Ακολουθήστε μας

Ενδιαφέροντα

Κατασκευάζοντας σύγχρονους κατασκόπους για ένα νεότερο κοινό

Σειρές, όπως το “Night Agent” και το “The Recruit” του Netflix, ξεφεύγουν από το παλιό, υπερ-ικανό αρχέτυπο κατασκόπων, παρουσιάζοντας πρωταγωνιστές που είναι νέοι και άπειροι, και αγωνίζονται να διακριθούν στον επικίνδυνο κόσμο της κατασκοπείας, καθιστώντας το είδος πιο προσιτό και ελκυστικό για το νεότερο κοινό. Τι ακριβώς, όμως, ξεχωρίζει αυτούς τους νέους πράκτορες από τους προκατόχους τους και πώς επαναπροσδιορίζουν την έννοια του κατασκόπου στον σύγχρονο κόσμο;

Δημοσιεύτηκε στις

Γράφει η Γιώτα Χουλιάρα, Plan Be

Η δημοτικότητα των κατασκοπευτικών σειρών στην τηλεόραση δεν είναι κάτι καινούργιο. Αποτελούν εδώ και χρόνια βασικό συστατικό των τηλεοπτικών δικτύων, αντλώντας έμπνευση από τον πλούτο της κατασκοπευτικής λογοτεχνίας και ακολουθώντας πιστά τον δρόμο που χάραξε ο κινηματογράφος.

Το είδος της κατασκοπευτικής μυθοπλασίας απογειώθηκε κατά τη διάρκεια του Ψυχρού Πολέμου. Ο μεγαλύτερος κατάσκοπος που γεννήθηκε κατά την ψυχροπολεμική εποχή ήταν ο Τζέιμς Μποντ. Ο πράκτορας της βρετανικής Μυστικής Υπηρεσίας ΜΙ6 δημιουργήθηκε από τον Βρετανό συγγραφέα Ίαν Φλέμινγκ το 1953 και, πολύ σύντομα, κυριάρχησε στη μεγάλη οθόνη, με μεγάλους σταρ του κινηματογράφου να τον ενσαρκώνουν, όπως ο Σον Κόνερι, ο Ρότζερ Μουρ, ο Πηρς Μπρόσναν, ο Ντάνιελ Κρεγκ κ.ά..

Τα χνάρια του Φλέμινγκ ακολούθησε ο Τζον Λε Καρρέ με τον Τζορτζ Σμάιλι, τον οποίο ενσάρκωσε στη μεγάλη οθόνη ο Γκάρι Όλντμαν στο εξαιρετικό «Κι ο κλήρος έπεσε στον Σμάιλι», καθώς και ο Αμερικανός συγγραφέας Τομ Κλάνσι με την κινηματογραφική σειρά Τζακ Ράιαν. Πρόσφατα, μάλιστα, ο Τζον Κρασίνσκι  έφερε τον Τζακ Ράιν και στο τηλεοπτικό κοινό για λογαριασμό του Amazon, κάνοντας γυρίσματα και στην Ελλάδα.

Παρόλο που το τέλος του Ψυχρού Πολέμου φάνηκε να οδηγεί στην πτώση της σχετικής μυθοπλασίας, ήρθε η τρομοκρατική επίθεση της 11ης Σεπτεμβρίου στις ΗΠΑ, με τον φόβο της τρομοκρατίας να αναζωπυρώνει το ενδιαφέρον για τη διεθνή πολιτική και την κατασκοπεία. Έτσι, εμφανίστηκε μια νέα γενιά αντίστοιχων συγγραφέων, όπως ο Όλεν Σταϊνχάουερ με τις ιστορίες του Μάιλο Γουίβερ στον «Τουρίστα».

Ακολουθώντας τα βιβλία, ο κινηματογράφος και η τηλεόραση παρουσίαζαν τους κατασκόπους εξαιρετικά καταρτισμένους, να μη χάνουν ποτέ, να είναι πάντα δύο βήματα μπροστά και σπάνια να αφήνουν τα συναισθήματα να εμποδίσουν την αποστολή τους. Στη σημερινή εποχή της ιδιωτικής τηλεόρασης και του διαδικτύου, όμως, το είδος των κατασκόπων υφίσταται μια ολική μεταμόρφωση.

Σειρές, όπως το “Night Agent” και το “The Recruit” του Netflix, ξεφεύγουν από το παλιό, υπερ-ικανό αρχέτυπο κατασκόπων, παρουσιάζοντας πρωταγωνιστές που είναι νέοι και άπειροι, και αγωνίζονται να διακριθούν στον επικίνδυνο κόσμο της κατασκοπείας, καθιστώντας το είδος πιο προσιτό και ελκυστικό για το νεότερο κοινό. Τι ακριβώς, όμως, ξεχωρίζει αυτούς τους νέους πράκτορες από τους προκατόχους τους και πώς επαναπροσδιορίζουν την έννοια του κατασκόπου στον σύγχρονο κόσμο;

Ανίκητοι έμπειροι πράκτορες εναντίον ευάλωτων νεοσύλλεκτων

Για δεκαετίες, οι τηλεοπτικοί/κινηματογραφικοί κατάσκοποι καθορίστηκαν από σχεδόν ανίκητους πράκτορες, με φιγούρες όπως ο Τζέιμς Μποντ, ο Τζέισον Μπορν και ο Τζακ Ράιαν, που εκτελούσαν τις αποστολές με απαράμιλλη ακρίβεια και χαρακτηρίζονταν από ένα σχεδόν μυθικό επίπεδο ικανοτήτων. Στον πυρήνα της, η κατασκοπεία αφορούσε πάντα ζητήματα εμπιστοσύνης, εξαπάτησης και συλλογής πληροφοριών.

Ωστόσο, στη σύγχρονη αφήγηση, το είδος των κατασκόπων εξελίσσεται πέρα από σκιώδεις φιγούρες με καμπαρντίνες και gadget υψηλής τεχνολογίας, υιοθετώντας μία καθ’ όλα διαφορετική προσέγγιση, με πρωταγωνιστές που είναι νέοι, άπειροι, χωρίς να έχουν στην πλάτη τους χρόνια ελίτ εκπαίδευσης και τεχνογνωσίας.

Στο “The Recruit”, ο Όουεν Χέντρικς (τον οποίο υποδύεται ο Νόα Σεντίνεο) δεν είναι ένας σκληραγωγημένος πράκτορας της CIA, αλλά ένας νεαρός δικηγόρος που ξαφνικά βρίσκεται μπλεγμένος σε καταστάσεις ζωής ή θανάτου. Το νομικό του υπόβαθρο και οι ακαδημαϊκές του γνώσεις τού παρέχουν ελάχιστη προετοιμασία για τον επικίνδυνο κόσμο των μυστικών επιχειρήσεων, αναγκάζοντάς τον να βασίζεται στη γρήγορη του σκέψη και, πολλές φορές, στην τύχη. Σε αντίθεση με τους παραδοσιακούς κατασκόπους, ο Όουεν σκοντάφτει, κάνει σημαντικά λάθη και μαθαίνει «εν κινήσει», με αποτέλεσμα να καθίσταται πολύ πιο συμπαθητικός ως χαρακτήρας στο νεότερο κοινό.

Ομοίως, στο “Night Agent” ο Πίτερ Σάδερλαντ (τον οποίο υποδύεται ο Γκάμπριελ Μπάσο), είναι ένας χαμηλόβαθμος πράκτορας του FBI, ο οποίος αναλαμβάνει να απαντά σε μια τηλεφωνική γραμμή αντιμετώπισης κρίσεων – μια εργασία αγγαρείας που κανένας άρτια εκπαιδευμένος πράκτορας δεν θα είχε αναλάβει. Όταν ο Πίτερ λαμβάνει μια κλήση, η οποία τον μπλέκει σε μια κυβερνητική συνωμοσία χωρίς ο ίδιος να είναι εξοπλισμένος με τις δεξιότητες ενός πράκτορα πεδίου, εκείνος απλώς προσπαθεί να επιβιώσει αποκαλύπτοντας την αλήθεια. Το ταξίδι από το απομονωμένο γραφείο του στην απόλυτη δράση, κάνει την ιστορία του συναρπαστική, καθώς οι θεατές παρακολουθούν την εξέλιξή του και, παράλληλα, τα ηθικά διλήμματα που αντιμετωπίζει στην πορεία.

Αυτή η φρέσκια άποψη, η οποία απέχει πολύ από το πρότυπο του ατσαλάκωτου υπερ-πράκτορα των προηγούμενων ετών, έχει απήχηση στο σύγχρονο κοινό, ιδιαίτερα στους νεότερους θεατές, οι οποίοι εκτιμούν τους ευάλωτους, τρωτούς και εξελισσόμενους χαρακτήρες, σε σχέση με τους άτρωτους κατασκόπους που φέρνουν τις αποστολές εις πέρας με απόλυτη ακρίβεια.

Αντιμετωπίζοντας σύγχρονες απειλές

Ο κόσμος της κατασκοπείας έχει αλλάξει άρδην από την εποχή των κατασκοπευτικών θρίλερ του Ψυχρού Πολέμου, και το σύγχρονο κοινό λαχταρά ιστορίες που αντικατοπτρίζουν το σημερινό γεωπολιτικό τοπίο. Σειρές όπως το “Night Agent” και το “The Recruit” ενστερνίζονται αυτή την στροφή, αντικαθιστώντας τα παραδοσιακά κατασκοπευτικά στερεότυπα του «καλού» και του «κακού» με μια γκρι περιοχή, όπου κυριαρχούν οι σύγχρονες απειλές του κυβερνοπολέμου, της διαφθοράς, ακόμη και μέσα στην ίδια τη Μυστική Υπηρεσία, και των πολιτικών σκανδάλων.

Στο “The Recruit”, ο πρωταγωνιστής δεν κυνηγάει ξένους δικτάτορες, αλλά «κολυμπά» στα θολά νερά των διεθνών πληροφοριών, όπου οι διαρροές απόρρητων πληροφοριών, οι διπλοί πράκτορες και τα γραφειοκρατικά μαχαιρώματα είναι εξίσου θανατηφόρα με μια σφαίρα.  Στο ίδιο μήκος κύματος, το “Night Agent” χτίζει το σασπένς του γύρω από τις εγχώριες απειλές, απεικονίζοντας τη διαφθορά στα υψηλότερα επίπεδα διακυβέρνησης. Ο πρωταγωνιστής πρέπει να αποκρυπτογραφήσει έναν μπερδεμένο ιστό εξαπάτησης μέσα στη χώρα του – κάνοντας την ιστορία ακόμα πιο συναρπαστική, μέσα από τον απόηχο πραγματικών πολιτικών σκανδάλων.

Εκσυγχρονίζοντας, λοιπόν, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν οι κατάσκοποι, αλλάζει πλέον και το διακύβευμα: το ζητούμενο δεν είναι να σώσουν τον κόσμο μέσα από μια θεατρική αναμέτρηση τέλειων πρακτόρων. Το ζητούμενο είναι η αποκάλυψη της κρυμμένης αλήθειας σε έναν κόσμο, όπου εχθρός μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε – συμπεριλαμβανομένων και των ανθρώπων που εμπιστεύεσαι περισσότερο.

Γρήγορη πλοκή

Στην εποχή του διαδικτύου και της συνεχόμενης ροής πληροφοριών και ειδήσεων, το κοινό περιμένει άμεση ικανοποίηση, παρακολουθώντας ολόκληρες σεζόν γρήγορα. Γι’ αυτό και ο ρυθμός μιας σειράς είναι ζωτικής σημασίας.

Το “Night Agent” και το “The Recruit” εφαρμόζουν άριστα την τέχνη της γρήγορης αφήγησης και της εναλλαγής σκηνών, η οποία κρατά τους θεατές κολλημένους στις οθόνες τους από το ένα επεισόδιο στο άλλο. Και οι δύο σειρές έχουν σχεδιαστεί να προσελκύουν τους θεατές, «βουτώντας» κατευθείαν σε σενάρια υψηλού κινδύνου και ξετυλίγοντας μυστήρια με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Από τα πρώτα κιόλας λεπτά, η ένταση είναι αισθητή, με κάθε επεισόδιο να αφήνει πολλά αναπάντητα ερωτήματα, ωθώντας σε να περάσεις στο επόμενο επεισόδιο χωρίς δισταγμό. Η σκόπιμη χρήση των cliffhangers (δηλαδή η διακοπή της ιστορίας σε κρίσιμο σημείο της εξέλιξης), οι απροσδόκητες ανατροπές και τα πολυεπίπεδα μυστήρια διατηρούν την αδρεναλίνη και το σασπένς στα ύψη. Γι’ αυτό και, σε αντίθεση με παλαιότερα που οι σειρές παρουσίαζαν σκηνές μεγαλύτερης διάρκειας και πιο αναλυτική πλοκή, οι σύγχρονες κατασκοπικές σειρές εκμεταλλεύονται πλήρως την κουλτούρα της υπερβολικής παρακολούθησης, στην οποία είναι εθισμένοι οι νεαροί τηλεθεατές, λόγω της ενασχόλησής τους με το διαδίκτυο.

Η δυναμική μεταξύ δράσης και ανάπτυξης χαρακτήρων είναι επίσης ένας σημαντικός παράγοντας. Οι έντονες σκηνές δράσης (κυνηγητό, πυροβολισμοί και μυστικές επιχειρήσεις) εξισορροπούνται με στιγμές προσωπικού προβληματισμού και συναισθηματικών τριβών των χαρακτήρων – γεγονός που όχι μόνο συναρπάζει, αλλά δημιουργεί και μια συναισθηματική επένδυση σε σχέση με τον πρωταγωνιστή.

Το μέλλον της κατασκοπευτικής μυθοπλασίας

Καθώς η κατασκοπική λογοτεχνία εξελίσσεται, αντλώντας έμπνευση από τον τρόπο λειτουργίας του σύγχρονου κόσμου, είναι λογικό να μεταλλάσσεται και η τηλεοπτική και κινηματογραφική αναπαράστασή της.

Σειρές όπως το “Night Agent” και το “The Recruit” αποδεικνύουν ότι το κατασκοπικό είδος μπορεί να εξελιχθεί πέρα από τις κλασικές του ρίζες, παραμένοντας πιστό στην ένταση και το σασπένς που τόσο αγαπούν οι θαυμαστές του. Αγκαλιάζοντας νέες αφηγήσεις, νέα είδη χαρακτήρων και νέες προοπτικές, αυτές οι σειρές διαμορφώνουν ένα νέο πρότυπο κινηματογραφικής και τηλεοπτικής κατασκοπικής μυθοπλασίας, το οποίο φαίνεται ότι θα εξακολουθήσει να συναρπάζει το κοινό και τα επόμενα χρόνια.

 

Είναι ο άγνωστος Χ, αλλά φυσικό πρόσωπο που βοηθάει στην παραγωγή ειδήσεων στο Geopolitico.gr, αλλά και τη δημιουργία βίντεο στο κανάλι του Σάββα Καλεντερίδη. Πολλοί τον χαρακτηρίζουν ως ανθρώπινο αλγόριθμο λόγω του όγκου των δεδομένων και πληροφοριών που αφομοιώνει καθημερινώς. Είναι καταδρομέας με ειδικότητα Χειριστή Ασυρμάτων Μέσων.

Ενδιαφέροντα

Έρευνα για το πως θα είναι ο κόσμος το 2035! Απαισιόδοξα τα συμπεράσματα

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Πώς θα μοιάζει ο κόσμος μας το 2035; Η ποιότητα των δημοκρατιών μας θα βελτιωθεί ή θα επιδεινωθεί; Οι κοινωνικές και παγκόσμιες ανισότητες θα αμβλυνθούν ή θα οξυνθούν; Θα επιβιώσουν άραγε οι μορφές παγκόσμιας και πολυμερούς συνεργασίας; Ποιο πολιτικό σύστημα θα είναι κυρίαρχο, η δημοκρατία ή ο αυταρχισμός; Ποιες οι πιθανότητες να βρεθούμε αντιμέτωποι με έναν νέο παγκόσμιο πόλεμο;

Αυτές είναι μερικές μόνο από τις ερωτήσεις στις οποίες κλήθηκαν να απαντήσουν συμμετέχοντες (ομιλητές και σύνεδροι) του 10ου Οικονομικού Φόρουμ των Δελφών, στο πλαίσιο της έρευνας «Ο κόσμος το 2035», που πραγματοποίησε το ίδιο το Φόρουμ, σε συνεργασία με την εταιρία ερευνών aboutpeople, και με την υποστήριξη της Deep Capital Group. Και ακόμη κλήθηκαν να απαντήσουν: Ποιες είναι οι επικρατέστερες μελλοντικές υπερδυνάμεις στο νέο πολυπολικό σκηνικό που φαίνεται να διαμορφώνεται; Θα συνεχίσει να αναπτύσσεται η παγκόσμια οικονομία και ποια θα είναι η επίδραση της τεχνητής νοημοσύνης στην καθημερινότητά μας και το εργασιακό περιβάλλον; Θα καταφέρουμε να ελέγξουμε την πορεία της κλιματικής αλλαγής τα επόμενα χρόνια;

Τα συμπεράσματα της έρευνας αποκαλύπτουν ότι επικρατεί μεγάλη απαισιοδοξία.

  • Το 42,1% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα ζούμε σε έναν χειρότερο κόσμο, έναντι του 28,9% που εκτιμά ότι ο κόσμος θα είναι καλύτερος, ενώ ένα σημαντικό ποσοστό (24,1%) θεωρεί ότι τα πράγματα θα παραμείνουν περίπου ως έχουν σήμερα.
  • Μόλις το 14,7% των ερωτηθέντων εκτιμά το 2035 ότι θα υπάρξει βελτίωση της ποιότητας της δημοκρατίας, ενώ η μεγάλη πλειονότητα (61,7%) προβλέπει επιδείνωση.
  • Όσον αφορά στις κοινωνικές ανισότητες, το 55,6% των ερωτηθέντων πιστεύει ότι θα πάνε προς το χειρότερο, ενώ μόλις το 15,8% εκτιμά ότι θα βελτιωθεί η κατάσταση. Αντίστοιχα, η ψαλίδα μεταξύ ανεπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών θεωρείται πιθανό να διευρυνθεί (42,9%) παρά να μειωθεί (31,2%).
  • Το προσδόκιμο ζωής αναμένεται να αυξηθεί, σύμφωνα με το 74,8% των συμμετεχόντων, όπως και η αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών για το δημόσιο συμφέρον (77,8%).
  • Αναφορικά με τον κίνδυνο ενός νέου παγκόσμιου πολέμου, το 35% θεωρεί αυτό το σενάριο αρκετά ή πολύ πιθανό – παραταύτα, παραμένει μειοψηφικό ποσοστό έναντι του 61,6% που θεωρεί ότι ένας νέος παγκόσμιος πόλεμος είναι ένα απίθανο ή σχεδόν απίθανο ενδεχόμενο.
  • Σχετικά με τις μορφές διακυβέρνησης, το 2035, η πλειοψηφία (62,8%) εκτιμά ότι η πολιτική κατάσταση θα παραμείνει σχετικά αμετάβλητη, με τα καθεστώτα να παραμένουν ως έχουν. Μόνο το 18,8% θεωρεί ότι η δημοκρατία θα είναι κυρίαρχη, ενώ το 16,2% προβλέπει την άνοδο απολυταρχικών καθεστώτων.
  • Ένα 33,5% θεωρεί ότι η Ε.Ε. θα έχει αποδυναμωθεί έως το 2035, ενώ το 32,3% εκτιμά ότι θα έχει ισχυροποιήσει τη θέση της. Το 30,5% προβλέπει στασιμότητα και μόλις το 2,6% πιστεύει ότι θα υπάρξει πλήρης διάλυση. ● Η εικόνα της παγκόσμιας ισχύος την επόμενη δεκαετία φαίνεται να μεταβάλλεται, με το 51,5% να βλέπει έναν πολυπολικό κόσμο. Η Κίνα εμφανίζεται ως η επικρατέστερη μελλοντική υπερδύναμη για το 23,3%, ενώ οι ΗΠΑ ακολουθούν με ποσοστό 18,8%.

Τεχνολογία και ιατρική

  • Το 94% των ερωτηθέντων θεωρεί ότι θα σημειωθεί σημαντική πρόοδος στην ιατρική και θα αναπτυχθούν θεραπείες ασθενειών όπως ο καρκίνος και ο διαβήτης.
  • Η συντριπτική πλειονότητα (89,1%) θεωρεί ότι η τεχνητή νοημοσύνη (AI) θα έχει τη μεγαλύτερη επίδραση στην καθημερινή ζωή τα επόμενα 10 χρόνια, γεγονός που επιβεβαιώνει την εκρηκτική ανάπτυξη και ενσωμάτωσή της σε διάφορους τομείς, από την υγειονομική περίθαλψη έως τη διαχείριση δεδομένων και τις υπηρεσίες. Ακολουθεί η βιοτεχνολογία και γενετική μηχανική με 46,6% και οι ρομποτικές τεχνολογίες με 26,7%. ● Αναφορικά με το εργασιακό μέλλον, το 38% πιστεύει ότι οι άνθρωποι θα εργάζονται λιγότερες ώρες το 2035, πιθανώς λόγω της αυτοματοποίησης και της αύξησης της παραγωγικότητας μέσω της τεχνολογίας. Ωστόσο, το 42,5% θεωρεί ότι οι ώρες εργασίας θα παραμείνουν περίπου οι ίδιες όπως σήμερα, ενώ το 18,8% εκτιμά ότι θα εργάζονται περισσότερες ώρες.
  • Το 64,7% πιστεύει ότι οι επιχειρήσεις το 2035 θα λειτουργούν με ένα υβριδικό μοντέλο, όπου άνθρωποι και ρομπότ θα συνεργάζονται. Το 29,7% θεωρεί ότι οι επιχειρήσεις θα παραμείνουν σε μεγάλο βαθμό όπως είναι σήμερα, ενώ μόνο το 3,0% προβλέπει ότι οι επιχειρήσεις θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένες με ελάχιστη ανθρώπινη παρέμβαση.
  • Όσον αφορά στις μορφές επιχειρηματικότητας, το 36,1% πιστεύει ότι οι ψηφιακές και αποκεντρωμένες επιχειρήσεις θα επικρατήσουν, ακολουθούμενες από τα συνδρομητικά επιχειρηματικά μοντέλα (18%) και την κυκλική οικονομία και βιώσιμες επιχειρήσεις (17,3%).
  • Το 15,8% θεωρεί ότι δεν θα επικρατήσουν νέα μοντέλα και ότι οι παραδοσιακές μορφές επιχειρηματικότητας θα παραμείνουν κυρίαρχες.

Ακραία καιρικά φαινόμενα

  • Η πλειονότητα των συμμετεχόντων πιστεύει ότι στο μέλλον θα είναι δύσκολο να ζήσει κανείς σε κάποια μέρη της Ευρώπης λόγω ακραίων καιρικών συνθηκών, με το 53,8% να απαντά «ναι». Αντίθετα, το 39,8% θεωρεί ότι αυτό δεν θα συμβεί, υποδεικνύοντας μια μικρότερη, αλλά σημαντική, αίσθηση αισιοδοξίας για το μέλλον.

    ΠΗΓΗ: Ναυτεμπορική

Συνέχεια ανάγνωσης

Ενδιαφέροντα

Δεύτερη απόρριψη των υπέρογκων αξιώσεων Δημητριάδη κατά δημοσιογράφων

Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του κ. Δημητριάδη ότι ήταν συκοφαντικά σε βάρος του 5 δημοσιεύματα της «Εφημερίδας των Συντακτών» και των Reporters United, στις αρχές Νοεμβρίου του 2023, τα οποία αφορούσαν στο σκάνδαλο των υποκλοπών.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΣΗΕΑ χαιρετίζει άλλη μια δικαίωση της δημοσιογραφικής έρευνας και του αγώνα ενάντια στην καταχρηστική άσκηση ένδικων μέσων με σκοπό τη φίμωση του Τύπου (SLAPP). Το Πολυμελές Πρωτοδικείο Αθηνών όχι μόνο δεν ικανοποίησε την υπέρογκη αξίωση του Γρηγόρη Δημητριάδη για αποζημίωση 950.0000€ αλλά τον καταδίκασε σε καταβολή δικαστικής δαπάνης ύψους 4.750€.

Το δικαστήριο απέρριψε τους ισχυρισμούς του κ. Δημητριάδη ότι ήταν συκοφαντικά σε βάρος του 5 δημοσιεύματα της «Εφημερίδας των Συντακτών» και των Reporters United, στις αρχές Νοεμβρίου του 2023, τα οποία αφορούσαν στο σκάνδαλο των υποκλοπών.

Είναι η δεύτερη από τις δεκάδες αγωγές που έχει εξαπολύσει ο Γρηγόρης Δημητριάδης εναντίων δημοσιογράφων και μέσων ενημέρωσης που απορρίπτεται, σε πρώτο βαθμό, από τα δικαστήρια. Για τον τίτλο του ενός από τα 5 δημοσιεύματα ωστόσο το δικαστήριο δέχθηκε αμέλεια και επιδίκασε στην «Εφημερίδα των Συντακτών» 3.000€ για απλή δυσφήμιση και 450€ για δικαστικά έξοδα. Η «Εφημερίδα των Συντακτών» θα ασκήσει έφεση για το συγκεκριμένο μέρος της απόφασης.

Στον αντίποδα, το ΕΣΡ επέβαλε πρόστιμο στον «Αθήνα 9.84», επειδή αναμετέδωσε στις 3 Νοεμβρίου το ρεπορτάζ που προκύπτει από τα ίδια δημοσιεύματα τα οποία η δικαιοσύνη κρίνει ότι δεν είναι συκοφαντικά! Το Δ.Σ. της ΕΣΗΕΑ επαναλαμβάνει ότι το σκεπτικό του ραδιοτηλεοπτικού συμβουλίου για τη συγκεκριμένη υπόθεση είναι προβληματικό καθώς ελλοχεύει ο κίνδυνος να υποχρεώνονται οι ραδιοφωνικοί και τηλεοπτικοί σταθμοί να μεταδίδουν ολόκληρη την τεκμηρίωση πολυσέλιδων ρεπορτάζ στα πολύ περιορισμένα όρια του τηλεοπτικού και ραδιοφωνικού χρόνου.

Η ΕΣΗΕΑ συνεχίζει αταλάντευτα τον πόλεμο ενάντια στις καταχρηστικές αγωγές και στηρίζει τη δημοσιογραφία και τους δημοσιογράφους. Παραμένει επιτακτικό το αίτημα να ενσωματωθεί επιτέλους στην ελληνική νομοθεσία η λεγόμενη ANTI-SLAPP ευρωπαϊκή οδηγία ώστε να διακρίνονται σε προδικαστικό στάδιο οι εκδικητικές- εκφοβιστικές αγωγές και να μπορούν οι δημοσιογράφοι να κάνουν απερίσπαστοι τη δουλειά τους.

Συνέχεια ανάγνωσης

Αθλητικά

Ο Σερραίος κόουτς που κάνει καριέρα στο Καζακστάν

Μέχρι της στιγμής που αποφάσισε να ακολουθήσει solo καριέρα, έχοντας ήδη «καρφώσει» σημαιάκια σε διάφορα σημεία του χάρτη, πριν συμπληρώσει 40 χρόνια ζωής.

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο μακρινό Καζακστάν, το οποίο -ποδοσφαιρικά- μοιάζει πολύ μακριά από την Ελλάδα, η Ζένις της πρωτεύουσας της χώρας, Αστανά, έχει Έλληνα προπονητή και καθόλου άγνωστο στο ευρύ κοινό. Πρόκειται για τον Άκη Βάβαλη, ο οποίος στην Ελλάδα «καθιερώθηκε» ως ο «βοηθός του Σάββα Παντελίδη».

Μέχρι της στιγμής που αποφάσισε να ακολουθήσει solo καριέρα, έχοντας ήδη «καρφώσει» σημαιάκια σε διάφορα σημεία του χάρτη, πριν συμπληρώσει 40 χρόνια ζωής.

Ο γεννημένος, στις Σέρρες, το 1985, Άκης Βάβαλης, διέγραψε πορεία, όντας στο πλευρό του νυν προπονητή του Αστέρα Τρίπολης, ενώ βρέθηκε και σε Ηρακλή και Άρη, στη Super League, όπως και σε Παναιτωλικό και Ατρόμητο.

Ο Άκης Βάβαλης αποφάσισε, πριν τρία και κάτι χρόνια, να φύγει από την Ελλάδα έχοντας ως πρώτο σταθμό τη Σουηδία και τη Βάσαλουντ.

Συνέχισε στη Βουλγαρία με την Κρούμοβγκραντ, πήγε Κόσοβο για να προπονήσει την Ντρίτα και από τον Μάιο του 2024, ταξίδεψε στο Καζακστάν για χάρη της -τελευταίας στη βαθμολογία- Ζένις στην οποία, σύντομα θα συμπληρώσει ένα χρόνο παρουσίας.

Μεσούσης της περσινής περιόδου, και λίγο διάστημα μετά το χειμωνιάτικο break, ο Βάβαλης ανέλαβε τα καθήκοντά του και κατάφερε να σώσει την ομάδα, η οποία έμοιαζε καταδικασμένη σε πτώση. Το έργο του εκτιμήθηκε κι έτσι συνέχισε εκεί, θέλοντας να φτιάξει το όνομά του, πριν καταγράψει… μίλια προς άλλη κατεύθυνση.

Το Καζακστάν μπορεί ως τουριστικό ή ποδοσφαιρικός προορισμός να είναι «δύσκολος» και να μην κάνει γκελ στους Ευρωπαίους, αλλά το ποδόσφαιρο εκεί ανοδική τροχιά και εκπροσώπους στις διοργανώσεις της UEFA.

Πέρσι σώθηκε, φέτος πάει για κάτι περισσότερο

Η Ζένις του Άκη Βάβαλη, για να μείνει στην Premier League του Καζακστάν χρειάστηκε να κερδίσει ομάδες, που μόνο τυχαίες δεν τις λες.

Ορντάμπασι, Τόμπολ Κοστανάι ήταν μεταξύ εκείνων, ενώ κόντρα σε Αστανά και Καϊράτ πήρε ισοπαλίες, αλλά περισσότερο από πολύτιμες, ενώ έφτασε μέχρι τον τελικό του Λιγκ Καπ.

Το πρωτάθλημα στο Καζακστάν ξεκίνησε τον Μάρτιο και, μέχρι στιγμής, η Ζένις δεν έχει κερδίσει σε τέσσερις αγωνιστικές, μετρώντας ισάριθμες ισοπαλίες.

Τη Δευτέρα (13/4) όμως η Ζένις επικράτησε της Ακτομπέ με 1-0, κάνοντας αρχή στις… νίκες και προσδοκώντας κάτι ανάλογο και στο πρωτάθλημα.

ΠΗΓΗ: Metrosport

Συνέχεια ανάγνωσης

ΡΟΗ ΕΙΔΗΣΕΩΝ

Αναλύσεις28 λεπτά πριν

Γιώργος Φίλης: Καλός ο Χάρτης Θαλάσσιου Χωροταξικού Σχεδιασμού, αλλά το μείζον για την Ελλάδα είναι το καλώδιο στην Κάσο

Για το χάρτη θαλάσσιου χωροταξικού σχεδιασμού και η άσκηση εθνικής κυριαρχίας, μίλησε στα μεσημβρινά γεγονότα του STAR με την Όλγα...

Ενδιαφέροντα1 ώρα πριν

Κατασκευάζοντας σύγχρονους κατασκόπους για ένα νεότερο κοινό

Σειρές, όπως το “Night Agent” και το “The Recruit” του Netflix, ξεφεύγουν από το παλιό, υπερ-ικανό αρχέτυπο κατασκόπων, παρουσιάζοντας πρωταγωνιστές...

Γενικά θέματα2 ώρες πριν

Η τεχνητή νοημοσύνη θα μειώσει και τον αριθμό των πιλότων στα αεροσκάφη;

Ποιοι θέλουν να μειώσουν τους πιλότους στα αεροσκάφη, λόγω ΑΙ

Πολιτική3 ώρες πριν

Θρασύτατη ανακοίνωση του τουρκικού ΥΠΕΞ για το Θαλάσσιο Χωροταξικό Σχεδιασμό της Ελλάδας! Λέει ότι παραβιάζουμε τη δικαιοδοσία της Τουρκίας και μας “υπενθυμίζουν” τη Διακήρυξη των Αθηνών

Η Άγκυρα εκφράζει την έντονη αντίθεσή της στο «Σχέδιο Θαλάσσιας Χωροταξίας» που δημοσίευσε η Ελλάδα στο πλαίσιο της νομοθεσίας της...

Αναλύσεις3 ώρες πριν

Συνεργάζονται με την Τουρκία για τον ακρωτηριασμό της Ελλάδας!

Παρέμβαση του καθηγητή Γεωπολιτικής και Σύγχρονων Στρατιωτικών Τεχνολογιών Κωνσταντίνου Γρίβα στο Newshub.gr

Δημοφιλή