Ακολουθήστε μας

ΗΠΑ

ΗΠΑ: Μπορεί η Κάμαλα Χάρις να διαδεχθεί τον Μπάιντεν;

Δημοσιεύτηκε

στις

Θα τα πήγαινε καλύτερα από τον Μπάιντεν;

Όταν η Κάμαλα Χάρις ανέλαβε τη θέση της αντιπροέδρου των ΗΠΑ το 2021, πολλοί σκέφτηκαν πως η Αμερικανίδα νομικός θα μπορούσε να αποτελέσει και τη διάδοχο του Μπάιντεν – ακόμη και κατά τη διάρκεια της πρώτης θητείας της, σε περίπτωση που ο Μπάιντεν δεν ήταν σε θέση να συνεχίσει τα καθήκοντά του λόγω ηλικίας.

Εν συνεχεία όμως συνέβησαν δύο πράγματα: η Χάρις δεν εντυπωσίασε ιδιαιτέρως ως αντιπρόεδρος, ενώ ο Μπάιντεν γοητεύτηκε τόσο από τη δουλειά του, ώστε αποφάσισε να θέσει εκ νέου υποψηφιότητα.

Μετά την καταστροφική εμφάνιση του προέδρου στο τηλεοπτικό debate με τον υποψήφιο των Ρεπουμπλικάνων Ντόναλντ Τραμπ πολλοί αμφιβάλλουν για το κατά πόσο ο 81χρονος είναι πράγματι ο κατάλληλος υποψήφιος. Και έτσι η Χάρις βρίσκεται και πάλι στο επίκεντρο της προσοχής.

Οι πρωτιές της Κάμαλα Χάρις

Η Χάρις είναι η πρώτη γυναίκα, η πρώτη μαύρη και η πρώτη Αμερικανίδα με ασιατικές ρίζες που ορκίζεται αντιπρόεδρος των ΗΠΑ. Ο πατέρας της είχε έρθει ως μετανάστης από τη Τζαμάικα για να σπουδάσει οικονομικά, ενώ η μητέρα της, γιατρός και πολιτική ακτιβίστρια, είχε καταγωγή από την Ινδία.

Η 59χρονη Χάρις ήταν επίσης η πρώτη μαύρη εισαγγελέας του Σαν Φρανσίσκο και το 2010 έγινε και η πρώτη γυναίκα Γενική Εισαγγελέας της Καλιφόρνια, της Πολιτείας όπου γεννήθηκε. Το 2017 εξελέγη και στη Γερουσία.

Ο επόμενος στόχος της είναι ο Λευκός Οίκος – το 2020 είχε θελήσει επίσης να θέσει υποψηφιότητα για την προεδρία, ήδη πριν από τις προκριματικές εκλογές όμως αποφάσισε να αποσυρθεί από την κούρσα, μιας και είχε μικρές πιθανότητες επιτυχίας.

Μία κάπως… αντιδημοφιλής αντιπρόεδρος

Ως το νούμερο 2 του Μπάιντεν η Χάρις δεν κατάφερε όμως να “χτίσει” τη δημοτικότητά της. Σήμερα στις δημοσκοπήσεις η δημοφιλία της κυμαίνεται σε ποσοστά αντιστοίχως άσχημα με αυτήν του Μπάιντεν.

Και υπάρχουν πολύ λόγοι γι’ αυτό. Ο Μπάιντεν της έδωσε την ευθύνη ενός αντιδημοφιλούς ζητήματος, του μεταναστευτικού. Τον Ιούνιο του 2021 η Χάρις δέχθηκε κριτική για το γεγονός ότι, αν και αντιπρόεδρος, δεν είχε πάει ποτέ στα νότια σύνορα με το Μεξικό. Η απάντησή της: “Ούτε στην Ευρώπη έχω πάει ποτέ”. Δηλώσεις όπως αυτή δεν βοήθησαν και πολύ στο να γίνει αρεστή η Χάρις. Οι κακές γλώσσες λένε μάλιστα πως με το μεταναστευτικό ο Μπάιντεν της “πάσαρε” σκοπίμως ένα άλυτο ζήτημα.

Τα επόμενα χρόνια η Χάρις προσπάθησε να τοποθετηθεί σε άλλα ζητήματα, προκειμένου να κερδίσει πόντους στην κοινή γνώμη. Μετά το τέλος του δικαιώματος στην άμβλωση σε ομοσπονδιακό επίπεδο η Χάρις επεδίωξε να παρουσιαστεί ως μαχήτρια υπέρ των δικαιωμάτων των γυναικών – και κατάφερε να βελτιώσει έστω λίγο τη δημοτικότητά της. Παρ’ όλα αυτά δεν κατάφερε ποτέ να γίνει πραγματικά δημοφιλής, ενώ η κριτική προς το πρόσωπό της λαμβάνει ενίοτε και μία ρατσιστική ή σεξιστική απόχρωση.

Στις συζητήσεις σχετικά με τον πιθανό διάδοχο του Μπάιντεν πάντως το όνομά της δεν είναι το μοναδικό, αλλά ούτε και το πρώτο που ακούγεται. Ως φαβορί φαίνονται ο κυβερνήτης της Καλιφόρνια, Γκάβιν Νιούσομ, και η κυβερνήτρια του Μίσιγκαν, Γκρέτσεν Γουίτμερ.

Μπορεί η Κάμαλα Χάρις να διαδεχθεί τον Μπάιντεν;

Σε πρόσφατη δημοσκόπηση για λογαριασμό του CNN περίπου τα 3/4 των ερωτηθέντων ψηφοφόρων δήλωσαν πως οι Δημοκρατικοί έχουν καλύτερες πιθανότητες να κερδίσουν τις εκλογές, εάν κατέβει κάποιος άλλος υποψήφιος και όχι ο Μπάιντεν.

Στο σενάριο που η Χάρις τεθεί αντιμέτωπη με τον Τραμπ, η αντιπρόεδρος φαίνεται να τα πηγαίνει κατά λίγες ποσοστιαίες μονάδες καλύτερα από τον Μπάιντεν – 45% των ερωτηθέντων θα στήριζε τη Χάρις και 47% τον Τραμπ. Σε αντίθεση με τον Μπάιντεν (ο οποίος συγκεντρώνει στην ίδια δημοσκόπηση 43% έναντι 49% του Τραμπ) το αποτέλεσμα της Χάρις βρίσκεται τουλάχιστον μέσα στο περιθώριο σφάλματος.

Άλλες δημοσκοπήσεις δείχνουν πως η Χάρις συγκεντρώνει καλύτερο ποσοστό από τον Μπάιντεν ιδίως στις σημαντικές εκλογικές ομάδες των Αφροαμερικανών και των γυναικών. Και έτσι δυναμώνουν παρασκηνιακά οι φωνές στις τάξεις των Δημοκρατικών που βλέπουν τη Χάρις ως φαβορί στη συζήτηση για έναν εναλλακτικό του Μπάιντεν υποψήφιο, όπως αναφέρουν τα αμερικανικά μέσα ενημέρωσης.

Τι συνηγορεί υπέρ της Χάρις;

Υπάρχουν και πρακτικοί λόγοι που αρκετοί αποφασίζουν να στηρίξουν τη Χάρις. Εν αντιθέσει με τη Γουίτμερ και τον Νιούσομ η Χάρις είναι γνωστή σε ολόκληρη τη χώρα λόγω του αξιώματός της. Επιπλέον, εάν δεν πέσει ο κλήρος στη Χάρις, τότε θα προκύψουν και πολλές ερωτήσεις σχετικά με το τι έγιναν τα εκατομμύρια που έλαβαν ο Μπάιντεν και η Χάρις σε χορηγίες. Είναι ακόμη ανοιχτό πάντως το κατά πόσο θα μπορούσαν αυτά τα χρήματα απλώς να δοθούν σε κάποιον άλλον υποψήφιο. Η Χάρις έχει εξάλλου και εμπειρία σε διεθνές επίπεδο – έχοντας ταξιδέψει για παράδειγμα στην Ελβετία για τη σύνοδο για την ειρήνη στην Ουκρανία, αλλά και στο Μόναχο για τη Διάσκεψη Ασφαλείας. Εάν ο Μπάιντεν αποφασίσει εν τέλει όντως να αποσυρθεί, οι Δημοκρατικοί θα πρέπει να δείξουν κατά την ιστορική αυτή καμπή μία ενότητα – και να μη διασπαστούν διαφωνώντας για τον διάδοχο.

Ως αντιπρόεδρος η Χάρις αποτελεί τη φυσική διάδοχο του Μπάιντεν. Εξάλλου, τι εντύπωση θα έδινε το κόμμα, εάν αποφάσιζε απλώς να παραμερίσει την πρώτη μαύρη αντιπρόεδρο; Το σίγουρο είναι πως κάτι τέτοιο θα προκαλούσε έντονη δυσαρέσκεια στους Αφροαμερικάνους, αλλά και γενικώς στους people of color – σε όλους τους μη λευκούς Αμερικάνους δηλαδή.

Ταυτοχρόνως όμως, όπως προαναφέρθηκε, η Χάρις δεν κέρδισε τις εντυπώσεις κατά τη θητεία της ως αντιπρόεδρος. Γι’ αυτό και δεν είναι καθόλου βέβαιο πως το κόμμα θα συσπειρωθεί πίσω από τη Χάρις σε ενδεχόμενη αποχώρηση του Μπάιντεν – ήδη κατά την προεκλογική εκστρατεία, προτού ακόμη και από την πανωλεθρία στο τηλεοπτικό debate, υπήρχαν αρκετοί Δημοκρατικοί που θεωρούσαν τη Χάρις ακόμη και βάρος πολιτικά.

Κομβικής σημασίας θα είναι το να τη στηρίξει ο Μπάιντεν. Σε συνέντευξή της μετά το debate η Χάρις χρειάστηκε να υπεραμυνθεί της απόδοσης του προέδρου: “Ναι, ήταν άσχημη η αρχή, το τέλος όμως ήταν δυνατό”, δήλωσε. Ίσως το ίδιο να συμβεί και με τη δική της περίπτωση.

Επιμέλεια: Γιώργος Πασσάς
Πηγή: Deutsche Welle

Video

Σάββας Καλεντερίδης: Πραγματοποίησε το Ιράν πυρηνική δοκιμή

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 7 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 7ης Οκτωβρίου 2024
1. Ο Παπαχελάς προειδοποιεί: Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει την πολιτική αποσταθεροποίηση
2. Κύπρος: Οι Τούρκοι στρατηγοί επιδιώκουν να καταλαβουν τη μισή νεκρή γραμμή 18:00
3. Τουρκία: “Βρώμικη” συμφωνία Βερολίνου-Άγκυρας 27:10
4. Ισραήλ: Η πρώτη επέτειος της εισβολής της Χαμάς – Διαβουλεύσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν 54:45
5. ΗΠΑ: Σε θρίλερ μετατρέπεται η προεκλογική εκστρατεία στις επτά κρίσιμες πολιτείες 54:45
6. Ρωσία: Ρωσικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ο σεισμός 4,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Ιράν, οφείλεται στην πρώτη πυρηνική δοκιμή του Ιράν που έκανε στην έρημο της χώρας 59:50

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Υπό έλεγχο για κατασκοπεία στις ΗΠΑ τα gadgets των κινέζικων αυτοκινήτων

Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εμπλέκονται εδώ και καιρό σε γεωπολιτικές και εμπορικές διαμάχες με την Κίνα, αλλά η τελευταία ανησυχία αφορά gadget υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζονται στην Κίνα και είναι εγκατεστημένα σε αυτοκίνητα των ΗΠΑ. Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων. Σε απάντηση, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει την πλήρη απαγόρευση της τεχνολογίας από αντίπαλα έθνη όπως η Κίνα και η Ρωσία.

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ. Το προηγμένο λογισμικό και το υλικό που βρίσκεται σε κινεζικά οχήματα θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστεί χειραγώγηση για να επιτρέψει στους χάκερ να αναλάβουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων στους αμερικανικούς δρόμους ή ακόμη και να τα χρησιμοποιήσουν ως εργαλεία για να στείλουν ευαίσθητες πληροφορίες πίσω στο Πεκίνο ή τη Μόσχα. Καθώς η Κίνα γίνεται κορυφαίος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η επιρροή της στις ΗΠΑ αυξάνεται, ειδικά μέσω των έξυπνων αυτοκινήτων και των σχετικών gadgets.

Η υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Τζίνα Ραϊμόντο εξέφρασε την ανησυχία της για τον κίνδυνο που ενέχουν οι κινεζικές και ρωσικές τεχνολογίες στα αμερικανικά αυτοκίνητα. Αν και αναγνώρισε ότι ο τρέχων αριθμός οχημάτων με τέτοια gadget είναι χαμηλός, η κυβέρνηση λαμβάνει προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απειλής για την ασφάλεια. «Τα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα, εντοπισμό GPS και άλλες τεχνολογίες συνδεδεμένες στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Raimondo σε δήλωση. «Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβουμε πώς ένας ξένος αντίπαλος με πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο για την εθνική μας ασφάλεια όσο και για την ιδιωτική ζωή των πολιτών των ΗΠΑ».

Η Κίνα απάντησε με οργή στην ανακοίνωση των ΗΠΑ, κατηγορώντας την Ουάσιγκτον ότι υπερβάλλει τις ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και ότι στοχεύει άδικα τις κινεζικές εταιρείες. Ο Lin Jian, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, καταδίκασε τις ΗΠΑ για την επέκταση της αντίληψής τους για την εθνική ασφάλεια και την ανάληψη διακρίσεων. «Η Κίνα αντιτίθεται στη διεύρυνση της έννοιας της εθνικής ασφάλειας από τις ΗΠΑ και στις μεροληπτικές ενέργειες κατά των κινεζικών εταιρειών και προϊόντων», είπε ο Λιν. «Προτρέπουμε τις ΗΠΑ να σεβαστούν τις αρχές της αγοράς και να παρέχουν ένα ανοιχτό, δίκαιο, διαφανές και αμερόληπτο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές επιχειρήσεις».

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισε να ερευνά τις πιθανές απειλές που θέτουν τα έξυπνα αυτοκίνητα που συνδέονται στο διαδίκτυο τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Μετά την αξιολόγηση των κινδύνων που συνδέονται με την ξένη τεχνολογία, ιδιαίτερα από την Κίνα και τη Ρωσία, εξετάζεται τώρα η απαγόρευση. Επιπλέον, οι περιορισμοί στο μη εγγενές λογισμικό θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ έως το 2027, ενώ οι κανονισμοί υλικού ενδέχεται να εφαρμοστούν τρία χρόνια αργότερα για να δοθεί χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

Ο John Bozzella, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alliance for Automotive Innovation, αναγνώρισε ότι ενώ η κινεζική τεχνολογία στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ είναι περιορισμένη, οι προτεινόμενοι κανόνες ενδέχεται να δημιουργήσουν προκλήσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. «Δεν μπορείς απλά να γυρίσεις έναν διακόπτη και να αλλάξεις την πιο περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού στον κόσμο εν μία νυκτί», είπε. Πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα που παρέχεται από τον προτεινόμενο κανόνα μπορεί να είναι πολύ σύντομο για ορισμένους κατασκευαστές να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές. Η οργάνωση του Bozzella σχεδιάζει να συνεχίσει να παρέχει πληροφορίες καθώς αναπτύσσονται οι τελικοί κανονισμοί.

Οι ΗΠΑ αυστηροποιούν τους κανονισμούς για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς χρησιμοποιούν κινεζικά gadgets. Ωστόσο, αυτός δεν είναι λόγος να δοθεί στους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων κανένα περιθώριο, λαμβάνοντας υπόψη το σκιερό παρελθόν του Πεκίνου όσον αφορά την κατασκοπεία και παρόμοιες δραστηριότητες.

Προς το παρόν, εξετάζεται η πρόταση για απαγόρευση ορισμένου υλικού και λογισμικού που κατασκευάζονται στην Κίνα και τη Ρωσία από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία στις ΗΠΑ, καθώς η Ουάσιγκτον εργάζεται για τον περιορισμό της παρουσίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού της κατασκευής αυτοκινήτων. Με παρόμοιο τρόπο, η κυβέρνηση Μπάιντεν είχε προηγουμένως αυξήσει τους δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και μια σειρά άλλων ειδών. Επίσης, έχει απαγορεύσει χωριστά την εισαγωγή γερανών φορτίου κινεζικής κατασκευής λόγω κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Παράπονα Τραμπ για τους Αμερικανοεβραίους! Τους στήριξα και δεν με στηρίζουν – “Μπλέξιμο” με Ισραήλ

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ λέει στον συντηρητικό ραδιοφωνικό παρουσιαστή Hugh Hewitt: «Το Ισραήλ πρέπει να κάνει ένα πράγμα. Πρέπει να είναι έξυπνοι για τον Τραμπ. Γιατί δεν με στηρίζουν. Έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για το Ισραήλ, έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για τον εβραϊκό λαό. Και δεν είναι αμοιβαίο, όπως λένε».

Δεν είναι σαφές εάν ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία ήθελε να πει «Αμερικανοί Εβραίοι» αντί για «Ισραήλ» στην πρώτη φράση, αλλά συχνά συγχέει τα δύο και οδηγεί σε κατηγορίες ότι χρησιμοποιεί αντισημιτικά ρητορική.

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο. Αλλά συνήθως δεν ισχυρίζεται ότι το Ισραήλ δεν τον υποστηρίζει, και μάλιστα μερικές φορές επικαλείται δημοσκόπηση που δείχνει ότι οι Ισραηλινοί τον υποστηρίζουν σε πολύ υψηλά νούμερα.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή