Ακολουθήστε μας

Ιαπωνία

Nikkei Asia: Ο δρόμος για την παγκόσμια επέκταση της ιαπωνικής εταιρείας παραγωγής τρακτέρ Kubota περνάει από την Ινδία!

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής τρακτέρ θέλει να εξάγει στην Αφρική σε συνεργασία με την ινδική Escorts

Η ιαπωνική εταιρεία κατασκευής αγροτικού εξοπλισμού Kubota προσπαθεί να αντιγράψει το βιβλίο παιχνιδιού της Suzuki Motor για να επεκτείνει το παγκόσμιο αποτύπωμά της: να καθιερώσει την Ινδία ως κόμβο παραγωγής.

«Το τοπικό προσωπικό έχει αρχίσει να ασχολείται με το kaizen μόνο του», είπε ο Κατσουνόρι Ασάνο, επικεφαλής του τμήματος παραγωγής στην ινδική θυγατρική Escorts Kubota, τον Δεκέμβριο, ενώ έκανε μια ξενάγηση σε ένα εργοστάσιο στην πολιτεία Haryana της Ινδίας. Το Kaizen είναι ένας ιαπωνικός όρος που σημαίνει “συνεχής βελτίωση”.

Όταν έφτασε για πρώτη φορά στο Escorts Kubota τον Μάιο του 2022, «οι διάδρομοι και οι αυλές ήταν γεμάτες με μισοτελειωμένο προϊόν που περίμενε να ξαναδουλευτεί», είπε ο Asano.

Για να επιλύσει αυτά τα ζητήματα, ο Asano καθιέρωσε την ιαπωνική προσέγγιση στην κατασκευή που μεγιστοποιεί τον ποιοτικό έλεγχο σε κάθε βήμα της παραγωγικής διαδικασίας. Ως αποτέλεσμα αυτών των αλλαγών, πάνω από το 70% των προϊόντων που βγαίνουν από τη γραμμή συναρμολόγησης μπορούν να αποσταλούν χωρίς επιπλέον λεπτομέρεια.

Ο προκάτοχος της μονάδας, Escorts, ήταν ένας Ινδός κατασκευαστής μηχανημάτων που ιδρύθηκε το 1944. Αργότερα έγινε γνωστό όνομα χάρη στις μοτοσυκλέτες που παράγονται από κοινού με την ιαπωνική Yamaha Motor. Τη δεκαετία του 1990, η Escorts αντιμετώπισε οικονομικά προβλήματα σε διάφορες λειτουργίες, ιδιαίτερα στο βραχίονα κινητής τηλεφωνίας της, η οποία οδήγησε σε μια αναδιάρθρωση που επικεντρώθηκε στην εταιρεία γύρω από τα τρακτέρ.

Το 2020, η Kubota αποφάσισε να αγοράσει μερίδιο 10% στην Escorts για περίπου 16 δισεκατομμύρια γιεν (106 εκατομμύρια δολάρια με τρέχουσες τιμές), επεκτείνοντας την ιδιοκτησία της πάνω από 50% δύο χρόνια αργότερα για περίπου 140 δισεκατομμύρια γιεν και μετονομάζοντας την εταιρεία σε Escorts Kubota.

Οι εγκαταστάσεις παραγωγής έχουν μετατραπεί σε κάτι εντελώς διαφορετικό, δήλωσε ο Nikhil Nanda, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Escorts Kubota και εγγονός του ιδρυτή της Escorts, Har Prasad Nanda.

Η αγορά της Escorts ήταν η μεγαλύτερη στην ιστορία της Kubota. Βασικός παράγοντας στη συμφωνία ήταν ο πρόεδρος της Maruti Suzuki, Ravindra Chandra Bhargava, ο οποίος έχτισε την ινδική αυτοκινητοβιομηχανία μαζί με τον Osamu Suzuki, πρώην πρόεδρο και σημερινό ανώτερο σύμβουλο της Suzuki Motor.

Το 2019, όταν ο πρόεδρος της Kubota Yuichi Kitao ήταν ακόμα αντιπρόεδρος, συνάντησε τον Bhargava σε ένα κτήμα κοντά στο Δελχί. Μετά από μια ήσυχη συζήτηση, ο Bhargava στράφηκε σε έναν άντρα που καθόταν δίπλα του.

Πιστέψτε σε αυτήν την ιαπωνική εταιρεία και πάρτε την ευκαιρία να δημιουργήσετε μια συνεργασία, είπε ο Bhargava. Ο άντρας, ο οποίος αποδείχθηκε ότι ήταν ο Nikhil Nanda, έλαβε υπόψη του αυτή τη συμβουλή. Ο Nanda θεωρούσε τον Bhargava, ο οποίος γνώριζε τον παππού του, ως κηδεμόνα.

Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του Escorts Kubota Nikhil Nanda, αριστερά, κάθεται με τον Πρόεδρο της Maruti Suzuki, RC Bhargava. (Φωτογραφία Hisashi Iwato) 

Η Kubota εισήλθε για πρώτη φορά στην Ινδία το 2008, αλλά είχε κατακτήσει μονοψήφιο μερίδιο αγοράς μετά από μια δεκαετία. Τα τρακτέρ είναι μεγάλα στην Ινδία, η οποία αντιπροσωπεύει το ήμισυ της παγκόσμιας ζήτησης με 900.000 μονάδες ετησίως. Ωστόσο, τα τρακτέρ χρησιμοποιούνται συχνά για μη γεωργικούς σκοπούς στην Ινδία, όπως η μεταφορά εμπορευμάτων.

«Δυσκολευτήκαμε γιατί τα ελαφρά τρακτέρ στα οποία ειδικεύεται η Kubota δεν είχαν αρκετή δύναμη έλξης», είπε ο Kitao.

Πριν από την αγορά της Kubota, η Escorts κατείχε το Νο. 4 μερίδιο αγοράς στον κόσμο, ξεπερνώντας το 10%, αλλά υστερούσε σε σχέση με τον ηγέτη της αγοράς Mahindra & Mahindra και άλλους τοπικούς αντιπάλους στην επέκταση στο εξωτερικό. Η Kubota, η οποία έψαχνε για έναν Ινδό εταίρο, συμπλήρωσε την Escorts με τη σταθερή της θέση στις δυτικές οικονομίες.

Ο Bhargava, ο οποίος είναι επίσης ανεξάρτητος διευθυντής στο Escorts Kubota, οραματίζεται την εταιρεία να επαναλαμβάνει την ιστορία επιτυχίας της Maruti Suzuki. Η Maruti, τότε κρατικής ιδιοκτησίας, συνήψε συμφωνία κοινής επιχείρησης με τη Suzuki το 1982. Η ομάδα έχει εξελιχθεί σε ισχυρό κέντρο.

Αλλά η μελλοντική επιτυχία δεν είναι εγγυημένη. Η ιαπωνική φαρμακοβιομηχανία Daiichi Sankyo ξόδεψε περίπου 500 δισεκατομμύρια γιεν για να αγοράσει έναν Ινδικό κατασκευαστή γενόσημων φαρμάκων το 2008, μόνο για να ξεπουλήσει τη λειτουργία το 2015 μετά από ένα σκάνδαλο ποιοτικού ελέγχου.

Τα πράγματα θα πάνε καλά, εφόσον και οι δύο πλευρές καταλαβαίνουν η μία τις διαφορές της άλλης και οι συνοδοί είναι αγκαλιασμένοι, είπε ο Μπαργκάβα. Αναμένει από τον Nanda να κατανοήσει σε βάθος τη διοίκηση της Kubota και να μοιραστεί τις γνώσεις του με στελέχη και υπαλλήλους στην Ινδία.

Οι συνολικές πωλήσεις της Kubota στην Ινδία πέρυσι ανήλθαν σε περίπου 175 δισεκατομμύρια γιεν. Η εταιρεία κατέχει περίπου 12% μερίδιο στην αγορά τρακτέρ της Ινδίας. Ελπίζει να διπλασιάσει το μερίδιο μέχρι το 2030, υστερώντας μόνο από τη Mahindra.

Η Kubota στρατολογεί προμηθευτές στην Ινδία για να χρησιμοποιήσει εξαρτήματα που είναι ανταγωνιστικά ως προς το κόστος ακόμη και στην Ιαπωνία. Αυτοί οι προμηθευτές συχνά επικαλύπτονται με την εφοδιαστική αλυσίδα της Maruti Suzuki. Η ιαπωνική εταιρεία σχεδιάζει να αυξήσει το μερίδιο της Ινδίας στις προμήθειες σε επίπεδο ομίλου από περίπου 10% σε 20% το 2030.

«Το κόστος παραγωγής θα μειωθεί σημαντικά», δήλωσε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος της Kubota Masato Yoshikawa.

Η Ινδία θα χρησιμεύσει ως εξαγωγικός κόμβος προς την Αφρική, η οποία αναμένεται να είναι μια αναπτυσσόμενη αγορά. Η ζήτηση τροφίμων στην Αφρική προβλέπεται σε 350 εκατομμύρια τόνους το 2050, αυξανόμενη κατά 2,4 φορές από το 2010. Η αγροτική αγορά βρίσκεται σε καλό δρόμο για να φτάσει το 1 τρισεκατομμύριο δολάρια μέχρι το τέλος της δεκαετίας.

Η Escorts σχεδιάζει επίσης να εξάγει τρακτέρ στη Νότια Αφρική και την Τανζανία. Φέτος, η εταιρεία θα κυκλοφορήσει μια νέα σειρά τρακτέρ φτιαγμένη με την τεχνική βοήθεια της Kubota.

Η Escorts κατασκεύαζε παραδοσιακά αγροτικό εξοπλισμό στο μπλε χρώμα, αλλά η εταιρεία κυκλοφόρησε επίσης προϊόντα σε πορτοκαλί Kubota. Η Ινδία θα κατασκευάσει τα προϊόντα που πωλούν σε όλο τον κόσμο, είπε ο Bhargava.

ΠΗΓΗ: Nikkei Asia

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιαπωνία

Ιαπωνία: Απογειώθηκαν καταδιωκτικά λόγω υπερπτήσης ρωσικών βομβαρδιστικών

Δημοσιεύτηκε

στις

Δεν παραβιάστηκε ο εναέριος χώρος

H Ιαπωνία απογείωσε εσπευσμένα καταδιωκτικά την Πέμπτη, αφού εντοπίστηκαν βομβαρδιστικά της Ρωσίας να κάνουν κύκλο γύρω από το αρχιπέλαγος, χωρίς πάντως να παραβιάσουν τον ιαπωνικό εναέριο χώρο, ανακοίνωσε σήμερα το υπουργείο Άμυνας.

Η προηγούμενη υπέρπτηση ρωσικών στρατιωτικών αεροσκαφών στην περιοχή γύρω από την Ιαπωνία ανάγεται στο 2019, τόνισε αξιωματούχος του υπουργείου Άμυνας στο Γαλλικό Πρακτορείο. Ρωσικά βομβαρδιστικά είχαν τότε παρεισφρήσει στον ιαπωνικό εναέριο χώρο.

Αεροσκάφη Τουπόλεφ Tu-142 πέταξαν χθες Πέμπτη πάνω από τη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Ιαπωνία και τη Νότια Κορέα, κατευθυνόμενα προς την Οκινάουα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου. Κατόπιν κινήθηκαν βόρεια, πάνω τον Ειρηνικό Ωκεανό, κινούμενα κοντά στη νήσο Χοκάιντο, ενώ πέταξαν επίσης πάνω από περιοχή όπου βρίσκονται εδάφη διεκδικούμενα από το Τόκιο και τη Μόσχα.

Σε αντίδραση «κινητοποιήσαμε εσπευσμένα καταδιωκτικά» της ιαπωνικής πολεμικής αεροπορίας, τόνισε το υπουργείο.

Στην αρχή της εβδομάδας, στοιχεία κυρίως του πολεμικού ναυτικού της Κίνας και της Ρωσίας άρχισαν κοινά γυμνάσια στην Ανατολική Θάλασσα, όπως είναι γνωστή στην κορεατική χερσόνησο, ή Θάλασσα της Ιαπωνίας, όπως αποκαλείται στο Τόκιο· τα γυμνάσια αυτά ευρείας κλίμακας διεξήχθησαν σε αντίδραση για την ενίσχυση των στρατιωτικής παρουσίας των ΗΠΑ και συμμάχων τους στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού, σύμφωνα με τον ρώσο πρόεδρο Βλαντίμιρ Πούτιν.

Πηγές: AFP, ΑΠΕ-ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιαπωνία

Ιαπωνία: Άρχισε η κούρσα διαδοχής του Κισίντα – 9 «μνηστήρες» για την ηγεσία του κυβερνώντος κόμματος

Δημοσιεύτηκε

στις

(PHILIP FONG/ REUTERS)

Τη 14η Αυγούστου, ο πρωθυπουργός Κισίντα ανακοίνωσε πως δεν θα διεκδικήσει νέα θητεία στην ηγεσία του Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος

Με αριθμό-ρεκόρ εννέα υποψηφίων για την προεδρία του κυβερνώντος Φιλελεύθερου Δημοκρατικού Κόμματος (ΦΔΚ, δεξιά) αξίωμα το οποίο στην πράξη είναι ταυτισμένο με την ηγεσία της κυβέρνησης, ξεκίνησε σήμερα η κούρσα για τη διαδοχή του Φουμίο Κισίντα, απερχόμενου πρωθυπουργού της Ιαπωνίας.

Κηρύσσοντας την έναρξη της εκστρατείας εν όψει των εσωκομματικών εκλογών που θα διεξαχθούν την 27η Σεπτεμβρίου, το κόμμα ανακοίνωσε πως επισήμως έχουν καταθέσει υποψηφιότητα εννέα διεκδικητές του αξιώματος, ανάμεσά τους δυο γυναίκες. Με δεδομένες τις ιδιαιτερότητες της ιαπωνικής πολιτικής, ο νικητής ή η νικήτρια της εσωκομματικής εκλογικής διαδικασίας είναι πρακτικά εγγυημένο ότι θα διαδεχθεί τον κ. Κισίντα, η δημοτικότητα του οποίου έχει υποχωρήσει στο ναδίρ.

Τη 14η Αυγούστου, ο πρωθυπουργός Κισίντα ανακοίνωσε πως δεν θα διεκδικήσει νέα θητεία στην ηγεσία του ΦΔΚ, της παράταξης που έχει στα χέρια της την εξουσία στην Ιαπωνία σχεδόν αδιάλειπτα από το 1945. Με την απόφαση αυτή στην ουσία ανήγγειλε πως αποχωρεί από το αξίωμα του πρωθυπουργού.

Τα φαβορί

Στους κυριότερους υποψήφιους για τη θέση του προέδρου του κυβερνώντος κόμματος συγκαταλέγονται ο πρώην υπουργός Άμυνας Σιγκέρου Ισίμπα, 67 ετών, καθώς και ο πρώην υπουργός Περιβάλλοντος Σιντζίρο Κοϊζούμι, γιος του δημοφιλούς άλλοτε πρωθυπουργού Τζουνιτσίρο Κοϊζούμι.

Στο αρχιπέλαγος όπου ουδέποτε ανέλαβε γυναίκα την πρωθυπουργία, το αξίωμα διεκδικεί επίσης η υπουργός Οικονομικής Ασφάλειας Σανάε Τακαΐτσι, εκπρόσωπος της πολύ συντηρητικής πτέρυγας του ΦΔΚ, που επισκέπτεται συχνά το Γιασουκούνι, μνημείο αφιερωμένο σε όλους ανεξαιρέτως τους νεκρούς των πολέμων στην Ιαπωνία — συμπεριλαμβανομένων καταδικασμένων εγκληματιών πολέμου. Επίσης υποψήφια είναι η πρώην υπουργός Εξωτερικών Γιόκο Καμικάουα, 71 ετών, που παρότι θεωρείται ηγετική μορφή με ικανότητες, δεν έχει παρά περιορισμένη υποστήριξη στην παράταξη.

Ο 67χρονος Κισίντα βρίσκεται στο αξίωμα από τον Οκτώβριο του 2021. Η δημοτικότητά του υπέστη βαριά πλήγματα εξαιτίας του πληθωρισμού, που μείωσε την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, και πολιτικοοικονομικά σκάνδαλα που έσεισαν την παράταξη.

Στη διάρκεια της θητείας του, ο απερχόμενος πρωθυπουργός στάθηκε αποφασιστικά στο πλευρό της Ουκρανίας μετά την εισβολή της Ρωσίας στο έδαφός της και συνέχισε, με την υποστήριξη των ΗΠΑ, την ενίσχυση της ιαπωνικής άμυνας με φόντο την άνοδο της ισχύος της Κίνας στην περιφέρεια Ασίας-Ειρηνικού.

Στην κατάταξη με βάση το χρονικό διάστημα που παρέμειναν στο αξίωμα οι 35 πρωθυπουργοί που γνώρισε η Ιαπωνία μετά τον Β΄ Παγκόσμιο Πόλεμο, ο κ. Κισίντα καταλαμβάνει την όγδοη θέση.

Πρόωρες εκλογές;

Αν και η αλλαγή ηγέτη δεν αναμένεται να οδηγήσει σε κάποια μείζονα αλλαγή της πολιτικής της κυβέρνησης, ιαπωνικά ΜΜΕ εκτιμούν ότι ο νέος ή η νέα πρωθυπουργός μπορεί να προκηρύξει πρόωρες εκλογές αφού αναλάβει.

Σύμφωνα με τον αναλυτή Τζέιμς Μπρέιντι, αντιπρόεδρο της εταιρείας συμβούλων Teneo, βρίσκεται σε εξέλιξη «ποιοτικός πολιτικός διάλογος» στις τάξεις του κόμματος, καθώς το ΦΔΚ «επιδιώκει την ανανέωση».

Στην πλειονότητά τους, οι υποψήφιοι κάνουν «γενναιόδωρες υποσχέσεις» πως θα αυξήσουν τις δημόσιες δαπάνες, ενώ ορισμένοι «αντιτίθενται σε προβλεπόμενες αυξήσεις φόρων», πρόσθεσε ο ίδιος σε σημείωμά του.

Η τέταρτη οικονομία του κόσμου δυσκολεύεται να ανακτήσει τον βηματισμό της μετά την περίοδο της πανδημίας του νέου κορωνοϊού — το ΑΕΠ κατέγραψε άνοδο 0,7% το δεύτερο τρίμηνο του 2024.

Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Ιαπωνία

«Σοβαρή παραβίαση της εθνικής της κυριαρχίας» από την Κίνα καταγγέλει η Ιαπωνία και υπόσχεται «απάντηση»

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η παρείσφρηση κινεζικού στρατιωτικού αεροσκάφους στον ιαπωνικό εναέριο χώρο αποτελεί «σοβαρή παραβίαση της εθνικής κυριαρχίας» της Ιαπωνίας, τόνισε σήμερα ο ιάπωνας κυβερνητικός εκπρόσωπος, την επομένη του συμβάντος, στη Θάλασσα της Ανατολικής Κίνας.

«Η παραβίαση του εναέριου χώρου μας από κινεζικό στρατιωτικό αεροσκάφος είναι όχι μόνο σοβαρή παραβίαση της εθνικής κυριαρχίας μας, αλλά επίσης απειλή για την ασφάλειά μας και είναι εντελώς απαράδεκτη», τόνισε ο Γιοσιμάσα Χαγιάσι κατά τη διάρκεια της ενημέρωσης των διαπιστευμένων συντακτών στο Τόκιο.

Σύμφωνα με το ιαπωνικό υπουργείο Άμυνας, «κατασκοπευτικό» αεροσκάφος της Κίνας τύπου Y-9JZ παρεισέφρησε στον ιαπωνικό εναέριο χώρο χθες Δευτέρα, περί τις 11:29 (τοπική ώρα· 05:29 ώρα Ελλάδας), και παρέμεινε σε αυτόν για περίπου 2 λεπτά.

«Αντιλαμβανόμαστε πως πρόκειται για την πρώτη επιβεβαιωμένη και ανακοινωμένη παρείσφρηση κινεζικού στρατιωτικού αεροσκάφους στον εναέριο χώρο μας αφότου λάβαμε μέτρα» για την αποτροπή τέτοιων περιστατικών, τόνισε ο κ. Χαγιάσι στον Τύπο.

«Επιφυλασσόμαστε να δώσουμε συγκεκριμένη απάντηση ως προς τον σκοπό της ενέργειας του κινεζικού αεροσκάφους. Πάντως, οι πρόσφατες στρατιωτικές δραστηριότητες της Κίνας κοντά στην Ιαπωνία τείνουν να εξαπλώνονται και να γίνεται ολοένα πιο ενεργές», πρόσθεσε.

«Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παρακολουθεί στενά τις στρατιωτικές δραστηριότητες της Κίνας και θα λάβει όλα τα πιθανά μέτρα για να εξασφαλίσει την άγρυπνη παρακολούθηση» κάθε κινεζικής κίνησης, συμπλήρωσε ο εκπρόσωπος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ, AFP

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή