Ακολουθήστε μας

Ισλάμ

Οι παράλληλοι πόλεμοι των τζιχαντιστών

Δημοσιεύτηκε

στις

Η ιστορική Παλμύρα, εκπληκτική μαρτυρία ελληνιστικής – συριακής πόλης της ερήμου, κινδυνεύει στα χέρια των τζιχαντιστών, οι οποίοι, σύμφωνα με αναλυτές, στοχεύουν συνειδητά στην «απαλοιφή του παρελθόντος» μέσα από πολλούς παράλληλους «πολέμους».
Πριν από περίπου μία εβδομάδα, δυνάμεις του κυβερνητικού στρατού της Συρίας, υποστηριζόμενες από πολεμικά αεροσκάφη, έπληξαν τους μαχητές του ISIS πέντε χιλιόμετρα, σύμφωνα με πληροφορίες, γύρω από την ιστορική πόλη Παλμύρα, που από τις 21 Μαΐου βρίσκεται στα χέρια των τζιχαντιστών. Τα στοιχεία που έδωσαν πρόσφατα στη δημοσιότητα τα Ηνωμένα Εθνη έχουν ανεβάσει σε περισσότερα από τέσσερα εκατομμύρια τον αριθμό των προσφύγων από τη Συρία. Την ίδια στιγμή, σε βίντεο που προωθούν στο Διαδίκτυο τζιχαντιστές, παιδιά – μαχητές φαίνονται να εκτελούν στρατιώτες στη σκηνή του ρωμαϊκού αμφιθεάτρου της Παλμύρας. Mέσα στην καταιγιστική εσωτερική επικαιρότητα των τελευταίων ημερών, ειδήσεις όπως οι προηγούμενες αλλά και η επίθεση ενόπλου της οργάνωσης «Ισλαμικό Κράτος» (ISIS) σε παραλία ξενοδοχείου κοντά στην πόλη Σους της Τυνησίας, που είχε ως αποτέλεσμα 39 νεκρούς, συνεθλίβησαν. Οι ανθρώπινες απώλειες είναι η πιο οδυνηρή συνέπεια αυτού του φρικτού από κάθε άποψη πολέμου.

Οι τραγικές πτυχές του, όμως, είναι πολύ περισσότερες. Ακόμη δεν έχει επιβεβαιωθεί η πληροφορία ότι οι τζιχαντιστές έχουν ναρκοθετήσει την αρχαία πόλη Παλμύρα της Συρίας. Αν ισχύει, θα μπορούσε να οδηγήσει σε καταστροφή ενός από τα σημαντικότερα και ωραιότερα μνημεία της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
Φως σε μια άλλη παράπλευρη απώλεια έριξε μια σειρά διαλέξεων που πραγματοποιήθηκαν στο Πρίνστον με πρωτοβουλία του Μανόλη Παπουτσάκη, καθηγητή Συριακής και Κλασικής Αρμενικής Φιλολογίας στο Τμήμα Σπουδών της Εγγύς Ανατολής του αμερικανικού πανεπιστημίου. Σε μία από τις παρουσιάσεις που έγιναν, η Mary Mikhael, καθηγήτρια στη Θεολογική Σχολή της Βηρυτού, περιέγραψε ένα ζοφερό μέλλον για τους χριστιανούς της Μέσης Ανατολής:
Αγριες διώξεις
«Δύο χιλιάδες χρόνια μετά την εξάπλωση του Χριστιανισμού, οι χριστιανοί στη Μέση Ανατολή υφίστανται τις χειρότερες διώξεις εδώ και αιώνες. Μία από τις τρεις μεγαλύτερες θρησκείες είναι πολύ πιθανό να έχει εξαφανιστεί από την περιοχή σε μια γενιά, το πολύ δύο. Το Ιράκ έχασε τουλάχιστον τη μισή χριστιανική κοινότητά του την τελευταία δεκαετία. Η Αίγυπτος, το καλοκαίρι του 2013, έζησε το χειρότερο ξέσπασμα αντιχριστιανικής βίας εδώ και επτά αιώνες. Στη Συρία, οι τζιχαντιστές σκοτώνουν χριστιανούς και τους θάβουν σε ομαδικούς τάφους. Ενδεικτικά είναι τα στοιχεία που αναφέρει ειδικά για τη Συρία ο Λιβανέζος αναλυτής Saqr Abu Fakhr: Το 1914 οι χριστιανοί αντιστοιχούσαν στο 25% του πληθυσμού της χώρας. Το 1956 το ποσοστό είχε πέσει στο 15% και το 2005 δεν ξεπερνούσε το 10%. Το 2025, όπως προβλέπει ο Abu Fakhr, οι χριστιανοί σε ολόκληρη τη Μέση Ανατολή δεν θα υπερβαίνουν τα 6 εκατομμύρια, ιδίως αν η μετανάστευση συνεχιστεί με τον σημερινό ρυθμό».
Ως εκ τούτου, απειλούνται με εξαφάνιση και νεο-αραμαϊκές διάλεκτοι που ομιλούνται ακόμη στη Μέση Ανατολή από χριστιανούς, Εβραίους, μουσουλμάνους και Μανδαίους. Μέχρι πρόσφατα στη Συρία μιλούσαν αυτές τις διαλέκτους σε τρία χωριά. Σ’ ένα από αυτά, τη Μααλούλα, μιλούσαν μια νεο-αραμαϊκή χριστιανική διάλεκτο. Η μαζική φυγή χριστιανών που έχουν σκορπίσει σε ολόκληρη τη Γη, λόγω της εκρηκτικής κατάστασης στη Συρία και τη Μέση Ανατολή γενικότερα, κάνει αβέβαιη τη διάσωσή της. Πολλοί αναλυτές σε ολόκληρο τον κόσμο μιλούν για συνειδητή και οργανωμένη «απαλοιφή του παρελθόντος» από τους τζιχαντιστές. Ο πόλεμος που έχουν ξεκινήσει στον πολιτισμό θα έχει ανυπολόγιστες συνέπειες και το παράδοξο είναι ότι συχνά διεξάγεται με εργαλεία που έχει εφεύρει η Δύση. Στο εξαιρετικά ενδιαφέρον άρθρο του σε ένα από τα τελευταία τεύχη του περιοδικού του Πανεπιστημίου Πρίνστον, ο Bernard Haykel, καθηγητής και διευθυντής στο Institute for Transregional Study of the Contemporary Middle East, North Africa, and Central Asia, αναφέρει:
«Η ιδεολογία του ISIS γίνεται ολοένα και πιο ισχυρή και επιδραστική μέσα από την “κουλτούρα της τζιχάντ”. Σε αντίθεση με τους υποστηρικτές της Αλ Κάιντα, οι υποστηρικτές του “Ισλαμικού Κράτους” είναι ικανότατοι στο να παράγουν προηγμένα τεχνικά βίντεο τα οποία δημοσιοποιούν από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Twitter, το YouTube και το Facebook. Και δεν πρόκειται μόνο για καταγραφές αποκεφαλισμών αλλά και για ηρωικά άσματα, ποιητικές ωδές, σκηνές από μάχες διανθισμένες με εικόνες ιπποτών του Μεσαίωνα που καλπάζουν πάνω στα άλογά τους και βίαιες σκηνές βιντεοπαιχνιδιών.
«Είναι… κουλ»
Ιδιαίτερη αδυναμία φαίνεται να έχουν στην ταινία “Το βασίλειο των ουρανών” του Ρίντλεϊ Σκοτ (2005) και στο βιντεογκέιμ “Assassin’s Creed: Revelations”. Ετσι, το να συμμετάσχει κανείς στην τζιχάντ φαίνεται… κουλ. Υποτίθεται ότι θα του δώσει τη δυνατότητα να βιώσει μια πραγματικότητα η οποία αντικατοπτρίζει το ενάρετο παρελθόν, τους πρώτους αιώνες του Ισλάμ, μια περίοδο αρετής, ηρωισμού και δικαιοσύνης. Είναι αυτό που αποτυπώνει σε έναν στίχο της η Ahlam al-Nasr, η “επίσημη” ποιήτρια του “Ισλαμικού Κράτους”: Το Ισλάμ έχει γίνει ένα φρούριο και πάλι. Ευγενές, σταθερό και μεγάλο…».
Η προσπάθεια ερμηνείας του «Ισλαμικού Κράτους» πρέπει να είναι πολυδιάστατη. Είναι ποικίλοι οι λόγοι της δημιουργίας του και της γοητείας που ασκεί σε πολλούς ανθρώπους. Κλείνοντας το άρθρο του ο Bernard Haykel, καταλήγει σε ένα πικρό αλλά αληθινό συμπέρασμα: «Είναι βέβαιο ότι το “Ισλαμικό Κράτος” δεν θα μπορέσει να αντέξει την ήττα από ένα συνασπισμό που περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων κρατών, τις ΗΠΑ, το Ιράκ, το Ιράν. Η λάμψη του θα αρχίσει σιγά σιγά να ξεθωριάζει καθώς θα χάνει μάχες – και έδαφος. Αυτό όμως που θα εξακολουθήσει να υπάρχει θα είναι οι παράγοντες που του επέτρεψαν εξαρχής να ανθήσει, δηλαδή αυτή η ιδεολογία της θρησκευτικής εξουσίας και κυριαρχίας, καθώς και η πολιτική, κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα που αποτελεί ανεξάντλητη πηγή νεοσύλλεκτων και υποστηρικτών του: όλων αυτών, δηλαδή, που αισθάνονται ότι στερούνται πολιτικών δικαιωμάτων και μένουν ολοένα και περισσότερο στο περιθώριο της ιστορίας. Μόνο με την αντιμετώπιση αυτών των βαθύτερων αιτίων θα αποκρουστεί σοβαρά και αποτελεσματικά το φαινόμενο της τζιχάντ».
Η Παλμύρα είναι ένα εξαιρετικό δείγμα  ελληνιστικής – συριακής πόλης της ερήμου
«Η Παλμύρα είναι ένα εξαιρετικά διατηρημένο σύνολο μιας ελληνιστικής – συριακής πόλης της ερήμου, μια εκπληκτική μαρτυρία ελληνιστικού πολιτισμού στα ρωμαϊκά και τα μετέπειτα χρόνια», μας λέει η Αγγελική Κοτταρίδη, αρχαιολόγος, προϊσταμένη της ΙΖ΄ Εφορείας Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων, «ψυχή» των Αιγών. Της ζητήσαμε να μας μιλήσει για τη σπουδαιότητα αυτού του μνημείου, το οποίο η Unesco έχει χαρακτηρίσει θησαυρό της παγκόσμιας πολιτιστικής κληρονομιάς.
«Στην Παλμύρα υπάρχει ζωή από τα νεολιθικά χρόνια. Είναι ένας σταθμός καραβανιών και αρχίζει να αναπτύσσεται στην εποχή των Σελευκιδών. Τον 1ο αι. μ.Χ. αναδεικνύεται ακόμη περισσότερο, γίνεται ένα χαρακτηριστικό ελληνιστικό μόρφωμα, μία απ’ αυτές τις αυτόνομες πόλεις που υπάρχουν σε όλη την αυτοκρατορία των Σελευκιδών και γενικότερα σε ολόκληρο τον ελληνιστικό κόσμο. Τον 2ο αι. μ.Χ., όταν η Πέτρα της Ιορδανίας εκπίπτει, μετατρέπεται και σε σπουδαίο εμπορικό σταθμό, γίνεται το κέντρο των καραβανιών, καθώς εκεί καταλήγουν ο δρόμος του μεταξιού και ο δρόμος των αρωματικών και των μπαχαρικών. Ετσι, αναπτύσσεται διαθέτοντας όλα τα χαρακτηριστικά μιας ελληνιστικής πόλης: Βουλή, δήμο, θέατρο, ελληνιστικούς ναούς.
»Ο 3ος αι. μ.Χ. είναι η περίοδος ακμής της Παλμύρας με βασιλιά τον Οδέναθο που αναφέρεται αρχικά ως έξαρχος τη πόλης, αλλά στην πορεία παίρνει τον τίτλο “βασιλεύς βασιλέων”. Ο Οδέναθος ακολουθεί μιαν άλλη πολιτική. Η Παλμύρα παύει να είναι μια πόλη, αυτόνομη μεν επαρχία ρωμαϊκή δε, και γίνεται ένα βασίλειο που επεκτείνεται από την Αγκυρα μέχρι και την Αίγυπτο. Μετά τον θάνατό του, για περίπου τρία χρόνια αναλαμβάνει τη βασιλεία η γυναίκα του, η περίφημη Ζηνοβία, ως επίτροπος των ανήλικων παιδιών της. Εν τω μεταξύ, όμως, η Ρώμη θεωρεί ότι η Παλμύρα συνιστά πια μεγάλο κίνδυνο κι έτσι ο Ρωμαίος αυτοκράτορας Αυρηλιανός νικάει σε μάχη τη Ζηνοβία και τη μεταφέρει στη Ρώμη».
Στην Παλμύρα έχουν κάνει ανασκαφές και αναστηλώσεις πολλές «σχολές». Γερμανοί, Γάλλοι, Πολωνοί και Σύροι τα τελευταία χρόνια οι οποίοι θεωρούν την Παλμύρα εξαιρετικά σημαντική, κεντρικό χώρο-μουσείο στη συριακή δημοκρατία. Διασώθηκε σε τόσο καλή κατάσταση διότι βρίσκεται στην έρημο. Εχουν γίνει αναστηλώσεις σε μεγάλη κλίμακα. Είναι συγκλονιστικοί οι πύργοι της, υπάρχουν μοναδικά ταφικά μνημεία, κιονοστοιχία μεγαλύτερη του ενός χιλιομέτρου η οποία σώζεται, μεγάλα μνημεία με σώμα που τα βλέπεις. Τείχη, θέατρα, τάφοι, κιονοστοιχίες, εκτός από όλα αυτά που μεταφέρθηκαν στα δυτικά μουσεία τα οποία είναι κυρίως γλυπτά και ανάγλυφα.
Περίφημα είναι τα πορτρέτα της Παλμύρας: «Αν τα φαγιούμ είναι ό,τι πιο εξαιρετικό έχουμε στη ζωγραφική το αντίστοιχο στην πλαστική είναι η τέχνη της Παλμύρας», μας λέει η Αγγελική Κοτταρίδη. Και σημειώνει με ιδιαίτερη έμφαση το σπουδαιότερο που μας έχει δώσει αυτή η πόλη.
«Αποτελεί δείγμα, μιας απ’ αυτές τις ελληνιστικές πόλεις της Συρίας, οι οποίες στα ρωμαϊκά χρόνια εκπροσωπούσαν το σμίξιμο του ελληνιστικού πολιτισμού με τις ντόπιες μορφές. Είναι ένα μοναδικό παράδειγμα του ελληνοσυριακού πολιτισμού της ερήμου, αποκαλυπτικό για το πόσο αναπτύχθηκαν αυτές οι πόλεις. Και για το πού έφτασε αυτός ο πολιτισμός-αμάγαλμα ο οποίος άνθησε μέσα από τη συνύπαρξη των λαών και όχι από την καταπίεση. Υπήρχε ελεύθερη συνύπαρξη και ο καθένας επέλεγε την ταυτότητά του. Μπορούσε τη μέρα επίσημα να έχει μια ελληνίζουσα ταυτότητα και στο σπίτι του να είναι Σύρος».
ΓΙΟΥΛΗ ΕΠΤΑΚΟΙΛΗ  Καθημερινή

Έντυπη

Video

Ο Ράμα ιδρύει την πρωτεύουσα του Ισλάμ στην Ευρώπη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Σταύρος Καλεντερίδης: Τι είναι το νέο κράτος που ιδρύει ο Έντι Ράμα στην καρδιά των Τιράνων;

Σε τι αποσκοπεί ο πρωθυπουργός της Αλβανίας και πώς κερδίζει η Τουρκία μία νέα παρουσία στα βόρεια σύνορά μας.

Συνέχεια ανάγνωσης

Ισλάμ

Ολλανδία: «Τρομοκρατικό» το κίνητρο του άνδρα που επιτέθηκε με μαχαίρι σε περαστικούς στο Ρότερνταμ

Δημοσιεύτηκε

στις

REUTERS/Piroschka van de Wouw

Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο

«Τρομοκρατικά κίνητρα» ενδέχεται να είχε ο άνδρας που εξαπέλυσε επίθεση με μαχαίρι το βράδυ της Πέμπτης, στο Ρότερνταμ, σκοτώνοντας έναν άνθρωπο και τραυματίζοντας έναν ακόμη, σύμφωνα με Ολλανδούς εισαγγελείς.

Ο 22χρονος, που κατάγεται από το Άμερσφουτ, μαχαίρωσε και τραυμάτισε το πρώτο θύμα του σε ένα πάρκινγκ κάτω από τη Γέφυρα του Εράσμου. Στη συνέχεια ανέβηκε στο οδόστρωμα και σκότωσε έναν άλλο άνδρα. Περαστικοί και αστυνομικοί τον ακινητοποίησαν και τον συνέλαβαν.

Δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει κι άλλο κίνητρο
Η εισαγγελία ανακοίνωσε ότι του ασκήθηκε δίωξη για ανθρωποκτονία και απόπειρα ανθρωποκτονίας με τρομοκρατικό κίνητρο. Πριν από την επίθεση ο νεαρός φέρεται ότι φώναξε πολλές φορές «Αλαχού Ακμπάρ», δηλαδή «Ο Θεός είναι μεγάλος», στα αραβικά.

Πάντως οι εισαγγελείς δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να υπάρχει και κάποιο άλλο κίνητρο.

Ο ύποπτος ζούσε στο Άμερσφουτ, μια πόλη που απέχει περίπου 80 χιλιόμετρα από το Ρότερνταμ. Οι αυτόπτες μάρτυρες είπαν ότι κρατούσε δύο μεγάλα μαχαίρια και επέλεξε τα θύματά του στην τύχη.

Πηγές: ΑΜΠΕ, AFP, Reuters

Συνέχεια ανάγνωσης

Θράκη (Πομακικό)

Θέμα «τουρκικής» μειονότητας στη Θράκη προωθεί η Τουρκία και στην Ισλαμική Διάσκεψη

Δημοσιεύτηκε

στις

από τον

Στο ψήφισμα του ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC) υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   

Mε παρέμβαση της Τουρκίας για μια ακόμη φορά ο Οργανισμός Ισλαμικής Συνεργασίας (OIC), συμπεριέλαβε στις αποφάσεις του, κείμενο το οποίο υιοθετεί όλες τις αιτιάσεις και διεκδικήσεις της Άγκυρας για τη μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη, την οποία καταγράφει ως «Τουρκική», καθώς αναφέρει επίσης και για «μουσουλμάνους των Δωδεκανήσων».

Στο κείμενο  των αποφάσεων της 50ης Συνόδου Υπουργών Εξωτερικών που συνήλθε στο Καμερούν παρουσία και του Τούρκου ΥΠΕΞ Χ. Φιντάν, περιλαμβάνεται και ειδική ενότητα με Εκθέσεις, οι οποίες περιέχουν και συστάσεις για μουσουλμανικούς πληθυσμούς ανά τον κόσμο που παραβιάζονται τα δικαιώματα τους. Η λίστα αυτή περιλαμβάνει τη μουσουλμανική κοινότητα στο  Μιανμάρ, στην Κριμαία  στις Φιλιππίνες και τη «τουρκική μειονότητα στη Θράκη  και τον μουσουλμανικό πληθυσμό στη Δωδεκάνησο». 

Με δεδομένο ότι ο OIC έχει 57 κράτη μέλη και  καλύπτει έναν πληθυσμό σχεδόν 2,1 δισ. ανθρώπων, το γεγονός  ότι στις αποφάσεις του  υιοθετεί και προβάλει όλη την τουρκική επιχειρηματολογία για τη μουσουλμανική  μειονότητα της Θράκης δημιουργεί μια ιδιαίτερα αρνητική εικόνα για τη χώρα  μας. Και μάλιστα σε μια περίοδο που οι «ειδήσεις» για υποτιθέμενες παραβιάσεις δικαιωμάτων των μουσουλμάνων  τροφοδοτεί αντιδράσεις και ακραίων ισλαμικών φωνών και οργανώσεων.

Συγχρόνως όμως αυτή η παραμορφωτική εικόνα για  την  κατάσταση της ελληνικής  μουσουλμανικής μειονότητας αποσκοπεί στο να πλήξει και τις σχέσεις της χώρας μας με τον Αραβικό και Μουσουλμανικό Κόσμο, είτε ενοχοποιώντας τις σχέσεις αυτές είτε βάζοντας στην ατζέντα τους έστω και εμμέσως θέμα «τουρκικής μειονότητας».  

Στο ψήφισμα του ο OIC υιοθετεί όλα τα θέματα που προωθεί ο τουρκισμός στη Θράκη, δίνοντας εικόνα «καταπίεσης» των μελών της μειονότητας και παραβίασης ακόμη και των στοιχειωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και θέτει μάλιστα την Ελλάδα υπό τη «επιτήρηση» του ζητώντας από τον ΓΓ  να παρέμβει προς τη χώρα μας και να υποβάλει νέα έκθεση στην επόμενη συνεδρίαση του OIC.   
 
Η Τουρκία επιχειρεί εντατικά να κρατήσει ψηλά στην ατζέντα το μειονοτικό και με τη διεθνοποίηση του, ενώ είναι  χαρακτηριστικό ότι το τελευταίο δίμηνο υπάρχει μια συντονισμένη επικοινωνιακή «επίθεση» με τακτικά και συχνά δημοσιεύματα από τα τουρκικά κρατικά ΜΜΕ, Anadolu και ΤΡΤ με αντικείμενο τις δήθεν παραβιάσεις των δικαιωμάτων της «τουρκικής», όπως την ονομάζουν,  μειονότητας στη Θράκη  

Η  απόφαση του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας:

«ΑΠΟΦΑΣΗ 3/50-MM 

Σχετικά με  την κατάσταση της Τουρκικής Μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη και τον Μουσουλμανικό Πληθυσμό των Δωδεκανήσων. 

Η 50η Σύνοδος του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών του Οργανισμού Ισλαμικής Συνεργασίας που πραγματοποιήθηκε στη Γιαουντέ της Δημοκρατίας του Καμερούν στις 29-30 Αυγούστου 2024 
Έχοντας πλήρη επίγνωση ότι οι μουσουλμάνοι στην Ελλάδα, γενικά, και η τουρκική μουσουλμανική μειονότητα στη Θράκη της Ελλάδας και ο μουσουλμανικός πληθυσμός στα Δωδεκάνησα ειδικότερα, αποτελούν αναπόσπαστο μέρος του Μουσουλμανικού Κόσμου Χαιρετίζοντας το άνοιγμα ενός τζαμιού στην Αθήνα, το οποίο, ωστόσο, διοικείται από ένα συμβούλιο που αποτελείται από μη μουσουλμάνους, 

Υπενθυμίζοντας τις αρχές και τους στόχους του Χάρτη του OIC, τα ψηφίσματα που εγκρίθηκαν από τις ισλαμικές διασκέψεις κορυφής του OIC, τις διασκέψεις των υπουργών εξωτερικών, το Συμβούλιο και τις διεθνείς συμφωνίες, διακηρύξεις και συμβάσεις που ζητούν τον σεβασμό των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένων των πολιτικών, κοινωνικών, πολιτιστικών και οικονομικών δικαιωμάτων και της ελευθερίας της λατρείας, και ειδικότερα της Συνθήκης της Λοζάνης, η οποία εγγυάται τα δικαιώματα της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας στη Δυτική Θράκη της Ελλάδας, δυνάμει της οποίας έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τη μητρική τους γλώσσα, δηλαδή την τουρκική,  και ασκούν τις θρησκευτικές τους τελετές, 

Έχοντας εξετάσει την έκθεση του Γενικού Γραμματέα σχετικά με την κατάσταση των μουσουλμανικών κοινοτήτων και μειονοτήτων σε κράτη μέλη που δεν είναι μέλη του OIC: 

1. καλεί την Ελλάδα να διασφαλίσει τον πλήρη σεβασμό όλων των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, συμπεριλαμβανομένης της θρησκευτικής ελευθερίας για όλους τους μουσουλμάνους που ζουν στη χώρα  
2. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα κατάλληλα μέτρα για την προάσπιση των βασικών δικαιωμάτων και ελευθεριών καθώς και της ταυτότητας της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας που προέρχονται από διμερείς και διεθνείς Συμφωνίες 
3. ζητεί εκ νέου από την Ελλάδα να αναγνωρίσει τους εκλεγμένους μουφτήδες της Ξάνθης και της Κομοτηνής ως επίσημους μουφτήδες 
4. καλεί την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία μέτρα για την εκλογή των διοικητικών συμβουλίων των Βακουφίων  από την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, προκειμένου να διασφαλιστεί η αυτοδιοίκησή τους 
5. τονίζει την ανησυχία του για την πρακτική της Ελλάδας όσον αφορά τον διορισμό 240 ιμάμηδων/θρησκευτικών εκπαιδευτών, παρά τις αντιδράσεις της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
6. παροτρύνει την Ελλάδα να εφαρμόσει τις ετυμηγορίες του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (ΕΔΑΔ) σχετικά με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις (ΜΚΟ) της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας 
7. παροτρύνει εκ νέου την Ελλάδα να αποκαταστήσει τα δικαιώματα ιθαγένειας δεκάδων χιλιάδων μελών της τουρκικής μειονότητας από τα οποία αφαιρέθηκε η ιθαγένεια βάσει του άρθρου 19 του νόμου αριθ. 3370/1955 περί ελληνικής ιθαγένειας 
8. επαναλαμβάνει την πρόσκλησή του προς την Ελλάδα να λάβει τα αναγκαία και επείγοντα μέτρα, σε διαβούλευση με την τουρκική μουσουλμανική μειονότητα, για την αντιμετώπιση των εκπαιδευτικών ζητημάτων της, τα οποία συνδέονται επίσης άμεσα με την κοινωνικοοικονομική ανάπτυξη της περιοχής στην οποία ζει 
9. ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να κινήσει έρευνα ιδίως σχετικά με τα ζητήματα που θίγονται στο παρόν ψήφισμα και να υποβάλει σχετική έκθεση στην τεσσαρακοστή έκτη σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών· 
10. χαιρετίζει την έναρξη για το ακαδημαϊκό έτος 2016-2017 ενός «Προγράμματος Ισλαμικών Σπουδών» στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης· 
11. σημειώνει τη στήριξη που παρέχει το Πανεπιστήμιο Al-Azhar σε θρησκευτικά ζητήματα και θρησκευτικά σχολεία για μουσουλμάνους στην Ελλάδα· 
12. καλεί τον Γενικό Γραμματέα να επαναλάβει τον διάλογο και τη συνεργασία με την κυβέρνηση της Ελλάδας με στόχο την ενίσχυση της ευημερίας και της ευημερίας των μουσουλμάνων στην Ελλάδα, ιδίως της τουρκικής μουσουλμανικής μειονότητας και του μουσουλμανικού πληθυσμού στα Δωδεκάνησα 
13. Ζητεί από τον Γενικό Γραμματέα να παρακολουθήσει την εφαρμογή του παρόντος ψηφίσματος και να υποβάλει σχετική έκθεση στην 51η Σύνοδο του Συμβουλίου των Υπουργών Εξωτερικών». 

ΠΗΓΗ: Liberal.gr

Συνέχεια ανάγνωσης

Ινφογνώμων

Infognomon Logo

Περιηγηθείτε στα κορυφαία βιβλία του βιβλιοπωλείου μας

Προβολή όλων

Δημοφιλή