Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Εις μνήμην Χρυσοστόμου Σμύρνης: Περί Δικεφάλου Αετού

Δημοσιεύτηκε

στις

Πρωτομαγιά 1919: « Στο χέρι του κρατούσε ένα χαρτί και το’ δειχνε στον κόσμο. Πέρασαν πολλά λεπτά για να μπορέσει να μιλήσει. Ο κόσμος βουβός έκλαιγε. Το χαρτί ήταν ένα τηλεγράφημα του Βενιζέλου. Με προσπάθεια μεγάλη και με δάκρυα άρχισε να διαβάζει. «Το πλήρωμα του χρόνου ήλθεν, ό Θεός μας λυπήθηκε Χριστιανοί». Και συνέχισε με λυγμούς: «Αύριο την πρωΐαν 2 Μαΐου ό Ελληνικός Στρατός (…) θα καταλάβει την Σμύρνην…». Αρχείο Μανόλη Μεγαλοκονόμου/Εκδόσεις Ερμής

Εκατόν δύο χρόνια από τον θάνατο του εθνομάρτυρα Χρυσοστόμου

Κτηνώδης, βίαιος και μαρτυρικός, ο θάνατος του Χρυσοστόμου Σμύρνης συμπυκνώνει την μικρασιατική οδύνη κατά τρόπον ιστορικά και ανθρώπινα ανυπόφορο.

Και εδώ υπάρχει ένα παράδοξο. Εκατόν δύο χρόνια μετά τον θάνατο «του εν μαρτυρίοις τελειωθέντος» Μητροπολίτη, η ίδια αυτή η φύση της μαρτυρικής του εκδημίας, μοιάζει, φορές, να λειτουργεί ως πέπλο που αποκρύπτει -αν δεν καθιστά απροσπέλαστη- κάθε άλλη όψη του πεφωτισμένου ιεράρχη.

Και είναι κατά μίαν έννοια κρίμα, αυτή η συνεπής, σθεναρή παρουσία του Χρυσοστόμου στα γράμματα, την παιδεία και πάνω απ’ όλα στις εθνικές υποθέσεις, να παροράται, σκεδαζόμενη στις φρικώδεις εικόνες του τέλους του, ενίοτε δε μετατρεπόμενη από ύψιστο δίδαγμα πατριωτικού ήθους, σε εύκολη αφορμή για έξαλλους κρωγμούς από στόματα ακραίων.

Τίποτε βεβαίως δεν πήγε χαμένο. Παραδιδόμενες από γενιά σε γενιά, οι μαρτυρίες του τέλους του φυλάσσονται εκεί, στην κιβωτό της συλλογικής μας μνήμης. Την διαμορφώνουν, την χαράσσουν, τής υπαγορεύουν με πραότητα «μην ξεχνάς».

Ο Χρυσόστομος Καλαφάτης δεν είναι μια ιστορία ήττας. Είναι ιστορία νίκης. Όχι μόνο για την άξια και ηρωική διαδρομή του από τον Μακεδονικό Αγώνα έως την Καταστροφή, αλλά και για τα όσα ευρύτερα κατέλειπε.

«Αγχίνους, ευφάνταστος, τολμηρός, φιλοπρώτος, ενθουσιώδης, φιλότιμος, οξύς, επίμονος, και φίλαλλος», ο Χρυσόστομος υπήρξε άνθρωπος υψηλότατης θεολογικής και παιδευτικής συγκρότησης. Μας κληροδότησε δε σπουδαίους -μαρτυρούμενους και γεγραμμένους- λόγους.

Έναν τέτοιο «λόγο» του, μια τέτοια απαστράπτουσα στιγμή του θα αποπειραθούμε να σας διηγηθούμε σήμερα.

Συνέβη τον χειμώνα του 1911, δηλαδή έντεκα χρόνια πριν από το τέλος του.

Ο Χρυσόστομος είχε λάβει στις 15 Νοεμβρίου του 1911, με αποστολέα τον Οικουμενικό Πατριάρχη Ιωακείμ Γ΄, μίαν επιστολή.

Ο Πατριάρχης -με τον οποίο ο Χρυσόστομος διατηρούσε κατά καιρούς ψυχρές σχέσεις παρά τον αμοιβαίο σεβασμό- τού ζητούσε να πάψει να χρησιμοποιεί τον Δικέφαλο Αετό ως σφραγίδα της Μητρόπολης Σμύρνης.

Το επιχείρημα του γηραιού Ιωακείμ -έναν χρόνο αργότερα θα έφευγε από τη ζωή- ήταν ότι η χρήση του Δικεφάλου για τις ανάγκες της εκκλησιαστικής γραφειοκρατίας ήταν αποκλειστικό προνόμιο του Πατριαρχείου. Βρισκόμαστε σε εποχή που το κίνημα των Νεότουρκων πιέζει ήδη αφόρητα τον χριστιανισμό της Μικρασίας και αρκετοί αρχίζουν να γίνονται ευεπίφοροι στις πιέσεις αυτές.

Όχι ο Χρυσόστομος.

Ο Μητροπολίτης Σμύρνης απαντά στον Πατριάρχη στις 4 Δεκεμβρίου. Και τον «βομβαρδίζει» με επιχειρήματα.

Με τας πτέρυγας καθειμένας

Πρώτον, του υπενθυμίζει ότι ο Δικέφαλος Αετός, ως έμβλημα, δεν επενοήθη από κανέναν Μητροπολίτη, αλλά ευρίσκεται στις επίσημες σφραγίδες και τα έγγραφα της Μητρόπολης Σμύρνης (και στις υπόλοιπες μικρασιατικές Μητροπόλεις) «από χρόνων αμνημονεύτων και πάντως από της επιούσης της πτώσεως της Κωνσταντινουπόλεως». Και αυτό, του λέει στην επιστολή, μπορεί να διαπιστωθεί απλά και μόνο εάν κάποιος εξετάσει τους «αρχαίους κώδικες» που φυλάσσονται στα αρχεία της Αγίας Φωτεινής και του Αγίου Ιωάννου Θεολόγου Σμύρνης. Διότι, όπως εξηγεί: «Οι Κώδικες αυτοί έχουσι δικέφαλον Αετόν, τον γνησίως Βυζαντινόν τύπον, με τας πτέρυγας καθειμένας, εν τοις ποσί κρατούντα την σφαίραν της γης και το σκήπτρον». [Με τα φτερά κλειστά και κρατώντας στα πόδια του τη σφαίρα της γης και το σκήπτρο].

Δεύτερον, εξηγεί ότι κάθε Μητρόπολη που υπάγεται στο Πατριαρχείο, κανένα άλλο έμβλημα δεν χρησιμοποιεί παρά μόνον εκείνο του δικέφαλου Αετού. Όχι μόνο για να δειχθεί η εξάρτησή της από το Πατριαρχείο αλλά και για λόγους βαθύτερους ιστορικούς καθώς ο δικέφαλος αποτελεί «τον συνεκτικόν δεσμόν τον συνδέοντα τις Μητροπόλεις (…) προς το Οικουμενικό Πατριαρχείο και τούτο με το «αρχαιότερον Βυζαντινόν Κόσμον της πεσούσης μεγάλης τους Γένους μας Αυτοκρατορίας».

Ο Χρυσόστομος ευλογεί τον ελληνικό στρατό στις 2/5/1919 από τα σκαλοπάτια της νότιας πλευράς της Αγία Φωτεινής Σμύρνης/ Levantine Heritage

Tρίτον, ο Χρυσόστοος τονίζει άλλη μία συμβολική σημασία του Αετού. Θυμίζει ότι ο δικέφαλος, ως «ιερώτατον κόσμημα» ήδη «προβάλλει υπερηφάνως από του μετώπου των Αρχιερέων, προτείνων τας πτέρυγάς του προς τα τήδε κακείσε υπό της καταλαβούσης το Γένος μας δεινής λαίλαπος εσκορπισμένα ως δειλά νοσσία πτωχά λείψανα της Εκκλησίας μας, ίνα περισυναγάγη και περισώσει αυτά».

Παρομοιάζει δηλαδή τον δικέφαλο ως συμβολικό προστάτη των Χριστιανών της Μικρασίας, τους οποίους περιγράφει ως αδύναμους νεοσσούς περιβαλλόμενους από λαίλαπα.

Levantine Heritage

Γράφει πολλά ακόμη ο Χρυσόστομος που είναι εμφανές ότι αρχίζει να αποκτά μια έως και παιγνιώδη διάθεση έναντι του Πατριάρχη.

Και καταλήγει με μια κεκαλυμμένη προειδοποίηση:

Φθείρεται πάντως ο τούτον διαφθείρων

Πέρα από κάθε πολιτική και ιστορική σημασία του εμβλήματος, υπάρχει ακόμη ένας λόγος, του γράφει, που ο δικέφαλος Αετός δεν μπορεί να καταργηθεί.

Διότι υπάρχει, συνεχίζει, μια επιγραφή των βυζαντινών χρόνων που βρέθηκε στο ναό του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου στην Κέα.Επιγραφή, η οποία δείχνει ότι ο δικέφαλος αποτελεί κάτι περισσότερο από βυζαντινό έμβλημα.

Πάνω λοιπόν από την εσωτερική είσοδο του ναού… «εύρηται εντετειχισμένον λίθινον υπέρθυρον αρχαιότατον εν τω μέσω τούτου φέρεται γεγλυμμένος δικέφαλος Αετός και υπ’ αυτόν επιγραφή γεγραμμένη δια Βυζαντινών γραμμάτων, έχουσα ώδε»:

Τι αναφέρει η επιγραφή;

Ας την ακούσουμε πρώτα στη γλώσσα της εποχής της:

Βλέπε αετόν, Χριστόν εμέ νόει
Δυσί κεφαλαίς φύσεως εμάς δύω
Εικονίζω σου εν μια υποστάσει
Υψιπέτης γαρ βασιλεύς των αιώνων
Ουρανού και γης και των καταχθονίων
Οίκους φυλάττω και πάσαν Εκκλησίαν
Ην εγέννησα εκ του Ευαγγελίου
Εμός ουν οίκος ο του Αρχιερέως
Ον οράς και πρόσεχε μη φθείρεις
Φθείρεται πάντως ο τούτον διαφθείρων

Και ας το αποδώσουμε ως εξής:

Όπου βλέπεις Αετό, να σκέφτεσαι ότι είμαι ο ίδιος ο Χριστός
Που με τα δύο μου κεφάλια τις δύο σου φύσεις, σε μία εικονίζω/

Πετώντας ψηλά, πανάρχαιος βασιλιάς του ουρανού, της γης και όσων βρίσκονται κάτω από αυτήν,
Προφυλάσσω τους ναούς και κάθε εκκλησία την οποία γέννησα μέσα από το Ευαγγέλιο/

Δικός μου είναι λοιπόν ο οίκος του Χριστού που βλέπεις και πρόσεχε μην και τον καταστρέψεις
Γιατί σίγουρα χάνεται αυτός που θα τον πειράξει.

ΥΓ1: Η επιγραφή σώζεται έως και σήμερα. Ισως για να δικαιώσει την πεποίθηση του Χρυσόστομου ότι «το ελληνικόν πνεύμα ελαξεύθη εις το μάρμαρον, εσμιλεύθη εις τους θριγκούς των ναών, εχαράχθη εις τον πάπυρον, έλαμψεν εις τας δέλτους της Ιστορίας, εκράτησε τας επάλξεις του πολιτισμού, περιεσώθη διά της παραδόσεως και κρύπτεται ακόμη εις τα σπλάγχνα της γης αναμένον την σκαπάνην του αρχαιολόγου».

Levantine Heritage

ΥΓ2 : Ο Χρυσόστομος Καλαφάτης (χρωστά το επώνυμό στη σκληρή δουλειά του πατέρα του), έφυγε σαν σήμερα 27 Αυγούστου του 1922. Είχε κάθε δυνατότητα να εγκαταλείψει την ιωνική γη, τη γη του, καίτοι γνώριζε ότι θα πέσει θύμα του φανατισμένου, τουρκικού όχλου. Προτίμησε να μείνει εκεί.

Μία από τις τελευταιες επιστολές του Χρυσόστομου, οκτώ ημέρες πριν από το τέλος με παραλήπτη τον ιερέα του Μικρασιατικού μετώπου. Ο «γνησίως Βυζαντινινός Δοκέφαλος» είναι ακόμα εκεί. Αθ. Μπιλιανού, Μητριοπολίτης Σμύρνης Χρυστόστομος, Εκδόσεις Αρμός.
Ναυτεμπορική

Γενικά θέματα

Τούρκος διπλωμάτης: «Η σιωπηλή συμφωνία Ερντογάν – Μητσοτάκη»

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Κυριάκος Μητσοτάκης – Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν: Ό,τι και να συμβεί στην Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει σιωπηρή συμφωνία μεταξύ του προέδρου Ερντογάν και του πρωθυπουργού Μητσοτάκη ότι οι τουρκοελληνικές σχέσεις δεν πρέπει να επηρεαστούν αρνητικά, γράφει σήμερα ο Τούρκος, πρώην διπλωμάτης, Χασάν Γκιογκούς στο T24.

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ

Οι τουρκοελληνικές σχέσεις στη νέα εποχή που επικεντρώνονται σε θετική ατζέντα πέρασαν από σοβαρές δοκιμασίες τον τελευταίο μήνα.

Παρακολουθήσαμε ελληνικά σκάφη εφόδου να παραβιάζουν τα τουρκικά χωρικά ύδατα, πρώτα στα ανοιχτά της Αλικαρνασσού και μετά με διαφορά μίας εβδομάδας στη Ντάτσα και στο Τουργκούτ Ρέις.

Στις δύο πρώτες περιπτώσεις, η ελληνική πλευρά υποστήριξε ότι κυνηγούσαν βάρκες που μετέφεραν λαθρομετανάστες.

Αυτό που συνέβη με το αλιευτικό Barbaros κοντά στο Turgut Reis ήταν ένας τύπος που συναντάμε συχνά στο Αιγαίο, λόγω της έλλειψης καθορισμένων θαλάσσιων συνόρων, και μπορεί πλέον να θεωρείται συνηθισμένη περίπτωση.

Για κάποιο λόγο, περιστατικά παρενόχλησης συμβαίνουν είτε στον αέρα είτε στο έδαφος πριν συναντηθούν οι ηγέτες και των δύο χωρών.

Υπάρχουν εκείνοι που ευδοκιμούν στο περιβάλλον κρίσης τόσο στην Ελλάδα όσο και στην Τουρκία.

Τα προκλητικά δημοσιεύματα μιας εφημερίδας έπαιξαν σημαντικό ρόλο στην όξυνση της κρίσης των Ιμίων το 1996.

Αυτή τη φορά, είχαμε τηλεοπτικά κανάλια που για μέρες έκαναν φασαρία για το πώς «οι μπότες του Έλληνα στρατιώτη άγγιξαν τουρκικά εδάφη».

Θα νομίζατε ότι η Ελλάδα επιχείρησε να εισβάλει στην Τουρκία αποβιβάζοντας έναν από τους στρατιώτες της με ένα μόνο σκάφος εφόδου.

Δεν μπορεί να ειπωθεί ότι οι ‘Παλικαράδες’ (Palikaryanın) είναι ο πιο πειθαρχημένος στρατιώτης στον κόσμο.

Στα χρόνια που ήμουν πρέσβης στην Αθήνα, είδα μια ομάδα στρατιωτών κομάντο να φωνάζουν συνθήματα κατά τη διάρκεια μιας επίσημης παρέλασης σε μια ελληνική εθνική εορτή.

Επειδή δεν ξέρω ελληνικά, στην αρχή νόμιζα ότι φώναζαν κάτι σαν «δώσε μου τη χαρά».

Η αλήθεια του θέματος φάνηκε όταν είδα την είδηση ​​στις εφημερίδες της επόμενης ημέρας ότι κάποιοι στρατιώτες φώναζαν συνθήματα κατά της Βόρειας Μακεδονίας και της Τουρκίας στην εκδήλωση.

Αυτό που θα πω είναι ότι είναι πολύ πιθανό οι παραβιάσεις των τουρκικών χωρικών υδάτων να προκλήθηκαν από την ευρηματικότητα λίγων συνειδητοποιημένων Ελλήνων στρατιωτών που δεν έδρασαν με οδηγίες.

Τι σημαίνουν οι ομιλίες του Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν και του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη στη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ ;

Το θετικό κλίμα στις τουρκοελληνικές σχέσεις αποτυπώθηκε και στις ομιλίες των ηγετών των δύο χωρών στην τελευταία Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών.

Τόσο ο Πρόεδρος Ερντογάν όσο και ο πρωθυπουργός Μητσοτάκης φρόντισαν να μην κάνουν δηλώσεις που θα ενοχλούσαν ο ένας τον άλλον στις ομιλίες τους.

Μαθαίνουμε από τον ελληνικό Τύπο ότι αυτό το θετικό κλίμα αναμένεται να συνεχιστεί κατά κάποιο τρόπο, με βήματα όπως η επανέναρξη των συζητήσεων για τα προβλήματα στο Αιγαίο και η έναρξη λειτουργίας της σχολής της Χάλκης.

Εξελίξεις στην Κύπρο

Ωστόσο, όταν πρόκειται για την Κύπρο, προκύπτει μια διαφορετική εικόνα και βαθιές διαφορές απόψεων.

Ο Πρόεδρος Ερντογάν έκλεισε εντελώς την πόρτα περί ομοσπονδίας για μόνιμη λύση στην Κύπρο στη Νέα Υόρκη.

Ακολούθησε μάλιστα μια πιο επιθετική γραμμή από τον Πρόεδρο των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ , ο οποίος, πριν από την αναχώρησή του για τη Νέα Υόρκη, έδειξε ότι θα μπορούσε να καθίσει ξανά στο τραπέζι εάν ικανοποιούνταν οι απαιτήσεις της «άμεσης επαφής, απευθείας εμπορίου και άμεσης μεταφοράς» που συνοψίζονται σε τρεις λέξεις…

Ο Πρωθυπουργός Μητσοτάκης, που ανέβηκε στο βήμα μετά τον Πρόεδρο Ερντογάν, χαρακτήρισε κατοχή ως συνήθως τη στρατιωτική παρουσία της Τουρκίας στο νησί και είπε κατηγορηματικά ότι η επιλογή των δύο κρατών δεν μπορεί και δεν θα είναι λύση.

Ο Έλληνας πρωθυπουργός μίλησε με τρεις λέξεις με εντελώς διαφορετικό θέμα, δηλώνοντας ότι η Ελλάδα, η οποία θα είναι μη μόνιμο μέλος του Συμβουλίου Ασφαλείας του ΟΗΕ για 2 χρόνια από την 1η Ιανουαρίου, βασίζεται στις αρχές του «διαλόγου, διπλωματίας και δημοκρατίας» (3D), που προέρχονται από την ελληνική γλώσσα. Δήλωσε ότι θα ενεργούσε με βάση αυτές.

Συνάντηση Τατάρ-Γκουτέρες

Ο πρόεδρος των Τουρκοκυπρίων Ερσίν Τατάρ συναντήθηκε με τον Γενικό Γραμματέα του ΟΗΕ Αντόνιο Γκουτέρες στη Νέα Υόρκη το περασμένο Σαββατοκύριακο.

Στη δήλωσή του μετά τη συνάντηση, ο Πρόεδρος Τατάρ είπε ότι η επανάληψη των διαπραγματεύσεων θα μπορούσε να είναι δυνατή μόνο με την αναγνώριση της κυρίαρχης ισότητας και του ισότιμου διεθνούς καθεστώτος και ότι οι διαπραγματεύσεις που πραγματοποιήθηκαν σε διάφορες μορφές στη βάση της ομοσπονδίας για μισό αιώνα ήταν ασαφές γιατί η ελληνική πλευρά είπε «όχι» στο σχέδιο Ανάν με συντριπτική πλειοψηφία στο δημοψήφισμα.

Στη δήλωση μιας φράσης που έγινε από τον ΟΗΕ αναφέρθηκε ότι ο Γενικός Γραμματέας συναντήθηκε με τον ηγέτη της τουρκοκυπριακής κοινότητας Ερσίν Τατάρ και ότι στη συνάντηση συζητήθηκε πώς θα μπορούσε να προχωρήσει το Κυπριακό στο μέλλον.

Ο Γκουτέρες δέχθηκε τους επικεφαλής των αντιπροσωπειών από 21 χώρες την ίδια ημέρα. Είναι προφανές ότι η συνάντηση Τατάρ-Γκουτέρες δεν είχε μεγάλο περιεχόμενο.

Εν τω μεταξύ, πριν φύγει από τη Νέα Υόρκη, ο Πρόεδρος Τατάρ είπε σε ιδιωτική συνέντευξη σε εφημερίδα που δημοσιεύεται στην Κατεχόμενη Κύπρος ότι εάν η κυριαρχική ισότητα και το ισότιμο διεθνές καθεστώς γίνουν αποδεκτά από την ελληνική πλευρά και η ομοσπονδία δεν τεθεί στην ημερήσια διάταξη, μια συνάντηση στο 4+1 μορφή με τη συμμετοχή των μερών και του ΓΓ δηλώνει ότι μετέφερε στον Γκουτέρες ότι είναι έτοιμος να παραβρεθεί σε τριπλό δείπνο που θα παραθέσει.

Αν και εκ πρώτης όψεως η επιστροφή στο τραπέζι με ορισμένες προϋποθέσεις μοιάζει με πρωτοβουλία, δεν πρέπει να περιμένουμε από τους Έλληνες να αποδεχτούν εύκολα τους όρους που θέτει ο Τατάρ, που σημαίνει παραίτηση από την ομοσπονδία.

Ωστόσο, αυτές οι εξελίξεις δείχνουν ότι ορισμένες διαπραγματεύσεις διεξάγονται κεκλεισμένων των θυρών, αν όχι γύρω από το τραπέζι.

Το τριπλό δείπνο, το οποίο δέχτηκε ο Τατάρ, αναμένεται να γίνει ανεπίσημα στη Νέα Υόρκη στις 15 Οκτωβρίου. Πιθανώς, ο Γενικός Γραμματέας θα θέλει να ενημερώσει τους Τουρκοκύπριους και τους Ελληνοκύπριους ηγέτες για τον νέο οδικό χάρτη που επεξεργάζεται για την Κύπρο και να πάρει τις απόψεις τους σε αυτό το δείπνο.

Πού θα οδηγήσει αυτό;

Είναι δύσκολο να μαντέψει κανείς. Σε μια εποχή που έχει αρχίσει να ρέει αίμα στον Λίβανο μετά τη Γάζα και ο πόλεμος Ρωσίας-Ουκρανίας συνεχίζεται για περισσότερα από δύο χρόνια, ο Γενικός Γραμματέας, που φαίνεται βέβαιο ότι δεν θα επανεκλεγεί ποτέ, θέλει να καταλήξει σε ένα νέο σχέδιο για την Κύπρο; Αυτό είναι ένα ξεχωριστό ζήτημα.

Ό,τι και να γίνει στην Κύπρο, φαίνεται να υπάρχει σιωπηρή συμφωνία μεταξύ του προέδρου Ερντογάν και του πρωθυπουργού Μητσοτάκη ότι οι τουρκοελληνικές σχέσεις δεν θα επηρεαστούν αρνητικά.

ΠΗΓΗ: Βαλκανικό Περισκόπιο

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Μία νέα αρχή για το «Γεωπολιτικό»

Δημοσιεύτηκε

στις

Μία νέα αρχή για το «Γεωπολιτικό»

Όπως κάθε τι στην ζωή, έτσι και η δημοσιογραφία, η ανάλυση και ο σχολιασμός της επικαιρότητας πρέπει να εξελίσσονται για να παραμένουν επίκαιρα και να δυναμώνουν.

Με μεγάλη μας χαρά και υπερηφάνεια λοιπόν, σας παρουσιάζουμε την νέα και ανανεωμένη μας ιστοσελίδα.

Το ιστολόγιο γεωπολιτικής ανάλυσης, εθνικών θεμάτων, άμυνας, στρατηγικής και διπλωματίας, «Γεωπολιτικό» (Geopolitico.gr), είναι πλέον γεγονός.

Πρόκειται για την νέα προσπάθεια της ίδιας συντακτικής ομάδας η οποία ξεκίνησε από το 2008 να εκπέμπει στην «μπλογκόσφαιρα» υπό την μορφή ενός blogspot, και έντεκα χρόνια μετά να μετεξελίσσεται στην ενημερωτική ιστοσελίδα Infognomonpolitics.gr.

Το «Ινφογνώμων Πολιτικά» προσέφερε στον εγχώριο διάλογο και την ενημέρωση στην χώρα μας φιλοξενώντας αναλύσεις για τα μείζονα πολιτικά γεγονότα, και με παράλληλη ανάδειξη αποκλειστικών πληροφοριών για τα εθνικά μας θέματα.

Η επιτυχία της ιστοσελίδας και η υποστήριξή της από εσάς, τις φίλες και τους φίλους αναγνώστες, μας ενίσχυσε περαιτέρω, δίνοντάς μας την δύναμη να αποκτήσουμε μια ισχυρή παρουσία και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με κανάλι στο YouTube και καθημερινά ενημερωτικά δελτία με πλούσια ύλη.

Έχοντας ολοκληρώσει τον κύκλο του, το «Ινφογνώμων Πολιτικά» δίνει σήμερα την σκυτάλη στο «Γεωπολιτικό», με μία σύγχρονη ταυτότητα που δίνει έμφαση στις κοσμοϊστορικές γεωπολιτικές αλλαγές που βιώνει σήμερα ο πλανήτης.

Σας παρουσιάζουμε και σας καλωσορίζουμε σε ένα νέο, πιο δυναμικό και εικαστικά ελκυστικό ιστολόγιο, ικανό να προωθήσει με μεγαλύτερη επιτυχία και απήχηση τις εθνικές μας θέσεις.

Σκοπεύουμε να μείνουμε πιστοί στις ιδέες και τον αξιακό κώδικα που διαπνέει την ενημερωτική μας προσπάθεια από το 2008. Πιστοί στην ίδια εθνική γραμμή, δεσμευόμαστε να μείνουμε μακριά από «οπαδικές» γραμμές και να παρουσιάζουμε αντικειμενικά τα γεγονότα, εγχώρια και διεθνή, με βασικό μας άξονα το εθνικό συμφέρον της Ελλάδας

Φιλοδοξούμε να επεκτείνουμε διαρκώς την ιστοσελίδα, με νέους συνεργάτες, αποκλειστικές συνεντεύξεις, φιλοξενία αγγλικών άρθρων και συμμετοχή διακεκριμένων αρθρογράφων και αναλυτών.

Συνεχίζουμε την προσπάθεια την οποία έχετε αγκαλιάσει μέχρι σήμερα, με το ίδιο μεράκι και την ίδια αγάπη, ανανεωμένοι και πιο δυνατοί.

Η ομάδα του «Γεωπολιτικό»

  • Επικεφαλής – Σάββας Καλεντερίδης
  • Αρχισυντάκτης – Χρήστος Κωνσταντινίδης
  • Σύμβουλος έκδοσης – Σταύρος Καλεντερίδης
Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Γερμανία: Ο Κρίστιαν Λίντνερ δεν αποκλείει το ενδεχόμενο διάλυσης του κυβερνητικού συνασπισμού

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Liesa Johannssen

Στο εσωτερικό του FDP υπάρχουν φωνές υπέρ της αποχώρησης του κόμματος από τον κυβερνητικό συνασπισμό

Ο υπουργός Οικονομικών και αρχηγός των Φιλελευθέρων (FDP) Κρίστιαν Λίντνερ άφησε εκ νέου ανοιχτό το ενδεχόμενο ο κυβερνητικός συνασπισμός να μην εξαντλήσει τη θητεία του, λόγω των εσωτερικών προβλημάτων του.

«Η σταθερότητα είναι υψίστης σημασίας για την Γερμανία. Αλλά κάποια στιγμή μια κυβέρνηση είναι επίσης πιθανό να αποτελεί μέρος του προβλήματος. Και μια κυβέρνηση πρέπει πάντα να αναρωτιέται εάν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της εποχής», δήλωσε ο κ. Λίντνερ στο πόντκαστ του ιστολογίου «Table.Briefings». Ο υπουργός πάντως δεν θεωρεί ότι οι πρόσφατες ήττες του κόμματός του στις κρατιδιακές εκλογές της Θουριγγίας, της Σαξονίας και του Βρανδεμβούργου συνιστούν λόγο αποχώρησης του FDP από τον κυβερνητικό συνασπισμό. «Βρισκόμαστε στην κυβέρνηση για να μπλοκάρουμε τους άλλους. Αλλά οι ψηφοφόροι μας μου λένε ότι η κυβέρνηση ασκεί υπερβολικά περισσότερο πράσινη και σοσιαλιστική πολιτική παρά φιλελεύθερη. Το πρόγραμμα και οι αξίες του FDP δεν είναι το πρόβλημα», τόνισε. Σε αυτό το πλαίσιο, ο κ. Λίντνερ δήλωσε και ότι θα επιδιώξει να τεθεί ο ίδιος επικεφαλής του εκλογικού αγώνα του FDP. «Εξακολουθώ να εμπιστεύομαι τον εαυτό μου για να ηγηθώ και να πετύχω ένα καλό αποτέλεσμα στις ομοσπονδιακές εκλογές», ανέφερε.

 

Αναφερόμενος στον υπό επεξεργασία προϋπολογισμό, ο Κρίστιαν Λίντνερ ξεκαθάρισε ότι θα τηρηθούν τόσο το «φρένο χρέους» όσο και οι ευρωπαϊκοί κανόνες για το χρέος, ενώ υποστήριξε ότι υπάρχει επαρκής δυνατότητα ανακατανομής στον προϋπολογισμό. «Όταν βλέπω πόσα δισεκατομμύρια ευρώ πρέπει να ξοδέψουμε για τις συνέπειες της παράτυπης μετανάστευσης στο κράτος πρόνοιας ή στα επιδόματα… μιλάμε για δισεκατομμύρια…», δήλωσε.

Στο εσωτερικό του FDP υπάρχουν πάντως φωνές υπέρ της αποχώρησης του κόμματος από τον κυβερνητικό συνασπισμό, ιδιαίτερα μετά τις καταστροφικές επιδόσεις στις κρατιδιακές εκλογές, με ποσοστά από 0,8% έως 1,1%. Ο αντιπρόεδρος Βόλφγκανγκ Κουμπίκι έδωσε μάλιστα στην κυβέρνηση χρόνο ζωής «το πολύ έως το τέλος του έτους».

Πρόσφατα όμως και η υπουργός Εξωτερικών Αναλένα Μπέρμποκ προειδοποίησε για τον κίνδυνο διάλυσης του κυβερνητικού συνασπισμού, ειδικά μετά την παραίτηση της ηγεσίας των Πρασίνων λόγω των δυσμενών αποτελεσμάτων στις κρατιδιακές εκλογές.

Πηγή: ΑΠΕ/ΜΠΕ

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή