Ακολουθήστε μας

Εκδόσεις

Παρουσίαση του βιβλίου “ΓΙΑΒΟΛ” του Γιώργου Χαρβαλιά στις 23 Οκτωβρίου στη Θεσσαλονίκη

Δημοσιεύτηκε

στις

To “ΓΙΑΒΟΛ” είναι ένα συγκλονιστικό βιβλίο. Διαθέτει όλες εκείνες τις αρετές, που  ικανοποιούν   και τον πιο απαιτητικό αναγνώστη.  Ο Γιώργος Χαρβαλιάς έχει το χάρισμα της  εξαιρετικής χρήσης  γλώσσας, την αμεσότητα της οποίας αρνείται να  θυσιάσει προσφεύγοντας  στη διπλωματική της εκδοχή. Οι συχνά φρικιαστικές του αποκαλύψεις,  εδράζονται   σε σοβαρές αποδεικτικές πηγές, που αποκλείουν υπόνοιες για  συνωμοσιολογίες  και άλλα τινά. Γνωρίζει, σε βάθος, τις σχετικές  μεθόδους   κατανομής της ύλης, που του εξασφαλίζουν την άνετη  ανάγνωση των κειμένων του και την ευχερή  εξαγωγή ορθολογικών συμπερασμάτων.   Η έρευνά του, που επεκτείνεται σε ικανό χρονικό και θεματικό εύρος, είναι δευτερογενής,  οι νοητικοί όμως και χρονολογικοί  συσχετισμοί που επιτυγχάνει ο συγγραφέας είναι συχνά ευρηματικοί. Κάθε σελίδα και  παράγραφος του ανά χείρας βιβλίου ξεχειλίζει από πατριωτισμό,   αλλά και από  οργή εναντίον της ακραίας υποτέλειας της φυλής μας, που ανελέητα μας  εξοντώνει επί δύο αιώνες.

Δεν ήταν ωστόσο μόνον αυτές οι αρετές του  “ΓΙΑΒΟΛ”, εμφανείς άλλωστε, με την πρώτη ματιά, που με ώθησαν στην παρουσίασή του. Αντιθέτως, ήταν η διαρκής  αγωνία μου, για την καταστρεπτική πορεία της  πατρίδας μας,  σε συνδυασμό  με την  ελπίδα  ότι το περιεχόμενό του “ΓΙΑΒΟΛ” θα μπορούσε να  λειτουργήσει ως “εθνική αφύπνιση”. Γι αυτό και πιστεύω  ότι   επιβάλλεται να μελετηθεί και να προβληματίσει κάθε Ελληνίδα και κάθε  Έλληνα. Αυτή θα  είναι    μια από τις  ανεκτίμητες προσφορές του βιβλίου του για την Ελλάδα. Μια κατάθεση ψυχής, που δυστυχώς  δεν επιχειρήθηκε ούτε από τους συμμάχους, αλλά  ούτε από όλους εμάς, τουλάχιστον με δυναμικό και συνεχή τρόπο. Η πρότασή μου αυτή βασίζεται στη σκέψη, ότι είναι δυστυχώς  πολύ απίθανο, η Γερμανία να πληρώσει τα αστρονομικά της χρέη προς εμάς, ενώ αρνήθηκε να το πράξει για  πάνω από 80 χρόνια, και ακόμη ότι είναι επίσης πολύ απίθανο εμείς να προχωρήσουμε στα δέοντα μέσα για την, έστω, μερική εξασφάλισή τους. Ωστόσο, έστω και έτσι, είναι πολύ σημαντικό  η υφήλιος, και όλως ιδιαιτέρως η Ευρώπη να συνειδητοποιήσουν τον διαχρονικά εγκληματικό  ρόλο της Γερμανίας, στην Ελλάδα, και όχι μόνον, αλλά δευτερευόντως και σε  ολόκληρο τον ευρωπαϊκό Νότο.

Έτσι, λοιπόν, το περιεχόμενο του “ΓΙΑΒΟΛ” είναι ασφυκτικά γεμάτο από:

ερμηνείες ιστορικών συμβάντων, που βλέπουν το φως της δημοσιότητας, είτε για πρώτη φορά, είτε κάτω από διαφορετική οπτική γωνία,

*τρομακτικές αποκαλύψεις και χαρακτηρισμούς που ενώνονται μεταξύ τους και επαληθεύονται διαχρονικά,

*σατανικές συμπτώσεις, που διαιωνίζουν τα δεινά της πατρίδας μας, κάτω από διαφορετικές συνθήκες την κάθε φορά και από

διαπιστώσεις, που διαψεύδουν πεποιθήσεις και επιχειρήματα, όπως είχαν επικρατήσει μέχρι σήμερα.

Ωστόσο, το επιστέγασμα που πλανιέται πάνω από το  σύνολο  των ευρημάτων και των αναλύσεων, στο “ΓΙΑΒΟΛ’”, είναι το οργισμένο παράπονο  του Γιώργου Χαρβαλιά, που μετουσιώνεται στο ακόλουθο πολυσύνθετο ερωτηματικό: “Γιατί όλα αυτά τα δεινά στη δική μας πατρίδα; Γιατί τα δεχόμαστε αδιαμαρτύρητα; Άραγε υπάρχει ακόμη χρόνος για ριζική αλλαγή αυτής της τόσο ζοφερής κατάστασης μας;

Παρά τις εμφανείς δυσχέρειες πιστής  απόδοσης, έστω και ελάχιστων πτυχών αυτού του πολυσήμαντου  βιβλίου, θα προσπαθήσω ωστόσο στο μέτρο του δυνατού να εξασφαλίσω  κάτι που να έχει θέση  σπονδυλικής  στήλης.

Στο επίκεντρο του ανά χείρας βιβλίου κυριαρχεί μια, σε βάθος,  ανάλυση της γερμανικής  ιδιοσυγκρασίας, η οποία σχεδιάζει και εκτελεί τους διαχρονικά  αναλλοίωτους  στόχους της, που  αποσκοπούν στην καθυπόταξη της Ευρώπης. Οι προσπάθειές της αυτές έχουν ως μακρινή αφετηρία  τον Φρειδερίκο τον Μεγάλο και όχι τον Χίτλερ, όπως συνήθως πιστεύεται, ενώ στην πορεία  υιοθετούνται, κατά περίπτωση,  διαφορετικά μέσα για την επίτευξή τους. Π.χ. η δημιουργία της ΕΕ, μετά το τέλος του Β΄ Παγκόσμιου Πολέμου είναι, σύμφωνα με τα ευρήματα του συγγραφέα, Ναζιστικής έμπνευσης και είχε ως στόχο την οικονομική εξόντωση του ευρωπαϊκού Νότου, χωρίς τη χρήση όπλων.  Και δυστυχώς, οφείλει να αναγνωριστεί ότι ο στόχος αυτός επετεύχθη.

Η Γερμανία, όπως αναλύεται από τον συγγραφέα  του ανά χείρας βιβλίου, με την προσκόμιση αδιάσειστων στοιχείων, θεωρεί κατώτερους και ανάξιους να ζουν τους Εβραίους, τους Αρμένιους, τους Έλληνες, τους Βαλκάνιους και κατά περίπτωση, προστίθενται και άλλοι εκτός αυτών.  Στις σελίδες του  “ΓΙΑΒΟΛ” εξάλλου, οι αναγνώστες του έρχονται σε επαφή με απίστευτους χαρακτηρισμούς  Γερμανών, εναντίον των Αρμενίων, των οποίων το περιεχόμενο   θυμίζει, φευ,  πολλά από όσα  καταμαρτυρούσαν και εναντίον των Ελλήνων, πριν από τα μνημόνια. Προφανώς, επρόκειτο για την προετοιμασία μας, ώστε τα μνημόνια να γίνουν αποδεκτά χωρίς διαμαρτυρία, αλλά και σε ορισμένες περιπτώσεις  να υπογραφούν αδιάβαστα. Αλλά,  και οι γενοκτονίες, που ενδύθηκαν πολυάριθμες μορφές, έβρισκαν  τη  δικαιολογία τους στους Ναζί, διότι απαλλάσσουν την υφήλιο από λαούς ανάξιους να ζουν. Ανάλογες πεποιθήσεις, αλλά και πρακτικές  συνδέουν τους Γερμανούς με  ακατάλυτους δεσμούς αίματος με τους Τούρκους.

Ο Γιώργος Χαρβαλιάς προβαίνει σε διεξοδική ανάλυση των λόγων για τους οποίους  οι Γερμανοί  κατορθώνουν, όχι απλώς  να μην τιμωρούνται, για τη σωρεία των εγκλημάτων τους, αλλά και αντιθέτως να επιβραβεύονται. Ακόμη, ο συγγραφέας του “ΓΙΑΒΟΛ” προσκομίζει  και αποδείξεις, προκειμένου να στηρίξει την άποψή του ότι οι ΝΑΖΊ δεν ήταν κάτι διαφορετικό από τους Γερμανούς, αλλά απλώς “ήταν ο γείτονας της διπλανής πόρτας”. Και έτσι  διαλύεται η αρκετά γενικευμένη άποψη ότι δήθεν  τα εγκλήματά τους προκλήθηκαν από εξωτερικούς   παράγοντες.

Και με την άφεση αμαρτιών των Ναζί, και όχι μόνον, αλλά και με την πολύπλευρη  επιβράβευση των εγκλημάτων τους, από τη Δύση, φτάνουμε στο “γερμανικό θαύμα”, που  πληρώθηκε με βαριές θυσίες από την Ελλάδα.  Διότι, παρότι νικήτρια και ηρωΐδα στο Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, δεν  επετράπη ωστόσο στην πατρίδα μας να σηκώσει κεφάλι στη συνέχεια. Θα  υποστήριζα ότι εύκολα θα είχε επιτευχθεί και “ελληνικό θαύμα”, αν η χώρα  μας είχε απαιτήσει, όπως εδικαιούτο,  τα τεραστίου ύψους  χρέη της Γερμανίας, προς αυτήν.

Αλλά δεν εξαντλείται το ελληνικό δράμα μέχρις εδώ, δεδομένου ότι υπάρχει και συνέχεια. Δηλαδή, όπως είναι γνωστό,  η  αρνούμενη να πληρώσει τα χρέη της Γερμανία,  όπως αναλύεται διεξοδικά  από τον συγγραφέα, ουδόλως δίστασε επτά περίπου δεκαετίες μετά από το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου,  να βυθίσει  το μαχαίρι στο λαιμό της   πατρίδας μας, απαιτώντας    από αυτήν την άμεση καταβολή χρεών, τα οποία αποτελούν μικρό κλάσμα των δικών της προς εμάς. Επιπλέον,  η Γερμανία έκρινε  ότι έχει το δικαίωμα να  κουνά, μέσω του Σόιμπλε, υποτιμητικά   το δάχτυλο εναντίον της χώρας μας, κάνοντάς της ταυτόχρονα και μάθημα ηθικής,  “διότι χρωστάει και αποτελεί δήθεν κίνδυνο για την Ευρώπη”, ενώ και μερίδα του γερμανικού Τύπου “στόλιζε” σε καθημερινή βάση τους Έλληνες ως τεμπέληδες, αλκοολικούς και επιβιώνοντας σε βάρος άλλων. Στη συνέχεια, με την ιδιότητά της ως ηγέτιδας της ΕΕ, η Γερμανία  πρωτοστάτησε  στη σύνταξη των εγκληματικού περιεχομένου μνημονίων, που σύντομα θα εξαφανίσουν την Ελλάδα από το χάρτη των ανεξάρτητων κρατών, αν δεν διεκδικήσει, έστω και την ύστατη ώρα, το δικαίωμά της για επιβίωση. Οι αναλύσεις του Γιώργου Χαρβαλιά, σχετικά με την  περίοδο της κατοχής,  με  τα οικτρά συμβάντα στη συνέχεια,  με  τα απάνθρωπα  μνημόνια, αλλά και με  το καρκίνωμα των γερμανικών χρεών είναι  πολύτιμες. Για όλους εμάς, αλλά και για τις επερχόμενες γενιές κρατούν άσβεστη την ιστορία μιας περιόδου, από τις πιο τραγικές για την Ελλάδα και για την Ευρώπη. Και με το πέρασμα του χρόνου καθιστούν ακόμη πιο ακατανόητη την παθητική αποδοχή όλων αυτών των δεινών, από τις ελληνικές κυβερνήσεις.

Ένα από τα κεντρικά θέματα του ανά χείρας βιβλίου είναι η και η  προσπάθεια ερμηνείας  των μέσων με τα οποία επιτυγχάνεται  η ατιμωρησία της Γερμανίας, παρότι αιματοκύλισε δις την Ευρώπη. Οι  απαντήσεις του Γ. Χ. στην εύλογη αυτή  απορία,    αποτελούν το κύκνειο άσμα του  στο “ΓΙΑΒΟΛ”. Και τούτο διότι  οι σχετικές αναλύσεις του προβάλουν, θα έλεγα για πρώτη φορά με τόσο διεισδυτική ματιά,  τον διεθνή ρόλο, που η Δύση ανέθεσε,  αρχικά στην  ηττημένη Γερμανία, και στη συνέχεια και μέχρι και σήμερα στην  ηγέτιδα της ΕΕ. Με βάση αυτές τις ερμηνείες, η ύπαρξη  μιας ισχυρής  Γερμανίας,  στην Ευρώπη, θεωρείται από τη Δύση απολύτως   απαραίτητη, όσο και αναντικατάστατη, τόσο κατά τη διάρκεια του ψυχρού πολέμου, όσο και  τώρα με τον πόλεμο στην Ουκρανία,  ώστε να της επιτρέπονται τα πάντα. Γι’ αυτό και πετάχτηκαν στο διεθνή κάλαθο των αχρήστων, τα πλήρως δικαιολογημένα τιμωρητικά σχέδια των Ρούσβελτ, Μοργκεντάου και άλλων, εναντίον της. Γι’ αυτό και αμέσως μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο,  οι Ναζί επανήλθαν ανενόχλητοι στις προπολεμικές  τους θέσεις. Γι’ αυτό και ο Μέρτεν, που τόλμησε να επισκεφτεί, μετά τον πόλεμο, τον τόπο των εγκλημάτων του, τη Θεσσαλονίκη, διέφυγε ατιμώρητος. Γι’ αυτό και ο Χοιζίνγκερ, αρχηγός του γενικού επιτελείου ανώτατης διοίκησης της χιτλερικής Βέρμαχτ διορίστηκε, άκουσον -άκουσον,  επικεφαλής στρατηγικού σχεδιασμού του ΝΑΤΟ. Γι’ αυτό και πρόσφατα έχει και πάλι η Γερμανία το δικαίωμα στρατικοποίησης της. Αλλά, ποιός τελοσπάντων είναι αυτός ο τόσο καταλυτικής σημασίας διεθνής ρόλος της Γερμανίας; Ας τον διατυπώσω με απλοϊκό τρόπο. Η Γερμανία είναι το σκιάχτρο, στο οποίο ανατέθηκε από τη Δύση ο εκφοβισμός, η απομόνωση, και αν είναι δυνατόν και η εξαφάνιση της  Ρωσίας από προσώπου Γης.

Αν, όπως θέλω να το ελπίζω, το ανά χείρας  βιβλίο αποτελέσει την αφετηρία της συνειδητοποίησης μας για το ότι, επί αιώνες,  φίλοι και σύμμαχοι μας χρησιμοποιούν  ως Ιφιγένεια, για την εξυπηρέτηση δικών τους συμφερόντων. Αν, δηλαδή, η μελέτη του “ΓΙΑΒΟΛ”, καταφέρει να   αποτινάξει  το  “δόγμα του σοκ”, της Ναόμι Κλάιν,  που μας φυλάκισε σε  ένα  γκρίζο παρόν και σε  ένα  ανύπαρκτο μέλλον,  η προσφορά του Γιώργου Χαρβαλιά θα  σημάνει την  έναρξη της σωτηρίας μας. Να προσθέσω και το αυτονόητο: το ΓΙΑΒΟΛ θα βοηθήσει τη συνέχιση του αγώνα του ΙΗΑ για τη διεκδίκηση των γερμανικών χρεών.

 

Μαρία Νεγρεπόντη-Δελιβάνη

 

PhD.PROF..Maria Negreponti-Delivanis
Morkenthaou1, 
54622,Thessaloniki

+30 2310229977

+30 6944397345
Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Αυτήν την Κυριακή στην “Καθημερινή”! «Κύπρος 1974: Γεγονότα και μαρτυρίες»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο α’ τόμος του βιβλίου «Κύπρος 1974: Γεγονότα και μαρτυρίες» κυκλοφορεί την Κυριακή 23 Ιουνίου με την «Καθημερινή».

Αυτή την Κυριακή η «Καθημερινή» δίνει τον λόγο στους ανθρώπους που έζησαν μία από τις μεγαλύτερες τραγωδίες της σύγχρονης Ιστορίας του Ελληνισμού: την τουρκική εισβολή στην Κύπρο.

Πενήντα χρόνια μετά τα αιματηρά γεγονότα που έλαβαν χώρα στη μεγαλόνησο, μας μιλούν οι πρωταγωνιστές τους: οι νεαροί τότε έφεδροι, οι έμπειροι στρατιωτικοί, τα στελέχη των υπηρεσιών συλλογής πληροφοριών, που έζησαν από κοντά τη φρίκη της εισβολής. Μέσα από τις μαρτυρίες και τις προσωπικές τους αφηγήσεις, μεταφερόμαστε στις κρίσιμες αυτές ημέρες του καλοκαιριού του 1974 και βρίσκουμε απαντήσεις σε πολλά ερωτήματα που μας απασχολούν ακόμα και σήμερα.

Πέραν όμως από τα πεδία των μαχών, μεταφερόμαστε και στα μετόπισθεν· μέσα από τις αφηγήσεις των αμάχων και των αιχμαλώτων γινόμαστε μάρτυρες των φρικαλεοτήτων που διαπράχθηκαν από τους εισβολείς και μετράμε από κοινού τις πληγές που παραμένουν ανοιχτές για το σύνολο του Ελληνισμού. Συγκλονιστικές ιστορίες ηρωισμού, απώλειας, απελπισίας, και ξεριζωμού συνθέτουν το μωσαϊκό του μεγαλύτερου ίσως τραύματος της πρόσφατης Ιστορίας μας.

Ο α’ τόμος του βιβλίου «Κύπρος 1974: Γεγονότα και μαρτυρίες» κυκλοφορεί την Κυριακή 23 Ιουνίου με την «Καθημερινή».

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Θα πας να ψηφίσεις χωρίς να διαβάσεις ΤΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ τού ΧΑΧΑΛΗ; ΘΑ ΠΑΣ ΑΔΙΑΒΑΣΤΟΣ!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

ΤΑ ΠΡΟΕΚΛΟΓΙΚΑ, 2η έκδοση

Όλα τα ποιήματα, (57), του διεθνούς φήμης συνθέτη και ποιητή συγκεντρωμένα σε ένα τόμο με εντυπωσιακά εικαστικά έργα τού ιδίου και άκρως επίκαιρα! Έγχρωμο και με σκληρό εξώφυλλο (κατ’ επιλογήν).

Καυστικός και διεισδυτικός όπως πάντα, με ύφος αυθόρμητο και εντελώς προσωπικό αλλά με βαθιά Αριστοφανική επιρροή μα και Σουρική, ο Αλέξανδρος Χάχαλης, ένας σημαντικός καλλιτέχνης, υπηρέτης της μουσικής, που συνυπήρξε για πολλά χρόνια με μεγάλους καλλιτέχνες στη Νέα Υόρκη. Στην λίστα με τις πολυάριθμες διεθνείς συνεργασίες του είναι και το περίφηµο Φεστιβάλ Αστρονοµίας και Μουσικής “Starmus”, στο διάσηµο θέατρο Grande Auditorio de Tenerife στα Κανάρια Νησιά της Ισπανίας, όπου και παρουσίασε το διαστηµικό έργο “Πυρ Αείζωον” προς τιµήν του θρυλικού αστροναύτη Neil Armstrong και του Ρώσου κοσµοναύτη Alexei Leonov, με την παρουσία παγκοσµίως διακεκριµένων αστροναυτών, επιστηµόνων και καλλιτεχνών συµµετεχόντων όπως οι Charles Duke, Walter Cunningham, Stephen Hawking, Richard Dawkins, Βrian May, Rick Wakeman, µε ζωντανή τηλεοπτική κάλυψη από την Κρατική Τηλεόραση της Ισπανίας, αντικαθιστώντας τον Βαγγέλη Παπαθανασίου για 2η φορά, η 1η ήταν στο Ευγενίδειο Πλανητάριο το 2010.

Για τον Αλέξανδρο Χάχαλη και το έργο του που κυκλοφορεί από τις Εκδόσεις Ινφογνώμων έγραψαν (μεταξύ άλλων):

 

Ο Αριστοφάνης ξαναζεί! Ο σύγχρονος είναι στιχουργός, μουσουργός, ευθυμογράφος, δραματουργός, ταχυδακτυλουργός τού Λόγου και τής Εικόνας, μα πάνω απ’ όλα Performer! Σπανίως συναντώ αναγεννησιακούς ανθρώπους με διεθνή διασπορά τού έργου τους που να διαθέτουν χιούμορ πολύ πάνω από τον μέσο όρο τού συνήθους δείκτη νοημοσύνης και να είναι – ταυτόχρονα – εύληπτο από το πλατύ κοινό!!! Μεγάλο κατόρθωμα αυτό και το επίτευγμα στην συγκεκριμένη περίπτωση είναι πολυσυλλεκτικό, πολυεπίπεδο, διαστρωματικό…

Ποιητής και μουσικός και οραματιστής και ευαίσθητος στα κοινωνικά ζητήματα κι ενεργός πολιτικά και μαχητικός υπέρ Δημοκρατίας, Ισότητας, Ελευθερίας, Ισονομίας, Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων… αλλά το βασικότερο: είναι λόγος υπέρ Αδυνάμων, δίνει φωνή στους άφωνους, στους ανήμπορους, στους απελπισμένους, στους παραγνωρισμένους, στους παραπεταμένους, στους περιθωριοποιημένους. Κι ο βασικός στόχος: η κεντρική, η ανάλγητη εξουσία όπως εικονοποιείται λαμπρά στον αισχύλειο «Προμηθέα Δεσμώτη» ως φρικτό κι αποτρόπαιο δίδυμο Βία-Κράτος… Φυσικά η πολιτική ορθότητα βάλλεται πρώτα στο ορθογραφικό σκέλος μιας αναρχίζουσας φαντασίας ανατρεχούσης εις τους Κλασικούς, τους οποίους χρησιμοποιεί ως καύσιμην ύλην εις την υψικάμινον μίας φαντασίας τόσον οργιαστικής που καθίσταται υψίσυχνος.

Ο Σουρής κι ο Σκαρίμπας, ο Καρυωτάκης και ο Τσιφόρος, ο Ταχτσής κι ο Ηλίας Πετρόπουλος… θα επικροτούσαν ετούτον τον αλλογλωσσικό πολυμορφισμό, όμως εδώ ενσκήπτει κάτι άλλο βαθύτερο και τρανότερο από την απλή νοητική επίδειξη (την οποία ο συχωρεμένος Πάρις Τακόπουλος είχε εξαντλήσει). Εδώ καθιστάμεθα μάρτυρες ενός συμπαντικού λυγμού, ενός αδιαμαρτύρητου πόνου, που μόνον μέσα από τον κλαυσίγελο μπορεί να ορθοποδήσει εκφραστικώς και να επιβιώσει
αναπνευστικώς. Μιλάμε σαφώς για τη δραμaτικότητα τής γραφής. Το υγιές δημοκρατικό, σατιρικό, σκωπτικό, ειρωνικό, (αυτό-)σαρκαστικό πνεύμα επιβιώνει μέσα στους αιώνες, καυτηριάζει τα κακώς κείμενα «χωρίς μίσος για τους ψευδομένους» (όπως θα έλεγε ο Μεγάλος Αλεξανδρινός Ποιητής Καβάφης).

Το βιβλίο αυτό είναι απλώς το ίχνος, η παρτιτούρα μιας μεγαλειώδους παραστάσεως που δεν έχει «ανεβεί» ακόμη, ενός ιδιοφυούς performer, κληρονόμου των παλαιών παντομίμων και συνεχιστού τών αναγεννησιακών τροβαδούρων-
τσιρκολάνων αυτοσχέδιων χορευτών που ενέπνευσαν τόσο τον Μπέκετ όσο και τον Μπρεχτ, τον Γκολτόνι, τον Βαττώ, τον Ντεγκά… και μόνον ο ίδιος αναγεννησιακός
καλλιτέχνης μπορεί και δικαιούται να έχει την τιμή να το «ανεβάσει»..

Ο άνθρωπος αυτός ΥΠΑΡΧΕΙ, ΣΗΜΑΙΝΕΙ, ΑΥΤΑΝΑΦΛΕΓΕΤΑΙ, ΑΝΑΛΙΣΚΕΤΑΙ ΜΕΤΑΣΧΗΜΑΤΙΖΟΜΕΝΟΣ ΕΙΣ ΤΑ ΠΕΝΤΕ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΤΗΣ ΦΥΣΕΩΣ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΤΌΣΟ ΝΟΥΝΕΧΗΣ ΠΟΥ ΚΑΙ ΜΕ ΤΗΝ ΙΔΙΟΦΥΙΑ ΤΗΣ ΤΡΕΛΑΣ ΜΠΟΡΕΙ
ΝΑ ΜΟΝΟΜΑΧΕΙ ΜΗΔΕΠΟΤΕ ΑΠΟΔΡΩΝΤΑΣ…

Ανακαλύψτε τον, δώστε του θεατρικό βήμα και θα αλλάξει η σκηνή τού κόσμου πέρα έως πέρα. Και δεν υπερβάλλω. Κυ-ρι-ο-λε-κτώ!

 

Δρ Κωνσταντίνος Μπούρας, Κριτικός Λογοτεχνίας, Ποιητής, Θεατρολόγος

 

Μουσικός, καλλιτέχνης, ποιητής, λογοτέχνης, σατυρικός, καυστικός, πατριώτης, πολίτης τού κόσμου, φίλος, συνοδοιπόρος, στοχαστής, ρεαλιστής και παράλληλα παράδοξα αισιόδοξος, ωραίος ψυχή τε και σώματι. Τον βρίσκεις, τον χάνεις, τον αναζητάς και τον αποφεύγεις όπως κάποτε απέφευγαν τον Σωκράτη “την αλογόμυγα της πόλης”, τον Διογένη, τον Αριστοφάνη, ενώ ταυτόχρονα τους αναζητούσαν. Mε το σατυρικό ποιητικό δράμα του, που σε μουσική ανάπτυξη είναι μιούζικαλ, απευθύνεται σε όσους είναι σε θέση να διακρίνουν έννοιες όπως ελευθερία και ελευθεριότητα, άτομο και κοινωνία, σαρκασμός, αυτοσαρκασμός, κοινωνική αυτοκριτική, ωμότητα και υψηλή αίσθηση – αισθητική, με τσαλάκωμα της “δηθενιάς” και της πολιτικής ορθότητας, παραμένοντας ελεύθεροι κατά την έννοια του Λουκιανού στο έργο Δημώνακτος Βίος:

“Mόνον εὐδαίμονα ἒφη τὸν ἐλεύθερον, ἐκεῖνον νομίζω τὸν μήτε ἐλπίζοντά τι, μήτε δεδιότα (φοβούμενον)”.

Δημήτρης Σταθακόπουλος, Δρ. Παντείου Παν/μίου, Δικηγόρος

Υπάρχουν πολλών κατηγοριών άνθρωποι µε διαφορετικές προσωπικότητες, των οποίων η συνάντηση στη ζωή µας ικανοποιεί τον καθέναν ανάλογα µε τα κριτήριά του. Θα έπρεπε, πιστεύω, να αποτελούν την πρώτη ή µία από τις πρώτες επιλογές µας οι άνθρωποι που αγωνίζονται µε πλήρη αυταπάρνηση εναντίον τού «κακού» και υπέρ τού «καλού» της κοινωνίας. Με αυτά τα κριτήρια είχα την τύχη να συναντήσω στη ζωή µου τον Αλέξανδρο Χάχαλη και µάλιστα να έχω και την πολύτιµη αγνή και ειλικρινή συνεργασία του.

Ο Αλέξανδρος Χάχαλης είναι ένας ακούραστος εργάτης τής Τέχνης µε πολυδιάστατη συµβολή στον αγώνα για τον άνθρωπο. Δεν είµαι ο ειδικός για να αξιολογήσω και να διαβαθµίσω την αισθητική αξία τού πολύπλευρου έργου του. Όµως, µε τα αισθητήρια του απλού αναγνώστη είναι εύκολο να διαγνώσει κανείς ότι η ποιητική γραφή του µπορεί να ενθουσιάσει το ευρύτερο αναγνωστικό κοινό και, κυρίως, να αφυπνίσει και να κινητοποιήσει τα καλύτερα και αγνότερα συναισθήµατά του για την κοινωνία και τον άνθρωπο.

Το βασικότερο προσόν καλλιτεχνικού ήθους τού Αλέξανδρου Χάχαλη είναι ότι απαρνείται κάθε προσωπικό του συµφέρον και κάθε άλλο καλλιτεχνικό του ενδιαφέρον, προτάσσοντας ως σκοπό τής καλλιτεχνικής του δηµιουργίας τον αγώνα για τον άνθρωπο και την πατρίδα και την αντίσταση ενάντια σε κάθε δύναµη, όσο ισχυρή και αν είναι, που επιβουλεύεται τα ύψιστα αυτά αγαθά, τα οποία διατηρεί µέχρι σήµερα στην ιστορική του πορεία ο πολιτισµός µας. Γι’ αυτό το ποιητικό έργο τού Αλέξανδρου είναι ένας πολύπλευρος και πολυδιάστατος θούριος, που αφυπνίζει και εξεγείρει. Η δηκτικότητα της σάτιράς του δεν είναι ούτε ειρωνεία ούτε µίσος για τον άνθρωπο και τον Έλληνα. Είναι το όραµα και η λατρεία για τους Έλληνες και την πατρίδα τών Αγωνιστών κατά της σκλαβιάς τών τεσσάρων αιώνων, όταν κραύγαζαν: «Ακόµα τούτη την άνοιξη, τούτο το καλοκαίρι, ραγιάδες, ραγιάδες».

Αυτές οι σκέψεις οφείλονται και ανήκουν στο σατιρικό ποιητικό έργο τού Αλέξανδρου Χάχαλη. Εύχοµαι να συµβάλει ουσιαστικά στην αφύπνιση των σηµερινών «ραγιάδων».

Γιώργος Κασιμάτης, Νομικός, Πανεπιστημιακός Καθηγητής του Συνταγματικού Δικαίου

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Εκδόσεις

Παρουσιάζεται στις 29 Μαΐου το βιβλίο της Μαρίας Δεληβάνη-Νεγρεπόντη “Για την Ελλάδα που ματώνει”

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σε Γ’ Έκδοση, το βιβλίο με τίτλο “Για την Ελλάδα που ματώνει”, ρίχνει φως στο κυρίαρχο πρόβλημα του νεοελληνικού κράτους, που είναι η υποτέλεια. Μέσα από τα πολυάριθμα και επίκαιρα άρθρα του, της Ελλάδας, πο, επί 202 συναπτά χρόνια, δεν κατόρθωσε, δεν επιτράπηκε να αποκτήσει εθνική ανεξαρτησία.
Το μαύρο σύννεφο μιας ακραίας υποτέλειας, που επιβαρύνθηκε ακόμη περισσότερο με τα εγκληματικού περιεχομένου μνημόνια, υποχρεώνει την πατρίδα μας, εκτός ελάχιστων φωτεινών εξαιρέσεων, να περνά τα διεθνή συμφέροντα πάνω από τα εθνικά, ακόμη και όταν αυτή η προτίμηση καταστρέφει το σύνολο των θετικών προοπτικών της. Το ιδιότυπο αυτό αποικιοκρατικό καθεστώς, κατακυριεύει όλες τις εκφάνσεις του ελληνικού κράτους, απομυζώντας κάθε ικμάδα και κάθε αναπτυξιακή του δυνατότητα.
Η απεικόνιση του μακροχρόνιου αυτού ελληνικού δράματος επιχειρείται μέσα από την ανάλυση επιλεγμένων συμβάντων, αποφάσεων ή παραλείψεων σε επίπεδο εθνικό, πολιτικό, οικονομικό, νομισματικό, δημογραφικό/μεταναστευτικό, εξωτερικής πολιτικής, αλλά και παραίτησης από δικαιωματικές διεκδικήσεις, όπως αυτή περιέχεται στα έξι κεφάλαια του ανά χείρας βιβλίου.
Καθώς η συνέχιση της ίδιας καταστροφικής πορείας στα χρόνια που έρχονται, οδηγεί την Ελλάδα, με απόλυτη δυστυχώς βεβαιότητα, σε πλήρη εξαφάνισή της από προσώπου Γης, ελπίζεται ότι το περιεχόμενο του ανά χείρας έργου θα συμβάλλει, αρχικά στην ευρύτερη συνειδητοποίηση αυτού του θανάσιμου κινδύνου, και στη συνέχεια στην έγκαιρη αποτροπή του.
prosklisi_athinas (1).png
Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή