Ακολουθήστε μας

Ινδία

Asian Life International: Η Ινδία αναδεικνύεται σε παγκόσμιο φαρμακείο!

Δημοσιεύτηκε

στις

Από το μηδέν στο 13 τοις εκατό της παγκόσμιας αγοράς! Το είδος της ανάπτυξης που έχει δει η φαρμακοβιομηχανία στην Ινδία, από ανύπαρκτο σε παγκόσμιο φαρμακείο, είναι αναμφίβολα εκπληκτικό. Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη είναι αποτέλεσμα μιας σειράς υγιούς νομοθεσίας και οικονομικού περιβάλλοντος, έγκαιρων ενεργειών και, σε μεγαλύτερο βαθμό, το κίνητρο της ευημερίας στις μάζες… γράφει ο Δρ Rajesh Kurup

Η φαρμακευτική βιομηχανία στην Ινδία έχει δει μια τεράστια επέκταση τα τελευταία χρόνια. Αναμένεται να φτάσει περίπου το 13% του μεγέθους της παγκόσμιας φαρμακευτικής αγοράς, ενισχύοντας παράλληλα την ποιότητα, την οικονομική προσιτότητα και την καινοτομία της.

Αποδίδοντας σύμφωνα με την ετικέτα της ως το «φαρμακείο του κόσμου», η Ινδία υπήρξε παγκόσμιος προμηθευτής γενόσημων φαρμάκων για περισσότερες από 200 χώρες τόσο από ανεπτυγμένες όσο και από αναδυόμενες αγορές. Επιπλέον, η Ινδία έχει επιτύχει πρόσφατη έλξη ως ο μεγαλύτερος παραγωγός εμβολίων στον κόσμο, συνεισφέροντας κατά 60% στην παγκόσμια προμήθεια εμβολίων. Σύμφωνα με την έκθεση της McKinsey, η μεγάλη παρουσία τοπικών παικτών που παράγουν επώνυμα γενόσημα, μαζί με τα χαμηλότερα επίπεδα τιμών, έχουν προσφέρει στην ινδική φαρμακευτική βιομηχανία μια μοναδική ευκαιρία.

Το είδος της ανάπτυξης που έχει δει η φαρμακοβιομηχανία στην Ινδία, από ανύπαρκτο σε παγκόσμιο φαρμακείο, είναι αναμφίβολα εκπληκτικό. Αυτή η εντυπωσιακή ανάπτυξη είναι αποτέλεσμα μιας σειράς υγιούς νομοθεσίας και οικονομικού περιβάλλοντος, έγκαιρων ενεργειών και, σε μεγαλύτερο βαθμό, του κινήτρου της ευημερίας των μαζών.

Όλα ξεκίνησαν με την εισαγωγή του νόμου περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας του 1970, που οδήγησε σε διπλώματα ευρεσιτεχνίας επεξεργασίας αντί για διπλώματα ευρεσιτεχνίας προϊόντων. Αυτό υπονοούσε ότι η κατοχύρωση ευρεσιτεχνίας εστιαζόταν στην κατασκευή και όχι στα διπλώματα ευρεσιτεχνίας προϊόντων. Έδωσε τη δυνατότητα στις ινδικές φαρμακευτικές εταιρείες με τρεις κύριους τρόπους. Πρώτον, οι κατασκευαστές ασχολούνται με την παραγωγή φαρμάκων χωρίς να πληρώνουν τα υπέρογκα δικαιώματα των κατόχων διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας.

Δεύτερον, επέτρεψε στην Ινδία να μειώσει την εξάρτηση από τις εισαγωγές φαρμάκων και να αναπτύξει μια αυτοδύναμη ινδική φαρμακευτική βιομηχανία. Τρίτον, η φαρμακοβιομηχανία άνθισε στην Ινδία αναπτύσσοντας προσιτές εκδόσεις κατοχυρωμένων με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας φαρμάκων και σταδιακά μετακινήθηκε στην παγκόσμια αγορά ως προμηθευτής γενόσημων φαρμάκων.

Ωστόσο, μετά την ίδρυση του ΠΟΕ, η Ινδία υπέγραψε τη συμφωνία TRIPS και άλλαξε τους κανόνες της για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας. Στη συνέχεια, η Ινδία έκανε μερικές τροποποιήσεις στους νόμους περί διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας, καθώς η συμφωνία απαιτούσε διπλώματα ευρεσιτεχνίας για εφευρέσεις φαρμακευτικών προϊόντων και διεργασιών. Παρά τη μετατόπιση παραδείγματος, η Ινδία μέχρι εκείνη την εποχή γνώρισε θεαματική πρόοδο στον εφοδιασμό φαρμάκων της.

Κόψιμο για το 2020, όταν ο κόσμος αντιμετώπισε την κρίση του Covid-19, η ινδική φαρμακευτική εταιρεία βρήκε ένα άνευ προηγουμένου παράθυρο ευκαιρίας. Συνδυάζοντας την επέκταση στο οικοσύστημα Ε&Α με ευνοϊκές πολιτικές, η Ινδία έγινε σημαντικός προμηθευτής εμβολίων στον κόσμο, διασφαλίζοντας την αυτοδυναμία στην παροχή εμβολίων.

Η Ινδία χορήγησε δωρεάν δόσεις εμβολίων στους πολίτες της, φτάνοντας το ένα δισεκατομμύριο μάρκα. Εκτός από την απόκτηση του ρόλου της ως σημαντικός διεθνής παίκτης, η Ινδία παρείχε ιατρική βοήθεια σχετικά με τον COVID-19 σε περισσότερες από 150 χώρες.

Εμμένοντας στο σύνθημά της Vasudhaiva Kutumbhakam, η Ινδία ξεκίνησε ένα Πρόγραμμα Εμβολίων Maitri τον Ιανουάριο του 2021, παρέχοντας 72,3 εκατομμύρια δόσεις εμβολίου για τον COVID σε περισσότερες από 94 χώρες μέχρι το τέλος του 2021. Πολλές χώρες προτίμησαν επίσης το ινδικό εμβόλιο λόγω του χαμηλού κόστους του εμβολίου την ανάπτυξη και την ικανότητα πραγματοποίησης αποστολών εξαγωγών μεγάλης κλίμακας, εκτός από την αποτελεσματικότητα των εμβολίων. Αυτό είχε ιδιαίτερη σημασία για τις χώρες χαμηλού εισοδήματος που δεν μπορούσαν να ανταγωνιστούν με πλουσιότερα κράτη για την προμήθεια εμβολίων1 κατά τη διάρκεια της κρίσης. Σύμφωνα με έναν ειδικό, η ινδική φαρμακευτική έχει μάθει να ανταποκρίνεται στην κρίση παράγοντας φάρμακα μεγάλης κλίμακας γρήγορα σε σύντομο χρονικό διάστημα σε σύγκριση με οποιαδήποτε άλλη χώρα.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η έκρηξη για τα ινδικά φαρμακευτικά προϊόντα δεν είναι σποραδική. Συνεχίζει να παρουσιάζει σταθερή και ισχυρή ανάπτυξη και στη μεταπανδημική περίοδο. Μέχρι το τέλος του 2022, η ινδική φαρμακευτική εταιρεία έχει μετατραπεί από δημιουργό όγκου σε αξία. Σύμφωνα με έναν ειδικό, με αυξημένη αίσθηση συνεργασίας μεταξύ του κλάδου και της κυβέρνησης, η εστίαση του κλάδου έχει μετατοπιστεί σε άλλες ασθένειες, στην πρόοδο των κυτταρικών θεραπειών και στις πολιτικές για την πνευματική ιδιοκτησία και τις κρατικές προμήθειες. Οι σωρευτικές ΑΞΕ στον φαρμακευτικό τομέα ξεπέρασαν τα 20 δισεκατομμύρια δολάρια τον Σεπτέμβριο του 2022. Η Ινδία είναι ο μεγαλύτερος προμηθευτής εμβολίων, με το Serum Institute of India να παράγει 1,5 δισεκατομμύρια εμβόλια ετησίως για πολιομυελίτιδα, διφθερίτιδα, ιλαρά, παρωτίτιδα και ερυθρά. προγράμματα εμβολιασμού σε 170 χώρες.

Πρόσφατα, η κυβέρνηση της Ινδίας επέκτεινε την υποστήριξη σε φαρμακευτικές εταιρείες που χρησιμοποιούν το πρόγραμμα Production Linked Incentive (PLI) για να διασφαλίσει την αυτοδυναμία μέσω της ενισχυμένης εγχώριας παραγωγικής ικανότητας για προϊόντα υψηλής αξίας.

Τα προγράμματα PLI αφορούν χύμα φάρμακα και φαρμακευτική παραγωγή, αντιπροσωπεύοντας από κοινού μια δαπάνη περίπου 2,7 δισεκατομμυρίων USD. Μια άλλη σημαντική πτυχή του τοπίου των φαρμάκων στην Ινδία είναι η έμφαση στην ευημερία των μαζών χρησιμοποιώντας τις νομοθετικές της διατάξεις. Πρόσφατα, το Ινδικό Γραφείο Διπλωμάτων Ευρεσιτεχνίας απέρριψε το αίτημα για παράταση διπλώματος ευρεσιτεχνίας από την Johnson & Johnson για ένα φάρμακο κατά της φυματίωσης για πολλούς λόγους. Αυτή η απόρριψη είναι σημαντική από δύο απόψεις. Πρώτον, οι Ινδοί κατασκευαστές μπορούν να παράγουν μια γενόσημη έκδοση αυτού του φαρμάκου κατά της φυματίωσης, καθώς η περίοδος ευρεσιτεχνίας έχει λήξει. Δεύτερον, επιτρέπει τη διαθεσιμότητα μιας φθηνότερης έκδοσης του φαρμάκου, ενισχύοντας έτσι τη μυϊκή δύναμη της Ινδίας στη μάχη κατά της φυματίωσης.

Σύμφωνα με τον νομικό μελετητή, αείμνηστο καθηγητή Basheer, εκτός από την παροχή μονοπωλίου 20 ετών, οι ινδικοί νόμοι για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας έχουν επίσης την ευθύνη για τους κατόχους διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας να εργάζονται για τη δημόσια ευημερία διασφαλίζοντας ότι τα κατοχυρωμένα με δίπλωμα ευρεσιτεχνίας φάρμακα είναι διαθέσιμα σε επαρκείς ποσότητες και τιμές. Η προσανατολισμένη στο δημόσιο συμφέρον στάση της Ινδίας σχετικά με τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας φαρμάκων βρίσκεται σε σταυροδρόμι με τις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες της Δύσης, ιδίως των ΗΠΑ. Αυτές οι εταιρείες επιδιώκουν να καταργήσουν διάφορες πτυχές του Ινδικού νόμου για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας, της δεκαετίας του 1970, τον οποίο βρίσκουν εμπόδιο στην εγκαθίδρυση του μονοπωλίου και της συμπεριφοράς τους που αναζητούν ενοίκιο.

Ενώ οι φαρμακευτικές εταιρείες των ΗΠΑ είναι αντίθετες με το Έντυπο 27 του IPA, 1970, το οποίο απαιτεί λεπτομέρειες σχετικά με την εργασία με διπλώματα ευρεσιτεχνίας στην Ινδία, οι ειδικοί9 πιστεύουν ότι οι πληροφορίες σχετικά με τη λειτουργία ενός διπλώματος ευρεσιτεχνίας είναι απαραίτητες για να διερευνηθεί εάν η πράξη είναι επιτυχής για την προώθηση της καινοτομίας καθώς και της δημόσιας υγείας.

Στην πρακτική της, η Ινδία αρνήθηκε να χορηγήσει δευτερεύουσες και ολοένα οικολογικά διπλώματα ευρεσιτεχνίας για ελαφρές τροποποιήσεις των υφιστάμενων φαρμάκων ή νέες χρήσεις υφιστάμενων φαρμάκων και συνδυασμούς υπαρχουσών ουσιών, προς ενόχληση των μεγάλων φαρμακείων10. Τα μεγάλα φαρμακεία έχουν συχνά προβάλει τα μονοπωλιακά τους συμφέροντα ως αποδεκτά διεθνή πρότυπα πνευματικής ιδιοκτησίας και συνεχίζουν να πιέζουν την κυβέρνηση των ΗΠΑ να ενεργήσει κατά της Ινδίας11. Σύμφωνα με τον Brook Baker12, καθηγητή στο North-eastern University, οι ινδικοί νόμοι για τα διπλώματα ευρεσιτεχνίας επικεντρώνονται στην εξισορρόπηση των συμφερόντων του παραγωγού και των καταναλωτών. Συχνά έχει καλέσει τις μεγάλες φαρμακευτικές εταιρείες των ΗΠΑ ότι ασκούν πιέσεις κατά της Ινδίας με τις «εκστρατείες παραπληροφόρησης» που κατηγορούν την Ινδία για διακρίσεις κατά των αμερικανικών εταιρειών. Σε αντίθεση με την προπαγάνδα, σύμφωνα με τον καθηγητή Baker,

Είναι ενδιαφέρον ότι η φαρμακευτική βιομηχανία στην Ινδία λειτουργεί σε μια αυτοσυντηρούμενη εγκατάσταση μοντέλων, διασφαλίζοντας ότι η ζήτηση για φάρμακα ανταποκρίνεται στην προσφορά της. Για να το θέσουμε σε μια προοπτική, η Ινδία ενδιαφέρεται για την προώθηση της παραγωγής γενόσημων φαρμάκων. Τώρα για να διασφαλίσει ότι αυτή η προσφορά ανταποκρίνεται στη ζήτηση για γενόσημα φάρμακα, η ινδική κυβέρνηση ξεκίνησε το PM Bhartiya Janaushadhi Pariyojana (PMBJP), στο οποίο τα Janaudhadi kendras (καταστήματα) πωλούν γενόσημα φάρμακα σε προσιτές τιμές στις μάζες. Μέχρι το τέλος του 2022, περισσότερα από 8.500 Kendra ήταν σε λειτουργία σε εθνικό επίπεδο. Εκτός από τη μείωση των δαπανών από την τσέπη των ανθρώπων, αυτά τα kendras ή τα καταστήματα φαρμάκων συμβάλλουν στη δημιουργία ευαισθητοποίησης σχετικά με τα γενόσημα φάρμακα, επεκτείνοντας έτσι την αγορά για κατασκευαστές γενόσημων φαρμάκων και παρέχοντας απασχόληση σε επιχειρηματίες που ασχολούνται με την ίδρυση kendras.

Με την τρέχουσα αποτίμηση των 50 δισεκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ, οι ευνοϊκές κυβερνητικές πολιτικές και η ισχυρή επέκταση της Ε&Α στον φαρμακευτικό τομέα αναμένεται να οδηγήσουν στο μονοπάτι της ανθεκτικής ανάπτυξης όχι μόνο σε όγκο αλλά και σε αξία. Η δέσμευση τόσο της κυβέρνησης όσο και του φαρμακευτικού τομέα να διασφαλίσουν την άφθονη διαθεσιμότητα ποιοτικών φαρμάκων σε λογικές τιμές παρέχει στην Ινδία την ευκαιρία να διαδραματίσει ηγετικό ρόλο στην παγκόσμια αγορά με ιδιαίτερη μέριμνα για την ευημερία των μαζών.

ΠΗΓΗ: Asian Life International

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινδία

Tο Πακιστάν χρησιμοποιεί διεθνή βοήθεια για τη χρηματοδότηση της τρομοκρατίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κατηγορίες από τον υπουργό Αμύνης της Ινδίας κατά του Πακιστάν, ότι χρησιμοποιεί κονδύλια από διεθνείς χρηματοδοτήσεις για την υποστήριξη της Τρομοκρατίας.

Ο υπουργός Άμυνας της Ινδίας Rajnath Singh δήλωσε την Κυριακή ότι η Ινδία θα ήταν πρόθυμη να παράσχει στο Πακιστάν πακέτο οικονομικής βοήθειας μεγαλύτερο από αυτό που ζητά η χώρα από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (ΔΝΤ), εάν το Ισλαμαμπάντ διατηρούσε φιλικές σχέσεις με το Νέο Δελχί.

Μιλώντας σε εκλογική συγκέντρωση στην περιοχή Bandipora, στο Τζαμού και Κασμίρ, ο Singh δήλωσε: «Ο πρώην πρωθυπουργός Atal Bihari Vajpayee έλεγε ότι μπορείτε να αλλάξετε τους φίλους σας, αλλά όχι τους γείτονές σας. Αν η γειτονική μας χώρα Πακιστάν διατηρούσε καλύτερες σχέσεις μαζί μας, θα είχαμε δώσει στο Πακιστάν περισσότερα κεφάλαια από αυτά που ζήτησαν από το ΔΝΤ».

Ο Σινγκ πρόσθεσε ότι οι εκλογές στο Τζαμού και Κασμίρ είναι μια επίδειξη της δημοκρατίας και της δύναμης της Ινδίας. Εξέφρασε την ελπίδα για την επιστροφή της περιοχής στην ειρήνη και την ανάπτυξη, σύμφωνα με το όραμα του Vajpayee για «Insaniyat (ανθρωπότητα), Jamhooriyat (δημοκρατία) και Kashmiriyat (το πνεύμα του Κασμίρ).»

Ο Ινδός υπουργός Άμυνας τόνισε ένα αναπτυξιακό πακέτο για το Τζαμού και το Κασμίρ, που ανακοινώθηκε από τον πρωθυπουργό Ναρέντρα Μόντι το 2014 και το 2015, το οποίο έκτοτε έχει αυξηθεί για να ξεπεράσει το ποσό που ζητά το Πακιστάν από το ΔΝΤ. «Εάν οι σχέσεις ήταν καλύτερες, θα είχαμε δώσει στο Πακιστάν περισσότερα χρήματα από αυτά που ζητούσαν από το ΔΝΤ», επανέλαβε ο Σινγκ.

Ο Σινγκ κατηγόρησε το Πακιστάν ότι χρησιμοποιεί διεθνή κονδύλια για να υποστηρίξει «εργοστάσια τρομοκρατίας» εντός των συνόρων του, σε αντίθεση με την οικονομική υποστήριξη της Ινδίας για την ανάπτυξη στο Τζαμού και Κασμίρ.

«Όποτε κάναμε έρευνα για την τρομοκρατία, βρήκαμε την εμπλοκή του Πακιστάν. Οι διαδοχικές κυβερνήσεις μας προσπάθησαν να κάνουν το Πακιστάν να καταλάβει ότι πρέπει να σταματήσει τα τρομοκρατικά στρατόπεδα, αλλά χωρίς αποτέλεσμα», είπε ο Σινγκ.

Υποστήριξε ότι η χρήση της τρομοκρατίας από το Πακιστάν ως εργαλείο πολιτικής κατά της Ινδίας οδήγησε στην απομόνωσή του σε διεθνείς πλατφόρμες, με ακόμη και τους παραδοσιακούς συμμάχους να αποστασιοποιούνται.

Ο Σινγκ προειδοποίησε για πιθανά αντίποινα σε περίπτωση τρομοκρατικής επίθεσης σε ινδικό έδαφος. «Εάν συμβεί μια τρομοκρατική επίθεση στην Ινδία, θα εξαπολύσουμε επίσης μια αντεπίθεση, ανεξάρτητα από το πού μπορεί να βρίσκεται ο εχθρός», υποστήριξε.

Ολοκληρώνοντας την ομιλία του, ο Σινγκ τόνισε ότι οι διαδοχικές ινδικές κυβερνήσεις προέτρεψαν το Πακιστάν να διαλύσει τα τρομοκρατικά στρατόπεδα που λειτουργούν στην επικράτειά του. «Το Πακιστάν απέτυχε να το κάνει. Το Πακιστάν δεν πρέπει να ξεχνά ότι αυτή είναι μια νέα Ινδία, έτοιμη να πολεμήσει την τρομοκρατία όχι μόνο από αυτήν την πλευρά αλλά, αν χρειαστεί, και από την άλλη πλευρά των συνόρων», είπε.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινδία

Το “Μεγάλο Μπαγκλαντές” προκαλεί ανησυχία για την ασφάλεια στη νότια Ασία

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Οι ριζοσπαστικές ισλαμιστικές ομάδες έχουν εκφράσει ανοιχτά την επιθυμία τους να ιδρύσουν ένα «Μεγάλο Μπαγκλαντές», ένα έδαφος που θα περικλείει τμήματα της βορειοανατολικής περιοχής της Ινδίας.

 

Η πολιτική αναταραχή στο Μπαγκλαντές, με αποκορύφωμα την απομάκρυνση της εκλεγμένης πρωθυπουργού Σεΐχη Χασίνα, έχει αναζωπυρώσει τις ανησυχίες για τις επεκτατικές φιλοδοξίες της χώρας. Οι ριζοσπαστικές ισλαμιστικές ομάδες, τώρα στην εξουσία, έχουν εκφράσει ανοιχτά την επιθυμία τους να ιδρύσουν ένα «Μεγάλο Μπαγκλαντές», ένα έδαφος που θα περικλείει τμήματα της βορειοανατολικής περιοχής της Ινδίας.

Το προτεινόμενο «Μεγάλο Μπαγκλαντές» θα περιλαμβάνει τη Δυτική Βεγγάλη, το Μπιχάρ, την Οντίσα, το Τζαρκάντ, το Σικίμ, το Αρουνάτσαλ Πραντές, το Ασάμ, τη Μεγκαλάγια, την Τριπούρα, τη Μιζοράμ, τη Μανιπούρ και τη Ναγκαλάντ και τμήματα της Μιανμάρ.

Ενώ το Μπαγκλαντές δεν διαθέτει τη στρατιωτική δύναμη ή τους πόρους για να εισβάλει απευθείας στην Ινδία, ο καθαρός πληθυσμός του άνω των 171,2 εκατομμυρίων – σημαντικά μεγαλύτερος από αυτόν ολόκληρης της βορειοανατολικής περιοχής – αποτελεί σημαντική δημογραφική απειλή.

Η ιστορία της διείσδυσης από το Μπαγκλαντές στην Ινδία χρονολογείται δεκαετίες πίσω. Τα πορώδη σύνορα και η γοητεία των οικονομικών ευκαιριών έχουν διευκολύνει την εισροή εκατομμυρίων Μπαγκλαντεσιανών πολλοί από τους οποίους έχουν εγκατασταθεί παράνομα. Οι κοσμικές πολιτικές των προηγούμενων ινδικών κυβερνήσεων ενθάρρυναν άθελά τους αυτή την εισροή. Η πλειοψηφία των εισβολέων ήταν μουσουλμάνοι. Το ζήτημα δεν είναι απλώς ένα ζήτημα της μετανάστευσης, αλλά ένα θέμα των δημογραφικών αλλαγών που έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν το κοινωνικοπολιτικό τοπίο των συνοριακών κρατών της Ινδίας. Οι παράνομοι μετανάστες από το Μπαγκλαντές έχουν βρει πολιτικές και οικονομικές ευκαιρίες στην Ινδία, λαμβάνοντας συχνά υποστήριξη από ορισμένα πολιτικά κόμματα που επιδιώκουν να διευρύνουν τη βάση ψήφων τους.

Η άνοδος των ισλαμιστικών δυνάμεων στο Μπαγκλαντές, σε συνδυασμό με αυτή την ιστορική διείσδυση, αποτελεί σημαντική πρόκληση για την εσωτερική ασφάλεια της Ινδίας. Η έννοια του «Μεγάλου Μπαγκλαντές» μπορεί να φαίνεται τραβηγμένη στρατιωτικά, αλλά χρησιμεύει ως ιδεολογικό σημείο συγκέντρωσης ριζοσπαστικών στοιχείων στην περιοχή. Η πυκνότητα του πληθυσμού του Μπαγκλαντές, σε συνδυασμό με τα πορώδη σύνορα που μοιράζεται με την Ινδία, παρέχει ένα γόνιμο έδαφος για δημογραφική και πολιτιστική επιρροή στα συνορεύοντα ινδικά κράτη.

Τα βορειοανατολικά κράτη, ήδη ευάλωτα λόγω εξεγέρσεων, εθνοτικών εντάσεων και υπανάπτυξης, θα μπορούσαν να αντιμετωπίσουν πρόσθετες πιέσεις εάν η επεκτατική ρητορική του Μπαγκλαντές κερδίσει έλξη. Κράτη όπως το Assam και η Tripura έχουν ήδη δει σημαντικές δημογραφικές αλλαγές λόγω της παράνομης μετανάστευσης, η οποία έχει συχνά οδηγήσει σε εθνοτικές και κοινοτικές εντάσεις.

Επιπλέον, οι φιλοδοξίες του Μπαγκλαντές θα μπορούσαν επίσης να έχουν ευρύτερες περιφερειακές επιπτώσεις. Η Δυτική Βεγγάλη, το Μπιχάρ και η Οντίσα είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική και στρατηγική ασφάλεια της Ινδίας, με την Καλκούτα να λειτουργεί ως σημαντικό λιμάνι και τη βορειοανατολική περιοχή να λειτουργεί ως πύλη προς τη Νοτιοανατολική Ασία. Οποιαδήποτε αποσταθεροποίηση σε αυτή την περιοχή θα μπορούσε να έχει σοβαρές οικονομικές συνέπειες και συνέπειες για την ασφάλεια.

Καθώς ο Ινδο-Ειρηνικός αποκτά αυξημένη γεωστρατηγική σημασία, το Μπαγκλαντές έχει γίνει μια σημαντική χώρα και ένας πολυπόθητος σύμμαχος στην περιοχή για διάφορους λόγους. Πρώτιστο είναι η τοποθεσία του στα βόρεια του κόλπου της Βεγγάλης και κοντά στη συμβολή του Ινδικού και του Ειρηνικού Ωκεανού, που μαζί σχηματίζουν τον Ινδο-Ειρηνικό.

Το Μπαγκλαντές βρίσκεται σε στρατηγική θέση για χώρες που αναζητούν ερείσματα στον κόλπο και την ευρύτερη περιοχή Ινδο-Ειρηνικού. Γεωγραφικά, το Μπαγκλαντές βρίσκεται επίσης σε ιδανική τοποθεσία για να παρέχει στην ενδοχώρα του (που περιλαμβάνει τα βορειοανατολικά της Ινδίας και τα βασίλεια των Ιμαλαΐων του Νεπάλ και του Μπουτάν) και τις γειτονικές χώρες όπως η Κίνα με εύκολη πρόσβαση στη θάλασσα να παραβλέψουμε σημαντικά σημεία πνιγμού και ναυτιλιακές διαδρομές μέσω των οποίων οι εισαγωγές ζωτικής σημασίας ενέργειας και άλλοι πόροι διασχίζουν τον Κόλπο της Βεγγάλης και τη Θάλασσα Ανταμάν πριν εισέλθουν στο στενό της Μαλάκα.

Αυτοί οι υποστηρικτές πιστεύουν ότι καθώς το Μπαγκλαντές βρίσκεται στη συμβολή της Νότιας και της Νοτιοανατολικής Ασίας, η χώρα μπορεί να ξεφύγει από το καλούπι της Νότιας Ασίας και να γίνει πιο παγκόσμια δύναμη, επεκτείνοντας προς τη Νοτιοανατολική Ασία, στη Μιανμάρ, ιδιαίτερα επεκτείνοντας την επικράτεια των Ροχίνγκια.

Με ακτογραμμή 580 χιλιομέτρων, το Μπαγκλαντές θεωρεί τον Κόλπο της Βεγγάλης εκτεταμένη επικράτειά του. Διαθέτει σημαντικά ανεξερεύνητα αποθέματα φυσικού αερίου στον κόλπο και περισσότερο από το 90 τοις εκατό του διεθνούς εμπορίου της πραγματοποιείται μέσω της θάλασσας. Οι υποστηρικτές της ιδέας του «Μεγάλου Μπαγκλαντές» επιθυμούν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη γεωστρατηγική τοποθέτηση της χώρας.

Παρόλο που το Μπαγκλαντές φιλοξενεί εκατομμύρια μουσουλμάνους Ροχίνγκια, υπάρχουν υποστηρικτές στην προσωρινή κυβέρνηση και τα ισλαμιστικά κόμματα που πιστεύουν ότι η Ντάκα δεν πρέπει να ενεργεί απλώς για ανθρωπιστικούς λόγους, αλλά ως στρατηγικός παράγοντας που σταθμίζει τα υπέρ και τα κατά των προσφυγικών πολιτικών της. Το Cox’s Bazar, στο νοτιοανατολικό Μπαγκλαντές, φιλοξενεί σχεδόν ένα εκατομμύριο πρόσφυγες Ροχίνγκια και ισλαμιστές ριζοσπάστες είναι πιθανό να χρησιμοποιήσουν αυτή τη δύναμη εναντίον της Μιανμάρ για να εξαπολύσουν επιθέσεις στα σύνορα και πέρα ​​από αυτήν. Το ριζοσπαστικό ισλαμικό στρατιωτικό συγκρότημα Arakan Rohingya Salvation Army (ARSA), το οποίο έχει λάβει εκπαίδευση από το Jama’atul Mujahideen Bangladesh (JMB) με έδρα το Μπαγκλαντές και έχει δεσμούς με το Jamaat-e-Islami, εμπλέκεται σε δολοφονίες στην περιοχή Rakhine και μέλη του αυτό το ρούχο χρησιμοποιεί τακτικά τις συνοριακές περιοχές Μπαγκλαντές-Μυανμάρ και διαπράττει μια σειρά εγκλημάτων ενώ διαχειρίζεται επίσης διακίνηση ναρκωτικών, εμπορία όπλων, εμπορία ανθρώπων και απαγωγές. Κάθε λίγες μέρες, γίνονται ανελέητοι διασυνοριακοί πυροβολισμοί και βομβαρδισμοί μεταξύ του στρατού του Μπαγκλαντές και της Μιανμάρ. Οι κοινοτικές εντάσεις πυροδοτούνται από το Μπαγκλαντές, και αυτό έχει σοβαρές επιπτώσεις για τη Μιανμάρ συνολικά. Η κυβέρνηση αντιμετωπίζει μια τεράστια πρόκληση όσον αφορά τη βαθμονόμηση και την ενσωμάτωση των πολιτικών, πολιτικών και ασφαλών απαντήσεων της για να διασφαλίσει ότι η βία στα σύνορα και το Ραχίν δεν θα κλιμακωθεί και οι διακοινοτικές εντάσεις θα διατηρούνται υπό έλεγχο.

Ενώ το Μπαγκλαντές μπορεί να μην έχει τις στρατιωτικές δυνατότητες για να επεκτείνει φυσικά τα σύνορά του, οι δημογραφικές πιέσεις που μπορεί να ασκήσει στην Ινδία και τη Μιανμάρ είναι πραγματικές και ανησυχητικές. Η ανάληψη της εξουσίας από τους ριζοσπαστικούς ισλαμιστές στο Μπαγκλαντές και η αναβίωση της ιδέας του «Μεγάλου Μπαγκλαντές» θα πρέπει να χρησιμεύσει ως αφύπνιση για τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής στη Μιανμάρ και την Ινδία. Από την πολιτική αναταραχή στο Μπαγκλαντές υπήρξε μια μετανάστευση ανθρώπων στη Μιανμάρ από το Μπαγκλαντές. Ένας αυξανόμενος αριθμός ανθρώπων φθάνει στα σύνορα της Μιανμάρ καθώς οι φρικαλεότητες σε μειονότητες στο Μπαγκλαντές συνεχίζουν να απωθούν τους ανθρώπους από τις πόλεις τους.

Ο πιθανός διευρυμένος ρόλος του στρατού σε μια τάξη μετά τη Χασίνα δεν μπορεί να παραβλεφθεί δεδομένης της ιστορίας του Μπαγκλαντές με στρατιωτικά πραξικοπήματα και την κυριαρχία του στρατού. Η εφημερίδα του Μπαγκλαντές Prothom Alo ανέφερε ότι κορυφαία στελέχη του στρατού και της αστυνομίας έπαιξαν κρίσιμο ρόλο στο να πείσουν τον κοσμικό ηγέτη Σέιχ Χασίνα να παραιτηθεί, ανοίγοντας το δρόμο για να αναλάβει μια φιλο-ισλαμιστική κυβέρνηση. Υπάρχει ήδη ένας πιο πολεμικός τόνος στη στάση των ενόπλων δυνάμεων του Μπαγκλαντές έναντι της Ινδίας και της Μιανμάρ.

Η ιδέα ενός Μεγάλου Μπαγκλαντές προωθείται επίσης μέσω της προπαγάνδας μέσω της οποίας οι ισλαμιστές προβάλλουν το Μπαγκλαντές ως προστάτη της κουλτούρας της Βεγγάλης και τη γη των πραγματικών Μπενγκαλέζων, ενώ η Ινδία υπό την τρέχουσα απαλλαγή προβάλλεται ως το ηγεμονικό κράτος των Χίντι που πρόκειται να καταστρέψει τη γλώσσα της Βεγγάλης. Προκειμένου να σώσουν τη βεγγαλική τους ταυτότητα, ο απώτερος στόχος των Μπενγκάλων της Δυτικής Βεγγάλης θα πρέπει να είναι η απόσχιση από την Ινδία και η συγχώνευση με το Μπαγκλαντές. Επομένως, είναι μια πραγματική μάχη προβολής στην οποία προωθείται αθόρυβα η ιδέα μιας ενωμένης και μεγαλύτερης Βεγγάλης. Οι ισλαμιστές στο Μπαγκλαντές βρίσκονται ήδη σε σύγκρουση με εγχώριους ισλαμιστές ριζοσπάστες στη Δυτική Βεγγάλη, για να δημιουργήσουν μια υπαρξιακή κρίση στην Ινδία.

Η Ινδία πρέπει να ενισχύσει την ασφάλεια των συνόρων της, να καταστείλει την παράνομη μετανάστευση και να συνεργαστεί διπλωματικά με το Μπαγκλαντές για να διασφαλίσει ότι αυτές οι επεκτατικές φαντασιώσεις δεν θα κλιμακωθούν σε πραγματικές απειλές για την εδαφική ακεραιότητα της Ινδίας. Ταυτόχρονα, η περιφερειακή συνεργασία πρέπει να ενισχυθεί για να διασφαλιστεί ότι οι ριζοσπαστικές ιδεολογίες δεν αποσταθεροποιούν την ευαίσθητη ισορροπία στη Νότια Ασία.

 

ΠΗΓΗ: Mekong News

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινδία

Asian Lite: Σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Πεκίνο εκφράζει ολοένα και περισσότερο την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφαλείας

Οι σχέσεις Κίνας-Πακιστάν έχουν μια πτωτική πορεία εν μέσω αυξανόμενων διαφορών για πολλά διμερή ζητήματα. Το Πεκίνο γίνεται ανυπόμονο για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αποπληρώσει τα χρέη και να παρέχει επαρκή ασφάλεια στους Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν. Παρά την εξωτερική χρηματοδότηση από παγκόσμιους θεσμούς και την οικονομική στήριξη της Κίνας, το Πακιστάν δεν κατάφερε να σταθεροποιήσει την οικονομία. Κατά συνέπεια, ο Οικονομικός Διάδρομος της Κίνας-Πακιστάν (CPEC) επιβραδύνεται εν μέσω αναφορών για πολλά έργα που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή πιθανές διακοπές λειτουργίας. Ενώ το Πεκίνο προσπαθεί με κάποιο τρόπο να σώσει το CPEC και άλλα έργα, το Ισλαμαμπάντ ενδιαφέρεται περισσότερο για τη διμερή συνεργασία στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, κυρίως κατά της Ινδίας.

Σύμφωνα με αναφορές, το Πακιστάν πιέζει την Κίνα να πραγματοποιήσει ασκήσεις κατά της τρομοκρατίας σε περιοχές κατά μήκος των συνόρων Ινδίας-Πακιστάν. Η Κίνα φέρεται να έχει δείξει απροθυμία στην πρόταση του Πακιστάν, η οποία μπορεί να προκαλέσει άσκοπα εντάσεις με την Ινδία. Αυτό δείχνει ότι το Ισλαμαμπάντ δεν ενδιαφέρεται σοβαρά για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ασφάλειας των Κινέζων πολιτών στο Πακιστάν, αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει διμερείς και πολυμερείς στρατιωτικές ασκήσεις για να προκαλέσει την Ινδία και να κρύψει τις αντιτρομοκρατικές αποτυχίες του.

Από την έναρξη της νέας στρατιωτικής επιχείρησης, Azm-i-Istehkam (Αποφασιστικότητα για σταθερότητα), στις 22 Ιουνίου, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Πακιστάν έχουν αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με έκθεση του Πακιστανικού Ινστιτούτου Μελετών Συγκρούσεων και Ασφάλειας (PICSS), τουλάχιστον 254 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 92 πολίτες και 54 μέλη του προσωπικού ασφαλείας, σκοτώθηκαν σε επιθέσεις μαχητών και βομβαρδισμούς τον Αύγουστο, καθιστώντας τον τον πιο θανατηφόρο μήνα για το Πακιστάν τα τελευταία έξι χρόνια. Πιο ανησυχητικό είναι ότι η πλειονότητα αυτών των επιθέσεων σημειώθηκαν στο Βελουχιστάν και στο Χάιμπερ Παχτούνχβα, περιοχές που φιλοξενούν πολλά έργα που χρηματοδοτούνται από την Κίνα. Το Βελουχιστάν σημείωσε απότομη αύξηση της βίας, με τουλάχιστον 125 νεκρούς, μεταξύ των οποίων 80 πολίτες, 22 μέλη του προσωπικού ασφαλείας και 23 μαχητές. Τα τελευταία χρόνια, Κινέζοι υπήκοοι έχουν γίνει συχνά στόχοι φονικών επιθέσεων σε αυτές τις επαρχίες. Στις 26 Μαρτίου, μια βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στοίχισε τη ζωή σε πέντε Κινέζους μηχανικούς που εργάζονταν στο έργο του φράγματος Dasu στην περιοχή Shangla, στην επαρχία Khyber Pakhtunkhwa.

Έκρηξη λεωφορείου Dasu

Επιπλέον, μόλις μια εβδομάδα πριν από την επίθεση αυτοκτονίας, οι αντάρτες των Μπαλόχ στόχευσαν κινεζικά συμφέροντα εισβάλλοντας στο συγκρότημα Gwadar Port Authority (GPA) και στη ναυτική βάση Turbat κοντά στο λιμάνι Gwadar που διοικείται από την Κίνα, το οποίο είναι βασικό συστατικό του CPEC, στην επαρχία Βελουχιστάν. Αυτά τα περιστατικά ανανέωσαν τις σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του κινεζικού προσωπικού και έργων στο Πακιστάν. Μόλις δύο ημέρες μετά τη βομβιστική επίθεση στο Dasu, μια κινεζική εταιρεία ανέστειλε τα έργα πολιτικού έργου στο Tarbela 5th Extension Hydropower Project και απέλυσε περισσότερους από 2.000 εργαζομένους για «λόγους ασφαλείας». Το 2021, οι πακιστανικές αρχές είχαν αναθέσει σύμβαση 355 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην Power Construction Corporation of China Ltd για έργα. Το φράγμα Tarbela των 1.530 MW είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενέργειας πριν από το 2026.

Οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν, το οποίο ήδη αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικονομική κρίση. Το Πεκίνο εκφράζει όλο και πιο έντονα την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφάλειας. Τον Ιούνιο, ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping προειδοποίησε τον Πακιστανό πρωθυπουργό Shehbaz Sharif ότι ενώ η Κίνα ήταν ανοιχτή στην επέκταση και την αναβάθμιση των οικονομικών δεσμών, το Ισλαμαμπάντ έπρεπε πρώτα να δημιουργήσει ένα «ασφαλές, σταθερό και προβλέψιμο» επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές εταιρείες και το προσωπικό.

Ομοίως, ο Liu Jianchao, Υπουργός του Τμήματος Διεθνών Συνδέσμων του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας – υπεύθυνος για τη διαχείριση των σχέσεων της Κίνας με πολιτικούς οργανισμούς παγκοσμίως – τόνισε το «έλλειμμα εσωτερικής ασφάλειας» του Πακιστάν ως σημαντικό παράγοντα που διαβρώνει την εμπιστοσύνη των Κινέζων επενδυτών. Δήλωσε ότι «οι απειλές για την ασφάλεια είναι οι κύριοι κίνδυνοι για τη συνεργασία της CPEC». Ο Λιου επεσήμανε επίσης τη συνεχιζόμενη πολιτική αστάθεια του Πακιστάν ως βασικό λόγο για τις οικονομικές του αποτυχίες, προτρέποντας τους Πακιστανούς πολιτικούς να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τις περίπλοκες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα.

Shehbaz Sharif και Xi Jinping

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν, Shehbaz Sharif, επισκέφθηκε την Κίνα από τις 4-8 Ιουνίου με μια μεγάλη υπουργική αντιπροσωπεία, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού του πακιστανικού στρατού, στρατηγό Syed Asim Munir, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αναζωογονήσει τους διμερείς δεσμούς με τον σύμμαχό τους «παντός καιρού». Ήταν η πρώτη εκτεταμένη επίσκεψη του Σαρίφ στην Κίνα αφότου έγινε πρωθυπουργός τον Μάρτιο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Σαρίφ φέρεται να αναζήτησε νέα δάνεια από το Πεκίνο και ζήτησε περισσότερο χρόνο για την αποπληρωμή των εκκρεμών χρεών. Ωστόσο, δεν πήρε τίποτα ουσιαστικό σε αντάλλαγμα πέρα ​​από ελάχιστα Μνημόνια Συνεννόησης και πολλές προειδοποιήσεις από την κινεζική πλευρά. Τον Αύγουστο, ο Σαρίφ είχε γράψει μια επιστολή στην κινεζική κυβέρνηση ζητώντας επαναπρογραμματισμό του χρέους για το Πακιστάν σε μια προφανή προσπάθεια να εξασφαλίσει την έγκριση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για οικονομική διάσωση 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τον επόμενο μήνα.

Η Κίνα ανησυχεί όλο και περισσότερο για τις χρηματοοικονομικές επενδύσεις της στο Πακιστάν, φοβούμενη ότι ενδέχεται να μην αποφέρουν θετικές αποδόσεις στο μέλλον. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο του συνολικού εξωτερικού χρέους του Πακιστάν οφείλεται στην Κίνα. Ωστόσο, το Ισλαμαμπάντ φαίνεται πιο επικεντρωμένο στη χρήση πολυμερών και περιφερειακών πλατφορμών όπως τα Ηνωμένα Έθνη ή ο Οργανισμός Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) για να στοχεύσει την Ινδία. Το Πεκίνο απογοητεύεται με τις προσπάθειες του Πακιστάν να το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για την προώθηση της αντι-ινδικής ατζέντας του. Αντί να αντιμετωπίσει τις εικαζόμενες διασυνοριακές τρομοκρατικές επιθέσεις από το Αφγανιστάν και το Ιράν, ο στρατός του Πακιστάν θέλει να διεξάγει περισσότερες αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα σε περιοχές κοντά στα σύνορα με την Ινδία. Οι αναφορές αναφέρουν ότι οι αντάρτες Μπαλόχ και οι Τεχρίκ-ι-Ταλιμπάν βρίσκονται πίσω από πολλές επιθέσεις που στοχεύουν Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν, με ομάδες να έχουν αναφερθεί παρουσία στους δυτικούς γείτονες του Πακιστάν. Ωστόσο, ο στρατός του Πακιστάν εξακολουθεί να διστάζει να πραγματοποιήσει κοινές αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα είτε στο Μπαλουχιστάν είτε στο Khyber Pakhtunkhwa, δείχνοντας τη διπροσωπία του Πακιστάν όσον αφορά την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας.

Παρά τις ψευδείς διαβεβαιώσεις του Πακιστάν για ενίσχυση της ασφάλειας κατόπιν επανειλημμένου αιτήματος της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας αντιτρομοκρατικής επιχείρησης, η κατάσταση συνεχίζει να επιδεινώνεται, με αυξανόμενες αναταραχές και βία που στοχεύουν βασικά κινεζικά έργα στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road. Η συνεχιζόμενη αστάθεια παρουσιάζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις για το λιμάνι του Γκουαντάρ, το CPEC και την «παντός καιρού» συνεργασία της Κίνας με το Πακιστάν. Τελικά, η ευθύνη για αυτές τις οπισθοδρομήσεις βαρύνει την ανικανότητα, τη διττή συμπεριφορά του Πακιστάν και τις συνεχείς προσπάθειές του να χρησιμοποιήσει τη σχέση του με την Κίνα εναντίον της Ινδίας.

 

ΠΗΓΗ: Asian Lite

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή