Ακολουθήστε μας

Λάζαρος Μαύρος

Κόβκει παραπάνω ο νους του λαού…

Δημοσιεύτηκε

στις

Η πλειονότητα των ψηφοφόρων των δύο… «Διζωνικότερων» κομμάτων ΔηΣυ-ΑΚΕΛ ψήφισε ΟΧΙ στο Σχέδιο Ανάν

Γράφει ο Λάζαρος Α. Μαύρος

ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ σημασίας το ερώτημα: Υπάρχει άραγε πιθανότητα ο κυπριακός λαός να αποδεχθεί και να εγκρίνει εκείνο το είδος της «λύσης» του Κυπριακού το οποίο έχουν επιβάλει με πολεμικό επιδρομικό καταναγκασμό στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων οι απαιτήσεις των Τούρκων κατακτητών και οι υποχωρήσεις των ηγετών του ηττημένου το 1974 Ελληνισμού; Διαπραγματεύσεις οι οποίες αποδεικνύονται κιόλας μονίμως ναυαγισμένες από το 1977 έως και το 2017 που διακόπηκαν;

ΖΗΤΗΜΑ επί της ουσίας ανομολόγητο. Διαρκώς εκ φόβου ίσως, ή ανημποριάς, απωθούμενο σκοπίμως στα… αζήτητα και επιμόνως ασυζήτητα, παραμένει πάντα «εκτός ατζέντας»:

– Τι ακριβώς θέλει ο λαός; Ή, έστω, η πλειονότητα του λαού;

– Και ποιος μπορεί αυθεντικότερα να ερμηνεύσει τη βούληση, ή τις διαφορετικές κατά ποσοστά βουλήσεις του λαού για ό,τι κατά καιρούς εκλαμβάνεται ως δήθεν αποδεκτή «λύση»;

ΤΑ ΠΡΩΤΑ τριάντα, από τα ήδη 49 χρόνια της συνεχιζόμενης τουρκικής κατοχής, δηλαδή από το 1974 έως το 2004, επικρατούσε μία περίπου βεβαιότητα: Της αποτελεσματικής ποδηγέτησης και της ικανής καθοδήγησης της γνώμης της πλειοψηφίας των πολιτών από τις ηγεσίες των μεγάλων κομμάτων.

– Είχαν την ισχυρή πεποίθηση (αυτοπεποίθηση κατ’ ακρίβειαν) από το 1976 οι ηγέτες των ΔηΣυ και ΑΚΕΛ, όπως και πολλοί άλλοι επίσης, ότι τα δύο μεγαλύτερα κόμματα, για πολλούς μεν άλλους λόγους «αγρίως» αλληλο-εχθρευόμενα, διαθέτοντας όμως από κοινού τη συντριπτική πέραν του 60% πλειοψηφία των ψηφοφόρων στις εκάστοτε βουλευτικές εκλογές, είχαν δήθεν εξασφαλισμένη και τη λαϊκή έγκριση στην εκ μέρους τους ομονοούσα ανέκαθεν αποδοχή της «λύσης» της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας που απαιτούσε η Τουρκία Κατακτητής, όπως το είδος της εν λόγω «λύσης» διαδοχικά διαμορφωνόταν «φέτα-φέτα», στον κορμό και στις λεπτομέρειές του, διά μέσου των ετών, ήδη από τις Βολιδοσκοπήσεις Βάλντχαϊμ 1976, τους Δείκτες Κουεγιάρ 1985, τη Δέσμη Ιδεών Γκάλι 1992 έως και το Σχέδιο Ανάν 2002, εκ των ονομάτων των διαδοχικών Γ.Γρ. του ΟΗΕ.

ΕΚΕΙΝΗ όμως η μακροχρόνια βεβαιότητα και πεποίθηση (ή αυτοπεποίθηση) θρυματίστηκε, κατά τρόπο εκκωφαντικά πρωτοφανή, στις 24 Απριλίου 2004. Για πρώτη φορά στην τραυματική ιστορία της Κυπριακής Δημοκρατίας κλήθηκε ο λαός σε δημοψήφισμα για το Κυπριακό. Για να αποφασίσει, εκάστη και έκαστος πολίτης αυτοπροσώπως, με ένα ΝΑΙ ή ένα ΟΧΙ, για τη «λύση Ανάν».

– Αίφνης η πλειονότητα των ψηφοφόρων των δύο… «Διζωνικότερων» κομμάτων ΔηΣυ-ΑΚΕΛ ψήφισε ΟΧΙ.

– Συνασπιζόμενη στο «Απορριπτικό» 76% του κυπριακού Ελληνισμού που απέκρουσε τη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία η οποία προτάθηκε με το Σχέδιο Ανάν.

– Και η οποία, σημειωτέον, τω καιρώ εκείνω, αποτελούσε το τελικό έως τότε προϊόν που παρήγαγε η μακροχρόνια (1977-2004) διαδικασία τών «διακοινοτικών» συνομιλιών υπό την αιγίδα του εκάστοτε Γ.Γρ. του ΟΗΕ, με τις ευλογίες των περί Κύπρου ψηφισμάτων του Συμβουλίου Ασφαλείας των ΗΕ, με πρωτοστάτες «τεχνουργούς» τους Βρετανούς «Pen Holders» και τους Αμερικανούς ύπερθεν εποπτεύοντες μήπως και… δυσαρεστηθεί η πολυτιμότερη τους στην περιοχή ΝΑΤΟϊκή σύμμαχος Τουρκία…

ΕΚΤΟΤΕ εμφανίστηκαν κάποιες αλλαγές που έχουν την σημασία τους στην εξιχνίαση του ρόλου και των θελήσεων του ίδιου το λαού για το Κυπριακό. Και δεν είναι μόνο ότι, φυσιολογικά, ηλικίας ένεκεν, π.χ. τα νεογέννητα βρέφη του 2004 είναι ήδη πολίτες – μέλη του εκλογικού σώματος του 2023, ενώ οι προ 20ετίας γηραιότεροι ψηφοφόροι έχουν αποδημήσει εις Χώρα Ζώντων αιωνίου αναπαύσεως.

– Είναι και η συντελεσθείσα ευρύτερη απεξάρτηση των πολιτών – ψηφοφόρων από την ποδηγέτηση των ηγεσιών των κομμάτων.

– Και η διαπιστωθείσα εξασθένηση της επιρροής των παραδοσιακών καθοδηγητών – διαμορφωτών Κοινής Γνώμης, περιώνυμων «opinion leaders».

– Και, αντιστρόφως, η μεγαλύτερη αυτονόμηση των πολιτών λ.χ. στην σφαιρικότερη και πληθυντικότερη διαδικτυακή πλέον αναζήτηση πληροφόρησης, γνώσης, αναλύσεων, ανταλλαγής και αντιπαράθεσης απόψεων κοκ.

ΒΕΒΑΙΑ δεν τέθηκε ξανά, μετά από το ΟΧΙ στο Δημοψήφισμα του 2004, κάποιο ερώτημα προς τον λαό για το Κυπριακό. Οι έκτοτε τρεις κατά σειράν Πρόεδροι της Δημοκρατίας, Τάσσος, Χριστόφιας, Αναστασιάδης, δεν διανοήθηκαν καν να περιφρονήσουν την απορριπτική βούληση του 76% του λαού. Πολλώ δε μάλλον εκ του λόγου ότι, στις έκτοτε διαπραγματεύσεις, μέχρι και της εσχάτης στο Κραν-Μοντανά του 2017, η Τουρκία Κατακτητής δεν έδειξε έστω και για τα προσχήματα διατεθειμένη να τους προσφέρει μισό καν… λουκουμάκι!

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ όμως που συν τω χρόνω επήλθαν στον πολιτεύοντα λαό, παρήγαγαν ήδη ένα πρωτοφανές γεγονός στην ιστορία του πολιτικο-κομματικού συστήματος.

– Πρώτη φορά το εκλογικό σώμα, τον Φεβρουάριο 2023, ανέδειξε Πρόεδρο της Δημοκρατίας ο οποίος όχι μόνο δεν έτυχε – όπως ανέκαθεν συνέβαινε – της υποστήριξης μίας εκ των ηγεσιών των δύο μεγαλύτερων κομμάτων, αλλ’ αντιθέτως είχε ταυτόχρονα εναντίον του και τον ΔηΣυ και το ΑΚΕΛ. Και το σύνολο των, πέρα από τα δύο κόμματα, «αμετανόητων ΑΝΑΝιστών» opinion leaders, στις εφημερίδες, στα ΜΜΕ και ΜΚΔ…

ΑΥΤΗ λοιπόν η σημαντική ένδειξη στο μελετούμενο κεφάλαιο «λαός 2023» δύναται να εντοπίσει τα επιπλέον προσόντα τα οποία απέκτησε, προϊόντος του χρόνου, το εκλογικό σώμα.

– ΕΙΣ ΜΕΝ το Δημοψήφισμα του 2004 η πλειοψηφία του λαού αρνήθηκε επί του Κυπριακού να πειθαρχήσει στην παραδοσιακή διζωνική «γραμμή» των ΔηΣυ-ΑΚΕΛ.

– ΕΙΣ ΔΕ τις προεδρικές εκλογές του παρελθόντος Φεβρουαρίου (στις οποίες ουδόλως κυριάρχησε το… Κυπριακό) ανέτρεψε και το κατεστημένο της παραδοσιακής εναλλάξ «κατάκτησης» του Προεδρικού από το ΑΚΕΛ ή τον ΔηΣυ. Είναι κι άλλα συναφή σπουδαία προσόντα, προσκτηθέντα από την πλειονότητα των πολιτών, ώστε να καθίσταται προβλέψιμο με μεγαλύτερα ποσοστά βεβαιότητας ότι:

Ο ΛΑΟΣ ΤΟΥ 2023 δεν βρίσκεται σε τέτοια κατάπτωση και παρακμή ώστε να αποδεχθεί «λύση» απώλειας της Κυπριακής Δημοκρατίας και αντικατάστασης – διαδοχής – κληρονόμησής της, από ένα υπό δοκιμήν «συνεταιρικό» με τους Τούρκους διζωνικό κρατικό μόρφωμα δύο ισότιμων, ισοκυρίαρχων «συνιστώντων» κρατών (πολιτειών – στέιτς – οντοτήτων), που θα συνεπάγεται κατ’ ουσίαν την μετατροπή ολόκληρης της Κύπρου σε τουρκικό προτεκτοράτο, με την Τουρκία «αφέντη στον βορρά και συνέταιρο στο νότο». Των νεότερων γενιών ψηφοφόρων, «κόβκει παραπάνω ο νους τους». Πιο πολύ, πολύ πιο γρήγορα και πολύ πιο αυτόνομα, απ’ ότι των ηλικιωμένων γονιών τους. Άρα είναι πιθανότερο να προκύψει η επιδίωξη αναστήλωσης των παραγκωνισμένων αξιών της απελευθέρωσης της σκλαβωμένης πατρίδας και η εκσυγχρονισμένη επανεφεύρεση του αρχέγονου «εύδαιμον το ελεύθερον, το δ’ ελεύθερον το εύψυχον κρίναντες» (Θουκυδίδης Β-43).

Συνέχεια ανάγνωσης

Λάζαρος Μαύρος

Περί Τουρκίας αλήθειες…

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Τουρκία “πουλάει” στους πάντες την γεωπολιτική της αξία

Λάζαρος Μαύρος

ΓΝΩΡΙΖΕΙ η Τουρκία ότι την θεωρούν πολύτιμη. Λόγω γεωγραφίας. Και γεωστρατηγικών συμφερόντων πολλών αλληλο-ανταγωνιζομένων δυνάμεων. Γι’ αυτό ελίσσεται μεθοδικά κι επίμονα για να επιβάλλει βήμα-βήμα, όπου βρει ευκαιρία, τους δικούς της όρους. Εκείνους που η ίδια κρίνει ότι εξυπηρετούν, ότι δεν αντιστρατεύονται έστω κι αν ενίοτε επιβραδύνουν τις στρατηγικές της επιδιώξεις. Όπως με σαφήνεια και κατ’ επανάληψιν αυτές οι επιδιώξεις έχουν προσδιοριστεί στο διακηρυγμένο από την ίδια νεο-οθωμανικό επεκτατικό της όραμα, στην περιοχή, ως τα «σύνορα της καρδιάς» της…

– Γνωρίζει η Τουρκία μέχρι ποια όρια κάθε φορά την ανέχονται όσοι την θεωρούν πολύτιμη. Και επιλέγει να δοκιμάζει διαρκώς τις εκάστοτε αποτελεσματικότερες μεθοδεύσεις, ούτως ώστε να διευρύνει όσο μπορεί αυτά τα όρια.

– Αποφεύγοντας, όμως, κινήσεις που εγκυμονούν επικίνδυνα μπούμερανγκ. Οι μέχρι τούδε επιτυχίες της αυξάνουν την αυτοπεποίθησή της. Και ενδυναμώνουν την επιμονή της. Για χειρισμούς με λιγότερες αστοχίες. Ώστε να αισθάνεται ικανός διεθνούς εμβέλειας σκακιστής, που ως τέτοιος εκλαμβάνεται απ’ όλες τις άλλες ισχυρότερες -και μη- δυνάμεις στον κόσμο.

ΓΝΩΡΙΖΕΙ η Τουρκία να εκμεταλλεύεται προς ίδιον όφελος την αντιπαράθεση των υπερδυνάμεων Ρωσίας – ΗΠΑ. Και χειρίζεται τις σχέσεις της με την καθεμία, ώστε να αυξάνει το δικό της ειδικό βάρος, αισθανόμενη ότι την έχουν ανάγκη αμφότερες όπως και άλλες δυνάμεις. Σε εποχή που ο διπολισμός υποχωρεί, αναδυομένων και πλειόνων δρώντων. Με ιδιαίτερη προσοχή, καθώς δείχνει, μην εκπέσει στα ολέθρια σφάλματα των Νεοτούρκων που οδήγησαν κατά τον Α΄ Παγκόσμιο Πόλεμο (1914-1918) στη διάλυση της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.

ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ προς μελέτη και εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων, η πολιτική, οι επιλογές και οι δράσεις που άσκησε τις δύο τελευταίες δεκαετίες η Τουρκία στα κρίσιμα παγκοσμίως και στη γειτονιά ζητήματα πολεμικών συρράξεων. Ιδίως από την εποχή της λεγόμενης αραβικής άνοιξης, τον συριακό εμφύλιο πόλεμο, τους τζιχαντιστές του ISIS, τον εμφύλιο της Λιβύης και μετέπειτα, στην συνεχιζόμενη εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και στον πόλεμο Χαμάς – Ισραήλ.

– Πολιτική, επιλογές και δράσεις της Τουρκίας, εμφανέστατα διαφορετικές, μέχρι και αντίθετες από εκείνες της συμμαχίας του ΝΑΤΟ. Στην οποία ανήκει, επαιρόμενη, μάλιστα, ότι διαθέτει και τον δεύτερο μεγαλύτερο αριθμητικά στρατό μετά από τις ΗΠΑ. Συμμαχία με ηγέτιδα τις ΗΠΑ, την οποία έδειξε η Τουρκία ότι δύναται να την εκβιάζει, αποτελεσματικά μάλιστα, ακόμη και για την αποδοχή Φινλανδίας και Σουηδίας στο ΝΑΤΟ.

ΕΑΝ ΑΥΤΗ είναι η λιγότερο λαθεμένη αποτύπωση της πραγματικότητας στη ρέουσα σήμερα άκρως επισφαλή, ιδίως στη γειτονιά μας, συγκυρία, καίριας σημασίας είναι και το κρίσιμο ερώτημα που προκύπτει για το Κυπριακό και το Αιγαιακό. Επειδή αμφότερα αποτελούν τα δύο κρισιμότερα προβλήματα που συνεχίζει να κλιμακώνει ανυποχώρητα εναντίον του Ελληνισμού η παλαιόθεν μόνιμη τουρκική επεκτατική βουλιμία:

– Ποιες είναι άραγε οι υπέρτερες της Τουρκίας δυνάμεις ή οι διεθνείς οργανισμοί που έχουν τη βούληση και δύνανται να επηρεάσουν, να υποδείξουν και να αναγκάσουν την Τουρκία να τερματίσει την 50χρονη στρατιωτική κατοχή των εδαφών της Κύπρου και να πάψει να ορέγεται το Αιγαίο; Και:

– Ποια θα μπορούσαν να είναι ίσως τα επιδιωκόμενα από την Τουρκία πολύ μεγαλύτερα κέρδη, ώστε για χάρη τους να θυσιάσει και να εγκαταλείψει τις επιδιώξεις της εναντίον Ελλάδος και Κύπρου;

ΤΟ ΔΙΣΚΕΛΕΣ αυτό ερώτημα θέτει κατ’ ευθείαν υπό εξέταση τον πυρήνα της πολιτικής Αθηνών και Λευκωσίας στο τουρκικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει και από το οποίο υποφέρει ο Ελληνισμός σε Κύπρο και Ελλάδα. Μία πολιτική, η οποία τρέφει ελπίδες ότι: Αφ’ ενός η Τουρκία προκειμένου ν’ αποκτήσει προσόντα ένταξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα θυσιάσει την έως τώρα στρατηγική της στο Κυπριακό και το Αιγαιακό. Και αφ’ ετέρου ότι τα κράτη – μέλη της ΕΕ απ’ τη μια μεριά και οι ΗΠΑ με τους υπόλοιπους του ΝΑΤΟ απ’ την άλλη, θ’ αποφασίσουν κάποια στιγμή να αναγκάσουν την Τουρκία να αποδεχθεί μια τέτοια, κατά την άποψή τους, “win-win” διευθέτηση. Αλλ’ αυτός ο πυρήνας της πολιτικής των ελπίδων, που διαρκεί χρόνια αναλλοίωτος, έχει αποδειχθεί εντελώς μάταιος και λανθασμένος. Συνετέλεσε επιπλέον προς την αντίθετη ακριβώς κατεύθυνση. Παρέσχε και συνεχίζει να παρέχει στην Τουρκία την αυτοπεποίθηση για ν’ αυξάνει ατιμωρητί τη βουλιμία της. Και να αναπτύσσει, θωπευόμενη ακόμη κι απ’ τα θύματά της, την περαιτέρω κλιμάκωση και διεύρυνση της νεο-οθωμανικής της στρατηγικής.

ΠΡΙΝ ΑΠΟ ΤΡΕΙΣ ημέρες η περιλάλητη συνάντηση του Υπ.Εξ. της Τουρκίας Χακάν Φιντάν με τους 27 ομολόγους του της Ε.Ε. φανέρωσε και πάλιν αυτήν την αλήθεια. Η Άγκυρα εκλαμβάνει την πρόσκληση ως βεβαίωση ότι, λόγω των περιστάσεων στα φλεγόμενα μέτωπα της Ουκρανίας και της Μέσης Ανατολής, οι Ευρωπαίοι εταίροι χρειάζονται πολύ περισσότερο την Τουρκία. Ότι την έχουν ανάγκη και γι’ αυτό την ικετεύουν. Και ότι, έτσι, διανοίγονται περισσότερες προοπτικές για να τους επιβάλει η Άγκυρα τους δικούς της όρους προς ικανοποίηση των δικών της απαιτήσεων.

– Αυτός ακριβώς είναι ο αυθεντικός τουρκικός τρόπος σκέψης και το πραγματικό νόημα των όσων είπε και όσων σκοπίμως παρέλειψε να πει ο επικεφαλής της τουρκικής διπλωματίας, προσκεκλημένος και συνδαιτυμόνας των 27 Υπουργών Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης την Πέμπτη, 29 Αυγούστου, στις Βρυξέλλες. Χρησιμοποίησε μεν χαμηλών τόνων περίτεχνο λεξιλόγιο και μη προκλητικές εκφράσεις, κατ’ ουσίαν, όμως, δεν ξεμάκρυνε ούτε χιλιοστό από τις γνώριμες απαιτήσεις του Ερντογάν προς την ΕΕ, περιλαμβανομένου βεβαίως και του Κυπριακού.

ΕΙΡΗΣΘΩ εν παρόδω ότι ο νυν Υπ.Εξ. της Τουρκίας αναδείχθηκε εκλεκτός συνεργάτης και σταθερά στενότατα έμπιστος, σε ζωτικότατης σημασίας για την επικράτηση του τουρκικού ισλαμικού καθεστώτος πόστα, αξιώματα και αποστολές, καθ’ όλη τη διάρκεια της μέχρι τώρα 22χρονης μονοκρατορίας τού και επίδοξου νεο-σουλτάνου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν. Το όνομά του, Χακάν Φιντάν, είναι δύο λέξεις της τουρκικής που στην ελληνική μετάφρασή τους μπορούν ν’ αποδοθούν και ως αφέντης πρωτόβγαλτος. Αφέντης, το χακάν και νεαρός βλαστός, το γνώριμο παρ’ ημίν φυντάνι.

ΤΗΝ ΕΠΑΥΡΙΟΝ της παρουσίας Φιντάν στις Βρυξέλλες, πανηγυρίζοντας την 102η επέτειο της Μικρασιατικής Καταστροφής του Ελληνισμού που πέτυχαν οι Τούρκοι το 1922, ο Ερντογάν διακήρυξε ξανά τους σαφέστατους στόχους της νεο-οθωμανικής επεκτατικής του στρατηγικής: “Από τη Συρία μέχρι το Βόρειο Ιράκ, από τη Λιβύη μέχρι τη Σομαλία, οι ένοπλες δυνάμεις μας εκπληρώνουν τα καθήκοντά τους, όπου και αν αναλαμβάνουν αποστολές […] Ο στρατός μας αποτελεί την πηγή ελπίδας για τους καταπιεσμένους σε όλον τον κόσμο με τη σημαία και την ημισέληνο, που φέρει περήφανα ως σήμα τιμής”.

ΠΕΡΑΙΤΕΡΩ σχόλια περιττεύουν…

Σημερινή

Συνέχεια ανάγνωσης

Κύπρος (Εθνική Φρουρά, Κύπρος 1974)

Ποῖόν σε ἔπος φύγεν ἕρκος ὀδόντων;

Δημοσιεύτηκε

στις

«Στρατηγική Κίνηση Υψηλής Πολιτικής Αξίας»

Γράφει ο Λάζαρος Μαύρος

ΑΞΙΖΕΙ ίσως να τύχει ενδελεχέστερων σχολιασμών εκείνη η μεγαλορρημοσύνη, την οποία εξεστόμισε 16η Αυγούστου στο ΡΙΚ, ο Κυβερνητικός Εκπρόσωπος. Είχε πει: «Η απόφαση της Λευκωσίας να επιτρέψει τη συμμετοχή του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν στο επόμενο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις 29 Αυγούστου, αποτελεί στρατηγική κίνηση, υψηλής πολιτικής αξίας»…

Αυτές οι πέντε τελευταίες λέξεις είναι το ζουμί της υπόθεσης: «Στρατηγική Κίνηση Υψηλής Πολιτικής Αξίας»!!! Οι των νεαροτέρων ηλικιών ακροαζόμενοι, πιθανόν να ανέκραξαν και την εκφραστικά μελωδικότερη κραυγή θαυμασμού «Ουάου». Οι δε γεροντότεροι αρχαιομαθείς θα θυμήθηκαν το ομηρικό μας «ποῖόν σε ἔπος φύγεν ἕρκος ὀδόντων;» (τι λόγια ξέφυγαν από των δοντιών σου τον φράχτη;).

ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ γνωστό ποιου είδους Στρατηγική και τι περιεχόμενο του όρου εννοεί ο εκφωνήσας τις πέντε λέξεις. Η ουσία, όμως, μεθερμηνεύεται επί το απλούστερον με τα εξής περίπου λόγια: Η απόφαση της Λευκωσίας περί του Τούρκου υπ.Εξ. δείχνει ξανά ότι είμαστε τα… καλά παιδιά. Και, προφανώς, προσδοκούμε κάποια καλά λογάκια να πουν για μας οι εταίροι μας στην ΕΕ και οι τού Γ.Γρ. του ΟΗΕ αν τους το επιτρέψουν οι εκεί pen holders Βρετανοί. Δικαιούμαστε και ν’ αναφωνούμε πως οπτασιαζόμαστε «η Τουρκία να επιδείξει την ίδια βούληση» καλού παιδιού. Κι αν αρνηθεί, να την κάνουν «τ έ τ τ ε». Κι άλλα παρόμοια… πράσινα άλογα.

ΓΝΩΡΙΜΟΙ παλαιόθεν φαφλατισμοί άξιων οίκτου μάταιων και ανομολόγητων υποχωρήσεων.

– Παραγόμενοι από την χρόνια ανεπάρκεια τού Ελληνισμού, Αθηνών τε και Λευκωσίας: Της ανικανότητας και απροθυμίας να στρατηγήσουν επιδέξια την διεκδίκηση τής Απελευθέρωσης των σκλαβωμένων από την Τουρκία κυπριακών εδαφών.

– Προϊόντα προπατορικών ψευδαισθήσεων και της μακροχρόνιας αυταπάτης ότι δήθεν: Με τις διαδικασίες των «διακοινοτικών» συνομιλιών, δηλαδή του εκάστοτε Προέδρου της ΚΔ με τον εκάστοτε επικεφαλής του κατοχικού καθεστώτος της Τουρκίας (με την… εξίσωσή τους ως «ισοτίμων ηγετών δύο κοινοτήτων» τού και αριθμητικά πρωτοφανούς 82% = 18%) θα μπορούσε, τάχα μου, να εξευρεθεί, εκ συμφώνου με την Τουρκία Κατακτητή, μία αμοιβαίως αποδεκτή «λύση» τερματισμού τής τουρκικής κατοχής.

ΑΝΑΛΟΓΕΣ κομπορρημοσύνες εκφωνήθηκαν πολλάκις στο παρελθόν. Χωρίς στοιχειώδη χειρόφρενα σεμνότητας. Και δίχως προσγειωμένη ειλικρίνεια. Προς εντυπωσιασμό και παραπλανητικό καθησυχασμό του λαού, βεβαίως.

– Χρήσιμες είναι ίσως να υπενθυμιστούν, προς εμπέδωση συμπερασμάτων επί του προκειμένου, ακριβώς εξ αναλογίας αντίστοιχες, οι δηλώσεις περί «Αριστοτεχνικού Χειρισμού» που είχε κάνει 11 Ιουνίου 2008, στον «Φιλελεύθερο», ο τότε εκπρόσωπος του κυβερνώντος ΑΚΕΛ, επιχειρώντας να αποκρούσει τις επικρίσεις για την «Κοινή Δήλωση» (Joint Statement), Χριστόφια – Ταλάτ, που συνομολόγησαν την 23η Μαΐου 2008, υπό την αιγίδα του απεσταλμένου του ΟΗΕ, Ταγιέ Μπρουκ-Ζεριχούν, ο Πρόεδρος τής Κ.Δ., Δημήτρης Χριστόφιας κι ο επικεφαλής του κατοχικού ψευδοκράτους, Μεχμέτ Αλί Ταλάτ. Επικρίθηκε έντονα ο ΠτΔ διότι, για πρώτη φορά, έκανε αποδεκτή την τουρκική απαίτηση περί «Συνεταιρισμού Δύο Ισότιμου Καθεστώτος Συνιστώντων Στέιτς» (κρατών, πολιτειών).

– Απαντώντας ο τότε εκπρόσωπος του ΑΚΕΛ δήλωνε ότι: «Επειδή δεν μπορούν να εντοπίσουν πρόβλημα στον ΑΡΙΣΤΟΤΕΧΝΙΚΟ τρόπο που ο Πρόεδρος Χριστόφιας χειρίζεται το Κυπριακό, προσπαθούν από την πέτρα να δημιουργήσουν προβλήματα»…

– Η Τουρκία Κατακτητής πανηγύριζε, βεβαίως, τότε για τη νέα κι επιπρόσθετη υποχώρηση τών «Κκούπρους Ρουμλάρ», που αποταμίευσε για τα… περαιτέρω.

– Ο δε Υφυπουργός Εξωτερικών των ΗΠΑ, Ντάνιελ Φριντ, ο οποίος είχε αυθημερόν ενημερωθεί από τον τότε Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Στέφανο Στεφάνου για την «Κοινή Δήλωση» Χριστόφια – Ταλάτ, ενθουσιωδώς είχε χαρακτηρίσει το Joint Statement ως «το πλέον ισχυρό και σημαντικό, αλλά και συνάμα παραγωγικό βήμα από το δημοψήφισμα του 2004» («Χαραυγή», 24.5.2008)…

ΜΕ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ και επιπλέον… «Αριστοτεχνικές Στρατηγικές Κινήσεις Υψηλής Πολιτικής Αξίας» της Λευκωσίας, η Τουρκία προσέθεσε αργότερα στο θησαυροφυλάκιο του «Κεκτημένου των Συνομιλιών» και τις υποχωρήσεις τού επόμενου ΠτΔ Νίκου Αναστασιάδη:

– Από την «Κοινή Διακήρυξη» του (Joint Declaration) με τον Ντερβίς Έρογλου τής 11ης Φεβρουαρίου 2014 και ειδικά για την ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ «η οποία προέρχεται εξίσου από Ελληνοκύπριους και Τουρκοκύπριους», έως και την Τουρκική Εκ Περιτροπής Προεδρία που τους την προσέφερε τελικά 5 Ιουλίου 2017, στην Πενταμερή τού Grans-Montana. Αποθηκευμένη κιόλας στο περίφημο έκτοτε «Πλαίσιο Γκουτέρες».

ΔΕΙΓΜΑΤΑ όλ’ αυτά, της διαχρονικής κατηφόρας των ελληνικών διολισθήσεων προς τις αυξανόμενες φέτα-φέτα τουρκικές απαιτήσεις στις διαδικασίες «λύσης». Διολισθήσεων, οι οποίες προσλαμβάνουν ενίοτε παραπλήσιους κατ’ ευφημισμόν χαρακτηρισμούς απόκρυψης της αρνητικής τους πραγματικότητας. Εισπράττοντας, όμως, «φασούλι-φασούλι γεμίζει το σακούλι» και στοιβάζοντας τις περί «ίσου καθεστώτος» και «εξίσου προερχομένης κυριαρχίας» προσφορές, η Τουρκία Κατακτητής όντως αριστοτεχνικά απαιτεί τώρα και την… φυσιολογική συνέχειά τους: «Κυριαρχική ισότητα και ίσο διεθνές καθεστώς». Και τ’ απαιτεί προκαταβολικά, ως «ἐκ τῶν ὧν οὐκ ἄνευ» προϋπόθεση για ν’ αποδεχτεί επανέναρξη συνομιλιών.

– Συνομιλιών, όχι πλέον «διακοινοτικών» και «ομοσπονδιακών» ή «συνομοσπονδιακών», αλλά διαπραγματεύσεων διευθέτησης τών σχέσεων μεταξύ δύο ισοτίμων, ίσου διεθνούς καθεστώτος, και ισότιμης ξεχωριστής κυριαρχίας, δύο ανεξαρτήτων κρατών.

– Και η τουρκική απαίτηση δεν απευθύνεται μόνο προς την «ελληνοκυπριακή πλευρά», αλλά πρωτίστως προς τον ΟΗΕ. Εξ ου και οι μεθοδεύσεις που άρχισαν πέρυσι, 18 Αυγούστου 2023, στη «νεκρή ζώνη» με την παράσταση τουρκικού… ξυλοδαρμού Βρετανών Οηέδων της UNFICYP.

ΕΦΤΑΣΕ ίσαμ’ εδώ η Τουρκία 50 χρόνια απολαμβάνοντας το γεγονός ότι: Όχι μόνο ατιμώρητη και ανεμπόδιστη, αλλ’ επιπλέον και θωπευόμενη (ακόμα κι απ’ τα θύματά της που θέλουν, λένε, να της προσφέρουν «λουκούμι στο στόμα» και τα κοιτάσματα της ΑΟΖ) συνεχίζει την στρατιωτική κατοχή στα εδάφη της Κυπριακής Δημοκρατίας, όπου εμπεδώνει, τσιμεντώνει, διαιωνίζει και μονιμοποιεί το κατοχικό της ψευδοκράτος, τον παράνομο τουρκικό εποικισμό, την συντελεσθείσα εθνοκάθαρση, τον σφετερισμό των ελληνικών περιουσιών, την μεθοδικά σχεδιασμένη δημογραφική αλλοίωση, την ολοσχερή τουρκοποίηση και ισλαμοποίηση.

– Αυτό είναι πασιφανώς και αναντιρρήτως το εμπράγματο τουρκικό «Κεκτημένο» τών έως τώρα μακροχρόνιων «αριστοτεχνικών» και «στρατηγικών κινήσεων υψηλής πολιτικής αξίας» Λευκωσίας και Αθηνών, στις επί του Κυπριακού διαδικασίες.

ΠΑΡ’ ΟΛ’ ΑΥΤΑ, όμως, η κατά πολύ ισχυρότερη και για τις υπερδυνάμεις πολυτιμότερη έως σήμερα Τουρκία, αποτυγχάνει εισέτι να διαλύσει, να υποτάξει και να καταστήσει «Εκλιπούσα» την – εις χείρας των Ελλήνων Κυπρίων – Κυπριακή Δημοκρατία. Κι αυτό είναι το σπουδαιότερο εμπράγματο, επί του εδάφους, επί των θαλασσών και των αιθέρων, στην παγκόσμια νομιμότητα Κεκτημένο του Ελληνισμού. Του οποίου οι νέες γενιές, δόξα τω Θεώ, απαλλαγμένες ήδη εντελώς από τις προγονικές εμφύλιες πανούκλες, δικαιούνται να ελπίζουν ότι θα βρουν και θα αναδείξουν κάποτε στην εν Αθήναις και εν Λευκωσία ηγεσία, άξιους, ικανούς και πρόθυμους να στρατηγήσουν αποτελεσματικά και καρποφόρα την Στρατηγική της Απελευθέρωσης.

Χρίστος Κακουλλή 15.8.23 ε.jfif

Στη φωτογραφία ο Χρίστος Κακουλλής που ζωγράφιζε πέρυσι το δικό του καυστικό «ξεχνώ», χωρίς πλέον το «δεν», εκεί στο «Παλλάς» της Πύλης Πάφου, στην εντός των τειχών Λευκωσία, απέναντι από την Γραμμή Αττίλα.

Σημερινή

Συνέχεια ανάγνωσης

Κύπρος (Εθνική Φρουρά, Κύπρος 1974)

Δεν είναι Τουρκίας εγκώμιον…

Δημοσιεύτηκε

στις

Η Ελλάς και η Κύπρος στις αδυσώπητες Συμπληγάδες

Γράφει ο Λάζαρος Μαύρος

ΜΙΑ ΚΑΙ ΜΟΝΗ χώρα του ΝΑΤΟ έναντι των υπολοίπων εικοσιεννέα κρατών μελών τής Συμμαχίας, η Τουρκία, έθεσε όρους – τους δικούς της αποκλειστικά τουρκικών απαιτήσεων όρους – προκειμένου να άρει το δικό της μοναδικό στο ΝΑΤΟ βέτο και να εγκρίνει την εισδοχή στη Συμμαχία, της Φινλανδίας το 2023 και της Σουηδίας το 2024. Αφού οι δύο χώρες υποχρεώθηκαν πρώτα να ικανοποιήσουν τους όρους που τους έθεσε αυτή και μόνη, η Τουρκία.

– Τριάντα μία χώρες μ’ επικεφαλής την υπερδύναμη των ΗΠΑ, είκοσι εννέα κράτη – μέλη, συν δύο υποψήφια μέλη του ΝΑΤΟ, συμμορφώθηκαν στις απαιτήσεις τής μίας: Της Τουρκίας.

– Δεν αντέδρασαν, ούτε και διαμαρτυρήθηκαν. Αλλά υπάκουσαν στην ικανοποίηση των όρων τής μίας και μόνης: Της Τουρκίας.

– Γιατί άραγε;

ΑΥΤΗ Η ΜΙΑ και μόνη χώρα τής ΝΑΤΟϊκής συμμαχίας, η Τουρκία, κατορθώνει ν’ αναπτύσσει αγαστές σχέσεις με τον υπ’ αριθμόν ένα εχθρόν του ΝΑΤΟ. Τον εισβολέα από 24 Φεβρουαρίου 2022 στην Ουκρανία. Την Ρωσία τού Πούτιν. Εναντίον τής οποίας το ΝΑΤΟ (πλην Τουρκίας) και η Ευρωπαϊκή Ένωση, επιβάλλουν έκτοτε διαδοχικά σκληρές κυρώσεις. Με παγκόσμιου οικονομικού κόστους επιπτώσεις. Και διατηρεί συνάμα η Τουρκία ασυνέφιαστες σχέσεις με την ίδια την Ουκρανία, θύμα του Πούτιν.

– Γιατί άραγε;

ΑΥΤΗ Η ΙΔΙΑ χώρα του ΝΑΤΟ είχε ήδη προκαλέσει την οργή της αμερικανικής ηγέτιδας, με την αγορά από τον Πούτιν και την εγκατάσταση στην Τουρκία των ρωσικών πυραύλων S-400. Προκάλεσε και κυρώσεις από τις ΗΠΑ. Ιδίως την «αποβολή» της από το πρόγραμμα πρόσκτησης των καινούργιων αεροσκαφών F-35 και τον εκσυγχρονισμό των F-16 της τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας. Χωρίς όμως να «εκδιωχθούν» οι S-400, ήδη στις 15 τρέχοντος ο Αμερικανός πρέσβυς στην Άγκυρα Τζεφ Φλέικ, δήλωσε ότι για την πώληση στην Τουρκία μαχητικών F-16 έχουν ληφθεί οι απαραίτητες εγκρίσεις του Κογκρέσου και ότι συνεχίζονται ακόμη οι διαπραγματεύσεις μεταξύ της Τουρκίας, της Lockheed Martin και άλλων προμηθευτών για τον καθορισμό λεπτομερειών όπως η συμμετοχή της Τουρκίας στο πρόγραμμα παραγωγής και οι προδιαγραφές παράδοσης. Ο Τζεφ Φλέικ είπε πως η τρέχουσα συμφωνία περιλαμβάνει την αγορά 40 νέων και 79 αναβαθμισμένων F-16. Για το πρόγραμμα τών F-35, από το οποίο αποβλήθηκε η Τουρκία, ο Αμερικανός πρέσβυς δήλωσε ότι η Ουάσιγκτων θέλει η Τουρκία να είναι ξανά σε θέση να αγοράσει F-35 αφού πρώτα επιλυθεί το θέμα των S-400.

– Γιατί άραγε;

ΕΠΙΠΡΟΣΘΕΤΩΣ: Αυτή και μόνη χώρα του ΝΑΤΟ, η Τουρκία, αντιστρατεύεται διακηρυκτικά και επίμονα την στάση όλων των άλλων συμμάχων της, με πρώτες τις ΗΠΑ, στον συνεχιζόμενο φρικτό πόλεμο στην Γάζα που προκάλεσε από 7 Οκτωβρίου 2023 η σφαγή των 1.200 αμάχων Ισραηλινών από την ισλαμιστική παλαιστινιακή τρομοκρατική Χαμάς. Επευλογεί την Χαμάς, βρυχάται κατά του Ισραήλ και δεν παραλείπει να νοσταλγεί κιόλας, «στα σύνορα της καρδιάς της» και την υπό οθωμανική κυριαρχία… Ιερουσαλήμ.

– Γιατί άραγε;

ΜΕΡΙΚΑ δείγματα είναι αυτά τής γενικότερης πολιτικής που χρόνια τώρα καταφέρνει να επιβάλλει «φέτα-φέτα», σε συμμάχους και μη, η Τουρκία τού επί 22 χρόνια (2002-2024) μονοκράτορα Ερντογάν. Ασκώντας την επίμονη, συστηματική, μεθοδική και ανυποχώρητη κατεύθυνση της νεο-οθωμανικής στρατηγικής της. Στην περιοχή και στον κόσμο. Επιδιώκοντας να λογίζεται πλέον ως μία από τις σημαντικότερες δυνάμεις, με βαρύνοντα λόγο στην παγκόσμια σκακιέρα.

– Δεν καταγράφονται εδώ ως… εγκώμιο τής υπό τον Ερντογάν τουρκικής στρατηγικής και των επί μέρους τακτικών σχεδιασμών που υλοποιεί κατά περιστάσεις η Άγκυρα.

– Παρατίθενται ως κραυγάζουσες επισημάνσεις. Τις οποίες έχει πρώτιστο καθήκον να μελετά νυχθημερόν ακούραστα, για να ενεργεί με επιδεξιότητα, η εκλελεγμένη ηγεσία του Ελληνισμού σε Αθήνα και Λευκωσία. Ώστε να διαπλεύσουν σώες και αβλαβείς η Ελλάς και η Κύπρος τις αδυσώπητες Συμπληγάδες.

– Και καθίσταται κατεπειγόντως αναγκαία αυτή η υπόδειξη, επειδή διαφαίνονται χαρακτηριστικά δείγματα εμμονικής αγκίστρωσης σε διαχρονικώς αποδεδειγμένες αναποτελεσματικές επιλογές πολιτικής, έναντι της Τουρκίας.

– Οι οποίες τής προσέφεραν την ευχέρεια διαρκείας, ώστε ατιμώρητη, ανενόχλητη και θωπευόμενη να διαιωνίζει με τον Αττίλα την στρατιωτική κατοχή των βόρειων ελληνικών εδαφών της Κύπρου και ν’ αυξάνει, συστηματικά απειλητική, την επεκτατική της βουλιμία εναντίον τής Ελλάδος στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο.

ΕΥΣΕΒΩΝ πόθων παραμύθιασμα προ… αμνημονεύτων ετών που καλλιεργήθηκε εν Αθήναις και εν Λευκωσία, ήταν ότι: Προκειμένου η Τουρκία να επιτύχει την ένταξή της στην Ευρωπαϊκή Ένωση, θα τερμάτιζε την στρατιωτική κατοχή τών εδαφών τής Κυπριακής Δημοκρατίας. Αποδεχόμενη ευρωπαϊκή «λύση» του Κυπριακού, θα εγκατέλειπε και τις επεκτατικές της βλέψεις κατά της Ελλάδος. Θα… εξευρωπαϊζόταν, εφαρμόζοντας εντός και εκτός Τουρκίας το ισχύον Ευρωπαϊκό Δίκαιο. Και… ζήσαν αυτοί καλά κι εμείς καλύτερα! Από την εποχή κιόλας τού αλήστου μνήμης πρωθυπουργού Μπουλέντ Ετζεβίτ. Κι όταν μάλιστα ανήλθε στην εξουσία το 2002 το κόμμα του Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν, ουκ ολίγοι εκ των ημετέρων προθυμοτέρων τόν εγκωμίαζαν και ως… ισλαμο-δημοκράτη ευρωπαϊστή!

ΙΔΟΥ ΞΑΝΑ και πάλιν τώρα οι αμπάλατοι ευσεβείς πόθοι της Λευκωσίας. Διατυπωμένοι εκ στόματος του ΠτΔ Ν. Χριστοδουλίδη στη γαλλική εφημερίδα Le Figaro 8ης Αυγούστου: «Εξακολουθούμε να πιστεύουμε ότι μπορούμε να πετύχουμε μια win-win κατάσταση, μια αμοιβαία επωφελή συμφωνία. Η Τουρκία θα μπορούσε να πλησιάσει πιο κοντά στην ΕΕ. Θα προτιμούσαμε να τη δούμε έτσι παρά ως μια χώρα που δεν σέβεται το διεθνές δίκαιο»…

– Στην ίδια «γραμμή»: 16 Αυγούστου και ο Κυβερνητικός του Εκπρόσωπος, στο κρατικό ΡΙΚ: «Η απόφαση της Λευκωσίας να επιτρέψει τη συμμετοχή του Τούρκου Υπουργού Εξωτερικών Χακάν Φιντάν στο επόμενο άτυπο Συμβούλιο Υπουργών Εξωτερικών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, στις 29 Αυγούστου, αποτελεί στρατηγική κίνηση, υψηλής πολιτικής αξίας. Πρόκειται για μια ενέργεια καλής θέλησης και πραγματικής βούλησης, η οποία εντάσσεται στις προσπάθειες της ελληνοκυπριακής πλευράς, για επανέναρξη διαπραγματεύσεων στο Κυπριακό. Η συγκεκριμένη κίνηση, εμπίπτει και στο πλαίσιο των συμπερασμάτων που καθορίζουν τα ευρωτουρκικά, για σταδιακή, αναλογική και αναστρέψιμη προσέγγιση στις σχέσεις Βρυξελλών – Άγκυρας, πάντοτε υπό το πρίσμα της όποιας προόδου μπορεί να υπάρξει στο Κυπριακό. Η Κυπριακή Δημοκρατίας απέδειξε για ακόμη μία φορά την εποικοδομητική της στάση και εναπόκειται στην Τουρκία να επιδείξει την ίδια βούληση».

ΩΣΤΕ ΕΤΣΙ λοιπόν; «Στρατηγική κίνηση, υψηλής πολιτικής αξίας»!!! Παρέλκει η περί του ορισμού της στρατηγικής συζήτηση. Πρόκειται, όμως, εμφανώς για την νέα αμφίεση τής πολιτικής τού «καλού παιδιού», όπως την θυμούνται οι παλαιότεροι.

– Πολιτική που αυξάνει την αυτοπεποίθηση τής Τουρκίας για ν’ αφήνει, όπως πάντα, στα κρύα του λουτρού άλουτους όλους όσοι ανοήτως ανεπίδεκτοι στρατηγικής κατάρτισης εναποθέτουν τους ευσεβοποθισμούς τους στο να… «επιδείξει η Τουρκία την ίδια βούληση»!!!

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή