Ακολουθήστε μας

Γενικά θέματα

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ζήτησε από δικαστήριο τη διάσπαση της Google με άμεση πώληση της μηχανής αναζήτησης σε άλλη εταιρεία

Δημοσιεύτηκε στις

Τελειωμό δεν έχουν οι δικαστικές περιπέτειες της Google που έχει πολλά μέτωπα πλέον ανοικτά σε ΗΠΑ και Ευρώπη για τις πρακτικές που ακολουθεί και τον τρόπο που λειτουργεί. Η νέα εξέλιξη έχει να κάνει με την κυβέρνηση των ΗΠΑ να ζητά από το Περιφερειακό Δικαστήριο της Κολούμπια να αποφασίσει τη διάσπαση της Google με προτεινόμενο άμεσο μέτρο προς αυτή την κατεύθυνση την πώληση του Chrome.

Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ 25 χρόνια χρονιά με την προσφυγή του στα δικαστήρια εναντίον της Microsoft για άσκηση μονοπωλιακών τακτικών ζητώντας και τότε τη διάσπαση του κολοσσού λογισμικού επανέρχεται εναντίον ενός ακόμη γίγαντα της βιομηχανίας της τεχνολογίας με την ίδια κατηγορία και το ίδιο αίτημα.

Οι εκπρόσωποι του Υπουργείου Δικαιοσύνης στην αρχική τους τοποθέτηση στον δικαστή Αμίτ Μέτα ανέφεραν ότι ο καλύτερος τρόπος για να αντιμετωπιστεί το μονοπώλιο της Google στην αναζήτηση στο Διαδίκτυο είναι η διάλυση της εταιρείας η χρηματιστηριακή αξία της οποίας αγγίζει τα δύο δισ. δολάρια. Η ακρόαση θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες και οι δικηγόροι της αμερικανικής κυβέρνησης ζήτησαν από τον δικαστή να υποχρεώσει την Google να πουλήσει το δημοφιλές πρόγραμμα περιήγησης Chrome, το οποίο οδηγεί τους χρήστες στη μηχανή αναζήτησής της Google.

Οι κυβερνητικοί δικηγόροι είπαν επίσης ότι η εταιρεία θα πρέπει να λάβει μέτρα για να βοηθήσει τους ανταγωνιστές εάν το δικαστήριο θέλει να αποκαταστήσει τον ανταγωνισμό στην αγορά της διαδικτυακής αναζήτησης η οποία στην ουσία δεν υφίσταται αφού η Google έχει καταφέρει να κυριαρχήσει σε σχεδόν απόλυτο βαθμό.

«Είναι η ώρα για το δικαστήριο να πει στην Google και σε όλες τις άλλες εταιρείες που ασκούν μονοπωλιακές τακτικές που είναι εκεί έξω και ακούν ότι υπάρχουν συνέπειες όταν παραβιάσεις τους αντιμονοπωλιακούς νόμους» ανέφεραν οι δικηγόροι της κυβέρνησης. Ο δικαστής Μέτα αποφάσισε τον περασμένο Αύγουστο ότι η Google παραβίασε τους αντιμονοπωλιακούς νόμους για να διατηρήσει την κυριαρχία της στην διαδικτυακή αναζήτηση. Τώρα ακούει επιχειρήματα από την κυβέρνηση και την εταιρεία σχετικά με το πώς θα διορθωθεί η κατάσταση και αναμένεται να εκδώσει την απόφαση του μέχρι το τέλος του καλοκαιριού.

Να σημειωθεί ότι πριν από λίγες μέρες η Αμερικανίδα δικαστής Λεόνι Μπρίνκεμα έκρινε ότι η Google έχει μονοπώλιο στην τεχνολογία διαφήμισης στο Διαδίκτυο. Το Υπουργείο Δικαιοσύνης των ΗΠΑ, μαζί με 17 πολιτείες έχουν μηνύσει τη Google, υποστηρίζοντας ότι η εταιρεία κυριαρχεί παράνομα στην τεχνολογία που καθορίζει ποιες διαφημίσεις προβάλλονται στο Διαδίκτυο και πού.

Πριν από λίγες εβδομάδες η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κατηγόρησε την Googe για παραβίαση των ευρωπαϊκών κανόνων ανταγωνισμού τόσο για τη μηχανή αναζήτησης όσο και το ηλεκτρονικό κατάστημα εφαρμογών Google Play ανοίγοντας την πόρτα για επιβολή τεράστιων προστίμων στον τεχνολογικό γίγαντα.

Παράλληλα κατατέθηκε πριν λίγες μέρες στη Βρετανία μήνυση εναντίον της Google με χιλιάδες επιχειρήσεις να ζητούν αποζημιώσεις ύψους 6 δισ. ευρώ για καταχρηστικές χρεώσεις. Η ομαδική αγωγή την οποία κατέθεσε η Ορ Μπρουκ ειδική σε νομικά θέματα ανταγωνισμού αναφέρει ότι η Google απέκλεισε τους ανταγωνιστές της στην αγορά αναζήτησης στο Διαδίκτυο και έκανε κατάχρηση αυτής της κυριαρχίας για να χρεώνει υψηλότερες τιμές στις επιχειρήσεις για τις διαφημίσεις τους από αυτές που θα υπήρχαν σε μια αγορά που θα υπήρχε δίκαιος ανταγωνισμός.

Naftemporiki.gr

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Ημερίδα στη Μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη

Την Τετάρτη 23 Απριλίου, η ιστορική Ένωση Ποντίων Σουρμένων, στα πλαίσια των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί για πάνω από εκατό χρόνια, οργανώνει ημερίδα αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

“Το Νέο Ανατολικό Ζήτημα. Από το δικαίωμα στη Μνήμη, στην 19η Μαϊου ως διεθνή ημέρα θυμάτων του Κεμαλισμού”.

Την Τετάρτη 23 Απριλίου, η ιστορική Ένωση Ποντίων Σουρμένων, στα πλαίσια των εκδηλώσεων που πραγματοποιεί για πάνω από εκατό χρόνια, οργανώνει ημερίδα αφιερωμένη στη μνήμη του Μιχάλη Χαραλαμπίδη.

Όλοι οι λαοί που αγωνίζονται για την επίλυση του Τουρκικού προβλήματος, για την αναγνώριση της Γενοκτονίας, για τη Δικαιοσύνη και την Ελευθερία τιμούν έναν πρωτοπόρο πολιτικό και διανοούμενο, έναν υπέροχο άνθρωπο, έναν σπουδαίο Έλληνα!

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά στον Πόντο! Τα τεχνάσματα σε Τούρκους και Αρμένηδες

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Για τα ήθη και τα έθιμα στα Κοτύωρα, την πατρίδα της μητέρας του στην οποία και ο ίδιος πέρασε τα παιδικά του χρόνια, έχει γράψει ο Ξενοφών Άκογλου, ο λογοτέχνης, λαογράφος και στρατιωτικός που είναι γνωστός και με το καλλιτεχνικό ψευδώνυμο Ξένος Ξενίτας.

Το έργο του Από τη ζωή του Πόντου – Λαογραφικά Κοτυώρων κυκλοφόρησε το 1939 στην Αθήνα. Ακόμα και σήμερα θεωρείται πολύτιμο λαογραφικό ντοκουμέντο, διότι αποτυπώνει την καθημερινότητα των Ελλήνων.

≈ ≈

Τ’ αυτά ήταν αφθονότατα και φτηνότατα, από τα κύρια προϊόντα του τόπου. Από την ημέρα του Πάσχα έως την Ανάληψη –τα λαμπροήμερα– κάθε Κυριακή και ενδιάμεση γιορτή παίζανε στον περίβολο της εκκλησία ένα πρωτότυπο τυχερό παιχνίδι με αυγά.

Οι αυγουλάδες, ή και όποιοι άλλοι ήθελαν να κερδίσουν από την πώληση αυγών, τα έφερναν με τα καλάθια και τα αράδιαζαν ανά 5,8,10 κτλ. σε σειρές. Όποιος ήθελε να παίξει προκαλούσε τους άλλους λέγοντας:

Παίζομε ωβά σην σειράν; Ή, κρούγομε ωβά σην σειράν;

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΤΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΟ PONTOSNEWS.GR

Συνέχεια ανάγνωσης

Γενικά θέματα

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη;

Ποιοι θέλουν να μειώσουν τους πιλότους στα αεροσκάφη, λόγω ΑΙ

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη; Ευρωπαϊκά μέσα ενημέρωσης υποστηρίζουν ότι έχουν κατατεθεί εισηγήσεις στον Οργανισμό Ασφάλειας της Αεροπορίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης (EASA) για να μειωθούν από δύο σε έναν οι πιλότοι στο κόκπιτ των  αεροσκαφών, αξιοποιώντας τις δυνατότητες της τεχνητής νοημοσύνης.

Το χρονοδιάγραμμα εφαρμογής αυτού του μέτρου δεν έχει οριστικοποιηθεί, αλλά φαίνεται ότι τα συμπεράσματα θα μπορούσαν να προκύψουν το 2029 και να γίνουν επίσημα το 2030.

Ήδη πάντως, οι σκέψεις αυτές προκαλούν μεγάλες αντιδράσεις από τις ενώσεις των πιλότων σε όλη την Ευρώπη.

«Αυτό που προτείνεται είναι μια παρέκκλιση που παραβιάζει όλες τις αρχές», λέει ο Ανχελ Γκονδάλεθ, αναπληρωτής διευθυντής του τεχνικού τμήματος στη Sepla. «Η φόρμουλα να υπάρχουν δύο πιλότοι στο κόκπιτ  ανά πάσα στιγμή είναι απολύτως κρίσιμη , καθώς χωρίς αυτήν, η ασφάλεια είναι σαφώς μειωμένη», λέει ο Γκονδάλεθ. « Σε ένα αεροπλάνο, όλοι οι έλεγχοι και οι διαδικασίες πρέπει να εκτελούνται εις διπλούν για να αποφευχθούν προβλήματα και πρέπει πάντα να υπάρχει ένας πιλότος που παρακολουθεί όλα όσα συμβαίνουν και τη δραστηριότητα του συναδέλφου του», τονίζει και εξηγεί: «Η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα μπορούσε ποτέ να αντικαταστήσει τους ανθρώπους σε αυτές τις διαδικασίες, δεδομένου ότι δεν μπορεί να διορθώσει λάθη ή να λάβει αποφάσεις κατά περίπτωση· απαιτείται κριτική, ανθρώπινη κρίση, την οποία η τεχνητή νοημοσύνη δεν μπορεί να προσφέρει».

Σύμφωνα, με τον εκπρόσωπο των Ισπανών πιλότων, δύο εταιρείες κατασκευής αεροσκαφών προωθούν αυτό το μέτρο – η Airbus και η Dassault.  «Καμία αεροπορική εταιρεία δεν βρίσκεται πίσω από αυτό· μόνο αυτές οι δύο εταιρείες δοκιμάζουν ήδη πιλοτήρια ενός πιλότου. Δεν θέλουν όλες οι εταιρείες να μειώσουν την ασφάλεια, μόνο αυτές οι δύο», λέει ο Γκονδάλεθ.

Διευκρινίσεις από τον ΕΑSΑ

Ο EASA επιβεβαιώνει ότι είναι οι κατασκευαστές αεροσκαφών που πιέζουν για τη μείωση του αριθμού των πιλότων στο κόκπιτ, αλλά θεωρεί ότι δημιουργείται ένα προπέτασμα καπνού για τις πραγματικές επιπτώσεις της μελέτης.

Αυτό που τίθεται στο τραπέζι είναι ότι σε μεγάλες πτήσεις , που απαιτούν δύο πληρώματα για εναλλαγή και ανάπαυση, θα μπορούσαν να μειωθούν και ότι, για τμήματα της πτήσης, θα μπορούσε ουσιαστικά να υπάρχει μόνο ένας πιλότος.Aλλά θα υπάρχουν πάντα δύο πιλότοι   σε βασικές στιγμές της πτήσης, όπως η προσγείωση ή η απογείωση. «Ένας μόνος πιλότος θα μπορεί να είναι  στο πιλοτήριο κατά τη διάρκεια ορισμένων φάσεων της πτήσης, αλλά αυτό θα απαιτούσε σημαντικές τεχνολογικές αλλαγές που θα μπορούσαν να εγγυηθούν ότι θα διαπιστώνεται από την ΑΙ αν ο πιλότος δεν μπορεί  να ανταποκριθεί στα καθήκοντά του».

Με αυτή την έννοια, από τον ΕASA μπιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να περιλαμβάνει « συστήματα ανίχνευσης κόπωσης ή ανικανότητας ». Υπό αυτή την έννοια, «θα μάθουμε από αυτή την εμπειρία να συλλέγουμε δεδομένα που θα μας επιτρέψουν όχι μόνο να αξιολογήσουμε την πιθανότητα αυτής της μείωσης του προσωπικού, αλλά και να βελτιώσουμε τη συνολική ασφάλεια όλων των πτήσεων».

Μακροπρόθεσμα, στόχος είναι «η δημιουργία ενός «έξυπνου» πιλοτήριου με καινοτόμα χαρακτηριστικά μείωσης του φόρτου εργασίας, συμπεριλαμβανομένης της παρακολούθησης της απόδοσης και της εξεύρεσης λύσεων για την πρόληψη απειλών στην ασφάλεια του αεροσκάφους».

Συνεπώς, τονίζουν από τον ΕASA ότι, σε αντίθεση με όσα λέγονται, «δεν υπάρχει καθορισμένο χρονοδιάγραμμα» και ότι «όλα θα εξαρτηθούν από το αν οι νέες τεχνολογίες θα επιδείξουν τα οφέλη τους για την ασφάλεια.

Έλλειψη πιλότων

Σε κάθε περίπτωση, το συνδικάτο Sepla των πιλότων αναγνωρίζει ότι αυτή η απόφαση είναι μέρος μιας σειράς μέτρων που εφαρμόζονται για την αντιμετώπιση μιας από τις μεγαλύτερες απειλές που διατρέχουν τον κλάδο: η έλλειψη πιλότων τα επόμενα χρόνια. «Είναι αλήθεια ότι υπάρχει πραγματικό πρόβλημα με την έλλειψη επαγγελματιών πιλότων, αλλά αυτό δεν μπορεί να λυθεί με την εγκατάλειψη της ασφάλειας», λέει ο Γκονδάλεθ. «Πρέπει να διευκολύνουμε την αύξηση του αριθμού περισσότερων πιλότων, δεν υπάρχει άλλος τρόπος».

Εκτιμάται ότι το 2026, παγκοσμίως θα υπάρχει έλλειψη 24.000 πιλότων σε πραγματικό χρόνο. Μέχρι το 2030 θα υπάρχει έλλειψη σχεδόν 60.000 πιλότων.

Το «εργατικό κόστος» είναι επίσης μεγάλη δαπάνη για τις αεροπορικές εταιρείες. Για τη Lufthansa ή την American Airlines αυτό είναι περίπου 20% έως 30%. Αυτό είναι πρακτικά το ίδιο με το κόστος των καυσίμων.

Σύμφωνα με την World Aviation, ένας κυβερνήτης αεροσκάφους κερδίζει περίπου 80.000 ευρώ και ο  συγκυβερνήτης 50.000 ευρώ, ετησίως. Ένας νέος πιλότος κερδίζει ήδη περίπου 22.000 ευρώ ετησίως.

Η Διεθνής Ένωση Αεροπορικών Μεταφορών (IATA) προβλέπει ότι περισσότεροι από 350.000 πιλότοι θα χρειαστούν παγκοσμίως μεταξύ 2024 και 2032. Αντιμέτωπες με αυτήν την πραγματικότητα, οι αεροπορικές εταιρείες «μπορεί τώρα να δουν την ανάπτυξή τους να περιορίζεται σαφώς από την έλλειψη πιλότων και αυτοί μπορεί να γίνουν ένα πολύτιμο περιουσιακό στοιχείο που τους μετατρέπει στο επίκεντρο ενός πολέμου που αυτές οι εταιρείες δεν μπορούν να αντέξουν οικονομικά».

Κατά συνέπεια, “αναζητούνται λύσεις, από την πρόσληψη ξένων πιλότων, όπως κάνουν οι ΗΠΑ με τους Αυστραλούς επαγγελματίες, έως την αύξηση των δαπανών για την  εκπαίδευση πιλότων. Και αυτό είναι το ζητούμενο στην Ευρώπη. Η τεχνητή νοημοσύνη είναι η τελευταία από τις “λύσεις” σε μια από τις μεγαλύτερες υπαρξιακές κρίσεις του κλάδου.

ΠΗΓΗ: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Γενικά θέματα25 δευτερόλεπτα πριν

Η κυβέρνηση των ΗΠΑ ζήτησε από δικαστήριο τη διάσπαση της Google με άμεση πώληση της μηχανής αναζήτησης σε άλλη εταιρεία

Τελειωμό δεν έχουν οι δικαστικές περιπέτειες της Google που έχει πολλά μέτωπα πλέον ανοικτά σε ΗΠΑ και Ευρώπη για τις...

Αναλύσεις12 ώρες πριν

Μάικλ Ρούμπιν στο Middle East Forum: Ακολουθεί η Τουρκία το κινεζικό μοντέλο υπεραλίευσης;

Η υδατοκαλλιέργεια είναι μια τεράστια βιομηχανία στο Αιγαίο και την Ανατολική Μεσόγειο, και η Τουρκία επιδιώκει να αποκτήσει αθέμιτο πλεονέκτημα

Διεθνή12 ώρες πριν

Νέα δεδομένα στη Μέση Ανατολή! Το Ιράν καλεί Αμερικανούς επενδυτές;

Η διαπραγματευτική τακτική της κυβέρνησης της Τεχεράνης κατά τις τρέχουσες συνομιλίες με τις ΗΠΑ για το πυρηνικό της πρόγραμμα δεν...

Αναλύσεις13 ώρες πριν

Η Ιταλία στα Βαλκάνια: Εταίρος, Εγγυητής ή Ανταγωνιστής;

Η Ελλάδα οφείλει να το παρατηρεί όχι με αμηχανία, αλλά με οξυδέρκεια. Η πρόσφατη εμβάθυνση της ιταλο-αλβανικής συνεργασίας δεν αποτελεί...

Διεθνή13 ώρες πριν

Πεσκόφ: Ο Πούτιν είναι πρόθυμος να συζητήσει την πρόταση του Ζελένσκι για παύση των επιθέσεων σε μη στρατιωτικές υποδομές

Η Ρωσία είναι έτοιμη να εξετάσει πρόταση του Ουκρανού προέδρου Βολοντίμιρ Ζελένσκι για παύση των επιθέσεων και από τις δύο...

Δημοφιλή