Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Σαλαφιστής μουσουλμάνος ο Ερντογάν: η ερμηνεία για τις ακαταλαβίστικες συμπεριφορές του

Δημοσιεύτηκε

στις

Το «θηρίο» Ερντογάν έχει εκτραχυνθεί: Ποιά πρέπει να είναι η απάντηση Ελλάδας και Κύπρου

Του Μάριου Ευρυβιάδη

Σαλαφιστής μουσουλμάνος είναι και όχι τρελός ο Ταγίπ Ερντογάν και το σινάφι του. Μόνο μέσα από το πρίσμα της μουσουλμανικής του πίστης και δη της σαλαφιστικής ερμηνείας του Ισλάμ, μπορούμε να έχουμε έναν μπούσουλα κατανόησης των κατ’ εμάς ακαταλαβίστικων συμπεριφορών του και της π.χ. συνεχιζόμενης ομηρείας των δύο Ελλήνων στρατιωτικών και όχι μόνο. 
Τι είναι ο σαλαφισμός; Και πώς μπορούμε μέσω του να αποκωδικοποιήσουμε τους ισλαμιστές της Τουρκίας με πρώτο τον Ταγίπ; «Σαλάφ» σημαίνει κυριολεκτικά «πρόγονοι» ή αυτοί που «προηγήθηκαν». Με αναφορά στο Ισλάμ σημαίνει οι ενάρετοι (αλ-Ρασιντούν είναι οι ενάρετοι πρώτοι τέσσερις χαλίφηδες οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, εκτός από τον πρώτο δολοφονήθηκαν στη διαμάχη για τη διαδοχή τού Μωάμεθ) «πρόγονοι» συμπεριλαμβανομένων των πρώτων συντρόφων (Σαχαμπά) του Μωάμεθ, δηλ. των πρώτων που τον ακολούθησαν, αυτών που επακολούθησαν και αυτών που ακολούθησαν αυτούς.

Μιλάμε δηλαδή για τις πρώτες τρεις γενιές των «ενάρετων» μουσουλμάνων (Παρενθετικά εδώ αναφέρω πως ο γιος του Ερντογάν ονομάζεται Bilal. O Bilal ήταν μαύρος δούλος και ο πρώτος Αφρικανός μουσουλμάνος και σύντροφος του Μωάμεθ. Βασανίστηκε από τους εχθρούς του Μωάμεθ αλλά δεν πρόδωσε την πίστη του. Ο Μωάμεθ πλήρωσε, τον απελευθέρωσε και τον έκανε τον πρώτο μουεζίνη της Μέκκας. Bilal, λοιπόν, και ο συμβολισμός για τον Ταγίπ είναι άμεσος – με τη μαρτυρία για την πίστη και με τους πρώτους συντρόφους του Μωάμεθ).

Οι σαλαφιστές χρησιμοποιούν μια ρήση (χαντίθ) του Μωάμεθ πως οι καλύτεροι μουσουλμάνοι είναι της γενιάς του, αυτοί που τους ακολούθησαν και αυτοί που ακολούθησαν αυτούς, ως τον λόγο και παράδειγμα που πρέπει να ακολουθούν όλοι οι μουσουλμάνοι. Αυτοί είναι οι σουννίτες μουσουλμάνοι, αυτοί που ακολουθούν τη σούννα – την παράδοση (του Μωάμεθ). Είναι οι «ορθόδοξοι» μουσουλμάνοι.
Οι σαλαφιστές, δηλαδή, είναι σουννίτες μουσουλμάνοι όπως είναι και ο Ταγίπ Ερντογάν.
Και κάτι ακόμη που μας βοηθά να ερμηνεύσουμε τον σαλαφιστή μουσουλμάνο Ερντογάν. Τα χαντίθ είναι οι παραδοσιακές δοξασίες αναφορικά με τη ζωή του Μωάμεθ.
Αναφέρονται σε δικές του, τάχατες, ρήσεις και συμπεριφορές που έζησαν οι σύντροφοί του ή που άκουσαν από κάποιους και οι οποίοι άκουσαν από κάποιος άλλους, και πάει λέγοντας… Μαζί με το Κοράνι, τα χαντίθ και η ζωή του Μωάμεθ αποτελούν τις πηγές της σούννας. Αυτοί οι «ορθόδοξοι» σουννίτες αποτελούν την μεγάλη πλειονότητα των μουσουλμάνων του κόσμου.
Όμως τα χαντίθ των σουννιτών δεν αποτελούν το «ευαγγέλιο» όλων των μουσουλμάνων. Οι σιίτες, για παράδειγμα, έχουν τα δικά τους χαντίθ που συγκρούονται με αυτά των σουννιτών. Οι σιίτες εχθρεύονται τους σουννίτες διότι τους θεωρούν σφετεριστές στο μείζον ζήτημα της διαδοχής του Μωάμεθ. Σιίτης (Shi’a) σημαίνει οπαδός του Άλι. Ο Άλι υπήρξε ανιψιός του Μωάμεθ και παντρεύτηκε την κόρη του. Υπήρξε μικρό παιδί και ζούσε με τον θείο του όταν ο τελευταίος άρχισε να κηρύττει το Ισλάμ. Υπήρξε ο πρώτος (μουσουλμάνος) –παιδί ακόμη– που τον υποστήριξε όταν τον καταδίωκαν.
Κατά του Σιίτες ο νόμιμος διάδοχος του Μωάμεθ έπρεπε να προέρχεται από τον οίκο του Μωάμεθ και όχι από τους συντρόφους του. Όταν πέθανε ο Μωάμεθ και ο Άλι ασχολείτο με τα της ταφής του, έγινε η διαδοχή χωρίς την παρουσία του. Και από τότε άρχισε το μεγάλο σχίσμα στο Ισλάμ που δεν είναι βέβαια το μόνο. Όμως, κατά τους σαλαφιστές, όλοι οι μη σουννίτες είναι «άπιστοι», αρχίζοντας από τους σίιτες (αλεβίτες, Αλαουίτες, γιαζίτηδες, ισμαϊλίτες, δρούζοι, σουφιστές κ.λπ.). Και ως άπιστοι –διπλά άπιστοι, κατά την ακρίβεια, αφού είχαν την ευκαιρία αλλά δεν ακολούθησαν τη σούννα– πρέπει να σφαγιάζονται.
Είναι ακριβώς για τον λόγο αυτό –και προτού ο ίδιος αρχίσει να σφάζει μουσουλμάνους στη Συρία– που ο Ερντογάν μαζί με τον Νταβούτογλου (ας θυμηθούμε) έβρισκαν κάθε δικαιολογία για να στηρίξουν, λεκτικά και υλικά, τους σαλαφιστές-αποκεφαλιστές του Ισλαμικού Κράτους. Τους χρηματοδοτούσαν, τους προμήθευαν με στρατιωτικό υλικό, τους θεράπευαν στα νοσοκομεία τους, και έκαναν την Τουρκία γέφυρα για τους απανταχού τζιχαντιστές να μεταβούν στη Συρία για να ανατρέψουν τον αλαουίτη άπιστο Άσαντ, ώστε το δίδυμο Ερντογάν – Νταβούτογλου να πάνε και προσευχηθούν, δήλωναν, ως σουννίτες κατακτητές, πλέον, στο μεγάλο τζαμί Umayyad της Δαμασκού.
Πώς όμως δικαιολογείται και η διώξη των μέχρι πρόσφατα δικών του συμμάχων και υποστηρικτών, ακόμη και η δολοφονία τους, μέσα στην Τουρκία; Διώκονται λόγω της «απειθαρχίας» τους να αποδεχτούν τη «νομιμότητά» του ως «ηγέτη» και η οποία πήρε και την ακραία μορφή απόπειρας πραξικοπηματικής ανατροπής του. Όπως υπογράμμισα και πρόσφατα («Η πολιτική γλώσσα του Ερντογάν και του Ισλάμ») αφετηριακό σημείο των περισσότερων ισλαμικών διδαχών περί πολιτικής, είναι το εδάφιο 59 (Σούρα 4), «Υπάκουε στον Θεό, υπάκουε στον προφήτη του και υπάκουε σε εκείνους που σε εξουσιάζουν».
Ο Ερντογάν αντιλαμβάνεται ως ευλογία και αμοιβή από τον Αλλάχ τη μέχρι τώρα πορεία του και τη σημερινή ηγετική του θέση στην Τουρκία. Συνεπώς, κατά την προαναφερθείσα επιταγή του Κορανίου, οφείλεται και στον ίδιο υποταγή ακριβώς όπως και παλαιότερα οφειλόνταν στους χαλίφηδες (Αν και ο ίδιος δεν αποτόλμησε ακόμη να αυτοχακτηρισθεί «χαλίφης», εντούτοις «χαριεντίζεται» όταν έτσι τον αποκαλούν οι οπαδοί του, που ενθαρρύνονται συνεχώς από τον άμεσο περίγυρό του). Συνεπώς εκείνοι οι Τούρκοι πολίτες που τον αψήφησαν θα πρέπει να τιμωρηθούν. Και τιμωρούνται, κατά χιλιάδες…
Αν τώρα δεχτούμε πως οι δύο Έλληνες στρατιωτικοί κρατούνται πλέον ως όμηροι –διότι αλλιώς έπρεπε να είχαν ήδη αφεθεί ελεύθεροι– τότε η διασύνδεση με τους οκτώ Τούρκους στρατιωτικούς που βρίσκονται στην Ελλάδα είναι άμεση στο μυαλό του Ερντογάν. Και είναι με δικές του εντολές που κρατούνται. Για αυτό δεν υπάρχει αμφιβολία. Δεσπότης είναι.
Εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα στην ελληνική κοινωνία
Η ομηρεία των δύο Ελλήνων αποτελεί εξαιρετικά ευαίσθητο ζήτημα στην ελληνική κοινωνία, κάτι που οι Τούρκοι γνωρίζουν και εκμεταλλεύονται, ειδικά τον χρόνο που περνά. Και με τους οκτώ είναι προφανές πως δεν μπορεί να γίνει ανταλλαγή. Αν τώρα σε ένα «εύλογο» χρονικό διάστημα οι δύο αφεθούν ελεύθεροι, θα πρέπει η κυβέρνηση Τσίπρα να δώσει διαφανείς εξηγήσεις ως προς το παρασκήνιο, διότι ανταλλάγματα θα δοθούν – ποια και πού, όμως. Πάντως «κίνηση καλής θέλησης» δεν πρόκειται να κάνει ο Ερντογάν, όπως του ζήτησε ο Τσίπρας. Δεν υπάρχει στο λεξιλόγιο των σαλαφιστών η (δυτική) αντίληψη περί «καλής θέλησης».
Πρέπει να τιμωρηθούν οι οκτώ
Για τον Ερντογάν οι οκτώ τού αρνήθηκαν υπακοή και τους κατηγορεί ως πραξικοπηματίες. Και πρέπει να τιμωρηθούν. Και ακριβώς όπως και στην περίπτωση του Αμερικανού χριστιανού πάστορα Andrew Brunson που συνελήφθη αυθαίρετα ως «τρομοκράτης-συνεργάτης» του Γκιουλέν και κρατείται ως όμηρος (απειλείται με πολυετή φυλάκιση) στην Τουρκία, με τον Ερντογάν να δηλώνει δημόσια πως τον ανταλλάσει με τον χότζα Γκιουλέν –που βρίσκεται στις ΗΠΑ και τον οποίο επίσης κατηγορεί ως πραξικοπιματία– έτσι και με τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς.
«Πάστορα με πάστορα» διεμήνυσε ευθέως στον Τραμπ ο Ερντογάν. «Στρατιωτικούς με στρατιωτικούς» διαμηνύει, μέσω των ενεργούμενών του, ο Ερντογάν στον Τσίπρα.
Ο Έλληνας ΥΠΑΜ Καμμένος έχει δίκιο πως η υπόθεση των Ελλήνων στρατιωτικών θα πάρει χρόνο. Λανθασμένα όμως αποκαλεί τον Ερντογάν τρελό. Σαλαφιστής είναι. Χρειάζεται διαφορετική ανάγνωση. Που θα είναι και το πρώτο βήμα για την αποτελεσματική αντιμετώπισή του.

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Θράκη (Πομακικό)

Θέμα «τουρκικής» μειονότητας στη Θράκη προωθεί η Τουρκία και στην Ισλαμική Διάσκεψη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο ψήφισμα του ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC) υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   

Mε παρέμβαση της Τουρκίας για μια ακόμη φορά ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC), συμπεριέλαβε στις αποφάσεις του, κείμενο το οποίο υιοθετεί όλες τις αιτιάσεις και διεκδικήσεις της Άγκυρας για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, την οποία καταγράφει ως «Τουρκική», καθώς αναφέρει επίσης και για «μουσουλμάνους των Δωδεκανήσων».

Στο κείμενο  των αποφάσεων της 50ης Συνόδου Υπουργών Εξωτερικών που συνήλθε στο Καμερούν παρουσία και του Τούρκου ΥΠΕΞ Χ. Φιντάν, περιλαμβάνεται και ειδική ενότητα με Εκθέσεις, οι οποίες περιέχουν και συστάσεις για μουσουλμανικούς πληθυσμούς ανά τον κόσμο που παραβιάζονται τα δικαιώματα τους. Η λίστα αυτή περιλαμβάνει τη μουσουλμανική κοινότητα στο  Μιανμάρ, στην Κριμαία  στις Φιλιππίνες και τη «τουρκική μειονότητα στη Θράκη  και τον μουσουλμανικό πληθυσμό στη Δωδεκάνησο». 

Με δεδομένο ότι ο OIC έχει 57 κράτη μέλη και  καλύπτει έναν πληθυσμό σχεδόν 2,1 δισ. ανθρώπων, το γεγονός  ότι στις αποφάσεις του  υιοθετεί και προβάλει όλη την τουρκική επιχειρηματολογία για τη μουσουλμανική  μειονότητα της Θράκης δημιουργεί μια ιδιαίτερα αρνητική εικόνα για τη χώρα  μας. Και μάλιστα σε μια περίοδο που οι «ειδήσεις» για υποτιθέμενες παραβιάσεις δικαιωμάτων των μουσουλμάνων  τροφοδοτεί αντιδράσεις και ακραίων ισλαμικών φωνών και οργανώσεων.

Συγχρόνως όμως αυτή η παραμορφωτική εικόνα για  την  κατάσταση της ελληνικής  μουσουλμανικής μειονότητας αποσκοπεί στο να πλήξει και τις σχέσεις της χώρας μας με τον Αραβικό και Μουσουλμανικό Κόσμο, είτε ενοχοποιώντας τις σχέσεις αυτές είτε βάζοντας στην ατζέντα τους έστω και εμμέσως θέμα «τουρκικής μειονότητας».  

Στο ψήφισμα του ο OIC υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   
 
Η Τουρκία επιχειρεί εντατικά να κρατήσει ψηλά στην ατζέντα το μειονοτικό και με τη διεθνοποίηση του, ενώ είναι  χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο δίμηνο υπάρχει μια συντονισμένη επικοινωνιακή «επίθεση» με τακτικά και συχνά δημοσιεύματα από τα τουρκικά κρατικά ΜΜΕ, Anadolu και ΤΡΤ με αντικείμενο τις δήθεν παραβιάσεις των δικαιωμάτων της «τουρκικής», όπως την ονομάζουν,  μειονότητας στη Θράκη  

Η  απόφαση του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας:

«ΑΠΟΦΑΣΗ 3/50-MM 

Σχετικά με  την κατάσταση της Τουρκικής Μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και τον Μουσουλμανικό Πληθυσμό των Δωδεκανήσων. 

Η 50η Σύνοδος του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στη Γιαουντέ της Δημοκρατίας του Καμερούν στις 29-30 Αυγούστου 2024 
Έχοντας πλήρη επίγνωση ότι οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα, γενικά, και η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη της Ελλάδας και ο μουσουλμανικός πληθυσμός στα Δωδεκάνησα ειδικότερα, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Μουσουλμανικού Κόσμου Χαιρετίζοντας το άνοιγμα ενός τζαμιού στην Αθήνα, το οποίο, ωστόσο, διοικείται από ένα συμβούλιο που αποτελείται από μη μουσουλμάνους, 

Υπενθυμίζοντας τις αρχές και τους στόχους του Χάρτη του OIC, τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν από τις ισλαμικές διασκέψεις κορυφής του OIC, τις διασκέψεις των υπουργών εξωτερικών, το Συμβούλιο και τις διεθνείς συμφωνίες, διακηρύξεις και συμβάσεις που ζητούν τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών δικαιωμάτων και της ελευθερίας της λατρείας, και ειδικότερα της Συνθήκης της Λοζάνης, η οποία εγγυάται τα δικαιώματα της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη της Ελλάδας, δυνάμει της οποίας έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τη μητρική τους γλώσσα, δηλαδή την τουρκική,  και ασκούν τις θρησκευτικές τους τελετές, 

Έχοντας εξετάσει την έκθεση του Γενικού Γραμματέα σχετικά με την κατάσταση των μουσουλμανικών κοινοτήτων και μειονοτήτων σε κράτη μέλη που δεν είναι μέλη του OIC: 

1. καλεί την Ελλάδα να διασφαλίσει τον πλήρη σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής ελευθερίας για όλους τους μουσουλμάνους που ζουν στη χώρα  
2. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την προάσπιση των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών καθώς και της ταυτότητας της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας που προέρχονται από διμερείς και διεθνείς Συμφωνίες 
3. ζητεί εκ νέου από την Ελλάδα να αναγνωρίσει τους εκλεγμένους μουφτήδες της Ξάνθης και της Κομοτηνής ως επίσημους μουφτήδες 
4. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία μέτρα για την εκλογή των διοικητικών συμβουλίων των Βακουφίων  από την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, προκειμένου να διασφαλιστεί η αυτοδιοίκησή τους 
5. τονίζει την ανησυχία του για την πρακτική της Ελλάδας όσον αφορά τον διορισμό 240 ιμάμηδων/θρησκευτικών εκπαιδευτών, παρά τις αντιδράσεις της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
6. παροτρύνει την Ελλάδα να εφαρμόσει τις ετυμηγορίες του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) σχετικά με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
7. παροτρύνει εκ νέου την Ελλάδα να αποκαταστήσει τα δικαιώματα ιθαγένειας δεκάδων χιλιάδων μελών της τουρκικής μειονότητας από τα οποία αφαιρέθηκε η ιθαγένεια βάσει του άρθρου 19 του νόμου αριθ. 3370/1955 περί ελληνικής ιθαγένειας 
8. επαναλαμβάνει την πρόσκλησή του προς την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία και επείγοντα μέτρα, σε διαβούλευση με την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ζητημάτων της, τα οποία συνδέονται επίσης άμεσα με την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της περιοχής στην οποία ζει 
9. ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να κινήσει έρευνα ιδίως σχετικά με τα ζητήματα που θίγονται στο παρόν ψήφισμα και να υποβάλει σχετική έκθεση στην τεσσαρακοστή έκτη σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών· 
10. χαιρετίζει την έναρξη για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 ενός «Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών» στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης· 
11. σημειώνει τη στήριξη που παρέχει το Πανεπιστήμιο Al-Azhar σε θρησκευτικά ζητήματα και θρησκευτικά σχολεία για μουσουλμάνους στην Ελλάδα· 
12. καλεί τον Γενικό Γραμματέα να επαναλάβει τον διάλογο και τη συνεργασία με την κυβέρνηση της Ελλάδας με στόχο την ενίσχυση της ευημερίας και της ευημερίας των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, ιδίως της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας και του μουσουλμανικού πληθυσμού στα Δωδεκάνησα 
13. Ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να παρακολουθήσει την εφαρμογή του παρόντος ψηφίσματος και να υποβάλει σχετική έκθεση στην 51η Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών». 

ΠΗΓΗ: Liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή