δικό τους όφελος. Διαφορετικά θα προκαλούταν μεγάλο περιβαλλοντικό πρόβλημα στις δικές τους πρώτα ακτές και μάλιστα πιθανόν για τα επόμενα 50 χρόνια ή και περισσότερο θα αποστερούσε από τους κατοίκους της Υεμένης τον αλιευτικό πλούτο της περιοχής.»

Έχει χρειαστεί άλλες φορές να συνομιλήσετε με εκπροσώπους των Χούθι;

«Εμείς δεν μιλάμε ποτέ με τους Χούθι. Πρώτα από όλα η Ευρωπαϊκή Ένωση δεν αποδέχεται τους Χούθι. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αποδέχεται την επίσημη και νόμιμη κυβέρνηση της Υεμένης. Στο πολιτικό όμως επίπεδο υπάρχουν πάντα δίαυλοι ανοιχτοί μέσω των χωρών της περιοχής. Αυτό που έχουμε καταφέρει εμείς μέχρι στιγμής είναι να είμαστε γενικά αποδεκτοί από τη περιοχή.

Έχω επισκεφτεί όλες οι χώρες της περιοχής και αυτές έχουν δεχθεί τα μηνύματα από τους αντίστοιχους ευρωπαίους πρέσβεις στην περιοχή και έχουν θετική ή ουδέτερη στάση απέναντι στην επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ. Πιστεύω ότι ακόμα και οι ίδιοι οι Χούθι έχουν καταλάβει ότι η παρουσία μας εκεί δεν είναι άμεση απειλή για αυτούς και νομίζω ότι σέβονται ιδιαίτερα την επιχείρηση ΑΣΠΙΔΕΣ.»

Πιστεύετε ότι αυτή η επιχείρηση θα συνεχιστεί και τα επόμενα χρόνια;

«Προκειμένου να καταφέρουμε να επαναφέρουμε την ασφάλεια στην παγκόσμια ναυσιπλοϊα, πιστεύω ότι θα χρειαστεί αρκετός καιρός. Θα πρέπει να δείτε τον όγκο των πλοίων που πλέον έχουν διαλέξει εναλλακτικές διαδρομές. Οι εναλλακτικές αυτές διαδρομές έχουν αυξήσει το χρόνο μεταφοράς των προϊόντων, τους ρύπους και φυσικά το κόστος σε καύσιμα και τελικά το κόστος του προϊόντος που φτάνει στον τελικό καταναλωτή. Με ότι αυτό σημαίνει λοιπόν για τις οικονομίες και των ευρωπαϊκών χωρών. Άρα θα πρέπει κατά την άποψή μου να συνεχιστεί αυτή η επιχείρηση και σίγουρα η λύση δεν είναι μόνο στο στρατιωτικό επίπεδο. Η λύση ίσως κυρίως είναι στο πολιτικό επίπεδο.»

ΠΗΓΗ: euronews

Συνέχεια ανάγνωσης

Εθνική Άμυνα

Επέστρεψε η φρεγάτα «Ψαρά» από την Ερυθρά Θάλασσα! Η σκυτάλη στη φρεγάτα “Σπέτσες”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Επέστρεψε η φρεγάτα τύπου ΜΕΚΟ ΨΑΡΑ του Πολεμικού Ναυτικού από την περιοχή της Ερυθράς θάλασσας

Την Κυριακή 22 Σεπτεμβρίου 2024, η Φρεγάτα (Φ/Γ) ΨΑΡΑ κατέπλευσε στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας (ΝΣ), περατούμενης της συμμετοχής της στην ευρωπαϊκή επιχείρηση EUNAVFOR ASPIDES. Μετά τον κατάπλου της Φ/Γ ΨΑΡΑ στο ΝΣ, ο Αρχηγός ΓΕΝ Αντιναύαρχος Δημήτριος – Ελευθέριος Κατάρας ΠΝ, επέβη στο πλοίο συνοδευόμενος από τον Αρχηγό Στόλου Αντιναύαρχο Πολυχρόνη Κουλούρη ΠΝ και καλωσόρισαν τον Κυβερνήτη καθώς και το πλήρωμα της Φ/Γ, συγχαίροντας τους για την επιτυχή ολοκλήρωση της αποστολής.

Έπειτα από 97 ημέρες συνολικά που επιχειρεί στην Ευρωπαϊκή Επιχείρηση Ασπίδες, στον Κόλπο του Άντεν, τα 194 στελέχη του ΠΝ επέστρεψαν στα ελληνικά νερά το πρωί της Κυριακής 22 Σεπτεμβρίου.

Την σκυτάλη αναμένεται να παραλάβει η φρεγάτα τύπου ΜΕΚΟ ΣΠΕΤΣΑΙ τις επόμενες ημέρες, όπου θα συνεχίσει την επιχείρηση προστατεύοντας την ασφαλή διέλευση εμπορικών πλοίων από την Ερυθρά Θάλασσα όπου οι προσκείμενοι στο Ιράν αντάρτες Χούθι πραγματοποιούν μπαράζ επιθέσεων απειλώντας την ελεύθερη ναυσιπλοΐα.

ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Βίντεο των Χούθι από το καιγόμενο τάνκερ ‘Σούνιον’ στην Ερυθρά Θάλασσα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το κύριο ηλεκτρονικό μέσο ενημέρωσης των Χούθι στην Υεμένη διένειμε σκηνές από την εισβολή και την πυρπόληση του ελληνικού πλοίου ΣΟΥΝΙΟΝ στην Ερυθρά Θάλασσα.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα «Η εταιρεία που το κατέχει παραβίασε την απόφαση εισόδου στα λιμάνια της κατεχόμενης Παλαιστίνης».

Οι σκηνές περιλαμβάνουν τη διαδικασία των ναυτικών δυνάμεων των Χούθι που εισέβαλαν στο πλοίο και το έκαψαν, παγίδευσαν το πλοίο και τη στιγμή που ανατινάχθηκε.

Αποκλειστικά στο  ΒΑΛΚΑΝΙΚΟ ΠΕΡΙΣΚΟΠΙΟ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή