Ακολουθήστε μας

Ενεργειακά

Forbes: Οι Έλληνες δισεκατομμυριούχοι που πλούτισαν από το ρωσικό πετρέλαιο

Δημοσιεύτηκε

στις

Τους Έλληνες εφοπλιστές που εκμεταλλεύτηκαν την ενεργειακή κρίση που δημιουργήθηκε με τις κυρώσεις στη Ρωσία λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και μετέφεραν ρωσικό φυσικό αέριο παρουσιάζει το Forbes σε εκτενές άρθρο του Giacomo Tognini με τίτλο Meet The Greek Shipping Billionaires Getting Rich Off Russian Oil («Γνωρίστε τους Έλληνες δισεκατομμυριούχους εφοπλιστές που πλούτισαν από το ρωσικό πετρέλαιο»).

H αναφορά γίνεται στους κ.κ. Προκοπίου, Μαρινάκη. Διαβάστε αναλυτικά τι αναφέρει το άρθρο:

Οι κυρώσεις μετά την εισβολή στην Ουκρανία εκτόξευσαν τις τιμές των δεξαμενόπλοιων στα ύψη, ανεβάζοντας τις περιουσίες αυτών των μεγιστάνων της ναυτιλίας σε επίπεδα ρεκόρ.

Tον Ιούνιο του 2022, οι κορυφαίοι εφοπλιστές της Ελλάδας συγκεντρώθηκαν για ένα συνέδριο στο Four Seasons στη Βουλιαγμένη. Ερχόμενοι μόλις τρεις μήνες μετά την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία, οι εφοπλιστές της χώρας είχαν μια ανορθόδοξη άποψη για τον πόλεμο που ταλανίζει την παγκόσμια οικονομία.

«Πρόκειται για μια τραγωδία για την ανθρωπότητα, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί ευκαιρίες», δήλωσε ο Γιώργος Προκοπίου, ένας από τους μεγαλύτερους ιδιοκτήτες δεξαμενόπλοιων στον κόσμο. “Πρέπει να είμαστε σε θέση να εκμεταλλευτούμε αυτές τις ευκαιρίες”, πρόσθεσε ο Ευάγγελος Μαρινάκης, ο μεγιστάνας που βρίσκεται πίσω από τη ναυτιλιακή εταιρεία Capital Maritime and Trading.

Κατά τη διάρκεια του ίδιου πάνελ, με τίτλο «Η ελληνική ναυτιλία στην πρώτη γραμμή του παγκόσμιου εμπορίου», ο κ. Προκοπίου έκανε επίσης μια τολμηρή πρόβλεψη : «Μέχρι το τέλος του έτους θα δούμε πολύ, πολύ καλές αγορές σε όλους τους τομείς. Είμαι πολύ αισιόδοξος. Τα πλοία θα έχουν πολύ υψηλότερες τιμές».

  • Η πρόβλεψη αυτή επαληθεύτηκε, βοηθώντας τόσο τον κ. Προκοπίου, 77 ετών, όσο και τον κ. Μαρινάκη, 56 ετών, να ανέβουν στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων, καθώς η αξία των πλοίων τους αυξήθηκε και το μέγεθος των αυτοκρατοριών τους διευρύνθηκε.

Ο κ. Προκοπίου και ο κ. Μαρινάκης, οι περιουσίες των οποίων ανέρχονται σε 2,6 δισεκατομμύρια δολάρια και 3,6 δισεκατομμύρια δολάρια αντίστοιχα, έχουν παραγγείλει 123 νέα πλοία αξίας σχεδόν 13 δισεκατομμυρίων δολαρίων από το 2022, σύμφωνα με την VesselsValue.

Οι τέσσερις ναυτιλιακές εταιρείες του Προκοπίου κατέχουν 173 δεξαμενόπλοια, συμπεριλαμβανομένων αυτών που βρίσκονται υπό κατασκευή, 54 περισσότερα από ό,τι το 2021.

Αυτοί οι μεγιστάνες της ναυτιλίας είναι μέρος μιας νέας γενιάς Ελλήνων δισεκατομμυριούχων.Συνολικά, το Forbes εκτιμά ότι υπάρχουν τώρα τουλάχιστον 12 δισεκατομμυριούχοι της ναυτιλίας στην Ελλάδα, περισσότεροι από οποιαδήποτε άλλη στιγμή στην ιστορία.

Επτά από αυτούς κάνουν το ντεμπούτο τους στις τάξεις των δισεκατομμυριούχων του Forbes. Συνολικά οι περιουσίες τους ανέρχονται σε 32 δισεκατομμύρια δολάρια -το ισοδύναμο περίπου του 12% του ΑΕΠ της χώρας.

Αυτοί οι μεγιστάνες είναι οι τελευταίοι σε μια σειρά από τους πρωτοπόρους που έλκουν την καταγωγή τους από εμβληματικές μορφές όπως ο Αριστοτέλης Ωνάσης και ο Σταύρος Νιάρχος, οι οποίοι ξεκίνησαν το παγκόσμιο εμπόριο πετρελαιοφόρων μετά τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο και έγιναν διάσημοι για τους λαμπερούς γάμους και τον τρόπο ζωής τους.

Αυτή η νεότερη ομάδα δραστηριοποιείται στη ναυτιλία εδώ και δεκαετίες, αλλά μέχρι στιγμής διατηρεί χαμηλότερο προφίλ. (Παρά την επιτυχία τους, κανείς τους δεν θέλησε να μιλήσει στο Forbes, ενώ οι εκπρόσωποί τους είτε αρνήθηκαν να σχολιάσουν είτε δεν απάντησαν).

Το καινούργιο είναι ότι η αξία των συμμετοχών τους -ιδιαίτερα των δεξαμενόπλοιων- έχει εκτοξευθεί κατά αρκετά δισεκατομμύρια δολάρια τα τελευταία δύο χρόνια, καθώς ο πόλεμος στην Ουκρανία προκάλεσε σοκ στις παγκόσμιες αγορές εμπορευμάτων και έναν αγώνα δρόμου για τα μεγάλα δεξαμενόπλοια που απαιτούνται για τη μεταφορά πετρελαίου σε όλο τον κόσμο.

Συνολικά, εταιρείες που ανήκουν σε Έλληνες μεγιστάνες της ναυτιλίας παρήγγειλαν νέα πλοία αξίας σχεδόν 200 δισεκατομμυρίων δολαρίων και πούλησαν 68 παλαιότερα πλοία για σχεδόν 3 δισεκατομμύρια δολάρια μεταξύ Ιανουαρίου 2022 και Μαρτίου 2024, σύμφωνα με την VesselsValue.

ΠΗΓΗ: Forbes

Συνέχεια ανάγνωσης

Ενεργειακά

Τα Νέα: Εξελίξεις στο Αιγαίο! Μία ευκαιρία, μία παγίδα και οι χάρτες

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Δημοσίευμα στα Νέα επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία είναι έτοιμη να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

Στην πρόσφατη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν στο πλαίσιο της συνόδου κορυφής του ΟΗΕ, στη Νέα Υόρκη έγινε γνωστό, ότι οι ηγέτες Ελλάδας και Τουρκίας εδωσαν εντολή «διερεύνησης» για εκκίνηση των συζητήσεων περί υφαλοκρηπίδας και ΑΟΖ στους Υπουργούς Εξωτερικών της κάθε χώρας, Γιώργο Γεραπετρίτη και Χακάν Φιντάν αντίστοιχα.

Την αποκάλυψη είχε κάνει ο ίδιος ο υπουργός Εξωτερικών, Γιώργος Γεραπετρίτης, σε δηλώσεις του από τη Νέα Υόρκη, επισημαίνοντας, ότι «είναι αναγκαίο σήμερα, περισσότερο από ποτέ, όταν βρισκόμαστε σε μια περιοχή, η οποία βάλλεται από διαρκείς γεωπολιτικούς κινδύνους και εν μέσω δύο πολέμων, να υπάρχουν σχέσεις κατανόησης και καλής γειτονίας». 

Όπως ανέφερε ο επικεφαλής της ελληνικής διπλωματίας, ο υπουργός Εξωτερικών της Τουρκίας θα επισκεφθεί το επόμενο διάστημα την Ελλάδα, έτσι ώστε να προετοιαστεί το Ανώτατο Συμβούλιο και να συντονιστούν όλες τις αναγκαίες ενέργειες.

Το δημοσίευμα των Νέων

Το Σάββατο σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ της που τιτλοφορείται ως “Εξελίξεις στο Αιγαίο” η εφημερίδα “Τα Νέα” επικαλείται πληροφορία, ότι η Τουρκία επιθυμεί να συζητήσει για οριοθέτηση βάσει του δικαίου της Θάλασσας.

“Εναν νέο δρόμο στον ελληνοτουρκικό διάλογο σηματοδοτεί η πληροφορία ότι η Αγκυρα αποδέχεται να ανοίξει η συζήτηση για οριοθέτηση θαλάσσιων ζωνών με βάση το Δίκαιο της Θάλασσας

• Μετά την Παλαιστίνη και η χώρα μας κινδυνεύει από την ανυπαρξία επαρκούς χαρτογράφησης

• Ποια είναι η παγίδα

Η νέα φάση στα ελληνοτουρκικά ζητήματα θέτει και νέα ερωτήματα ως προς της διεξαγωγή των διαπραγματεύσεων! Στο εγγύς ιστορικό παρελθόν στην ευρύτερη περιοχή μας, έχουν διεξαχθεί ανάλογες διαπραγματεύσεις, στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε ως προς το δέον ή το μη δέον γενέσθαι στα καθ΄ημάς κρίσιμα διακυβεύματα”, αναφέρει μεταξύ άλλων το δημοσίευμα των Νέων.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Μιθριδατισμός Αθήνας-Λευκωσίας

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Στην ηλεκτρική διασύνδεση θέλουμε καθαρό έργο χωρίς βρώμικο φέσι. Υπάρχει συμφωνία, κάτι που ήταν αναμενόμενο. Το θέμα είναι να έχει κέρδος ο Κύπριος πολίτης. Μένει να δούμε, αν αυτά τα ποσά και τα κέρδη, θα μετουσιωθούν. Να εξηγήσει αν αυτή η μελέτη ισχύει. Συμφωνήθηκε, ότι στη ρήτρα περί κρίσης για γεωπολιτικούς λόγους, ότι το 63-37 θα γίνει 50-50. Στο κέρδος του 8,3% που θα έχουν οι εταιρείες για 12 χρόνια, είναι ζητήματα που έχουν λυθεί. Η δική μας ρυθμιστική αρχή πρέπει να εγκρίνει ό,τι συμφωνήθηκε στην Αθήνα. Για το Κυπριακό, εφόσον δεν υπάρχει τριμερής είναι αν ο γγ του ΟΗΕ θα συναντήσει ξεχωριστά τους ηγέτες των δύο κοινοτήτων. Εγείρονται όμως σοβαρά ερωτήματα από τη ρήση του προέδρου της Κύπρου, ότι η λύση δεν θα είναι δίκαιη. Τι θέλει να μας πει; Ότι η ΔΔΟ δεν είναι δίκαιη λύση και τί θα πεί στον Γκουτέρες; Ό,τι και να κάνει ο γγ του ΟΗΕ το άκουσε και έτσι του δένεις τα χέρια να μη δεχτεί δίκαιη λύση. Και εμείς δεχόμαστε μια λύση που δεν είναι δίκαιη. Πάμε σε λύση άδικη και διχοτομική; Αυτές είναι ατυχείς δηλώσεις. Μας προετοιμάζουν σε κάτι που δεν είναι δίκαιο, λες και πίνουμε το δηλητήριο του Μιθριδάτη;

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Να δοθούν απαντήσεις από Αθήνα και Λευκωσία!

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γιάννος Χαραλαμπίδης: Η Ελληνική κυβέρνηση θα ήθελε να δοθούν τα 125 εκατ.Ευρώ στο σύνολο. Όταν λέει η Λευκωσία 25 εκατ.Ευρώ ανά έτος εννοεί, ότι θέλει να παρουσιάζονται στοιχεία. Το μεγάλο ερώτημα είναι γιατί υπάρχουν τόσα εμπόδια. Εδώ πρέπει να απαντήσουν Αθήνα και Λευκωσία ειδικά από τη στιγμή που το έργο επιδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση με 600 εκατ.Ευρώ. Αντιλαμβάνομαι, ότι πίσω από τις κυβερνήσεις κρύβονται άλλα συμφέροντα. Ο πρόεδρος της Κύπρου ταλαιπωρείται από ένα άλλο σκάνδαλο όσον αφορά το Βασιλικό και θέλει να μετριάσει τις σκιές. Είμαι της άποψης, ότι θα πρέπει να είναι καθαρό το έργο χωρίς βρώμικα φέσια και ότι θα πρέπει να υπάρχει διαφάνεια.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή