Ακολουθήστε μας

Εθνική Άμυνα

Τεράστια προσθήκη για το Πολεμικό Μουσείο Χαλκίδας! Σε έκθεση τμήμα του υποβρυχίου “Γλαύκος”

Δημοσιεύτηκε

στις

Το 1974, ο Χαράλαμπος Γιακουβάκης ήταν 21 ετών και τοποθετημένος ως ασυρματιστής στο υποβρύχιο «Γλαύκος», ήδη από το 1972. Εκείνη την εποχή, το «Γλαύκος» ήταν ένα από τα πιο σύγχρονα υποβρύχια στον κόσμο – «το πρώτο συμβατικό Υ/Β τύπου 209 παγκοσμίως», λέει σήμερα στην «Κ» ο κ. Γιακουβάκης. «Με τον “Γλαύκο” έζησα όλο το Κυπριακό», συμπληρώνει, εκφράζοντας παράλληλα την ικανοποίησή του στην είδηση ότι το επόμενο διάστημα την ιστορία του «Γλαύκου» θα «διηγείται» και ένα τμήμα του υποβρυχίου, το οποίο αποκαταστάθηκε, συντηρήθηκε και σύντομα θα αποτελεί έκθεμα της μόνιμης συλλογής του Πολεμικού Μουσείου Χαλκίδας.

19 Ιουλίου 1974

Τα καθήκοντα του κ. Γιακουβάκη αφορούσαν στο να λαμβάνει, και να μεταφέρει, τα σήματα του ασυρμάτου – «αυτά που υπογράφει ο κυβερνήτης είσαι υποχρεωμένος να τα στείλεις στη διοίκηση, και το αντίθετο», εξηγεί ο ίδιος. Στις 19 Ιουλίου πήραν εντολή να αποχωρήσουν από τον Ναύσταθμο Σαλαμίνας για την Κύπρο – «στις 15.30 το μεσημέρι», θυμάται, κι ας έχουν περάσει 50 χρόνια, παρά ένας μήνας, από τότε. «Καταδυθήκαμε το πρωί, αφού μάθαμε ότι γίνεται απόβαση στην Κύπρο, αλλά πριν καταδυθούμε σβήσαμε τους πλευρικούς αριθμούς (σ.σ. με μαύρη μπογιά και πινέλο), που χαρακτηρίζουν ποιο πλοίο είναι. Βρισκόμασταν σε κατάσταση μάχης», εξηγεί ο κ. Γιακουβάκης. Για να μπορέσει να κρυφτεί το υποβρύχιο, με το οποίο πήγαιναν μέχρι και 250 μέτρα κάτω από την επιφάνεια, λέει, μετρούσαν τη διαφορά της θερμοκρασίας της θάλασσας. «Θα πρέπει να σκεφτείτε τη φυσική, ο ήχος πού διαδίδεται πιο εύκολα, στο ζεστό ή στο κρύο;», αναφέρει. «Πρέπει να μετρήσεις πού είναι το ζεστό και πού το κρύο για να μπορέσεις να κρυφτείς στο στρώμα που αλλάζει η θερμοκρασία», σημειώνει.

«Νιώσαμε ότι μας πρόδωσαν όταν μας είπαν να γυρίσουμε πίσω», λέει στην «Κ» ο Χαράλαμπος Γιακουβάκης για την αποστολή στην Κύπρο το 1974.

Οσον αφορά το ηθικό του 35μελούς πληρώματος, τονίζει ότι ήταν ακμαιότατο, δεν υπήρχε ψήγμα φόβου, παρότι όπως λέει, «ήταν μια πολεμική επιχείρηση, και σε μια πολεμική επιχείρηση δεν ξέρεις τι θα βρεις μπροστά σου. Τι να φοβηθείς; Νιώσαμε ότι μας πρόδωσαν όταν μας είπαν να γυρίσουμε πίσω», δηλώνει ο κ. Γιακουβάκης στην «Κ», εξηγώντας πως δύο μέρες αφότου ξεκίνησαν την πορεία τους προς την Κύπρο, η εντολή άλλαξε. «Πήραμε σήμα να υποχωρήσουμε, αλλά μία μέρα αργότερα, μας ειδοποίησαν να ξαναπάμε», σημειώνει. Αλλά η αποστολή τους ανακλήθηκε ξανά.

Ο Γλαύκος «διηγείται» την ιστορία του-1
Το 1970 που κατασκευάστηκε το υποβρύχιο «Γλαύκος» ήταν ένα από τα πιο σύγχρονα υποβρύχια στον κόσμο – «το πρώτο συμβατικό Υ/Β τύπου 209 παγκοσμίως», λέει σήμερα στην «Κ» ο κ. Γιακουβάκης, που υπηρέτησε από το 1972 στο υποβρύχιο και συμμετείχε και σε εθνικές ασκήσεις, αλλά και σε ασκήσεις του NATΟ.

50 χρόνια μετά

Μισό αιώνα αργότερα, λοιπόν, τμήμα του συγκεκριμένου υποβρυχίου μεταφέρεται στο Πολεμικό Μουσείο Χαλκίδας. «Είναι να μεταφερθεί αύριο από τον Ναύσταθμο της Σαλαμίνας, στον αύλειο χώρο του παραρτήματος Χαλκίδας», δηλώνει στην «Κ» ο διευθυντής του μουσείου στη Χαλκίδα, Χαράλαμπος Λέων. Ο ίδιος τονίζει πως η απόφαση για τη μόνιμη έκθεση του πυργίσκου του συγκεκριμένου υποβρυχίου «Γλαύκος», καθώς υπήρχαν παλαιότερα και άλλα υποβρύχια του Πολεμικού Ναυτικού με το ίδιο όνομα, ελήφθη το 2023, ενώ πέρυσι εγκαινιάστηκε και το παράρτημα στη Χαλκίδα από τον πρωθυπουργό.

Το «Γλαύκος» κατασκευάστηκε στα ναυπηγεία HDW στο Κίελο Γερμανίας, καθελκύστηκε τον Σεπτέμβριο του 1970, ενώ κατέπλευσε στον Ναύσταθμο Σαλαμίνας τον Νοέμβριο του 1971. «Δεν ξέρω αν αληθεύει», σημειώνει ο κ. Γιακουβάκης, «αλλά έλεγαν ότι αν δεν το παίρναμε εμείς, θα το έπαιρναν οι Τούρκοι». Με τον «Γλαύκο», στον οποίο έμεινε μέχρι το 1976, ο ίδιος συμμετείχε και σε εθνικές ασκήσεις, αλλά και σε ασκήσεις του NATO. Στη συνέχεια, υπηρέτησε σε άλλα υποβρύχια, μέχρι την αποστράτευσή του το 1989, ενώ το 2022 εξέδωσε το βιβλίο με τίτλο «”Γλαύκος”, Ενα όνομα, δύο ιστορίες».

«Πρέπει να το ζήσεις το υποβρύχιο για να καταλάβεις πώς είναι», δηλώνει ο κ. Γιακουβάκης στην «Κ». «Σαν να είσαι στο δωμάτιό σου με κλειστά τα φώτα, κλειστά παράθυρα», συμπληρώνει, «σαν να είναι σκοτάδι – εγώ σημείωσα περί τις 37.000 ώρες εν καταδύσει, σήμερα τα παιδιά που υπηρετούν στα υποβρύχια πιθανώς να κάνουν και περισσότερες».


Κεντρική φωτογραφία: Το 1970 που κατασκευάστηκε το υποβρύχιο «Γλαύκος» ήταν ένα από τα πιο σύγχρονα υποβρύχια στον κόσμο – «το πρώτο συμβατικό Υ/Β τύπου 209 παγκοσμίως», λέει σήμερα στην «Κ» ο κ. Γιακουβάκης, που υπηρέτησε από το 1972 στο υποβρύχιο και συμμετείχε και σε εθνικές ασκήσεις, αλλά και σε ασκήσεις του NATO.

ΠΗΓΗ: ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

Αστυνομία

Αποκάλυψη! Ειδικό λογικό ισραηλινής κατασκευής για μαζική αναγνώριση προσώπων αποκτά η ΕΛ.ΑΣ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Αστυνομία: Ειδικό λογισμικό, πιθανόν ισραηλινής κατασκευής, για μαζική αναγνώριση προσώπων με βάση τα βιομετρικά στοιχεία και το οποίο θα συνδεθεί με τις 1.000 κάμερες υψηλής ευκρίνειας που θα τοποθετηθούν στους δρόμους της Αθήνας μελετά να αποκτήσει – όπως αποκαλύπτουν «ΤΑ ΝΕΑ» – η ΕΛ.ΑΣ.

Χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θα ενταχθούν οι ηλεκτρονικές φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων σεσημασμένων για εγκληματικές επιθέσεις, επεισόδια και άλλες παράνομες πράξεις

Στο σύστημα αυτό, που χρησιμοποιείται σε πολλά ευρωπαϊκά κράτη, θα ενταχθούν οι ηλεκτρονικές φωτογραφίες δεκάδων χιλιάδων σεσημασμένων για εγκληματικές επιθέσεις, επεισόδια και άλλες παράνομες πράξεις προκειμένου να αποτελέσουν τη συγκριτική τράπεζα δεδομένων για την ταυτοποίηση των υπόπτων που θα εντοπίζονται στον δρόμο, στις κερκίδες κ.λπ. Ηδη οι αρμόδιες υπηρεσίες του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ. προχωρούν στη σύνταξη της σχετικής μελέτης για την τοποθέτηση και τη χρήση του εν λόγω λογισμικού προκειμένου να τεθούν οι σαφείς προδιαγραφές και να προχωρήσει η σχετική διαγωνιστική διαδικασία. Επιπλέον θα ζητηθεί ασφαλώς άδεια από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων για τη χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού.

Με επιτελείς της ΕΛ.ΑΣ. να μιλούν για ένα σημαντικό ψηφιακό «όπλο» για τον άμεσο εντοπισμό ύποπτων ατόμων σε ανοικτούς χώρους, για την ανίχνευση κινήσεων σεσημασμένων προσώπων σε χώρους εκδήλωσης εγκληματικών επιθέσεων, για εντοπισμό πρωτοστατών επεισοδίων σε γήπεδα ή ακόμη και σε δρόμους, σε συγκρούσεις με την Αστυνομία κ.λπ. Ομως ζητούμενο ασφαλώς είναι, όπως υπογραμμίζουν αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ., να υπάρξουν οι σχετικές εγκρίσεις για την εγκατάσταση σε επιχειρησιακό κέντρο και τη χρήση του εν λόγω συστήματος και να εφαρμοστεί πλήρως η νομιμότητα. Σύμφωνα με πληροφορίες, τέτοιου είδους σύστημα αναγνώρισης προσώπων σε μικρότερη κλίμακα θα αποκτήσουν σύντομα τουλάχιστον 200-300 αστυνομικοί υπηρεσιών της Ασφάλειας που χρησιμοποιούν ειδικές συσκευές επικοινωνίας ελληνικής εταιρείας. Μέσω αυτού του λογισμικού που θα εγκατασταθεί στο αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ. θα παρέχεται η δυνατότητα σε αστυνομικούς που λαμβάνουν φωτογραφίες – με τις προαναφερόμενες συσκευές – προσώπων κατά τη διάρκεια παρακολουθήσεων ή εποπτείας κερκίδων, να τις αποστέλλουν σε αυτή την ψηφιακή τράπεζα δεδομένων. Κι έτσι να έχουν άμεση απάντηση, από μια λίστα καταχωρισμένων χιλιάδων ατόμων, αν είναι σεσημασμένοι και για ποιον λόγο.

Ανίχνευση μέσω σύγχρονων καμερών

Σημειώνεται ότι το ψηφιακό σύστημα των 1.000 καμερών, που σχεδιάζουν τα υπουργεία Προστασίας του Πολίτη και Ψηφιακής Πολιτικής – εφόσον λάβει τις απαραίτητες σχετικές εγκρίσεις των αρμόδιων Αρχών – θα ανιχνεύει μέσω υπερσύγχρονων καμερών μια σειρά από παραβάσεις – και όχι μόνο την υπερβολική ταχύτητα – που θέτουν σε κίνδυνο την ασφάλεια των χρηστών του δρόμου. Ακόμη αποτελεί μέρος ενός ολοκληρωμένου πληροφοριακού συστήματος για την ενιαία καταγραφή των τροχαίων παραβάσεων, το οποίο θα δέχεται επίσης πληροφορίες από τις ηλεκτρονικές συσκευές των αστυνομικών της Τροχαίας (tablets με άμεση διασύνδεση με τα μητρώα οδηγών και οχημάτων) και επίσης από τις ηλεκτρονικές συσκευές και τα πληροφοριακά συστήματα των υπαλλήλων της Δημοτικής Αστυνομίας. Ομως φαίνεται ότι το εν λόγω δίκτυο καμερών θα μπορούν να εκμεταλλεύονται και τα στελέχη της ΕΛ.ΑΣ. για περιπτώσεις εγκληματικών επιθέσεων, όπως συμβαίνει και στις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές πόλεις προκειμένου να εντοπίζονται δράστες εγκληματικών επιθέσεων, οι κινήσεις τους κ.λπ.

Συνέχεια ανάγνωσης

Video

Διχασμός για το αν το Ισραήλ θα χτυπήσει τα πυρηνικά του Ιράν

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Παρασκευής 4 Οκτωβρίου 2024

Θέματα Εκπομπής 4ης Οκτωβρίου 2024
1. Το δίδυμο Μητσοτάκη-Γεραπετρίτη επιμένει στο λάθος με την Τουρκία
2. Διχασμένες οι απόψεις για το αν το Ισραήλ θα χτυπήσει τα πυρηνικά του Ιράν 18:25
3. ΗΠΑ: Απανωτά σκάνδαλα του συζύγου της Χάρις ρίχνουν σκιά στον προεκλογικό της αγώνα 45:10
4. Ρωσία-Ουκρανία: Ο Ζελένσκι τα βάζει με τη Δύση 49:00

Συνέχεια ανάγνωσης

Λαθρομετανάστευση

Creta Post: Νέο καραβάνι με… μετανάστες στην Γαύδο

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Άμεσα έγιναν αντιληπτοί και ενημερώθηκαν οι αρχές που ξεκίνησαν τον εντοπισμό και την συγκέντρωσή τους. Οι μετανάστες έχουν συγκεντρωθεί στο λιμάνι του Καραβέ 

Νέο καραβάνι με… μετανάστες εντοπίστηκε στην Γαύδο με τις αρχές να σημαίνουν «συναγερμό». Σύμφωνα με πληροφορίες του cretapost, οι δεκάδες μετανάστες έφτασαν με πλοιάριο στο νησί και κατέβηκαν στην παραλία «Ποταμός» και διασκορπίστηκαν.

Άμεσα έγιναν αντιληπτοί και ενημερώθηκαν οι αρχές που ξεκίνησαν τον εντοπισμό και την συγκέντρωσή τους.

Οι μετανάστες έχουν συγκεντρωθεί στο λιμάνι του Καραβέ ενώ σε εξέλιξη βρίσκεται η καταμέτρησή τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι θα μεταφερθούν με πλοίο της γραμμής στα Σφακιά ενώ στη συνέχεια με λεωφορεία θα μεταβούν στα Χανιά για την προσωρινή τους φιλοξενία.

Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη οι έρευνες των αρχών για τον εντοπισμό και την σύλληψη των διακινητών τους.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή