Ακολουθήστε μας

Κίνα

Financial Post: Μια μεγάλη αποτυχία στην Κίνα τα ηλεκτρικά οχήματα! Τεράστια κατασκευαστικά προβλήματα και ζητήματα ασφάλειας

Δημοσιεύτηκε

στις

Τα ηλεκτρικά οχήματα αποδεικνύονται μεγάλη αποτυχία στην Κίνα. Πολλά οχήματα παίρνουν φωτιά χωρίς να υπάρχει σοβαρός λόγος. Σύμφωνα με στατιστικά στοιχεία του Τμήματος Διαχείρισης Έκτακτης Ανάγκης της Κίνας, το πρώτο τρίμηνο του 2023 έπιασαν φωτιά κατά μέσο όρο 8 EVS κάθε μέρα σημειώνοντας αύξηση 32% σε σύγκριση με προηγούμενες περιόδους. Επιπλέον, μια άλλη περίπτωση ανέδειξε ένα περιστατικό που αφορούσε ένα αυτοκίνητο της Lee Auto που έπεσε πάνω σε ένα μεγάλο φορτηγό καταστρέφοντας τις κολώνες που ήταν υπεύθυνες για τη στήριξη της πλευράς της οροφής και των θυρών του οχήματος. Δεν είναι μόνο τα ίδια τα ατυχήματα που είναι ανησυχητικά αλλά και το πόσο εύκολα καταστράφηκαν οι κολώνες του αυτοκινήτου. Η ασφάλεια των επιβατών δεν βασίζεται αποκλειστικά στον αριθμό των αερόσακων, αλλά εξαρτάται από ένα στιβαρό και στιβαρό σώμα. Χωρίς πυλώνες οι επιβάτες δεν έχουν πού να αναζητήσουν καταφύγιο. Σε μια άλλη περίπτωση, ένα μικρό αυτοκίνητο X-peng που έπιασε φωτιά ενώ περνούσε πάνω από μια πέτρα, ο Blogger επεσήμανε ότι ενώ οι σοβαρές συγκρούσεις μπορεί να οδηγήσουν σε πυρκαγιές, είναι απαράδεκτο μια απλή συνάντηση με μια πέτρα να αναφλέγει την κάτω πλευρά της μπαταρίας. Αυτό το περιστατικό, το δεύτερο του είδους του μέσα σε ένα μήνα, εγείρει αμφιβολίες για την ασφάλεια των αυτοκινήτων X-peng και ζητά από την εταιρεία να επενδύσει περισσότερους πόρους στην ανάπτυξη έρευνας και στις δοκιμές ασφάλειας. Μερικοί χρήστες του Διαδικτύου είπαν ότι δεν εξεπλάγησαν όταν υπέδειξαν ότι πρέπει να είναι οι μπαταρίες λιθίου. Καθώς το ΚΚΚ πιέζει για την ανάπτυξη αυτού που αποκαλούν Νέα Ενεργειακά Οχήματα, το απόθεμα της χώρας έφτασε τα 20,4 εκατομμύρια.

     Ωστόσο, η εξάρτηση από τις μπαταρίες λιθίου οδηγεί σε περιστασιακά ατυχήματα φόρτισης, οι ειδικοί του κλάδου αποδίδουν πυρκαγιές σε συστοιχίες μπαταριών ως την κύρια αιτία ατυχημάτων φόρτισης. Τα κατασκευαστικά ελαττώματα ή η αδυναμία πλήρους εξάλειψης του στατικού ηλεκτρισμού μπορεί να έχουν ως αποτέλεσμα βραχυκύκλωμα ή θερμικές εκκενώσεις με την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών οχημάτων. Τέτοια περιστατικά ασφάλειας αναμένεται να αυξηθούν. Τα ηλεκτρικά οχήματα New Energy όχι μόνο αντιμετωπίζουν συχνά περιστατικά όπως αυθόρμητες καύσεις και εκρήξεις, αλλά δυσκολεύονται να αντιμετωπίσουν ελαφρώς αντίξοες καιρικές συνθήκες. Κατά τη διάρκεια της ταξιδιωτικής περιόδου του 2024, η κινεζική Πρωτοχρονιά, η χώρα αντιμετώπισε το πιο ισχυρό χιόνι βροχής και παγωμένο καιρό τα τελευταία 15 χρόνια. Τέτοιες συνθήκες άφησαν πολλά οχήματα εγκλωβισμένα σε αυτοκινητόδρομους ιδιαίτερα, επηρεάζοντας τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα ακόμη και όταν τα ακίνητα ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιμετωπίζουν τον κίνδυνο διακοπής ρεύματος. Λόγω της κατανάλωσης μπαταρίας, με την έλλειψη σταθμών φόρτισης στην πορεία, πολλοί οδηγοί αποφεύγουν να χρησιμοποιήσουν θερμάστρες επιλέγοντας να αντέξουν το κρύο. Κατά συνέπεια, οι οδηγοί ηλεκτρικών οχημάτων συχνά περιμένουν βοήθεια ρυμούλκησης, ενώ κάποιοι καταφεύγουν σπρώχνουν τα οχήματά τους αρκετά χιλιόμετρα για να βρουν σημεία φόρτισης.

     Μέχρι το 2023 το απόθεμα ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας ξεπέρασε τα 17 εκατομμύρια, σημειώνοντας αύξηση 117% από έτος σε έτος. Ωστόσο, δεν υπάρχουν αρκετοί δημόσιοι σταθμοί φόρτισης με μέσο όρο μόνο έναν για κάθε επτά ηλεκτρικά οχήματα. Αυτή η ανισορροπία οδηγεί τους οδηγούς να αγωνίζονται για σημεία φόρτισης. Υπάρχουν περισσότερα προβλήματα με τα ηλεκτρικά οχήματα. Πολλοί επιλέγουν το EVS για να εξοικονομήσουν κόστος καυσίμου, αλλά αναγκάζονται να αντικαταστήσουν τις μπαταρίες. Ορισμένοι έχουν επισημάνει ότι σχεδόν όλοι οι κλάδοι της βιομηχανίας ηλεκτρικών οχημάτων λειτουργούν με ζημία, με τη BYD να είναι η μόνη κερδοφόρα οντότητα λόγω των κρατικών επιδοτήσεων και της πολιτικής υποστήριξης. Κάποιοι μάλιστα παρομοιάζουν τη βιομηχανία EV με δόλωμα και διακόπτη. Ορισμένοι κατασκευαστές προσφέρουν δωρεάν αντικαταστάσεις μπαταριών για να επιτύχουν την πώληση γνωρίζοντας ότι θα κάνουν πίσω τα χρήματα με άλλες υπηρεσίες. Η Κίνα ανακοίνωσε προηγουμένως μια σειρά πολιτικών για την ενίσχυση των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των φορολογικών ελαφρύνσεων και των επιδοτήσεων σε μετρητά και της κατανομής προτεραιότητας πινακίδων κυκλοφορίας και θέσεων στάθμευσης. Αυτές οι πολιτικές τροφοδότησαν μια τριετή διαδοχική άνοδο της καταναλωτικής ζήτησης σε σημείο που υπήρχε έλλειψη. Ωστόσο, στις αρχές του περασμένου έτους η κεντρική κυβέρνηση απέσυρε τις επιδοτήσεις για αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με αποτέλεσμα την απότομη μείωση της αύξησης των πωλήσεων EV από 74% σε 21%. Αντίθετα, οι αναλυτές ανέφεραν ότι οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη αυξήθηκαν κατά 47% και 37% αντίστοιχα το 2023. Η μείωση της ζήτησης στην κινεζική αγορά έχει πυροδοτήσει σκληρούς πολέμους τιμών. Σύμφωνα με στοιχεία της κοινής επιτροπής πληροφοριών για την αγορά επιβατικών αυτοκινήτων της Κίνας, οι δραστηριότητες προώθησης για ηλεκτρικά οχήματα στην Κίνα κλιμακώθηκαν πέρυσι φτάνοντας σε ιστορικά υψηλά περίπου 8%. Ο αναλυτής αυτοκινήτων Ming Shun Lee από την Bank of America τόνισε ότι η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην αυτοκινητοβιομηχανία προέρχεται από την αντίληψη πολλών επωνυμιών αυτοκινήτων για τη μαζική ζήτηση της αγοράς και την εμπιστοσύνη τους στη διατήρηση της ισχυρής ανάπτυξης. Σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε από το γραφείο πληροφοριών του Κρατικού Συμβουλίου της Κίνας, ο υφυπουργός Βιομηχανίας και Τεχνολογίας Πληροφορικής Xin Guobin επεσήμανε ότι λόγω της ανεπαρκούς ζήτησης των καταναλωτών, οι περισσότερες αναδυόμενες βιομηχανίες ηλεκτρικών οχημάτων στην Κίνα δεν έχουν ακόμη πραγματοποιήσει κέρδη. Αδυναμίες όπως η έλλειψη chip εξακολουθούν να μαστίζουν τις πωλήσεις σε αυτούς τους κλάδους.

Η συνολική οικονομική κατάσταση της Κίνας, η βιομηχανία υποφέρει από κακή δεξιοτεχνία, κακή τεχνολογία και διαχείριση και χαμηλή κερδοφορία λόγω του φαύλου ανταγωνισμού. Αυτά τα ζητήματα έχουν εγείρει αμφιβολίες για τα εγχώρια ηλεκτρικά οχήματα της Κίνας. Ορισμένοι αναλυτές προτείνουν ότι από το 2024 και μετά οι κατασκευαστές ηλεκτρικών οχημάτων θα αρχίσουν να κλείνουν εργοστάσια συναρμολόγησης που δεν ανταγωνίζονται στην τεχνολογία, θα επιβιώσουν μόνο μέσω περικοπών τιμών, διαφορετικά ενδέχεται να κλείσουν. Επί του παρόντος, η αγορά ηλεκτρικών οχημάτων της Κίνας βρίσκεται σε κατάσταση χάους. Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός και πολλές επιχειρήσεις αγωνίζονται να επιβιώσουν. Δεν θα ήταν περίεργο εάν οι μισές επιχειρήσεις ηλεκτρικών οχημάτων κατέρρευσαν φέτος και μπορεί να υπάρξει μεγάλο απόθεμα μη ηλεκτρικών οχημάτων το επόμενο έτος.

ΠΗΓΗ: Financial Post

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

Geopolitical Monitor: China-Philippines Tensions Flare in South China Sea

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

After years of relative calm under the pro-China Duterte regime, tensions are mounting between China and the Philippines over the South China Sea. The shift can be attributed in part to the policies of President Ferdinand Romualdez Marcos Jr., who has adopted a more proactive stance against China’s aggressive maneuvers and gray zone tactics in and around Philippines waters. The pivot has brought about a marked warming of US-Philippines relations; for example, the two countries hammered out an agreement to expand US military bases in the Philippines by four in 2023, including in the highly strategic Cagayan province south of Taiwan. Now options like regular US-Philippine joint patrols in the South China Sea are increasingly being considered, suggesting new tactical possibilities for deterrence, but also new ways to trigger unintended escalations.

The Philippines’ South China Sea Transparency Initiative

The perception of worsening China-Philippines tensions could be amplified by the fact that much of these gray zone tactics and interdictions once took place behind the scenes, unnoticed or unremarked on by Manila during the Duterte years. This changed in May 2024 with the launch of a ‘transparency initiative’ by the Marcos administration, which intended to monitor and expose China’s aggressive actions near the Second Thomas Shoal (Ayungin in the Philippines) and elsewhere. As others have pointed out, this is not the first time that the Philippines has tried to name and shame Beijing for its actions in the South China Sea. But the initiative is a clear departure from Manila’s recent passivity, and it lays the diplomatic groundwork for increased support from the United States, Australia, and Japan – all of which fall in the Western camp – if not regional allies in ASEAN.

Manila is launching its own foray in a wider information war with the transparency initiative, evident in a recent incident involving a 60 Minutes crew and other journalists. The crew was invited to observe patrols on a Philippine Coast Guard vessel by the Philippines government, and filmed aggressive ramming maneuvers by the Chinese Coast Guard in the waters near the Sabina Shoal in September. Yet before they had even returned to port, China had already disseminated its own narrative of the clash, identifying the Philippines Coast Guard as the aggressor and the 60 Minutes crew as Western propagandists, complete with pictures.

Where the China narrative may have gone unchallenged before, the transparency initiative offers the possibility of an alternative interpretation; however, this doesn’t mean that Manila’s version is reaching and/or convincing the audiences it wants to target.

China Changes Tack at the Second Thomas Shoal

The transparency initiative has failed to defuse tensions at the Second Thomas Shoal. In fact, research from the Asia Maritime Transparency Initiative illustrates a spike in the presence of Chinese vessels from mid-2023, mainly on the back of increased involvement from the People’s Armed Forces Maritime Militia (PAFMM). The researchers also note that PAFMM, Coast Guard, and PLA Navy vessels have been more likely to employ aggressive tactics (ramming, water cannon, boarding) over this span.

The Second Thomas Shoal is the site of the BRP Sierra Madre, a grounded Philippine Navy ship turned impromptu military outpost and sovereignty marker. Tensions at the shoal revolve around Philippine missions to resupply the BRP Sierra Madre and attempts on the Chinese side to interdict new supplies.

Source: Geopolitical Monitor

Συνέχεια ανάγνωσης

Κίνα

PhilStar Global: Πράκτορας της Κίνας ομολόγησε ότι διενεργούσε κατασκοπεία στις Φιλιππίνες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Κινέζος κατάσκοπος She Zhijiang, που κρατείται επί του παρόντος στην Ταϊλάνδη αντιτίθεται στον επαναπατρισμό στην Κίνα, ισχυρίστηκε σε ένα ντοκιμαντέρ του Al Jazeera ότι ξεκίνησε το κατασκοπευτικό έργο του στις Φιλιππίνες το 2016 ενώ απέφευγε τις κινεζικές αρχές που είχαν διατάξει τη σύλληψή του για παράνομο τζόγο.

Είπε ότι ο στρατηλάτης του υποσχέθηκε να κανονίσει την απόσυρση της ποινικής του υπόθεσης εάν αποδεχόταν τις κατηγορίες.

Στο ντοκιμαντέρ, ισχυρίστηκε ότι συνεργάστηκε με την απολυθείσα δήμαρχο της Μπαμπάν Άλις Γκούο για το Υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας, την υπηρεσία μυστικής αστυνομίας του κομμουνιστικού κόμματος.

Ο κατάσκοπος ομολόγησε την ιδιότητά του ανάφερει, ότι “η Κίνα δεν μπορεί να είναι αξιόπιστη. Οι δυο μας αφιερώσαμε κάποτε τη ζωή μας στο υπουργείο Κρατικής Ασφάλειας της Κίνας. Δείτε τι μου συνέβη», είπε.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας Francis Escudero είπε ότι εναπόκειται στα Υπουργεία Δικαιοσύνης (DOJ) και Εξωτερικών Υποθέσεων (DFA) να συντονιστούν με τις αρχές της Ταϊλάνδης εάν επιθυμούν να εμβαθύνουν στους ισχυρισμούς που εγείρει ο She κατά της Guo.

Ο Escudero είπε ότι το ντοκιμαντέρ του Al Jazeera με θέμα She θα πρέπει να εξεταστεί από τις αρχές για πιθανή κατάθεση υπόθεσης κατασκοπείας εναντίον της Guo.

Ο πρόεδρος της Γερουσίας είπε ότι υπάρχει ανάγκη οι κυβερνητικές υπηρεσίες των Φιλιππίνων να συντονιστούν με την Ταϊλάνδη όπου κρατείται για φερόμενο παράνομο διαδικτυακό τζόγο.

«Δεν μπορώ να πω αν το ντοκιμαντέρ έχει εμπιστοσύνη. Το πρόβλημα είναι ότι η μαρτυρία του που δόθηκε στην Ταϊλάνδη μπορεί να μην χρησιμοποιηθεί στο δικαστήριο επειδή δεν υπάρχει περίπτωση να γίνει αντιπαράθεση εξέτασης. Αυτό εναπόκειται στους εισαγγελείς του DOJ και του DFA να το καθορίσουν. Είναι μια περίπλοκη διαδικασία», είπε ο Escudero σε συνέντευξη στο dwIZ το Σάββατο 28 Σεπτεμβρίου.

«Σε κάθε περίπτωση, το περιστατικό θα μπορούσε να εμπίπτει στις διατάξεις της κατασκοπείας, η οποία είναι κατασκοπεία για μια χώρα ακόμη και χωρίς πόλεμο», πρόσθεσε.

Ο Εσκουντέρο επαίνεσε την έρευνα του Κογκρέσου σχετικά με την Γκούο επειδή χρησιμοποίησε τη δημοσιότητα για τη διάδοση των παράνομων τυχερών παιχνιδιών καθώς και στη συμπαιγνία μεταξύ διεθνών εγκληματικών συνδικάτων και αξιωματούχων της τοπικής κυβέρνησης.

Από την πλευρά του, ο ηγέτης της μειονότητας της Γερουσίας Ακουιλίνο Πιμεντέλ Γ’ είπε, ότι το ντοκιμαντέρ μεταδόθηκε από ένα νόμιμο πρακτορείο ειδήσεων, προειδοποιώντας ότι μπορεί μην τεθεί υπόψιν η μαρτυρία ενός κρατούμενου.

«Ας μην πιστεύουμε εύκολα τα λόγια ενός κρατούμενου. Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που ασκούν πίεση σε έναν κρατούμενο μάρτυρα», είπε ο Πίμεντελ σε ξεχωριστή συνέντευξη στο dwIZ.

Εν τω μεταξύ, ο πρώην γερουσιαστής Πινγκ Λάκσον επαίνεσε την τετραμελή επιτροπή της Βουλής που αντιμετώπισε την Γκούο με το ντοκιμαντέρ και την κατηγόρησε για τους υποτιθέμενους δεσμούς της με το κινεζικό κομμουνιστικό κόμμα.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινδία

Asian Lite: Σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Πεκίνο εκφράζει ολοένα και περισσότερο την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφαλείας

Οι σχέσεις Κίνας-Πακιστάν έχουν μια πτωτική πορεία εν μέσω αυξανόμενων διαφορών για πολλά διμερή ζητήματα. Το Πεκίνο γίνεται ανυπόμονο για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αποπληρώσει τα χρέη και να παρέχει επαρκή ασφάλεια στους Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν. Παρά την εξωτερική χρηματοδότηση από παγκόσμιους θεσμούς και την οικονομική στήριξη της Κίνας, το Πακιστάν δεν κατάφερε να σταθεροποιήσει την οικονομία. Κατά συνέπεια, ο Οικονομικός Διάδρομος της Κίνας-Πακιστάν (CPEC) επιβραδύνεται εν μέσω αναφορών για πολλά έργα που αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις ή πιθανές διακοπές λειτουργίας. Ενώ το Πεκίνο προσπαθεί με κάποιο τρόπο να σώσει το CPEC και άλλα έργα, το Ισλαμαμπάντ ενδιαφέρεται περισσότερο για τη διμερή συνεργασία στον τομέα της άμυνας και της ασφάλειας, κυρίως κατά της Ινδίας.

Σύμφωνα με αναφορές, το Πακιστάν πιέζει την Κίνα να πραγματοποιήσει ασκήσεις κατά της τρομοκρατίας σε περιοχές κατά μήκος των συνόρων Ινδίας-Πακιστάν. Η Κίνα φέρεται να έχει δείξει απροθυμία στην πρόταση του Πακιστάν, η οποία μπορεί να προκαλέσει άσκοπα εντάσεις με την Ινδία. Αυτό δείχνει ότι το Ισλαμαμπάντ δεν ενδιαφέρεται σοβαρά για τη διασφάλιση της ασφάλειας και της ασφάλειας των Κινέζων πολιτών στο Πακιστάν, αλλά θέλει να χρησιμοποιήσει διμερείς και πολυμερείς στρατιωτικές ασκήσεις για να προκαλέσει την Ινδία και να κρύψει τις αντιτρομοκρατικές αποτυχίες του.

Από την έναρξη της νέας στρατιωτικής επιχείρησης, Azm-i-Istehkam (Αποφασιστικότητα για σταθερότητα), στις 22 Ιουνίου, οι τρομοκρατικές επιθέσεις στο Πακιστάν έχουν αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με έκθεση του Πακιστανικού Ινστιτούτου Μελετών Συγκρούσεων και Ασφάλειας (PICSS), τουλάχιστον 254 άνθρωποι, μεταξύ των οποίων 92 πολίτες και 54 μέλη του προσωπικού ασφαλείας, σκοτώθηκαν σε επιθέσεις μαχητών και βομβαρδισμούς τον Αύγουστο, καθιστώντας τον τον πιο θανατηφόρο μήνα για το Πακιστάν τα τελευταία έξι χρόνια. Πιο ανησυχητικό είναι ότι η πλειονότητα αυτών των επιθέσεων σημειώθηκαν στο Βελουχιστάν και στο Χάιμπερ Παχτούνχβα, περιοχές που φιλοξενούν πολλά έργα που χρηματοδοτούνται από την Κίνα. Το Βελουχιστάν σημείωσε απότομη αύξηση της βίας, με τουλάχιστον 125 νεκρούς, μεταξύ των οποίων 80 πολίτες, 22 μέλη του προσωπικού ασφαλείας και 23 μαχητές. Τα τελευταία χρόνια, Κινέζοι υπήκοοι έχουν γίνει συχνά στόχοι φονικών επιθέσεων σε αυτές τις επαρχίες. Στις 26 Μαρτίου, μια βομβιστική επίθεση αυτοκτονίας στοίχισε τη ζωή σε πέντε Κινέζους μηχανικούς που εργάζονταν στο έργο του φράγματος Dasu στην περιοχή Shangla, στην επαρχία Khyber Pakhtunkhwa.

Έκρηξη λεωφορείου Dasu

Επιπλέον, μόλις μια εβδομάδα πριν από την επίθεση αυτοκτονίας, οι αντάρτες των Μπαλόχ στόχευσαν κινεζικά συμφέροντα εισβάλλοντας στο συγκρότημα Gwadar Port Authority (GPA) και στη ναυτική βάση Turbat κοντά στο λιμάνι Gwadar που διοικείται από την Κίνα, το οποίο είναι βασικό συστατικό του CPEC, στην επαρχία Βελουχιστάν. Αυτά τα περιστατικά ανανέωσαν τις σοβαρές ανησυχίες για την ασφάλεια του κινεζικού προσωπικού και έργων στο Πακιστάν. Μόλις δύο ημέρες μετά τη βομβιστική επίθεση στο Dasu, μια κινεζική εταιρεία ανέστειλε τα έργα πολιτικού έργου στο Tarbela 5th Extension Hydropower Project και απέλυσε περισσότερους από 2.000 εργαζομένους για «λόγους ασφαλείας». Το 2021, οι πακιστανικές αρχές είχαν αναθέσει σύμβαση 355 εκατομμυρίων δολαρίων ΗΠΑ στην Power Construction Corporation of China Ltd για έργα. Το φράγμα Tarbela των 1.530 MW είχε προγραμματιστεί να ξεκινήσει την παραγωγή ενέργειας πριν από το 2026.

Οι επιθέσεις σε Κινέζους υπηκόους έχουν σημαντικό οικονομικό κόστος για το Πακιστάν, το οποίο ήδη αντιμετωπίζει μια σοβαρή οικονομική κρίση. Το Πεκίνο εκφράζει όλο και πιο έντονα την απογοήτευσή του για την αποτυχία του Ισλαμαμπάντ να αντιμετωπίσει τις οικονομικές προκλήσεις και τις προκλήσεις ασφάλειας. Τον Ιούνιο, ο Κινέζος Πρόεδρος Xi Jinping προειδοποίησε τον Πακιστανό πρωθυπουργό Shehbaz Sharif ότι ενώ η Κίνα ήταν ανοιχτή στην επέκταση και την αναβάθμιση των οικονομικών δεσμών, το Ισλαμαμπάντ έπρεπε πρώτα να δημιουργήσει ένα «ασφαλές, σταθερό και προβλέψιμο» επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές εταιρείες και το προσωπικό.

Ομοίως, ο Liu Jianchao, Υπουργός του Τμήματος Διεθνών Συνδέσμων του Κομμουνιστικού Κόμματος της Κίνας – υπεύθυνος για τη διαχείριση των σχέσεων της Κίνας με πολιτικούς οργανισμούς παγκοσμίως – τόνισε το «έλλειμμα εσωτερικής ασφάλειας» του Πακιστάν ως σημαντικό παράγοντα που διαβρώνει την εμπιστοσύνη των Κινέζων επενδυτών. Δήλωσε ότι «οι απειλές για την ασφάλεια είναι οι κύριοι κίνδυνοι για τη συνεργασία της CPEC». Ο Λιου επεσήμανε επίσης τη συνεχιζόμενη πολιτική αστάθεια του Πακιστάν ως βασικό λόγο για τις οικονομικές του αποτυχίες, προτρέποντας τους Πακιστανούς πολιτικούς να ενωθούν και να αντιμετωπίσουν τις περίπλοκες προκλήσεις που αντιμετωπίζει η χώρα.

Shehbaz Sharif και Xi Jinping

Ο πρωθυπουργός του Πακιστάν, Shehbaz Sharif, επισκέφθηκε την Κίνα από τις 4-8 Ιουνίου με μια μεγάλη υπουργική αντιπροσωπεία, συμπεριλαμβανομένου του αρχηγού του πακιστανικού στρατού, στρατηγό Syed Asim Munir, σε μια απέλπιδα προσπάθεια να αναζωογονήσει τους διμερείς δεσμούς με τον σύμμαχό τους «παντός καιρού». Ήταν η πρώτη εκτεταμένη επίσκεψη του Σαρίφ στην Κίνα αφότου έγινε πρωθυπουργός τον Μάρτιο. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του, ο Σαρίφ φέρεται να αναζήτησε νέα δάνεια από το Πεκίνο και ζήτησε περισσότερο χρόνο για την αποπληρωμή των εκκρεμών χρεών. Ωστόσο, δεν πήρε τίποτα ουσιαστικό σε αντάλλαγμα πέρα ​​από ελάχιστα Μνημόνια Συνεννόησης και πολλές προειδοποιήσεις από την κινεζική πλευρά. Τον Αύγουστο, ο Σαρίφ είχε γράψει μια επιστολή στην κινεζική κυβέρνηση ζητώντας επαναπρογραμματισμό του χρέους για το Πακιστάν σε μια προφανή προσπάθεια να εξασφαλίσει την έγκριση του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου για οικονομική διάσωση 7 δισεκατομμυρίων δολαρίων μέχρι τον επόμενο μήνα.

Η Κίνα ανησυχεί όλο και περισσότερο για τις χρηματοοικονομικές επενδύσεις της στο Πακιστάν, φοβούμενη ότι ενδέχεται να μην αποφέρουν θετικές αποδόσεις στο μέλλον. Συγκεκριμένα, το ένα τρίτο του συνολικού εξωτερικού χρέους του Πακιστάν οφείλεται στην Κίνα. Ωστόσο, το Ισλαμαμπάντ φαίνεται πιο επικεντρωμένο στη χρήση πολυμερών και περιφερειακών πλατφορμών όπως τα Ηνωμένα Έθνη ή ο Οργανισμός Συνεργασίας της Σαγκάης (SCO) για να στοχεύσει την Ινδία. Το Πεκίνο απογοητεύεται με τις προσπάθειες του Πακιστάν να το χρησιμοποιήσει ως εργαλείο για την προώθηση της αντι-ινδικής ατζέντας του. Αντί να αντιμετωπίσει τις εικαζόμενες διασυνοριακές τρομοκρατικές επιθέσεις από το Αφγανιστάν και το Ιράν, ο στρατός του Πακιστάν θέλει να διεξάγει περισσότερες αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα σε περιοχές κοντά στα σύνορα με την Ινδία. Οι αναφορές αναφέρουν ότι οι αντάρτες Μπαλόχ και οι Τεχρίκ-ι-Ταλιμπάν βρίσκονται πίσω από πολλές επιθέσεις που στοχεύουν Κινέζους υπηκόους στο Πακιστάν, με ομάδες να έχουν αναφερθεί παρουσία στους δυτικούς γείτονες του Πακιστάν. Ωστόσο, ο στρατός του Πακιστάν εξακολουθεί να διστάζει να πραγματοποιήσει κοινές αντιτρομοκρατικές ασκήσεις με την Κίνα είτε στο Μπαλουχιστάν είτε στο Khyber Pakhtunkhwa, δείχνοντας τη διπροσωπία του Πακιστάν όσον αφορά την αντιμετώπιση της τρομοκρατίας.

Παρά τις ψευδείς διαβεβαιώσεις του Πακιστάν για ενίσχυση της ασφάλειας κατόπιν επανειλημμένου αιτήματος της Κίνας, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας αντιτρομοκρατικής επιχείρησης, η κατάσταση συνεχίζει να επιδεινώνεται, με αυξανόμενες αναταραχές και βία που στοχεύουν βασικά κινεζικά έργα στο πλαίσιο της Πρωτοβουλίας Belt and Road. Η συνεχιζόμενη αστάθεια παρουσιάζει άνευ προηγουμένου προκλήσεις για το λιμάνι του Γκουαντάρ, το CPEC και την «παντός καιρού» συνεργασία της Κίνας με το Πακιστάν. Τελικά, η ευθύνη για αυτές τις οπισθοδρομήσεις βαρύνει την ανικανότητα, τη διττή συμπεριφορά του Πακιστάν και τις συνεχείς προσπάθειές του να χρησιμοποιήσει τη σχέση του με την Κίνα εναντίον της Ινδίας.

 

ΠΗΓΗ: Asian Lite

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή