Ακολουθήστε μας

Ενεργειακά

Στην Ινδία το μεγαλύτερο πάρκο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον κόσμο! Είναι 5 φορές μεγαλύτερο από το Παρίσι

Δημοσιεύτηκε

στις

Ένας στενός αεροδιάδρομος που δεν έχει καν ελεγκτή εναέριας κυκλοφορίας για να καθοδηγεί τα εισερχόμενα αεροπλάνα και του οποίου η μόνη υποδομή είναι μια φορητή τουαλέτα και ένα γραφείο εφεδρείας σε ένα κοντέινερ στη μέση μιλίων άγονης γης που συνορεύει με το Πακιστάν είναι μια απίθανη πύλη προς το το μεγαλύτερο πάρκο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στον κόσμο.

Ο αεροδιάδρομος ήταν ακόμη μικρότερος τον Δεκέμβριο του 2022, όταν ο επικεφαλής του ομίλου Adani Gautam Adani, ο οποίος ήταν τότε ο δεύτερος πλουσιότερος άνθρωπος στον κόσμο, χρησιμοποίησε για πρώτη φορά ένα μικρό αεροσκάφος για να φτάσει στην άγονη περιοχή που δεν είχε καν ταχρυδρωμικά κώδικα και πήρε το όνομά του από ένα χωριό 80 χιλιόμετρα μακριά.

Η γη δεν είχε σχεδόν καθόλου βλάστηση λόγω του εξαιρετικά αλμυρού εδάφους της, αφήνοντας ήσυχη οποιαδήποτε κατοίκηση. Αλλά η περιοχή με τη δεύτερη καλύτερη ηλιακή ακτινοβολία στη χώρα μετά το Ladakh και τις ταχύτητες του ανέμου πέντε φορές τις πεδιάδες, χρησίμευσε ως αδρανή τοποθεσία για ένα πάρκο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.

Σε απόσταση 18 χιλιομέτρων από τον αεροδιάδρομο μέσω σκονισμένης άνυδρης γης βρίσκεται το πάρκο ανανεώσιμων πηγών ενέργειας Khavda του ομίλου του που εκτείνεται σε 538 τετραγωνικά χιλιόμετρα – περίπου πέντε φορές το μέγεθος του Παρισιού.

Όταν ο κ. Adani προσγειώθηκε για πρώτη φορά στο Khavda, αστειεύτηκε αν κάποιος μπορούσε να βρει ένα κουνούπι στην περιοχή, είπαν τα στελέχη του.

Αλλά από τότε, η ομάδα του δεν έχει απλώς τοποθετήσει ηλιακά πάνελ που θα μετατρέπουν τις ακτίνες του ήλιου σε ηλεκτρισμό και ανεμόμυλους για να εκμεταλλευτεί τον άνεμο που πνέει με ταχύτητα 8 μέτρων το δευτερόλεπτο, αλλά και έχτισε αποικίες για εργάτες, δημιούργησε μονάδες αφαλάτωσης για την παραγωγή αλμυρού νερού αντλείται από 700 μέτρα κάτω από το έδαφος φορητές και βοηθητικές υπηρεσίες όπως συνεργεία κινητής τηλεφωνίας.

Η Adani Green Energy Ltd, η μεγαλύτερη εταιρεία ανανεώσιμων πηγών ενέργειας της Ινδίας, θα επενδύσει περίπου 1,5 lakh crore για την παραγωγή 30 μεγαβάτ καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας στο Khavda στο Kutch του Γκουτζαράτ, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλός της Vneet Jaain.

«Μόλις βάλαμε σε λειτουργία 2.000 MW (2 GW) δυναμικότητας στο Khavda και σχεδιάζουμε να προσθέσουμε 4 GW στο τρέχον οικονομικό έτος (οικονομικό έτος που έληξε τον Μάρτιο του 2025) και 5 GW κάθε χρόνο στη συνέχεια», είπε.

Ο αεροδιάδρομος χρησιμοποιείται για τη μεταφορά στελεχών ομάδων από τη Μούντρα ή το Αχμενταμπάντ μερικές φορές την εβδομάδα.

Ο ελεγκτής εναέριας κυκλοφορίας ή ATC στο Bhuj, περίπου 160 χιλιόμετρα μακριά, είναι ο τελευταίος οδηγός για τα αεροπλάνα που πηγαίνουν στο Khavda. Αλλά η εμβέλειά του είναι μόνο μέχρι το «Tent City» και οι πιλότοι είναι σχεδόν μόνοι τους για το τελευταίο σκέλος των 80 χιλιομέτρων περίπου, συμπεριλαμβανομένης της προσγείωσης.

“Χρησιμοποιούμε οπτικά βοηθήματα και συστήματα πλοήγησης αεροπλάνων για να προσγειωθούμε. Κατά την απογείωση, μεταφέρουμε στον Bhuj για τα σχέδια μέσω τηλεφώνου”, δήλωσε ένας πιλότος που πετούσε το αεροπλάνο του Ομίλου Adani.

Η εξωτερική φλάντζα του ενεργειακού πάρκου απέχει μόλις ένα χιλιόμετρο από τα διεθνή σύνορα με το Πακιστάν. Το buffer ενός χιλιομέτρου επανδρώνεται από την BSF.

Τα στελέχη δήλωσαν ότι ο αεροδιάδρομος κατασκευάστηκε σε μόλις 35 ημέρες σε μια περιοχή όπου ακόμη και τα τρακτέρ έπρεπε να τροποποιηθούν ώστε να μπορούν να λειτουργούν σε ξηρά που δεν απορροφά εύκολα νερό.

Η περιοχή έχει τις δικές της προκλήσεις – ισχυρές καταιγίδες σκόνης από τον Μάρτιο έως τον Ιούνιο, καμία υποδομή επικοινωνίας και μεταφοράς, η πλησιέστερη κατοικήσιμη περιοχή απέχει 80 χιλιόμετρα, το νερό δεν διαρρέει κάτω από το έδαφος κατά τη διάρκεια της περιόδου των βροχών, ακόμη και τα υπόγεια νερά είναι αλατούχα και είναι απαγορευμένη ζώνη.

Στελέχη δήλωσαν ότι ενώ ορισμένοι εργάτες από το χωριό Khavda, κατασκευάζονται καταλύματα για να στεγάσουν 8.000 εργάτες.

Τα σχέδια του ομίλου Adani για τις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι τα πιο φιλόδοξα από οποιαδήποτε εταιρεία στη χώρα που στοχεύει να παράγει 500 GW ηλεκτρικής ενέργειας από μη ορυκτές πηγές έως το 2030, ως μέρος ενός ευρύτερου σχεδίου για την επίτευξη καθαρών μηδενικών εκπομπών έως το 2070.

Το Khavda στο απόγειό του θα παράγει 81 δισεκατομμύρια μονάδες που μπορούν να τροφοδοτήσουν ολόκληρα έθνη όπως το Βέλγιο, τη Χιλή και την Ελβετία, είπαν.

Ο κ. Jaain είπε ότι τα 30 GW που σχεδιάζονται στο Khavda θα περιλαμβάνουν 26 GW ηλιακής και 4 GW αιολικής ισχύος.

Το υπάρχον επιχειρησιακό χαρτοφυλάκιο της AGEL περιλαμβάνει 7.393 MW ηλιακή, 1.401 MW αιολική και 2.140 MW υβριδική ισχύ αιολικής-ηλιακής ενέργειας.

Ενώ η περιοχή Khavda είναι μάρτυρας 2.060 kWh/m2 υψηλής ηλιακής ακτινοβολίας και ένας από τους καλύτερους αιολικούς πόρους στην Ινδία, με ταχύτητες 8 μέτρων ανά δευτερόλεπτο, οι συχνές αμμοθύελλες απαιτούν τον καθαρισμό των ηλιακών συλλεκτών πολλές φορές την ημέρα.

Το έργο θα καλυφθεί εξ ολοκλήρου με συστήματα καθαρισμού ρομποτικών μονάδων χωρίς νερό, ανέφεραν στελέχη. Η γη Khavda ανήκει στην κυβέρνηση, η οποία μίσθωσε την τοποθεσία στον όμιλο Adani για 40 χρόνια.

Στελέχη είπαν ότι τα τελευταία πέντε χρόνια, ο Adani Green διεξήγαγε γεωτεχνικές έρευνες, σεισμικές μελέτες, μελέτη φυγόκεντρου από το Cambridge, εκτίμηση πόρων και μελέτες γης, Περιβαλλοντική και Κοινωνική Εκτίμηση Επιπτώσεων (ESIA), Περιβαλλοντική και Κοινωνική Δέουσα Επιμέλεια (ESDD) και λεπτομερή μελέτη σκοπιμότητας, μεταξύ πολλών άλλων, πριν ξεκινήσετε την ανάπτυξη αυτής της τοποθεσίας.

Η κατασκευή ξεκίνησε το 2022. Η συνολική προσπάθεια ανάπτυξης υποδομής περιελάμβανε την κατασκευή δρόμων μήκους 100 χιλιομέτρων, αποχέτευσης 50 χιλιομέτρων, εγκατάσταση αφαλάτωσης και 3 μονάδων αντίστροφης όσμωσης (RO) συνολικής δυναμικότητας 70 κυβικών μέτρων ανά ώρα για την κάλυψη των αναγκών σε πόσιμο νερό του προσωπικού του έργου, τοποθέτηση καλωδίων οπτικών ινών για 180 km για συνδεσιμότητα, και εγκαταστάσεις παρτίδας σκυροδέματος.

ΠΗΓΗ: NDTV

Συνέχεια ανάγνωσης

Ενεργειακά

Τα Νέα: Εξελίξεις στο Αιγαίο! Μία ευκαιρία, μία παγίδα και οι χάρτες

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη έγινε γνωστό, ότι οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας εδωσαν εντολή «διερεύνησης» για εκκίνηση των συζητήσεων περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στους Υπουργούς Εξωτερικών της κάθε χώρας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν αντίστοιχα.

Την αποκάλυψη είχε κάνει ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δηλώσεις του από τη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας, ότι «είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όταν βρισκόμαστε σε μια περιοχή, η οποία βάλλεται από διαρκείς γεωπολιτικούς κινδύνους και εν μέσω δύο πολέμων, να υπάρχουν σχέσεις κατανόησης και καλής γειτονίας». 

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα την Ελλάδα, έτσι ώστε να προετοιαστεί το Ανώτατο Συμβούλιο και να συντονιστούν όλες τις αναγκαίες ενέργειες.

Το δημοσίευμα των Νέων

Το Σάββατο σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της που τιτλοφορείται ως “Εξελίξεις στο Αιγαίο” η εφημερίδα “Τα Νέα” επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία επιθυμεί να συζητήσει για οριοθέτηση βάσει του δικαίου της Θάλασσας.

“Εναν νέο δρόμο στον ελληνοτουρκικό διάλογο σηματοδοτεί η πληροφορία ότι η Αγκυρα αποδέχεται να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

• Μετά την Παλαιστίνη και η χώρα μας κινδυνεύει από την ανυπαρξία επαρκούς χαρτογράφησης

• Ποια είναι η παγίδα

Η νέα φάση στα ελληνοτουρκικά ζητήματα θέτει και νέα ερωτήματα ως προς της διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων! Στο εγγύς ιστορικό παρελθόν στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουν διεξαχθεί ανάλογες διαπραγματεύσεις, στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ως προς το δέον ή το μη δέον γενέσθαι στα καθ΄ημάς κρίσιμα διακυβεύματα”, αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα των Νέων.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Μιθριδατισμός Αθήνας-Λευκωσίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Στην ηλεκτρική διασύνδεση θέλουμε καθαρό έργο χωρίς βρώμικο φέσι. Υπάρχει συμφωνία, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Το θέμα είναι να έχει κέρδος ο Κύπριος πολίτης. Μένει να δούμε, αν αυτά τα ποσά και τα κέρδη, θα μετουσιωθούν. Να εξηγήσει αν αυτή η μελέτη ισχύει. Συμφωνήθηκε, ότι στη ρήτρα περί κρίσης για γεωπολιτικούς λόγους, ότι το 63-37 θα γίνει 50-50. Στο κέρδος του 8,3% που θα έχουν οι εταιρείες για 12 χρόνια, είναι ζητήματα που έχουν λυθεί. Η δική μας ρυθμιστική αρχή πρέπει να εγκρίνει ό,τι συμφωνήθηκε στην Αθήνα. Για το Κυπριακό, εφόσον δεν υπάρχει τριμερής είναι αν ο γγ του ΟΗΕ θα συναντήσει ξεχωριστά τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα από τη ρήση του προέδρου της Κύπρου, ότι η λύση δεν θα είναι δίκαιη. Τι θέλει να μας πει; Ότι η ΔΔΟ δεν είναι δίκαιη λύση και τί θα πεί στον Γκουτέρες; Ό,τι και να κάνει ο γγ του ΟΗΕ το άκουσε και έτσι του δένεις τα χέρια να μη δεχτεί δίκαιη λύση. Και εμείς δεχόμαστε μια λύση που δεν είναι δίκαιη. Πάμε σε λύση άδικη και διχοτομική; Αυτές είναι ατυχείς δηλώσεις. Μας προετοιμάζουν σε κάτι που δεν είναι δίκαιο, λες και πίνουμε το δηλητήριο του Μιθριδάτη;

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Να δοθούν απαντήσεις από Αθήνα και Λευκωσία!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Η Ελληνική κυβέρνηση θα ήθελε να δοθούν τα 125 εκατ.Ευρώ στο σύνολο. Όταν λέει η Λευκωσία 25 εκατ.Ευρώ ανά έτος εννοεί, ότι θέλει να παρουσιάζονται στοιχεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν τόσα εμπόδια. Εδώ πρέπει να απαντήσουν Αθήνα και Λευκωσία ειδικά από τη στιγμή που το έργο επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 600 εκατ.Ευρώ. Αντιλαμβάνομαι, ότι πίσω από τις κυβερνήσεις κρύβονται άλλα συμφέροντα. Ο πρόεδρος της Κύπρου ταλαιπωρείται από ένα άλλο σκάνδαλο όσον αφορά το Βασιλικό και θέλει να μετριάσει τις σκιές. Είμαι της άποψης, ότι θα πρέπει να είναι καθαρό το έργο χωρίς βρώμικα φέσια και ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή