Ακολουθήστε μας

ΗΠΑ

ΗΠΑ: Η Χάρις μπορεί να “πουλήσει” τα Bidenomics καλύτερα από τον Μπάιντεν

Δημοσιεύτηκε

στις

Η καμπάνια της Χάρις δίνει βαρύτητα στην Οικονομία

Του Matthew Yglesias

Μετά από εβδομάδες αναμονής, η Αμερική έχει επιτέλους το περίγραμμα της ατζέντας οικονομικής πολιτικής της Κάμαλα Χάρις, και είναι … βασικά η ατζέντα πολιτικής του Τζο Μπάιντεν.

Για να είμαστε δίκαιοι, η ομιλία της την περασμένη εβδομάδα δεν ήταν τόσο απογοητευτική όσο αναπάντεχη. Η ατζέντα του προέδρου δεν ήταν τόσο κακή, απλώς χρειαζόταν έναν καλύτερο αγγελιοφόρο – και αυτός είναι η αντιπρόεδρος. Και όσο δύσκολο κι αν είναι για έναν πολιτικό γνώστη όπως εγώ να το παραδεχτώ, η παρουσίαση των λεπτομερειών είναι λιγότερο σημαντική από το να πούμε στους ψηφοφόρους αυτό που θέλουν να ακούσουν.

Τούτου λεχθέντος, η Χάρις είχε κάποιες λεπτομέρειες, και κάποιες διαφέρουν από αυτές του Μπάιντεν. Εκεί που ο πρόεδρος είχε προτείνει ένα ταμείο καινοτομίας ύψους 20 δισεκατομμυρίων δολαρίων για να βοηθήσει τις τοπικές κυβερνήσεις να αυξήσουν την προσφορά κατοικιών, η αντιπρόεδρος προτείνει 40 δισεκατομμύρια δολάρια. Εκεί που ο Μπάιντεν είχε μια ομοσπονδιακή ομάδα κρούσης για την “αθέμιτη και παράνομη τιμολόγηση”, η Χάρις θα κυνηγήσει την “υπερτιμολόγηση” με “νέες κυρώσεις για τις εταιρείες που εκμεταλλεύονται τις κρίσεις και παραβιάζουν τους κανόνες”. Προτείνει τη δημιουργία μιας φορολογικής πίστωσης για τους αγοραστές πρώτης κατοικίας με πιο γενναιόδωρους όρους για τους αγοραστές κατοικιών πρώτης γενιάς, αλλά αυτές είναι ιδέες που ο Μπάιντεν έχει ήδη παρουσιάσει σε μια ομιλία του που έτυχε μεγάλης αποδοχής.

Η καμπάνια της Χάρις κινήθηκε πρόσφατα προς το κέντρο, εγκαταλείποντας κάποιες παλιές θέσεις από το 2019, προκειμένου να ευθυγραμμιστεί με τον Μπάιντεν σε θέματα όπως το fracking και το Medicare for All. Υπήρχε κάποια ελπίδα ότι η Χάρις θα μπορούσε να προχωρήσει πέρα από αυτό και να υιοθετήσει μια λιγότερο λαϊκιστική, πιο τεχνοκρατική προσέγγιση στην οικονομική πολιτική, πιο κοντά στο μοντέλο Ομπάμα παρά στα Bidenomics. Αλλά κρίνοντας από την ομιλία της Παρασκευής, αυτές οι προσδοκίες είναι απίθανο να εκπληρωθούν.

Επί της ουσίας, είναι μια μεικτή εικόνα.

Πάρτε την υπόσχεσή της για τον περιορισμό της υπερτιμολόγησης στα σούπερ μάρκετ. Αυτό που συνέβη με τις τιμές των παντοπωλείων είναι ότι οι πωλήσεις των ίδιων καταστημάτων αυξήθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας, επιτρέποντας στους παντοπώλες να αυξήσουν τις τιμές και να απολαμβάνουν αυξημένα περιθώρια κέρδους, τα οποία έκτοτε αντιστράφηκαν εν μέρει αλλά όχι εντελώς.

Η Κάμαλα Χάρις μπορεί να "πουλήσει" τα Bidenomics καλύτερα από τον Μπάιντεν
Μετά το αποκορύφωμά τους το 2020, η ανάπτυξη και τα κέρδη των παντοπωλείων έχουν σχεδόν επιστρέψει στα προ της πανδημίας επίπεδα

Είναι αυτό “υπερτιμολόγηση”; Δεν το νομίζω. Αν δεν είχαν αυξήσει τις τιμές, οι καταναλωτές θα είχαν δει περισσότερες ελλείψεις (θυμάστε τι συνέβη με το χαρτί τουαλέτας;) – και θα είχαν ενοχληθεί και από αυτό. Αλλά είναι αλήθεια ότι τα κέρδη εκτοξεύτηκαν μαζί με τις τιμές. Είναι επίσης αλήθεια ότι, παρόλο που τα περιθώρια κέρδους έχουν μειωθεί από το αποκορύφωμά τους, εξακολουθούσαν να είναι υψηλότερα το 2023 από ό,τι ήταν το 2018 και το 2019. Τους τελευταίους μήνες, πολλά καταστήματα λιανικής πώλησης, όπως η Target, αναφέρουν πτώση των πωλήσεων, ενώ η Walmart τα πάει καλά επειδή οι εύποροι καταναλωτές κυνηγούν όλο και περισσότερο ευκαιρίες.

Όλα αυτά σημαίνουν ότι: Το πάρτι τελείωσε, λιανοπωλητές. Θα πρέπει να αρχίσετε να μειώνετε τα περιθώρια κέρδους πίσω στα προ-κορονοϊού επίπεδα, αλλιώς σύντομα θα βρεθείτε χωρίς πελάτες.

Παρ’ όλα αυτά, δεν είναι η χειρότερη ιδέα στον κόσμο για μια υποψήφια πρόεδρο να παίξει το ρόλο της στην προώθηση ενός ταχύτερου ρυθμού μείωσης.

Ομοίως, αν και η ρητορική εστίαση στον καθορισμό των τιμών και τα καρτέλ είναι υπερβολική, δεν είναι μια τρελή ιδέα. Το γεγονός ότι κάτι είναι παράνομο δεν σημαίνει ότι δεν συμβαίνει. Υπάρχουν δολοφονίες και κλοπές αυτοκινήτων κάθε μέρα στις ΗΠΑ, αλλά οι πολιτικοί εξακολουθούν να διεξάγουν εκστρατείες που βασίζονται στην παραδοχή ότι θα είναι πιο αυστηροί στην επιβολή του νόμου. Θα αποτελούσε έκπληξη αν μια μεγαλύτερη επιβολή των αντιμονοπωλιακών νόμων είχε μακροοικονομικά σημαντικές επιπτώσεις στις τιμές, αλλά δεν αποκλείεται.

Το πρόβλημα με την προσέγγιση της Χάρις, ωστόσο, είναι το ίδιο με την προσέγγιση του Μπάιντεν: Αγνοεί τη δημοσιονομική πολιτική και το δημοσιονομικό έλλειμμα ως κινητήρια δύναμη των αποτελεσμάτων. Ο πληθωρισμός έχει ήδη μειωθεί δραματικά από τα υψηλά του επίπεδα πριν από αρκετά χρόνια και η Ομοσπονδιακή Τράπεζα των ΗΠΑ (Fed) είναι έτοιμη να μειώσει τα επιτόκια, γεγονός που θα βελτιώσει περαιτέρω το πρακτικό κόστος ζωής για τους περισσότερους Αμερικανούς.

Το κύριο πράγμα που μπορεί να κάνει η ομοσπονδιακή κυβέρνηση για να διευκολύνει την πορεία προς χαμηλότερα επιτόκια είναι να μειώσει το δημοσιονομικό έλλειμμα. Η τρέχουσα σκέψη στην Ουάσιγκτον φαίνεται να είναι ότι η δημοσιονομική ευθύνη είναι πολιτικά χαμένη, οπότε δεν αξίζει να μιλάμε για αυτήν. Αυτό είναι εξοργιστικό για όσους από εμάς πέρασαν τα χρόνια του Ομπάμα, όταν μας έλεγαν ότι οι ελλειμματικές δαπάνες ήταν πολιτικές απώλειες, οπότε ήταν επιτακτική ανάγκη να επικεντρωθούμε στη δημοσιονομική υπευθυνότητα. Τότε, τα επιτόκια ήταν χαμηλά και ένα μεγαλύτερο έλλειμμα θα ενίσχυε την απασχόληση με ελάχιστες αρνητικές επιπτώσεις. Σήμερα, ο ομοσπονδιακός δανεισμός ασκεί πραγματικά ανοδική πίεση στα επιτόκια και συμπιέζει την οικοδομή. Ωστόσο, η Χάρις, όπως και ο Μπάιντεν πριν από αυτήν, προτείνει κυρίως νέες επιδοτήσεις τόσο στην πλευρά της προσφοράς όσο και της ζήτησης.

Αυτό είναι πολιτικά πιο προσεκτικό από μια επίθεση κατά των κανονισμών χρήσης γης που συγκρατούν την προσφορά κατοικιών, και ως στρατηγική έχει τόσο οφέλη (δεν κινδυνεύει να αποξενώσει τον κόσμο) όσο και κόστος (είναι μια χαμένη ευκαιρία να κατονομάσετε το πραγματικό πρόβλημα). Αλλά δεν διαφέρει ουσιαστικά από τη στρατηγική του Μπάιντεν.

Αυτό είναι μια ήπια απογοήτευση για όποιον (όπως εγώ) ήλπιζε σε ένα μεγαλύτερο διάλειμμα από τα Bidenomics. Από την άλλη πλευρά, μια μεγάλη διαφορά μεταξύ της εκδοχής της Χάρις για τα Bidenomics και της εκδοχής του Μπάιντεν είναι ότι η Χάρις προηγείται στις δημοσκοπήσεις. Είναι νεότερη από τον Μπάιντεν, είναι καλύτερη στο να εκφωνεί ομιλίες και το κοινό δεν την κατηγορεί τόσο πολύ όσο τον Μπάιντεν για τον πληθωρισμό του παρελθόντος. Και παρόλο που τίποτα από όλα αυτά δεν θα επηρεάσει ουσιαστικά το ρυθμό του πληθωρισμού, ο υψηλός πληθωρισμός ανήκει σε μεγάλο βαθμό στο παρελθόν.

Υπό αυτές τις συνθήκες, η μετάδοση του ίδιου μηνύματος με έναν νέο αγγελιοφόρο μπορεί να λειτουργήσει.

Απόδοση – Επιμέλεια: Στάθης Κετιτιζάν

capital.gr

Video

Σάββας Καλεντερίδης: Πραγματοποίησε το Ιράν πυρηνική δοκιμή

Ο Σάββας Καλεντερίδης στην εκπομπή της Δευτέρας 7 Οκτωβρίου 2024

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Θέματα Εκπομπής 7ης Οκτωβρίου 2024
1. Ο Παπαχελάς προειδοποιεί: Η Ελλάδα πρέπει να αποφύγει την πολιτική αποσταθεροποίηση
2. Κύπρος: Οι Τούρκοι στρατηγοί επιδιώκουν να καταλαβουν τη μισή νεκρή γραμμή 18:00
3. Τουρκία: “Βρώμικη” συμφωνία Βερολίνου-Άγκυρας 27:10
4. Ισραήλ: Η πρώτη επέτειος της εισβολής της Χαμάς – Διαβουλεύσεις μεταξύ ΗΠΑ-Ισραήλ για την επίθεση στο Ιράν 54:45
5. ΗΠΑ: Σε θρίλερ μετατρέπεται η προεκλογική εκστρατεία στις επτά κρίσιμες πολιτείες 54:45
6. Ρωσία: Ρωσικά ΜΜΕ μεταδίδουν ότι ο σεισμός 4,5 Ρίχτερ που σημειώθηκε στο Ιράν, οφείλεται στην πρώτη πυρηνική δοκιμή του Ιράν που έκανε στην έρημο της χώρας 59:50

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Υπό έλεγχο για κατασκοπεία στις ΗΠΑ τα gadgets των κινέζικων αυτοκινήτων

Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ.

Οι Ηνωμένες Πολιτείες εμπλέκονται εδώ και καιρό σε γεωπολιτικές και εμπορικές διαμάχες με την Κίνα, αλλά η τελευταία ανησυχία αφορά gadget υψηλής τεχνολογίας που κατασκευάζονται στην Κίνα και είναι εγκατεστημένα σε αυτοκίνητα των ΗΠΑ. Αυτά τα gadget -όπως κάμερες, μικρόφωνα, ιχνηλάτες GPS και προηγμένο λογισμικό- έχουν προκαλέσει ανησυχία στις κορυφαίες υπηρεσίες των ΗΠΑ, οι οποίες φοβούνται ότι θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για κατασκοπεία, κυβερνοεπιθέσεις και κλοπή δεδομένων. Σε απάντηση, η κυβέρνηση Μπάιντεν εξετάζει την πλήρη απαγόρευση της τεχνολογίας από αντίπαλα έθνη όπως η Κίνα και η Ρωσία.

Φανταστείτε κάποιον να ελέγχει εξ αποστάσεως το αυτοκίνητό σας από άλλη χώρα—αυτή δεν είναι σκηνή από ταινία αλλά πραγματική πιθανότητα, σύμφωνα με τις υπηρεσίες πληροφοριών των ΗΠΑ. Το προηγμένο λογισμικό και το υλικό που βρίσκεται σε κινεζικά οχήματα θα μπορούσε ενδεχομένως να υποστεί χειραγώγηση για να επιτρέψει στους χάκερ να αναλάβουν τον έλεγχο των αυτοκινήτων στους αμερικανικούς δρόμους ή ακόμη και να τα χρησιμοποιήσουν ως εργαλεία για να στείλουν ευαίσθητες πληροφορίες πίσω στο Πεκίνο ή τη Μόσχα. Καθώς η Κίνα γίνεται κορυφαίος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών οχημάτων, η επιρροή της στις ΗΠΑ αυξάνεται, ειδικά μέσω των έξυπνων αυτοκινήτων και των σχετικών gadgets.

Η υπουργός Εμπορίου των ΗΠΑ Τζίνα Ραϊμόντο εξέφρασε την ανησυχία της για τον κίνδυνο που ενέχουν οι κινεζικές και ρωσικές τεχνολογίες στα αμερικανικά αυτοκίνητα. Αν και αναγνώρισε ότι ο τρέχων αριθμός οχημάτων με τέτοια gadget είναι χαμηλός, η κυβέρνηση λαμβάνει προληπτικά μέτρα για την αντιμετώπιση της απειλής για την ασφάλεια. «Τα αυτοκίνητα σήμερα διαθέτουν κάμερες, μικρόφωνα, εντοπισμό GPS και άλλες τεχνολογίες συνδεδεμένες στο διαδίκτυο», δήλωσε ο Raimondo σε δήλωση. «Δεν χρειάζεται πολλή φαντασία για να καταλάβουμε πώς ένας ξένος αντίπαλος με πρόσβαση σε αυτές τις πληροφορίες θα μπορούσε να θέσει σε σοβαρό κίνδυνο τόσο για την εθνική μας ασφάλεια όσο και για την ιδιωτική ζωή των πολιτών των ΗΠΑ».

Η Κίνα απάντησε με οργή στην ανακοίνωση των ΗΠΑ, κατηγορώντας την Ουάσιγκτον ότι υπερβάλλει τις ανησυχίες για την εθνική ασφάλεια και ότι στοχεύει άδικα τις κινεζικές εταιρείες. Ο Lin Jian, εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Κίνας, καταδίκασε τις ΗΠΑ για την επέκταση της αντίληψής τους για την εθνική ασφάλεια και την ανάληψη διακρίσεων. «Η Κίνα αντιτίθεται στη διεύρυνση της έννοιας της εθνικής ασφάλειας από τις ΗΠΑ και στις μεροληπτικές ενέργειες κατά των κινεζικών εταιρειών και προϊόντων», είπε ο Λιν. «Προτρέπουμε τις ΗΠΑ να σεβαστούν τις αρχές της αγοράς και να παρέχουν ένα ανοιχτό, δίκαιο, διαφανές και αμερόληπτο επιχειρηματικό περιβάλλον για τις κινεζικές επιχειρήσεις».

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ άρχισε να ερευνά τις πιθανές απειλές που θέτουν τα έξυπνα αυτοκίνητα που συνδέονται στο διαδίκτυο τον Φεβρουάριο του τρέχοντος έτους. Μετά την αξιολόγηση των κινδύνων που συνδέονται με την ξένη τεχνολογία, ιδιαίτερα από την Κίνα και τη Ρωσία, εξετάζεται τώρα η απαγόρευση. Επιπλέον, οι περιορισμοί στο μη εγγενές λογισμικό θα μπορούσαν να τεθούν σε ισχύ έως το 2027, ενώ οι κανονισμοί υλικού ενδέχεται να εφαρμοστούν τρία χρόνια αργότερα για να δοθεί χρόνος στις αυτοκινητοβιομηχανίες να προσαρμόσουν τις αλυσίδες εφοδιασμού τους.

Ο John Bozzella, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Alliance for Automotive Innovation, αναγνώρισε ότι ενώ η κινεζική τεχνολογία στα αυτοκίνητα των ΗΠΑ είναι περιορισμένη, οι προτεινόμενοι κανόνες ενδέχεται να δημιουργήσουν προκλήσεις για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. «Δεν μπορείς απλά να γυρίσεις έναν διακόπτη και να αλλάξεις την πιο περίπλοκη αλυσίδα εφοδιασμού στον κόσμο εν μία νυκτί», είπε. Πρόσθεσε ότι το χρονοδιάγραμμα που παρέχεται από τον προτεινόμενο κανόνα μπορεί να είναι πολύ σύντομο για ορισμένους κατασκευαστές να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές. Η οργάνωση του Bozzella σχεδιάζει να συνεχίσει να παρέχει πληροφορίες καθώς αναπτύσσονται οι τελικοί κανονισμοί.

Οι ΗΠΑ αυστηροποιούν τους κανονισμούς για τους κατασκευαστές αυτοκινήτων, καθώς οι περισσότεροι από αυτούς χρησιμοποιούν κινεζικά gadgets. Ωστόσο, αυτός δεν είναι λόγος να δοθεί στους κινέζους κατασκευαστές αυτοκινήτων κανένα περιθώριο, λαμβάνοντας υπόψη το σκιερό παρελθόν του Πεκίνου όσον αφορά την κατασκοπεία και παρόμοιες δραστηριότητες.

Προς το παρόν, εξετάζεται η πρόταση για απαγόρευση ορισμένου υλικού και λογισμικού που κατασκευάζονται στην Κίνα και τη Ρωσία από αυτοκίνητα, φορτηγά και λεωφορεία στις ΗΠΑ, καθώς η Ουάσιγκτον εργάζεται για τον περιορισμό της παρουσίας της Κίνας στην αλυσίδα εφοδιασμού της κατασκευής αυτοκινήτων. Με παρόμοιο τρόπο, η κυβέρνηση Μπάιντεν είχε προηγουμένως αυξήσει τους δασμούς σε ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μπαταρίες για ηλεκτρικά οχήματα και μια σειρά άλλων ειδών. Επίσης, έχει απαγορεύσει χωριστά την εισαγωγή γερανών φορτίου κινεζικής κατασκευής λόγω κινδύνων για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο.

Συνέχεια ανάγνωσης

ΗΠΑ

Παράπονα Τραμπ για τους Αμερικανοεβραίους! Τους στήριξα και δεν με στηρίζουν – “Μπλέξιμο” με Ισραήλ

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Ο πρώην πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ λέει στον συντηρητικό ραδιοφωνικό παρουσιαστή Hugh Hewitt: «Το Ισραήλ πρέπει να κάνει ένα πράγμα. Πρέπει να είναι έξυπνοι για τον Τραμπ. Γιατί δεν με στηρίζουν. Έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για το Ισραήλ, έκανα περισσότερα από οποιονδήποτε για τον εβραϊκό λαό. Και δεν είναι αμοιβαίο, όπως λένε».

Δεν είναι σαφές εάν ο Ρεπουμπλικανός υποψήφιος για την προεδρία ήθελε να πει «Αμερικανοί Εβραίοι» αντί για «Ισραήλ» στην πρώτη φράση, αλλά συχνά συγχέει τα δύο και οδηγεί σε κατηγορίες ότι χρησιμοποιεί αντισημιτικά ρητορική.

Ο Τραμπ έχει επανειλημμένα καταφερθεί κατά των Αμερικανοεβραίων επειδή δεν τον υποστήριξαν περισσότερο και είπε τον περασμένο μήνα ότι οι Εβραίοι θα έχουν πολλές ευθύνες αν χάσει τον Νοέμβριο. Αλλά συνήθως δεν ισχυρίζεται ότι το Ισραήλ δεν τον υποστηρίζει, και μάλιστα μερικές φορές επικαλείται δημοσκόπηση που δείχνει ότι οι Ισραηλινοί τον υποστηρίζουν σε πολύ υψηλά νούμερα.

 

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή