Ακολουθήστε μας

Θάνος Τζήμερος

Το αβάσταχτο δράμα της Τσιγδέμ!

Δημοσιεύτηκε

στις

 

“Απαγορεύεται να είσαι Τούρκος στη Δυτική Θράκη και στην Ελλάδα”. Τη δήλωση έκανε στο κρατικό πρακτορείο ειδήσεων Anadolu της Τουρκίας, τον Μάρτιο, η πρόεδρος του Κόμματος Ισότητας Ειρήνης και Φιλίας της Θράκης (ΚΙΕΦ), Τσιγδέμ Ασάφογλου. Και προσέθεσε: “Δεν μπορείτε να ιδρύσετε κανένα σωματείο, ίδρυμα ή οργανισμό που να περιλαμβάνει τη λέξη Τούρκος. Ως Τούρκοι της Δυτικής Θράκης, όποτε εκφράζουμε την ταυτότητά μας και λέμε ότι είμαστε Τούρκοι και η μειονότητα που ζει στη Δυτική Θράκη είναι τουρκική, δυστυχώς, το ελληνικό κράτος μας χαρακτηρίζει ως στοιχεία που απειλούν την εθνική ασφάλεια”.

Και για όποιον δεν κατάλαβε, η προεκλογική αφίσα του κόμματος το ξεκαθαρίζει: “Οι Τούρκοι ψηφίζουν Τούρκους”. Το ΚΙΕΦ είναι το ισλαμικό κόμμα που είχε ιδρύσει ο πράκτορας του τουρκικού βαθέος κράτους, Αχμέτ Σαδίκ. Στις προηγούμενες ευρωεκλογές ήταν πρώτο στην Ξάνθη με 25,05%, (με δεύτερη τη ΝΔ με 24,43%) και στη Ροδόπη με 38,01% (ΝΔ:18,32%).

Απορώ πώς στην εποχή της θεοποίησης του αυτοπροσδιορισμού, κανένας δεν συγκινείται με το δράμα της Τσιγδέμ. Αισθάνεσαι Τουρκάλα, κοπέλα μου; Τιμή σου και καμάρι σου! Σε απαλλάσσουμε αμέσως από την ελληνική υπηκοότητα, την οποία φέρεις βαρέως, και τράβα να πολιτευθείς στην Τουρκία. Απαλλάσσουμε και όλους όσοι ισχυρίζονται το ίδιο με σένα, με πρώτους – πρώτους τους υποψήφιους του ΚΙΕΦ για την Ευρωβουλή. Τι δουλειά έχουν οι Τούρκοι στην Ευρωβουλή; Στην Ελλάδα θα βρίσκεστε, αν θέλετε και κυρίως αν θέλουμε, ως αλλοδαποί παρεπιδημούντες. Κι εμείς θα αποφασίσουμε πόσο θα σας φιλοξενήσουμε και με ποιους όρους. Υπ’ αυτή και μόνο την ιδιότητα, ιδρύστε όποιο σωματείο θέλετε. Για τη μελέτη της τουρκικής μουσικής, ας πούμε. Ή για την διάδοση του χουνκιάρ μπεγιεντί και του κιουνεφέ. Όχι όμως για να παροτρύνετε τους Τούρκους να ψηφίζουν Τούρκους, στην Ελλάδα. Στην Τουρκία, ναι!

Αν κάποιος θεωρεί αυτή την οπτική “εκτός νομικού πλαισίου”, ίσως δεν έχει υπόψη τα άρθρα 31 – 36  της συνθήκης της Λωζάνης που αναφέρονται στην ιθαγένεια. (Σήμερα ο όρος, νομικώς, ταυτίζεται με την υπηκοότητα, ενώ δεν θα έπρεπε, αλλά αυτό είναι μια άλλη συζήτηση.) Σ΄ αυτά τα άρθρα διευθετείται, πολύ λογικά, το πρόβλημα που προέκυψε όταν, με τις αλλαγές των συνόρων, πληθυσμοί που αισθανόντουσαν ότι ανήκαν στην Α εθνικότητα κατοικούσαν σε περιοχή που περιερχόταν στη Β κρατική επικράτεια. Η Συνθήκη έλεγε ότι αυτομάτως γίνονται υπήκοοι του Β κράτους, εκτός αν δεν θέλουν! Και έδωσε περιθώριο δύο ετών, έτσι ώστε οι πολίτες αυτής της κατηγορίας να αποφασίσουν ποια ιθαγένεια θέλουν. Αν ήθελαν την τουρκική, θα έπρεπε να μαζέψουν τα μπογαλάκια τους και να εγκατασταθούν στην Τουρκία. Διατηρούσαν ακέραια την ακίνητη περιουσία τους στη χώρα από την οποία έφευγαν, αλλά δεν μπορούσε η οικογένειά τους να μένει πια εκεί. Λέει δηλαδή η Συνθήκη σε απλά νεοελληνικά: και Έλληνας υπήκοος και υποψήφιος για το Ευρωκοινοβούλιο και Τούρκος μαζί, δεν γίνεται!

Όμως, σήμερα, τη δυνατότητα να αποποιηθεί κάποιος την ελληνική ιθαγένεια, ο νόμος δεν την παρέχει σε οποιονδήποτε! Είναι εντελώς παράλογο, διότι ενώ σου αναγνωρίζει το δικαίωμα να αυτοπροσδιορίζεσαι, δύο μέτρα άντρας, ως γυναίκα κολυμβήτρια, δεν σου επιτρέπει την πιο απλή… φυλομετάβαση: από τη φυλή των Ελλήνων, στην οποία χωρίς να το θες συμπεριλαμβάνεσαι, στη φυλή της καρδιάς σου. Τούρκος; Τούρκος! Ινουίτ; Ινουίτ! Θα πρέπει να είσαι μόνιμος κάτοικος εξωτερικού, να μην διατηρείς οικογενειακούς δεσμούς με την Ελλάδα, να μην έχεις περιουσία στην Ελλάδα, και να έχεις και δεύτερη ιθαγένεια, ώστε η αποδοχή του αιτήματος αποποίησης της ελληνικής ιθαγένειας να μην σε οδηγεί σε κατάσταση ανιθαγένειας. Και εφόσον ισχύουν όλα αυτά θα πρέπει, σε αίτηση που θα υποβάλεις να εξηγήσεις τους λόγους για τους οποίους θες να αποποιηθείς την ελληνική ιθαγένεια. Η αίτηση θα κατατεθεί στο ΥΠΕΣ, που θα αποφασίσει τελικά. Αλλιώς, θα είσαι Έλληνας με το ζόρι!

Είναι απολύτως παράλογο και ανελεύθερο! Θα έπρεπε να αρκεί μία δήλωση: “Δεν θέλω να έχω πλέον την ελληνική ιθαγένεια”. Το “γιατί” είναι θέμα του καθενός. Θα την έστελνε διαδικτυακά σε μια διεύθυνση του ΥΠΕΣ και η απάντηση αποδοχής του αιτήματος και αφαίρεσης της ιθαγένειας θα ερχόταν αυτόματα σε δευτερόλεπτα. “Δεν θέλετε να είστε Έλληνας; Δεν μπορούμε να σας υποχρεώσουμε να είστε. Καλή σας τύχη!” Αν δεν έχεις άλλη ιθαγένεια και αυτό σου δημιουργήσει προβλήματα, είναι δικό σου πρόβλημα, όχι της Ελλάδας! Η τροποποίηση αυτής της ηλίθιας διάταξης, με μια προσθήκη που θα έδινε τη δυνατότητα στο ελληνικό κράτος να αφαιρεί την ιθαγένεια/υπηκοότητα από όποιον δηλώνει δημοσίως ότι δεν είναι Έλληνας, θα ήταν εργαλείο ελέγχου των επεκτατικών βλέψεων της Τουρκίας στη Θράκη και όχι μόνο. 

Διότι αυτός είναι ο σκοπός του ΚΙΕΦ. Δεν έχει καμμία πιθανότητα να μπει στην Ευρωβουλή καθώς, ακόμα κι αν ψηφίσουν υπέρ του και τα νεογέννητα μουσουλμανάκια, δεν πρόκειται να ξεπεράσει το όριο του 3%. (Προς το παρόν. Σε μερικά χρόνια, όταν αλλάξουν οι δημογραφικοί συσχετισμοί και με την αθρόα εισβολή λαθρομεταναστών, θα ξεπεράσει και το 10%.) Άρα, γιατί κατεβαίνει; Για να καταγράψει δυνάμεις. Για να ξεσηκώσει τους μουσουλμάνους της Ρόδου και της Κω. Για να συσπειρώσει τους μουσουλμάνους μετανάστες που έχουν αποκτήσει ελληνική υπηκοότητα και ψηφίζουν.

Για να επιβεβαιώσει, πολύ πονηρά, τον ισχυρισμό του Ερντογάν ότι οι μουσουλμάνοι της Θράκης είναι Τούρκοι. Θα δείχνει η Τσιγδέμ τις ψήφους και θα λέει: αφού τόσες χιλιάδες άνθρωποι ανταποκρίθηκαν στην προτροπή μας “οι Τούρκοι να ψηφίσουν Τούρκους” ποια άλλη απόδειξη θέλετε για το πώς αυτοπροσδιορίζονται; Και για να έχει το ΚΙΕΦ δυνατό χαρτί για να “ντηλάρει” με τα κόμματα εξουσίας στις εθνικές εκλογές: τι μας δίνετε για να σας ψηφίσουμε και ποιους δικούς μας θα βάλετε στα ψηφοδέλτιά σας; 

Στα 42 ονόματα του ψηφοδελτίου του ΚΙΕΦ ανάμεσα στους Αλή, τους Χασάν και τους Χουσεΐν, υπάρχει και ένα ελληνικό: Ευγενία Νατσουλίδου του Ευάγγελου. Είναι η εκπρόσωπος μιας άλλης δήθεν “μειονότητας”: των δίγλωσσων της Μακεδονίας που αυταποκαλούνται Σλαβομακεδόνες. Ετσι, το ΚΙΕΦ αποκτάει μια ευρύτερη ταυτότητα: του εκπροσώπου των “μειονοτικών πληθυσμών” σε όλη την Ελλάδα, όχι μόνο στη Θράκη.

Να το κουβεντιάσουμε λίγο περισσότερο αυτό, διότι έχουμε συνηθίσει στη χρήση του όρου “μειονότητα”, ο οποίος πάσχει και σε σημασιολογικό και σε νομικό επίπεδο.

Τι σημαίνει “μειονότητα”

Ένα σύνολο πληθυσμού αποτελείται από πολλές μειονότητες. Με κριτήριο το ύψος, το βάρος, την ηλικία, το χρώμα των μαλλιών, των ματιών, του δέρματος, την καταγωγή, τη διαμονή, τις προτιμήσεις, τις συνήθειες, την κουλτούρα, τη γλώσσα, τη θρησκεία, τη μόρφωση, τις φιλοσοφικές αντιλήψεις, τις ερωτικές προτιμήσεις και με όσα κριτήρια μπορείτε να φανταστείτε, όλοι ανήκουμε σε μειονότητες. Και λοιπόν; Ναι, αλλά οι περισσότεροι μουσουλμάνοι αναλογικά με τον γενικό πληθυσμό ζουν στη Θράκη. Και λοιπόν; Και στη Σύρο ζουν οι περισσότεροι καθολικοί. Συζητήσαμε ποτέ για τα δικαιώματα της καθολικής μειονότητας; Υπάρχει κάτι που το δικαιούνται οι υπόλοιποι κάτοικοι της χώρας, αλλά αυτοί όχι; Η θρησκευτική μειονότητα είναι απομεινάρι της διοικητικής οργάνωσης της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας σε “μιλέτ” δηλαδή σε αυτοδιοικούμενες εθνικοθρησκευτικές κοινότητες στις οποίες ο θρησκευτικός ηγέτης ήταν ταυτόχρονα πολιτικός ηγέτης και δικαστής.

Όμως, στον 21ο αιώνα, που κανένας δεν αμφισβητεί την κοσμικότητα και την ανεξιθρησκία του δυτικού κράτους, τι νόημα έχει να υπάρχουν ειδικοί νόμοι για μια θρησκευτική μειονότητα; Όσες φορές εμφανίσθηκε η έννοια “μειονότητα” σε διεθνή νομικά κείμενα, ψηφίσματα ή διακηρύξεις, ήταν για να εξασφαλισθεί ότι τα άτομα που ανήκουν σ΄ αυτή, θα έχουν τα ΙΔΙΑ δικαιώματα με τους άλλους πολίτες, όχι περισσότερα ή διαφορετικά. 

Όμως οι μουσουλμάνοι της Θράκης έχουν ήδη πολύ περισσότερα, ειδικά στην Εκπαίδευση, εις βάρος των μη μουσουλμάνων. Εισάγονται με ποσόστωση 0,5% στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Μάλιστα, με πρόσφατο νόμο, η Κεραμέως κατάργησε τη βάση, μόνο, για τους μουσουλμάνους υποψηφίους. Γιατί;

Διότι δεν έχουν, λέει, τις ίδιες ευκαιρίες με τους υπόλοιπους μαθητές.

Γιατί δεν τις έχουν; Διότι δεν κατέχουν καλά τα Ελληνικά.

Γιατί δεν τα κατέχουν; Διότι στα μειονοτικά σχολεία διδάσκεται ως κύρια γλώσσα η τουρκική.

Γιατί διδάσκεται; Διότι η Τουρκία κατάφερε με τις μορφωτικές συμφωνίες του 1951 και 1968 να καθιερώσει την τουρκική γλώσσα ως μόνη μειονοτική γλώσσα εκπαίδευσης, παρά το ότι η γλώσσα των Πομάκων ή των Αθίγγανων (που αποτελούν μαζί με τους Τουρκογενείς τις άλλες δύο μουσουλμανικές κοινότητες) δεν έχει καμία σχέση με την τουρκική.

Έτσι, η θρησκευτική ταυτότητα γίνεται εθνική και η Θράκη οδηγείται σε κοσσοβοποίηση.

Αλλά εγώ ρωτάω: με ποια λογική τον 21ο αιώνα, στον δυτικό κόσμο, η θρησκεία θα πρέπει να καθορίζει τη συνολική εκπαίδευση ενός ανθρώπου; Γιατί πρέπει να υπάρχουν “μειονοτικά σχολεία” και μάλιστα με δυνατότητα οικονομικής και εκπαιδευτικής αυτονομίας; 

Για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Θα αφήσουμε τη “Γενεύη” να διαλύσει την Ευρώπη;

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Τι είναι οι διεθνείς συνθήκες; Δεν είμαι σίγουρος ότι ο νομικός κόσμος της Ευρώπης (και της Ελλάδας) ξέρει την απάντηση.

Από τις δημόσιες τοποθετήσεις πολλών τριβωνιανούτσικων και την αρθρογραφία τους, βγάζεις το συμπέρασμα ότι τις θεωρούν κάτι σαν τις Δέκα Εντολές: θέσφατα. Δεν τις αγγίζουμε. Τις εφαρμόζουμε τυφλά. Και, προς Θεού, δεν κρίνουμε το θεωρητικό τους υπόβαθρο. Γιατί;

“Διότι αν αρχίσουμε να αναθεωρούμε τις διεθνείς συνθήκες είναι βούτυρο στο ψωμί του Ερντογάν, που θέλει αναθεώρηση της Συνθήκης της Λωζάνης”.

Το επιχείρημα είναι κωμικό, αλλά μια που έχει διατυπωθεί πολλές φορές από πολλούς, αναγκάζομαι να το ανασκευάσω. Υπάρχουν, λοιπόν, πολλών ειδών διακρατικές συνθήκες, διμερείς, πολυμερείς, παγκόσμιες, θεσμικές, συνθήκες-πλαίσιο. Ο βασικός τους διαχωρισμός είναι το αν έχουν προκύψει ως συνθήκες ειρήνευσης μετά από κάποιον πόλεμο ή ως συνθήκες σε καιρό ειρήνης. Οι πρώτες σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν οριοθετήσεις συνόρων. Προφανώς, για να αλλάξουν θα πρέπει να γίνει νέος πόλεμος. Παράδειγμα η Συνθήκη των Σεβρών (1920) που αντικαταστάθηκε από τη Συνθήκη της Λωζάνης (1923), μετά την Μικρασιατική Καταστροφή. Αυτές, ναι, δεν τις αγγίζουμε. Οι δεύτερες διευθετούν θέματα διαχειριστικής ή και θεσμικής φύσεως και δεσμεύουν τα κράτη που τις υπέγραψαν, όσον καιρό συνεχίζουν να συμφωνούν με το περιεχόμενό τους. Αυτές είναι εργαλεία. Τις κάνουμε ό,τι θέλουμε. Τις απλώνουμε, τις μαζεύουμε, τις τροποποιούμε, όπως η ιδρυτική της Ευρωπαϊκής Οικονομικής Κοινότητας Συνθήκη της Ρώμης (1957) που επεκτάθηκε με τη Συνθήκη του Μάαστριχτ (1992), μέχρι και τις καταργούμε, όταν έχουν ξεπεραστεί από τα γεγονότα, όπως η Συνθήκη της Κοινωνίας των Εθνών (1919). Και φυσικά, όχι μόνο συζητούμε για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα από την εφαρμογή τους, αλλά και σηκώνουμε τον κόσμο στο πόδι για αναθεώρηση, σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι έχουν μετατραπεί σε βόμβα στα θεμέλια της Ευρώπης, όπως η Σύμβαση της Γενεύης, που είναι το σημερινό θέμα μας.

Είναι εντυπωσιακό, το ότι επικρατεί άκρα του τάφου σιωπή στον ελληνικό νομικό και ακαδημαϊκό κόσμο για ένα διεθνές νομικό πλαίσιο, η παθογένεια του οποίου είναι παραπάνω από εμφανής και οι τοξικές του παρενέργειες σοβαρότατες. Ψάχνοντας στο google “αναθεώρηση”, “τροποποίηση”, “αλλαγή”, “κατάργηση” της “Σύμβασης της Γενεύης”, στις πρώτες 20 σελίδες βρήκα μόνο δύο σχετικά κείμενα. Το ένα ζητάει να προστεθεί στη Σύμβαση και η έννοια του περιβαλλοντικού ή κλιματικού πρόσφυγα, κάποιου που θέλει να φύγει από την πατρίδα του γιατί η κλιματική αλλαγή τού δυσκολεύει τη ζωή. Βεβαίως το θέμα είναι πολύ σοβαρό για τους κατοίκους ορισμένων νησίδων του Ειρηνικού που η άνοδος της στάθμης της θάλασσας απειλεί να τις καλύψει ολοσχερώς, αλλά, όπως συμβαίνει πάντα, οι προπαγανδιστές του όρου θέλουν να τον επεκτείνουν ακόμα και σε εκείνους που δυσφορούν από έναν καύσωνα του Αυγούστου.

Το άλλο, με τίτλο “Σύμβαση της Γενεύης για τους πρόσφυγες – Η κερκόπορτα της παράνομης μετανάστευσης (2020)είναι του διδάκτορα Διοικητικού Δικαίου, Ιωάννη Γκιτσάκη. Από τους 45.000 νομικούς της χώρας, μόνο ένας ασχολήθηκε με το θέμα! (Αν υπήρξαν και άλλοι, θα χαρώ πολύ να το μάθω, αλλά το google δεν εμφανίζει κανένα άλλο κείμενο.)

Γιατί το κείμενο της Γενεύης δεν ονομάζεται Συνθήκη (Τreaty) αλλά Σύμβαση (Convention); Μολονότι και οι δύο όροι χρησιμοποιούνται για νομικές συμφωνίες που συνάπτονται μεταξύ κρατών ή διεθνών οργανισμών, οι συμβάσεις είναι πιο εξειδικευμένες και αφορούν συνήθως συγκεκριμένους τομείς, όπως τα ανθρώπινα δικαιώματα, το περιβάλλον ή η συνεργασία σε τεχνικά θέματα. Δεν έχουν την καθολικότητα των Συνθηκών, αφήνοντας στα κράτη περιθώριο για προσαρμογή των όρων τους σε εθνικό επίπεδο. Επιπλέον, η δέσμευση των κρατών είναι οικειοθελής. 

Η Σύμβαση της Γενεύης αφορούσε αποκλειστικά τα προβλήματα που προέκυψαν από τις μετακινήσεις πληθυσμών λόγω του Β΄ΠΠ και των όσων επακολούθησαν. Γι’ αυτό περιόριζε το δικαίωμα υποβολής αιτήματος ασύλου μόνο σε άτομα που εμπλέκονταν σε “γεγονότα επελθόντα προ της 1ης Ιανουαρίου 1951 εν Ευρώπη ή αλλαχού” (άρθρο 1, §Β1). Μάλιστα, το “αλλαχού” ήταν προαιρετικό. Μπορούσε δηλαδή ένα κράτος να πει “δεν με ενδιαφέρει τι γίνεται εκτός Ευρώπης, θα δέχομαι μόνο Ευρωπαίους ως πρόσφυγες”.

Στόχος της, καθώς οι περισσότεροι πρόσφυγες πολέμου είχαν ήδη επιστρέψει στις εστίες τους, ήταν να λύσει τα προβλήματα της μεταπολεμικής διαίρεσης της Ευρώπης σε ζώνες επιρροής. Είχαν περάσει πάνω από 6 χρόνια από τις Διασκέψεις της Μόσχας και της Γιάλτας, η Γερμανία είχε ήδη χωριστεί σε Δυτική και Ανατολική, και η Ευρώπη βίωνε τον ψυχρό πόλεμο ξέροντας ότι σημαντικός αριθμός ανθρώπων από χώρες του Σιδηρού Παραπετάσματος θα επέλεγε να μην επιστρέψει στον “σοβιετικό σοσιαλιστικό παράδεισο” ή θα προσπαθούσε να δραπετεύσει από εκεί. Αυτών των περιπτώσεων κυρίως τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ήθελε να καθορίσει η Σύμβαση.

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Θάνος Τζήμερος

ΔΕΘ: Γαλάζια παραμύθια, δυστυχώς με δράκο

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Από τη μια, αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου https://migration.gov.gr/statistika/. Δείχνουν, την ΑΥΞΗΣΗ, ανά μήνα, του αριθμού των  εισβολέων, φέτος, σε σχέση με τον αντίστοιχο  μήνα, πέρυσι (πρόκειται προφανώς μόνο για τους καταγεγραμμένους): 
Ιανουάριος    : 97%
Φεβρουάριος   : 355%
Μάρτιος    : 83%
Απρίλιος    : 166%
Μάιος        : 175%
Ιούνιος        : 26%
Ιούλιος        : 41%

Εδώ είναι τα screenshots από τα γραφήματα:

Θα παρατηρήσατε ότι ενώ ο πίνακας, τους δύο πρώτους μήνες, έχει τον τίτλο “Ροές αφίξεων”, από τον Μάρτιο και μετά επιγράφεται “Μεταναστευτικές ροές στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου και στον Έβρο”. Γιατί; Όσοι εισβολείς φτάνουν στην Κρήτη, στο Πήλιο ή στο… Σούνιο, πού καταγράφονται; 

Κι από την άλλη, αυτά είναι, αυτολεξεί, όσα ανέφερε για το θέμα ο Πρωθυπουργός στη ΔΕΘ “… η γενεσιουργός αιτία της ανόδου της ακροδεξιάς στην Ευρώπη είναι πρωτίστως ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τη διαχείριση της παράνομης μετανάστευσης. Αυτό το πρόβλημα στην Ελλάδα σε μεγάλο βαθμό (όχι σε πλήρη βαθμό) το έχουμε αντιμετωπίσει. Και το έχουμε αντιμετωπίσει με μια αυστηρή πολιτική φύλαξης των συνόρων μας…”

Πρόκειται, προφανώς, για ΑΠΟΛΥΤΗ διαστρέβλωση της αλήθειας. Τι μπορεί να έχει συμβεί; Ένα από τα παρακάτω:

Α. Να μην έχει υπόψη του τα στοιχεία. Να μην ενδιαφέρθηκε να ενημερωθεί. Να απέφυγαν και οι υπουργοί του να τον ενημερώσουν. Και μολονότι ήξερε ότι θα ερωτηθεί για το θέμα, να μην θεώρησε σκόπιμο να μάθει το τι πραγματικά συμβαίνει, και να είπε ό,τι του κατέβηκε στην γκλάβα, που λένε και στο χωριό μου. Αν ισχύει αυτό, πιστεύει κανείς ότι ένας άνθρωπος τόσο ανεύθυνος είναι κατάλληλος για το τιμόνι της χώρας; 

Β. Να τα έχει υπόψη του, αλλά να ψεύδεται ασυστόλως, πουλώντας παραμύθι στο πόπολο που δεν πολυψάχνει τους αριθμούς και έχοντας ταυτόχρονα τις πλάτες των κυβερνητικών ΜΜΕ που θα γράψουν πόσες παροχές “έδωσε ο Μητσοτάκης” (αυτοπροσώπως) και πόσο αυτές “θα ανακουφίσουν τον πολίτη” και “θα φέρουν ανάπτυξη”. Αν ισχύει αυτό, πιστεύει κανείς ότι ένας άνθρωπος με τέτοιο έλλειμμα ήθους και τέτοια περιφρόνηση απέναντι στον πολίτη, είναι κατάλληλος για το τιμόνι της χώρας; 

Τρίτη εκδοχή, λυπάμαι, δεν υπάρχει.

Δυστυχώς, όμως, αυτά δεν ήταν τα μόνα απίστευτα που ακούστηκαν στη ΔΕΘ. Οι παροχές που εξήγγειλε ο ΠΘ και εξειδίκευσε ο ΥΠΟΙΚ ως εργαλεία ανάπτυξης ήταν αντιστοίχου επιπέδου μυθοπλασίας. Θα αναφερθώ δειγματοληπτικά σε κάποιες από αυτές, που είναι αρκετές για να δείξουν τον βαθμό παράνοιας στον οποίο μπορεί να οδηγήσει ο κρατισμός και η σοσιαλιστική αντίληψη ότι η κυβέρνηση μπορεί να φορολογεί τα πάντα, να ανακατεύεται στα πάντα και να ρυθμίζει τα πάντα στις συναλλαγές των ιδιωτών, διότι κάποιος είναι, σώνει και καλά, ο αδύναμος και πρέπει να προστατευθεί ή υπάρχει ένα υπέρτερο δημόσιο αγαθό, όπως το αντιλαμβάνονται οι μπολσεβίκοι, που πρέπει να προφυλαχθεί.

Θα καταργηθεί, μάθαμε, το τέλος σταθερής τηλεφωνίας αλλά μόνο για όσους έχουν οπτική ίνα και συνδέσεις πάνω από 100 Mbps! Παραμένει άθικτο το τέλος κινητής τηλεφωνίας. “Τέλος”, επειδή έχουμε ξεχάσει και τους ορισμούς, ονομάζεται το ποσό που πληρώνει ο πολίτης στο κράτος, πέραν της γενικής φορολογίας, για συγκεκριμένες υπηρεσίες που το κράτος τού παρέχει σε ατομική βάση. Ποια τέτοια υπηρεσία παρέχεται στους συνδρομητές τηλεφωνίας; Καμμία! Οι εταιρείες, σταθερής και κινητής, καταβάλλουν στο κράτος σημαντικά ποσά σε δημοπρασίες για το φάσμα συχνοτήτων και ετήσια τέλη φάσματος, κόστος που μετακυλίεται στον συνδρομητή. (Στη δημοπρασία του φάσματος 5G, το 2020, οι ελληνικές εταιρείες τηλεπικοινωνιών πλήρωσαν συνολικά περίπου 372 εκατομμύρια ευρώ στο κράτος για την απόκτηση δικαιωμάτων.)

Γιατί λοιπόν θα πρέπει να πληρώνει τέλος και ο συνδρομητής; Με ποια λογική φορολογείται η επικοινωνία, ένα θεμελιώδες ανθρώπινο δικαίωμα, που δεν κοστίζει και λίγο στην Ελλάδα, λόγω ολιγοπωλίου; Και μάλιστα, δείτε την τριπλή χρέωση: το τέλος υπολογίζεται ως ποσοστό 5% επί του συνολικού μηνιαίου λογαριασμού στον οποίο ήδη περιλαμβάνεται το πάγιο τέλος που εισπράττεται υπέρ της εταιρείας τηλεφωνίας. Τέλος στο τέλος. Τελειώσαμε; Όχι. Διότι επί του… τελικού τέλους επιβάλλεται και ΦΠΑ!

Στα πέντε χρόνια που κάνει κουμάντο η “κυβέρνηση των αρίστων”, δεν βρέθηκε ένας σοβαρός άνθρωπος να πει “Ρε σεις, τι καραγκιοζιλίκια είναι αυτά! Τι προσβολή για τον πολίτη! Τι ληστρική αντίληψη για τον ρόλο του κράτους! Καταργήστε αυτό το νταβατζιλίκι να τελειώνουμε!”; Είμαι σίγουρος ότι βρέθηκε. Αλλά τον αποπήραν οι άλλοι: “Άσε, να τον μειώνουμε σιγά σιγά, σε δόσεις, για να πουλάμε παραμύθι δήθεν φιλελεύθερης πολιτικής και να έχουμε να προσθέτουμε πολλά bullets στον εκάστοτε κατάλογο παροχολογίας. Έτσι, το 2022, απηλλάγησαν από τα τέλη κινητής οι νέοι 12-29 ετών και τώρα απαλλάσσονται από τα τέλη σταθερής όσοι βάζουν “γρήγορη” σύνδεση με οπτική ίνα. Του χρόνου μπορεί η πρώτη κατηγορία να επεκταθεί μέχρι τα 39 χρόνια, το 2026 μέχρι τα 49, όπως έγινε με τους 50άρηδες δικαιούχους του προγράμματος “Το σπίτι μου”. Για το 2027, που είναι και εκλογική χρονιά, κάποια άλλη παροχή θα σκαρφιστούμε. 

Απαλλάσσονται επίσης, από τον φόρο ασφαλίστρου, ασφαλιστικά συμβόλαια που αφορούν παιδιά έως 18 ετών. Να το δούμε λίγο καλύτερα αυτό, διότι πληρώνοντας εκατοντάδες φόρους και τέλη, έχουμε ξεχάσει τι είναι ο καθένας. O φόρος ασφαλίστρων θεσπίστηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 29 του ν. 3429/2006 (210 Α’) και ισχύει έκτοτε συνεχώς. Επιβάλλεται σε κάθε ασφάλιστρο που πληρώνεις, για κάθε λόγο! Για το αυτοκίνητο, για το σπίτι, για ασφάλεια ζωής, υγείας κ.λπ. (Ο συντελεστής του φόρου είναι 20% στον κλάδο πυρός, 4% στον κλάδο ζωής και 15% στα υπόλοιπα.) Να ένα παράδειγμα από μια ασφάλεια αυτοκινήτου. 

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ευρωπαϊκή Ένωση

Μαχαιρώνοντας την αποχαυνωμένη Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Γκουγκλάροντας “Axel Rudakubana”, το όνομα του σφαγέα του Σάουθπορτ, βρίσκεις τρία γκρουπ ειδήσεων. Το πρώτο είναι μόλις μετά το έγκλημα, μέχρις τις 2 Αυγούστου. Όλες οι αναφορές, με πανομοιότυπο τρόπο, περιγράφουν την επίθεση στη σχολή χορού, τονίζοντας ότι ο εισαγγελέας έδωσε εντολή της αποκάλυψης του ονόματος του δράστη, παρά το νεαρόν της ηλικίας του (ήταν 18 ετών παρά μία εβδομάδα), για να σταματήσει το “όργιο της παραπληροφόρησης” που “εκμεταλλεύτηκε η ακροδεξιά για να δημιουργήσει ταραχές”.

Το τρίτο είναι πρόσφατο και αναφέρεται στην κηδεία της 9χρονης Alice da Silva Aguiar, που έγινε την Κυριακή, του ενός από τα τρία κορίτσια που δολοφονήθηκαν από τον Ρουντακουμπάνα. Και αυτές οι αναφορές έχουν “αντιακροδεξιό” μήνυμα: οι γονείς της, οι εκπρόσωποι των αρχών και οι εκατοντάδες πενθούντες που γέμισαν την καθολική εκκλησία του Αγίου Πατρικίου “ζήτησαν να σταματήσει η αναταραχή που έχει συγκλονίσει τη Βρετανία από την επίθεση πριν από δύο εβδομάδες”. Η αρχιφύλακας Serena Kennedy μετέφερε, υποτίθεται, το μήνυμα των γονιών ότι “κανείς δεν πρέπει να διαπράττει πράξεις βίας στο όνομα της κόρης τους”. Και προσέθεσε, απευθυνόμενη στους τραγικούς γονείς: “Ελπίζω ότι όποιος συμμετείχε στις βίαιες ταραχές στους δρόμους μας, τις τελευταίες 13 ημέρες, θα σκύψει το κεφάλι του από ντροπή για τον πόνο που έχουν προκαλέσει στη θλιμμένη οικογένειά σας”. 

Τι προκάλεσε πόνο στους γονείς της Alice και, προφανώς, και των άλλων θυμάτων της επίθεσης; Οι ταραχές!

Αυτές περιγράφει και αναλύει με τα μελανότερα χρώματα το δεύτερο, ενδιάμεσο γκρουπ ειδήσεων, που καλύπτει το χρονικό κενό από τις 2 Αυγούστου μέχρι χθες: τις δημιούργησε η ακροδεξιά, εκμεταλλευόμενη ή/και διαδίδοντας ψευδή στοιχεία για την ταυτότητα του δράστη, με στόχο (έτσι γράφουν οι αναλυτές) να προκαλέσει αποσταθεροποίηση στη Γηραιά Αλβιόνα. Και για να αποσοβήσει τον κίνδυνο, ο πέλεκυς της δικαιοσύνης ήδη επέπεσε βαρύς επί των “αποσταθεροποιητών”: οι δύο πρώτοι που οδηγήθηκαν στο δικαστήριο για υποκίνηση σε μίσος, επειδή έκαναν αναρτήσεις στα social media, είναι ήδη στη φυλακή. Περιμένουν τη σειρά τους εκατοντάδες άλλοι, κάποιοι γιατί κοινοποίησαν χιουμοριστικά μιμίδια με υποτιμητικά σχόλια για τους μετανάστες, όπως ο Richard Williams, 34 ετών, από το Buckley!

Το πογκρόμ ευλόγησε ο νέος πρωθυπουργός των Εργατικών, Κιρ Στάρμερ: “Είτε εμπλέκεστε άμεσα είτε εξ αποστάσεως, είστε ένοχοι και θα οδηγηθείτε ενώπιον των δικαστηρίων”. Έτσι, ο 28χρονος Jordan Parlour και ο 26χρονος Tyler Kay, καταδικάστηκαν σε 20 και 38 μήνες φυλάκιση αντίστοιχα, μόλις 2 μέρες μετά το… έγκλημά τους, επειδή καλούσαν σε επιθέσεις εναντίον ξενοδοχείων που φιλοξενούσαν αιτούντες άσυλο, μολονότι οι ίδιοι δεν συμμετείχαν σε ταραχές.

Ο δικαστής Guy Kearl αναγνώρισε ότι ο Parlour δεν συμμετείχε στη βία, αλλά δικαιολόγησε την καταδίκη λέγοντας: “Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υποκινούσατε άλλους να το κάνουν, διαφορετικά γιατί να δημοσιεύσετε τα σχόλια;” Ο Tyler Kay είχε κάνει και άλλο “έγκλημα”: σε μια άλλη ανάρτηση, διαμαρτυρόταν για τις δωρεάν παροχές του κράτους στους λαθρομετανάστες που προέρχονται από τους φόρους των σκληρά εργαζόμενων Βρετανών. Η δικαστής Adrienne Lucking τα βρήκε όλα αυτά “εντελώς αποκρουστικά” και τον ενημέρωσε ότι είχε μια “θεμελιωδώς ρατσιστική” νοοτροπία, προσθέτοντας: “Είμαι βέβαιη ότι όταν δημιουργούσες τις αναρτήσεις σκόπευες να προκαλέσεις ρατσιστικό μίσος”.

Για να διεκπεραιωθούν σε χρόνο ρεκόρ αυτές οι δίκες, ο Keir Starmer διέταξε τα δικαστήρια να δουλεύουν όλο το 24ωρο! Περισσότερες από 900 συλλήψεις έχουν γίνει και πάνω από 450 άτομα κατηγορούνται για αδικήματα που σχετίζονται με τις ταραχές, αριθμοί που πρόκειται να αυξηθούν σε εθνικό επίπεδο. Όμως τα φρακαρισμένα δικαστήρια, οι υπερπλήρεις φυλακές και οι καταρρέουσες υποδομές απειλούν το σχέδιο του Στάρμερ να εφαρμόσει την ίδια τακτική που χρησιμοποίησε μετά από ένα άλλο κύμα ταραχών το 2011, όταν ήταν ο ανώτερος εισαγγελέας στη χώρα.

Το σύστημα δικαιοσύνης του Ηνωμένου Βασιλείου παραπαίει. Τα ειρηνοδικεία, όπου διεκπεραιώνονται αυτές οι υποθέσεις, είχαν περισσότερες από 370.000 εκκρεμείς υποθέσεις στα τέλη του 2023. Ενώ ο φόρτος υποθέσεων στα Crown Courts, που αναλαμβάνουν τις πιο “σοβαρές” δίκες, ήταν στον αριθμό ρεκόρ των 67.573. Εβδομάδες πριν ξεκινήσουν οι ταραχές, ο Στάρμερ θρηνούσε για την “σοκαριστική” κατάσταση των φυλακών στο Ηνωμένο Βασίλειο στις οποίες στριμώχνονται περισσότεροι από 87.000 κρατούμενοι. 3

για τη συνέχεια Capital

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή